Sháněl jsem dlouho a intenzivně, výsledek nulový. Pokud bych je sehnal, musel bys je nechat dovézt specielně pro sebe, stály by stejně jako levný mechanický kotouče a brzdily by hůř. Navíc se u nás bubnovky vůbec nechytají, nikdy to sem nikdo nezačal vozit a ve většině obchodů se na tebe tváří nebo ti přímo řeknou, že seš idiot a proč to proboha chceš. Sháněl jsem to kvůli jednoduchosti úpravy na jednostranné zavěšení předních kol. Myslím ale, že se vyplatí nechat si vyrobit náboje a osy u nějakého soustružníka a vrazit tam zapouzdřený průmyslový ložiska. Teoreticky je to dohromady s koutoučovýma brzdama dražší než bubnovky, ale ty bys musel koupit po internetu v cizině za zápaďácký ceny a nechat si je dovézt, takže by to o moc líp nevyšlo.
Ty koutoučovky stačí fakt nejlevnější co seženeš, protože budeš mít dvě a obě vpředu a na 20" kolech, takže jejich výkon bude větší něž cos kdy zažil na klasickým kole.
Máš úplnou pravdu,dneska sem lítal po Budějcích půl dne a koukali na mně jak když sem spadnul z vesmíru.A to se mně ptali to taky de a tak podobně.Když sem jim řek koukněte na tohle http://www.ice.hpv.co.uk/images/trikes/q/images...
Tak kroutily hlavama.Takže ti dávám za pravdu a du do těch kotoučovek.Taky sem to chtěl hlavně kvůli tomu zavěšení.Tak to zejtra v práci prokonzultuju ze soustružníkem.
Já jsem někde na netu viděl prodávat náboje na invalidní vozíky - měli jednostranné zavěšení - akorát by se musela vykoumat ta brzda. Ty náboje byli celkem levné (cca 200,-) Tom
Bubnové brzdy i náboje kol pro bubnové brzdy dělá Shimano. Každý prodejce kol či servisní středisko by ty brzdy u Shimana (respektive na www.paul-lange.cz) mohl objednat. Je otázka doby dodání (někdy na díly čekám i 2 měsíce), ale mělo by to dojít. Podívejte se třeba zde:
http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle...
http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle...
http://www.paul-lange.cz/ - tady jsou v položce Shimano - komfortní komponenty.
Tyhle brzdy zakladateli diskuze nepomůžou, šlo o to, že náboje s bubnovou brzdou uvnitř značky Sachs stavitelé tříkolek s oblibou upravují pro jednostranné zavěšení předních kol, poněvadž to díky jejich konstrukci jde dobře. Ten od Shimana to neumožňuje.
Ahoj, nedavno jsem mel v ruce nejaky bubnovy Sachs, cena kolem 450kc, ta levnota mne dost prekvapila, ale pry nejakej doprodej.
Chtel jsem je pouzit na vyrobu trenazeru.
Na netu jsem našel nějakou firmu která prodává koloběžky a má tam ty bubnovky - když tak jim napiš jestli by nešy ty brzdy od noch koupit samostatně http://www.mibo.cz/turist.htm
Taky stavím tříkolku a jednostranný náboj s bubnovkou jsem sehnal u jedný firmy v Dolních Štěpanicích u Vrchlabí asi za 500,-. Je to teda už dva roky ale snad ještě fungujou . Budu to zřejmě prověřovat protože kolega staví teréní kolečkový brusle a bude je taky potřebova. Budeš li mít zájem tak se příhlaš. Náboje jsou německý na invalidní vozíky a včetně prům. ložisek.
Ahoj Jerguši! Měl bych dotaz. kolega co staví terénní kolečkový brusle, jaký použil kolečka? A brzdu?
Zde máš odkaz na brzdy i kolečka (200x50) z Rubeny http://delfi.mari.cz kolega ráfky točil z duralu a pakny do nich dodělává . Přední kolečka by šla použít i ta plastová.
Tady jeden odkaz na brusle http://www.gateskate.com/ .
na vrakovišti
zastav se u mě, prodám
podej si inzerát do Nakole
Vidím, že někteří byli úspěšnější než já, možná jsem to tehdy vzdal moc rychle. Nijak zvlášť toho nelituju, kdybych si býval nenechal kecat do závěsů kol od toho soustružníka/zámečníka/svářeče, co je vyráběl, a donutil ho vyrobit tu kopii Catrike nebo co jsem to měl v plánu, byla by tříkolka dokonalá. Momentálně má jediný problém, a to s uchycením os kol k té otočné části závěsu, nevím jak to nazvat.
Taky jsem se až později dozvěděl, že mnohé i velmi drahé tříkolky a většina homebuildů nevydrží všechno, např. jízdu po dvou kolech, a neslabší je právě zavěšení předních kol. My máme osy v nejsilnějším místě 18mm, 12mm je v ložisku na vnitřní straně a 8mm na vnější a vydrží to cokoliv. Nevím, nakolik jde upravit ten bubnový náboj na podobou odolnost. Největší namáhání je v prudké zatáčce v momentě, kdy vnitřní kolo přestává nést zátěž. Na vnější přední kolo působí vodorovná síla ekvivalentní asi dvěma třetinám hmotnosti stroje s jezdcem a snaží se ho vylomit ze závěsu.
a nešla by použít bubnová brzda z Babety ? Těch se všude válí ( jen je zvednout ...)
Dík za příspěvky.
Jedny brzdy sem objevil tady http://delfi.mari.cz odkaz od Jerguše a další je od kolobky mibo kde prodávají SACHSE za 390Kč.