Ahojte cykliste,
rad bych Vas touto cestou pozadal o Vas nazor na kolo "GHOST Nivolet Tour LC Disc 3" (http://www.mojekolo.cz/ghost-nivolet-tour-lc...
Jednalo by se o me 1. silnicni kolo, tudiz moc teto problematice nerozumim a budu rad za kazdou informaci, ci radu. Ve vyberu silnicniho kola uprednostnuji karbonovy ram, kotoucove brzdy (jsem na ne zvykly z krosu, prip. z horskeho kola) .. Prosim o jakoukoliv informaci zkusenejsich ohledne vyse uvedeneho kola, prip. o doporuceni jineho silnicniho kola v dane cenove relaci.
Predem Vam moc dekuji,
Zdenek
Nejsem letitej silničář, ani nemám moc s čím porovnávat, tak jen pár drobností - kolo vypadá víc než pěkně. Osobně bych se kouknul po nějakém výprodeji "loňského ročníku" sám jsem takhle minulý rok ušetřil víc než dvacet tisíc za srovnatelné kolo. To už myslím za to stojí. Počítej s tím, že dáš nějakou korunu navíc. Kloudný silniční pedály, pořádný tretry (vlastnosti takového kola nebudeš přece degradovat vrglavýma espédéčkama), případně přilbu a nějaké speciálnější, nevlající hadry. Taky nemusí být to pravé ořechové sedlo, jedna věc je vzhled, cenovka a zvučná značka, druhá je skutečná praktičnost a pohodlí na delším vejšlapu.
Co se brzd týká, tak na horácovi mám hydry Avid a kotouče 205/180, na silničce mi docela bohatě stačí ráfkové. Pokud se teda nechystáš na nějaké krkolomnosti, nebo jízdy v lijákách a marastu. Když do ráfkových pořídíš místo originálů pořádné špalky, tak s běžným brzděním nebudeš mít problém - teda trochu jo, na to záhy přijdeš - že oproti horskému kolu, nebo treku velmi snadno zablokneš kola a je docela průšvih brzdnou sílu přenést na silnici. Ty tenké pláště prostě mnohem snadněji klouznou. Takže není to až tak o účinnosti samotných brzd, jako o adhezi plášťů.