Dobrý den, chci se zeptat, jel jsem dneska na kole a omylem jsem se blbě vyhnul chodci a narazil jsem zadním kolem na ostrý obrubník. Ihned ušla duše tak jsem ji po 1 hodině vyměnil za novou, vše se zdálo v pořádku ale po 10 minutách jízdy duše hned ušla, nevíte někdo co s tím ? Plášť poškozený není.
Děkuji za rady
Dej duši do vody a podívej se, kde uchází bublinky (a i třeba jestli v oblasti běhounu, nebo spíš v oblasti ráfku). Pak najdi příslušné místo na plášti. Mně se podařilo poškodit plášť tak, že se trošku rozpáral a vylezla ostrá hrana. Nebylo to moc vidět a bez přesného určení kde mám hledat pomocí bublinek bych to nenašel.
Já jsem jednou řešil nepatrný střípek v plášti, který jen v terénu vylezl a píchnul duši, když se jelo po asfaltu, tak to bylo v pohodě. Poté jsem nějaký čas měl, dosti nebikersky, namalovanou na všech pláštích značku, kde je ventilek abych po nalezení díry v duši rychle našel i odpovídající místo na plášti.
Mne tak nějak náhodně, ale vytrvale utíkal bezdušák. Měkké, dotlačeno, 150 km OK, pak opět měkké až skoroprázdné, dofoukáno, opět 150+ km OK, na druhý den zase prázdné... Už jsem nevěděl co, tak jsem to dal o servisu. Zkontrolovat, doplnit "mlíko"... Ale vše OK, plášť prošel "mikroskopem", mlíko tam bylo, nikde nic neutíkalo... Až když jsem to přebíral, tak po reportu, že je vše OK, jsem ndhodil téma ventilek. Tak to maník vzal a dotáhl ho... A to byl ten důvod.
Tak se dělají kšefty! Pootočit ventilem o 90 st. A naúčtovat si 160,- Kč... :-DD
Takhle jsem chtěl reklamovat hnedle tři duše ze čtyř nových, když jsem se poprvé potkal s galuskovým ventilkem Schwalbe. Šroubovač ventilků kdesi v Malajsii asi nebyl zrovna ve formě a tak dotahoval málo.
Mi začala trochu ucházet duše, nic moc, ale dopumpovat každej druhej den to trochu chtělo. Mám tam Schwalbe s galuskovým ventilkem a používám k pumpičce takovou tu redukci. Posledně jsem dopumpovala, odpojila šlaušek a při sundávání té redukce "pšššššš" a ventilek šel ven i s redukcí. Tak jsem ho tam zas našroubila, napumpovala a teď se zdě, že to vzduch drží, nejspíš to bylo povolený.
Ale není mi jasné, jak se to mohlo k té redukci chytnout, vždyť to šroubuju na vnější závit na trubce, do který je ventilek zašroubovanej! Teď abych se bála napumpovat kolo!
Tak ne. Ta redukce se šroubuje na závit na ventilku. Takže jsem to asi moc dotáhla a při sundávání redukce se to nepovolilo na redukci, ale uvnitř, a celý se to vyšroubilo ven. Takže nesmím tu redukci moc dotahovat a po nafoukání ještě radši dotáhnout ventilek, ale mám na to jen ruce, je na to nějakej nárychtung?
Musím se přiznat že šroubovací galuskovej ventilek jsem měl jen od Contíku, když jsem zkoušel zabránit defektům a pořídil jsem si mlíko a potřeboval jsem jej nějak nalít do duší.
Co vám budu povídat, nepomohlo to ničemu a raději jsem si koupil opět pneu s kevlarovým guardem.
Dotahoval jsem co se pamatuju kleštěma - jen jednou a pořádně.
Redukci na galuskáč nepoužívám, sázím na správné prošťouchnutí před foukáním, správné nasazení hlavy šlauchu, nebo pumpičky.
Redukci na galuskovej ventilek jsem měl koupenou jen jednou - vypadala tak, že obsahovala malinkatej O-kroužek, který se má navlíknout na galuskovej ventilek než se našroubuje redukce, aby přes závit nedocházelo k úniku.
Krásné, ale totálně useless pro outdoor.
Ten kroužek bude to, co mi k té redukci chybí! Já ju utáhla, bo mi to kolem té redukce foukalo, po utažení to teda nefoukalo, ale pak to šlo ven coby dup fšechno :-(
Dotáhnout kleštěmi nafest a redukci nebo pumpičku nešroubovat moc nadoraz. Jinak optimální řešení, které dnes používám, je nekupovat duše Schwalbe.
Já s nima problém nemám. Dílenská pumpa se nešroubuje a malá se šroubuje až na samotné tělo ventilku, takže povolení ventilkové vložky nehrozí. Taky by se dal závit zalípnout, pokud se nebude používat "mlíko". Jinak duše jsou to dobrý.
Tak. První duše schwalbe už letěla do popelnice, se s těma ventilkama nebudu srat. Jsem do araba dala starou lepenou bontragerku, ta má ventilek dokonce mosaznej a za sedm let, co jsem to měla v pláštích nikdy nebyl problém to napumpovat. Teď jsem na jaře pumpovala a s každým schwalbe ventilkem problém, a to jsem si to nechala pumpit, bo na tu supr pumpu jsem si netroufla ani sáhnout, abych to snad nepolámala.
Jaky s nima mas problemy ? Sgaluskovejma ventilkama ? Ja je pouzivam leta a houfne a bez problemu.
Jediny zadrhel byl, nez jsem si vsimnul, ze maji vlozky sroubovane a nebyly poradne dotazene, tak to utikalo. Po dotazeni ok.
Zrovna tak motoventilky bez problemu.
Ty závity jsou evidentně špatný. Se to kouše do toho závitu na šlauchu, třikrát to vyšroubovali celý ven, dotahovali, znova se to kouslo..., už pomalu nebyli ochotní to znova zkoušet, prej si nezničí závit na šlauchu, se jim ani nedivim. Jedinej ze čtyř, kterej nedělal při pumpování problém, po třech dnech úplně ušel, kolo na ráfku. Takže sice nedělal problém, ale evidentně se uvolnil, že ano. A to jsem ještě říkala, jestli by se aji ten neměl ještě dotáhnout... Drželo to celou zimu slušně, ale při představě, že někde v lese píchnu a budu se s tím takhle srat, jsem to rovnou vyhodila. Jsem až do setkání se s těmahle dušama neměla tušení, že je ventilek vyšroubovací, a to jsem na to nasazovala redukci a pumpovala to minimálně jednou za měsíc sedm let!
Si kup pořádnou pumpu a vykašli se na nějaký redukce, co se šroubujou na ten menší závit. redukci musíš dorvat na krev, aby neucházela a pak není žádný div, když při povolování vezmeš vložku sebou...
nebo tam tu vložku zalípni lepidlem na závity, pokud se bez redukce neobejdeš.
Dílenskou bez šroubování foukám galuskový běžně a sebou vozím pumpu šroubovací, ale za tělo ventilku, za ten větší závit.
Ale no tak, proč myslíš, že jsem s tím jela za klukama?
A ti na ventilek něco šroubovali ?? Na kterou část ventilku ?
Nevḯm o dílenské pumpě, která by měla šlauf šroubovací (připouštím, že může existovat, ale je to nesmysl).
Voni na to maj různý koncovky, tak nejspíš použili takovou, jakou se pumpujou ty příslušný ventilky. Neb některý znám od narození a jiný přes čtyřicet let, tak k nim mám celkem důvěru, že vědí, co činí. Tebe jsem v životě neviděla.
Já používám léta redukci, protože mám pumpičku se šlauškem na autoventilek a nehrozí, že blbým nasazováním ohnu tu tyčku nahoře. Dosud mi to na to, abych v případě potřeby dopumpovala či vyměnila duši a napumpovala, bohatě stačilo.
Se hodlám dopracovat k zaběhaným stereotypům, tak jsem tam dala duši, se kterou to tak léta fungovalo a objednala ty stejné duše, abych to, co tam je teď a nefunguje, bylo za co vyměnit a jet dál. A jestli ta duše stojí osmdesát nebo dvěstě mě zas tak nebolí, pokud to zas bude nějakejch sedm let fungovat, tak je to zcela zanedbatelné. Ty duše, co fungovaly, měly mosazné ventilky, možná, že když má někdo na to, aby tam dával mosaz, umí aji vyřezat dobrej závit, nevím, ale za pokus to určitě stojí vzít značku, která fungovala, i když všechno se mění, že ano. V podstatě jsem měla od bontrageru všeho všudy čyři duše se stoprocentní úspěšností kdykoliv to napumpovat mou pumpičkou. A o taký stav mi jde.
Ale pro mě za mě si pořiď duše té značky, která se ti víc líbí. Jen se pozastavuju nad tvým "odsudkem" schwabáckých duší a způsobem jejich huštění.
Že někoho znám od narození vůbec neznamená, že fouká galuskovej ventilek správnějc, než ten, koho znám jen z vyprávění ;-))
Co pamatuji, tak jediný problém jsem měl s dušemi Hutchinson. Po čase začali praskat ve spoji. Ale vzhledem k tomu, že jsem je kupoval v akci za nějakých 45,-Kč/kus a při rozměru 18-25/622 vozil v pláštích 30/622, bych jim to i odpustil.
Ostatní značky - Rubena, Kenda, Ritchey, Maxxis, Schwalbe nebo Continental (co jsem vozil), tam problém nikdy nebyl.
Pokud jsou problémy s galuskovými ventily, nejjednodušší řešení díry v ráfku převrtat nebo kruhovým pilníkem odpilovat a dát tam duše s autoventilem, zrovna před týdnem jsem to svému Čertovi dělal. Ne že bych měl s foukáním galuskových duší někdy problém, i dvojitá redukce (galuska na auto + auto na velo, na to velo šlaufek) vždy fungovala bezvadně, ale autoventil mi přijde mnohem robustnější a méně zranitelný.
Už jsem viděl několik autoventilků utržených od duše.
Zřejmě kombinace podhuštěný plášť, prudké brzdění a ostrá hrana díry v ráfku.
jj, pěkný svinstvo jsou ty autoventilky s pogumovaným tělem. V ráfku se guma rozdírá o hranu. Takhle mi šly časem dvě duše do háje. A když jsem ještě musel kvůli dírám v původním ráfku pořizovat autoventily, kupoval jsem právě Schwalbe s celokovovým ventilem a závitem po celé délce.
O převrtání na větší díry jsem už na Arabovi uvažovala. Ale teď mám ještě Růženku, ta má úzký gumy a do těch se jiný duše, jak s galuskovým ventilkem nedělaj (nebo jsem na ně ještě nenarazila?), takže se musím smířit s tím, že galuskovej ventilek musím umět napumpovat i s mejma gramlavejma rukama. Ta redukce nic neváží a do brašničky pod sedlo se vejde :)
Kup domů ledasjakou dílenskou pumpu, co má na šlaufu páčku a stáhne se k tělu ventilku gumkou.
A na cesty pořiď tuhle a budeš mít po problémech
https://www.kupkolo.cz/hustilka-airbone-xl...
Jestli ti nebudou stačit nadšené reference moje, Lelkovy, nebo Jindrovy, vlítni na BikeForum a nech si tam tuhle tutovku od nich poradit, stejně jako jsem to udělal já.
Na silničku o ní taky uvažuji. To by mohla být super.
Jen nevím, jak na horáka. Foukat s tímhle drobečkem plášť 29-2,1 zřejmě dá docela zabrat.
Překvapivě to jde velmi dobře, lehce a hodně rychle. netřeba se toho bát.
Proč bych si měla kupovat pumpu, když ju maj kousek od baráku a jezdím tam co chvíla? Teda, já o tom uvažovala, ale rozmluvili mi to, že to jsou vyhozený peníze. "Dílensky" napumpovat mi to tam klidně napumpujou každej den, stejně každej den jezdím okolo a jsou tam furt, a vozit s sebou se to nedá, leda bych si na to udělala speciální kšandy :) Mi vůbec nejde o "dílenské" pumpování, pro mě je důležité to napumpovat pumpičkou, kterou vozím na kole, protože jezdím sama a často do oblastí, kde v okruhu kilometrů prostě nikdo není, kdo by to napumpoval místo mě. Tohle je základní vlastnost, kterou to kolo musí mít, defekt je celkem běžná věc a kvůli tomu se vozí náhradní duše, lepení a pumpička, jinak je úplně zbytečný to s sebou vozit.
Však jsem ti dal dva osvědčený tipy, jak na doma, tak na cesty.
A "vyhozený peníze" za dílenskou... Mám doma už léta nějakou pumpu z Tesca za pár peněz a maká a maká. když se mi nechce tahat kompresor, poslouží i na motorku nebo auto.
Tak tos mě teďka vyrazil dech. Ještě že nemáš tu z Lídlu. Jsem teda koupila klasickej písťák v cykloservísu maj k tomu aj náhradní šlaušky a těsnění do pístu, a pokud uvažuji o "dílenské" pumpě na doma, tak jsem se dívala jen v autodoplňkách, kompresor bych se třema kolama asi zas tak moc nevyužila...
Nicméně jsem čím dál víc přesvědčená, že by ta moje pumpička měla stačit, akorát je potřeba k tomu mít ten správnej protikus :))
Proč v autodoplňkách ?? Pak musíš řešit nesmyslný redukce.
Kdejakej cyklokrám je nabušenej pumpama na kola, kde na šlaufu máš rovnou koncovku pro autoventil i galuskovej ventil, obvykle s manometrem.
A tu "kapesní" pumpu na cesty si pořádně prohlídni. S tou nikdo žádný ventil nikdy nepřelomí ani neohne. A kolo nabuší i chramtlavá ruka.
Ovšem s vyjímkou toho mýho písťáku nemaj to oné, na co si můžeš šlápnout a pořádně se do toho pístu opřít :))
Sorry, ale já to jenom v rukách prostě nezvládám a bombičky jsem nikdy nepoužívala ani na sifon, natož abych to používala na nafouknutí duše u kola a vláčelo to s sebou v brašničce. Nejsem tady sama, kdo ten písťák se šlapátkem má, celkem si ho pochvalují a za sebe můžu říct, že mi vyhovuje. Na doma bych měla akorát představu, že to může bejt větší a s pořádným madlem nahoře pro obě ruce, aby těch štouchů nemuselo bejt tolik a dalo se do toho pořádně opřít. Co se ventilků týče, tak to považuji za celkem typizovaný a ty pumpy jsou na to dělaný či mají příslušné adaptéry. Onu "kvalitu" si představuji v kvalitě a odolnosti použitých materiálů, dostatečné robustnosti a přesnosti zpracování, určitě ne v tom, jestli to jde či nejde na nějakej typizovanej ventilek nasadit, to považuji za naprostou samozřejmost.
Na kolik foukáš ? Sílu to chce až někde u osmi atmosfér. Do néjakých čtyř, pěti to musí dávat bez problémů každá křehulka. A to po opravě na cestě musí v pohodě stačit. Píšu o tenkých trekových pláštích, pro balony stačí i míň, jen větší objem.
No a ty dílenský mají jak patky na zašlápnutí, tak pořádnej šlaufek s univerzální koncovkou.
Na žádné bombičky jsem odkaz nedával, ty jsou dobré tak akorát na závody, kdy jde o vteřiny.
Že se vám do toho pletu, ale já mám doma na foukání (nejen kol) kompresor na 220/12V. Nejsem sice nějakej extra lenoch, ale když bych měl foukat kolo sobě, děckám, ženě, balóny, kola u auta atd. ručně, tak to by se mně fakt nechtělo.
No a na kole vozím obyčejnou, dvoupístovou pumpičku za pár kaček z Lídlu. Používám ji stejně jednou za uherák, páč neřeším defekt při každý jízdě, že jo. Kolo mám napumpovaný díky dvěma pístům (objem, tlak) za chvíli a bez větší námahy. A urvat s ní ventilek? To bych už musel bejt teda hodně velký nemehlo...
No nevim, chlapi maj sílu, ae já určitě jednou rukou proti druhé , v sedě malej pytel cementu na kladce nezvednu :)
Pokud je v pneumatice 8 atmosfér, tak síla na píst o průměru 2 cm (to by tak mohlo průměru pumpičky odpovídat) je nějakých 24 kp a to odpovídá břemenu o váze 24 kilo.
Ne, to po mě nikdo nemůže chtít! Mincíř na 12 kilo takhle ještě natáhnu, ale padesátku mincíř neroztáhnu na víc jak na 20 ani rozporem když zapnu oba lopatkové pletence, natož to stlačovat :)) Ne, ne. Pumpička opřená pěkně o zem, přišlápnutá a hezky se do ní opřít, to je jediné reálizovatelné.
Taky na osmičku bouchám jen tenoučký gumy na silničce. Trekový mezi 5 a 6, po defektu někde na silnici se v pohodě spokojím se čtyřma.
Ale to jsem tam psal, nevím, proč sis vyzobla jen tu krapet extrémní osmičku.
Ale je to tvůj boj. Dal jsem ti jen osvědčený tipy, nenutím ti je, rozhodni se sama.
Myslím, že jsem ti dostatečně jasně řekla, že použité nářadí bylo dobré. Vozit ukazovat ti to teda nebudu, nejsem tvůj pacholek a moje slovo má stejnou hodnotu jako tvoje plky.
Koneckoců jsem si našla půl roku staré téma ke knkrétní věci a reagovala na konkrétní příspěvek týkající se konkrétních ventilků. Akorát ty se sereš do debaty, kritizuješ nářadí, kterýs ani neviděl a ve výsledku mi ještě doporučíš nákup v akci v Lídlu. Nic proti věcem z Lídlu, aby si to někdo třeba nebral špatně, ale u takového fajnšmekra jako ty mě to opravdu překvapilo :))
Běž doporučit pumpičku MiBovi, toho to určitě potěší a do mojí pumpičky se neser.
Báro, bacha na žilku ;-)
Debata se odvinula od duší, které jsi zatratila, protože (zbytečné) redukce ti berou sebou vložky ventilků. A poukazuji na to, kde je pudlík problému zakopaný a jak se to dá pohodově řešit.
Nechceš číst plky, nečti je. Třeba poslouží někomu jinému (třeba Jarda si je přečetl).
A žádný Lidl jsem ti nikde nedoporučoval. Tam si chodím jen a pouze pro nanuka. :-)
A hlavně chci připomenout, že já si v žádném případě nestěžuji na mou pumpičku, je to dobrá pumpička. Já jsem se jen zmínila, že na ventilky na těch duších, který jsem do kola dala, se nedá dobře našroubovat koncovka od šlaušku, se to kouše a při oddělávání se vyšroubuje celej ventilek. Toť celý problém a s pumpičkou to nijak nesouvisí.
Dá se samozřejmě koupil i pumpička "na přišlápnutí".
http://cz.author.eu/doplnky-kola/hustilky...
Vozím ji jako "expediční", primárně na galuskové ventilky. Ale když přehodíš vnitřnosti v koncovce, jde nafoukat i autoventilek.
A velkou dílenskou prodával i Lídl. Koupila si ji přítelkyně, takže ji taky občas používám.
Tož myslíš, že ta od Autora je o tolik lepší jak ta klasická do rámu co mám? Je krátká a musela bych řešit uchycení, ta moje pasuje do těch čudlíků na rámu a šlapátko má větší, tak se na tom dobře stojí.
....používám ji taky- uchycení je do dodané objímky dvěma šroubky pod košík na rámu- ty jistě na kole máš- a je jak na auto/obyčejný i gal. ventilky(uvnitř hlavice se jen otočí gum. kroužek) je na přišlápnutí a celkem laciná(navíc se dají sehnat náhr. gum. kroužky na výměnu po opotřebení), prostě ideál pro tebe-ale nenutím..;-)
...lepší být nemusí "o tolik"- duši napumpují obě,jen ta "autorská" je na cesty, na všechny typy ventilků a má to co vyžaduješ(hadičku, koncovku s páčkou na upnutí, šlapku i úchyt na rám). To, že se ti na "šlapátku" dobře stojí neznamená, že pumpa i dobře funguje(mi se třeba nestojí dobře vůbec nikde)...;-)
Růženka nemá v rámu žádný ďurky, ani na košíček na flašku. Na ni jde nasadit jen ta klasická pumpička. Já v ní občas měním těsnění na pístu, občas novou hadičku, používám hadičku na autoventilek (ta má i ten čudl na zmáčknutí ventilku, což se mi hodí u Hucula), na galuskové ventilky dám mosaznou redukci. Mi to tak léta spolehlivě funguje, problém začal až s jinejma ventilkama. Já dosud měla jen ty mosazné v duších, co jsem koupila kdysi s arabemi a dokoupila tenkrát dvě náhradní, a vždy bez jakýchkoliv potíží.
S těma jinejma ventilkama se mi do toho hned při prvním pumpování chytla redukce a vyšroubila jsem to celé ven. Jsem to pak odvezla napumpit za klukama, taky s tím měli potíže, ale utáhli to, napumpili a celou zimu to drželo. Teď na jaře jsem za nima jela, ať to dofouknou a fakt zas tři ventilky šly ven. Oni to zas dotáhli a udělali, ale já si prostě nedovedu představit, že někde píchnu a nepůjde mi to nafouknout! Jedna duše ušla (tu kterou neutáhli), tak jsem tam dala tu starou bontragerku a úplně jednoduše (jako vždy předtím) jsem ji napumpovala a mohla jet (drží doteďka a až budu mít chuť, nechám to nabouchat na víc, ono to pak lepší jede :). Já za klukama jezdím jen proto, že to tak moc nenafoukám, ale jet se na tom dá, takže nemám strach, že bych odněkud musela kvůli defektu jít pěšky. Tohle prostě riskovat nemůžu, kluci jsou vybavení kdečím, ale jako rezervní dušu nemůžu vozit něco, u čeho si nejsem jista, že to jednoduše nenafoukám.
Si může kdo chce blafat co chce, ale je fakt, že ten problematickej závit je ostře vyřeznej, to poznám jen přejetím prstama, na rozdíl od toho mosaznýho, co je jak hedvábí, když po něm jedeš bříškem prstu. Má to ostrý hrany na těch zploštělejch místech pro utahovátko, to ten mosaznej taky tak ostrý nemá. Je v tom prostě rozdíl. Takže se budu u novejch duší dívat na ventilky, zas jsem chytřejší.
Já bych to teda nedělal. Už jenom kvůli tomu, když člověk potřebuje někde na cestě při defektu nafouknout duši. S autoventilkem se při pumpování těma cestovníma pumpičkama nadře jak kůň...
tys někde viděl koně pumpovat duši cestovníma pumpičkama skrz autoventilek?
Nevím jak s kapesními mini pumpami, ale se svou nemám problém. Šlaufek nebo v mém případě redukce však musí mít dole uprostřed takový malý čmudl kterým se ventil otevře, pak je to pohoda.
Jo, nebo se to dá před pumpováním trochu povolit, ale musí na to bejt taková ta stará kovová čepička, na které je to povolovátko. Na Hucula už jsem jednu takovou dostala, ten má autoventilky :) Dřív se osobáky normálně pumpovaly ručně, kompresory měly akorát náklaďáky a u benzínek nic takovýho nebejvalo. A taky se jezdilo.
Jasně, a ještě dřív měli vozy jenom obruče.
Ty se aspoň nemusely pumpovat. :-D
Ja mel naopak vzdy problemy bez redukci, s adaptery je to pohoda. Mam starou dobrou dlouhou zaslapovaci pumpu co se chytala pod horni ramovou trubku na favoritu, a v ni velo slaufek. Vozim 2 redukce – galuskovy ventil na auto a auto na velo. U autoventilu nazazuju jen 1 adapter, ted ale co mam noveho certa s galus ventilky tak docasne montuju obe redukce (nez si najdu cas a diry v rafku prevrtam na auto duse), a taky bez problemu. Vzdy nejdriv sroubuju redukce, a teprve pak slaufek. Pri demontazi zase opacne – nejdriv slaufek a pak teprve redukce. Mam to takhle mnohem vic pod kontrolou nez se slaufky se spravnymi koncovkami bez redukci.
Na utahování a povolování výměnné vložky galuskového (také francouzského neboli FV) ventilku existuje " plastový klíček kterým vložku utáhnete/povolíte bez poškození, které hrozí při použití kleští a je nevratné ! Cena jak kde ale do 40 Kč by se měl dát pořídit
Dnes jsem nasadil nové duše, které jsem včera koupil. Na zadní už bylo 10 záplat, na přední 3. Neucházely, ale protože v pátek odjíždím na dovolenou dal jsem pro jistotu nové. Jel jsem kolo projet, ujedu 3km a najednou prázdné zadní kolo. No byl tam.:-)) (viz fotka). Předtím nejmíň 1500km nic.
Hezkej úlovek :-)
A k té fotce - také jsi vyznavač Mládkovy antiperspektivy ? :-)
Fotku jsem po uložení obrátil správně, ale po nahrání sem, se zase otočila zpátky. :-(
To je pěkné.
Mám taky aktuální story. Letos začaly pomalé defekty, předtím aspoň dva roky nic. Zadní plášť začíná být asi trochu sjetý - i když má ochranu, občas se nějaký střípek proklube.
Minulý týden ale jeden trefil starou dírku a prolezl i mizernou samonalepovací záplatou, co byla na plášti zevnitř. Duše byla jako na potvoru otočená, jinak by to trvalo, než by se dostal přes kvalitní záplatu na ní.
To mě už naštvalo a plášť jsem vyhodil. Místo něj přišel starý záložní, sjetý úplně stejně, protože nový jaksi nemám. Duši jsem vyměnil, bylo na ní pět záplat, většina dost starých, tak akorát proto.
Dnes cítím najednou drncání - na plášti se udělala boule.
Tak jsem ubral tlak, ukončil vyjížďku nejkratší cestou domů a byl rád za ten zmuchlaný plášť z popelnice. Umyl ho a dal dovnitř lepší záplatu, ještě musí posloužit.
Já bych o tom napsal knihu :-)
měl jsem podobný problém totiž sjetý plášť ale protože jsem měl hned doma nový, tak jsem ho jen vyměnil a jezdím na tom novém, ten starý jsem řešil kam s ním ale nakonec ještě poslouží na kolobce.
Vidíš, to máš fajne. Já si nezapíchal měsíc... ;-)
Aby se ti nesrazilo mlíko, v bezdušákách.
Tak tentokrát jsem problém s hledáním dírky neměl. Nenapouštěl jsem umyvadlo, ba ani brejle si nebral...
To se ti podařilo jak? Jsi najel na protitankovou minu?
Mina by nenadělala takovou paseku :-)
Po centrování a zalepení niplů jsem obouval kola. Vždycky to fouknu na nějakých 4 až 5, aby si patky pěkně sedly. Kolo jsem našťouchal, odložil, otočil se pro druhé...a v té malé holé cimře zaduněla rána, jak když prdne guma kamionu.
Na fotce pláště je vidět, jak jsou boky odrbaný od jízd po šutrech při malém tlaku (pověstný a efektní křížky na bokách) No a tím je rozdrbnutá krycí gumová vrstva, narušená i tkanina a možná to dostává zabrat i zevnitř. Prostě plášť z boku nechutně zrasovanej až skoro průhlednej. No a psů na něj v tu chvíli bylo asi moc, tak se prorvali ven.
To ti musí ještě zvonit v uších. :-)
Hlavně, že to neprdlo někde ve sjezdu.
Tak, a včíl babo raď. Mi na Růžence malinko ucházelo přední kolo. Ne moc, ale do druhého dne prostě něco ušlo a musela dopumpovat. Poté, co se mi podařilo při pumpování vyšroubit ventilek, jsem si řekla, že je to třeba tím ventilkem, tak jsem ho kleštěma dotáhla. Nepomohlo.
Včera jsem vyměnila dušu, přitom pilníkem ojela i v ráfku niple, kde mi přišlo, že z toho ta špica vyčuhuje a hrbek na pásce je moc velkej.
Gumu, kterou jsem vytáhla, jsem nafoukala a ve vodě hledala bublinku, ale nic nenašla. Potopila jsem to i s tím ventilkem, ani tam žádná bublinka nebyla. Nafouklá duša visí od včerejška na věšáku a pořád je nafouklá.
Přední kolo s novou duší mi dnes ráno zase přijde měkčí, jak bylo včera. Kde je problém? Zadní kolo drží furt napumpovaný :-(
Řídká duše?
Kdysi jsme do nich lili mléko, dnes jsou na to speciální náplně:-)
http://www.kupkolo.cz/caffelatex-aktivator-zot...
Někdy je ten únik skrz ventilek nebo řídkou mizernou duši tak malý, že pod vodou bublinku hned neuvidíš. Ale v průběhu několika hodin se z duše nějaký tlak vycedí.
Trvalým řešením je asi nová dobrá duše. Experimentem může být také "mlíko" do duše, nebo "dusíková směs" plynů s většíma molekulama, co hůř pronikají řídkou duší. Ale než tyhle voloviny, tak levněji vyjde ta nová duše slušnější kvality.
Já koupila nějaký duše Schwalbe za osm pětek, když jsem dala plášť Schwalbe... Teď jsem tam praskla Rubenu, co mi doma ležela, když teda ta Schwalbe utíkala. Vzadu je Schwalbe a neutíká. Ještě mám jednu Schwalbe novou, tak až se mi to bude zas chtít přezouvat, zkusím tu.
Jestli to máš duši schwalbe s galuskovým ventilkem, pomůže obvykle s citem, ale důrazně dotáhnout tu ventilkovou vložku (menší průměr závitu na konci, se zploštěním). Tajvanci ve fabrice je špatně utahují a ventilek pak pomaličku utíká. Dělaly mi to čtyři ze šesti funglovek.
Hm, třeba mám smůlu na špatný kusy. Až i dopředu najdu tu správnou duši, budu si je hýčkat a poctivě lepit, defekt bublinkovou metodou najdu :)
Při úspěšnosti 4:6 se duše dost prodraží. Uvidím, možná zkusím nějakou duši za tři kila, až mě omrzí každej den pumpovat.
4:6 to nebylo. Napřed jsem z toho byl votrávenej, ale pak jsem přišel na ty nedotažený ventilky a duše jsou spolehlivý.
Já mám zkušenost s lehce ucházející duší protože byla příliš porézní. Ani pod tlakem ve vodě jsem únik nenašel. Jen to neudrželo natlakování. Tak jsem jí vyhodil. Ona každá duše je trochu porézní a utíká. Na čím větší tlak se hustí, tím z ní ten tlak útíká lépe. Například tlak 6 barů na silničním Favoritovi musím zhruba každých 14 dnů dofoukat. Je to tak trochu loterie. Teď jsem koupil duši od Schwalbe, tak vyzkouším, jestli nebude lepší, než ta noname čínská.
já tohle ucházení řeším takovým tím zeleným slizem co do duše preventivo naliju. Akorát to tak zrhuba za dva roky zalepí ventilek tak to většinou skončí tím, že takovou duši vyhodím ale za tu cenu, že nemám dva roky defekta mi to přijde příjemné i když ten sajrajt vyjde pomalu jako nová duše.
To je zajímavé, kolik lidí si tohle "mlíko" leje do duší, ale odsuzuje sprej na opravu pneumatik.
Přitom je to v podstatě jedno a to samé :o)))
tím sprejem se to stříká zvenku? :-p
Myslela jsem, že za blondýnu jsem tu já?!?
no a proč by jinak lidi byli pro sajrajt co se lije do duše a zároveň by byli proti sajrajtu ve spreji? :-p
Ne. Vlezeš dovnitř a zevnitř to vystříkáš. To dá rozum, že?
https://d37-a.sdn.szn.cz/d_37/c_C_V/FgoCJP.jpeg...
ten sprej zacelí i takové díry? tak to se divím, že to nepoužívá více cyklistů.
Rubena (Mitas) už třetí den jakž takž drží. Schwalbe visí pořád nafouknutá na věšáku, jako rezerva bude stačit, akorát zjevně nedrží douhodobě větší tlak, na dojezd to bude dobrý.
A jen pro porovnání, váha těch duší ? je srovnatelná ?
Nechci nějak háhit Schwalbe, nedávno mě těžce zklamali s poklesem kvality Marathonů. Ale aby se nesrovnávala půlkilová holina s nějakou ultralight šprckou.
Tož ta Rubena je těžší určitě. Taky mám velikost, u které je 700cx25 to nejmenší, a dá se dát i na 700cx35, takže i na araba...
Ale kolik gramů to je? Nevím, nechce se mi to hledat. Zas tolik na Růžence negramařím, ale v tomto případě jsem vlastně "zlehkla", bo Růženka měla v kapsičce dvě náhradní duše (novou Rubenu a novou Schwalbe) a teď už tam má jen tu novou Schwalbe, Rubenu má v předním kole :)) A i když do kapsičky přihodím i tu drhou Schwalbe, co uchází, tak to bude furt šul nul.
Já mám teda dojem, že duše Rubena / Mitas není těžší než běžná duše Schwalbe (tedy nikoliv ta ultra lehká). Já kvůli těm ventilkům už jiné duše nekupuji, kromě toho vychází i cenově velmi příznivě a výdejnu na Floře mám rozumně dostupnou, takže mi to ani dopravné nezdražuje.
Těžší bude, protože vyfouklá je širší, prostě je tam trochu víc gumy. Jestli je ta guma tlustší si netroufám posoudit. A prodávaj ju aji s autoventilkem, takže až budu kupovat nějakou novou, tak vezmu tu Rubenu, protože Růženka má na ráfkách díry na autoventilek. Asi se to bude hůř pumpovat, ale když to bude držet, tak není co řešit.
Duše jsou od - do, tak je možné, že rozměr srovnávaných duší není totožný.
Já jsem začal s Rubenou / Mitas na skládacím kole a po dobrých zkušenostech už jejich duše kupuji výhradně.
Výjimkou jsou nějaké hrůzy z Hervisu. Byly drahé a ucházejí. Galuskáč, není šroubovací. Potřeboval jsem odjet, koupil jsem nová kola, ale měla být na AV no a nebyla. A o víkendu jsem jinde než v Hervisu nepochodil. Šetrnost mi nedovolila je vyhodit, tak holt pravidelně pumpuji. Naštěstí mám doma i v práci servisní pumpu, tak se to dá vydržet. Frekvence je 1-2x za měsíc. Je to asi v normě, ale ve srovnání se Schwalbe a Rubenou mi to přijde často.
A na jaký tlak to foukáš? Ono to ucházení je přímo úměrné použitému tlaku. 1x..2x za měsíc mi přijde pro mých 6 barů vyhovující. Ale na horáku s podstatně nižšími tlaky také dofukuji s mnohem nižší frekvencí.
Nevím kolik tou pumpičkou zvládnu. Taková ta klasická pumpička, co se dá přidělat na Růženku na rám do předpřipravených čudlíků :)
Končím, až už to nestlačím dolů, to už je těsnění u pumpičky zahřátý, že mám strach, aby nezačalo smrdět. Kolik tam je ale nevim, vždycky se to takto pumpovalo, tak to musí stačit.
Araba foukám jednou za qvartál možná, někdy ani to ne, ale Růženka potřebuje víc.
Tak pumpičkou, kterou jsem kdysi vozíval v rámu favorita jsem aktuálně schopný napumpovat plášť na 6 barů, ke konci už to jde stuha, nejspíš by šlo ještě kousek víc, ale to už by bylo za limitem pláště.
Nicméně ta pumpička rozhodně nebyla favorit originál, několikrát mi ji z kola ukradli, tak jsem pokaždé kupoval něco, co tam pasovalo. :-)
Nějaký měřič tlaku se celkem hodí, člověk může zjistit, že to, co považoval za vhodný tlak, je pro daný plášť pod minimem nebo naopak...
A k čemu mi bude, když to zjistím měřákem? Víc tam stejně nenapumpuju, na pláštích píšou 6-8 a jsem možná u těch šesti..., s tím stejně nic nenadělám :))
Pokud máš pláště na 6-8, tak když bys náhodou zjistila, že nenapumpuješ ani to minimum, měla bys důvod pořídit lepší pumpu... praktické je mít doma větší pumpu s budíkem, nafukuje rychleji, ale ideální samozřejmě je nemít důvod dofukovat.. :-)
nebo to nafoukat tak nějak přiměřeně a pak si udělat výlet kolem benzinky a tam to dorazit.
leda si člověk nesmí stoupnout k pumpě pro náklaďáky a splést si jednotky :-D
Já zas dlouho netušila, že na některých benzinkách jsou i extra tankovací stojany pro náklaďáky...
Stiskla jsem, pistole prakticky okamžitě vypnula... a nechtěla znovu zapnout. Pak jsem si všimla, že stojan ukazuje nějakých čtyřicet litrů a vyděsila se, že předchozí řidič odjel bez placení a po mě teď budou chtít jeho tankování zaplatit. A ono ne, fakt to bylo moje. Prostě mi to jedním plivnutím nacpalo plnou nádrž.
To se ještě dnes někde vyskytuje? Trochu asi vzácnost. Kompresory dnes na čerpačkách jsou vesměs pro osobáky a mají psanou maximálku tuším 6 a ani to často nedají. A často mají jen ty malé přenosné baňule na nějaké 3 a s tím ani duši v kole nenafoukám.
tady ve Zlíně to měli tuším na Agipu (teď mal nebo jak to pojmenovali) ještě před 3 lety. nevšiml jsem si toho a málem jsem si odpálil kolo.
to je tak, když je člověk zvyklý foukat po pětku na ciferníku, a ony jsou tam najednou čísla 0,1 a tak podobně. tak jsem chtěl aspoň jeden bar. naštěstí jsem si všiml včas a fofrem odpouštěl :-))
Zas mám problém. Pumpuju hucula (autoventilek), pumpuju, pumpuju a najednou mi to začíná tlačit tu pumpičku nahoru. Jsem to jednou rukou držela stlačený, druhou odšroubovávala hadičku, při tom odšroubovávání zas trochu ušlo a výsledkem je, že kolo je míň nafouklý, jak když jsem ho šla dopumpovat.
Dumám, kde je problém, říkám si, třeba je něco ve ventilku, tak jsem to hřebíčkem zmáčkla, další luft v čudu. Šroubím na to tu hadičku, další luft v čudu, než jsem to utáhla, a to už slyším, jak to odskočilo z ráfku.
Pumpuju jak debil, přetlačuju se s tím pístem, podařilo se mi to nafouknout natolik, že dotlačit k benzínce by to asi šlo. Ale je to nějaký divný. Může se ten ventilek nějak polámat, že to nejde nafouknout? Mám vyměnit duši? Nebo je problém v pumpičce?
Tohle vypadá,že odešel takový ten zpětný ventil ve šlahounku, on má ten šlahounek na konci takovou tyčinku, která zamáčkne ten ventilek v duši, aby se nemuselo při pumpování přemáhat ještě tlak toho ventilku. Ale zároveň by měl bránit, aby se tlak vzduch z duše tlačil do pumpičky. Zkuste vyměnit šlahounek (jako první pokus).
Děkuji, žes mi potvrdil mou další úvahu, že v tom šlaušku musí být nějaká "zpětná klapka", by to jinak nefungovalo. To mi došlo až poté, co jsem se tady zeptala, a objednala jsem nový šlaušky , dva na AV a jeden s koncovkou na galuskový ventilek, já mám na kolech oba typy. Zítra si pro ně dojdu, jak budu ve městě. Já se totiž teď bojím nasadit tu pumpičku na Růženku, abych si nevypustila tlak, co tam mám.
Jo, to bude ono. Jsem šlaušek rozpitvala, když jsem sundala tu zlatou stranu, vypadla z hadičky malá kulička, která tam byla volně ve šlaušku. Sundala jsem i stříbrnej konec a zkoušela to profouknout. Bez kuličky jdou profouknout oba oběma směry. Stříbrný konec s kuličkou jde profouknout jen jedním směrem (směrem do duše), ve zlatým konci nemá kulička žádný vliv. Asi jsem tu kuličku nějak vytlačila z toho stříbrného konce do hadičky.