Dobrý den,
Rád bych Vás poprosil o radu zda je chyba ne mé straně nebo na straně servisního pracovníka, Nechal jsem si v servisu vyměnit zadní kazetu i s novým řetězem značky Shimano verze HG (přesný tip dodám večer) a po 50 km se mne při klidné jízdě vyvlékl řetěz podobně jak je vidět na přiloženém obrázku. Děkuji.
Jednak si myslim, ze to neni shimano, ale KMC (coz zas az tak nevadi), ale jsi si jisty temi 50 km? To by ten retez mel zarit jeste jako novy, ale todle k tomu ma daleko...
Omlouvám se zapomněl jsem dopsat že foto je vzato z internetu jako přiklad nestihl jsem osobě vyfotit, Děkuji
A co ti řekli v tom servisu? Opravili to?
Příště místo nýtování použij spojku a tohle se ti s velkou pravděpodobností nestane.
ale stane )-:
ale jestli to není tím, že je to sramácká spojka na šimánu (-:
Zajímavé je, že řetěz na 9kolečko je patrně mnohem citlivější na správné snýtování než 8kolečkový řetěz. Po svých špatných zkušenostech si teď na to dávám mnohem větší pozor.
Vlastně bych docela rád věděl, zda ten roznýtovaný a znovu snýtovaný řetěz má ve spoji stále stejné vůle a pevnost, jako tomu bylo při prvním nýtování při výrobě. Zda při spojování nového řetězu používat ten připravený lámací nýt, nebo jakýkoliv nýt, který tam zbude po zkrácení řetězu na požadovanou délku. Nebo kupujete řetězy rovnou se správnou délkou?
Já vím, řetězy SRAM mají rychlospojky :)
Nový řetěz po zkrácení nýtuju s původním nýtem, jen je třeba dát při zkracování bacha, abys ho nevytlačil z pásku úplně. Stalo se mi to, když jsem to ještě neuměl a nejde to napravit. Snýtovaný spoj je potom třeba s citem rozhýbat bočním ohýbáním. Jak říkám, musí se to trochu umět. Dobře se to učí na ojetých řetězech.
Mně se jednou venku podařilo při opravě ten nýt vytlačit ven celý a protože jsem nechtěl řetěz zkracovat, tak jsem po velikém úsilí tam ten vypadlý nýtek zpět nasadil a zanýtoval. Byl to strašný opruz, ale dá se to. Na začátku musíš ten nýtek natlačit do článku kleštěmi, aby to trochu drželo mohl jsi nasadit nýtovadlo.
Také s sebou vozím jeden náhradní dvojčlánek od osmičkového a devítkového řetězu. Když se to někomu přetrhne, tak vyhodím zničený článek, vsadím svůj náhradní a řetěz je nezkrácený a plně funkční. Dva články uvezu.
Já vozil ten nepotřebnej kousek zkrácenýho novýho řetězu taky, hodil se. Ten nýtek jsem vytlačil snad dvakrát, ale nikdy se mi nepovedlo ho vrátit. Asi volšový ruce.:-)
Stane, samozřejmě, že se spojka může rozepnout, ale stačí sebrat řetěz nasadit spojku a jedu dál.
Spojka se používáním ochodí a rozvolní, proto je potřeba spojku také měnit, minimálně s novým řetězem dát novou.
Já myslím, že když se v tahu rozpojí ta spojka, tak to udělá stejnou paseku, jako roznýtovaný řetěz. Tohle se prostě stát nesmí.
Jednou jsem koupil tři spojky a že objedu kopec. V Rozstání se rozpojila první a kus pod Výpřeží druhá. Po dojetí domů jsem tu poslední rozpojil a oprášil nýtovačku. Byl to nějakej aušus.
Za celé dlouhé roky na 4 kolech se rozepnula jen jediná spojka. Zřejmě se opakovaným rozepínáním uvolnila o trochu víc.
Žádný problém, nasadil se řetěz a sepnul novou spojkou a za minutu se jelo dál bez dalších problémů.
Možná jsem měl špatnou řetězovou linku. Podle mě se spojka načala řazením a pak už to šlo rychle. Vnější pásky zohýbaný.
Nevim proč povolí spojka, jediné co mě napadá je, že opakovaným rozepínáním při čištění se nějak víc opotřebuje a rozvolní. Vozím náhradní, není problém nasadit a bez trápení hned jet.
"Přetržený" řetěz bez spojky je snad vždy zaviněný špatným snýtováním.
V jednom Velu byl článek o řetězech a m.j. i tabulka, jakou sílu bylo třeba k jeho přetržení vyvinout. Asi přes jednu tunu, různilo se to podle typu řetězu. V archivu Velo si to může kdo chce dohledat.
Za zhruba 45 let co jezdím se mně nestalo že by prdnul řetěz. Jinak, sramácka spojka se v tahu nerozpojí. Tedy pokud nepraskne celá:-)
Byly doby kdy jsme řetězy nýtovali v garáži na kovadlině jelikož nýtovačky nebyly:-)
to můžu potvrdit, přetrhl jsem ji dvakrát....
Pokaždé nehoda ve smyslu špatné řazení na kluzkém terénu ( listí) jednou v záběru do kopce a jednoi při projíždění takového korýtka ... prostě jsem si prověsil řetěz a pak zabral :)
Poprvé u nás říkali, že to není možný a už nikdy se mi to nestane,m podruhý už jen " á to jste zase vy " :) od té druhé doby vozím náhradní..
Já jsem měl několikrát prasklý 8-kový řetěz na singlspeedu - stávalo se to i s novým řetězem po cca. 200km, většinou když jsem akceleroval z křižovatky.
Důvod byl prostý - ojeté zuby na převodnících, které měly přetlačený materiál do stran.
Každý zub byl tedy na otlačené hraně tlustší - s otřepem.
Když už to bylo moc, došlo k rozevření jedné strany článku - většinou v místě kde byl řetěz nýtován. Tato jedna strana článku praskla a chvíli to ještě držela druhá, nebo se vyvlékla z nýtu a praskla ta druhá - můžeš si vybrat.
Podíval bych se na talíře.
Jinak obecně myslím, že tento neduh z nýtování řeší obecně kvalitní spojka, nebo u silniček například Campa řetěz, který má na konci každého nýtu velmi malý rantl...
Když jste u toho nýtování, tak na Růženku jsem taky potřebovala přidělat řetěz. Zakoupila jsem nýtovačku a nechala se proškolit, pak to dvakrát zkusila na starém řetězu. Růženčin řetěz je nýtovaný na dvou místech, protože napoprvé mi přišel moc dlouhý a při zkracování jsem už nýtované místo nepoznala ani s brejlema.
No, a když už jsem to teda dělala, tak se chci zeptat:
Nýt jsem vytlačila nýtovačkou tak, aby zůstal v řetězu na kraji držet. Pak jsem ho znovu natlačila do díry v řetězu. Takže ten jeden konec nýtu musel prolézt celou dírou ven a pak zas prolézt dírou dovnitř. Když se to tlačí dovnitř, tak se do tlačí proti "duté rouře" tak dlouho, až to proleze kousek ven. Kde je ale to "nýtování" ? Ten konec, co prolezl dvakrát dírou tam a zpátky přece roznýtovanej není. Při školení mi to tak pán ukázal, tak to tak mám, ale vrtá mi hlavou, jestli ten neroznýtovaný konec vlastně dobře drží... A taky jsem nemusela nic rozhýbávat, nějak moc to teda zatuhlý po spojení nebylo, stačilo dvakrát ohnout a už ten spoj na řetězu nenajdu. Doufám, že mi to teda bude držet, nýtovačku s sebou vozit nehodlám a bez brejlí bych to stejně ani někde venku nezvládla, dalo mi práci se tou tlačnou tyčkou proti nýtu vůbec trefit a šlo to, mírně řečeno, "velmi ztuha", byl okamžik, kdy jsem si myslela, že tím už neotočím.
Tak jak je to s tím "roznýtováním" toho konce, co prolízá dírou skrz tam a zpátky?
Idéalní stav je, pokud po nýtování nemusíš nic rozhýbávat, Takže jsi se trefila dobře.
Konec co prolízá tam a zpátky nic jinýho neumí, jenom prolízá. Díky tomu, že ten konec(oba konce) má nepatrně větší průměr, než zbytek nýtu, tak v tý ďouře drží líp, než by držel zbytek nýtu.
https://www.youtube.com/watch?v=EqN_NGLDTYU
Hm, takže to vlastně není snýtovaný, ale nalisovaný...
Já si pod pojmem nýt představovala, že je to v přesahující části tak široký, že to tou dírou nemůže prolézt.
On je to vlastně zalisovanej čep...a problém nastává, pokud do plechu řetězového článku jde mimo osu, může kousíček toho plechu ustřihnout.
A další jiné případy podle tolerancí díry, čepu, tvaru sražení hran apod.
Poměrně důležité je aby nýtovačka umožnila sednout řetězu do jamky v ose, aby se pak netlačilo na čep mimo osu, protože pak jde křivě.
Ale stejně mne nejvíc dostal ten Campa řetěz, který když se snýtuje, čep s malým rantlem v podobě vystouplého rádiusu přesně zapadne za plech článku a vydá poměrně silné kovové lupnutí na důkaz, že vše si sedlo jak má.
To je mazec engineering a dokonalá práce s tolerancema při výrobě...
A přitom stojí jen o pár korun víc než ty obyč a víc vydrží.
Nech toho, nebo si ho fakt koupím. :-))
Pokud C10 vydrží aspoň 1,6 krát tolik než Sh. Ultegra, tak se to vyplatí... :-)
Nevim jak 10, my úspěšně používáme C9 na všech 4 kolech. I na horáku máme výdrž určitě 1500 km a na treku někde kolem 7 tisíc.
Teď v úterý jsem byl pro tři nové řetězy, tentokrát vyzkoušíme Sram 971, měly by být srovnatelné s C9 a měli je za hezkých 243 Kč.
Sram 971 používám na elektru a vydržel tam 4500km.
U elektriky může být opotřebení trochu jiné, tak nevim jestli je 4500 přiměřené nebo dost. Jsou koupené, tak vyzkoušíme a uvidíme.
Pravda jsou tam větší záběry od motoru než dokáže dát i velmi výkonný ciklista.
Tipuji že na kole by to mělo vydržet dvojnásobek možná i více.
Optám se kolegy co s ním jezdí už pár let:-)
Ono taky záleží na podmínkách v jakých se jezdí a jaká je údržba řetězu.
Na horáku je opečováván, přesto přímo hoří. Na treku žádná extra péče a vymetu taky kde jakou prašnou cestu, tak výdrž 7 tisíc považuju za hodně dobrou. Když to bude podobný budu spokojený.
Taky ho mám nachystaný na bajka. Ale ještě chvíli si počká.Zatím jezdím současný "do mrtva systému". Takže k němu půjde i nová kazeta, kladky a možná i nějaký převodník