Chci se pustit do přestavby (zdravotní důvody příbuzné) Giant NRS (výbava 3×9× SLX,Epicon) na elektrokolo se středovým pohonem. Problém vidím v malém rámu vel. 16 – baterie se nevejde do rámu a tak uvažuju o nosiči na sedlovku (něco takovýho) http://www.koloshop.cz/…y-matny.html (udrží to tu baterku?)
Další bych potřeboval poradit jaký spolehlivý a cenově přijatelný středový motor použít (určení Jizerky) příp. na co si dát ještě při přestavbě pozor. Díky
Dělají se i malé baterky do rámu,jestli by se Ti tam nevešla tato:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... Do toho rámu je to totiž nejlepší z hlediska těžiště a jízdních vlastností.Jestli nevejde ani tato, tak jsou akumulátory typu Frog určené přímo k montáži na sedlovku:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Motor:buď 250W Bafang, nebo Apache(ten má torzní snímání,čili zabírá podle síly příšlapu),nebo 750W Bafang - pokud vážíš nad 100kg,tak ho v kopcích využiješ.Pokud máš pod metrák,tak Ti asi stačí ta 250W-má výhodu nižší spotřeby,tím pádem na baterii dojedeš víc km: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
díky za tipy, i ta malá baterie se do rámu pravděpodobně nevejde, vejde se tak 0,5 l flaška a musí se z držáku vyndávat do strany. Jinak váha bikerky je 65 kg a určení pro nenáročné vyjížky po Jizerských horách, financí není na nějaké high vychytávky nazbyt takže nějaké slušné řešení za přijatelný peníz
Dobrý den,
středový pohon jednoznačně doporučuji, jak už bylo řečeno. Jednak kvůli váze ale i těžišti.
https://www.evbike.cz/EVBike-Central-Kit/Sady...
Tato sada jde programovat i na 350W, a spotřeba energie oproti 250W je minimální
Další možnost kam dát baterku je do batohu.
Na fotce mám baterku v batohu, protože se baterie taky nevešla do rámu.
Urcite lze dat baterku pod ram, viz foto (baterka 48V14Ah).
Proc jste chcete jit do tezkeho stredoveho pohonu (asi 4kg) pro maleho cyklista? Klidne staci QQ100 (2.2kg) v predni kolo.
ta baterie pod rám mě teda nenapadla,jak je tam uchycená, jakou výhodu krom hmotnosti by přinesl pohon předního kola, nebude se na tom jezdit jenom na silnici ale i na polních-lesních cestách (lehký terén)
Pro lehky teren a maleho cyklista 4kg motor je zbytecny:)
4Kg stredovy motor potrebuju 6kg baterku, jinak to nema cenu vozit 2 kg medi navic:)
těžký středový motor?? ale no tak
250W na 36V váží: Hmotnost: 3,7Kg včetně talíře s ozubeným kolem. Takže je třeba odečíst původní trojtác a připočíst možná těžší kliky(ocel) a k řešení s nábojovým motorem připočíst ŘJ + JEJÍ UMÍSTĚNÍ NA KOLE.
Na všech středových pohonech, které jsem zatím montoval byly vždy kliky duralové (těžší tedy nebudou ).
Motor v předním kole na odpružené vidlici má kromě nižší ceny jen samé nevýhody: Vysoký poměr neodpružené hmotnosti (= zhoršení jízdních vlastností v terénu), vyšší namáhání (a většinou i rychlá smrt) odpružené vidlice, ... .
však píšu možná :-) Neodpružená hmota v terénu opravdu není to pravé ořechové. A to už raději pomlčím o opravdu těžkém motoru :-) Jako má smrtistroj :-)
RJ na 36-48V vazi 200g i s dratamy:) Mam to v male brasne. Baterka vazi 1.3kg, taky v brasne.
Ted mam ten samy motor na horskem kole pro jizdu v terenu, foto jeste nemam.
http://www.avacom.cz/ určitě poskládá baterku do libovolného tvaru. Nechal bych si udělat baterii, která by pasovala přesně.
Pokud nemusí být oddělávací,tak je lepší si ji nechat udělat. Ale je opravdu jisté,že tam tam ta 13,4 do rámu nevleze? Jinak ten nosič je na 10kg,což vypadá dobře,ale v terénu je z 6kg baterky při rázech třeba 50kg,nedoporučuji.
tak baterku bych asi vybral s tím přímým uchycením na sedlovku místo nosiče http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Tím pádem je o pohonu rozhodnuto. 250W-750s otazníkem střeďák.
a nezapomeň na http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... v terénu by původní uchycení brzo odešlo
tak středový motor nevím ještě od jakého výrobce ale asi 350W a baterii jsem našel toto elegantní řešení v podsedlové brašničce
http://www.bateriedoelektrokol.cz/rb-battery...
Cena by se mohla vejít do +/- 28 tis. Kč
Lepší řešení ,je ten FROG. 20A trvalý odběr u aku 10Ah 36V mi připadá dost optimistický údaj a i když to na obrázku vypadá pěkně,tak bych si to rozmyslel.
Na 20A proud min. kapacita Li-ion baterky je 20Ah, pokud to neni extradraha baterka na vysokoproudovych clancich. Nebo 10Ah Li-po je taki fajn.
jelikož jsem na hodinách elektriky často chyběl tak prosím selskou řečí zdali ta baterie v sedlovce bude dostačující či v čem ten frog bude lepší, díky
Kolega výše je kapku zmatený, napřed uvádí že pro odběry 20A je minimální kapacita baterie 20Ah a na konci uvede že stačí i kapacita 10Ah:-)
Jistě že pro 350W motor stačí kapacita 10Ah ale určitě né v podsedlové brašničce.
Ten frog je určitě lepší a pevnější, má taky vyšší kapacitu což je určitě žádoucí pro delší dojezd bez rizika.
20Ah pro levny li-ion a 10Ah pro Li-Po... Je tu ruzny baterky:)
Me pro 250W (max 600W) motor staci 5Ah Li-Po baterka, ktera ma zivotnost asi 50 cyklu na tak velkem proudu:) Ale je to drahe pro bezny provoz.
Jo elegantně to vypadá na stojícím kole, ale pár terénních průjezdů a brašnička letí do dáli, to je tak akorát pro sváteční popojíždění po rovince pomalou rychlostí, reálný dojezd možná tak 50Km. Divné že ostatní výrobci se pod 2 kila nedostanou, většinou 3 a více kg.
Zajímalo by mě jaká zázračná baterie se tam skrývá. To musí být LIPO. Frog se normálně odjistí a vytáhne. Co brašnička? Odjistí,odpojí konektor + chybí zámek aku. I když pokud mám rychloupínák(rychloodepínák,pro zloděje)na sedlovce,tak je to jedno :_)
Technicky čisté řešení je FROG. A dokonce má místo na ŘJ,v případě převodového motoru do náboje.Honit se jen za hmotností a vozit jakousi zbastlenou brašničku a vevnitř volně ložený aku nepokládám za rozumné.
Kolega prodává nový motor (vyreklamovaný) BBSII 750W za 10 tis.Kč.
Kdo by měl zájem dám kontakt.
díky za nabídku ale ještě zvažuji možnost nákupu komplet nového elektrokola s tím že by setávající kolo prodalo a vyšlo by to celé +/- 22 tis. Kč. Prosím o názory a slabé stránky tohoto modelu http://www.akumo.cz/yamkae3-horske-elektrokolo...
Dobre kolo. Sinus+novy sensor (bohuzel neni torkovy)+vaha 20.4kg.
Pro 250W motorek 2.6kg baterka staci.
Trojtalir je na nic, jen extra vaha:( 42z je malo pro elektrokolo.
V kopcovitém terénu bych upřednostnil středový motor, pokud uvažujete o novém kole,tak třeba Bafang Max: http://www.akumo.cz/leader-fox-hasuda-2016...
A nebo přestavbu, jak už jsem psal výše-středový 250W+aku Frog na sedlovku.Pokud paní váží jen jak píšete 65kg, tak se střeďákem 250W vyjede co potřebuje.Možná by byl lepší ten Apache,s torzním čidlem(i ten Bafang MAX z toho odkazu má torzní čidlo,bohužel ho nedávají na ten "přestavbový"Bafang).I já se svými 120kg jezdím většinu kopců na 250-350W,vyšší výkon zapínám až při prudším stoupání. Občas si kolo půjčí můj 75letý táta,má 75kg a jak říkal,tak jezdí prakticky furt na 250W.
V kopcovitém terénu jedině středový motor.Je to i technicky nejčištější řešení.