Zdravím všechny. Jistě se tady už něco podobného nejednou probíralo, přesto jsem si dovolil založit nové téma.
Vždycky jsem se při svých vyjížd'kách vyhýbal hustějšímu městskému provozu, jako čert kříži a svoje výlety směroval do přírody a klidných oblastí.
Před nedávnem jsem však začal používat kolo také coby dopravní prostředek do práce a hustějšímu městskému provozu se zkrátka nelze zcela vyhnout.
No a jelikož mi jde na prvním místě o to, abych doje vždy ve zdraví a celej do cíle a nevozil se někomu na kapotě, tak bych se rád dozvěděl od zkušenějších, jak správně v provozu jezdit.
Je mně jasný, že základem je být dobře vidět, tedy mít na sobě nejlíp oblečení ve výrazných barvách, osvětlení atd.
V čem konkrétně tápu je, jak (kde) po frekventované silnici jezdit.
Když jedu co nejvíce při kraji vozovky, tak se někteří chovají tak, jako bych tam vůbec nebyl a míjejí mě dost natěsno.
Pokud jedu na pravé straně vozovky, ovšem nikoli těsně u krajnice, tak zas někteří neřeší protijedoucí vozidla a předjíždějí dost bezohledně, div člověka nevytlačí ze silnice.
Jezdit někde uprostřed pruhu nechci a nebudu, byla by to ode mě bezohlednost a nakonec to je i proti pravidlům.
Jak tedy správně jezdit v hustějším provozu?
Nejedná se přímo o jízdu centrem města, kde jsou souvislé kolony, ale o provoz s větším až velkým pohybem motorových vozidel.
Předem dík za vaše názory, nejlépe vlastní zkušenosti.
Popisujes presne problem, ja se pokousim vyhodnocovat sirku pruhu. Kdyz vim, ze se vejdeme, drzim se tesne u krajnice.
Kdyz vim, ze se nevejdeme, nebo vejdeme velmi natesno a bylo by to vo fous. jedu doprostredka tak, aby ani blbecka nenapadlo predjizdet.
Ten pak obvykle stoji na klaksonu, ale s rim nic delat nemuzes.
Tyhle situace nemam rad protoze vim, ze zdrzuju, tak se snazim usek projet co nejrychleji a to bere dost sil, pri delsi ceste.
Pokud je ten usek kdy spuntuju uz fakt dlouhy, najdu si niku, zastavim, a necham zaspuntovane projet.
Snazim se drzet cca pul metru od kraje. Bliz ke kraji je sterk, sklo, kanaly,... Pravy pruh je tu po Zline hodne siroky, takze nebrzdim.
Jinde podle situace, podobne jako Jindra.
Jo, blikam celodenne, vzadu dve blikny, vpredu fenixe na strobo, plus zlutou vestu. Proste byt videt za kazdou cenu a v kazde situaci.
A jet "čitelne" pro ridice - v jedne lajne, neklickovat, ukazovat smer, divat se, jestli me vidi,...
Hlavně je potřeba jezdit čitelně. Co nejmíň kličkovat, ale jet rovně. Ukazovat, když odbočuji....
Většinou jedu dál od okraje, jednak máš v případě nutnosti místo, kam se dá uhnout, jednak nutíš řidiče otočit volantem.
Pokud je silnice hodně zúžená, jedu klidně prostředkem. Slušného řidiče tím neomezíš - stejně by tě tam nepředjížděl, a "prasata" je potřeba eliminovat.
Bacha na chodce, především ty s telefonem u ucha. :-)
Nebo jako Sona v mlze.
Prosimte, muzes mi rict proc jedes tak rychle? Nevidime na metr dopredu!
Jizda v mlze je nebezpecna, spousta bouracek, tak jsem na to slapla, abysme z toho byli co nejrychleji venku, a minimalizovali tak nebezpeci...
Hele, Jindro, ale jistou logiku to ma, ne? :-))
Nepopiratelnou a nezpochybnitelnou.
Jako vse co Sona dela.
Mám právě trochu strach jet dál od okraje, páč mám pocit, že se některej plechovkář zakecá a sejme mě, kdežto když bych jel při kraji, tak by mě třeba minul. Jenže při jízdě těsně u krajnice jsou právě zas jiná rizika....
Na tohle asi bude spousta ruznych pohledu, ja se snazim v maximalni mire dodrzovat pravidla a chovat se podobne jako auto.
To znamena treba dusledne ukazovat pri odbocovani a pokud to jde, nejenom pred zahajenim manevru, ale az do chvile, kdy je naprosto jasne, kam hodlam jet. Cyklista, ktery pred odbocenim neukazuje, protoze se boji pustit riditko, proste na silnici nepatri.
Nemam rad polovicate reseni, takze bud jsem chodec a kolo budu tlacit po chodniku pripadne pres prechod nebo jsem cyklista = ridic a krizovatku hodlam resit standardne podle znacek, semaforu, odbocovacich pruhu...
Kdyz to nekdo zkousi kombinovat (kousek jede po chodniku, kousek po silnici, do pulky krizovatky po prechodu a pak treba sikmo k vysnene odbocce...), stava se jeho chovani nepredvidatelne, coz je prusvih...
Vzdalenost od kraje je vzdycky dilema, vetsinou se snazim mit po prave strane aspon 0.5m sjizdneho asfaltu, kdyz jedu s kopce hodne rychle, tak vice, kdyz se skrabu pomalinku do kopce, treba trochu mene. Podle meho vykladu pravidel tohle porad jeste je "pri pravem okraji". :-)
Teda v noci, vetsinou jezdim stredem pruhu a pokud tam neni provoz, klidne prostredkem silnice, zmensuje se tim riziko stretu s ninja chodcem nebo cyklistou, kteri se zpravidla drzi u kraje silnice.
Jezdit tesne u okraje / u chodniku je mozna ohleduplne k motoristum, ale dlouhodobe hodne nebezpecne, protoze nemas zadny manevrovaci prostor, kdyz se na tebe zacne nejake auto tlacit, snadno te prehlednou v krizovatce, muzou te sundat dvere od zaparkovaneho auta a jak jsem nedavno zjistil, muze te treba ohrozit z chodniku i pes na voditku...
Na protijedouci hazardery a motoristy, co se chovaji, jako bych na silnici nebyl, mi trochu pomohlo, ze nechavam svetla pres den blikat, ale stejne je porad nutne sledovat chovani ridicu a byt pripraven brzdit, kdyz se ukaze, ze o tobe nevi, nebo udela nejakou blbost.
Kazdopadne ja nejezdim v zadnem velkomeste, moje trasa do prace je z hlediska provozu pohodova...
Ano, jezdit jako auto nebo motorka!
To taky delam, ale zda se, ze v kolizi s predpisy (stupidnimi). Kolo pry ma byt vzdy u praveho okraje praveho pruhu. Tohle vymyslel nekdo, kdo na kole nejzl v peti pruzich a potreboval odbocit doleva....
Taky ty piktogramy jdou proti logice uvazovani ridice. V pruhu, co pokracuje rovne a zaroven je i pro odboceni doprava, je casto malovan cyklo piktogram vpravo, co te zene primo pod kola odbocujicich.
Ja se v takovem pripade, tedy jedu-li rovne v oruhu co je urcen pro jizdu rovne i odboceni doprava zasadne radim do leve casti jizdniho pruhu.
Navzdory piktogramum' v souladu s logikou.
Ten za mnou dostava jasny signal, ze jedu rovne, ten co odbocuje, muze odbocovat a nemusi cekat, nez mu zprava zkrizim cestu a navic mz nema sanci ohrozit.
Jsem mirne receno rozladen tim, co vidam nacarano na ulicich. Je celkem zrejme, ze tohle prosadil nekdo, bez delsi zkusenosti s rizenim auta ve meste, stejne jako jizdy na kole, ve meste.
Na kole ve meste jako na motorce!
Zadne extraburty pro cyklisty, to jen zvysuje riziko stretu. Idealni je oddelena cykloinfra, jak od chodniku, tak od silnice, ale to bychom museli mesto cele zbourat a prestavet.
A i v tech novych, navrzenych na zelene louce, jsou obcas videt zasadni chyby. Pochopitelne v cizine, protoze u nas nikdo zatim satelitni vesnici napojenou na mesto oddelenou cyklotrasou nepostavil, nebo o tom nevim.
Jezdi jako autem, naprosto sebevědomně.
Jezdi předvídatelně, když se budeš chovat jako auto, tak to řidiči budou očekávat.
Jezdi tak, že ostatním budeš diktovat, jak a kde tě budou předjíždět.
Ukazuj změny směru jízdy. Ukazuj třeba i prázndné silnici, ale zásadně ukazuj. Dá se ukázat i malé vybočení.
Buď co nejvíce vidět. Nestačí, že tě vidí oko, ještě tě musí zaznamenat i mozek. Ve větší rychlosti ve sjezdu klidně pusť i stroboskop. Lepší naštvaný řidič, než mrtvý cyklista.
Pokud nejedeš krokem, nejezdi dveřní zónou.
Stále koukej kolem sebe, nepovoluj ze soustředění. Žádné sklopení hlavy ve stoupání nebo při únavě. Mysli za ostatní.
Možná si pořiď zpětné zrcátko.
Když jsou dopravní předpisy v konfliktu s tvou bezpečností, preferuj bezpečnost.
Pojisti se a občas přidej modlidbičku. :D
Ja to resim tim, ze jedu trochu vic od kraje a kdyz se blizi auto a prijde mi, ze lze preject, tak uhýbám.
Hodně do sředu vyjíždím u pravotočivých zatáček s křovím, kde bych nalepený vpravo nebyl pro řidiče do poslední chvíle vidět. A když slyším auto, schovávám se doprava.
Tato strategie, je ale vhodná spíše na silnice s menší frekcencí mimo obcemi, kde ale lítají auta dost rychle.
Na vysloveně frekventované si prostě musíš držet odstup a mít možnost uhnout trochu doprava.
A pak dělám to co v autě - hlídám si bezpečná místa, kdy bych byl schopen silnici rychle opustit, byť za cenu pádu. Už jsem jednou tohle udělal, když mně debil předjížděl a podle mně se tam nešlo vejít.
Přesně jak píšou ostatní. Ještě přidám:
- Nejbezpečnější místo pro zastavení mezi stojící kolonou a pravým krajem silnice je vedle zadní nápravy některého auta. Zaprvé tam jsi v zorném poli zrcátka, zadruhé zadek nemůže vybočit a přejet tě.
- Nespoléhej se na blinkry, půlka řidičů začíná blikat až po otočení volantem.
Máš pravdu, to je dobrá poznámka s tím místem pro zastavení. Taky s tím blinkrem na poslední chvíli je to fakt, už jsem to párkrát zažil. Tyhle šetřílky nedonutí zapnout blinkry včas, i kdyby vedle něj stálo pět cyklistů...
Díky všem za názory. Jinak se snažím chovat předvídavě, nekličkuju a před odbočováním se ohlídnu a včas dávám znamení - v tomhle by být problém neměl, nakonec na mě ještě nikdo netroubil.:-)
Přední a zadní bliknu používám občas i ve dne, když je zataženo atp.
Na báglu vozím pláštěnku na batoh, páč má výraznou barvu a reflexní pruh. Mimochodem nechápu, proč ted' výrobci chrlí cyklobágly v naprosto nevýrazných barvách, dyt' tam na eleganci sere pes - cyklobatoh má "svítit" do dálky.
Co se týká toho ježdění příliš u krajnice, tak asi máte pravdu - kolo je nakonec taky dopravní prostředek a proč by měl cyklista vymetat kanály a bordel u krajnice a ještě se nechat ohrožovat plechovkářama.
K té radě jezdit podle šířky pruhu - to je trochu problém, pro osobáky tam může být místa dost, ale náklad'ák, či autobus už může cyklistu pěkně ohrozit.
Dulezite je si uvedomit, ze te nikdo nechce zabit, ty v "plechovkach" nepovazovat za potencialni vrahy, protoze zrovna v ty "plechovce" co te miji muzu sedet ja nebo treba Brahma.
Pocitat s tim, ze blbcu je vic, a tak jim znemoznit blbost udelat, treba tim najetim do prostredka, aby proste pochopil, ze se nevejde.
Narozdil od AM budu razit heslo: "za volantem sedi kamarad - cyklista" a v mnoha pripadech tomu tak je
To je pravda, většinou tě zabít nechtějí a když se budeš chovat jako oni, tak prostě zapadneš do davu. Nikdo nebude řešit, jak jedeš, protože se takový způsob jízdy předpokládá. Každý řidič neustále řeší nějakého pomalejšího před sebou, to je normální. Ale pokud pojedeš připosraně a nepředvídatelně, tak se tě budou snažit co nejrychleji zbavit a operou tě jak to jen půjde. Typický případ nepředvídatelnosti je to kličkování mezi dírami po krajnici. Když jsou tam díry a bordel, tak tudy nejedu. Čím více ten řidič za mnou musí řešit, jak mne předjet, tím mne nakonec předjede ohleduplněji. Nejhorší předjetí je předjetí, kdy si řidič myslí, že máme nulovou šířku a že nás vlastně ani nepředjíždí.
Ne kazdy, ale vetsina prazskych ridicu je vyrazne agresivnejsich, nez ze zbytku vlqsti.
Je stesti, ze zbytek vlasti je tak cca 10x vetsi nez ta Praha, na coz tam casto zapominate a to co je v Praze, jako by automaticky platilonpro velou republiku.
Jindro, já ti nevím, mě připadli řidiči v Praze vcelku ohleduplní. Alespoň teda z pohledu chodce. Za 3 měsíce se mi stalo snad jen jednou, že by mě někdo nepustil na přechodu. Viděl jsem, jak tam funguje perfektně "zip", neblokování křižovatky...
je pravda, že z pohledu cyklisty to neznám, kolo jsem si na ty tři měsíce s sebou nevezl.
proti Praze jezdí ve Zlíně naprostá hovada
To bude tim, ze na venkovana v radiovce si kazdej da radeji bacha :-)
Ono obecne to vubec neni tak zle, Praha je klidne provincni mestecko i pro cyklisty.
Ty jezdíš v rádiovce? Já myslel, že už v helmě... :-)
Prostovlasý.
Zkusím vydlabat dýni, jestli se urodí, my venkované nemáme na rozhazování...
Praha je v pohodě - v poslední době tam jezdí více lidí na kole (alespoň tam co jezdím já) a myslím, že si na sebe řidiči a cyklisté zvykají. Také se zlepšila infrastruktura, vznikají rozumné projekty typu Karlína atd.
Nepovažuji řidiče za potenciální vrahy. Ostatně sám jsem řidič. Ale považuji je za lidi, kteří snadno mohou zabít z nedbalosti.
Většina lidí je slušných a až na pár výjimek jsem nenarazil na debila. A těch pár výjimek bylo spíše ve městech, kde byli prostě vystreslí z kolon.
Nicméně i kamarád cyklista může mimo město ublížit.
- jednak prostě ovládají něco co váží tunu až dvě a jede kolem stovky
- jízda cyklisty je blbě čitelná (špatně se odhaduje rozdíl rychlostí, neblikáme, nesvítí nám brzdy)
- může jít o prostou nepozornost
- může dojít ke krizové situaci, kdy prostě reaguje zkratkovitě.
- moderní auta jsou natolik komfotní a pasivně bezpečná, že to svádí k podceňování rizika
Je to tak.
Taky muzes bejt v baru, kterej nejaky magor vystrili, v letadle, co sundaji separatisti bukem, svet je nebezpecne misto.
Proti nahode jsme bezbranni jak nemluvnata.
Pokud nekdo vyhodnoti riziko jizdy na kole mestem velke, moznost nejezdit tam, tu vzdycky je. Narozdil od jinych nahodnych rizik, ktere eliminovat nelze.
Ještě jsem si vzpomněl, bacha na kruhové objezdy. Řidiči ti tam snadno dají pravý hák. Na kruháku je občas nejlepší jet pěkně tvrdě středem. Pokud většina aut odbočuje a ty jedeš rovně po kruháku dál, tak to rukou signalizuj.
Prostě ukaž, že budeš pokračovat rovně. I když to nepochopí, tak alespoň zpozorní, protože něco signalizuješ.
tak tak, kruháč středem (stejně ho projedu rychlejc než auta :), a s rukama pěkně na brzdách. aspoň tady ve Zlíně ty 2 kruháče jinak projet nejdou. a i přes zaplé strobo mě nevidí nebo ignorují ti, co na něj najíždí. prostě je to tu novinka, na kterou si místní zlínští vidláci ještě nezvykli :-))
Nejvic je zmates, kdyz vezmes kruhac prorismerem, predvedl jsem jednou v Anglii a ziskal si ohromny respekt, z cesty se klidila nejen auta, ale i chodci a potulni psi.
.
Jak se vlastně jezdí v Anglii na kruháku? Jako u nás nebo proti?
Proti, po smeru hodinek
Hrůza, kdo tohle vymyslel a naučil tím lidi jezdit? Do tohohle bych se bez průvodce opradu nerad dostal.
Áááá, tvůj oblíbený kruháč v kruháči :o)))
jj :-) Nebejt tak daleko, hned si jedu zakroužit
Kdepak to je?
Už vidím to video, ksmera na řídítkàch, kamera na sedlovce, a já kroužím...
Swindon, vlevo od Londýna. Vyzmenšuj si tu gůglí mapu.
To bys měl program tak na půl hodiny :-))
A pak tu ještě ti moji sousedi mají Hemel Hempstead, oproti Swindonu s ještě jedním dalším kulaťáčkem navrch :-)
https://www.youtube.com/watch?v=t9zrOWt8Ee8
https://www.youtube.com/watch?v=_B8CMyzzwC4
Ale stejně nejhezčí jsou ty malinkaté na zapadlých dědinách kam se sotva 1 celé auto vtěsná :-)
Anglie? Pche! Morava!
http://brno.idnes.cz/kruhovy-objezd-v...
Tak to se nekdy udelam, to se musi...
Te vezmu s sebou, az pojedu zase na Ostrov jizni cestou...
Hodime kom0la do kufru a ukazeme te Rostbeefum co mi rozumime pod slovem BREXIT
Copak o to se tam šoupnout, ale čas... Když už je víc volnejch dnů, tak to táhne spíš do kopců. Třeba se ale zadaří.
Vono to taky nebude zejtra, ted jedu severni, pres Hull. Mozna napodzim.
Ja se s tim nemazu, jeden den Calais, nocleh, fera, zakrouzime, a vecer uz jsem v Leedsu. Naslibuju hory doly, vecer fera do Roterdamu a dalsi vecer doma.
Takze vyjezd sobota rano, v nedeli kolecko, v pondeli prace/volna zabava na severu a v utery doma.
Dva pracovni dny.
Hele, za tu prcu to stoji, a nic to nestoji, jestli jedu sam nebo ve dvou.
Zkusim neco naplanovat, nakonec, sofer co by mi helfnul do Calais by se hodil...
Videl bych to tak na pulku rijna, driv to neklapne, v zari jsou ostrovani tady.
Jestli si neridil vlevo, je to povinnost zkusit :-)
Nooo, pokud to jen trošku půjde (a to by zas mohlo), dvakrát bys mě přemlouvat nemusel :-)
Sou veci, ktere se proste udelat musi a tenhle superkruhac patri mezi ne :-)
Enem budu muset sehnat drona, aby nas zabral zvrchu, z riditek to je prd video...
Rozhodně kus od kraje. Ostatní neřeš. Je jejich povinnost, aby se ti bezpečně vyhnuli. V případě nutnosti využij i celý pruh. Lepší jet mimo pravidla, než pokud tě někdo sejme.
Zcela správně ! Povinnosti mají jen ti druzí :-)))
Copak ceskej cyklista, spanelskek mopedista nebo skutrar, to je balzam na nervy.
Ackoliv kolem mista tri zadnice, frajer se posadi do prostred pruhu, a nemas sanci bezpecne predjet.
Zezacatku jsem si myslel, ze jsem mel kliku, a trefil na debila.
Ne, tak to neni. Delaji to skoro vsichni.
A co vic, nikdo nestoji na klaksonu, nesundavho fanfarkou z toho decha, vsichni ukaznene jedou treba 30 km, nez se ten srac rozhodne uhnout.
Nechapu, nepochopim, ale nemohu s tim nic delat.
Proste jsou takovi.
Pokud Palmic bude hrat spanelskeho mopedistu v Cechach, a navic na kole, asi nejspis dostane po hube. To, ze nekdo zamerne prudi, se u nas netoleruje tak lehce.
Stejnou povinnost máš ty k těm před sebou, a zejména k těm slabším, to jest chodcům.
Ja jazdim tak daleko od kraja cesty, ako jazdia aj auta. Okrem ineho je to presne podla predpisov. Nikde v predpisoch sa nehovori o tom, ze cyklista ma jazdit blizsie ku kraju ako auto. Rozdiel je len v tom, ze cyklista normalne nema jazdit v inom ako pravom pruhu a ze moze (zdoraznujem nemusi ale moze) jazdit aj za krajnicou. Teda ak jazdim zhruba tam, kde jazdia auta pravymi kolesami.
Problem s autami mam pri odbocovani dolava. Vtedy podla predpisov sa mam zaradit co najviac do lavej strany a aj to tak robim. Lenze asi polovici vodicov aut to vadi, lebo vtedy ma nemozu predbehnut.
Přesně tak. Pro všechny řidiče platí obecné pravidlo, že se jezdí vpravo a pokud tomu nebrání okolnosti při pravém okraji vozovky, nestanoví-li zákon jinak ve speciálním pravidle. A speciální pravidlo pro kola je, že na rozdíl od aut smí k jízdě použít krajnici.
Další speciální pravidlo je, že při odbočování doleva vozidlo za odbočujícím smí míjet odbočujícího vpravo, proto se odbočující sune nalevo, aby to podjetí vpravo tomu za sebou umožnil.
Máš sice pravdu, ale jen částečně. I při takovém stylu jízdy ti hrozí nebezpečí, a sice to, že tě někdo přehlídne a narve do tebe. Bude si zrovna zapalovat, telefonovat, čučet spolujezdkyni na kozy...
Mimochodem nebezpeční jsou i řidiči, kteří tě předjíždějí na poslední chvíli a bez blinkru a ten za ním tě pak nestačí včas zaregistrovat. A nejhorší je, když to dělají řidiči dodávek, náklad'áků, nebo autobusáci.
A proto je docela vhodné, aby to auto za tebou muselo alespoň trochu uhnout při předjíždění doleva. Donutí ho to použít blinkr a bude muset řešit, zda na to má dost místa. Když pojedeš po krajnici, tak nejen že vymeteš veškerý bordel, který tam je, ale to auto tě předjede bez zaváhavání, bez blinkru, plnou rychlostí a občas pěkně těsně, když naproti někdo pojede.Pokud se bojíš, že tě řidič neuvidí a smete tě, tak nemůžeš jezdit po silnici.
Pokud misto blinkru nepouzije radeji na cyklouna nastelovane ostrikovace...
S autobusáky mám většinou celkem slušnou zkušenost, i když najdou se i výjimky.
Pokud někdo při řízení telefonuje, kouká spolujezdkyni tam, kam nemá, či si jen zapaluje cigaretu, nemá na silnici co dělat.
Předjížděním na poslední chvíli myslíš co. Když už předjíždí normálně, tak většinou předjíždí včas. Pravda, že objemnější vozidla se často vrací do pruhu poněkud brzo, ale to je jiná věc. Většinou i ten za ním má dost času tě zaregistrovat.
Samozřejmě nepříjemnosti, a pěkně velké, se můžou stát vždycky. Naštěstí vyložené hnusy, jako že píchneš obě pneumatiky na zvlášt nebezpečném místě, se stávají málokdy.
Po tom, co mě ještě na starém kole vjela baba v autě z protisměru odbočující vlevo přímo před kolo(naštěstí jsem jel pomalu a zařval jak tur,takže mě slyšela a stihli jsme oba zašlajfovat,takže nás od srážky dělily centimetry),tak na novém kole svítím furt(dobré je nábojové dynamo-odpor při jízdě neznatelný,LED lampy svítí slušně a zadní má kondík,takže pří zastavení na křižovatce vydrží ještě pár minut svítit).Kolo je snadno přehlédnutelné a mezi svítícími auty nesvítící kolo ještě přehlédnutelnější.To světlo předčí i barevné oblečení,v noci jsou dobré ještě dané reflexní pásky nad kotníky.Jezdím při kraji,aby mě šlo předjet tam kde místo na předjetí je.A tam kde předjíždět nejde(např.serpentiny ve sjezdu)jedu klidně prostředkem,stejně v těch serpentinách potřebuješ vedle sebe prostor na "klopení".A jak se pod serpentinou silnice srovná,tak jedu ke kraji,ať mě můžou předjíždět.Na elektrokole kašlu na omezení rychlosti-snažím se nebýt brzdou v provozu,špuntem,který musí každý objíždět,tak klidně jezdím třeba 35-40km,pokud to jde a silnice a provoz na ní to dovolí.A naopak tam,kde se motají lidi,třeba na cyklostezce,jedu pomalu a počítám s tím,že mě tam může kdokoliv skočit.A snažím se vedle zaparkovaných aut jezdit s bočním odstupem,aby mě náhle otevřené dveře nesrazily.A bacha na chodce,oni vnímají auta,tramvaje,ale cyklistu nějak moc nevidí,nebo nechtějí vidět,klidně Ti tam skočí i mimo přechod.Držím Ti palce,mám to podobné jako Ty,taky se snažím provozu vyhýbat,chci si jízdu na kole užít,a ne být furt ve stresu,ale občas holt člověk do provozu musí(nemám např.při cestě z Řitky do Černošic rád průjezd Všenory-úzká silnice plná kanálů a děr,a provoz z obou stran),je to jen cca kilometr a objet to nejde,pak už je cesta v pohodě-přes železniční most přes Berounku a pak podle Berounky do Radotína, příp.podle Vltavy až na Smíchov.
Je to celkem snadné, nejen být vidět, ale hlavně se chovat hodně čitelně, nezmatkovat a z každého pohybu musí být jasné co budeš dělat.
V podstatě se chovat jako bys jel autem s nebezpečným nebo drahým a křehkým nákladem :-)