Zdravim,
divam se po horskem elektrokole, ktere by kvuli castemu prevazeni na dlouhe trasy melo byt skladaci.
Zatim jsem nasel jen Lectron F12 - ma s timto modelem nekdo zkusenost? V mnoha obchodech mi tvrdi, ze to jde na dracku a kazda dodavka jim tam zustane max. par dnu. Tak se divim, ze na netu se k tomu neda skoro nic najit.
Vykon kola neni zas tak podstatny, elektromotor potrebuji len na pravidelny vyslap 200 metru prevyseni na 3 kilometrech, ktere, obavam se, vlastnimi silami nedam.
Krome Lectron F12 jsem nasel uz jen nejakou cinu na ebay, amazon a pod.
Diky za rady!
Obáváš se, že těch 200 m nedáš, nebo máš odzkoušeno, že je nedáš ? 6% není zase nic moc. Když nepořídíš kolo s nějakým pseudozávodním převodem, ale budeš tam mít vepředu 22 zoubků a kloudnou kazetu vzadu (34, nebo i 36 zoubků) tak přiměřeným tempem vyšmrdláš i dvojnásobný sklon. Důležité je to tempo, když nepřepálíš, jedeš v pohodě.
Elektrika poveze tak akorát sama sebe, zbytek vejletu se s tou náloží tak akorát budeš dřít ty sám.
:-)
Stastny ten kdo uvwri, aniz by sam experimentoval.
Experimentovat netřeba. 1+1=2
To mas sice pravdu, ale prodejci elektrokol to podavaji jinak.
Vozit baterii, motor a celej ten elektrobordel na fo, aby ti pomohl jen nekdy, je nesmysl, ale zhusta propagovany.
V tomhle pripade by stalo zato uvazovat o kvalitnejsim kole, ktere mu ten domnely deficit sil ve vrsku bude kompenzovat.
Nebo o plnohodnotnem e-kole se stredovym pohonem, a to nebude levne.
Diky za radu. Ono to stoupani neni kontinualni, ale stridave roviny a prudke kopce. Jedna se o kopce nad Cernosicemi, pokud to nahodou nekdo zna. Kolo by pak teoreticky melo zvladnout cestu po rovine do Prahy a zpatky (celkem 50 km).
Bohuzel s elektrokoly nemam absolutne zadnou zkusenost a nechci naletet marketingovym trikum. Ten Lectron F12 nevypada spatne, ale nechci kupovat uplne lowend kolo o hodnote 5 tis, ktere ma navic jen ten motor. To uz si radeji koupim solidni horske kolo + jety skutr.
Myslite, ze je na trhu nejake skladaci horske nebo crossove kolo, ktere by v pohode zvladlo i vetsi stoupani? Nasel jsem jen nejake kousky od Dahon a pak Paratrooper, jinak nic. Vse je to ale v cene podobne tomu Lectronu F12.
Ja se s elektrokolem docela vyradil a pokud bych skladaci elektrokolo porizoval, stavel bych ho spise jako elektromoped, se silnym mitorem a vykonnou baterii, aby to nejen uvezlo sebe, ale velmi vyznamne pomohlo.
Nevim co mas na mysli pod pojmem "skladaci horske kolo". Mam 26" skladacku Tern Joe, je tu k tomu nekde cela debata. Sklada se fajn, po upravach slouzi dobre, je mirne pomalejsi nez 28", vyjedu vsechno.
Je tezke, nejen na jizdu, ale i na noseni.
Muzes to vzit jako spoluzavazadlo do busu i vlaku.
Pokud bys chtel tu vec prevazet jen autem, popremyslel bych, jestli by nebylo lepsi vyndat predni kolo z vidli, a prevazet dospele kolo, misto skladacky.
Složené e-kolo těžké 22 kg bych jako spoluzavazadlo tahat nechtěla. To jedině na kolech, pak ovšem skládačka ztrácí smysl.
22 kg je rozhodne moc, ale smyslem skladani neni prenaseni kola (to je prijemnejsi na nem jet nebo ho tlacit) ale nalozit ho do vlaku nebo do auta.
A to těch 22 kg může být taky(obvyklé) spíš krapet ponížená váha, při zcela očesaném kole a váženo s nějakými lehoučkými demoverzemi plášťů, sedla, baterie atd. Realita spolehlivě provozovatelného kola bývá pak krapet jiná.
Dalsi vec, ono clovek vzdy vozi nejake to zavazadlo, avtak jako prd jses na 26 kilech.
Jak se to chova v terenu netusim, a jestmi ma smysl na rom do terenu vubec jezdit.
Aby se to dalo skladat, ma too pomerne velmi masivni tu stredovou trubku, takze takova skladacka je vzdycky tezsi nez normamni horac, plus ten elektrobordel.
Me na elektrokole vadil a zivot zneprijemnoval i jen horsi povrch vozovky, prave kvuli te tize kola.
Podívej se sem na technické informace:
http://www.bike-net.cz/detail/elektrokolo...://www.bike-net.cz/detail/elektrokolo-lectron-f12-2016/
udávaná váha 22,6 kg !!! To se ti opravdu bude krásně přenášet do vlaku :-)))
Doporučuji navštívit předváděcí centrum PRE v Jungmanově ulici a e-kolo si vypůjčit.
viz. www.premobilita.cz/cs/elektrokola/pujcovna-elektrokol/
Tam Lectrony zel nemaji.
Na lehký převod se dá opravdu pomalu vyšmrdlat cokoli, ale koho to baví jet pod 15km/h v extrému pod 10km/h? A není každý závodník, aby držel v kopci vykon 400W.
než pod 10 na kole,raději pěšky
Diky vsem za rady. Neni zde opravdu nikdo se zkusenostmi s Lectron f12?
Napiš Michalovi http://www.elektrokola-lectron.cz/?q=node/216 :-)
To bude něco podobného jako když bych já měl povyprávět o pěkné karbonové silničce vedle které jsem nedávno stál :-)
Možná by stačil o 10k levnější HANSCRAFT EasyGo II 2015 http://www.shop-elektrokola.cz/skladaci...
Jako kolo to asi spatne nebude, ale zase...s timhle jet do nejakeho mensiho terenu anebo na delsi trasy? Krom toho, ze me ostatni cyklisti s tak malym kolem vysmejou, to nebude vubec pohodlne.
Myslíš ?
http://slunebruca.rajce.idnes.cz/20160611...
A přál bych ti vidět, co všechno dává. Zvlášť v hutným terénu.
třeba tu, co? :-)
https://www.youtube.com/watch?v=5uaWaGyhVfI
Mala kola jsou proste mala kola... staci vjet na dlazebni kostky nebo rozbitou silnici a komfort je pryc.
máš recht, ono na skládačce nejde pořádně sjet ani ty schody na nádraží...
https://www.youtube.com/watch?v=iho54BGtG8c
:-)))
a vlastně ani čmelák nemůže lítat.
hlavně, že v tom všem máš jasno :-D
No komfort bude pořád dobrý, je to celé odpružené, ukázka je z jízdy v lesním terénu a v poho, měl jsem za to že skládačka se primárně kupuje pro její složení do co nejmenšího stavu a snadnou přepravu. V uvedeném obchodě mají ji podle webu skladem a taky i tebou vysněný Lectron, pokud máš možnost tak si tam zajeď a porovnej co ti bude víc vyhovovat, ten Lectron má sice velké kola ale co se týče skladnosti asi nic moc.
Lectron rozhodne neni moje vysnene kolo, vetsina soucastek se zda byt "znackova", ale prinejlepsim prumerna. Na netu jsem ale kupodivu nezaznamenal jediny prispevek o zkusenosti s nim. Na to, ze se dobre prodava diky dotaci e.on je to zvlastni...
Pockej, tohle kolo za 40 litru je jeste dotovane?
To si zase nedelej srandu ze zkusenych bastlicu...
Nejsi nahodou prodejce ty skladacky?
Kdepak jsem prodejce... vzdyt pisu, ze je to low-end kolo. Jen bych rad vee od lidi co se vyznaj, jak moc low-enovy to je. Zda jeste v poho pro nenarocneho cyklistu, anebo nalestena bida, jakych je dnes ve svete mnoho.
Na to bude asi nejlepsi ho nalozit a vydat se s nim tak na 1000 km cestu, to poznaz uz lecos, a zjistis, jak moc je to drzak...
Můj názor je,že celoodpružené skládací kolo je zbytečnost.Tedy na použití tak jak si představuješ.Celoodpružené kolo bych bral v případě E-bike,jen pokud bych chtěl E-skutr s velkou rychlostí a nábojovým motorem.Nebo kombinaci E-skutru a ještě kola se středovým motorem,neomezenou rychlostí a výkonem 750-1000W.
souhlas, celoodpruzene kolo je zbytecnost, ale nutne potrebuji skladaci ekolo, ktere zvladne i lehci teren (navic i prazske silnice jsou lehci teren) a jinou variantu moc nevidim :/
pravda,moc variant není
Se skládačkou bohužel zkušenosti nemám,s elektrokolem mám zkušenost roční a 5000km :-) Jezdím celkem pravidelně trasu Čisovice-Řitka-Všenory a pak podle Berounky do Prahy,celkem 33km dávám za hodinu a půl,takže když spočítám cestu ode dveří ke dveřím,tak je to srovnatelné s cestou pěšky na zastávku autobusu/vlaku,cestovní dobou busem/vlakem a cestou ze zastávky do práce.Na ty Brdy bezva věc,na normálním kole už to kolena nedávaly,elektrokolo mě zase vrátilo do sedla:-) Ale je fakt,že na převážení to není nic moc,občas ho beru do vlaku z Hlaváku do Radotína,abych se nemusel vymotávat z centra a taky protože je převoz na Opencard vlaky na hranici Prahy zdarma.Ale vláčet ho do schodů nedoporučuji.Asi by bylo lepší mít dvě kola-normální trekové/horské předělané na elektrokolo se středovým motorem(mám Bafang 48V/750W vzhledem k mé váze 120kg akorát),samozřejmě pokud vážíte méně,tak Vám stačí 250W motor.A pokud potřebujete kolo převážet a zjistíte,že to s tím elektrokolem je problém, tak si pak pořídíte malou skládačku ( ale já s tímhle elektrokolem občas cestuji vlakem a dá se to,příp.je možno ho odlehčit sundáním baterie a tu si dát při přenášení a nakládání kola do ruksaku).Každopádně jsem s tím elektrokolem spokojen a teď si ho na pár dní když jsem v práci půjčil můj 76ti letý táta a frčí na něm na Brdy :-)Tu půjčovnu PRE v Jungmanově doporučuji taky,když jsem se o tom kole před rokem rozhodoval,tak jsem si ho tam taky nejdřív půčil na vyzkoušení a zkusil na něm vyjet Petřín :-)
Konkrétní zkušenost s tímto kolem sice nemám, ale pokud bys chtěl znát můj názor tak tady je:
Z takové té hnědé smradlavé věci bič neupleteš ( a když, tak nezapráskáš ).
Kolo, které je skládací, celoodpružené (!) a navíc elektrické za cenu kvalitního "obyčejného" kola bude asi fungovat stejně, jako celopéro z Kauflandu.
Dal bych přednost normální skládačce. Tedy malá kola,malá hmotnost. Max. odpružená přední vidlice. I když ten zdvih odpružení je spíše symbolický
Zdvih symbolický, kolo bude o kilo těžší a první co na něm odejde bude právě ta parodie na odpruženou vidlici.
Řešení? pevná vidlice + širší pláště.
Ano. S tím lze jen souhlasit. Než COOL vidlice,která v levném provedení jen pruží(a málo) a netlumí,raději široký plášť.
Já se dopustil chyby v úsudku už tím,že jsem dal silný motor na treka a i když mám pláště 47-622 je to málo. Vzhledem k rychlosti a bezpečnosti by tam měly být tak 2,5 palce šířka. Bohužel mi tam širší nevlezou.Potřebuji blatníky a není tam prostor. Měl jsem to do dát do horáka s koly 26 palců.
Tak jsem dnes byl vyzkouset par kol v PRE (jenom v jejich podzemni garazi). Myslim, ze byly oba Apache, jeden s Bosch stredovym motorem druhy s 8fun zadnim motorem. Na rovine nebylo prilis znat rozdil. Podotykam vsak, ze jsem uplny laik a na elektrokole jsem dnes sedel poprve. Pak jsme ale zkouseli vyjet docela dlouhy vyjezd pro auta z garaze. Tam byl rozdil znatelny. 8fun musel jit na nejlehci prevod a najvyssi miru asistence. To bosch to vyjel s prstem v nose s cimkoliv. Jinak s PRE velka spokojenost za jejich pristup. Velmi se mi tam libili Haibike, ale ta cena :/
Pak jsem nasel prodejnu kde jsem si mohl vyzkouset zminovany Lectron F12. Pristupoval jsem k tomu skepticky, protoze je to take zadni pohon, ale plati, ze kdyz dva delaji totez... Zrejme diky integrovanemu stredovemu ulozeni baterie bylo kolo fajn vyvazene a velmi prijemne se s tim jezdilo. Zatah rychly a pomerne strmy kopec vysel v pohode i na mirnejsich stupnich asistence. Skladani ale zadny zazrak nebude, je to porad velmi tezke a neprakticke. Na jizdu vlakem to moc nebude. Jinak jsem meril i rozmery pri slozeni a je to cca 100x100x40. Dalo by se to jeste trochu zmensit slozenim riditek a sedadla... Je mi jasne, ze ten Lectron nebude zadny zazrak techniky, ale zrejme do nej pujdu. Zrejme si to casem vyzada dalsi investice do lepsich komponent, ale zaklad je myslim celkem slusny a na amaterske jezdeni to doufam nebude spatna volba.
P.S. zarazilo me, ze ten Lectron mel nasazene uzsi crossove plaste, ne sirsi horske. Neni je ale problem vymenit.
jak myslíš,volba je v kompetenci budoucího majitele
Vim, necekam, ze to bude nejaka pecka. Vetsina soucastek je cisty lowcost, hlavne ty vidle Suntour a plaste Kenda. Ale pocitam s tim, ze jakmile neco odejde mimo zaruku, koupim lepsi dil a postupne tak kolo vylepsim nekam na uroven stredni tridy. Jedine riziko je, aby vydrzel ten skladaci ram - hlavni duvod proc to kolo kupuju.
Záleží na provozu. V terénu mu moc nevěřím
Nemám kolo Lectron F12 dlouho,ale pár postřehů.Kolo je vhodné pro starší kolaře,pro svou váhu skoro 23 kg není rozhodně ideální se snažit dávat na střechu auta.:-)Složeného je i tak plný kufr auta.Kolo se chová velmi přívětivě,nástup rychlostí plynulý.Prvních 100 km doporučuji kolo zajet (elektromotor)na 1 a 2 stupeň asistence.Dojezd odpovídá cca 100 km na jedno nabití baterie,váha jezdce 82 kg.(Po České ráji)Pak stupně asistence,jak je libo vč.nutnosti dobíjení.:-)Elektromotor se chová relativně tiše .Návod k tomuto kolu je poněkud strohý.Rozhodně nelituji pořízení kola,je to robustní,poctivý výrobek.Kdo se chce podívat na obdobu tohoto kola,nechť mrkne na www.montagueco.com
Zajíždění E-bike,to je tedy novinka.
Není to moje první elektrokolo,tak vím o čem píši.Ale je fakt každého věc,když bude honit kolo třeba na 7 asistenční stupeň.Je to jako s autem,ty se také již nezajíždí,přesto jen nemoudrý člověk od začátku jezdí nadoraz.
Zkus o tom nějak pojednat. Fakt jsem o zajíždění elektromotoru ještě neslyšel. (jak potom zajíždíš třeba takový menší vysavač bez regulace, rozbrušku nebo elektrickou sekačku na trávu ?)
Ale já vím, je to asi o slovíčkách. Jestli jsou v tom motoru nějaké převody a je to kvalitově mizérie, tak snad by to i nějaký smysl mělo. Ne ale 100 km, ale po prvních dvou, třech minutách by nadbytečná hmota musela být otlučená a kolečka do sebe už "sedět".
Myslel jsem,že je to srozumitelné,pokud cokoliv od prvopočátku se přetěžuje,v tomto případě elektromotor,(prudké kopce,vyšší asistenční stupně),není to ideální.Přesně je to o slovíčkách.Jistě máš svou pravdu, mluvil jsem s jedním mechanikem.,který říkal,že přijel zákazník se zničeným motorem vč.kabelů díky tomu,že jel ihned s novým elektrokolem do hor od prvních km.Všechno si to chce sednout.Nejlepší je "porovnat" např.s el. vrtačkou,kde je elektromotor,co se děje při přetěžování,o hlučnosti potažmo nemluvě,také by měla být ihned v chodu na plný výkon :-)Také jsem začal s jedním elektrokolem jezdit hned naplno vč.kopců,motor byl pak hlučnější,tak jsem z toho vyšel ještě dobře.Jak jsem napsal,nechť si jezdí každý jak chce.Závěrem,elektrokolo má oproti kolu ne jen přehazovačku,ale,ještě asistenční stupně,chce to chvilku čas najít ideální způsob plynulé jízdy na různém profilu bez dřiny a zbytečného týrání elektromotoru,zjistit jak se kolo chová a to vše se schovává za slovem k diskuzi "zajetím".:-)
Cemukoliv, co budeš i jen trošku přetěžovat, ať fungl, nebo jeté neprospěješ. A přetížený elektromotor trpí dvojnásob oproti benzíňáku (pokud ho nepřetáčíš). Netuším, co by si tam mělo několik desítek kilometrů "sedat".
Asi ložiska :-)Spálit něco dokáže každý. Zajeté i nezajeté.
S nějakým zajížděním ložisek je to totéž. Možná by to mělo nějaký význam pro úplný aušus. Ložisko v průměrné kvalitě něco takového při své přesnosti nepotřebuje.
Zajíždění mělo smysl u aut pro vychození nepřesností vzájemně se pohybujících dílů (lísty ve válci, šály klik). U funglovek už i tohle díky párování odpadlo. Po nějaké generálce motoru se leště zajíždí.
U vehiklu s elektromotorem do daného maxima výkonu a zatížení má smysl spíš ohlídat dobu běhu v kombinaci se zahříváním a chlazením.
Však jsem tam dal :-) Až si koupím novou vrtačku,dám si tam na zajetí omezovač výkonu :-))
Netušil jsem,jaké "vášně"rozpoutá slovo "zajet".:-)Někdy jakýkoliv omezovač výkonu,kapacity ať dělá,co dělá nepomůže.:-)
Někdy pomůže jen LUGER :-)
Po košatém názorovém proudu nad slovem "zajet" se vrátím ještě k Lectronu F12.Dva postřehy.Kolo má rám cca 10 x 5 cm ve které je umístěná baterie,vzhledem k tomu,že je to skládací kolo má zámek rámu vč.jištění rozměru 14 x 9 cm vzdálený cca 25 cm od sedlovky.Kdo na to nebude brát zřetel,může si přivodit při sesedání z kola i modřiny.Druhá ne moc praktická věc je zámek baterie a zásuvka na dobíjení,které jsou umístěné zespodu rámu.Na to je ideální použít zrcátko.:-)Něco dalšího negativního jsem zatím nenašel.
Tak něco dalšího kolem Lectronu F12,toto kolo má baterii v rámu,pro vůle během jízdy drnčí.Nechápu,proč výrobce tyto vůle kolem baterie již dávno neodstranil.Pokud napíšete dotaz na stránky Lectronu,možná se reakce jako já nedočkáte.Je možné,že mají tyto týdny celopodnikovou dovolenou.:-)
tak si to podložím,jako za komančů
Že by se vracela doba systému "dodo" ?
Ona se doba změnila? Opravdu?
Což jsem také takovou maličkost udělal,to klepání bylo už i u Lectronu F11,tak výrobce moc pružně nereaguje i když je to "prkotina".Vzhledem k tomu,že se jinak kolo chová velmi tiše vč.elektromotoru,je to škoda.Za téměř 38 tis. se mají vychytávat i drobnosti když jsou známé.