Pobavil mě tento článek:
http://www.respekt.cz/spolecnost/proc-si...
Škoda, že se mě nezeptali, ráda bych vysvětlila, proč jezdím po městě za papouška.
Protože je to pohodlné, protože je to pestré, protože jsem v tom dobře vidět, protože to má reflexní prvky, protože mě netlačí zadek, protože to rychle schne a dobře se to pere, protože přilba (na rozdíl od klobouku) na hlavě drží)...
A abych nebyla ta...jak to tam píší na konci...ta netolerantní, tak sebou vozím epesní zavinovací sukýnku nebo jednoduché nekrčivé šatičky přes hlavu, do kterých se obléknu v případě, že jdu mezi lidi, abych pána s chlupatou hrudí a pupkem v bílém síťovaném tílku "ala spartakiáda" nebo poněkud rozměrnější paní v bermudách typu "jen počkej, zajíci" neklepla pepka:-))
V čem jezdíte vy mezi civilizovanými lidmi?
Chameleonsky v tom, v čem je zvykem v příslušné zemi v Čechách na papouška. V Německu v civilu, tam když jsem ve městě na papouška, což se stává při dálkových cestách, tak si připadám nepatřičně.
Teď jsem strávil v Německu 10 dní, cyklistů jsem, zejména v Halle potkal velké množství, ale v cyklooblečení jich bylo zanedbatelně.
Do práce též v civilu, ale na to mám elektro, takže to je trochu jiná situace.
Když jedu po městě tak v civilu. Když jedu něco delšího, tak civil vozím v batohu či v podsedlové brašně akorát pokud přitom plánuji návštěvu kostela.
Zrovna včera jsme o tom mluvili s mužem. Vraceli jsme se z divadla a bylo krásně teplo, tak jsme to vzali procházkou po městě a zjistili, že říct, co to je civilní oblečení na ulici je velmi těžké. Je to všechno. Od dlouhých večerních šatů a vysokých podpadků, sak a smokingů, přes skoro viktoriánsky upnuté starší paní, džíny bez děr, s dírami na kolenou, s dírami na zadku, šortek různé délky až po ty, které odhalují obě půlky z horní a i spodní strany....běžci v tílkách, běžci s nahatou hrudí, běžci bosky, japonky středních let v šatečách a botaskách (naprosto chápu, na pražské dlažbě nohy bolí), mladé španělky, které řeší bolení nohou pomocí segway...
No a tak se mi to líbí:-))
Nevím jak v jiných městech, ale v Praze je velice vhodné jezdit v tom nejsvítivějším a nejreflexnějším tričku a bundě, jaké se dá sehnat. Vůbec nejde o nějaký dres, či cyklovýbavu, ale jde o primární bezpečnost. Máte větší šanci, že vás řidič auta nejen uvidí očima, ale také zaregistruje mozkem a dá vám přednost v jízdě a nesrazí vás, neotevře vám do cesty dveře a podobně. To, jaké máte kalhoty, je proti tomu strašnému triku už vlastně úplně jedno.
No a v práci se prostě převleču.
Ano, já jsem dokonce ve městě na kole oblečená svítivěji než někde v lese:-))
V práci se převlíkám a to nejen kvůli kolu. Běžně mám ve skříni jedny lepší lodičky, nějaké to sako a šaty. Kolikrát po práci, když už jsem ve městě, podniknu něco s kamarády, jdu plavat nebo rovnou jedu vyzvednout vnoučky a pak někam na hřiště nebo do lesoparku. Chce to jen myslet už ráno na to, co bude člověk dělat celý den:-))
Dokud jsem jezdila na klasickém kole, tak v cyklistickém, tedy v elasťákách. Ale je fakt, že jsem si vždy pořídila jednobarevnou verzi bez nápisů, která mají přece jen jakž takž civilní podobu.
"Týmový" dres fakt ne-e. I když je zajímavé, že ta střízlivá provedení jsou většinou o dost dražší. Jestli ta "papoušková" mají zakomponovanou slevu coby odměnu pro nosiče reklam, nebo je to jen náhoda, ví bůh...
Teď jsem v práci v šortkách a tričku, snad je to dost civilizované, alespoň tady v Sudetech. Šortky jsem si pořídil takový ty volný "bajkerský", ale civilního vzhledu. Pamperska je slabá, nikdo to nepozná. Trička nosim sice funkční, ale zásadně jednobarevný volnější a hlavně bez reklam - stejně při mým stylu a po odlehlých lesích by mi nikdo za to neplatil ... Někdy vemu i s límečkem, třeba když má přijet zákazník. Za papouška bych být fakt nechtěl. Článek je vlastně, jak bývá zvykem, černobílý - buď závodník, nebo manažér.
Na kole to odpoledne pěkně propotim (třeba na obvyklý Sněžník to mám 600m nahoru), ale do rána to uschne :o)
Blembák pohozenej vedle počítače nikomu nevadí. Horší je to když je chladno na dlouhý kalhoty, to se pak musim holt převlíknout a džíny strčit do batůžku.
Normálně, žádné speciální cyklooblečky nemám.
blbě umístěné
Jak co? :-)
To co jsem napsal nepatřilo sem, ale o něco níž, kde to je.
Stejně nevím, co kde je :), ale to je jedno.
No přece tady
http://www.nakole.cz/diskuse/20892-v-kvadru...
Pohoda, ty jsi pověšená dobře.
Lelek se špatně pověsil sám:-))
Lepší se dobře pověsit než špatně oženit.
G.B. Shaw
...bych řek, že ten článek je tak trochu pokus uplést z hovna bič...
A ještě dodatek
Ale mám-li se vyjádřit k tématu.
Příznivcem strakatých dresů jsem nikdy nebyl, zvláště tatíci v letech a s více či méně vyvinutým pivním mozolem v těch strakatinách vypadají zhusta poměrně humorně ( a že jich mám v práci po zhruba 2/3 roku na očích denně poměrně slušný vzorek). Všechny dresy, co mám, jsou laděné do jedné barvy.
A co se týká kalhot. Za několik (cca 10) let jsem postupně po několika vývojových krocích dospěl asi k následujícímu: na kolo elasťáky (kraťasy) s laclem aka kšandama, cenová hladina nějakých 15 stovek plus. Není to pak jen o kvalitě vložky, střihu, ale taky o materiálu na pohled, takový klahoty vypadaj přece jenom na pohled i na omak poněkud jinak než věc z výprodeje v supermarketu za tři stovky.
Jen pro porovnání. Zrovinka v sobotu jsem se jel "jen tak na chvíli" projet, čili v civilním oblečení, no nakonec z toho bylo asi 30 km a ta absence kalhot s vložkou teda sakra znát...
Tak tomu říkám fakt těžké starosti a neváhal bych to nazvat přímo zásadním problémem.
Že si nedělají starosti v čem se pohybují ostatní lidé.
Rozumím, že do některých prosto a na nějaké akce je potřebné mít nějaké oblečení, proč ne, ale že někoho trápí kdo v čem jezdí na kole, to už je fakt na palici.
Módní článek, přijde mi že tady trochu utíká pointa.
Jestli jste si všimli, jsou období, kdy našinec nevystrčí hlavu v ničem jiném, než je tmavý nebo černý úbor - například v zimě.
Já se svou oranžovou bundou vypadám jako outdoorák, nebo pracovník technických služeb - ačkoli pisateli tohoto tendenčního článku by vyhovovalo, kdybych si oblékl nenápadnou černou a zapadl jako myš.
Ale já mám rád barvy.
Pokud jedu do města na kole, obleču si co mám po ruce abych to mohl propotit, jezdím totiž na čas, a ne aerobně vklídku krokem.
Tudíž mám jednou svetřík, jednou triko, někdy košili a ohrnuté kalhoty, jindy kraťasy a dres, někdy technické kalhoty.
Vše co spojuje mé oblečení, které používám když jezdím na kole, je pot, vypraný pot, zasmrádlý pot, atd.
Jezdím když prší, jezdím když svítí slunce, jezdím když sněží, jezdím když leje, jezdím když mrzne.
Víte jak smrdí propocený a zmoklý cyklista?
Jako pes.
Pomáhá vlna a oholit si podpaží.
Pokud si vezmu svou nejlepší košili, tak to bude fungovat jen pokud pojedu 2x rychleji než krokem tj. do 10km/h.
A nesmí začít pršet.
Přiznám se že nemám rád dresaře.
Když vidím týpka na silničce, jak je vymóděný od hlavy až k patě, tak se směju - ten si ale dává švih, tak to dává smysl.
Už jsem taky udělal kotrmelec přes auto v košili a džínách.
Člověk, který jede na kole v saku, košili s kravatou, a kalhotama s puky, je buď na tom kole poprvé, nebo takto jezdí nouzově jednou za měsíc.
Pokud takto jezdí každý den, je to člověk výjimečných kvalit, který překypuje životní energií a vkládá ji do takové jízdy, při níž neutrpí jeho slušné oblečení - neudělá si oděrku, neutrhne si knoflíček, neušpiní si nohavice, nepropotí si límeček.
Takový člověk je schopen když zaprší raději jet metrem, nebo vymyslí jiný způsob jak se dostat domů.
Určitě k tomu nepotřebuje sprchu v práci a věci na převlečení.
Myslím že takový člověk si zaslouží slávu, vyfotografovat a dát na titulní strany.
Metropolitní cyklista!
:)
Nestyďte se vypadat česky.
Cizinci jsou směšní!
Mezi lidi v chladnějším období je velmi vhodný nikáb. Nejen pro ženy, kde je to vlastně pravidlo, slušná žena by ani jinak mezi lidi vyjít neměla, ale i pro muže. Výtečně to chrání proti nastuzení. S nastávajícím jarem je velmi vhodný oděv nikáb. Nejen pro ženy, kde je to vlastně pravidlo, slušná žena by ani jinak mezi lidi vyjít neměla, ale i pro muže. Výtečně to snižuje množtví vdechovaného prachu a pylu.
Soudruzi v Belgii to již pochopili a dnes tam najdeme městské čtvrtě, kde ženy nosí nikáb i když nejezdí na kole. Německo bude záhy následovat.
Co se týká zbytku těla tak raději než cyklooblečení preferuji běžecké. materiál je stejný nebo podobných vlastností. rychle to schne. Má to hezčí barvy, přece jenom tam není tolika reklamy.
ALe jak jsem zmínil na začátku, chcete-li být IN snadno a rychle, stačí k tomu nikáb.
No těch článků se vyrojilo, jako každé jaro několik.
Krom toho, že civilní oblečení je poněkud nepraktické ( a to ať si každý modní mozek tvrdí co chce) je u nás ve srovnání s evropou pořád nepochopitelně drahé a udělat si z " šik" obleku nebo šatů na kole kus hadru je prostě moc snadné.
Další jasný a opět spíš finanční důvod je v tom, že není mnoho lidí, kteří by měli několik kol a nebo měli kolo jen a pouze na dopravu.( s vyjímkou úzké vrstvy "šílenců" všeho druhu:)
U nás je prostě tradice na kole sportovat a slušné kolo stojí u nás pořád spíš násobky mzdy, tak si holt pořídíme jen jendo a komu by se na tom chtěli jezdit v tvídu a psích dečkách ?
Jako třetí důvod vidím povrchy komunikací , teď vůbec nemám na mysli jestli jsou dlážděné, asfaltované nebo z betonu a zda jsou to silnice nebo stezky pro cyklisty. Ve srovnání s cyklovelmocemi jsou prostě v průměru hrozné a žádají si spíš kola odolná a sportovní a na těch je prostě blbost popojíždět v šatech a oblecích.
Čtvrtým důvodem je flexibilita oblečení a jak Lanna říká jeho " usušitelnost a pratelnost"
Až mi někdo dodá cyklooblečení ve formě obleku u kterého půjdou nandat a sundat rukávy, nohavice, rozepnout postraní větrací otvory aniž by po navrácení do původního tvaru člověk vypadal jako manšestrákový trhan, to oblečení bude dýchat tak si ho klidně koupím... jenže za to prostě nedám ty šílený prachy co to bude stát abych to pak někde zrušil pádem...
Navíc u nás je poněkud děsivý kult čistoty oastatně za nutnost převlékání a sprchování můžeme poděkovat i uvědomělým ekosoudružkám kolegyním, kterým smrdí i kolega, který se každé ráno důkladně nevymdlí doma a neproleje se litrem nějaké chemie...
No a nakonec ať nám tihle poradci módní policie neradí v čem máme být světový. Stačí se podívat kde se prodává nejvíc outdoor a himalájského oblečení pro chození ve měste, například v zemi pokroku v Japonsku :)
Já si jen pořád nedovedu vysvětlit, proč ti Němci co jezdí houfně po městě na kolech tak ignorují to cyklooblečení.
Teď jsem si třeba cvičně prošel na google street view centrum Lipska, všude kol jak nasr.no, ale cykloblečení či přilbu člověk nevidí. Je mi to prostě divné, co nás k tomu vede, že se to oblečení tak řeší.
Mě je to u prdele :)
Ale módní polici zjevně ne.
Jezdím v tom, v čem se cítím dobře.
Ale třeba Vídeň jsem v neděli projel na žiletce a krom kolejišť tramvaje jsem neměl sebemenší potřebu si kontrolovat kvalitu povrchu silnic a stezek.
A popravdě cyklisti mě tam přišli neuvěřitelně oprsklý, prostě jsem se postavil na druhé místo na stezce u semaforu a než blikla zelená, tak se přede mně nasralo minimálně 5 cyklistů a jeden dva lidi na koloběžkách. Přilby bych řekl takc jedna třetina lidí, kola většinově podivné plečky a i když byli v civilu tak mě šik moc nepřišli, bylo tam před bouřkou strašný vedro a zpocený byli jako .......:)
Ve Francii dámy jezdí i v lodičkách.
Jde o to, že v těch zemích jsou tito cyklisté skutečně cyklisty dopravními, podle toho vypadají nejen oblečení ale i jejich kola.
U nás je cyklistika více rekreační a módní popř. ideologickou záležitostí, tak papoušci, fully a přilby na hladkém asfaltu cyklostezky.
Ta hrstka co jezdí dopravně se obléká, jak píše Brahma, jde jim o přežití a pohodlí, popř. vodovzdornost.
u nás jezdí spousta lidí převážně v tom v čem normálně chodí ale zkusil jsi někdy jet jejich rychlostí? Já jo a přiznám se rychlost abych se nespotil je takový psí poklus 10-11 km/h. Pro babku co jede 300 m nakoupit do krámu ideál. To pak to zvládne i ta francouzská dáma v lodičkách. Protože mimochodem ta francouzská dáma v těch lodičkách není jiná než naše dáma v cyklodresu. Obě chtějí vypadat vnadně a sexy. Akorát ta naše se nebojí a ukáže obtáhlým oděvem vše. Naproti tomu ta francouzka volnými šaty přikrývá nedostatky.
Blbý na tom jenom je, že pak nevypadá jako dáma, ale jako upocená sportovkyně. Takže se líbí jiné cílové skupině. ;)
Asi by slečna v elasťákách neměla na řidítkách přišmodrchanou vázičku s lučním kvítím, jako ta slečna co jsem s ní jel nedávno ve vlaku.
To kouzlo pohodového a bezkonfliktního ježdění po městě je asi m.j. právě v té rychlosti, myslím, že jsi na to kápl, to mě nenapadlo. Oni jezdí pomaleji, tak se tak nestresují.
Nojo, ta rychlost, to bude asi ono. Ale nedovedu si představit, tedy pod dojmem diskusí místních dopravních městských cyklistů, že by se takhle pomalu dalo jezdit u nás. Furt je něco zdržuje, pomalí jezdci překáží, střihnutím po magistrále ušetří i celou minutu, sesednout a tlačit 20m je nemožný, atd.....
Nene, u nás tedy neeee :o)
Nějak si nemůžu pomoct, ale upřímně se radši podívám na cyklistku v elasťákách... ;-)
To záleží na vkusu každého z nás. U mě je to naopak. Nejsme, naštěstí, všichni stejní.
Čéče, já ti mám empiricky ověřeno, že cyklistky jsou z velké většiny tlusté a škaredé (cyklisté taky, mám doma zrcadlo) a tak se maskují těma brejlema a prilbama.
Bohuzel krivky ty elasťáky jen zdůrazní.
Opravdovou kočku na kole, tady v okolí, je vidět velmi zřídka.
Opakem jsou ty inlajnový krasobruslařky, těch je většina parádních.
Tak bych řekl, že nějaká ta cyklomóda je věc nadbytečná, asi jako když honím 20 gramů na rámu, a 15 kilo na břiše ponechám mimo úvahu...
Kdybych se nebál, že dostanu přes hubu, nebo alespoň pořádně vynadáno, tak bych ti nějaké ty parádní inlajnnistky vyfotil :-))
Jsou výjimky potvrzující pravidlo, ale trend je patrný, věnuji se výzkumu pilně.
Fotit je naprd, ale stačí dát kameru na řídítka a pustit se o slunném víkendu Modřanskou...
Jde především o eleganci, mám vyfocen i aktuální loňský model, viz poslední obrázek ....
Ještě ti tam schází nějaká baba na kole v nikábu. Tak mne napadá, mohou vůbec samostatně řídit kolo, když nemohou auto?
Nemám v archivu, ale urcite nejako zahalenou vyfotim, neznam presne tu terminologii jak se kterej ten hadr pres hlavu jmenuje a ucit se to nehodlam.
Ale s tim satkem jich drandi docela dost, Turkyne v Nemecku jiste.
Ty spravne ale na ulici neuvidis, ani v aute, ani na kole, protoze takova baba nesmi sama ven :-)
Tak já také přidám jednu aktuální. Není to sice ve městě, je to v sobotu na asfaltové cyklostezce podél říčky Unstrut.
Ale i když to třeba nevypadá, tak i tohle může a nejspíš i bude slušné funkční sportovní oblečení.
V pár německých obchodech na cyklo věci jsem byl a viděl jsem co se mimo klasické desy nabízí.
Co máte proti přilbám?Kámoška před 2 lety spadla ,na hladkém asfaltu cyklostezky, -skočila jí před kolo asi lasička - doteď je z ní ,zelenina,...
Já vůbec nic. Jsem nervozní, když ji nemám. Ale pořád nevycházím z údivu jak málo se nosí u sousedů. A to už se to po letech začíná trochu lepšit. Ještě tak před 7 lety se bezpečně poznali čeští cyklisté protože měli, na rozdíl od těch německých, přilbu.
Já teda brejli musím,vadí mně jepice a mouchy,prudký slunce-takový ty přechody z prudkýho slunce a stín.Asi stáří.
http://relax.lidovky.cz/bryle-jako-trend-bez...
Bez brejlí nevyjedu!
Jako s tím oblečením, souvisí to s tou rychlostí. Při jízdě rychlostí zrychlené chůze je nebezpečí poranění hlavy obdobné, jako u chodce, a ti (zatím) přilby nenosí.
U nás je trend napodobovat špičkové sportovce, ovšem v té light Lidl (dx.com) verzi.
A pak je tu neustálý tlak těch prodejců, a co by člověk neudělal proto, aby byl bezpečnější.Trvalá masáž působí i na ty Němce nebo Francouze.
Ovšem čísla jsou jasná, víc cyklistů to odskáče, protože nesvítí, a ne protože nemají přilbu, cyklisté v přílbě, co si během pauzy dají cigárko riskují víc, než ti co nekouří a přilbu nemají, ale to se nepočítá. Vlastně narazut si na hlavu blembák je ten nejpohodlnější způsob, jak získat pocit, že něco pro zdraví dělám.
Mě také vystrašili přátelé a nestabilita Veterána, který se při vyšsích rychlostech tak jakoby vlnil pod zadkem a poctivě jsem se snažil si nějakou tu helmičku vyzkoušet.
Zjistil jsem, že by mě prostě na hlavě prudila a tím mě skodila víc, než potencionálně pomohla.
Jen doufám, že se výrobcům nepodaří prolobovat zákon o néjaké povinnosti to mít na hlavě.
Ten vítr ve vlasech, když si tak svištíš krajinou, je strašně fajn..
Taky doufám, že se prodejci spokojí s tím, rozumní lidé si přilbu dávno koupili a nevyplatí se jim lobovat za to, aby se to tomu zbytku nařídilo...
Ono stačí způsob interpretace zpráv v některých médiích v duchu, že řidič náklaďáku měl sice trochu popito a cyklistovi nedal přednost, ale za všechno si může cyklista sám, protože si gauner jeden dovolil vyjet na silnici bez přilby!
Jo, ono není pochyb, že v mnoha případech může být přilba užitečná, i těm chodcům.
Špatně šlápneš, letíš na hlavu, a neštěstí hotovo. Běh bez přilby je pak už vyslovený hazard :-)
To je trh, na který by se Petr Pravda měl zaměřit, neb ta hrstka nás, prostovlasých, zemře hrdě s hlavou vztyčenou, však s kadeřemi, či lysinou, hlazenou vánkem...
To nemusíš ani špatně šlapat.
Na tom posledním závodu (viz blog) nám nařídili přilbu na kolo, brusle, lezení a "průzkum" štoly. Přitom jediná situace, kdy bych ji možná mohl ocenit byl běh hned na začátku... běželo se po lesní pěšince, všichni přede mnou tím místem v pohodě proběhli, akorát mě díky mé výšce sundala větev. Teda né, že by mi něco bylo, ale dost ta rána do hlavy překvapila... :-)
Takže člověk s hrdě vztyčenou hlavou musí opatrně...
Jo, to budou tři roky, to jsem si říkal, teď by se blembák hodil.
To se zvednul vítr a začalo lejt, ale fest, a lámalo to větve, které mi to vrhalo pod kola i na hlavu, než jsem projel tím zastromovaným úsekem, bylo to dost naprd.
Ale připomenul si mi jinou situaci, nevím jak tomu je dneska, ale kdysi se musel na všech stavbách nosit takovej plastovej blembák. Byl šíleně nohodlnej a při práci většinou překážel. A protože i liniové stavby jsou stavby, tak se blembák musel nosit i při pokládání obrubníku u chodníků, kde hlavě hrozilo snad jediné nebezpečí, že tě posere nějakej pták.
A když se stal nějaký pracovní úraz, lhostejno, že sis třeba natlouk koleno, pečlivě se zkoumalo, jestli jsi splňoval předepsanou výstroj. Tedy pracovní obuv, oděv, blembák,rukavice....
U těch závodů se zřejmě taky předem sichrují, a to i nad rámec předpisů, aby kdyby...
Někdy mám pocit, že ty už máš TEN pád z kola bez přilby za sebou... ;-)
Několik, jako každý.
Mám několikero sportovních šatiček a sukní. K tomu tričko a podle počasí ultra krátké nebo středně krátké cyklokalhoty.
V práci mám věci na převlečení.
Tak, na tomhle místě bych krásně mohl přivěsit své výstižné hodnocení vašeho cyklo šatníku a následně odvodit hodnocení vašeho vztahu ke společnosti a ke světu. Bylo by to vtipné, veselé a vám by se to vůbec nelíbilo. Bylo by to přesně to, co děláte vy mně.
Neudělám to.
bylo-li by to vtipné a veselé tak to udělej , proč bys nás okrádal o potěšení a pobavení. Ale ty nás chceš trápit a tak nakousneš a nedopovíš.
to prostě musíš brát jak to je. Brahma teď má nadbytek estrogenu, tak se chová jako ženská :-D
Taky mám šaty - puntíkovaný na kolo, ale některý cyklo se po mně divně dívali - takoví ti závodníci.
Jestli jsou ty šaty bílé s červenými puntíky ...
Bílé s modrýma puntíkama.
Tady jsem u někoho četla, že přilby jsou blbý, ale já, když si ji nevezmu, tak má táta řeči, že mě bude mít na stole apod. A máma vždycky kouká, jak by mě měla oblíkat do rakve.
Děti mají mít přilbu ze zákona, to je v cajku
Někteří patologové mají svéráznej smysl pro humor, matka nemlich tak. Dost se doma nasmějete.:-))
Jo, nasmějeme, táta vždycky nezapomene říct,jak starý dítě měl z jaký nehody a že když nebudu dávat pozor, skončím taky tak.Fakt hustý.
Hele to je zajímavé, Hančule má tatínka patologa stejně jako Paspulka.
Tátu nemám co pamatuju,jen pokus o vtip...
Taky pokus: https://www.youtube.com/watch?v=GMrP9qqU20w
Tak to teda ne, táta doma o práci nemluví. Máma se jen pořád něčeho bojí.Můžete mně poradit, jestli jsou na ježdění na kole lepší kont.čočky nebo brejle?Těch čoček se na kolo bojim.
Jen pokus o humor...To už máš občanku, to bych měla vykat,ne?
To nevadí, klidně tykejte. Tady mně to nevadí, mně vadí, když mně tykají už starší lidi, tak od 30 let a neznají mě.
Podobně tady před lety besedoval se svým imaginárním kolegou jeden Čechokanaďan. :-) Zábavný.
Čeho se u nich bojíš?
Není důvod se bát kontaktních čoček. Nosím je stejně jako mnoho dalších lidí a není problém.
Krapet problém může nastat u těch kdo se víc potí a pot steče do očí, to krapet zlobí, ale to snadno vyřeší čelenka nebo šátek apod.
Ještě by mohl udělat problém větší prach a hmyz když vlétnou do očí, ale to snadno vyřeší brýle na kolo.
Takže problém s čočkama není žádný.
Čelenka jo, ale šátek?
Šátek určitě néééé:-))
Proč šátek ne? Já dávám přednost takové čepičce na zavázání vzadu jako šátek, ale dost lidí šátek vozí. Podstatné je, že brání stékání potu do očí.
Vysvětlení o patro níže u Orwella a jeho farmy:-))
Vskutku jak od Orwella.
Nemohu za to. Nejde to zastavit:-((
Hoši to sem cpou hlava-nehlava. Nejspíš už vůbec neumí myslet na nic jiného.
Což je mi líto, ale nemám sil to zastavit. Zde už o kola nejde.
Dávám téma v plen. Jindra s Orwellem vám vše vysvětlí. Správně, hlavně ideologicky správně.
Když už je člověk MAMIL tak by měl vědět proč :-)
Děkuji. Potěšil mě návrat k zpět k tématu:-))
Ano, pojďme si třeba vesele popovídat o MAMiLech a MALILkách.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article...
no já zkusil jezdit cca rok v tom běžném denní oděvu. Není těžké ho propotit, v práci v kanclu se v tom dělat nedá, člověk smrdí. A neustálým praním ten běžný oděv zteří a po čase se už nehodí ani na vynesení smetí.
Na lehokole má navíc hmyz tu hnusnou tendenci využívat volné nohavice a otravovat při jízdě na těch nejméně vhodných místech.
Takže, i když nemám absolutně žádnou potřebu vypadat jako sportovec, tak výhody oděvu z Lycry vidím v tom, že po propláchnutí ve vodě se rychle zbaví potu a snadno a rychle schne. Je dostatečně přiléhavé, takže hmyzy mají hodně ztíženou možnost dostat se tam kam nemají. Barvy oblečení u cyklistů dost značnou měrou rozhodují o bezpečnosti jejich i řidičů motorových vozidel. Protože je-li slunečno a cyklisté zastaví ve stínu, tak čím jasnější barvy, tím větší šance, že si řidič včas všimne cyklisty stojícího pod stromem ve stínu na okraji cesty a bude na to schopen adekvátně zareagovat.
A v neposlední řadě mi sekretářka, řekla, že se rádá kouká chlapů na zadek, sice ještě nevím proč ale je to hezká žena, takže to dávám jako další plus.
Mínus je, že když si jdu nakoupit do kaufu, tak se tam cítím nepatřičně. Proto raději chodím nakupovat do Lídlu, kde se sice taky cítím nepatřičně, ale aspoň vidí co mi prodali .
Škoda, že se dnešních časů nedožila chytrá horákyně, mohla by na to mít zajímavej, asi dost volnomyšlenkářskej názor.
myslíš tu koloběžkářku?
http://img.csfd.cz/files/images/film/photos/157...
Já jezdila na kole v běžném oděvu od mládí. Tehdy, když člověk nechtěl jet přímo ve vytahaných teplákách s boulema na kolenou, tak prostě jel (třeba do školy) v tom, v čem běžně chodil po ulici. Jo, šlo to, dalo se to, běžně se to dělalo.
Ideální to nebylo a když se objevily funkční matriály, lehká cyklistická trička a elasťáky, vyzkoušela jsem a ohodnotila jako pohodlnější. Patrně nás je takových víc, nás middle-aged men/ladies in Lycra:-))
Před několika lety jsem jela na kole v džínách (mimořádná nevyhnutelná situace). Již nikdy více!!!
No vidíš. A já potkal člověka, který v džínách a flanelce dojel na kole ze Žitavy k Baltu. Ani mého německého přítele nikdy nenapadlo vzít si na kolo něco jiného než džíny.
Já jsem měl džíny na sobě naposledy v náctinách, takže vůbec nemám představu jaké to je jet s nimi na kole. (v té době kolo rezlo ve sklepě, měl jsem přeci fichtla)
čelenka, šátek anebo nikáb, ten taky saje dobře pot :-) i když v létě by mohl stačit hidžáb.
Jezdím do práce na kole denně, pokud není na zemi led nebo není teplota nižší než -5. Mám to 10 minut od dveří k píchačkám (včetně vyndání kola z kolárny a zaparkování do kolostavu). Sockou nebo pěšky jsem na cca půl hodině.
Jezdím v civilu dle potřeby - džíny s trikem, kalhoty s košilí, sukně+silonky civilní i "business" varianty, v kabátě i v letních šatech. Sukně jsou lepší krátké - nepletou se do kola a když potřebuji přes přechod, zastaví mi víc aut, než když jedu v kalhotách (hlavně v létě;-).
Když prší, přidám/nahradím nepromokavé kalhoty, nepromokavou bundu a návleky přes boty (to funguje, i když už přecházím u práce a blbec v autě to švihne plnou rychlostí kaluží a ohodí půlku ulice). D"ležitá je kšiltovka - neprší mi na brýle. Když je šero nebo mlha, hodím přes kabát reflexní vestu (a navíc mě cestou přes dvůr a halu nepřehlédne ani VZV).
Cyklohadry mám taky, ty ale nepatří ke "Stříbrné střele", ale ke "Kubíkovi" a na delší vyjížďky, kdy jedu hlavně jet.
Ale neodsuzuji ani cyklohadry po městě - nikdy nikdo neví, odkud dotyčný vyráží nebo kam má namířeno... A chytrokecy o tom, že trekingové boty a softshellová bunda patří do hor a ne do města, mě vysloveně vytáčí - pro mě je třeba nakupování, nedejbůh navíc s dětmi, mnohem větší adrenalin a stres, než nějaké horské šplhání. Takže pak se hodí oblečení, které je mnohdy jediný funkční účastník ;-)
Neřeším (pichoviny) a jezdím... ;-)
pro mě za mě, ať si každý jezdí v čem chce. klidně nahatý. jeho věc.
kikiny (módní policie) nic neumí, jen kvákají. se svýma gelovýma nechtíkama si ani pořádně neutřou prdel, ale chytrý jsou jak vagon bruslí.
na kole jezdím jenom ve věcech na kolo. potím se jak čuně a prostě v ničem jiném to nejde. takže kraťase a tričko v létě, v zimě nějaké teplé čapáky a vrstvy nahoru. je mi šumák jestli bavlna nebo funkční, obé má své nevýhody i výhody (třeba namočené bavlněné tričko sice lepí, ale krásně v horkém létě chladí)
v kalhotech od obleku a košili jsem to na kole zkoušel, ale skončil jsem s tetováním od převodníku a mokrým flekem na zádech a hlavně prdeli, takže prostě smůla
na kolobce můžu v obleku velmi výletním tempem, tak kolem 10-13 km. to si ještě po rovince lajznu. dneska jsem na ní udržoval do práce tempo 18-20 a na to, jaké je chladno, jsem přijel totálně mokrý a prosolený. ale mám v práci ručník, vodu a náhradní oblečení, takže to nějak neřeším. ale představa, že bych tak někde měl jet v něčem slušivém a pak být v tom mokrém celý den...
S článkem souhlasím v jedné věci: je celkem jedno jak jedu na kole. Zda někomy vyhovuje lykra nebo oblek je skutečně jeho věc.
Ale jiná otázka je "je vhodné jít v lykře třeba do hospody?"
Tady se bohužel ukazuje značný nedostatek kulturní výchovy v čechách, kdy lidé skutečně nevědí jaké oblečení je vhodné pro jaké příležitosti. Sportovní cyklo oblečení je akceptovatelné prakticky pouze v nějaké zahradní restauraci na cyklotrase.
Já osobně jezdím oblečen sportovně, když jedu do práce delší trasu. Ale pak skutečně jdu garáž - sprcha v práci. Pokud jezdím po městě na pojížďky, kde chodím mezi lidi, tak jedu oblečen běžně do města a cílové příležitosti. A uzpůsobím tomu rychlost jízdy.
Nejde o módu - jde o alespoň základní dodržování pana Gutha-Jarkovského a vyjadřování respektu k mému okolí.
Jinak toto není problém cyklistů - možná ještě odpudivější je když se do reatsurace navalí parta padesátiletých drsných motorkářů, rozepnou kožené oblečky a vyvalí zpocená panděra. I to považuji za hulvátsví.
Takže když jedu z práce třeba 50km (běžně tak jezdím oklikou) a po cestě si potřebuji něco nakoupit nebo se někde zastavit, měl bychse podle tebe vozit s sebou druhé oblečení abych se mohl převléknout?
Vlastně štěstí, že se potřebuješ jen nákup a ne třeba na podvečerní představení v divadle ;-)
Já ti neradím jak se máš chovat - dělej si co chceš. Jenom konstatuji, že pokud chceš ctít určité pravidla slušného chování, tak musíš volit oděv vhodný prostředí. Pokud to dělat nebudeš, budou Tě mít ostatní za nezdvořáka.
Asi je na tobě aby jsi to posoudil danou situaci, tak aby jsi pro okolí nevypadl jako buran.
Pokud bych měl dát radu tak asi není problém stavit se u vietnamce. Ale jít v cyklohardrech třeba do Paladia bych si rozmyslel.
Do takových center jako Paladium nebo Olympie naštěstí nechodím vůbec. A to ani v obleku. :-)
Jenom taková zajímavost.
V pondělí jsem jel na kole na pohřeb. Před tím jsem byl na víkend v kempu.
S kolem jsem dojel vlakem, pak kolmo asi 3km na hřbitov. Vytáhl jsem z brašny černý ohoz a boty (byl tam 3dny uložený) a na WC se převlékl. Po obřadu zase zpět do cyklo, na nádraží a vlakem domů (asi 230km).
Tak zrovna budova Palladia ve mě evokuje pocit, že je úplně jedno v čem do něj vejdu, nejlepší snad nechodit dovnitř vůbec:-))
Jednalo se o pochoptelně příklad použitý pro vymezení situace. Názory na Paladium jsou pro diskusi o vhodnosti cyklooblečení celkem dost nezajímavé.
S jedinou výjimkou - pokud je někomu například tento objekt nějak nesympatický, pak může záměrně nevhodným oblečením vyjadřovat nesouhlas a ochánět zákazníky ;-)
Názory na Palladium se různí, stejně jako názory na oblečení na kolo. Což je celkem fajn a lze o tom vyvolat diskusi.
Škodit záměrně nevhodným oblečením už ovšem za diskusi nepovažuju.
Já vozím na kolo v brašně sukni, kterou si v případech, kdy nechci do veřejných prostor chodit v cyklogatích, jednoduše přepášu. Dělám to i na klasických rekreačních výletech, když jdu třeba na jídlo do hospody. A dělám to pro sebe a svůj pocit, protože to tak dělat chci, přičemž ostatní cyklisti v cyklogatích mě nechávají naprosto klidnou:-))
Sukni příště taky přibalím.
Dobrej nápad.
Chystáš se do Skotska?
Ale k sukni ještě musíš mít sporran, takovou tu připínací skotskou buzertašku, pak podkolenky a do nich dýku a i ta bílá košile není jako každá jiná.
Zapomeň na ty zastaralé skotské stereotypy a šablony.
Sukně prostě chlapům sluší, tohle jsou řečtí vojáci, zaplať Bůh spojenci v NATO, jinak bych nemoh klidně spát, mít tyhle za protivníka...
Copak janičáři, ale papežova garda, ta kdyby nosila sukně, tak se snad ani neprobudím.
Ovšem ale ani elektrikáři sukně nenosili.
Taky jsou celé Evropě pro smích, narozdíl od těch řeckých bijců.
https://youtu.be/QafKpGhUpNc
Tak to vidíš, cyklomódě se nekladou žádné hranice, stačí prostě přidat do batůůku sukni, suknici či pumpky, a ty bambule by šlo na tretry taky néjak připnout.
Hlavně aby se v tom dobře šlapalo a nepohoršovalo to nikoho. A když v tom cyklieta nebude smrdět jak ten zmíněný mokrý pes, můžeme do Evropy vyrazit třeba na Oráče!
dobrý nápad doplním nikáb o abáju :-)
Když chceš...iniciativě se meze nekladou:-))
Ono to vlastně až tak špatnej nápad není, člověku zůstává naděje, že pod tím může být fajn ženská.
Když je vystaven každodenní realitě jako našinec, nemůže se to na něm nepodepsat. Kdyby mahomedáninpili plzeň, jsem jejich :-)
Jéje. Děkuji.
Ani jsem nedoufala v tak rychlou názornou ukázku:-))
Nemohu se rozhodnout, zda ti v textu písmenko chybí nebo přrbejvá.
...kdyby mohamedáni nepili...
nebo...kdyby mohamedáni pili...
Na to fakt pozor, to by mohl být kámen tvého úrazu:-))
Ty jako zenská co vládne googlem víš, že mahomedáni mají zapovězenu nejen Plzeň.
A v tom je ten zakopanej pes.
Z toho věčnýho popíjení čaje mají v těle přebytek žluči a jsou suchoprdi, jako ostatní (vyléčení) abstinenti. A v tom je ta jejich víra nebezpečná, jinak pár dobrejch nápadů tam jistě je, třeba to poznání, že ženská má jen půl mozku. Navíc, a Palmovka ti to potvrdí, nejsou násilní, radí ženu nebít víc než je nutno, a to tak, aby přežila.
Když mě posledně Soňa vezla z Prahy, pochopil jsem, že zákaz řízení pro ženy je taky rozumný nápad.
Fakt, solidní víra, teda až na ten vztah k pivu...
No vidíš, jak se lepšíš!
Když se soustředíš, dokážeš napsat příspěvek bez překlepů.
Tu přilbu si nekupuj, je to zbytečné:-))
Jen počkej, smích tě přejde, až nás přičlení drážďanský chalifát....
Tak mě napadlo...
Soňa možná blbě řídí, ale třeba lépe píše.
Vyměňte si to. Ona bude psát za tebe a ty budeš za ni řídit.
Sorry, omlouvám se. To byl blbej nápad. To víš, ženská:-)).
Psát pod vlivem jde. Mnohdy je to i žádoucí.
Řídit pod vlivem nejde, máme ten suchej zákon pro řidiče a ty svině, poliši, za to berou řidičák.
Tohle neprojde. Musíš psát, Soňa musí řídit:-))
Soňa řídí dobře, ale rychle a dravě.
Na můj vkus si nechává moc malý odstup, dojíždí nadoraz, brzdí, pak akceleruje, prostě styl jízdy, který mě nevyhovuje a nervuje, a navíc, hodně to přitom žere a "ojíždí" vozidlo.
Píše bez gramatických chyb a překlepů.
Pokud ti jde o tohle.
tady ten styl jízdy odněkud znám. jediné řešení je sednout si dozadu a pokusit se usnout :-)))
Já ji většinou střídám a odřídim si to sám.
Okamžiků, kdy jsem línej se třeba přezout z treter, a říkám si, těch 15 km přežiju pak trpce lituji.
Ona celou situaci má zjevně pod kontrolou, protože jezdí i do daleka a bez nehod, ale pro mě je to stresová záležitost. Kdybych takovým stylem měl řídit 1000 kiláků, dojedu do cíle jako uzlíček nervů, ona zjevně nikoliv,
A dochází jí to nebo nedochází?
Ne, ona tu jízdu bere trochu jako sport, baví ji to být rychlá, a "nandat to" všem.
Já se většinou potřebuji někam daleko přepravit, tak jezdím nehekticky a klidně, a myslím si na svoje, většinou "píši" a když dojedu, jen to naklepu do stroje..,
A patnáct kiláků do Prahy?
Co mohu získat, pár vteřin?
Nedá se s tím nic dělat, leda až ten drážďanský Chalif, ten by jí to moh zarazit...
Nemám s řidičkami dobré zkušenosti, zvlášť tedy na přechodech pro chodce.
Auta ve dvou pruzích zastaví, abych mohl přejít, paní řidička, křečovitě svírající volant a s očima upřenýma před sebe, jede.
"To je jejich věc, že zastavili, já jedu"
V naší rodině je taky nejagresívnější řidič dcera. A taky jsem si myslela, že je výjimka. Tak nějak celkově - má řidičák i na motorku a to i na silnou a taky na nich jezdila, má zbroják a vlastní zbraň atd. Jezdí dobře a očividně bezpečně, ale stejně na ni moc nemám nervy.
Ale posledně jsem s ní jela a byla dokonce daleko opatrnější než já a to je co říct. Fyzicky byla dostatečně "ženská" vždycky a jen jsem koukala, jak ji nastávající mateřství "uhladilo" i po té povahové stránce. :-)
Nebo některý postarší dívky (40+) v týden nepraných polyesterových halenkách, lopaťáci v ještě dýl neměněných montérkách když cestujou hromadnou dopravou, to je teprve pocuc. Zajímavý, že mladý holky nesmrděj. Kvůli kari odéru jsem přestal chodit do pakistánských a indických restaurací.:-))
Mně nesmrděj mladý kluci...a takový elastáky na pěkným těle...ˇkterá holka říká,že to s ní nehne - kecá...
Paspulko, mohla bych tě poprosit, zda bys tolik nešetřila mezerami za čárkou? Kdybys třeba občas vypustila několik teček, tak by ti na tu mezeru zbylo místo.
Dost na tom, že tohle dělá Hančule a srozumitelnosti příspěvku to moc nepomáhá:-))
Nás ve škole na PC učili,že za čárkou se mezera nedělá,tak nevím.Dobře,bude dělat mezeru.Omlouvám se.
Pro zajímavost ve které škole?
Za čárkou, tečkou, otazníkem a podobně bych rozhodně mezeru dělal. ;-)
PC - asi policejni...
Na základce, před rokem, ale když si s kámošema píšu, kašlou na různý tyhle věci všichni. Teď na střední budeme mít příští rok PC znovu, tak se polepším.
A co takhle obyčejná výuka Českého jazyka? To se přece stále vyučuje.
Možná se dneska učí psaní v první třídě už rovnou na PC. K čemu nějakej ruční krasopis, ne?
No, popravdě řečeno, napsat něco rukou mi potíž nečiní, přečíst to po sobě, to už jo.
Že by to mohl vyluštit někdo jinej vůbec nepřeokládám.
On je to vývoj, dřív když někdo chtěl něco napsat, potřeboval k tomu majzlík a kladivo, vývoj holt pokročil.
Tedy, nechci rejpat, ale po tobě se mnohdy nedá číst ani když píšeš na klávesnici:-))
To je mini klávesnice tabletu.
Když se podíváš na sousedství písmen na klávesnici Androidu text vyluštíš a to nemusíš být žádnej Champollion
Fakt?
A já všude četl, že holky chtějí elasťáky jen pro sebe a na klucích jim zásadně strašně vadí, proto přece vznikla i móda pánských plandavých plavek pod kolena, ve kterých se sice nedá plavat, ale doba si to žádá...
Já si teda s názory okolí příliš hlavu nelámu, ale občas zůstává rozum stát. Třeba ponožky v sandálech. Když vím, že bude celý den vedro, ale budu se vracet domů za tmy, je přece jednodušší hodit do baťohu ponožky než tahat druhé boty, do které je připustné použití ponožek... ;-)
Za tmy to přece není vidět, to můžeš. :-)
Ta móda vznikla proto, že už se neprodává koňskej točenej salám, jako vycpávka do plavek.
Cpát tam Kosteleckou uzeninu?
To si koleduješ o zostřený dozor z ministerstva financí...
Před časem mě zarazilo zjištění, že i na tohle už výrobce myslí...
http://www.litex.cz/spodni-pradlo/panske-pradlo...
Jestli to opravdu někdo kupuje, ale netuším.
hlavně s těma ponožkama ty nohy v sandálech tak nesmrdí :-)
Jak komu :-)
Suprova je ta neoprenová bandáž na kotníky...
To si ještě neviděla v elasťákách pořádnýho strejce :-)
Tak o tom žádná. (Co vůbec znamená to "žádná"?)
Žádná = ani jedna. (V oboru přirozených čísel)
A co takové pracovní oblečení, to není hulvátství když někdo přijde do hospody v pracovním oblečení?
jj, taky nesnáším, když někdo přijde do hospody v kvádru... :)
V nádražní čtyřce vypadá opravdu jako exot :o)))
Tak mě vlastně napadá - dřív se vlastně hospody dělily na I. - IV. kategorie a podle toho člověk hned věděl, co asi tak může očekávat než tam vlezl.
Jak od jídla, tak od cen, tak i od společnosti.
http://www.ladislavspacek.cz/seminare/etiketa...
Cyklistické oblečení souvisí i s tím, na jakém kole cyklista jede. Těžko by jela dáma v kostýmku a v lodičkách na "žiletce" s nášlapama.
Je mi úplně jedno,kdo v čem jezdí..někdy potkám 120kg chlapa v elasťákách a oceňuju to,že vyjel..jindy holku-evidentně sportovkyni v necyklo-dresu a paráda...čím to,že tady v Čechách lidi tak rádi zařazují druhé do určitých šuplíčků a kritizují druhé?Mám v životě-ne moc dlouhém-zkušenost,že ten/ta,co všechny kritizuje,většinou bývá ta/ten,co je ,out,...a sama/sám...protože vydrž s ní/ním.o myslíte,rádci?
Tak jsem to snad uz vychytal i barevne, kdyz uz povezu jen jeden drez a jedny fusekle, at to alespon vypadá stylove... :-)
Už to pomalu začíná vypadat :-)
Ještě sedlo a hlavně omotávky vyladit barevně a bude to ještě lepší.
A co boty, máš i boty? :-)
Hlavně, že je pryč ta šílená rámová brašna. Ještě když odděláš tu malou z horní rámové trubky, tak už to bude skoro dokonalé :-))
Skoro, ale řídítka jsou pořád ještě strašně vysoko. Ještě že v cizině nefunguje estetická policie, to by se prohnul. :-)
Riditka zustanou kde jsou, cesky strejc se nebude uz vohejbat!
Problém je velký rám. Pak to všechno vypadá jinak.
Rozumným řešením by bylo kolo prodat dokud je nové a pořídit jiné, pro Jindru nejlépe Specialized Roubaix.
Na to stačí trochu povyrůst, nevidím v tom háček. Prodávat! Kolik by mu asi dali, polovinu?
Je to nové a silničky zase tolik s cenou dolů nejsou jako horák, tak si myslím, že žádná větší ztráta, ale chtělo by to teď hned a nečekat.
Ale co když bude kupec chtít i celní a devizové prohlášení? :-)
Nic mu v tom nebrání, může to dodatečně udělat. Zaběhne na celnici, vyplní pár papírů, doplatí si clo a daně a bude to mít, ale toho blbce bych fakt chtěl vidět a hlavně jak by se tvářili na celnici :-))
To nikdo chtit nebude, mam od toho papiry, uctenku, a zaruku ve vsech statech Unie.
Ale nic se prodavat nebude, to radeji vyrostu.
:-)))
Taky řešení :-)
Kdepak, prodavat se nebude, me se na tom jezdi dobre, teda nejlip na tom z toho, na cem jsem kdy sedel, pac nemam srovnani.
Moh bych pustit riditka niz, ale nechci se hrbit jako nejakej ten kureci hrudnicek na bobulich, furt v predklonu, to bych si moh zlomit jatro.
Litam na tom denne kolem 50ky, zacinam si zvykat, pujde to a ne ze ne...
To je s ním FURT stejný.
1. kup si pořádnou silnici
NE, mám ekolo
2. kup si pořádnou silnici
NE, mám historickýho Authora
3. kup si pořádnou silnici
NE, mám skládačku
4. kup si pořádnou silnici
NE, mám historickou silnici
5. kup si pořádnou silnici
ty vole, ta jezdí jak drak
6. kup si pořádnou silnici, která velikostně odpovídá tvé postavě
NE, mám velkou silnici a správnou velikost jsem ještě nezkoušel
**********************
Až to budeš prodávat... Ale ne, zelená se mi nelíbí.
Hrabosi, ty me neznas.
Ja veci nikdy neprodavam.
Treba si koupim nekdy jine kolo, a tohle nekomu dam, ale zatim to nehrozi, mam z nej radost a nevotravis me hloupostma jako ze mam bejt vic v predklonu....
To mi děláš radost :-D
A není to hloupost. Nechci abys byl víc v předklonu, ale abys měl kratší kolo na kterém nebudeš tak natažený. Ruce bys neměl vytrčené dopředu, ale víc pod tělo, které by lépe podpíraly a snížily zátěž zad. S tím, že bys měl řidítka blíž, tak bys je, kvůli zachování posedu, měl níž.
Me se zda, ze se mi sedi dobre, vymenil jsem to sedlo, povytahnul a ted pustil trochu niz, a fakt to jde, nic me neboli ani po dvoustovce, tak si myslim, ze to mam vychytany.
Mozna kdybych sedel jinak, ucineji bych zabiral, videl jsem ta videa a cetl lecos, me ale jde o to, aby me po jizde nic nebolelo, nebo bolelo jen malo. Musis pochopit, ze uz nejsem middle age ale spis v predkremacnim veku a nakladam si dost.
Taky se me za jizdu nestane, ze bych vstal a prislapnul si. Proste sedim na tom furt jako na treku, i kdyz na silnicce. Ale svistim v prumeru o 10 kilaku rychleji nez na nalozenem Authorovi
Botky mám silnicni tretry specialized, uz v nich mam 2000, vyhovuji.
Ta brasnicka na ramu tam byt musi, krmim z ni navigaci, a tohle je takove nejcistsi reseni.
Ty tmavé omotávky se k tomu kolu moc nehodí, zkus něco světlejšího.
Jen blbni, cerna je dost dobra, chcecto jen poladit rukavicky, uz jsem je objednal
https://www.harfasport.cz/castelli-cannondale...
:-)
Nevim, mě se zdá černá taková hodně tmavá a smutná k takovému kolu. Silniční kolo má být veselé a zářivé a to černá barva není.
Ale nic proti ničemu, když ti to takhle vyhovuje a líbí se ti, tak to měj, je to tvoje kolo, tobě musí dělat radost.
Rukavice vypadají dobře.
Ty máš velikost L? Nebudou ti malé. Já používám elka a to mám dost malou ruku.
ne
Ne mam tlapy, objednal jsem xl...
Veselej bude jezdec.
Uz blbnu jak pubertak, vcera se vracim domu, a jedu si tak na pohodu do kopce v Hlubocince, a za mnou nejakej mladoch ma horskym a drze me predjel. Tak jsem se za hajzlika povesil a nechal se vytahnout skoro pod vrchol, pak jse podradil a vystrelil, chbvilku sexsnazil drzet krok, ale pak to vzdal.
Takova ta radost, jak na tom elektrokole, proste ze silnickou ten tezkej horak na hladkem asfaltu nemuze souperit.
Pak se me snazili dostat tri strejcove na silnickach az u nas doma, ale taky jsem jim stacil, zda se, ze uz nejsem nejpomalejsim cyklounem v okrese...
Jako malh decko se raduju
Ty rukavice jsou moc zelené. Kolo a dres má mnohem vyblitější barvu. To k sobě nepůjde. Možná, až je několikrát vypereš a zesvětlají, tak to bude lepší. Jo a ty ponožky jsou také moc syté barvy a mají moc tlustý ten černý pruh. Hodily by se nějaké se slabším černým proužkem.
A neukázal jsi nám přilbu, nebo barvu a vzor šátku. Přece na tom nebudeš jezdit s pleší jako Pantani. :D
Prilbu jsem nenasel, tedy takovou, ktera by me nevadila. Mam bilou celenku kvuli potu, tu svitive zelenou jsem zatim nesehnal.
Ale capku mam origos, Sona trva na fom, ze jestli bude prat slunko, ze to musim mit na hlave
Ta je dobrá, ale budeš jí muset vozit kšiltem dozadu, jinak ti v tom fofru uletí. No a také bys přes ten kšilt neviděl na cestu.
Žádnou svítivě zelenou čelenku nepotřebuješ, potřebuješ hráškově zelenou jako máš kolo.
To mi připomíná kamaráda, co měl takhle vyladěné oblečení k rámu kola, dokud mu ho, na něm, na příjmu chirurgie nerozstříhali nůžkama. Tak opatrně...
Ja barvy neumim pojmenovavat, mam VGA rozlisovaci schopnost.
Ale pasuje to k sobe, to vidim.
Samozrejme ze je to pitomost, ale kdyz uz kupuju novej drez, protoze starej se mi rozpad, proc tomu nedat trochu svihu...
Stat se muze cokoliv, to je na silnici jednou uz jiste, ale jak to rikal Miguel, cestovani neni nebezpecne, nebezpecne je se doma prezirat na gauci, na to zkaplo mnohem vic lidi...
Bílá přilba by pěkně ladila, hlavně aby na ni nebylo moc zelené, to už by bylo fakt příliš.
Přilba nebude...
Ještě to chce gaťky, ale 4,5 se mi za ně nechce dat, to fakt ne a ty zactrojku jsou hnusny...
Ale na takovéhle kolo se přilba nejen hodí, sedne k němu, ale je už hodně potřeba. Na silniční kolo je přilba nutná stejně jako na horáka do terénu.
Věř tomu, že to tak je. Na treka ji vozím hodně ojediněle, ale na horákovi bych bez ní mimo silnici nevyjel.
Fakt jsem o to uvazoval a hodne jich vyzkousel a nekoukal pritom na cenu.
Me to na ty palici proste vadi a vim, ze by me to nervovalo. A vynervovanej nikam nedojedes a kdyz, tak si koledujes o prusvih.
Tak to holt budu muset doklepat bez prilby, jak jsem jezdil doposud. Chtel bych byt za elegana, ale nejde to.
Přilba musí bezvadně sednout, nesmí nikde tlačit nebo být nepříjemná. Něco jiného je mít ji na hlavě půl hodiny, to se nějak překousne, ale úplně něco jiného na celý den.
Chce to chodit a zkoušet nejen modely, ale i značky, určitě nějakou najdeš.
Jistěže také jezdí bez přilby, možná tak 1/4 pánů v dorosteneckém věku, když se jedou jen tak protáhnout.
Jen pro zajímavost, jak to vypadalo když se v Hradci sešli staří pánové na projížďce.
Kdo zná, tak pozná, Petr Matoušek, Jan Smolík, Bartoníček, Doležel, Daler a další
https://www.youtube.com/watch?v=Mp7M9BoQfZY
Tak to je hezke...
A trochu smutne...
Jdu radsi na to...
tahle by ti k tomu ladila
http://goo.gl/cSw64u
Vitr ve vlasech je to o co se neda vymenit lacino.
Divim se, ze ti lide, co jedou na "vylet" 30 km, po asfaltovane cyklostezce, tonechapo.
Nechapou to ale mozna proto, ze to nikdy nepoznali.
Letet do dalky, slapnes a jedes, ten pocit svobody, co jim kolo nabizi, si sesneruji prilbickama, aniz by jim hrozilo vetsi nebezbeci urazu hlavy, nez pri behu.
Jo, je to soucast dress code, spravnej cyklista ma prilbu...
Jo jo, užitečnost toho blemláku poznáš, až když letíš. Předtím je to jen překážka větru ve vlasech. Ale když letíš, je už pozdě, něco nasazovat. Každý svého štěstí strůjcem...
když letíš je to ještě furt v poho. průser až doletíš, ta přístání bolí a někdy to končí i stavem trvalé bezbolestnosti. Ale lidi co pracujou rukama hlavu nechrání, protože si myslí, že ji nebudou potřebovat.
To jsou kecy lidí od lopaty :-)
Ti co používají jlavu na hlavu nepadají :-)
Můj strýc, má pár titulů před jménem i za jménem, ale umí to velmi dobře i s lopatou, dostal přilbu k šedesátinám, mám ten dojem.
Do tý doby ji nikdy na hlavě neměl.
A hned první den co ji měl na hlavě, sesedl z kola, nějak blbě došlápl, upadl na znak a rozštípl ji o ostrý kámen. (Taky přilbu nenosím, aby bylo jasno, ale domnívám se, že s lopatou to nemá nic moc společného)
Nemá, stejně jako tvrzení, že ti "co budou potřebovat hlavu si ji chrání".
Každý se k věci staví po svém, nepochybuji o tom, že přilba jistým zraněním může zabránit a jiným zase nikoliv.
Pokud přilba na hlavě "sere" ničemu nezabrání a z prvku pasivní bezpečnosti ae mění v prvek aktivního nebezpečí, protože rozptyluje pozornost.
Ty prostě musíš vysírat za každou cenu, když jsem napsal, že po té, co jsem začal jezdit na Veteránu o přilbě uvažuji, protože ztrácím pocit, že dokážu dobže upadnout tak abych hodil ruce dopředu, měl si spoustu keců.
Obešel jsem co jsem mohl, a zjistil, že prostě mě přilba vyhovovat nebude, protože jak píše Lelek, to není věc na hodinu na hlavě, ale třeba na 14.
Tak, i když bych rád zvýšil svoji bezpečnost, tudy jít nemohu. Ale to neznamená, že si své hlavy nevážím a íe ji nebudu potřebovat, jak tu lidé s myšlením "lopat" tvrdí.
Prostě vyhodnocuji bezpečnostní plus a mínus.
http://www.cyklosvec.cz/zbozi/460744/cyklo...
Tomu se říká přidaná hodnota, kus polystyrénu za 6k Korun. No nekup to...
Jenže není polystyrén jako polystyrén. Tohle polystyrén na obalení televize do krabice fakt není.
Dej pryč tu rámovou buzertašku! To nacpeš do podsedlové nebo do dresu.
Ne, zustane tam kde je, je v ni vsechno na opravu kola, do podsedlovky se to nevejdea na zádech nepovezu ani o delo vic nez musim.
Pamatujete jak psal o "papoušcích", jak jim to s elektrikou natře? Teď už vypadá jako Ara. Nebo pozdní mamil?
Na papouška jezdim už 4 roky...
Teda spis na cmelaka, kulatoucke zlutocerne telicko a cerne tenounke nozicky....
K te zelene to ovsem nepasuje, tak prestrojuji abych nebyl v cizine za zaostaleho...
Jj, život je krutej.
Jen kvůli liknavosti popovických dopraváků jsi přišel o spousty krásných let na kole.
Kde jsi už dnes mohl být?
Už jsi mohl jezdit 300 možná i 350 kilometrů denně.
Tohle si často říkám taky i když na vině nejsou dopraváci. Na druhou stranu, když vidím některé své známe "aktivní staré dědky" jakým způsobem jezdí na kole, tam si říkám, že třeba ještě něco stihnu.
To ne, ale vydrzrt 200 "na pohodu" par dni po sobe by se mi libilo.
To uz se da dojet dost daleko...
Nacasovani bylo dobre, o par let driv jeste nebyla dostupna elektrokola.
Kdoví? Třeba bys o pár let dříve elektrofázi vypustil úplně. Mám kamaráda, který se ke kolu dostal podobně jako ty, vybodoval se. Přešel přímo na čistokrevníky, dopomocnou etapu neprodělal.
Stejně je zajímavé sledovat jaké neočekávané zvraty dokážou měnit individuální lidské osudy.
Kupříkladu ten trabantista...chtěl projíždět světem, projet Afrikou. Ale na pořádnýho teréňáka neměl a půjčovat si ho jako masťnák nechtěl. Vypadalo to bledě, ale pak zkusil trabanta. Všichni mu říkali, že je to blbost. Jenže ono to, navzdory tomu, že to blbost je, funguje!
Proč?
Protože se chce!
A když se chce, tak se musí:-))
Ne Lanno, já tu "mezifázi" prozil, pred deseti lety, rekl jsem si, mas posledni sanci, nez se stanes "tim debilem".
Tak jsem koupil holce kolo a jeli jsme do Wachau cykloturistit. Bylo to bezvadny, ale pak uz jsem mel "moc prace" nez abych si na kolo sednul.
Ale mozna je to i jinak.
Tady obcas ctu, ze za rok nekdo ujel 1500 km a rozdava rady, jak jezdit na kole. Vylet na kole je "poctivych 30 km". Tak takhle jsem na kole asi jezdil porad, to je docela neco jineho, nez sednout a mazat do dalav.
Dalkari asi vedi o cem mluvim.
Nepopsatelny pocit stesti a svobody, volnosti, ticha v krajine a poznavani noveho.
Rikaji, ze nejkrasnejsi pohled na svet je ze sedla kone. Mám sklon tomu verit.
Jsem o dost niz, a mam stejny pocit.
Nejkrasnejsi je svet ze sedla kola, tedy pro me.
Jezdit na kole a jezdit do dalav je strasne velkej rozdil. A je fuk, jestli jedes "na skautika" nebo na "vatare", nejde o to co jis, kde spis, ale o to "pozirani" kilometru. Nikoliv bezduche, protoze kolo je dost pomale na to, aby si clovek stacil vsimat okoli.
To se asi neda vysvetlit, snazil jsem se doma, ale ziskal jen "toleranci" nikoliv "porozumeni".
Jak chytis dalku do kolen, proste jet musis.
A tak je nakonec dobre, ze jsem tu dlouhou dobu vynechal. Mel jsem cas na jine, zivotne dulezitejsi veci.
Zkus to, zabalit ee na 1000 kilaku a vyrazit, je to fajn.
Tenhle pocit dostávám už druhý den cesty na těžko někam. Nemusím ani jet denně 100 nebo 200 km. Mí přátelé a vlastně ani já tyhle porce nedají, ale jedem. Nevíme kde zastavíme, nevíme kde budeme spát, jsme na cestě.
Proč píšeš o mých pocitec? :)
Já jsem zase "na cestě" pár měsíců předem.
Ležím v mapě, trasuji, prohlížím krajinu i cestu ve street view, optimalizuji etapy, hledám ubytování a možné alternativy, prostě se "na cestu" chystám a hrozně mě to baví.
Vím kam chci dojet, a těší mě ukrajovat kousek po kousku tu cestu, plnit postupné cíle.
Ta příprava, plánování, rozmýšlení, trvá násobně dýl, než samotná cesta, ale je to její součástí.
Tak taková cesta by mne snad ani nebavila. Když bych to pořádně prohlédnul ve streetview, tak tam už ani nemusím jezdit. A jezdit po silnici od jednoho naplánovaného hotelu ke druhému, to bych už mohl jet rovnou autem.
Každý jsme jiný.
Moji přátelé dokonce hledají detailní cestu přímo na místě v papírových mapách a nějakou předem natrasovanou optimální cestu v navigaci popírají a nechtějí. Prostě to schválně ignorují i když vědí, že možná pojedou horší trasou. Prostě ta svoboda volby je nadevše.
Mne by taková cesta taky nebavila, veřejně se zavázat, že ujedu dvoustovku x-dní po sobě, aniž bych věděl, jak se ten den budu cítit, jaké bude počasí, takhle si teda "nepopsatelný pocit štěstí, svobody, volnosti" nepředstavuju. Tenhle způsob cestování mi přijde svobodný asi jako vojenské cvičení, nebo plnění socialistických závazků.
Nevím čím se živíš, jak to máš zařízené. Ale protože mě dovolenou určuje zaměstnavatel, musím se chtíc či nechtíc vejít do omezeného počtu dní, které si ani nemohu určit. Takže pokud se chci někam dostat, musím si to naplánovat. Zato skoro přesně vím, kdy budu mít dovolenou třeba v roce 2020. :)
Ale jo, jasně, plánovat jo, jde mi o to, jaké výsledky to plánování přináší, jestli jízdu na pohodu, nebo jízdu s nožem pod krkem.
Jezdím podobně jako Jindra, makám jak debil od nevidim do nevidim, protože mě to prostě baví.
Přesto mám nesrovnatelně víc volnosti, protože tady nečiním prohlášení, že někam dojedu a za kolik dní. Takže ta prohlášení nemusím nenápadně měnit a hledat finančně i technicky náročná řešení, jak svůj slib splnit alespoň v hrubých obrysech..
Co se týče počtu kilometrů, každý den mám jiný výsledek, který si předem neplánuju - v kopcích ujedu za jeden den třeba jen 150km, druhý den přijde rovina, tak dám klidně i 210km.
Nejraději jezdím intuitivně dle toho jak se cítím, podle počasí, profilu trati.
Kdybych byl na cestách nějak časově omezen, jako že nejsem, o to víc bych si toho volného času vážil, jezdil bych s dostatečnou časovou rezervou, abych si to v klidu užil.
Třeba po loňské zkušenosti s cestou do Španělska jsem se rozhodl, že tam (snad, ťuk, ťuk, ťuk:) příští rok vyrazím znovu, ale dám si na to o tři až pět dní víc času, abych si mohl dát občas přes poledne šlofíka, chvíli poležet na pláži, prostě si dopřát takové ty drobné, dálkařské radosti :-)
Jsou lidi, kteří prostě nepochopí, že jsou nejrůznější druhy odpočinku, a že odpočinkem je i si naplánovat a dodržet a to nezávisle na tom jestli musíš, nebo chceš.
Ti lidé tě budou přesvědčovat, že nejlepší je toulat se bez pevného plánu a odpojit si mobil. Pak jsou jiní, kteří raději pojedou s cestovkou, aby nemuseli na nic myslet, ale jedno je jisté, tihle "aktivní" tě odsoudí, když se na 14 dní plácneš na pláž a zpomalíš, protože "to by se k smrti unudili".
Ono je to jak s těma hadrama, ať si každý dělá, co mu vyhovuje, a neráčí se vofrňovat nad tím, co dělá někdo jiný.
Nikdo tě neodsuzuje. Nikdo tě nepoučuje. Mnoho lidí tě pochválí a ocení. Jednou. Možna dvakrát. Dožadovat se ocenění víckrát (eventuelně pořád) už je vopruz. Jenže ty když ho nedostaneš, tak začneš poučovat, přesvědčovat, odsuzovat a co víc, urážet.
A to já tady trpět nebudu.
Tak netrp...
Nepreji si, aby někdo trpěl, kromě těch, co si to zaslouží, a ti už stejně trpí...
Já nepotřebuji aby mě někdo chvělil, to zvládnu sám, ale když nějdo zaěne pomlouvat, tak se prostě musím bránit.
A zjevná pomlouva znovu "prohlásení musím nenapadne menit a hledat financne a technicky narocna reseni"...
A co je tohle?
Pomluva ze které čiší navíc závist...
Pokud ti to tak nepřipadá, mé docela fest...
Svoje předsevzetí jsi začínal na veteránovi a dvou stech padesáti kilometrech denně, nebo si to nepamatuješ?
Zatím to skončilo akcí za pět dní do Paříže na drahé, karbonové silničce, což je tedy sakra rozdíl, to se na mě nezlob. Asi podobné, jako když tady pořád dokola píšeš, že jsi dojel za 12 dní do Andorry a přitom ses nechal dovézt na Rozvadov autem.
Co bylo prosím sprostého na mém názoru?
Býl ti jen moc nepohodlný a je vidět že ťal do živého.
Tak jen nazej mazalko, pravdu tak neumlčíš.
Žádám ty z vás, kdo si tady chtějí zcela nechlapsky léčit svá bebíčka a útírat usmrkanej nos, aby si na to laskavě založili své téma.
A kdybys třeba Bobbobe, chtěl začít kvákat něco o cenzuře, tak si to do toho svého tématu vem sebou.
O žádnou cenzuru se nejedná. Všichni máme stejnou možnost si založit své téma dle libosti a to své téma si moderovat.
P.S. kdybys měl něco k oblečení na kole, budeš samozřejmě vítán. Děkuji za pochopení.
Takové strejce tu máme taky, jedou v tlupě a vede je ten, co má nejmenší orientační smysl a pak so pár večerů dohadují, kde udělali chybu, že minuli tu hospodu, kde chtěli objedvat.
Ale užívají si to.
Prozradím ti tajemství, nikdy se ti nepodaří naplánovat optimální trasu, vždy existuje lepší, ovšem ta, kterou nejedeš. Taky se dějou různé věci, které nemůžeš předvídat, takve finále jedeš trochu jinak a vždycky delší a méně pohodlnější trasou. Je dobré mít v hlavě tu mapu ze širším okolím, rychleji se na místě rozhoduješ. Ale stejně je nakonec všechno jinak.
Jak říká Petr, street view ti pomůže jen někde, ale pomůže.
Třeba teď když trasuji, vím, že pár cest podél kanálu je pro silničku nepoužitelných, vím kde, ale ne úplně přesně. Nechci trasovat jen po silnici, protože ty asfaltové úseky jsou zase děsně fajn.
Tak jak na to?
Street view je ve Francii mnohem vymakanější, ale cyklostezky tam fakt nejsou. Tak jsem si našel fintu. Kanál kříží spousta mostů, tak si v street view na každej vlezu, kouknu dolů, a vidím povrch té stezky. A poznamenám si - tady nesjízdné, a musím vymyslet kudy po silnici, abych si co nejméně zajel.
A jak do té mapy čučím, docela slušně jsem se jí uz naučil.
Ono to máš jako třeba, napadá mě takový příměr, s horama. Spoustu lidí baví chodit si po horách, ale jsou i tací, co si vezmou do hlavy, že vylezou na nějakej ten pořádnej kopec. A púi výstupu na takový kopec nemůžeš ponechat věci náhodě. Všechno mají dokonale připravené, promyšlené, nacvičené, a když jim přeje štěstí, kopec zdolají. A považují to za bezvadnou dovolenou, a ne že ne.
I tohle jsme diskutovali s Caroline a Mickem. Caroline mi říkala: tak vy jste 14 dní na dovolené, a přitom se 6 hodin denně se mnou učíte? Není to divné?
A Mick to rozseknul:
Není, dělá néco jinak, než ve všední dny. A proto je to dovolená. Princip dovolené a toho, jak si clověk odpočine nespočívá v tom, že clověk bude odpočívat na zádech, nebo vypne úplně mozek. Jde o to, aby dělal něco jiného.
Nejen dálkaři vědí, o čem mluvíš.
Někteří ale nepotřebujeme kvůli těmto pocitům jezdit tisíce kilometrů někam do dálav. Stejný pocit nám dokáže přinést třeba i jen těch 30 km.
Každý to zkrátka máme nastavené jinak a rozhodně to neznamená, že když někdo nedojel na kole do Paříže, tak neví "o čem to je".
Nevíš a nikdy nepochopíš.
Jen si myslíš, že víš. Nevíš, co je to jet dálku, jako já nevím, co je to uběhnout marathon nebo vylezt na Mont Blanc.
A tak nebudu tvrdit, že proto, že když jsem vylez na Kavčí hory 3x, že vím, jaký je to na takovou ctyřtisícovku vylézt.
Jo, nohy, ty jsou potřeba v obou případech a je to dokopce.
A to je asi tak všechno co to má společné...
Nezlob se na mě, ale plácáš nesmysly. Příjemné, euforické pocity, o kterých píšeš, lze zažít i na jednodenním výletě, při časovce na třicet kilometrů, nebo po třech pívech.
Není k tomu zapotřebí polykat tisíce kilometrů.
Je sice pravda, že když je člověk na cestách už mnoho dní, zažívá tu euforii skoro permanentně.
Ale neznamená to, že radka nemá vůbec ponětí o čem píšeš.
Jo, příjemnej pocit můžeš zažít, i když ti sundaj sádru a můžeš zase chodit.
Přesto bych s pocity marathonce v cíli ty picity nesrovnával...
Já spíš než do dálav jezdím do krajů a oblastí, za přírodou, lidmi, památkami, městy, za tím, co chci poznat, zažít, vidět...
A je mi celkem jedno, zda je to daleko nebo za komínem:-))
Pro mě není kolo cíl ale prostředek.
Jasně, ženská....
Jede "někam".
Proč teda na kole? Autem je to rychlejší a pohodlnější a zbude ti víc času na "ten cíl"?
Takovouto poznámku bych spíš čekala v 0:24...
Proč, proč, proč?
Pro slepičí kvoč:-))
Prostě mě to nebaví dělat tak, jak to děláš ty. To není nic proti ničemu. Ani proti tobě.
Prostě mě nebaví jet jak nadmutá koza, polykat tuny kilometrů, mazat, jako bych to kolo ukradla, kroucením nožkama si dokazovat, že furt jsem ještě dobrá a je mě škoda do mýdla. Odjet za pár dnů předepsanou porci kilometrů... a pak si zavolat taxikáře, aby mě dostal zpět domů (to jenom na okraj k tomu autu, které také hojně využíváš:-)).
Chci to jinak, a bez ohledu na to, jak to chceš ty, nebo kdokoliv jiný. Budu to dělat tak, jak chci já.
Jediný správný, neměnný a pro všechny optimální způsob využití kola (nebo čehokoliv jiného) neexistuje.
S tím se smiř!
Stejně, jako mi je lautr jedno, zda v lykře nebo v kvádru.
Já si dnes odjela svých naprosto pohodových sedmdesát kilásků v lykře s plenkou. Zastavili jsme, kde jsme chtěli, prozkoumali, co jsme chtěli. Dokonce dva z nás se vykoupali v pískovně (taky bych tam s chutí vlezla, ale jsem aktuálně nastydlá).
No a na cestu vláčkem do Prahy a následně metrem jsem si navlekla rádoby slušné kalhoty. A to ne proto, že by mi to někdo předepsal nebo se to tak muselo dělat. Prostě proto, že já to takhle chci a cítím se tak dobře:-))
Nejeli jste náhodou skrzevá obec Káraný?
Já jen reagoval na to, ze pises, ze to kolo je prostredek a ne cil.
Takze to kolo, podle toho co pises, je vlastne taky trochu cilem, i kdyz si to predchozim tvrzenim poprela.
Me nebavi jezdit do kola kolem komina, taky chci nekam dojet, ale uvedomuji si dobre, ze ten cil je fajn, ale ve skutecnosti ta cesta, je to o co tu jde.
Takze je skutecne pro tebe dulezitej jen ten cil, nebo si to napsala, aby to hezky vypadalo?
Pokud jsem něco popřela, tak jen tvoji představu prostředku a cíle, která se neshoduje s mojí představou cíle. Ale to je normální, tak to v životě chodí a je to tak správně:-))
Pro mne cíl není jenom ten krátký okamžik, kdy s jazykem na vestě dosáhnu předem stanoveného bodu na zemnském povrchu, udýchanou hrudí protrhnu pomyslnou cílovou pásku, slezu s kola a napíšu o tom na net.
Zde třeba dnešní mé, předem neočekávané o to víc potěšitelné, cíle. A co se prostředku týče, bylo by celkem úplně jedno, jakým prostředkem jsem k nim dospěla. Potěšilo mě to pěšky, stejně jako by mě to potěšilo na kole:-))
Lanno,
pro mě je strašně důležité, splnit to co jsem si předsevzal, a čím je to náročnější, tím je ten pocit, že táta měl pravdu, když říkal "dokážeš všechno co si vezmeš do hlavy, jen chtít" silnější.
Psal jsem o tom, těsně před tím, než spustil Širavík svůj pomluvostroj, že myslet jen na to, abych přezil do večera jsem za dané situace ve firmě, potřeboval a strašně mě to posílilo sebevědomí a tím i vyjednávací pozici a postoj, jakkoliv to spolu souvisí jen nepřímo.
Vloni jsem se uz jen plácal, letos jsem vyměnil cestu za kurz frániny, taky abych zlomil něco, co je fakt kurva tězký. A prejel jsem ten kopev znova, na kole s tězkými prevody a měkkými brzdami. A koil si kolo, na kterém chci zase posunout svoji laťku výš.
Prostě jsou kluci co musí furt dál a výš, a mezi ně patřím.
Na houby budu chodit až budu starej...
''Me nebavi jezdit do kola kolem komina, taky chci nekam dojet, ale uvedomuji si dobre, ze ten cil je fajn, ale ve skutecnosti ta cesta, je to o co tu jde.''
***************************************
Takže proto si tak rád vybíráš ty atraktivní trasy po rušných tazích kde je neustále k vidění tolika zajímavých míhajících se objektů, navíc těch duši uklidňujících a blaženosti navozujících doprovodných zvuků a vůní jakých si v takovémto prostředí člověk vychutná, že?
http://www.nakole.cz/diskuse/20825-dlazdicky...
Hlavně že ta cesta o kterou tu jde není nikdy nudná. :-)
Nezlob, vybíral jsem nejkratší z Brusele na Paříž, protože jsem na to měl jen 3 dny.
Ale kdybych postnul trasu, zjistil bys, že to, co tě rak tragicky pohoršuje bylo 40 kilometrů ze 350ti....
Jseš ne o dost, ale o hodně níž. Když jsem slezla s koně a sedla na kolo, s hrůzou jsem zjistila, že okolo nic nevidím, akorát patníky. Jsem si připadala jak čokl. Trvalo to několik let, něž křoví vyrostlo, kolem známých cest se to změnilo a hlavně jezdím jinudy. Jak kdysi říkal Kamil Kuchovský: "Tam nahoře seš král."
Zkratku MAMIL jsem nedávno objevil a dost pobavila :-)
Jsem to musel ted dogooglit...
Nevim jestli mamilove jdou do dvoustovek...
Ale poridil jsem si tricko, to se bude hodit na vecery...
http://www.ebay.co.uk/itm/like/371612231361?clk...
Tak pro každého znamená "for leisure" něco jiného :-)
Já třeba dvoustovky jezdím "na pohodu", protože jinak bych to neujel. Nejrychlejší letošní dvoustovku jsem měl celkový průměr jen nějakých 19,3 km/h. Dá-li koleno, na začátku července v Holandsku to trochu zlepším :-P
Verča mi říkala, že nemůžu být MAMIL, protože nejsem "middle-aged" :-)
To je hrozně zavádějící časový úsek. Já se do middle-aged dostal před lety a od té doby se ten střed stále posunuje k vyšším cifrám. :-)
Snilard jw mladej i na hipstera, natoz mamila...
To ja uz taky ne, ale z druhy strany, tak kdyz me oznaci za Mamila, jsem polichocen.
Ja na 200 drzim neco malo nad 18.
Koleno i kotniky bandazuju, s bandazi na kotnikavh i jezdim. Nevim jestli si to nenamlouvam, ale mam pocit, ze ta bandaz fakt pomaha.
Nechci ti kazit náladu a skvělý pocit z toho, že to dáš. Přesto bych tě chtěl upozornit, že tyhle výkony ve tvém věku už pravděpodobně jsou půjčkou na zdraví do budoucna. Klouby a chrupavky kolen a kotníků by si už možná žádaly šetrnějšího zacházení, aby vydržely i ve vyšším věku. Budeš je ještě potřebovat. To neznamená nejezdit, ale jezdit bez bandáží, aby to vydržely. Nechtít jezdit opakovaně 200 dennně a podobné vylomeniny. Možná by ti to tvůj ortoped nedoporučil. Já vím, že se to určitě špatně čte, ale zkus se nad tí zamyslet.
Mě škodí chůze, tedy skodila kdyz jsem byl tezsi, a v poslední době mě dostává spojkový pedál. Musel jsem do Brna a zpátky a to pojíždění ze mě udělalo invalidu, odskákalo to koleno, měl jsem ho zabandážovat.
Třísla, kotníky, klouby, to všechno dostává nejvíc zahulit na dlouhých přejezdech autem, pokud se nejede plynule ale vletím do nějaké zácpy.
Ty klouby pak musím rozhýbat.
Kolo je dobrý pohyb, právě na na ty klouby, pokud to nerveš silou. Řeknu to takhle, na žiletce jseš po 200ce na tom stejně, jako naloženej po 120, nebo s vozíkem po 90ti.
Bandáž mi pomáhá v rekonvalescenci, abych ty klouby dal dohromady a neublííil kotníku nějakým blbým šlápnutím, v těch silnicních tretrách je to hned.
Svého orthopeda nemám, felčarům se vyhýbám jak se dá, kromě očního a zubaře..
Původně jsem městské cesty konal v kalhotách a košili, případně nějaké to teplejší oblečení v zimě.
Časem jsem zjistil, že na tom až tak nezáleží. Zvlášť delší nebo náročnější pracovní cesty proto dnes jezdím oděvně na pohodu. Téměř vždy jezdím v žluté reflexní vestě, takže nějaká estetika je stejně ta tam. A radši model hastroš a přežít než se nechat jako elegán při první příležitosti zajet.
Pracovní cesty na kole jsou v Praze exotizmus. První setkání si na kole zpravidla nedovolím. Později prověřím možnosti, zařadím kolo a zpravidla už u něj zůstanu. Městské cesty až na výjimky jezdí skládačka, takže to nejde utajit (přijdu s ní až na místo schůzky).
Když už mne někdo zná a spolupracuje se mnou, neřeší image, ale mé znalosti a zkušenosti. Díky tomu si mohu časem vždy dovolit být excentrický a jezdit všude na kole. Kolo je tak součástí mého image stejně jako dioptrické brýle, které také nenosím z estetických důvodů ale z nutnosti.
Jedu-li za klienty, jedu klidně oblečen sportovně tak, aby se mi jelo dobře. Je-li to školení nebo jednání ještě s někým dalším, použiji civilnější kraťasy nebo kalhoty a s sebou beru tričko nebo košili na převlečení. Převlékám se buď na místě nebo na vhodném místě nedaleko. Na úřadech si mne dobře pamatují, protože se složeným kolem je nikdo jiný nenavštěvuje. I tam přehazuji tričko.
Cesty do práce neřeším, protože v kanceláři držím druhý šatník, takže se převléknu klidně do obleku s košilí a kravatou / motýlkem. Odpovídající obuv mám v práci samozřejmě taky. Pokud se náhodou zaprasím nebo moc zpotím, dám v práci sprchu.
Dnes jsem prožil krásnej den v Praze. Dost mi ho zkazila cesta domů s Regio jet. Seděl jsem vedle chlapa v dresu, elasťákách a rukavičkách, smrděl jako sokolská žíněnka. Ani naplno puštěnej ofuk to moc nezmírnil a přesednout nebylo kam. Dobytek.
Ještě že já jel vlakem domů ze závodu už v sobotu...
Mě ale teda víc trápilo, že lehokolem blokuju tři pětiny míst pro kola, než abych si lámal hlavu s tím, že mám na sobě elasťáky...
Pro dobro případných spolucestujících jsem si ale po absolvování kvadriatlonu šel ještě zaplavat, tak to snad nebylo tak zlé. :-)
Naprosto chápu.
Když jedu na delší vzdálenost s tím, čemu se říká veřejná doprava a jsem těsně po výkonu (jedno zda na kole, pěšky, běžkách nebo po namáhavé služební cestě, jedno zda doma v Čechách nebo v cizině), tak se snažím se malounko zcivilizovat. V podstatě všude jsou na nádražích a větších autobusákách toalety s vodou, kde se člověk může trochu omýt případně převléknout. Funguje to, jak pro ty, co jezdí týdny v kvádru a několik dní ve stejné košili, tak pro ty, co jsou v cyklodresu či sportovním úboru.
Chce to jen chtít (a cítit se):-))
Pro tyto úcely vozím malé balení parfumu Dior Farenheit.
Pšoukneš na sebe, ty cyklobuzny s kuřecíma hrudníčkama odpadnou, a do vagonu se cpou samé slicné děvy, které ctí "opravdového chlapa"