Pomalu se pripravuji na cestu z Prahy do Finska na jare 2017. Budeme ubytovani na Smichove a ja bych rada jela metrem do Cerneho Mostu abych se vyhla stredu mesta. Bohuzel nevim jestli bodu moci pouzit vytah v metru s kolem. Jestli me nekdo bude moci v tom poradit budu velice vdecna.
https://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b...
Problém je, že někde se do výtahu s kolem smí a jinde ne. Chce to přesně vědět stanici, kde chcešnastupovat/vystupovat a snadno dogooglíš informace.
Pro tebe stanice Černý most a stanice Anděl jsou přístupné s kolem.
Komu se nechce googlit, tak tady je informace od ropidu:
http://ropid.cz/cestujeme/cykliste-v-pid-od-21...
"Pro přepravu jízdního kola lze použít vybrané výtahy ve stanicích metra (aktuálně Anděl, Bořislavka, Černý Most, Háje, Chodov, Ládví, Letňany, Národní třída, Nemocnice Motol, Pankrác, Prosek, Roztyly, Skalka, Střížkov). Tyto výtahy jsou označeny modrým piktogramem jízdního kola."
Na Andělu se dá vyjet s kolem normálně po eskalátorech.
Domnívám se, že, pokud se chystáš na dýl na těžko, bys mohla zvládat s kolem i schody a ne jet pouze tam, kde jsou eskalátory. Ano, je to pohodlnější, ale umět zvládat schodiště i s naloženým kolem, by mělo být samozřejmostí.
Výtah na čerňáku jsem několikrát našel v poruše, v kritickej den bych si jeho stav ověřil v dopravní kanceláři.
A to znamená, že pokud je v poruše, výlet se nekoná? Ne? Tak proč si to ověřovat předem, uvidí na místě.
Některý výtahy na sobě mají cedulku, že s kolem ne-e ... ale tak když člověk nejede ve špičce, nebo někde počká, tak se to dá ... a v nejhoršim ti někdo vynadá, až když už budeš nahoře/dole ;)
Osobně s kolem využívám eskalátory a je to v pohodě. Když jedeš nahoru, tak najedeš tak, aby bylo zadní kolo na schodě a zatáhnout obě brzdy. Hlavně si stoupnout až k zadníku kolu, jinak u toho člověk přepadne dozadu. A pokud jede člověk dolu, tak celý přední kolo na schodě a zataženou hlavně přední brzdu a stát ideálně schod nad předním kolem. S ohledem na plynulost provozu je fajn počkat, až opadne dav lidí.
Na Čerňáku se to dá objet kolem dokola, když nefachá výtah ... jinak moc zkušeností nemám - vím, že na Můstku se nedá přestoupit aniž by člověk nebyl trochu ignorant a nevlezl do výtahu do kterýho nesmí ;)
Dolů se to snad jezdí
https://www.youtube.com/watch?v=QSrpxqQgLiU
A nahoru, pokud se to umí, tak taky
https://www.youtube.com/watch?v=hCaOmFUCKAo
Do některých výtahů se delší kolo nevejde ani napříč a musí se zvednout přední kolo. S naloženým kolem to už není to úplně pravé.
Na jezdících schodech je ještě také u naloženého kola třeba přísně držet balanc do stran. To jest držet ho kolmo k zemi. Moje žena na to občas nedbá a když pak celou cestu po schodech drží silou těžké kolo nakloněné ke straně, tak toho má nahoře už dost.
Jj,včera jsem zrovna ten "zakázaný"výtah na Můstku s kolem použil,normální velké kolo se tam vešlo v pohodě,tak jsem přemýšlel proč je pro kola zakázaný...:-(Snad za to není tak velká pokuta,kdyby mě chtěl nějaký revizor načapat(nemyslím bez jízdenky,tu mám roční,ale v tom pro kola zakázaném výtaku)?
https://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p...
Přesně tak, když necháš odjet matky s kočárky a důchodce, tak se dá v pohodě a bez problémů s kolem jet i výtahem, kde je cedulka "ne-e".
Zatím se mi nestalo, že by byl někde problém.
Souhlas, použil jsem ten výtah včera večer kolem 23.hod.,to už velká frekvence kočárků naštěstí nebývá :-) A kdyby byla,tak se tam cpát nebudu a počkám. Měl jsem kolo naložené a v nohách přes 100km,revizor mě neviděl,kolo se do výtaho vešlo,takže no problem :-)Jen mě právě zajímalo,jak moc by to řešil ten revizor,kdyby mě s tím kolem ve výtahu viděl? Jsem prostě ten typ člověka, co má respekt z předpisů a zákazů a tak bych chtěl vědět, co by mě při případném přistižení čekalo...
Revizor je snad od toho, aby kontroloval jízdenky. Dodržování pořádku v jeho kompetenci není.
Od dozoru je tam dozorčí stanice a ten by tě zřejmě pokáral. A tomu to asi bylo fuk, protože tě určitě viděl na kamerách.
Přesně tak, dozorčí sledují pohyb, např. nedávno mne upozornil hlášením na to, že výtah ke kterému směřuji je malý a s vnukem a kolama se tam nevejdeme.
Jinak je to o slušnosti - minulý týden se jeden cyklista vecpával s kolem do středních dveří, na kterých byl navíc piktogram "kolo ne". Nelze se divit negativní reakci ostatních cestujících, a že jí případně přenesou i na slušné cyklisty. Podle toho jak se zmíněný tvářil bych řekl, že si léčil sebevědomí a situaci si "užíval". :-(((
Když ono je v silněji zaplněném metru nakonec mnohem citlivější k ostatním nastoupit na prázdnou střední plošinu, než se cpát na zaplněnou krajní s malůvkou kola. Pokud na té střední plošině budu s tím kolem lidem umožňovat výstup a nástup a budu sledovat, jestli je neušpiním, tak se nakonec mohu chovat mnohem ohleduplněji i když ilegálně. Ono je to nakonec spíš o všeobecné slušnosti a vyhovění si, než o striktním lpění na předpisu.
Hlavně, že si konfliktní jednání dovedeš zdůvodnit ve prospěch cyklisty!
Jistě, předpisy se někdy nedají dodržet, bylo by to kontraproduktivní a možná i životu nebezpečné, to ale neznamená, že je nebudeme dodržovat když tomu nic nebrání.
Popisovaná situace se stala ve všední den dopoledne, kdy v celé soupravě bylo jediné kolo, takže zmíněnému cyklistovi nic nebránilo jít na označenou plošinu. Interval mezi vlaky byl 2 minuty.
Nikoliv, popisuji svůj poměrně pravidelný příběh o weekendu někdy kolem 19 hodiny s dopravou od Hlavního nádraží metrem domů. Vlak metra je plný kol a lidí, ale někde uprostřed je celkem volná plošina, kdežto ty krajní plošiny jsou vždy beznadějně plné.
Naopak popisuji bezkonfliktní cestování. Konflikt bych vyrobil na těch krajních plošinách.
Umíš číst a chápeš psaný text?
Já nepsal o Tobě, já psal o slušnosti a o neznámém provokatérovi, který jediné kolo v soupravě umístil na nesprávnou plošinu a celým svým postojem dával najevo, že jsou mu ostatní ukradení, a o tom, že si kvůli jednomu sprosťákovi cestující možná odnesli negativní názor na cyklisty obecně.
Tvoje cestování v neděli večer je o něčem jiném. To je o jiné slušnosti. Rozumíme si?
Číst umím a psaný text celkem chápu :)
Na tvůj příspěvek o provokatérovi jsem připsal, že ne vždy jde jen o provokaci a že to může být i přínosné i když nelegální.
No a ty jsi to pochopil jako obhajobu toho "provokatéra". Neporozuměli jsme si. Netřeba hned psát o schopnosti číst, že?
Jen jestli on to není náznak šikany...
Chtít po někom chápat psaný text není náznak, to JE jasná šikana! ;-)
Obecně - předpisy jsou proto, abychom je dodržovali a ne o tom, abychom hledali tu desetitisícinu procenta případů, kdy je smysluplnější je porušit.
Speciálně DPP nám cyklistům vychází v metru velice vstříc při přepravě kol - opravdu není důvod si stěžovat a hledat vyjímky, navíc kulhající na obě nohy: "... v přeplněném metru je ohleduplnější se vecpat s kolem na střední plošinu..." to je trochu úsměvný protimluv, že ano?
Pobrdný:
moje další dobrá zkušenost s dozorci nástupiště - s manželkou jsme se na Smíchovském nádraží nedostali s koly do soupravy, protože byla obsazená poslední plošina. Z budky vyšel dozorce a vysvělil nám, že zbytečně čekáme, protože nově je možno přepravovat kola na všech zadních plošinách.
Ještě k věci - s použitím výtahů je opravdu problém, někde nejsou, jinde malé, někde přímo historické - tuším třeba v Ládví je dost unikátní, třeba osobně vyzkoušet. :-)))
Ano, s tím, že přeprava kola v metru je dnes už kolařům velmi ulehčená, plný souhlas.
Do každé soupravy o pěti vagónech lze dnes už nastoupit s kolem deseti dveřmi. To je plná polovina ze všech možných vstupů. Kolo se přepravuje zdarma, ať je na něm navěšeno kolik chceš brašen (na rozdíl od stejně rozměrných nebo i menších zavazadel).
Takže si fakt v tomto ohledu nelze na nic stěžovat. ˇ
Ledaže by cyklisté chtěli za přepravu kola platit. Navrhuji třeba dvojnásobek toho, co se platí za dospělou osobu.
> Obecně - předpisy jsou proto, abychom je dodržovali a ne o tom, abychom hledali tu desetitisícinu procenta případů, kdy je smysluplnější je porušit.
Zajímalo by mě, jak jezdíš po Praze na kole.
No, asi jako každý - po rovině a do kopce šlapu střídavě pravou a levou nohou, z kopce se většinou vezu díky gravitaci.
Pokud Tě zájímá ještě něco, tak polož otázku srozumitelněji. :-)
Ale vždyť ty jí rozumíš naprosto přesně, stejně jako všichni ostatní.
Milý Brahmo, možná, že rozumím, možná, že ne! Pokud nám chce kolega sdělit nějakou novou myšlenku, tak ať nám jí sdělí a zdůvodní. Rozhodně mu to nebudu ulehčovat a odpovídat na jeho dotaz, aby se jenom mohl negativně vymezovat vůči mému názoru bez dalšího zdůvodnění.
To je bohužel praxe mnoha zdejších taky přispěvatelů.
BTW - tady řešíme dopravu kol v metru , ne jízdu kolem po Praze.
Jezdíš po Praze na kole tak, že neporušuješ žádné předpisy?
> BTW - tady řešíme dopravu kol v metru , ne jízdu kolem po Praze.
Tvůj komentář mluvil o obecně jakýchkoli předpisech.
Já teda porušuju. Asi tak třikrát týdně vjedu na kole do naší 150 metrů dlouhé jednosměrky v protisměru. A navrch ještě po chodníku! A aby toho nebylo málo, tak kolikrát brzdím provoz, nejčastěji tehdy, když vedle u baráku zrovna sedí na lavičce sousedka. No hrůza!
Také si někdy, když je fakt pěkně, dávám po dojezdu z výletu pivo u školek, což je asi 320 metrů mimo provoz od mého domu. Já vím, že bych neměla, ale předpisy jsou přeci od toho aby se porušovaly. Tož dělám, co umím:-))
Babu nikdo nepřejede, to je prostě zákon schválnosti...
Čímž chci říct, že je rozdíl, když třeba velmi opatrně, koloběžkovým stylem projedeš krátkou jednosměrkou, kde budeš uprostřed zatáčet do dvorku, v každém okamžiku připraven se zdekovat... nebo když babka sedmdesátnice s taškou na řidítkách pojede po své vsi od obchodu k svýmu baráku s tou půlkou chleba a pěti rohlíky po chodníku, než když zcela ostentativně předjedeš vpravo 5 aut stojících na červenou a vrhneš se do křižovatky, protože tě někdo přilepil na sedlo a ty teď nemůžeš zastavit:-))
Nebo když, samozřejmě zcela legálně, vjedeš do cykloobousměrky v protisměru a jedeš prostředkem a nikomu v protisměru neuhneš, protože...
...no protože MÁŠ PRÁVO!
Tak to má bejt, své cykloprávo je potřeba si vynutit!
Koukám, že jsi na tom podobně jako Brahma.
Přečti si zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/20864-vytah-pro...
co vysočina napsal a zkus to pochopit a jistě najdeš kvalifikovanou odpověď.
Já bych ještě přidala, že občas taky zastavím, třeba na červenou, když se vyskytne a někdy třeba taky i kousek tlačím, když to situace vyžaduje. Celkem nic mi to nedělá.
Pravdu díš, to jsem nějak obstrouhal!?
A třeba dnes jsem se z pouhého rozmaru zastavil, sedl si na lavičku a kochal se....
Jen jestli to byl rozmar a ne stařecká vilnost a chtíč, sám to znám....
Díky za osvětlení :-)Na toho dozorčího jsem zapomněl-je někde schovaný,zatímco na revizory, kteří občas zdržují lidi kontrolováním pod eskalátory nebo na přestupech jsem si vzpomněl hned.Jak by bylo fajn,kdyby se i ti revizoři naučili kontrolovat hlavně ve vagonech jako je tomu ve vlacích-tam stejně člověk musí tak jako tak setrvat dokud nedojede do cílové stanice, kdežto lovením tramvajenky zespod zavazadla někde v koridoru pod eskalátory,kde navíc není kde to zavazadlo vyjma špinavé podlahy odložit má často za následek ujetí spoje. Samozřejmě s tím kolem je to hlavně o toleranci a zdravém rozumu,osobně ho raději přepravuji z okraje Prahy do centra vlakem,kde na něj je vyhrazený prostor,než se s ním cpát do metra.A motat se ve smogu na auty přecpané silnici v centru Prahy-to mě opravdu nebaví a rychlejší to taky není.Jasně,že kdyby cyklostezka bez aut pokračovala až na Václavák,tak bych ji rád používal,ale bohužel tam zatím nevede,tak se občas to metro na přepravu kola hodí.Stejně je mi divný,když ty výtahy na Můstku dělali nedávno,že alespoň jeden z nich neudělali s možností přepravy kol...
To tě fakt kontrolovali s kolem?!?
Musím říct, že v metru mě už nekontrolovali dlouho, i když je potkávám často.
Chodím s batohem a čtu si a je jim jasné, že než bych vytáhla doklad, tak to bude trvat dlouho.
A když už mě náhodou kontrolují, tak si nejdřív nechám ukázat legitimaci a zkontroluji si číslo s odznakem. Až pak začnu lovit svou openCard :o)))
Jsi důsledná a úžasná jak to všechno zkontroluješ. Nic si nenecháš líbit a prosadíš se. Nikdo z nás není tak dokonalý.
Co je špatného na tom zkontrolovat si, zda jde opravdu o revizora, když mnohdy nemají uniformu?!?
Proč bych měla ukazovat doklady každému, kdo si houkne...
Ne,tentokrát s kolem ne,ale často zdržují při přestupech.Tentokrát v neděli kolem 23.hod.večer byl už malý provoz,proto cesta metrem i"zakázaným"výtahem na Můstku proběhla hladce :-)Rozhodně by mně nenapadlo se cpát do metra či do toho výtahu ve špičce,to bych si v těch Počernicích radši počkal na další vlak :-)
Přikoupil jsem si ke své Opencard možnost využívat vlaky po Pze jako MHD, tedy i pro bezplatnou přepravu kol. Tím se poměrně slušně rozšiřují možnost jak se vyhnout jízdě po městě.
Zatím jsem to vyzkoušel na trasách Wilsoňák - Zbraslav, Masaryčka - Klánovice a Smíchovské nádr. - Radotín, tedy nic převratného. Máte někdo nějaké tipy na zajímavé výjezdy? Dík, za inspiraci, vnukové vás budou velebit. :-)))
Jj,ty vlaky mám taky rád a celkem pravidelně využívám:-)V rámci kuponu MHD Praha je vlak pro všechny stanice,které začínají Praha-...zdarma i s kolem (zdarma tedy úplně ne,ale v rámci platného kuponu bez doplatku) Mám pravidelně vyježděnou trasu Radotín-Černošice-Všenory-Řitka-Mníšek pod Brdy na chatu.Když mě vlak v Radotíně ujede nebo se mě zrovna dobře jede,tak dále po cyklostezce až k Lihovaru-převést kolo přes přechod přes Strakonickou a pak Nádražní na Smíchov na metro.A z těch Černošic se dá i po pravém břehu proti proudu Berounky jet pěknou cyklostezkou do Zadní Třebaně,pak nahoru na Halouny a pak na Hřebeny.Případně po dost frekventované silnici přes Karlšejn do Srbska a ze Srbska je pěkná cyklostezka do Berouna.Také možno pěkně projezdit Český Kras (Koněpruské jeskyně,Tetín,atd.)Ten brdský kraj mě prostě okouzlil a teď když už mě do těch kopců pomáhá elektrokolo,tak je to nádhera. A tu "východní"cyklostezku do Toušeně a pak dál např.do Lysé,Nymburka,Poděbrad je lepší začínat vlakem z Masaryčky do H.Počernic,ten úsek mezi metrem na Čerňáku a Počernicemi není fakt nic moc,je to jen jako nouzkovka,když je už večer a zrovna ujede vlak.
Tomu nerozumím. Co sis přikoupil?!?
Já do těchto stanic jezdím na OpenCard na standardní roční předplatné.
Za 20,- Kč doživotní právo používat vlaky jako MHD po Pze.
Mám jinou O-C pro 70+.
Tý jo, cože to máš? Mám taky 70+ a nic jsem dokupovat nemusel, kola i vlaky jsou tam už zahrnuty. Můžeš to své upřesnit?
Jistě pochopíš, že nemám důvod uvádět nepravdu. V době, kdy jsem jí dostal jsem si musel vlaky připlatit. Asi se změnily podmínky, nebo se mýlíš, již to nesleduji.
Buď rád, máš na malé pivo! :-)))
Já vím,že můj 76.ti letý táta Opencard nemá žádnou,má zdarma pražskou MHD -"na občanku",ale aby mohl vozit kolo po Praze zdarma vlakem,tak si nechal udělat na Magistrátu "Průkaz pro seniry 70+",tuším asi taky za 20,-Kč.Občas si ode mně elektrokolo půjčí,vyveze ho vlakem na hranici Prahy a pak frčí :-)
Příhoda z minulého víkendu.
Chtěl jsem v pátek v Praze na hlavním jen přestoupit z jednoho vlaku do druhého, o metru jsem nechtěl ani slyšet a za každou cenu se chci vyhnout přenášení naloženýho lehokola po schodech...
Jenže Dráhy měly jiné plány a poslaly nás do Holešovic, přičemž nikdo mi nebyl ochoten říct co se děje, natož jak se dostat na navazující vlak. Nakonec jsem položil otázku u okýnka informace a jako odpověď jsem dostal lístek na metro, paní nic nevěděla, slyšela o vykolejení vlaku a dostala za úkol rozdávat lístky (ovšem kdo se nezeptal, nic nedostal). Jestli mi opravdu pojede vlak na Dobříš z hlavního vůbec netušila.
Metro jsem našel snadno, vidím výtah, ale je jasné, že nemám šanci. Jestli se tam nedá dostat z druhé strany netuším, nebyl čas to zkoumat, nakonec se po schodech dolů dostávám. Na nástupišti vidím 5 cyklistů, někteří ze stejného vlaku, ptám se, jak to vlastně s kolem v metru je, zda se může jenom úplně vzadu? Dostávám odpověď, že se určitě může i úplně ve předu, tak zamířím tam. Uvnitř se samozřejmě dočítám, že to není pravda, pak si věřte Pražákům, ale nikdo se nevzteká, na hlavním vystupuju a nahoru naštěstí jedou schody, vlak stíhám a pak už víceméně bez problémů.
Cesta v neděli zpátky byla horší. Průvodčí nám kousek před Prahou oznámil, že skončíme ve Vršovicích a dostávám radu vystoupit na Kačerově. Tentokrát bylo schodů citelně víc, v kombinací s únavou z předchozího dne jsem měl pocit, že umřu. Kupuju lístek za 24 a předpokládám, že to musí stačit.
Když štastně dorazím na hlavní nádraží a čtu ceduli, že mi vlak pojede z Holešovic, mám chuť někoho zabít. Bohužel jezdící schody dolů tady nejsou. Proč?! Doufám, že jízdenka ještě vystačí, ale nedělní interval naznačuje, že to bude problém. Když dorazíme do Holešovic už bych měl být z metra venku, jenže ještě zbývají ty schody. Jestli potkám revizora budu hodně konfliktní. Naštěstí ne.
Placený prostor opouštím 2 minuty po limitu a připadám si jak kriminálník. Nightmare...
Výluky a zpoždění, cestování koření.
Když jsme jeli od Baltu, tak vlak končil v Honenleipisch místo v Elsterwerdě, tak jsme těch necelých 10 km ještě dojeli po vlastní ose. S navigací pomocí SMS od syna, který seděl doma nad mapou.
"vidím výtah, ale je jasné, že nemám šanci".
Jak jsi myslel to, že nemáš šanci? Zákaz, dav lidí, nebo...?
...malý.
Na Hlaváku se do něj vejde tak akorát jeden kočárek s rodičem.
Jo, proto jsem se ptala. Pokud se vejde kočárek, leho nastojato taky. Naložené leho se navíc na zadní staví daleko snáz než prázdné, protože těžiště. S tím člověk prokličkuje takřka cokoli (tedy pokud je to po rovině) a do výtahu se taky dostane.
Tohle už jsem také s kolem praktikovala, ale tady je fakt děsně malý manipulační prostor. Ty dveře jsou poměrně úzké.
Osobně bych se do tohoto výtahu také necpala.
Ale to je na každém, jak si to zváží.
Taky jsem to musel jednou na Hlaváku řešit - ve směru dolů(nahoru se dá eskalátory)-měl jsem těžkou bagáž-tak jsem ji poslal výtahem dolů spolu se starým pánem,chystajícím se právě tím výtahem sjet a prázdné kolo snesl po schodech a dole si opět tu bagáž z výtahu přidělal na kolo.
Jojo, moc maly. Tezko rict, zda bych se vubec dostal dovnitr, ale urcite bych nezavrel dvere.
Stavet kolo na zadni jsem se ani nepokousel, krome vyliteho piti jsem si nebyl jisty, jak by se na to tvarili inline brusle privazane k nosici... :-)
Ja ale s podobnyma lehomanipulaceme mam celkove dost problemy, vecne nevim, za co to kolo chytit, takze osobne bych radsi jel o 20 km dal nez prenaset kolo po schodech, jenze bez nastudovane trasy jsem prujezd pres Prahu zkouset nechtel, navic ani nebyl moc cas.
Nojo v praci mi to rikali uz kolikrat jasne:
Chces zavodit na kole?
Tak si kup auto!
:-/
Příště se vykašli na metro a jeď po vlastní ose, když už máš to kolo :-). Vršovice - Holešovice je 6,5 km a asi 40 výškových metrů. Trasa, kterou navrhne routovač na mapy.cz, vypadá (jako obvykle) rozumně.
Kdybych to věděl dopředu, tak bych to tak asi i udělal, jenže bez podrobný mapy v cizím městě a při nedostatku času mi to přišlo jako šílenost.
Navíc to, že potřebuju až do Holešovic jsem zjistil teprve na Hlavním nádraží. To mě na celé situaci štvalo nejvíc, že mi už ve vlaku z Dobříše nemohl někdo říct, že na hlavní nádraží vůbec jezdit nemám...
Připouštím, že kdybych neměl 10 let starý mobil, některé informace bych snadno zjistil online. Teda ne, že by můj telefon internet neuměl, bohužel J2ME Opera mini už na dnešní přeplácaný web přestává stačit a jenom hledání spoje přes Idos trvá docela dlouho.
Pochopení problému je polovina jeho řešení!
Kup něco vodovzdornýho...
Jasně, dráhy dělají "operativně" bordel v jízdních řádech či vůbec dojezdech do stanic a bude to, za své peníze samozřejmě, řešit zákazník :-/ Resp. zjišťovat co se vlastně děje.
Od čeho tam ti pitomci mají ve vagonech ty repráky??? Jako by do toho nemohl někdo z posádky něco zakvákat, že... Od toho to tam je... :-(
:-)
Taková už je naše socialistická Evropa.
Nespoléhej se na nikoho, jen na sebe. On i kdyby zakvákal, tak by reproduktor chrčel a nerozuměl bys, nebo jinde bys nerozumněl, protože kváká francouzsky a oznamuje ti, že máš smůlu, protože tam, kam to máš zaplacený nedojedeš, protože hoši se rozhodli stávkovat za právo na 30 hodinový pracovní týden...
Samozřejmě, že máš pravdu, že by všechno šlo mnohem lépe, kdyby to fungovalo docela normálně, sle počítat s tím nemůžeš.
Máš jen možnost být optimistou nebo pesimistou.
Optimista si myslí, že žijeme v nejlepším možném světě, a pesimista se obává, že tomu skutečně tak je.
Jestli jsem to správně pochopila, tak tohle byla výluka kvůli vykolejení vlaku.
No? A ten mašinfíra to určitě musel vědět jako první. Tak pak klidně mohl něco do toho "místního rozhlasu" říct...
Před pár lety jsme jeli nějakým courákem z Prahy do Kladna, a tam nás "na palubě" právě tím rozhlasem osobně vítal strojvůdce, občas něco povídal i o momentální rychlosti atd. Takže o nějaké případné výluce by se asi takhle informovat dalo taky...
Tak to si funkci strojvůdce představuješ jak Hurvínek válku. Ani on nemůže dělat víc než co má v popisu práce.
Takže aktuální informace o jízdě vlaku rozhodně nebylo z jeho hlavy, ale dostal to befelem jako "bonus pro cestující".
A stejně tak pokud by měl informovat o čemkoli mimořádném, musel by k tomu nejdřív dostat pokyn shora. Takže to není o strojvedoucím, ale o systému...
Navíc bych řekla, že tady by to spíš spadalo do kompetence vlakvedoucí, neboli průvodčího, protože strojvedoucí se stará jen a pouze o "vedení stroje" tedy vlaku.
Ale jestli chceš, zjistím ti naprosto přesně jak to funguje :o)))
Jak to funguje? Všichni vidíme, že pěkně blbě :-)
Klidně to sem ale dodej ;-)
Samozřejmě chápu, že vlastní iniciativa asi nebude to správné řešení. Tady je chyba v celém tom jejich systému, řekl bych, že ve vyšších patrech...
Byrokrata myslet jinak nez byrokraticky nenaucis.
"Nemel v popisu prace"...
Presne takhle funguje mysleni urednika (nami placeneho), ktery je ziven ci dotovan z nasich dani.
U soukrmnika, at za to placen nebo neplacen, at v popisu prace ci nikoliv, slovo, rada, to nic nestoji.
Pro urednika obtiz.
Dokud ty hajzliky za prepazkama vsech uradu nedonutime premyslet jako souukromnika, tedy ze ty jsi zakaznik, co je plati, nikoliv vopruz, co je otravuje, nic se nezmeni. A je fuk jestli drahy jsou formalne akciovka. Jsou dotovani, nemusi se snazit.
Prusvih je, ze u nas, na jednoho,co skutecne vytvari zdroje, pripadaji tri, co zdroje konzumuji.
Tam patri policie, skolstvi, armada, statni sprava,to vsechno by bylo OK, jen u soukromnika by to co u nich delaji 3 zvladnul 1
A na misto toho, aby se hledali uspory na urednicich, pribiraji se dalsi, co maji jeste vice skripnout tu zbylou tretinu, co zfroje skutecne produkuje...
"nemam v popisu prace"
Zapnout mikrofon a byt slusny k spoluobcanum nic nestoji, si myslim.
At uz v popisu prace mam ci nikoliv.
Jistě, je to o slušnosti.
Takže když budeme slušní, bude to v reálu vypadat asi takto - strojvedoucí přestane sledovat trať a přestane dělat vše co musí strojvedoucí dělat, zvedne zvonící služební telefon a začne si psát sáhodlouhý seznam všech změn v dopravě, ke kterým došlo díky nehodě ve Vršovicích. Bezpečnost?!? Ta musí jít stranou, když jde o slušnost.
Pak vezme jiný telefon (nebudeme se teď zabývat tím, že žádný takový nemá, ten má vlakvedoucí) a začne všechny cestující seznamovat s tím, že kdesi v Horní-Dolní došlo k nehodě a díky tomu budou tyto spoje - hlásí se vždy "číslo vlaku + jeho typ + název" jsou odkloněny jinam.
Protože jde o poměrně dlouhé hlášení, několikrát mezitím zastaví ve stanici, takže nově nastoupivší cestující vůbec netuší, která bije.
Ve vlaku mezitím začnou někteří cestující panikařit, protože netuší, zda to které číslo vlaku není náhodou jejich přípoj a začnou shánět průvodčího, aby se zeptali...
Zkrátka zkus se občas nejdřív zamyslet, jak by to bylo možné realizovat, než začneš psát blbosti.
Sím tě, co takovej fýra vlastně v mašině dělá? Volant tam nemá, pedály (brzda, spojka, plyn) taky ne, řadit nemusí... Vždyť jen věčně sedí, čumí z okna a občas zmačkne nějaký čudlík! :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=HLPDpVNniBM
https://www.youtube.com/watch?v=3g5lbt5oWfo
atd...
Nojono, kam se hrabe nějaký airbus, co? A to v letadle jsou piloti vždycky minimálně dva přestože podstatnou část letu bude zapnutý autopilot, zatímco strojvedoucí musí být celou dobu ve střehu a na některých spojích si nejenom sám píská odjezd, ale navíc i prodává lístky (tzv specifický způsob odbavení - vlaky bez průvodčího).
Létáš často? Já jo a vždycky si pár dní před startem pouštím ten jedinečnej kanadskej seriál Letecké katastrofy. Asi nějaká úchylka, jinak to nevidím. :-)
A odškrtáváš si - tohle jsem už zažil, tohle taky, tohle ještě ne...
Ale tohle bych mohl dělat u vlaku!
Už mám v seznamu:
- Roztržený vlak 100m od hlavního nádraží (většina došla po kolejích zpátky na perón a jela dalším vlakem, já měl naložené kolo (úschova během přepravy), tak jsem musel počkat až vlak opraví.
- Poruchu lokomotivy na našem osobáku -> zastavili nám rychlík a nechali nás přestoupit
- Poruchu lokomotivy na rychlíku, o kolo kterého náš osobák jel -> sebrali nám lokomotivu a nechali nás přestoupit.
- Poruchu vyhybky -> konstatovali, že ten osobák ze stanice dneska neodjede a nechali nás přestoupit do rychlíku
- Poruchu řídícího vozu -> do stanice navigoval průvodčí vysílačkou, pak přehodili lokomotivu na druhou stranu
- Couvání s vlakem kvůli potížím s výhybkou
- Spadlou trolej
- Námrazu na troleji
- Zapomenutou průvodčí (vlak zastavil po několika stech metrech a zase si nastoupila)
- Asi milión různých zpoždění, kdy jsem se skutečný důvod nedozvěděl.
Takhle nějak to znám také. Co jsem nezažil a závidím to svému synovi, to bylo EC Hungaria jedoucí oklikou z Kralup přes Neratovice, Všetaty, Střekov.
Co se navigace průvodčím týče, nejkurioznějíší můj zážitek byl když se porouchalo ovládání motoru ve voze řady 810, fíra otevřel dekl uprostřed salonu a hejbal těmi věcmi ručně a průvodčí mu hlásil návěsti.
Skokana jsem nezažil, ale syn, který tyhle věci přitahuje už asi 3x. :(
Nějaké okliky už jsem taky zažil, z hlavy už ale moc nevím kudy.
Skokani a odvážní řidiči byly často příčinou zpouždění (to se člověk často vůbec nezdozví), přímo jsem u toho nebyl, ale občas to bylo jen těsně.
Jednou kolega vyprávěl, že jel domů o vlak dřív a ještě zbytky sebevraha neměli uklizeno...
Nebo třeba potěšilo, když jsem cestou do práce šel okolo Regionovy napasované v osobním autě (o jeden spoj dřív, hned za zastávkou, kde vystupuju).
Jestli by Ti třeba neměli už konečně zakázat ty vlaky používat ;-)
dtto:
Leží muž na smrtelné posteli a říká své ženě, která sedí u jeho lůžka:
"Když nám vyhořel dům, byla jsi u mě.
Když nás vykradli, byla jsi taky tady.
Když umírám, jsi také se mnou."
Tak si tak říkám : "Jestli ty mně, ty krávo, nepřinášíš smůlu?"
Moc toho zatím nemám. Nejčastěji trasa PRG-LBA, méně PRG-MAN. Během předloňského a loňského roku jednou přistání v DUS, když na palubě zemřel dvacetiletej Angličan na astmatickej záchvat. Posádka ale měla ten den už nalítáno, tak se čtyři hodiny v tranzitu čekalo, než přiletí nová. Pak při letu do LBA se kapča pro mlhu na dráze bál sednout a odklonili nás do MAN. A zatím nakonec při návratu, kdy už jsme sedali na Ruzyni na dráhu nás zvedli a přesměrovali do Drážďan. Tam kvůli výtržnostem nespokojených anglánů volána Volkspolizei a přílet na PRG místo v 18:00 ve 23:40. V poslední době kupodivu bez příhod. :-))
Ne, nebýt dvou služebních cest, kam mě z práce poslali, nejspíš bych letadlo ze vnitř nikdy neviděl, takže dohromady jsem v letadle seděl 6x. Vždycky tam bylo strašně málo místa pro nohy, my letěli jen do Francie, neumím si představit, jak někdo přežije let třeba do USA...
Každopádně ten seriál je skvělej, líbí se mi, jaká je to detektivka zjistit, co bylo příčinou a jak to hezky všechno vysvětlí...
Já tohle nějak moc neprožívám, člověk si konec nevybere, ale ze statistického hlediska nepředpokládám, že bych umřel zrovna v letadle.
Teda zážitek z prvního letu byl hroznej, protože jsem byl nastydlej, všechny dutiny zablokovane a ve fabrice nechtěli slyšet, že by to měli zrušit, takže jsem ty změny tlaku docela protrpěl..
Měli ti koupit sedadlo v první řadě, nebo u některýho z východů z nouze, tam je místa obalíno. Předloni jsme letěli A 330 z Manchesteru na Antiguu, seděli jsme 8,5 hodiny v business class a při mý psovský vejšce dobrý. Návrat stejným strojem už jen ekonomickou třídou, ale rozdíl v rozteči řad sedaček jsem nepostřeh. Akorát prostřední řada měla o sedadlo víc.
> Každopádně ten seriál je skvělej, líbí se mi, jaká je to detektivka zjistit, co bylo příčinou a jak to hezky všechno vysvětlí...
Mohlo by tě zajímat: http://www.dicr.cz/mimoradne-udalosti-z-roku-2015
Měla jsem možnost zažít si to na vlastní kůži (u mašiny ECčka) a řeknu ti, sranda to teda není. Mě strašně deprimoval ten pocit, že jsem první na ráně a mám za sebou pár desítek tun rozjetého železa.
K tomu strojvedoucímu - jen tak co vím - prioritně si musí mašinu připravit před výjezdem - to trvá asi hoďku. Pokud teda vyjíždí z depa. Jinak ji papírově přebírá.
No a při jízdě musí neustále kontrolovat rychlost, aby nepřekročil (zvlášť v Německu průser), koukat po semaforech jestli je zelená (vyznat se v tom, který je pro tvoji trať je docela záhul), musí vést traťový záznam, musí odesílat v pravidelných intervalech signál, že je vše OK, musí odpovídat na avíza zasílaná stanicí atd.
Pokud jezdí do Německa, musí být státnice z Němčiny a pravidelně chodit na přezkoušení, musí mít zkoušky ze znalosti tratě (kde je nemá, tam nesmí jezdit) atd. atd.
Pokud je skokan, je povinen vzít lékárničku a jít zjistit stav a pak vše nahlásit + ostatní.
V Německu už na mašinu nesmí, u nás si může vybrat, jestli chce pak dojet nebo vystřídat. Je to ale zdržení vždy min. 4 hodiny.
Jo a když se mu chce čúrat (nebo hůř), tak musí zastavit vlak a skočit si do lesa. Dneska to ale dost ztěžují šotouši, kteří okamžitě využívají toho, že mašina stojí :o)))
Takže asi tak :o)))
No vidíš... A já, kdybych se líp učil, tak dnes ty stroje vedu taky. ;-)
Třeba ještě není pozdě. Ale je fakt, že teď nějak dostávají přednost mladé dívčiny...
Tak s tim odskocenim do lesa to asi bude platit hlavne u nakladnich vlaku, treba v pendolinu to ma na zachod kousek, jenze ho samozrejme nema kdo vystridat a cestujici pro takhle vznikle zpozdeni rozhodne nebudou mit pochopeni... :-)
Ten vyhled dopredu z jedouci lokomotivy musi byt uzasny, jenze do kabiny se asi bezny clovek bez znamosti nema sanci dostat. Kdyz u nas zacinaly jezdit motoraky Stadler (nebo jak se to pise), bylo z prednich sedadel skrz dvere docela dobre videt, co strojvedouci dela, co vidi a co mu to kde pise. Pak si ale potvory zacali zatahovat zavesy. :-(
No ja bych urcite nemenil, podle me je tam zodpovednost prakticky stejna jako u pilota dopravniho letadla (muze zpusobit srovnatelnou skodu).
Také píšu, že mluvím o vlacích EC, to není Pindolíno.
Pokud by díky odskočení vzniklo zpoždění nebo by jeho četnost byla vyšší, pak by šel na kobereček, na lékařské vyšetření a pokud by problém přetrvával, musel by být přeřazen na méně exponovanou trať/spoje.
Vidět trať z "kokpitu" je opravdu zajímavé, ale jak jsem psala, ve více jak 130 km/hod. to bylo na moji nervovou soustavu dost. Ráda jsem při první příležitosti zdrhla zase do vagónku :o)))
Udělej si výlet do Výběžku, projeď se vlakem Rumburk - Sebnitz - Bad Schandau - Děčín. Protože stroje se pronajímají od DB, nikdo tam žádné záclonky věšet nesmí a trať je přes strojvedoucího krásně vidět. Navíc ta trať mezi Sebnitz a Schandau opravdu stojí za vidění.
Když on ten úředník má poměrně přesný popis práce zejména proto, aby dělal to co má a nedělal co nemá. Například nevymýšlel různé zrychlující neschválené vychytávky, které po čase vedou do pekel. Soukromník to dělá na vlastní riziko a rozhodování. Úředník je takto svázán a kontrolován v našem obecném zájmu. Je to klopotné a otravné i pro ty úředníky, ale snad je to bezpečnější. Velké soukromé podniky velikosti Volkswagen či Siemens mají těch pravidel snad ještě více, než běžný úřad.
Píšu to jen proto, že každá mince má dvě strany...
Dobrá rada, ale co?
Ixperie jsou zalepené, baterii nevyměníš. Mají sklo z vrchu i zespoda takže rozbití hrozí 2x častěji než u jiného mobilu a přehřívají se.
Můžeš koupit nějaký odolný mobil, ale je to cihla 2x tak těžká než ostatní a ty ho budeš stejně většinu času tahat v kapse do práce.
No a pak můžeš koupit obyčejný levnější mobil, do kterého teče a na kolo si vzít igeliťák, do kterého ti nakonec také nateče.
Možná je nakonec ta 3. cesta díky ceně nejschůdnější. Jen ho zaručeně utopíš zrovna tehdy, kdy ho budeš nejvíc potřebovat. Zrovna ten problém řeším.
xperie z5 se uz neprejrejva, to byl problem z3+, je to velmi solidni telefon, a taky slusne drahy.
Sklo nevadi, das to do plastoveho pouzdra a na sklo prilepis dalsi, tvrzene sklo a to bere vsechny pady, narazy a tak, displej me zachranilo uz mockrat.
igelitak neni reseni, nefunguje to ve skutecne prutrzi a nedovolas se, kdyz nutne potrebujes.
Fakt dedoporucuji, uzil jsem si s tim svoje.
S temi Caterpilary a dalsimi odolnymi telefony zkusenost nemam zadnou. Myslim si, ze nemusis hned brat z5 ku, i z1ka nebo z3ka jsou velmi slusne telefony a jsou o dost levnejsi nez ty nejnovejsi modely.
Z5 se už možná nehřeje, ale X prý už zase jo :-) Oni se prostě neponaučí...
Uz je venku?
Cekal jsem na to, ale pak jsem neodolal a koupil tu petku...
Nejak s tim blbnou, porad se mi upgraduje Android, a s tim pak vsechny apky, jak jses u wifi, furt neco stahuje. Asi bufe na case opustit Sony, jen co se objevi neco jineho vodotesneho.
Poctive se snazim nachazet positiva, ale proti Z1 vidim jen malinkatej pokrok v tom, ze toumi rychlonabijeni, ma 128 sd kartu a o malinko lip foti. Za rozdil asi 12 tisic v cene to fakt nestoji.
Nekoukal jsem, jestli už i u nás, ale někde už jo, viz http://smartmania.cz/sony-se-stale-nepoucilo... .
EDIT: Tak fakt jo, u nás se dá koupit už taky, např. Alza za 15990,-
To nevím, kde bys asi tak chtěl vystoupit dřív ze směru od Dobříše.
Pokud si musel na Holešovice, tak to na tom Hlaváku bylo nejlepší.
Ono už je to úplně jedno, ale teda pro pořádek...
Podle jízdního řádu jsem měl v neděli z Dobříše přijet na Hlavní, tam přestoupit a jet na Brno. Jenže:
1) Vlak z Dobříše jel prý jenom do Vršovic (snad pak pokračoval na Hlavní, ale po tak dlouhé době, že by přípoj už byl pryč).
2) Vlak do Brna odjížděl z Holešovic místo z Hlavního.
Kdybych dostal obě informace najednou, jel bych metrem z Kačerova do Holešovic a ušetřil bych si exkurzi na Hlavním nádraží, jedny schody a spoustu stresu s přetažením platnosti lístku.
To je v podstatě celé, prostě jsem nečekal, že páteční vykolejení bude obracet jízdní řády naruby ještě v neděli, jinak bych si začal informace shánět sám s předstihem, takhle jsem byl postaven před hotovou věc až těsně před Kačerovem, takže jsem musel buď okamžitě odvázat kolo a vystoupit nebo dojet do Vršovic a tam co?
Z Dobříše to jelo přes hodinu, průvodčí šel okolo aspoň desetkrát, kam jedu viděl na lístku a nemohl aspoň naznačit, že se něco děje dřív?
Ano, máš pravdu, je to už jedno, takže jen v rovině teoretické a plkací...
- co jsem si vzpomněla, tak to vykolejení poškodilo trať, takže opravdu trvalo dva dny, než se to opravilo
- jestli to správně chápu, tak vlak jel přes Kačerov do Vršovic - to by pak asi logiku mělo přestoupit na metro C
- asi se ti to nebude líbit, ale co se týká informovanosti cestujících, tak se postavím na stranu průvodčích - fakt je nezajímá, kam kdo jede a řekla bych, že to ve valné většině ani neregistrují. A aby podávali informaci o změně všech spojů, které byly z Hlaváku odkloněny jinam, to si také dost dobře nedovedu představit...
Navíc je otázka, zda ty informace vůbec mají.
Ale jak píšu v úvodu - už je to jen plkání.
Jak je vidět, ty jsi si nakonec poradil :o)))
Zkrátka "líná huba, holé neštěstí" :o)))
> Navíc to, že potřebuju až do Holešovic jsem zjistil teprve na Hlavním nádraží.
Já vím, a ta trasa, co navrhnou z Vršovic nebo Kačerova do Holešovic Mapy.cz vede kolem Hlaváku :-).
> To mě na celé situaci štvalo nejvíc, že mi už ve vlaku z Dobříše nemohl někdo říct, že na hlavní nádraží vůbec jezdit nemám...
To chápu, bohužel informování jim dost selhává.
To aby člověk kamkoli kde to dobře nezná vyrážel jen s navigací…
Mě jen trošku uniká, jak by kdo mohl vědět, že v Praze nekončí, ale pokračuje.
Vlastně - zřejmě měl jízdenku, ale průvodčí nedrží v hlavě, kdo kam z cestujících frčí. Ten si tak max. zapamatuje, jestli už mu jízdenku kontroloval nebo ne.
Takže spíš to bylo na Jrr, aby se zeptal, když zjistil, že je něco jinak.
V tu neděli, po tom, co jsem zjistil, že nedojedem na hlavní, už se prostě nebyl čas na něco ptát. Vystoupit v Kačerově po potvrzení, že je to na Céčku mi přišlo jako nejlepší nápad.
Jenže předtím v pátek, když to vyhlásili relativně včas, tak jsme se průvodčí ptali všichni a ona nic použitelného nevěděla. Sice nosí chytrou krabičku s jízdními řády, ale když se něco děje, tak asi stejně neumí zjistit, co opravdu pojede... totéž v pátek v Holešovicích, zjednodušeně = my nic nevíme, jeďte na hlavní a tam uvidíte, jestli tím směrem vůbec něco pojede... :-)
A zatím nejsem tak paranoidní, abych se průvodčího při každém průchodu ptal, jestli vlak opravdu stále jede do stanice podle jízdního řádu. Kdyby to tak dělal každý, brzo by se zbláznil. Takže z pohledu IT očekávám, že polling není nutný a když bude něco jinak, dostanu informaci asynchronně a VČAS.... :-)
No jo, no, to je o tom, o čem jsme mluvili výše s Jardou - krizové situace pro velký systém jsou zkrátka krizové :o)))
My jsme zůstali před 14 dny viset na trati kousek za Drážďany. Průvodčí se ani neukázal. Jak pravily nějaké spolucestující dámy, nechce poslouchat nářky cestujících.
Mimochodem kvůli tomu jsme dojeli do Chemnitz pár minut po odjezdu vlaku, kterým jsme měli pokračovat. Co myslíte, čekal na nás? Samozřejmě, že ne, protože takt je posvátný a musí se dodržet!
To jen abyste nemysleli, že problémy jsou jen u ČD.
Výborně, to potěší... aneb já nechci novou kozu, já chci aby sousedovi chcípla taky... :-)
Ovšem před pár lety jsem podezíral výpravčího v Chocni, že má fakt zvrácený smysl pro humor, protože když už měl přípoj na Vysoké Mýto ujet, zásadně ho vypravil tak, aby to cestující v zastavujícím vlaku viděli. Občas se to stávalo i několikrát týdně... to už je poslední roky lepší, když ujede, bývá to o minuty, nikoliv jen vteřiny.
Informovanost cestujících je bohužel stále tristní,jak jsem se dozvěděl od přítelkyně, která za mnou jela předevčírem na Dobříš a dorazila nakonec až včera-tedy chtěla jet předevčírem večerním vlakem,ale o stále trvající výluce nic netušila,přijela na Hlavák,koupila si lístek a čekala u tabule až se objeví nástupiště.Jenže pár minut před odjezdem se na té tabuli místo nástupiště objevilo že vlak z Hlaváku nejede a je výchozí z Vršovic,jenže tou dobou ho již nebylo možné stihnout:-(Takže chtěla vrátit lístek,že pojede až druhý den.Bohužel na kase ji odbyli že jízdenku nelze vrátit,ona,bohužel plachá žena,se nechala takto odbýt a včera si koupila nový lístek.Takže zasponzorovala ČD dvojnásobným jízdným:-(Měli jsme pak z toho doma ještě delší rozhovor,kdy jsem se jí snažil vysvětlit,že se neměla nechat odbýt,že pokud je problém na straně ČD,pak má právo na vrácení jízdného,které si musí ovšem umět vydupat!ČD je bohužel banda tupých zaměstnanců,kteří zneužívají neinformovanosti pasažérů a relevantní informace bohužel neposkytne ani konduktér,ani pokladní.Za tento šlendrián jim není blbý si nechat zaplatit od"blbý"ženský 2x!!!Bohužel je pravdou,že stejně jako řidič musí znát pravidla silničního provozu,tak pasažér ČD musí znát Smluvní Přepravní Podmínky a nebát se si svá práva vydupat!
No, pokud už započala jízdu a na hlaváku chtěla přestupovat, tak si myslím, že na ten lístek mohla klidně ten zbytek dojet druhej den. Jízdenka platí dva dny, ale jízda musí být nastoupena v první den vyznačený na jízdence.
Pokud vyjířděla z hlavního, tak ten lístek mohla normálně vrátit. Možná je tam nějaký storno, ale vrátit se to určitě dá.
Pokud chtěla jet z hlaváku, vrátit se dá.
Co se týče započaté jízdy, přerušit ji lze po ujetí 100 km.
Ale rozhodně si myslím, že ho mohla vrátit z titulu problémů na straně dráhy, vlak z hlavního byl odřeknut.
Ano,chtěla vyjíždět z Hlaváku,byl to důvod z příčiny dráhy,jenže ta baba na kase ji to vzít zpátky odmítla a ona je bohužel ten typ,co se nedokáže bít za svá práva:-(Máte pravdu, že cesta musí být započata první den platnosti jízdenky a lze ji přerušit až po ujetí 100km, takže ji druhý den použít nemohla, prostě povinností pokladní bylo v případě výluky jí vzít lístek zpátky a vrátit peníze, jenže to se právě nestalo.Snažil jsem se jí to včera vysvětlit...Bohužel jsem tam s ní nebyl,já bych se od nich tak snadno odbýt nenechal...
Nojo, neznalost neomlouvá.
Když udělá chybu cestující, koupí si blbý lístek nebo nastoupí do jiného vlaku, pořádně se mu to prodraží.
Když udělá chybu dopravce (prostřednictvím pokladní, průvodčí...), tak na to v 95% doplatí opět cestující. Když má člověk fakt velkou kliku, nemusí na tom prodělat finančně, ale zmařený čas mu stejně nikdo nenahradí...
Teoreticky lze podat stížnost, nejspíš to bude přes tenhle formulář https://domino.cd.cz/forms.nsf/Compl?OpenForm
když situaci podrobně popíšeš, ideálně oskenuješ oba lístky a zdůrazníš, že lístek kupovala v dobré víře, že vlak pojede podle jízdního řádu a následně ji odmítli jízdné vrátit ani ji nenabídli žádnou alternativu, jak se do cíle dostat, je poměrně slušná šance, že to budou měsíc zkoumat a pak ji jízdné vrátí (nezahazovat jízdneku!). Otázkou bude, zda to za ten čas stojí?
Ona ta "modra armada" ma strasne podivne manyry, uz jsem to psal, oni se citi byt temi, kdo rozhoduji, povoluji, zakazuji a je potreba jim za to davat za usi na vsech urovnich.
Treba ten chaos na Hlavaku, na kterou kolej prijede vlak se dozvis z cedule pred podchodem na perony par minut pred odjezdem vlaku. Chaos, uprk a s nalozenym kolem pak zbytecny stres.
Nedrazaka se na neco zeptat je jak pozadat tchyni o petistovku.
Ekektronicka jizdenka v mobilu?
Problem, nadiktujte mi cislo. Nenadiktuji, nemam bryle, prectete si ho prosim, kdyz vam ten QR kod nefunguje.
To kolo si sundejte z toho vesaku.
Ne, to kolo bude viset tak jak je, zabira nejmene mista a je v bezpeci. Rikam sundejte to kolo, jinak si pristi stanici vystoupite.
Nastesti toho mladika zpacifikovali ostatni spolucestujici, jinak by mel vazny problem.
Proste neprofesionalita, neochota,nevstricnost, prednasranost. Ne vsichni, potkal jsem i par slusnych, ale celkovy dojem "vy tu jste pro nas a ne my pro vas" naprosto prevlada.
To dělá určitě ta Praha. Slýchám stížnosti na pracovníky ČD, u nás je to v pohodě, většina je těch slušných. Slýchám stížnosti na pracovníky České pošty, u nás funguje převážně dobře.
Co se chaosu na Hlaváku týká, zrovna tenhle týden na to téma byla diskuse na zelpage.cz. Nějaký špatně chodící člověk si tam stěžoval, pro něj je to skoro na jeho síly od okamžiku ohlášení nástupiště k němu dojít. Zajímavé bylo, kolik se tam objevilo hlasů, že to líp nejde. Teď jsem hodně cestoval po Sasku, vždy je příjemné, že si člověk z automatu na jízdenky vydoluje (po troše přemlouvání) i plán cesty s uvedením nástupišť mezi kterými bude přesedat.
Je fakt, že když už tolik investovali do přestavby Hlaváku, mohli se zamyslet i nad tím, jak zlepšit informovanost o odjezdech/příjezdech na konkrétní nástupiště.
Valná většina vlaků stejně jezdí takřka na stejné nástupiště, takže v mnohých případech by informace určitě mohla být dřív než 5 minut před příjezdem vlaku.
Taky mám ten dojem. Jezdím vlakem relativně hodně a jediné místo, kde jsem kdy měla problémy, bylo pražské hlavní nádraží. Jela jsem z něho tak čtyřikrát-pětkrát, z toho dvakrát s nějakými potížemi. Z Brna jezdím téměř denně a nikdy nic. Teda jo, jednou - když vyklidili nádraží pro podezření na bombu. Tam to s informovaností bylo tristní, nicméně si myslím, že personál sám nevěděl o moc víc než cestující. Prostě to obšanovala policie, natáhla pásky a všechny vyhnala.
Já vím, že teď budu chytrej jak rádio (sám bych na to nepřišel), ale pokud by ten vlak zastavoval na Kačerově, nestihla by ho chytit metrem? ;-)
Možná by ten vlak i chytnula,na to jsem se jí taky ptal,ale odpověď typicky ženská:"No to mě teda vůbec nenapadlo...Já jsem si na ten Kačerov ještě nezvykla,oni ho otevřeli teprve nedávno"...Pravdou je,bohužel,že nám tato příhoda zkazila včerejší den,protože jsem se z ní snažil vytáhnout co nejvíc podrobností,abych jí pak vysvětlil,jak to měla řešit a to jsem neměl dělat,akorát jsem ji nasral a stejně se nic nevyřešilo...:-(Chlapi co to tu čtou a žijou s nějakou ženskou asi tuší,co se tu snažím naznačit...
Navíc po téhle příhodě jsem pochopil jednoho "cyklozoufalce"-maníka kolem 30.let,kterého jsem už 2x potkal ve vlaku z Hlaváku do Radotína-nastoupí na Hlaváku s odrbaným "horákem"v úpravě singlspeed(rozbila se mu prý před pár měsíci přehazka,tak zkrátil řetěz a jezdí bez ní doteď,že si na to už zvyknul),jezdí z práce-asi z nějaký fabriky-ruce má vždycky černé od šmíru-do Černošic stylem:Přijde průvodčí,chce lístek:"Omlouvám se,zapomněl jsem si peněženku,já příští stanici vystoupím".Průvodčí:"no to budete muset,když nemáte lístek"- no a on vystoupí a zbytek cesty dojede na tom kole.Podle toho,jak je průvodčí"rychlej",tak záleží jeho poměr cesty vlakem a na kole.Někdy dojede jen na Smíchov,někdy do Chuchle,někdy do Radotína a když má hodně štěstí,tak se občas sveze až do těch Černošic. Mě osobně by takovýto způsob cestování nenapadnul,nemám na to povahu,jedu na Opencard jen úsek na který mám nárok:Hlavák-Radotín,ale po této příhodě,kdy ČD vyjebali s poctivou,ale své práva nehájící cestující,už toho týpka co jezdí vlakem bez jízdenky,nějak víc chápu...:-)
Vasek me tohle vypravel o TGV.
Ze je tonejlevnejsia nejrychlejsi spojeni mezi Bruselem a Parizi.
Ze prej vlezes v Bruseli do TGV, pruvodci te odchyti, ale nejblizsi stanice kde te muze vyhodit je Pariz.
Ale je to uz dost let, tak nevim, jestli to jeste tak funguje....
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/782-vasek
No tady tomu maníkovi to asi funguje díky tomu,že osobák staví všude a tak je jednodušší toho pasažéra bez dokladů prostě vyhodit následující stanici.Říkal,že mu prý někteří konduktéři hrozili policajtama,ale nikdy prý k tomu nedošlo,protože takhle je to prostě jednodušší a bez problémů.On se tomu vyhození nijak nebrání,problémy nedělá,vystoupí a zbytek prostě dojede na kole. Ale v rychlíku by asi průvodčí snadno domluvil s následující stanicí,kde ten rychlík bude stavět,aby ho na ní čekala eskorta PČR, čehož již jsem byl jednou svědkem.
Taky si myslím, že to možné neni a ze uz to maji ohlidane, alespon u tech dalkovych trati.
Taky uz jsem jednou videl, ze na pasazera cekala ve stanici police. Ovsem v ostatnich 95% se pruvodci smiril s tim, ze ho proste v dalsi stanici donuti vystoupit. Jednou uz to byla celkem bojovka, vagabund vzdycky vystoupil, aby na posledni chvili zase nastoupil, nekolik stanic mu to takhle vychazelo. Definitivne ho z osobaku vysadili az v Bezpravi, coz jsem mu docela pral, tam toho moc nezastavuje... :-)
Hele, tolik průvodčích tu trasu zase nejezdí. Chceš říct, že si ho nepamatují a vždycky mu na to skočí?!?
Jo,to máš pravdu,zatím mu to asi vychází,jezdí nepravidelně,jednou jsem ho potkal až někdy ve 23.hod., předevčírem to bylo ve 20.hod.Jinak docela ukecanej týpek,hned jak mě viděl,tak se dal do řeči...:-) Asi má štěstí, taky že nenarazil na revizora - zrovna před týdnem kontroloval lístky vlakový revizor...
Hele a ty vis o nejakym PODSTATNYM rozdilu mezi pruvodcim a revizorem?
Ja vypozoroval pouze tri:
1) Nenosi uniformu, ale civil.
2) Na cvakani listku pouziva cerveny razitko.
3) Obvykle nema drobny nazpatek.
Jinak mi ale uplne normalne prodaji listky oba dva, takze je mi fuk, koho z nich potkam (jezdim ze stanice, kde zrusili pokladnu).
Revizor ale nekontroluje jen pasažéry. Kontroluje i práci průvodčího a když zjistí chybku, tak jde průvodčí do hlášení.
Dobre, ale to by znamenalo najit bez jizdenky nekoho, koho uz pruvodci kontroloval. Pritom z pohledu cestujiciho aspon v osobaku delal naprosto totez co pruvodci - sel z opacne strany vlaku, uprostred se potkali a rozhodne nekontroloval lidi, okolo kterych uz sel pruvodci.
Je ale mozne, ze teoreticky to melo probihat jinak... :-D
Přesně tak. Revizor kontroluje i práci průvodčího.
Nevím jak je to dneska, už tolik nejezdím komplikované trasy, ale dřív, když jsem míval jízdenky typu Rumburk - Ústí nad Labem západ přes Děčín, Prahu, Plzeň, Most, tak mi pomáhalo, když jsem na nějaké prsky průvodčích, že to takhle nejde odvětil, no dobře, já to tedy doplatím, ale jakmile přijedu domů, tak jízdenku pošlu na Odúčtovnu přepravních tržeb. Vždy ta kouzelná formule zabrala.
Jj,mám stejnou zkušenost,ale asi by ten revizor tohodle týpka nějak víc přidusil,třeba těma policajtama,těžko říct :-)
Pokud by tedy nebyl ochoten uhradit pokutu a jízdné na místě, pak revizor může zjistit totožnost, takže by si vyžádal občanku a chlapec by pak dostal obsílku.
Pokud by doklad neměl, pak by ho musel nechat v nejbližší stanici ztotožnit Policií.
Kdyz jsem jel rychlikem z Prahy domu, videl jsem neco podobneho. Pan nesrozumitelne mumlal, ukazoval papir, ze chce do Popradu (nebo neco podobneho na Slovensku) a ze ma asi 15 Kc...
Pruvodci ho v Pardubicich vysadil, vtipne bylo, ze od jine cestujici jsme se dozvedeli, ze totez predvedl uz na trase Praha - Kolin nez prestoupil z EC do "naseho" vlaku, takze proste kazdym vlakem popojede aspon o jednu stanici dal a nakonec se do cile dostane.
Pruvodci rikal, ze by spravne mel volat policii (a jizdne plus pokutu vymahat), ale to bysme tam stali aspon pul hodiny, takze je snadnejsi ho jenom vysadit.
Takovej adrenalinovej zpusob cestovani.
Znam neco podobneho.
To jsem kdysi prijmul konstruktera, kluka od nas ze vsi, leta jsme se nevideli, ale kamosi z klukovskych let. Na nemeckej projekt.
Povidam mu, hele Ladiku, umis nemecky. A von jako ze se domluvi..
Tak fajn, prijedem do Rise a on umel jen Ich bin Ladik...
A konstrupvat mu taky moc neslo, tak jsme se kamaradsky po peti mesicich rozesli. On byl jinak hodnej, skvelej, dochvilnej, jen pro dany projekt nepouzitelnej. A tak i jej vyhodit by byl asi problem, ale ty on nedelal. Proste jen odesels tim, ze jsme se dohodli, ze nebudu nikde vypravet duvody.
Potkal jsem ho po letech, vysmaty, vystridal spoustu firem, a v kazde vydrzel par mesicu a pak odesel. Vzdycky v te dalsi dostal o trochu vic, technici se blbe schani...
A tak se domohl velmi slusneho platu, novemu zamestnavateli vzdycky vysvetlil, ze se mu u oredchoziho
Ibilo, ale ze potreboval nutne o 500 vic....
Aory mu taky dostomohlo, ze mel praxi v Nemecku (tedy u nas).
Dokonale proplouvani zivotem...
Ano, taky znam cloveka, co v zamestnani vydrzi maximalne pul roku nez se ukaze, ze vic mluvi nez dela, takze jde o firmu dal. Na kazdem pohovoru se pri pohledu na zivotopis divi, kolik uz ma zkusenosti a chapou, ze takoveho odbornika musi nalezite zaplatit...
Az me konecne v praci dojde trpelivost a dam vypoved, nejspis me nebude nikdo chtit, protoze od skoly delam ve stejne firme na (formalne) stejne pozici... :-)
To slyším prvně, že by taková fluktuace byla pozitivním prvkem v životopise.
Ale já jsem už holt ze staré školy :o)))
Jo, to prý dneska už tak je. Lidé, co sedí od školy ještě v padesáti ve stejné firmy prý podávají jasný důkaz, že nejsou ochotni se pružně přizpůsobit.
Tak to ano, to souhlasím.
Ovšem měnit zaměstnání co půl roku, to je pro mě druhý extrém.
Vzal jsem kalkulacku a zacal pocitat, kolik ze mi bude v roce 2038... :-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Probl%C3%A9m_roku...
Já jsem si to spočítal na počítači a vyšlo mi, že mi bude -92 let.
No, když vidím, co se kolem mě používá za vykopávky, tak by to asi mohla být fakt sranda.
Nic se nestane. Jsem se tak blbě ptala už někdy začátkem osmdesátejch let při deklaraci datumu s dvoumístným rokem, co to udělá v roce 2000.
Aplikací, co to nebudou umět řešit, už v tu chvílu pojede co bys na prstech jedné ruky spočítal a u těch se to vyřeší operativně. Nový už to budou mít dávno ošetřený. Stejnej humbuk, jak to Y2K (či jak tomu říkali), nestalo se lautr vůbec nic, ale bylo na co čerpat obrovský prachy :))
V stalem tymu vidim velke pozitivum a signal toho, ze firma je zdrava, vsichni u nas jsou od studentskych let a zustavaji, s Honzou delame spolecne 25 rok.
Ovsem ma to sve nevyhody, starneme, nejen tym, ale i pristup k problemum je stary. Na zacatku jsme chteli dobyt svet, udelat nejlepsi soft v branzi na svete, dnes uz zadne novinky moc nechci,nic moc nemenit, jsou s tim jen problemy.
Proste predpensijni pristup k problemum a to je safra spatne.
Zacatkem roku jsme zamestnali 21leteho mladika, student informatiky, divoch, dravec, jak kdyz se kouknu do zpetneho zrcatka. Mel implementovat automaticke testovanj, a v podstate nam zrusil celej stavajici system spravy projektu, dokumentace, zavadi nova pravidla, student nas uci, jak se to dneska dela spravne.
V patek jsme sedeli nad jednim projektem, radek po radku, a on si rval vlasy - kdo tohle psal? Vzdyt to musi fungovat jako brzda?
Takhle to psat nejde, vzdyt je to pomaly.
Tak mu rikam popravde, no ja, pred 24 lety, a pak uz se to jen kopirovalo z jazyka do jazyka...
Rval si vlasy.
S chuti mu to necham prepsat, ale vidim, ze zase, ze ta zivotni zkusenost co mam, mu chybi. Me nenaprdne, kdyz oznaci neco, co jsem udelal za beznadejnou slataninu, nikdy jsem se necitil byt programatorem. Ale jsou lide, kteri psali dobry kod, na tehdejsi dobu, kdyz on jeste nebyl na svete, a tem nemuze rici: co je tohle za prasarnu...
Pak mladej narazi, a vsechno dobre, co muze firme prinest, mu ti "starousove" zazdi.
A pak je logicke, ze mladi pracuji radeji s mladymi, a my dedci, si je k sobe moc nepoustime. A to je spatne pro vsechny, ale hlavne pro produkt a pro zakaznika.
A my opakujeme stare chyby a oni zacinaji od piky, misto aby navazali na hotove a vylepsili to.
Takze tu nepruznost a neochotu se prizpusobit priznavam, je to tak, a je na me, abych presvedcil kolegy, ze mladej se neprisel vytahovat, ze proste je jen o 20 let dal v oboru, ktery se vyviji rychlosti blesku.
Oni hlavně mají k dispozici mnohem víc teorie. Když jsem byl na VŠ já, tak jsme plácali nějaké programy ve Fortranu na téma vyhodnocení skoků na lyžích a řešili syntaxi přikázau FORMAT. Když byl na VŠ syn, tak měli návrhové vzory, to na co my jsme těžce přicházeli, oni mají naservírováné.
Když jsem ještě programoval, dělali jsme některé věci s kolegou v tandemu, zjistili jsme, že vznikající kód je rovnou docela dobrý, navíc jsme ho hned průběžně nasazovali u zákazníka, teprve o několik let později jsem se dozvěděl o něčem takovém jako je extrémní programování. Akorát, že my objevili objevené.
Je to tak, theorii je nabuseny a vsechno co nam chce zavadet dava smysl.
Jen mu chybi ta "politicka" obratnost a tak to bude hodne slozite. Oni ti theoretici nepocitaji s lidskymi vztahy, jesitnosti, preventivnim konzervatismu a predsudcich.
Nejakej usatej klucina ze "zeme o ktere nevime, ze uz davno neni Ceskoslovensko" chce zavest novy system v britsje firme s 35 letou tradici (a to navic jeste mluvi perfektni anglictinou, ale bohuzel americkou)
Jde do toho celnim utokem,misto aby siostupne ziskaval vlivne spojence kteri pak prednesou jeho strategii jako vlastni napad....
Jeste si s nim uziju...
Lehce se mu pak přihodí, že se dostane v očích těch starších do pozice MDI (mladý dynamický idiot). Oni si ti mladí neuvědomují, že ti ostřílení pardálové mají své cestičky, jak jim to znepříjemnit. Třeba tím, že se mu zapomeou nějaké věci prozradit, či ho párkrát obrazně řečeno pošlou pro semtele. Ale je to ke vzájemné škodě.
Nemusíme chodit daleko, asi tak rok po nástupu do zaměstnání mě jeden pracovník oddělení kalkulací, když jsem mu vysvětloval, jak to udělám nově a lépe, držel pod krkem tak, že mi ulítaly knoflíky od košile.
Ja si ho snad pohlidam, ale ten problem, o kterem pises "jako bych citil viset ve vyduchu".
On ma pravdu, ale musi ji podat tak, aby ti duleyiti meli pocit, ze to byl jejich napad a jejich rozhodnuti.
Ted vymyslel, ze nejefektivnejsi by bylo sezvat vsechny programatory co se v tom vrtaj, dat jim skoleni, procvicit na prikladech a pak koncem dne jim dat malej testik, jestli vsechno spravne pochopili..... :-)
Uz vidim, jak mu stari bobri pisou testik.....
Kluk jeden nestastna...
Dekuji vsem Prazskym cyklistum za vasi radu a diskuzi. Po predcteni a zhodnoceni vsech nazoru jsem se rozhodla jet pres Prahu na kole a nepouzit metro. V pristim roce budu 72 a moje spolujezdkine 84. Kazdopadne se nechci zmrzacit jiz na startu.
Pozdrav z Geelongu
Sedněte na kola a vyražte. Z Australie do Asie létadlem a pak do Prahy na kole. Brnkačka. :-) Můj obdiv spolujezdkyni, už jen za ten nápad by měla dostat titul Ironwomen.
"zelezna lady" je uz obsazeno, ale woman asi projde