Po éře těžko překonatelných (poměr výkon a spolehlivost/cena) trekových plášťů Schwalbe Marathon byla na chvíli na trhu díra. Po zhruba roce přišli ze Schwalbe s novým pláštěm Marathon Original.
Na první pohled totéž, na druhý už ne. Výrobce se chlubí čímsi ekologickým. Ochraná vložka pod běhounem změnila barvu a údajně i materiál. Snad že nějaký recyklát.
A jako skoro vždycky, když je něco EKO, tak to stojí za vyliž voko, kvalita jde do řiti... :-((
Nejinak tomu u Marathonů. Rychleji se sjíždí (pokud se vůbec stihnou sjet), defekt co chvíli, dva pláště proražené, drobnějších prasklinek, řezů a ďobnutí nepočítaně. To jsem u starých Marathonů téměř neznal. A když už, tak až u sjetých dohladka.
Vrcholem je jeden z plášťů, co se mi tu válí, u kterého se krapet odchlípnul běhoun po celém obvodu. Z fotky je vidět, že byl "v nejlepších létech", nikterak sjetý nebyl a za normálních okolností by měl ještě pěkných pár tisícovek před sebou.
No jo, ale do čeho teď obout ? Pro jaký plášť za plus mínus podobnou cenu sáhnout, aby měl alespoň obdobné vlastnosti jako původní Marathon ?
To zas bude bitva...
Říká se za "vyliž prdel" a "kvalita jde do prdele":-)
Odpověď na tvou zapeklitou otázku ovšem neznám,
Ja jem zatím s "maratonem cosi" na elektrokolo spokojen.
Najel jsem na něm už 4500km bez ztráty kytičky:-)
Rubeny jsem měnil tak po 4 stech km.
Tak už i Marathon šel s kvalitou do háje. A to mě docela zaujal (staro)nový Marathon Cross.
Když ne Schwalbe, zkus Contíky. Konkrétní plášť neporadím, ale co jsem od nich měl, s tím jsem byl spokojený.
Možná Contact 2. http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Jenom neber verze Plus. Jsou zbytečně těžké a nejedou.
Na pláštích Schwalbe Marathon Plus Tour (42-622)mám najetých přes 12000 km bez defektu. Kupované 4/2014 a všechny km byly najeté "na těžko". Jsou hodně těžké, ale za to odolné, jen je třeba hlídat předepsaný tlak v plášti. Drtivá většina cestovatelů které potkávám v dalekých zemích používá Schwalbe Marathony.
V letošním roce jsem si pořídíl pro běžné ježdění s nepřetíženým kolem pláště Schwalbe Marathon Racer (40-622). Lehounký rychlý plášť, zatím velká spokojenost.
Stary Marathony se snad jeste prodavaji soubezne s timto.
Už určitě víc než 2 roky ne. Skončili výrobu a začaly dělat tyhle ošizené mrchy.
No tak vyrabi jejich nastupce, z hlavy myslim Marathon plus, a pak tyhle recyklovany smejdy jmenem Marathon original.
Právě, že jejich nástupce je Marathon originál a to hodně mírně řečeno se jim vůbec nepovedlo, prostě hrůza.
Tyhle plusy se dělali už předtím a to je trochu něco jiného, jsou to pláště spíš expediční, jsou silnější, dražší a hlavně jsou poněkud těžší. Pro naše ježdění bez větší zátěže byly původní marathony plně vyhovující a parametry bohatě dostačující.
V každém případě musíme rychle najít nějakou rozumnou náhradu.
Já používám toto http://www.kupkolo.cz/plast-cross-maxxis... Cenově přijatelné, max. tlak ale jen 5.1 baru, což je pro Tebe asi málo. Měním po cca 2 letech, takže asi těch 12 tis. km. Defekty jsou velmi řídký jev, taky třeba na celou životnost žádný.
Schwalbe Energizer Plus- cez 7000km bez defektu a takmer bez známok opotrebenia. Odolnosť proti prepichnutiu majú fakt prvotriednu.
Sú ale dosť hladké, takže na asfalte super, v blate nanič.
Tento rok začali vyrábať aj verziu Tour s výraznejším dezénom, ale s tými nemám skúsenosť.
Ahoj. Jezdím v lehu na Schwalbe Mondial (drát) a Energizer plus tour (drát). Mám na nich za 2 roky asi 10000 km a max. spokojenost. Zatím bez defektu. Na Mondialu mám nařízlý dezén na 2 místech o nějaké sklo a drží. Oba pláště my i do středního terénu stačí. Na silnici nekloužou ani za deště. A v terénu jsem se zatím vždy vyhrabal (Mondial vzadu).
Marathon Supreme?
Mohu podepsat spolehlivost a odolnost Marathon Supreme. Přešel jsem z Marathonů XR s modrým nárazníkem. Supreme vydrží na silnici stejně a mají podstatně nižší valivý odpor.
Hmmm, docela řacha za gumu. Vydrží alespoň těch 8-10 tisícovek ?
A jak se chová na prašnějších cestách, v blátě, na mokru ? Občas se s trekem na asfaltu neudržíme...
K jakému jsi dospěl rozhodnutí? Jsem kontroloval Marathony Original na zimním kole, mají za sebou dvě sezony(cca 8.000km), sjíždějí se nerovnoměrně, na zadním už na jednom místě vykukuje ta zelená prahmota, ve srovnání s Rubenami mi to přijde jako skvělý výsledek, srovnání s původními Marathony nemám, jedny mám na expedičním kole, ale mají málo najeto.
Tak já zatím stále chválím Marathon Racer Evo. Jestli počítám dobře, tak první dvojice měla za život jeden defekt (připiňák), ta druhá zatím bez defektu. Výdrž těch prvních bych našel někde v tabulce, ale 20 tisíc to bylo určitě...
Ale cílová skupina těhle plášťů asi bude trochu jiná...
Marathon Racer Evo už se nevyrábí. Já jsem si na Oceláči oblíbil pro "rychlé" ježdění po silnici Kojaky.
Ehmmm, takže mám nejspíš podobný problém jako ostatní, akorát jsem o tom zatím nevěděl... :-/
Kojak, Marathon Supreme :-)
Supreme používám od začátku, mezitím i změnili směs a poslední sadu jsem ještě sehnal kolem 600 Kč, 20" i 26" dokonce ve stejném obchodě.
Bohužel - nebo snad je to dobře - vydrží tak dlouho, že když mám shánět další, je už zas všechno jinak a ve 20" se už ani nedělají.
Jj, Evo už se nedělá. Jen verze Performance s drátovou patkou.
http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon...
Mám vyzkoušeného racera, supreme, marathon winter (v létě nedoporučuju :)) a nejvíc jezdím big bena performance, můj oblíbenec - pohodlný, spolehlivý, malý valivý odpor, lehký terén v pohodě. Mám ho na třech kolech (elektro, trek a kona rove), pro mě prostě ideál.
Narazil jsem na zajímavou stránku srovnávající pláště podle valivého odporu.
https://www.bicyclerollingresistance.com/
Je zajímavé, že obyčejný Marathon má mnohem nížší valivý odpor než Marathon Racer a než Kojak.
Dají se tam najít i další různá srovnání, např. duše/latex/bezduše.
Tyhle testy jsou zajímavé, znám tu stránku už celkem dlouho. Ale je tu jedno velké ALE. Testy na ocelovém válci úplně zanedbávají podstatnou část ztrát. A to ztráty v těle jezdce tím, jak se do něj přenáší vibrace od silnice. Svaly jsou visko-elastické, tlumí vibrace. Tyhle ztráty jsou celkem nezanedbatelné obzvláště na našich silnicích.
Tak to mně nenapadlo. Se svým metrákem špeku toho asi utlumím hodně :-D
Těžko říct, intuitivně bych řekl, že ano, obzvláště na lehokole. Ona tahle problematika je dost složitá. Podrobněji o tom už pár let píše Jan Heine: https://janheine.wordpress.com/2018/01/03/12...