Řetěz v poloze vzadu na velkém a vpředu na malém ozubeném kole, když je kolo mimo provoz ? Anebo klasicky - vpředu i vzadu malé? Shimano LX je ale myslím vzadu reverzní, t.z. pružina tlačí ke kolu, tedy k velkému pastorku?
ukouslo mi to nadpis - V JAKÉ POLOZE MUSÍ BÝT ŘETĚZ U SHIMANA LX, LDYŽ SE NEJEZDÍ ?
Nejenom vzhledem k te hodine, kdy se ptas, bych nechal retez s prehazovackou odpocivat nejlepe v horizontalni poloze, doporucuji eventuelne i podlozit mensim polstarkem. Hlavne je od sebe nerozdeluj, aby se ze sklepa celou noc neozyvaly tesklive zvuky :) .
Vašku, tvůj humor je sice osvěžující, ale můj dotaz vážný. Doposud jsem si myslel, že Shimano LX pracuje jako jiné přehazovačky nižší řady, tedy pružina je nejmíň namáhaná v poloze nejmenšího pastorku. Rád bych věděl, jestli tomu tak je, abych zbytečně neunavoval materiál.
Nedělej si s únavou pružin hlavu, dřív ti odejdou čepy a kladky. Ale jestli chceš zimovat v odpočinkové poloze, pak pružiny vpředu i vzadu povolíš odřazováním ukazováčkem. A pokud je řetěz v klidu, křížení mu nevadí.
Malej dodatek. Pružina přehazovačky zůstává i při krajním uvolnění stlačená skoro jako při krajním stlačení, jinak by to přestalo řadit. Když odstavíš auto, polovina ventilových pružin zůstane taky stlačená a nic se neděje.
Dobre, tak seriozneji: at uz mas prehazovacku LX starsiho- klasickeho typu, nebo novou- inverzni, pri odstaveni kola je naprosto jedno, kde mas retez. Podle mne je unava materialu v tomto pripade zanedbatelna. Vlastne jsi uplne prvni, koho neco takoveho napadlo. Ono by se teoreticky kolo nejmene opotrebovavalo, poskozovalo a unavovalo nepouzivane ve sklepe, rozebrane do nejmensich dilku a ponorene v olejove lazni. Nepridavej si problemy tam, kde nemusis :) . Hezky den.
Co myslýš tím, že se nejezdí?!? Snad teď nechceš kolo zazimovávat, když už je tu jaro?!?
Na kratší dobu - týden či měsíc si s tím vůbec hlavu lámat nemusíš.
řetěz každou sezónu roznýtuji a otočím aby se pravidelně omačkával z obou stran