Zdroj: http://www.cistoustopou.cz/mhd/clanek/prvni...
Dopravní podnik hl. m. Prahy od poloviny května zahajuje zkušební provoz cyklobusu na lince č. 147 mezi zastávkami Dejvická a Suchdol.
Po rozšíření přepravy kol v metru a tramvajích došlo i na autobusy. V autobusech ale nelze bez větších úprav kola převážet uvnitř (z důvodu omezení přepravy kočárku a invalidních vozíků, rizika zranění při náhlem brždění) a tak budou kola přepravována na zadní straně autobusu. Kola budou zavěšena na hácích, které známe z vlaků a ve spodní části uzamčena. Uložení a vyzvednutí kola provádí cestující.Řidič poskytne případnou radu či pomoc a vydá cestujícímu visačku s identifikací polohy kola na nosiči, kterou se cestující bude prokazovat při vykládce.
V první fázi zkušebního provozu bude přeprava umožněna pouze ve směru z centra (do kopce). Kola bude možné naložit na zastávkách Dejvická (přestup z metra), V Podbabě (přestup na přívoz) a vykládka na zastávkách Internacionální a Výhledy.
Tento počin nechápu.
Pokud někdo není schopen vydrápat se těch 100 výškových metrů od Vltavy na Suchdol absolutně pohodovým asfaltovým dokopečkem (dokonce se tu dá jet celou cestu po chodníku, takže riziko minimální), pak nějak nechápu, kam se chce vydávat na výlet.
Osobně tudy docela ráda jezdím,a bych nemusela ze Sedlce do Roztok po úzké hlavní.
Navíc Suchdol jako startovní místo pro výlet je naprostá blbost?!?
Ze Suchdola se dá tak akorát zase sjet dolů do Tichého údolí nebo jet do Horoměřic po celkem frekventované silnici bez krajnic nebo jet do Horoměřic přes Kozí hřbety - to je tak asi nejrozumnější, ale je to jediná volba, pro kterou by mělo smysl se na ten kopec nechat vyvézt.
Autobus ať si zkušebně jezdí, což o to, i když si taky myslím, že slovo "kopec" je na pražské poměry trochu silnější kafe:-))
Jen nevím, proč je přeprava umožněna jen jedním směrem? Nebudou se jim na kopci hromadit ty nosiče kol?
Pokud by bus vozil cyklisty ze Suchdola do Dejvic, to už by opravdu bylo přitažené za vlasy :o)))
Ledaže by rodinky s dětmi vyvezl nahoru, oni by si vyjeli 2 km na Kozí hřbety a zase by je svezl zpátky dolů :o)))
Já rozumím, na co narážíš, jen nechápu, proč je trasa pro kola jednosměrná.
Třeba, stalo se mi před pár lety, že jsem jela ze Mšena s naloženým kolem. A právě někde u Internacionálu jsem najela na obrubník tak blbě, že mi tehdy odpružená sedlovka narazila do spacáku na nosiči a nosič to neunesl a prasknul. Takže jsem pochodovala, brašny přes jedno rameno, spacák v zubech, kolo a nosič v druhé ruce (doufala jsem, že mi mosič kámoš svaří a taky se tak stalo). Došlapala jsem k tramvaji na Dejvickou, nastoupila do tramvaje a tramvaják mě vyhodil se všemi saky paky. Došla jsem to k nám na kopec pěšky:-))
Tož jen uvažuju, proč nahoru ano a dolů ne:-))
No ale vlastně si šla také na kopec :o)))
Také tomu nerozumím. Celé je to blbost. Jen utopené peníze.
Nějak nechápu, co na tomhle úseku chtějí vlastně testovat či zkoušet.
Tak snad to nebudou utopené peníze, ten nosič na kola se dá namontovat na autobusy na podstatně kopcovitějších trasách:-))
Beru to tak, jako když testovali ten nejdelší autobus světa na trase letiště - Veleslavín a zjistili, že ten nejdelší autobus je sice fajn, ale na blbě, do vinglu udělaném nájezdu před vlezem do metra na Veleslavíně se nevytočí bez toho aby zabral všechny průjezdné pruhy:-))
Mě osobně by se takový bus líbil třeba na trase Praha-Smíchov - Měchenice a Davle. Prostě po levém břehu Vltavy dolů na jih, kde je jen ta blbá úzká silnice. Nebo nahoru na Hvozdnici či do Řevnic, odkud se dá pěkně jet na Brdy a není tam jiná doprava než autem nebo po svých.
Tady by podle mého měl smysl a zájem by určitě byl.
Vždyť tam jezdí vlak.
Do Měchenic a do Davle ano, nicméně cyklobus by byl určitě ze Smíchova rychlejší.
Místo Řevnic jsem ale měla na mysli Řitku (pardon, omluva) a tam nebo do Hvozdnic či Bratřínova vlak nejezdí.
z Řevnic jezdí na hřeben cyklobus nebo alespoň jezdil a taky jen na kopec, dokonce navazoval na vlaky co jezdí od Prahy.
to jo, ale to není normální linka, kterou by jezdili lidi bez kol :)
To mě by se taky líbilo, jenže to by nemohla být normální pravidelná městská linka. To je, dle mého soudu, džob pro soukromého dopravce.
Dovedeš si představit, jak by teprve Heky křičel, kdyby si cykloaktivisté vynutili na dotované městské dopravě svoji speciální cyklolinku do míst, kam normálně linkáče nezajíždí jen proto, že tam by se to cyklounům líbilo?
Do těchto míst jezdí z Prahy příměstské autobusy, tak proč by to na nich nešlo.
Ano, provozují je soukromí dopravci, ale jedou v pražských tarifních pásmech, takže asi by šlo jen o dohodu.
No ale nám se to může zdát jednoduché, ovšem v mašinérií legislativních předpisů a smluv s dopravci to možná až tak jednoduché nebude...
Proč je to tak je popsáno zde:
http://www.nakole.cz/clanky/1266-od-desiti-k...
Má to jistou logiku, nahoru Tě vyveze, dolů sjedeš sama - ovšem mimo krizové situace a těch asi nebude moc.
No, metro přepravuje z centra i do centra i přes centrum. U tramvají celkem chápu, že přepravují jen z centra. Kola se tam strkají mezi cestující, zabírají místo, soupeří o prostor třeba s kočárky nebo invalidními vozíky.
U toho autobusu se kola vezou venku na nosiči, nepřekáží, kočárek ani invalidní vozík na nosič nedáš. Tudíž nechápu, proč striktně jen směrem z centra ven. Proč vozit autobusem prázdný nosič na kola. Co když třeba pojedu s děckem z výletu a budu se chtít vyhnout provozu směrem k Dejvické?
To je přece proto, aby se odvezli cyklisti z centra města a nepřekáželi tam autům. Že se pak budou hromadit někde na kopci už nikoho nezajímá. Tam nepřekáží. :-))
Lanno, chápu o co ti jde, ale promiň, tvoje argumentace pořád nějak nemá váhu.
Ruku na srdce - opravdu by si se s dítětem sápala na kole nahoru do Suchdola jen proto, aby ses pak mohla svézt do Dejvic busem?!?
Trochu se míjíme:-))
Já neargumentuju konkrétí linkou z Dejvic do Suchdola. Dokonce jsem již v prvním příspěvku vyjádřila pochybnost, zda zrovna tahle linka je ta exponovaná, na kterou by se to mělo aplikovat.
Já mluvím o tom, že nechápu, proč by měl autobus s háky na kola jezdit s koly jen (abych použila tvůj příklad) ze Smíchova do Davle, ale z Davle na Smíchov by měl vozit prázdný nosič na kola.
To, myslím si, by právě soukromník takto nedělal:-))
Jak to že by to nedělal?
Dělají to a úplně normálně snad při každé jízdě. Jenu jízdu jedou tam plný s kolama a zpátky jedou prázdný. Jak jinak by dostali přívěs zase zpátky.
Je běžné, že jede ráno nacpaný cyklobus se 30 kolama třeba z Hradce na Pomezní boudy nebo na Šerlich, tam vyloží a prázdný přívěs veze zase zpátky. Jen vyjimečně ho nahoře nechá a bez přívěsu udělá další kolo a s přívěsem se navečer vrací.
Ach jo, nerozčiluj se. Jistě, že to dělá, pokud nemá cestující s kolem k přepravě. Čili logicky ráno poveze kola z centra ven, protože jsou na to zákazníci, odpoledne poveze kola z ven do centra, protože jsou na to zákazníci.
Jenže na té testovací linkové trase je to zatím tak, že i autobus vyjíždějící z Dejvické třeba v sobotu v pět odpoledne bude vozit kola z centra ven (fakticky spíš nebude, protože nebudou zákazníci), ale zpátky nikoho taky nepoveze, protože sice zákazníci by byli, ale on to nemá v zadání.
A to je to, co říkám, že by soukromý dopravce nedělal:-))
Šmankote, jak si přišla na to, že se rozčiluju?
Jen jsem ti napsal, že dopravci běžně zpátky z kopců vozí jen vzduch, podobně jako lanovky jezdí vesměs dolů prázdné. Přesní čísla nevim, ale zhruba tak 3 cyklobusy z jednoho směru vyjedou nahoru s kolama a jenom jeden odpoledne dolů bere kola, víc jich není, protože to není potřeba, ostatní jedou z kopce na kole. Jenže to není na nějakých 5 km, ale jde o vzdálenost 30 až 60 km. Na méně než 20 km cyklobus kolo snad ani nebere.
Když se podívám na mapu Prahy, tak to bude něco podobného. Předpokládá se nejspíš, že si lidi z kopce k Vltavě sjedou sami, když už tam jedou na kole.
Zde jízdní řád 147 z Dejvický na Suchdol a opačný jízdní řád.
http://portalpid.idos.cz/LineList.aspx?t=3&...
Opravdu se zdá, že účelem busu je vyexpedovat kola z centra pryč:-))
Jinak ta konkrétní trasa...no malý kopeček tam je, ale předpokládám, že mezi Dejvickou a Výhledy nebude výškový rozdíl o moc víc než nějakých 50 m.
Taky té jednosměrnosti nerozumím. Já bych ten cyklosamohyb využíval zásadně pro cesty dolů, abych si nekazil bajkerskej index.
Suchdolský dokopec se tvého bajkerského indexu nedotkne ani kdybys ho šlapal denně nahoru :o)))
Neztrácej čas s blbinama a raději podej report ze včerejška!!!
Report je pro mě zatím z dneška (ještě jsem se nedokopal do duchen)
Co o tom napsat ? Mrkni na profil. Vypadá nic moc, ale prohlídni si ty "chlupatý" detaily. Nebyl tam snad jedinej metr po rovině.
V testovaným tacháku chcípla baterie po 183 km, záložní zdroj jsem svojí blbostí vyšťavil.
Celkově to dalo předpokládaných 210 km a nastoupalo se (ne)překvapivých bez pár metrů 3.000.
Už od neděle. Ale myslím si, že to šlo udělat elegantněji, bez úprav. Pravda, tohle místo pro to není to pravé.
A bez úprav by ten bus pobral kola jak?!?
U SORek by fakt nebyl problém.
Mohl by si prosím odpovědět na to, na co se ptám?!?
Otázka zněla
"A bez úprav by ten bus pobral kola jak?!?"
Aha, takže plkat umíme, ale konkrétně odpovědět na konkrétní otázku ne.
Nepřekvapils´.
Jdeš na něj jak vyšetřovatel(ka) StB
No jo, no, dyž já bych děsně chtěla vědět, jak by to šlo udělat jinak a lépěji.
Už jsi viděla aby někdy odpověděl na konkrétní dotaz?
To na něj nesmíš takhle z příma, musíš pomaličku a ze široka pomalu se prokousávat k problému a pak možná naznačí jak by se to jemu líbilo :-)
Plošina uprostřed (v SORu) je dost velká.
Děti nemusejí být v kočárku - měly by být v nejtěsnějším kontaktu s matkou = v šátku.
Normálně. Plošina 12M sorek je fakt dost velká. Navíc u třídvéřáků je kolo jednou z mála věcí, která má smysl na přední část dávat. A už teď těch Sorek jezdí víc než dost.
Děkuji.
to Lelek - vidíš, žádné ze široka :o))) Odpověď je sice stručná, ale nemusí hned pršet :o)))
Taky jsem se včera divil, ale třeba se něco změnilo nebo byla nějaká dobrá konstalace Saturnu s Marzem :-))
Třeba mu to takhle chvíli vydrží.
Nevydrželo - v sousedním tématu už neodpověděl.
Nebo má limit 1 odpověď za 5 let :o)))
Tak asi fakt ten Saturn s Marsem.
Možná by někdo spočítal kdy se zase dočkáme odpovědi :-)
nikdy, nehodí se mu to do krámu
Je "Nakole" otevřené forum nebo není?
vzhledem k tomu, že se dá otevřít, tak jo. kdyby otevřít nešlo, tak bude zavřené, a pak bys zas musel čekat, než budou otvírací hodiny. tak jsi to myslel? :-)
Tak, tak. Nezapomeňte, že cyklobus 147 otvírá ve 4:47, končí ve 20:42, teda v pracovní den, v sobotu o kousek dřív, už ve 20:21.
Nebo snad jde v tomto vlákně o něco jiného?
To určitě ne:-))
No jo... Kdopak to dneska vyzkoušel?!?
Já to sice nevyzkušela, ale potkala jsme ho, když jsem odpoledne točila z Dolní Šárky k Internacionálu. Jel proti a jedno kolo v zadu vezl už od Dejvické. U Utulny se rojilo celkem dost cyklistů, ale zda jen očumovali nebo se nechali naložit, nevím. Pádila jsem opačným směrem:-))
Kdybys četl úvodní příspěvek, tak bys věděl, proč nejdou přepravovat kola uvnitř.
"V autobusech ale nelze bez větších úprav kola převážet uvnitř (z důvodu omezení přepravy kočárku a invalidních vozíků, rizika zranění při náhlem brždění) a tak budou kola přepravována na zadní straně autobusu."
Fakt bych chtěl vidět, jak bys do prostředka autobusu naložil 6 kol, aby se kolem nich dalo projít.
to nedáš ani do vlaku :)
Jedno oficiální kloddělení pobera maximálně zavěšená 4 kola, ve skutečnosti méně , neboť kočárky a nerudní údajní spojenci cyklistů chodci uživatelé MHD prostě cyklisty nerespektují :)
Četl jsem, ale to je spíš zoufalé hledání důvodů, proč to nejde. Pravda, v Montpellier jsou pro případ tramvají vybaveni daleko lépe, přesto je v Praze přeprava kol v tramvajích bez úpravy možná.
Mimochodem, přeprava kol v novějších typech je zatížena stejným problémem, jako u autobusů, až na to, že u tramvají to nějakým zázrakem jde.
Takže cykloaktivistické pijavice si můžou "odfajfknout" další "splněnou" věc - cyklobus a jít dojit další "prachy za nic"... O ničem jiném to není...
Je to o tom, že prostě jeden z autobusů na té lince do Suchdola, kudy autobusy jezdí pravidelně a běžně již drahnou řádku let, dostal na záď držák na kola. Úplně stejnej držák, jaké bývají k vidění ve vlacích. No a teď bude ten autobus s tím nosičem vozit lidem kola stejně, jako to dělají vlaky a jak jsi to možná i ty sám nejednou využil.
A to je celé:-))
Není to stejné jako ve vlaku. Vlak nemusí stát a čekat, dokud se tak kola na ty nosiče nenamrdají. Takže je to naprosto o hovně. Jde jen o ty "vydojené" prachy a o to "splněno" pro cykloaktivistiké příživníky.
Ten autobus UVEZE až šest kol! Kurva bacha pražáci, aby se vám nepřetížil a ten kopec vyjel!!!
Muj napad pred asi 10let (nepamatuji) kolo do tram. Ja mluvila znaky,Ivan pomahal psat vety-co jsem rekla. Poslal email. Po mesice odpoved bude na schuze da vedet až pul rok, po jaro asi duben začina kolo do tram. Ja nerekla po-pa,jen stači so-ne.
Opravdu blbost cyklobus v Praze! Stači metro do Motol.
Kola do tram, alespoň ve stoupáních už nějakou dobu máme. Pravda, o tom, jak dokonale je to v Montpellier, kde prakticky půlka tramky je pro vozíčkáře, kočárky nebo kola, si můžeme nechat jenom zdát.U busů by dle mého stačilo nějaké pravidlo, že s kolem do busu se může když: ...
Klasický cyklobus je v Praze nepraktický řešení.
myslím že celý háček v MHD zastávkovém autobusu s normálními mezerami mezi stanicemi ( tedy vhodnými pro lidi bez kol až to bude fungovat všude) , je v článku popsán naprosto jasně a názorně :
"veškerou manipulaci s koly provádí cestující" a na hácích, které znáte z vlaku"
Mě by docela zajímalo, jak si může být řidič jistý, že to kolo je zavěšeno naprosto sichr, podle mě si to bude muset kontrolovat osobně a to za každého počasi" .
Pokud to jsou stejné háky jaké známe z vlaků, tak si myslím, že velká část kol na to nepůjde normálně zavěsit a navíc když sleduji některé cestující ve vlacích ,jak to tam věší a jaká je to časově náročná akce, kolik jim z toho odpadne věcí tak si myslím, že ostatní cestující autobusu budou značně časově frustrovaní...
Jak vlastně řidič zjistí, že všichni co zavěsili kola do busu také stihli nastoupit?!?
podle toho, že mu zbylo potvrzení na kolo ?
Z podstaty věci vždycky když bude chtít jet cyklista a naložit kolo, tak řidič musí vystoupit, jít zkontrolovat naložení a hlavně upevnění kola. Pokud to někdo sám nezvládne, tak mu musí pomoct. Řidič odpovídá za řádné uložení a upevnění kola (nákladu), bezpečné nastoupení a vystoupení osob. Teprve potom řidič může odjet. Jen s jedním kolem to je zdržení nejméně 3 minuty i kdyby to měl cyklista hodně nacvičené.
Podobně už se kola vozí nějakou dobu v Brně, takže zkušenosti už nějaké budou.
http://www.elogistika.info/dopravni-podnik...
Cyklobusy jezdí na mnoha linkách už řadu. Ve městech to není až tak běžné, ale zase nic zvláštního. Není rozdíl mezi autobusem co veze kola z Brna do Horní dolní a autobusem po městě. Je to stále totéž a je jedno jestli je nosič na zádi busu nebo na přívěsu.
Cca před deseti roky jezdil víkendový cyklobus z KrPole do Útěchova, tedy do opravdového kopce - po trati prvorepublikového autozávodu do vrchu - a výsledek, zrušen pro klesající zájem.
Obávám se, že to bude osud většiny cyklobusů - nepravidelný počet zájemců - v dešti rodinky nejezdí - a kolikrát do roka mají ti ostatní zájem si vyjet opakovaně do Soběšic, Útěchova a okolí.
obvykle velmi časově pesimistický router říká :)
https://mapy.cz/s/GXnd
do Podbabské 2,6km 11 minut ( průměrka 14,48km/hod)
do 5,5 km Internacionální 28 minut ( průměrka 11,78 km hod)
jízdní řád říká 6 minut a 12 minut jízdy.
K tomu nějaké přivazování, odvazování a potvrzování s řidičem řekněme v případě jednoho kola 2x 2 minuty a při 6 kolech 2x 3 minuty ?
Takže Podbabská smysl nedává prakticky žádný a Internacionální mě, s 12 minutami jízdy a cca 4 minutami na připoutání/odpoutání/byrokracii s řidiče, dává při času 16 minut průměrku 20,6 km/hod ... což si myslím, že dá většina lidí, kteří normálně na kole jezdí...
Navíc do toho milostivě nepočítám nakládku a vykládku kol v Podbabě :) to tu cestu natáhne minimálně o další 2 minuty a na stejný čas potřebujute průměrku 18,3 km/hodině....
Na této málo atraktivní a málo exponované trati bych účelnost nehledal a neporovnával. Dpp jde jasně o ověření např. manipulačních časů, aby měl podklady pro návrh atraktivnějších spojů.
Rozumím, ale myslím, že stejně to nakonec dopadne všude v dojezdové vzdálenosti řekněme do 30 minut ?
Průměrná rychlost MHD není nijak závratná, dodržování jízdních řádu taky nic moc a kombinace cyklistů s normálními lidmi v případě kol nakládaných tímhle speciálním způsobem a navíc s limitovanou kapacitou cyklisty taky asi lákat nebude, bude to spíš taková odškrtnutá kolonka v tabulce " co jsme udělali pro cyklisty" a hle oni nám na to pečou :)
Prostě ve srovnání s metrem, vlakem, tramvají je ta procedura docela ošidná, představa že skupina cyklistů nebude riskovat, že na někoho z nich nezbude místo je docela pravděpodobná, navíc dost lidí bude limitováno tím, že to kolo na háky nezvednou ( odpozorováno z vlaku, kde bych řekl, že 3/4 cyklistek a zhruba 1/3 cyklistů se o to raději ani nepokouší když se na ten závěs kouknou)
Takže jako myšlenka dobrá, pár lidí to možná využije, ale velký prostor pro růst to nemá a navíc si myslím, že dost lidí má kola v Praze různě ověšená materiálem, který asi nebudou chtít ztratit...
Myslenka je to idiotska, proste je to modni a "in" podporovat cyklo tak predvedou tyatr.
Dobre je, ze smime s kolem do metra, hrotit to dal je uz hloupost.
Tenhle "dopravni" problem by resil prave ten bike sharing, jiste je, ze by se kola v centru hromadila, rano sjedes do haku s kopce rychle na sharovanem kole, zpatky na kopec jedes sockou, sharovana kola na stanoviste vraci spravce bike sharingu.
To by fungovalo univerzalne, pro Strahov,Kavci hory, Zizkov, Prosek a ne jedna gamesa s busem do Suchdola.
Osobně je mi to hromadění šumák, kdo chce ten na kole po Praze jezdí , kolo má statisticky prakticky každý...
Jestli najdou z neveřejných peněz dotovaný bikesharovaný program tak jsem všemi deseti pro.
Jestli to bude další dopravní černá díra dotovaná( viz třeba Pražský dopravní podnik) z mých daní, tak jsem zásadně proti !
Ať lidi chodí radši pěšky , pokud se na to nebudou brát dotace z EU ( pro nedovtipně opět z mých i vašich daní)
To uz je jina uroven problemu....
Dotovany Dopravni podnik, dotovane Ceske drahy, dotovani cykloaktiviste....
Vsechno spatne.
No a dotovat k tomu navic bike sharing?
Mas recht.
Jenze to, aby se mohl bike sharing zaplatit jako treba v Parizi, je u nas nemozne, nebot magistratni sibri propachtovali co se dalo za par drobnych pro mesto a za slusnou apanaz pro uredniky...
Ale bike sharing bude v Praze dotovaný a pořádně:
http://www.bike-forum.cz/forum/tendr-na...
To snad ani nechci cist...
Tak jsem před chvilí viděl jak Krnáčová a jakýsi socdemák, snad přítel Hamáček, vysvětlovali vyhození šéfa Dopravního podniku hl m. Prahy tím, že je potřeba Dopravní podnik posunout do 21. století.
Já nechci experimentnálně posunout do 21. století, já chci funkční systém a hlavně nebrat si v MHD vzory z měst, kde MHD přepraví podstatně méně obyvatelstva než v Praze. Typicky třeba Amsterodam nebo Kodaň nemůžou být vzory pro MHD v Praze, to by tady musela jezdit MHD rozsahem sotva polovičn a s intervaly jako v 30tých letech minulého století .
To je vec, ktere absolutne nerozumim, nevim jak to jezdi tam ci jinde a jak je to placene.
O Magistratu nemam zadne iluze.
Je to tak. Cesta ke zvýšení podílu cyklistiky v Praze by mohla vést skrze omezení a zhoršení MHD. Pak by nějaká část cestujících z MHD přesedlala na kola a jiná část by sedla do aut.
Doufám, že tohle nechceme.
Možná se nakonec dobereme správné odpovědi:-))
Ona totiž možnost přepravovat kolo v prostředcích MHD, není podpora cyklistiky nebo dokonce podpora cykloaktivismu, ale naopak podpora toho MHD.
Když ty se přepravíš metrem s kolem přes celou Prahu metrem, tak si přeci další cestující MHD, že jo? Kdyby jsi tu možnost neměl, tak s tím kolem do metra nelezeš, že jo?
Když se na normální linkový autobus přidělá pět háků na kola a nějací lidé toho využijí pro přepravu s kolem, tak jsou to další cestující, že jo?
Někdy se ovšem stane, že typické cykloaktivistické akce podporují jízdu MHD.
Třeba zde půjčovna, co půjčovala kola na cyklojízdu, radí, jak se dostat na místo startu.
http://www.cyklojizdy.cz/2016/04/pujcte-si-kolo...
Jo, a kdyby vás bylo aspoň 15, tak vám ty kola odvezou autem. A to mluvíme o vzdálenosti, kterou, troufám si tvrdit, dám maximálně za 30 minut a to v krajním případě, kdy kolo celou cestu povedu:-))
Já se také kdysi divila, že vždy jeden čtvrek v měsíci, kdy pravidelně večer jezdívám z plavání, jsou v metru vidět kola a ostatní čtvrtky nikoliv:-))
tak 1 čtvrtek měsíčně je prostě cykloperioda, kdy nabereš kondičku maximálně na to, aby jsi vydržela " udělat akci" ale dostat se na ní a z ní na kole, na to ti už sil nezbude :)
Někteří jezdí na kole, třeba já, třeba na Cyklojízdu. A jiní jezdí hubou.
Máte pravdu, taky pár takových velkohubých a šik cyklistů s nájezdem nula nula nic znám.
A pokud jim kolo dovezou na akci autem, jak uvádí Lana, tak je to prostě pro dobrou věc a hubou si zamelou o106
Mimořádně s vámi tedy souhlasím, že takový frajírci s vypujčeným kolem jsou pro Cyklojízdu přínosem, třeba to byli ti, co neuměli jezdit a vymázli se na cyklojízdě v Blance ? :)
Tak mě napadlo, domluvit se s klukama z Rekola, že by jim na cyklojízdu ta kola půjčili.
Ti zapálení cyklisté by si pak nemuseli nandavat zahrádky na auta a vláčet se na "Velkou cyklojízdu" s vlastníma kolama, mít problém se zaparkováním, prostě by se to elegantně pořešilo.
A navíc, ta růžová, v to peletonu "Velké" cyklojízdy by byla fajn.
To už praktikují v Brně :)
https://www.brno.cz/brno-aktualne/co-se-deje-v...
nebo v plzni
http://www.plzennakole.cz/jak-si-pujcit-kolo...
A jeden takový velkohubý cyklista na tebe každé ráno kouká ze zrcadla.
Zrcadla jsou na cyklostezkách po ránu, hlavně u řeky převážně zamžená...
Doprava kol na začátek cyklojízdy a vyzvednutí v cíli:
Přestože převážení kol po Praze automobily je proti duchu celé akce, tuto službu nabízíme, avšak pouze skupinám min. 15 osob a pouze při platbě dle našeho standartního ceníku min. na 4 hodiny. Pro využití služby je třeba rezervace předem.
Rezervace kola na Velkou Jarní cyklojízdu 16.dubna 2016
Rezervujte si prostřednictvím tohoto formuláře vypůjčení kola na cyklojízdu 16.dubna 2016 v půjčovně kol OKOLO za 100kč. Máme ještě volná kola, po vyčerpání kapacity tento formulář nebude dostupný. Podrobné informace k vypůjčení kola na tuto akci obdržíte v e-mailu s potvrzením: např. jak a kdy vyzvedávat a vracet kola, platba a záloha, jak od nás na cyklojízdu,
To reserve bike rental for the Prague Spring critical Mass 2016 bike ride on 16th April for CZK100/bike please use the form below. We still have bikes available, this form will become unavailable when we reach our full capacity. More info will be sent in confirmation e-mail.
Adresa/Address: Revoluční 8, Praha 1 - ve dvoře/in the courtyard ...
Logika nikdy nebyla tvojí doménou.
Když bude někdo nabízet službu gay-prostituta obyvatelům Újezdu, znamená to snad, že obyvatelé Újezdu jsou gayové?!?
Nebo není tou vaší ?
Sama cyklojízda doporučuje půjčování kola na cyklojízdu a Újezd nad lesy nic takového sám od sebe nenabízí.
Ale děkuji, že jste si odpustil vaši oblíbenou sprosťárničku a neměl na Újezd nad lesy váš oblíbený zeměpisný úder .
A navíc ani nechci vědět co na vás kouká ze zrcadla a čím to musíte chladit aby jste nebafnul na první dobrou ...
B - rok 2017
https://www.nakole.cz/diskuse/21751-doporucuji...
C - rok 2018
https://www.nakole.cz/diskuse/24733-prepravu...
Nepřekvapilo...
http://praha.idnes.cz/cyklobus-testovani-praha...
Zajímavá diskuse k článku
Mé zkušenosti jsou velmi dobré. Ochota šoférů mě mile překvapila. Cesta ubíhá bez zpoždění a výhledy jsou konečná zastávka. Je to tam moc pěkné a můžu cyklobus a výlety tam doporučit.
Technická otázka ,dle nicku soudím, že jezdíš na ekole ? A to se s ekolem ještě necháváš vozit autobusem ? Slabá baterka ?
Jako, že se necháš vyvézt busem nahoru, pokocháš se výhledy "od letadla" (= místo, kde v roce 197? havarovalo letadlo" a zase jedeš dolů?!?
Tak to bys nám ale měl říci trasu celého výletu, aby to bylo zajímavější.
Anebo rovnou proval, kolik ti platí za tuhle reklamu?!?
Promiň, ale cyklobus do Suchdola je prostě hovadina i pro rodiny s dětmi. Ty navíc na nějaké výhledy kašlou.
Však uvedl, že cyklobus bere. Tak ho provozuje a MČ Praha 6 mu to platí.
Co je na tom nepochopitelného?
8-D
No s dámou si hned tak netykám, navíc tento styl diskuze mi přijde podivný. Pro Vás hovadina a pro mě skvělý výlet, který ještě teď cítím po celém těle.
Má cesta měl jeidný cíl a to hrad Okoř a zpět, šofér mi bezproblémů vzal kolo i zpět. Jelikož Suchdol je na kopci, má baterka zvládla.
Plánuji to zopakovat několikrát směrem na Kralupy a cílů je tímto směrem hodně a je mi jedno co si o tom myslí nějaká potrhlá ženská.
Potrhlá ženská?!? Proč?!? Protože s tebou nesouhlasím a nechrochtám blahem, že mě bus s kolem vyveze na kopec, ze kterého je jediná cesta zase sjezd dolů?!?
Nejsem žádný lamač kilometrů, spíš naopak. A je mi jedno jak jezdíš a kudy, ale jen nám tu prosím nematlej falešný med kolem huby s tím, že šetříš fyzičku a baterii a jak úžasný je start výletu ze Suchdola. Odtud totiž není jiná cesta než zase zpět do údolí. Jedno na kterou stranu. Snad kromě Horoměřic, ale i tam ti nakonec nezbude než sjet dolů.
Oblast kolem Suchdola znám dost dobře, protože ji mám "za chalupou". Právě proto mě zajímalo, kudy a kam ze Suchdola vedla tvá cesta. Teď je jasné, že cílem byla Okoř - dovolím si tvrdit, že cesty na Okoř znám také dost dobře http://www.vrstevnice.com/akce/grandaction/okor...
Nechat se vyvézt do Suchdola je naprostá zbytečnost když se kopec dá objet zcela po rovině a bez námahy. Kilometrově to nevyjde o moc víc.
Navíc stejně si musel vystoupat na Lichoceves - tenhle hrb se dá objet jen od Středokluk.
A co už vůbec nechápu, proč si se cestou z Okoře znovu sápal nahoru do Suchdola a to jen proto, aby tě bus dovezl zase dolů s kopce. Zvlášť když argumentuješ špatnou fyzičkou a slabou baterií. Promiň, ale tohle by potrhlá ženská (a navíc blondýna) neudělala ani kdyby jí za to platili. To je prostě nad moje chápání.
Kralupy jsou také velmi pěkný cíl cesty - rovněž si dovolím tvrdit, že je mám projeté dost důkladně http://www.vrstevnice.com/akce/2014/1410rijen...
Ale opět - startovat ze Suchdola, když stejně sjedeš zpět k Vltavě, je totální nesmysl.
Nevím odkud jsi, ale mnohem lepší je vyjet metrem na Veleslavín nebo na Petřiny - dostaneš se výš a máš před sebou mnohem víc možností kam jet a navíc takřka po rovině.
Ale jak jsem psala, jezdi si jak chceš, jen nám tu prosím nevěš bulíky na nos.
Princezno svět se netočí podle Vás, naučte se číst, ten cyklobus je zatím na zkušební trase!
Víc toto nebudu komentovat neboť si tu připadám jako cíl nějaké pokusné nežádoucí konverzace a protivenství.
(Mě osobně Vaše histerické záchvaty nezajímají).
Popis trasy je histerický záchvat? To jsou věci. V tom případě si tě dovolím upozornit, že tys ho měl také a dřív než radka :-)
A jen se zeptám, nemá náhodou radka třeba pravdu v popisech tras a možnostech vyjetí z Prahy?
Pokud nemá, tak v čem?
To, že je něco ve zkušebním provozu ještě neznamená, že to musí být realizováno ve stylu "Potěmkinovy vesnice".
A tohle není nic jiného než předvolební tahák.
Já jsem ti pouze zcela reálně oponovala, proč mi to přijde jako nesmysl.
Od tebe jsme se tu zatím nedozvěděli nic jiného než úvodní příspěvek opsaný z tisku a pak výkřiky typu "já to beru", "řidič byl ochotný", že jsi se zcela proti logice vysápal nahoru do Suchdola i proto, aby ses nechal svézt zase dolů k metru, a že jsem praštěná, když chci vědět něco víc.
Mě by ale opravdu zajímalo, co může být na startu ze Suchdola tak lákavého a také by mne zajímalo, odkud a kudy jsi na tu Okoř jel.
Resp. jaké výjezdy z toho Suchdola jsou pro tebe jako cyklistu zajímavé.
Byla bych ráda, kdyby si víc napsal k tomu, jaké to má pro tebe výhody a jaký byl o bus zájem ze strany cyklistů, ale od tebe tu čtu jen samé prskání, které mě jen utvrzuje v tom, že jsi v tom zkrátka zainteresován.
Jo a mimochodem - "histerické" se píše s "y"... po "h"...
Dost mě to připomíná ideologie svazáckých pokrokových aktivit, taky jsem kdysi byl omylem ve svazarmu kde jsme akorát zblbli po chlastu, nic, ale když si to tu čtu, hlavně ty udivené, no rychlé šípy s M. Dušínem hadr.
Dívenko přece nejste předákem odborů nebo mi čestně prohlašte, že nemáte nic lepšího na práci, než budovat lepší zítřky pro své kolegy, z lásky???
No já se neřadím mezi cyklisty tím, že jednou za rok vytáhnu své staré elektrokolo za své šedesátiny a jedu za romantikou tam kde to vůbec neznám bez mapy soustředěn na jediný cíl.
A zblblá holko když nemusím tak v bouřce bez šátečku nejezdím ani s dozerem ani pásákem.
Což dejte si raděj panáka!
WTF?
že by úpal? nebo úžeh?
Záchvat debility. Nebo senility.
A ty seš chlapče kterej, červenáček nebo rychlonožka?
Chlapče, chlapče, ty ses nám ale hezky rozkecal.
Doufám, že budou ještě nějaké rady a postřehy jak se s elektrikou nechat vozit autobusem?
Děkuji, lépe si nám dopad cestování uvedeným cyklobusem na cyklistu prezentovat nemohl.
Jen doufejme, tedy v Praze doufejte, že to nebude mít podobný vliv na další :-)
To záleží na tom, jestli to bude také realizováno jako předvolební tahák :o)))
Co, kde, jaké volby zase?
V Suchdole budou volby?
Vždyť tam volili před nedávnem:-))
v Manchesteru mají cyklotramvaj, akorát o tom tamní dopravní podnik neví.,,,
https://www.youtube.com/watch?v=PoukK0pNjYY
Vypadá spíš jako autobus. V Praze žádný vhodný držátka nemaj.
Tak kupodivu to opravdu asi bude tramvaj, respektive ten jejich systém Metrolink. Nicméně cyklotramvaj není nic neobvyklého i v ČR, byť teda v ČR jde jen o přestavbu T3 na tramvaj pro jízdní kola (něco jako ty malé vagonky 010 ČD). Snad i Most by nějaký takovýhle vůz ještě měl mít.