Zdravím,
ráda bych pořídila nové kolo na výlety s cyklosedačkou. Předpokládám, že jezdit budeme po zpevněných cestách, žádný velký terén. Mám ale dost omezený rozpočet, cca 10.000Kč. Byl by někdo ochotný napsat mi z čeho mám vybírat a tipy, na co si dát při výběru pozor? Nebráním se ani bazarovému kolu v dobrém stavu (na výšku 165cm). Díky!
Zdravím, za 10ku se dá koupit kvalitní kolo max z bazaru, je dost špatný, že máš tak úzkej rozpočet, nicméně bych se podíval někde v bazaru po SuperFly, to není vůbec špatný kolo, na tvý poměry by stačit mělo.
Se superfly mám skvělý zkušenosti, jezdí se mi na ní pohodlně bez větších komplikací. Nicméně, kdybych měl na výběr, tak bych šel asi do dražších Authorů či tak, ale na to má peněženka zatím nestačí :D
Superfly jsem mel, kvalita strasna, rafky hned rozcentrovane a ram se vlni. Diky, nikdy vic
Nové kolo ... nevybrala jsem si, tak mám zatím dokončený seznam komponentů pro obnovu starého a už mě to nebaví ...
K tématu "nové kolo do 10 000" - Rock Machine, ale neradím, jen že na 1. pohled vypadají docela dobře a pojízdná snad taky jsou.
Je to stejné jako u všech významnějších značek. Čím je levnější tím víc je horší a je o dost horší než kola ostatní "běžných" značek.
S málo penězi si nelze vybírat ze spešlů, canondálů, rockmachin a chtít aby to jezdilo jako plnohodnotné kolo a ne jen nějaká demoverze kola :-)
Potíž je v tom, že trapaci z eurobajku mají samé demoverze.
Jo, když jsem se u nich před 3 lety stavoval v Otrokovicích s prasklym drátem ve vypletu, tak nejbližší centrování je možné až za 3 týdny a stalo by 300,-
Tak jsem si koupil centrklic (za stovku - jsou to fakt hovada) a srovnal si to před prodejnou za 5 minut sám. Děkuji, nikdy víc.
No já si právě včera říkala, jestli si nakonec nějakou takovou demoverzi nebudu muset pořídit, abych mohla jezdit. Nedokážu si představit být den bez kola :)
Mám dokonce zadané nějaké požadavky v servisu na sestavení kola, ale nějak to vázne.
Člověk aby byl vzdělaný ve všem. Ale do bary2 mám hodně daleko.
Při tvém ježdění by sis měla pořídit už slušné kolo od běžnějších značek někde alespoň za 15.
Demoverze jsou při větším ježdění k vzteku, neustále budeš něco seřizovat, měnit, servisovat a nakonec se dostaneš o dost víc než na těch 15.
Ta kola vypadají hezky, ale opravdu jen vypadají, a ještě k tomu z povzdálí, na nějaké detaily se taky nesmí moc koukat.
Není od věci si jednou za čas udělat radost, vzít o pár korun víc a jít do slušného obchodu a vybrat si kolo na slušné úrovni, zvlášť při tvém ježdění a ještě v jakých podmínkách.
Tyhle demoverze jsou dobrý akorát na odpolední volnou projížďku po rovině našim luxusně vyasfaltovaným lesem, kde za celých 20 km přeřadíš maximálně 2 x a na přesmyk nesáhneš a brzdíš jen u bufetu s občerstvením :-)
No jo, ale když já si právě nemůžu vybrat!, na každém kole něco je, v několika snad slušných obchodech jsem už taky byla. A nakonec že se nevejde do rámu velká láhev, to je pro mě taky mínus, přitom horní trubku potřebuju nízko, byť se mi sportovní rámy líbí. Nemůžu teď ani na Kozákov, v prvním stoupání bych přetrhla řetěz. Ach jo.
Když je řetěz v pořádku, tak ho nepřetrhneš, tak dobrá fakt nejsi :-))
Velká lahev je co? Snad do všech HT rámů se vejdou litrové lahve a to je dost na celodenní výlet.
U celopér to je poslední dobou problém, díky jinak uloženým lumičům je potíž dát i 0,5 litrovou lahev, do některých žádnou.
Kolo se dá vyřešit s domluvou slušného prodejce. Koupí se kolo, které rámem a některými komponenty odpovídá, co bys chtěla mít jiné tak si sehnat sama nebo to domluvit s prodejce a on ty díly na kolo dá, původní si vezme a část ceny odečte. Je to o nějakou korunu dražší, ale ne moc, ale zato máš kolo jaké bys chtěla.
Také jsem to tak udělal a nebyl problém.
Litrová lahev je dost na celodenní výlet? Šmankote. Mám to trochu jinak, tedy tak od začátku června do konce srpna. 1,5 l minerálky v košíku v rámu, 1,5 l bublinkové vody na nosiči, zabalené v ručníku nebo v dece, jedna nebo dvě plechovky Fanty v brašnách pro chuť, no, a když se zadaří, tak po cestě aspoň 1x 4 deci Kofofoly... ;-)
A to jezdíš po nějaké poušti nebo kudy, že za celý den nepotkáš vodu nebo jiný zdroj pití a všechnu vezeš sebou?
Poctivě jsem se nad Tvojí otázkou zamyslel! A výsledek? Nikoli, po poušti nejezdím. Tam by se mi totiž zabořilo přední kolečko do písku a zbuchnul bych, chichi. Jezdím asi tak ponejvíce na Třeboňsku a Blatensku, případně Křivoklátsku. Ale, jsa plachý introvert, chci si výlet užít sám mezi lesy, a ne muset během výletu hledat cilivili a zabývat se nějakým sháněním předražené teplé žbrďoly či kýho čerta. Raději si vše vezu s sebou. Nátělník, kdyby bylo horko, svetr, kdyby byla zima, pláštěnku, kdyby pršelo, dopalovací krém, kdyby smažilo, jídlo, sladkosti, mapu, kam jedu, mapy sousední, kdyby mne napadlo změnit trasu... Nářadí ovšem pouze to úplně základní. Tj. bez svěráku a bez svářečky. Zamlada, když jsem ještě jezdil v kožených tretrách s kufry, tak jsem si vozil s sebou i tenisky. Abych si jako neochodil kufry, když při zastávce na oběd courám od lavičky k rozcestníku, že ano. Prostě jednodenní výlet (na CELÝ den!!) je pro mne bez brašen nemyslitelný :-) Ale tak proti gustu...
Jsem si kdysi jednu dobu dělal, kromě strohého cyklodeníčku, i takové zápisky z výletů. Když už se ptáš, kudy jezdím, tak Ti to sem lípnu, jen tak mimochóďo.
Ale jo, je dobrý mít sebou to potřebné plus nějakou menší rezervu. Pokud takové množství potřebuješ, tak jo, ale i tam kde si uváděl, tak se určitě dá pití sehnat, ale je fakt, že když se chce tak se dá jakémukoliv zdroji pití úspěšně vyhýbat i několik dní :-)
Jak to dopadlo:
Protože se to v servisu s požadavkem na sestavení nového kola nepohlo ani po 3 týdnech, riskla jsem odeslat ten můj seznam komponentů. Poruč a udělej sám. Jedna krabice přišla v pondělí, druhá v úterý, včera všechno manžel namontoval na můj rám, dnes je kolo u odborníka na doladění, zítra bude doma. Dnes prší, tak se to dá bez kola vydržet.
Elegantní řešení a nejspíš i nejlepší na volbu komponentů.
Taky čekám na krabici, za chvíli by měla zazvonit :-)
Jsem ráda, že se mi podařila objednávka, že snad všechny věci budou k sobě pasovat dobře a že jsem o něco chytřejší.
Neskrývám svůj technický talent ... ráno jsem se dívala na kolo, jak se to manželovi povedlo, koukám na nové páky: "Proč tady jsou 3?" Zapomněla jsem na brzdovou :D
3 páky, co sis pořídila? Pochlub se
Ale, to byla ukázka naprosté momentální blbosti. No jsou tam 3 přece, jsem zapomněla na brzdovou.
Ano 3, takhle jo, myslel jsem, že máš něco jiného :-)
To jsem zase já :) Snad nebude vadit, že to připojím opět k tomuto tématu, stejně je neaktivní. Vyčetla jsem z diskuse, jak jednou Lelek-nakole radil jedné cyklistce a pak i ostatní jste psali mně názory ohledně ozubení - díky za to. S MTB klikami a krosovými koly se mi jezdí dobře, občas jedu vyvenčit i 9. kolečko.
Nechám si opět poradit - čím mazat, aby pak černota nebyla všude možně. Na 1. mazání jsem měla po ruce olej na šicí stroje a jízdní kola, i po utření a dávání si pozor mi nejvíc vadí špína na lýtku, to pak budou špinavé i nohavice (je to i tím, že nemám uprostřed ochranný kryt)...
Především namazat olejem, který dobře zavzlíná do řetězu - a zbytek pořádně otřít. Větší množství mastnoty na povrchu řetězu je tak akorát magnet na prach.
A jestli chceš doporučit olej, tak od Motorexu Wet Lube ("do mokra")
Ve flaštičce, kapátko. Tváří se to draze, ale není. Řetěz vydrží namazaný dlouho, nesmývá se, váže málo prachu. Takže se ho vypatlá maličko a flaštička vydrží dlouho.
Naposled se osvědčil na Drtiči, když řetěz nezašustil ani po doslova celodenní vodní a bahenní koupeli.
Např. tady :
http://www.vseprokolo.cz/mazivo-olej-motorex...
Sprej nebrat. Sice ho je za tu cenu jakoby víc, ale část je hnací propan, navíc ho půlka skončí na zemi prostřikem. S kapátkem je to pohoda.
Mažu tím kapičkou i přehazky.
Z toho obchodu mám zapletené kolo, mohla jsem si nechat poradit dřív.
Já jsem zkoušel Wet Lube i Dry Lube, obojí buďto po důkladném otření nemazalo, nebo po méně důkladném časem začalo chytat prach. Tak teď "mažu" WD-40, což dobře vypláchne nečistoty, nechytá na to tolik prach, a přitom to odpuzuje vodu, takže po čtvrthodinovém dešti a oschnutí není řetěz jak liška.
Jediná nevýhoda oproti "opravdovým" mazivům je, že musím mazat tak 2-3x častěji než předtím (mažu až řetěz začne pískat nebo až po dešti chytí náznak rezavění).
Mazat se dá určitě i stolním olejem po usmažení řízků. Taky si můžeš řetěz počůrat aby ti nepískal a neskřípal.