Zdravim Vas,
nez jsem se rozhodl tady otravovat prosel jsem nekolik obchodu s elektrokoly.
Kazdy mi tvrdil neco jineho, tak bych pozadal Vas o radu.
Shanim set do zadniho kola (na zacatek nechci tolik investovat do stedoveho,ktery je pry super nejlepsi)
Ve 2 prodejnach mi radily at se vyhnu cine a vemu neco z CR.
Kolo bude provozovano na Vysocine takze i nejaky ten kopecek, ale zadny teren se neplanuje.
Vykon asi 500W, 250W co mi bylo nabizeno se mi zda malo.
Set Magic Pie je pry moc tezky.
Tak si rikam, co takhle vzit vsude zminovany evbike?
Treba tento:
https://www.evbike.cz/EVBike-Wheel-Kit/Sady/Kit...
Dekuju
Adam
Dobrá prdel :-)) Takže Magic Pie 4 je těžký 7kg s integrovanou Řj. ALE TEN Z ODKAZU MÁ 3/4 VÝKON a váhu 6,6kg s výpletem :-)A to je tedy lehký?? Pokud nechceš E-motorku,ale kolo,tak buď 250W(500W) s planetovou převodovkou,nebo středový pohon.Jinak :Omezení maximální rychlosti 25 km/h lze vypnout a nastavit až do 60 km/h (mimo pozemní komunikace)Těch 60km/hod bych chtěl s výkonem 750W vidět(u tohoto motoru)
A doplnění : šlapat s nábojovým motorem bez proudu je velmi neplhodlnné,spíše těžko proveditelné,max. 5km po rovině.(se zapnutou rekuperací to nejde vůbec)
Aha :-) tak to jsem malej blbec... toho jsem si vubec nevsiml.
Respektive ani jsem na to nekoukal pouze jsem mel zafixovano, co mi rekl mechanik v obchodu, ze Magic je strasne tezkej at se kouknu po EVbike, ze bude stacit...
Opet udelam blbce - co je ta planetova jednotka? To ma MagicPie?
Ohledne toho doplneni o slapani - to znamena, kdyz dojde stava spapat jde "normalne" jen se stredovym jo?
I středový klade odpor (nemám ho) měl by být minimální,ale nemůžu hodnotit. Nábojový s planetovou převodovkou má volnoběžku,tedy téměř žádný odpor neklade. Nábojový přímý ať už EV Bike nebo Magic pie klade odpor značný. Rambo by možná ujel 100km,ale já bych jel autobusem,bez proudu.Pokud chceš jezdit na kole,tak platí co jsem řekl. Středový,nebo s planetovou převodovkou do výplety a volnoběžkou. Uvědom si,že moje zadní kolo,tedy motor,špice,ráfek + pneu váží snad 10kg,možná i kousek víc. Magic Pie i EV bike nábojový přímý nemá volnoběžku ani planetovou převodovku.
Hm.. tohle mi nikdo nerekl. To jeste musim zvazit.
Pokud jsem dobre hledal volnobezku maji "jen" 250W motory. Kolo je primarne urceno pro mamu, ktera ma spatne koleno takze by se mela prevazne vozit, ale kdyz dojde produ bude v riti ...
Zde máš výběr, 4 od shora je pro tebe ideální
http://www.ecotech.cz/elektrokola-motory/
Jsi si jistý? že ji to bude převážně vozit? Po rovině ano. Do kopce je točivý moment malý.
Tento?
NOVINKA - Elektromotor 500W / 36V s převodovkou
do ZADNÍHO kola pro DISKOVÉ nebo čelisťové brzdy
Elektromotor 500W / 36V s planetovou převodovkou a volnoběžkou - pro výplet do libovolného ráfku se 36 dráty, rychlost 30~40 km/h, šestikolečko Shimano MF-TZ20, akcelerátor se signalizací nabití akumulátoru a řídící jednotka jsou v ceně
Hmotnost motoru: 2,8 kg (bez šestikolečka)
Upínací rozteč: 135 mm
Šířka motoru: 78 mm
Průměr motoru: 112 mm
K tomu uz staci jen baterka? jsem zvyklej, ze na obrazku bejva i prislusenstvi :-))
Obrázek není někdy vše vypovidající.
V popisu je to co je důležité
Mptor se tuším musí nechat vyplést do rávku.
Pak už stačí jen baterie.
Tuto sadu nepojízdnou mám již 3 roky, není to tety žádná novinka.Již po 168km vypověděl zlužbu-údajně byl spálenej,ale reklamace byla uznána.Po opravě ujel snad jen 30km a je opět mimo provoz.Po rovině jel jen 25 těch 30-40 je z říše snů.V 7-8% kopci jsem musel pořádně zabrat, jak mě došly síly končil i motor. Nedoporučuji. Co mohu po 3 letech doporučit je tento motor,
http://www.elifebike.com/peng/iview.asp?KeyID...
Právě mám na celnici již druhou sadu pro svoji ženu. Tento motor se kopců nebojí, zatím vyjel vše a to vážím 115kg a po šedesátce už těch sil není taky na rozdávání. Po objednání a zadání přepravní firmy DHL byla sada za 11 dní na celnici. Je to převodová 500w a nedá se v ČR koupit.
Máš pravdu částečně,ale ta 250W jede i cca. ´33km/hod po rovině
Aha :-) to jsi měl říct hned. Máma by asi nebyla nadšená z kola o váze 30kg.Moje má přes 33kg. A krmit motor EV Bike ,nebo Magic pie z nějaké lehké malé Lionky také nejde.Existuje i 500W s volnoběžkou,ale jelikož má stejnou velikost jako verze 250W nevím jak to soudruzi dokázali.Po rovině ji může vozit i 250W.ale do kopce asi těžko
Pro případ, že dojde proud, je nejlepší převodový motor. Alespoň člověk má trojtac a vyjede tak všechno.
Planetová převodovka http://www.evbike.cz/out/basic/img/kola/Planet...
http://eskutr.cz/cs/motory-/319-motor-rafek-26...
Nedej tady na ty rady, protože každý si chválí, co sám má. Každý ten systém má výhody a nevýhody. Záleží co od toho čekaš. Někde si to zkus sám.
Měl by napsat,kde se bude paní převážně vozit.Jestli v Krkonošíš,nebo na Hané.A jestli umí zacházet s přehazovačkou(v případě středového pohonu)
Pokud peníze nejsou problém a místo kde se bude jezdit má běžná stoupání,tak bych doporučil Smart Pie 4,nebo http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... . Vzhledem k integrované ŘJ odpadá hledání místa na kole pro ŘJ.A vzhledem k výkonu 500W by měla stačit lehká rámová baterie Lion.
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=4631.0 4,5 kg
Ten 500W Ecotech váží stejně jako 250W Ecotech,a točivý moment nebude vyšší. Nevím jak dobře bude vyjíždět ty kopečky bez příšlapu.Co si to vyzkoušet a půjčit si nějaké E-kolo?
Asi to bude nejlepsi volba.
Koukal jsme na ten Edge, co jsi odkazoval.
To uz je podobne cenove jako 8fun do stredu,ne?
Je to drahé ,ale asi na 2/3 ceny nejlevnějšího středového. Ale u střeďáku je třeba řadit. Pořád nevím ,kde to má jezdit. Pojem normální,běžný kopec atd. to o ničem nevypovídá. Pokud jsou to vyloženě lehká stoupání,tak ty by měl nějakou menší rychlostí vyjet i 250W převodový nábojový motor. Ale určený k tomu,aby se na tom někdo vozil a nešlapal není.
Uz se v tom nejak ztracim. Kdyz vezme 25OW, tak kdyz dojde proud bude schopna slapat, ale zase to prd vyjede. Kdyz bude silnejsi a dojde proud muze to zahodit :-) :-) :-) Teren nevim, jak lip popsat Vysocina okolo Telce kopecky tam jsou. Nevim, jestli existuje nejaka mapa kopecku
dej mapu,vyznač trasu a mapa výškových profilů existuje
Dívám se na to a tam jsou snad lokálně stoupání 20%. To je dost. Šetři na středový.
Kde by se tam vzalo 20 % ?
Vždyť je to splašená rovina s jedním hrbem a v průměru sotva s 1 % stoupáním. Jestli tam bude někde na 5 metrech 10 % to bude všechno a to přeskočíš rychlejším přišlápnutím :-)
Píšu "snad". :) Já to tam neznám. Jen jsem se díval na vrstevnice a odměřil si kus cesty v nějakém kopci a vyšlo, že 5m na 27m, takže přesně 18,5%. Pokud je absolutní většina trasy - jak říkáš - splašená rovina do 10%, tak pak je to samozřejmě jiná. :)
Mám přestavbu „Apache Power Systém“ elektrosada na zadní kolo - 28", LCD displej, baterie 13Ah rámová a jsem spokojen. Vyjel jsem v pohodě z Liberce na Ještěd, 10 km furt do kopce, mám 100 kg. Jsem rád, že jsem nedal na rady, že musím mít středový pohon. Cena sady 20500 Kč, montáž jsem si udělal sám za jedno odpoledne.
Koupil jsem sadu pro přestavbu na: https://ekolo.cz/elektrosada-na-zadni-kolo . Jednání e-shopu OK.
Co (já) považuji za důležité:
Verze elektrosady SILENT - proud se sinusovým průběhem. Nebrat levnější verzi elektrosady BASIC - proud s obdélníkovým průběhem. Apache to rozlišuje, jinde jsem rozlišení nenašel.
Baterie rámová – držák je částečně kovový a líp chladí elektroniku než plastový držák nosičové baterie.
Loni jsem měl Leader Fox E-FERRARA a byla to do kopce hrůza. 5-10 minut jsem stoupal, pak se kolo přehřálo a vyplo se, 15 minut jsem čekal na vychladnutí, a tak dokola až na vrchol. Teplý byl konec držáku baterie u sedla – asi elektronika. Rovinka bez problémů, ale tam elektro zatím nepotřebuji. Výrobce se se mnou odmítl bavit. Opakovaná reklamace v prodejně a údajná oprava. Zcela bez uživatelského zlepšení. Nakonec jsem kolo vrátil do prodejny a oni mi vrátili peníze.
Než slabý nábojový,raději ten nejslabší středový. A 20000kč je málo? To už ta investice do středového není o tolik větší
Kopce které vyjede středový ten tvůj vychvylovyný se v nich uvaří:-)
Jen teorie. Uveď prosím jméno kopce v okolí Liberce.
Ja nepsal nic o Liberci.
Jednoduše, středový vyjede jakýkoliv kopec kdekoliv na rozdíl od přímého.
A to je mnohaletá praxe nikoliv teorie.
Nestalo se mi, že by mě zadní standartní nábojový motor 8Fun či SY nevyvezl. Středový motor Bosch a Yamaha mě v prudkém stoupání vypekly. Jedinný Maxdrive od Bafangu mě vyvezl všude. Je to jen o nutnosti správně řadit a držet přiměřené otáčky jak u frekvenčního snímače tak u torze. Sada od Apache power- silent verze a baterie na míru je jasná volba. Ten motor ve špičce dává 540 W. Jestli se vozit, kupte si skůtr.
Již šestý rok jezdíme se ženou s nábojovými motory 250W s převodovkou (v zadním kole) a jsme spokojení.
Jak jsem již dříve dokládal i záznamy z navigace, tak jsme bez problémů vyjeli na Špindlerovku, nebo z Míseček na Zlaté návrší a mnoho dalších.
P.S. nečekej, že "kilowaťáci" ti pochválí nábojový motor 250W. Jejich argumentace se jen posunula od obhajoby přímých motorů 1kW a silnějších ke středovým, samozřejmě minimálně 750W :-)))
Samozřejmě diskrétnš mlčí k jakům účelů takové "elektrokolo" používají...
Trochu demagogie. Tzv. kilowaťáci ani netvrdí,že mají kola.Ale to těch 750W střed je také mimo. /je i 1kw už) Pouze bylo dáno na zvážení vzhledem k ceně(cenového rozdílu) mezi 250W a 750W,jestli není lepší koupit 750W. Když je nečeho víc a nepotřebuji to,mám to v záloze. Když je něčeho málo a náhle to potřebuji,tak už to chybí a nejde to změnit. Jen koupit jiný set.
Rozdíl je cca. 2000. Samozřejmě jsem pominul akumulátory. 48V je těžší,než srovnatelný 36V. Ale zase má více energie. Ale pokud uvažuji o montáži elektropohonu na kolo,je třeba také vzpomenout,lepší těžiště středového pohonu a nemusím na kole nic měnit . Je to čistější řešení. Techničtější. Ale pro člověka co už opravdu moc nezvládá je 250W nábojový ,převodový motor v kopcích slabý.
Do kopce tě netlačí výkon, ale síla, kterou dostaneš na zadní (obecně hnací)kolo, tedy točivý moment! Ten je u 750W BBS02 jen o 25% vyšší než u 250W BBS01, ale za cenu trojnásobné spotřeby! Ta výhodnost, energetická bilance a dojezd pak vychází trochu jinak, že ano?
BTW: i 750-ka má svůj limit stoupavosti, co pak?
Nábojové převodové motory nejsou odepsané a jejich kity jsou cca o 10.000Kč levnější než středáky - viz foto části ceníku e-pohonu - myslím, že většině, která se nepotřebuje pohybovat v extrémním terénu zcela vyhoví.
Dnes bych také kupoval středový motor 250 W, ale jenom proto, že jsem o 6 let starší a po dvou operacích, a už mi to tak nejede. Soustředil bych se na volbu optimálních převodů za motorem. No a až nebudu moci, tak holt z e-kola slezu a budu nad fotkami vzpomínat jak jsem si krásně užíval a ne do nekonečna žlučovitě omílat jak jsou směrnice EU nesmyslné. :-)))
Ať tě provází síla. Akorát ten středový má o 500% větší točivý moment nnež nějaká 250w převodová sračka v nánoji.
Podle odborníků je těch 12,1 Nm měřeno před převodovkou do pomala, takže výsledných 60,5 Nm je jen o 25% méně, než u středového BBS01 - ten má také vestavěnou převodovku do pomala.
Ono z logiky věci je zjevné, že budící cívky jsou na podobném průměru, Ampérzávity budou asi prakticky stejné, napětí v obou případech 36V, takže i výkonové parametry budou podobné.
Takže ta sračka nebude tak zavánět,jak se domníváš! Leda v tvůj neprospěch. :-)))
60,5 Nm. To bude určitě pravda. Odkaz na ty odborníky?
Dotaz u firmy "kde je těch 12,1Nn". Tuto hodnotu jsi nezpochybnil. Pak jen pouhá matematika - planetový převod 5:1.
Než jsem si set koupil tak jsem se hodně zajímal o parametry různých výrobků a větší moment měl pouze Bion-X. Ten měl ale také magnety na dvojnáobném poloměru. Pokud nepoužiješ nějaké "kosmické" nateriály tak z motoru o takovém průměru a šířce více nevyždímáš...
Vlastně vyždímáš - jak by ti mohli potvrdit někteří diskutující - kteří přestavili ř.j. a do motorů pouštěli vyšší proud. Dnes by mohli posloužit výstavkou shořelých, hlavně přímých, motorů. :-)))
Tentokrát i přes svůj hendikep jsem měl na mysli středový 350w motor který používají mí známí a kolegové. Jeden z nich ma i 500W přímý v zadním kole a tvrdí že stím nevyjede to co s bafangem 250w.
Jj, to je starý problém přímých motorů proti převodovým. Nábojový s planetovou převodovkou 1:5 dává větší Mk a pracuje ve výhodnější oblasti otáček než přímý. Podobně jako středový, ten díky přehazovačce může pracovat déle ve výhodné oblasti otáček. Jen to chce se trochu zamyslet nad vlastní vahou, výkonností a terénem ve kterém se chci pohybovat a podle toho volit talíř a rozsah pastorků.