Co to je, že se o to tak perete? Něco rozdávají?
Znám K2, ale to je jen takový veliký kopec, něco jako Plešatá hora... :D
Jo, rozdávají namazanej chleba.
http://www.k24.signaly.cz/
Za chvíli vyrážím na místo, přesně proti tomu větru, co tady máme. Pak už jenom spát, co nejdýl - škoda, že do zásoby to nejde.
A zítra si větru teda užijem.
Hlavně ať to vydrží bez bouřek.
K večeru a na noc by měl vítr zeslábnout a v sobotu už by neměl být tak silný.
Jen doufejme, že se počasí bude řídit předpovědí :-)
Naladíno nevim, ale mám namazáno, naředěno, namícháno a nabito.
Sebe namažu až zítra :-)
No očistil jsem rám od bláta, přehodil zpátky silniční pláště, namontoval blatníky (aby nepršelo), brašničku na nářadí, vyměnil jsem řetěz, kazetu a větší část trojtácu za nové... tak jsem zvědav, co z toho se mi zítra rozbije... :-)
Systematicky jsem odkládal údržbu až bude mít lehokolo za sebou oba závody mimo silnici, měl jsem připravenou i novou přehazku a pedály, ale začíná to vypadat, že v neděli budu přestrojovat zpátky do terénního režimu, takže stará přehazka i pedály ještě musí vydržet... :-)
A jestli ses ptal na formu, tak oproti předchozím letům mám na lehokole naježděno dost možná nejméně. Sice mám už hodně kilometrů na inlinech a jestli počítám dobře, tak letos už 8 OB závodů a jeden kvadriatlon, ale to mi zítra moc nepomůže... :-)
Právě taky dokončuju údržbu a očistu. Z pěti použitelných kol jsem poskládal tři funkční. Na dva dárce orgánů je žalostný pohled :-)
Tomu říkám důkladný backup brát na jeden závod 3 kola... :-)
Vloni se mi kolo krapet víc porouchalo a já to musel v poledne zabalit. Měl jsem to dobře rozjeté, ale bohužel minimálně 3 kola jsem už nedal. Takže 3 kola je už slušná jistota, že by to mohlo vyjít :-)
Mně už napadlo, že bych jako backup mohl vzít inliny (druhé kolo na kole neodvezu), většinou tam jeden blázen na inlinech jezdí, ale když si představím některé úseky té trasy, tak radši budu doufat, že se lehokolo nerozbije nebo ho dokážu nějak opravit.
Jo jezdí, ale ten má vodiče, teda vodičku na kole.
Protože nejsem tak rychlej, tak jsem měl možnost dost dlouho je sledovat jak jedou. Do těch dvou kopců mu pomáhala, držel se nějaké gumy, po rovině musela holka docela šlapat aby stíhala a z kopce ji tlačil :-)
Ale byli slušně sehraný.
Tak kdyby ještě někdo nevěděl, co se mi nakonec rozbilo, tak to bylo přetřržené lanko u přehazky... :-)
Poučení pro příště - buď používat krátký bovden nebo nevyjíždět bez náhradního lanka, protože delší než 2m zřejmě nikdo jiný nemá...
Za vyřešení děkuji především Lelkům, i když snažilo se mi pomoct mnohem víc lidí, takže nakonec jsem závodit mohl.
Jinak mě pobavila na FB stížnost někoho, že cyklisti měli nesprávně umístěná světla, jeho to oslňovalo a dokonce (!!!) někteří cyklisté si dovolili jet vedle sebe.
Vsadil bych se, že to byl ten kretén, co jel prostředkem silnice s dálkovými světly a nehodlal je vypnout...
chlapci si zatím vedou dobře
http://www.k24.signaly.cz/stranky/online/online...
Hlavne, aby to prezili, tady silene fucelo, jestli si to uzivali celoi noc, no potes koste...
Už nefouká. Večer se to naštěstí uklidnilo.
Asi je pojedu povzbudit, mám to jen 55km.
Nakonec to nebylo 55 ale 77Km. Zrovna se jela Rally Hustopeče, takže byla uzavřená půlku okresu a ani pořadatelé u zátarasu nebyli schopni poradit, kudy se to dá objet. :-(( Když jsou po cestě další dvě uzávěrky silnic, které se opravují, tak je to opravdu lahůdka.
Taky je sleduji. Bohužel jsem ochořel :-( a nemohl jet.
Radek 14!
Marně jsem tě tam hledal. Myslel jsem, žes nestihl dodělat čumák.
Dodělanej úplně není, ale jed by se s tím v pohodě dalo.
Říkal jsem si co se děje, že tě nikde nevidím. Škoda, takhle tam byl jen jeden prapodivný stroj a několik takových divných věcí spíš na ležato :-)
To je zvláštní, nechápu kde a jak jezdil, ale letos jsem ho na trati neviděl ani jednou. V loni jsem toho klika viděl určitě šestkrát.
Kluci jeli perfektně.
Radek - nejlepší lehokolista - 21kol, celkově 10. místo.
Ronda - 19 kol, celkově 14.
Lelek - 18 kol, celkově 19.
(jeden okruh má 28,4km!)
Tak jestli spravne pocitam
Radek 596,4 km
Ronda 538,6 km
Lelek 511,2 km
To je sila.
Bravo chlapi.
Vítr sebral každýmu nejmíň jedno kolo. V pátek do setmění humus, v noci úplná lahoda, místy trochu zima až tak nevadila a v sobotu dopoledne se zas rozfoukalo. Možná o malinko míň, než v pátek, ale zas už byl člověk vyždímanej, takže to taky bralo energii. Je to škoda, kulatější číslo by se mi víc líbilo a po noci to na něj vypadalo. Jenže... Kdyby jsou chyby. Prostě tohle je realita a jsem spokojenej.
A jen taková perlička. Ukecal jsem Lelka na žiletku. S tím, že kdyžtak vytáhne z auta treka.
Vloni na ní jen tak ze zvědavosti ujel asi patnáct kilometrů, teď ve čtvrtek čtyřicet kiláků, aby se nastavilo sedlo - no a hned z pátka na sobotu pětikilo. Tomu se říká zvykačka.
A aby to neměl tak laciný, je to celohliníkové mučidlo, ani mrť karbonu.
Sakra to je škoda, že pořádně nefoukalo i v noci, možná bys můj rekord nepřekonal, tož ode mne přijmi gratulaci. A jako bonus budeš mít až do konce roku vždycky pravdu.
Dík. Hele, ani si nedovedeš představit, jak ta tvoje loňská zmínka o 511 km byla pro mě motivující. Jinak bych snad po 18 kolech hodil ručník do ringu a šel spokojeně s pětikilem na polívku. :-)
Já si teda myslel, že jsem ujel 512, jsem si to pamatoval podle toho německýho kombajnu, ale dyš píšeš 511, tak to jsem se holt splet :-)
Jsme tenkrát dojeli z Mělníka do Ružomberoku, ale byli jsme mladý, nabušený pitomci, bylo mi asi 26 let, to se nedá srovnávat, jsi prostě lepčí.
Možná jsi psal 512. Mi to v palici tak nějak zůstalo, protože na K24 18 koleček dává 511,2 km.
Dělal jsi na kole nějaké špesl úpravy? Např. triatlonové nástavce, časovkářské převody, nebo s to jel na klasika?
Bez úprav. Vloni jsem chtěl nasadit triatlonové opěrky, ale zas bych přišel o pohodlný horní úchop. Klasika na pohodlných řidítkách mi přišla nejlepší. A převod normální kompakt/11-25. Bylo to celé v rovině (i když jsme kolem 2.000 m celkově nazvedali)
Si pamatuju, jak jsem tenkrát ráno(končili jsme o půlnoci), po návratu ze Slovenska(autem), sedl na kolo a těch šest kiláků domů jsem šlapal jak profík.
Pak jsem na kolo asi dva roky trochu zanedbával, asi jsem byl krapet vyhořelej. Pak jsem se do toho pustil znovu, ale dodnes se do toho profi-stylu nemůžu dostat zpátky, pořád se musím hlídat, abych nešlapal jak spastik.
Ne že bych měl kdovíjak vytříbený způsob šlapání, ale myslím, že mi dost pomohly válce. na nich se člověk naučí hlídat a šlapat pěkně kulatě a jezdit rovně.
Je to podivná kombinace svalové dysbalance a špatných pohybových návyků, resp. je to svalová dysbalance, způsobená špatnými pohybovými návyky.
I válce byly úplně k ničemu, umím na nich jezdit vstoje, bez držení, ale stejně furt cítíš, že je tam něco špatně.
Co mě uklidňuje, že podobně postižených lidí, většinou ve zralém věku, potkávám každý den několik, všiml jsem si, že "začátečníci" jsou i mezi profíkama, tohle "postižení" evidentně k cyklistice patří.
Navíc letos to konečně vypadá, že to začínám mít pod kontrolou, na chronicky známých tratích jezdím průměry, jaké nepamatuju, a přitom se zdaleka nezadýchávám tolik, jako třeba vlóni.
Ale víc jak dvacet let mi to trvalo, než jsem tomu přišel na kloub, je to humus fialovej :-/
Počítám, že má řiť v jednom ohni.
To je fakt vítězství ducha nad hmotou
A tady mám stručný záznam srdečního tepu před exitem...
Taky mám tepový záznam a docela pravidelný :-)
Vy sebou vozíte snad celý áro...
Až povezete umělou ledvinu, přidám se :-)
Dobře spočítáno :-)
Bohužel vítr v pátek a v sobotu byl proti lepšímu výsledku a dalším 28 km, ale i tak jsem spokojený, splnil jsem si metu 500.
Tý vole, a já zabil sele, abych oslavil 200ku.
To mi nedělejte, hoši...
Jsem ti psal, abys jel s náma. Sám se k tomuhle nehecneš. Chybí ta atmosféra.
Souhlas.
Jezdit takhle okruhy s minimálním převýšením je úplně o něčem jiném, než kdybys chtěl stejnou vzdálenost jet v kuse odněkud někam.
Tohle je výhodnější logisticky (netáhneš zbytečně moc věcí na kole), fyzicky (občas se za někým svezeš) i psychicky (když jezdí ostatní, přece se na to nevykašleš).
jj, minulý rok jsem tři neděle před Káčkem jel tenhle okruh cvičně desetkrát (zkusit nové kolo) a i když mě tam držela představa toho, co bude za pár dní, v každém kole jsem se musel přemlouvat k dalšímu. Je strašně lehké vymyslet tisíc důvodů, proč už toho nechat a úplně každém to bude fuk. Při akci samotné je důvodů hned několik, proč jet až do konce.
Čéče, přemýšlel jsem o tom, kdy jsem byl naposled 24 hodin vzhuru (bez jizdy na kole) a taky to už bude let.
Na tohle jsem měkota, na to nemám hlavně fyzicky. Psychicky je to v pohodě, jsem zabejčilec, ale pětikilo, beze spánku, chlapi vy jste stroje!
Když nachrupneš do foroty, tak se to v pohodě dá. Zase jde o vyhecování.
Minulý rok jsem to nezvládnul, poslali mě v půlce týdne neplánovaně do Německa a přijel jsem ochrápanej. Tak jsem pak nad ránem na tři hoďky usnul a bylo po nadějích.
Když ti ale nejde o nějaká pětikila a víc, tak není problém si jít na chvíli schrupnout. Fůra lidí to tam takhle dělala. Jezdili přes půlnoc, pak tak do čtyř ráno jsem potkával jen tuhle támhle někoho - a pak se začali zase rojit.
A mrkni na výsledkovou, ani třeba se třema stovkama bys nebyl nijak na chvostu. A to bys dal bez problémů.
Aha, já si myslel, že musíš celejch 24 na tom sedět, ale stejně, když to počítám, asi skoro musíš, jinak ty průměry 22-25 jsou dost drsný...
To záleží na každém jednom, jaké cíle a jakou strategii si vymyslí. Byli tam maníci, co pomaličku, polehoučku, ale skoro furt kroužili. Pak pár dravců, co vystřelili, dali úděsným tempem několik kol, poseděli, poleželi, a pak zas něco dokroužili. Někteří ujeli něco večer a něco druhý den svým tempem, pak tam bylo nás pár magorů, co se protrápili téměř celou čtyřiadvacítkou (nebylo na vyšší tempo, takže strategií bylo zkracovat prostoje), no a pak favoriti, co letěli furt a rychle.
Já měl celkový průměr 21,2, jízdní 24,9, ale ti nejlepší mají celkový průměr 28, tak to už je pro mě nepředstavitelné a to nepočítám jízdní. Možná to pro zajímavost udělám, zřejmě bude někde kolem 32.
Předloni tam je Božák a ten si střihnut 26 koleček, o 2 víc než všichni ostatní.
Prave, to ne mimo me chapani...
Proste umi kluci
Pravidla říkají jasně, že máš 24 hodin a je na tobě, jak je strávíš...
Metoda, že si závod rozdělíš na dvě části a mezi tím se vyspíš, rozhodně má své výhody a dá se takhle dostat třeba na 400 km.
Zkoušel jsem už různé strategie a zatím stejně nemám jasno, zda je lepší jezdit rychleji a víc odpočívat nebo se snažit jet téměř pořád, i když mnohem pomaleji. Se spánkovou pauzou uprostřed, ten závod ale rozhodně méně bolí.
Je jedno jak je strávím?!?
To jako že bych klidně mohla prospat celých 24 hodin nebo je povinnost ujet alespoň jedno kolo?!?
V některých letech se dá ve výsledkách najít recesista, který měl necelé jedno kolo.
Je ovšem otázka, zda by s takovým záměrem mělo smysl platit startovné, většina lidí by se totiž doma vyspala lépe. :-)
Prvních 170 km v kuse jsme se drželi i s Petrem (na stejných kolech) vždycky s nějakou skupinou silničkářů a to byl průměr 33-34.
Pak došlo pití a byl čas na pauzu, zatímco určití závodníci pokračovali stejným tempem (s podporou osobního depa) až do konce.
Já jsem pak dával zhruba kolečko za hodinu a v řádných pauzách využil všech benefitů nabízených pro všechny - obložený chléb, polívka, klobáska, (něco jako) kofola, ...
No teda, že by přece jenom výzva pro příště? Tolik jsem na Azubu ještě nedal.
A na Oceláči Mk3 nebyla průměrná rychlost nakonec ani trochu větší, jenom jsem míň prospal - konečně ani chvilku. S Azubem tři hodiny.
A kolik je teda rekord pro lehokolo Azubu? Ja mel za to, ze 19 uz nekdo na Azubu mel, ale jestli jsi to nebyl ty, tak kdo?
Jinak je to asi krasny priklad, ze s lenosti nejdal dojdes. Nevymyslel jsem kam dat doklady, kdyz v predni (boom bag) brasnicce jsem mel sladkosti, tak jsem vzadu velkou brasnu nechal, jen z ni vyndal nepotrebne veci... kilo sem, kilo tam... :-)
No vida jak jste se hezky v Beskydech rozcvičili! :-)
jj, natrénovali jsme tam zejména dlouhé rovinky :-)
Koukám, že letos nebylo tolik lehokol jako obvykle. Gratuluji všem ke skvělým výsledkům.
A to tam byl i Azub, myslel jsem si, že s tím někdo pojede, ale on to byl jen jejich alegorickej vůz :-)
Tak já předpokládal, že za Azub jede Miro Ozimý, to bylo jediné jméno, co jsem si v seznamu přihlášených s Azubem asocioval.
Když teď ale koukám na (kupodivu stále) průběžné výsledky, tak tam dva lidi v týmu napsaný Azub mají, tak nevím, kdo s tím autem vlastně přijel...
Po tom, co jsem se v Azubu dozvěděl, že jejich tým už na K24 vyrazil a tudíš můj problém s lankem přehazovačky nevyřeší, jsem se o ně přestal zajímat... :-)
A taky to vypadá, že si budu muset vymyslet jiný název týmu. V 2010 jsem tam měl smajlíka jako jediný, pak jsem ty smajlíky různě střídal a letos si dali stejný :-) smajlík další dva lidi, které vůbec neznám... :-(
Tady je pár zběžně přebraných fotek (cca 64 MB):
http://nightrider.xf.cz/tmp/k24-2016.zip
Předpokládaná životnost odkazu cca měsíc, než to promažu a sesumíruju z toho nějaký přijatelný výcuc.
Jestli někoho zajímají taktická data, tak u mě K24 proběhla následovně:
Oficiální výsledek: 539.6 km
Tachometr:
Vzdálenost: 529.5 km
Čas v pohybu: 21:07:10
Průměrná rychlost: 25 km/h
Maximální rychlost: 48 km/h
Pulsmetr:
Čas měření: 21:11
Průměrný tep: 109
Maximalní tep: 158
Spotřeba kcal: 7428
Mimo zóny (0..110) = 10:59 (52%)
1. zóna (110..140) = 09:37 (45%)
2. zóna (140..160) = 00:35 (3%)
3. zóna (160..200) = 00:00
Ta tepová frekvence se tentokrát celý závod držela podezřele nízko, do třetí zóny jsem se vůbec nedostal (dost rozdíl oproti 2011, kde jsem měl v 3. zóně přes hodinu a ve druhé 1/3 závodu), v noci jsem běžně jezdil s tepem jen okolo 80 bpm a ani do kopce to nechtělo lézt přes 100, běžná čísla se objevila teprve, když začalo hřát sluníčko.
Poslední tři kola jsem se snažil držet peletonu silniček, protože mi bylo jasné, že je to jediná šance, jak dojet do cíle v čas. V předposledním kole to začínalo vypadat, že bysme to mohli rozumně stihnout, jenže se před námi zavřel přejezd, takže poslední kolo se jelo ještě rychleji než předchozí dvě. Zhruba 6 km před cílem jsem jejich tempo definitivně přestal zvládat a musel jsem se pustit, takže bylo docela napínavé, jestli to do cíle sám stihnu, nakonec mi prý zbyly ještě 4 minuty.
I tak podle tabule bylo mým nejrychlejším kolem to úplně poslední - průměrka 32.1 km/h.
Dohromady všechny pauzy a zastávky (včetně žel přejezdu) dají méně než 3 hodiny, tady už moc prostoru pro optimalizaci nevidím. Teoreticky by tam čas na jedno kolo navíc sice byl, ale neumím si představit, jak bych toho dosáhnul....
Nepředpokládám, že bych letošní výsledek ještě mohl překonat.
Tak to jsi byl na sejné kilometry v pohybu o 70 minut déle, než já. Ke konci jsem toho proflákal moc. Ale beru pro sebe jako určité plus, že letos jsem kromě asi tak kilometru jel všechno za svý. Ani na začátku jsem se nechyt balíku.
Kdybych se ty poslední tři kola nechyt těch silniček, měl bych o kolo méně, to je jasné, respektive přemýšlel jsem, jestli má smysl jet kolo, ze kterého mi uznají možná půlku.
Jinak to bylo tak, že občas se vezl někdo za mnou, občas já za někým, ale oproti předchozím letům jsem se povozil méně, nějak to nevycházelo.
Já to beru spíš jako mínus, je to prostě nevyužitá příležitost. Pravidla jízdu v balíku nezakazují, myslím, že je to i v souladu s tím, o čem Pavel mluvil před startem.
Aktuálně to vidím taky jako jedinou šanci jak v budoucnu najet víc - dlouhodobě spolupracovat s nějakou skupinkou, střídat se s nima a minimalizovat kilometry, které pojedu úplně sám.
Já to beru zas tak, že vím, kolik dám já, ne kolik mě kdo odveze. Nechat se dovézt "na bednu" sice není proti pravidlům (a je mi to fuk, věc každého), ale pro mě nic vypovídajícího. Je to pak jen o klice na bandu tahounů, nebo o privátním teamu nosičů vody. Jet v háku je naprosto nesrovnatelné se sólo jízdou.
Ale nikomu nic nevyčítám, je to jen čistě můj pohled na věc, s nikým nezávodím, jen sám se sebou.
No, ono je v podstatě fuk, jestli tu "výhodu" máš v tom, že tě někdo tahá, nebo v tom, že máš o pár kilo lehčí a lepší kolo... Pokud tě baví počítat kilometry, tak je to jedno, někdo to najede s podporou větru, jinej v háku, další na supr kole, někdo se vyveze vlakem do hor a na kole jede do nížin a všichni dohromady se camraj, kolik kilometrů najeli.
To kolo pochopitelně pomůže, ale ne zas až tak závratně. Pro to cca kilčo navíc oproti treku jsem taky neporovnatelně víc máknul od jara. Jo, kdybych chtěl uviset za těma drakama, co tam v šesti střídali, tak by mi to lehký kolo určitě pomohlo, oproti treku.
A podpora větru je na okruhu dost pofiderní, co po větru, to i proti, navíc protivný boční :-)
Ještě bych jako další podstatný rozdíl viděl podpůrný tým a zázemí.
Myslím, že je celkem rozdíl, když tam závodník má auto, připravené záložní kolo a člověka, který mu všechno připraví a při průjezdu okolo startu podá... v porovnání s tím, když se tam člověk musí dopravit sám vlakem nebo kolmo a na místě vymýšlí aspoň kam si dát věci, aby se k nim snadno dostal a nepřišel o ně. Ono už jen to, že by si člověk měl zamykat kolo vždycky, když se od něj potřebuje vzdálit, znamená za den hromadu času...
Takže když by to mělo být fér, měl by každý dorazit na místo po vlastní ose z místa aspoň 15 km od startu, což by trochu srovnalo množství věcí, které si člověk může vzít sebou... :-)
I když přiznávám, že letos jsem měl zásadní výhodu v tom, že mi Pavel dovolil dát si věci do garáže (nebo co to bylo za prostor), takže doplňování jídla a změna oblečení byla ještě jednodušší a rychlejší než když jsem v minulosti měl půjčené klíče od nějakého auta... takže to možná nakonec bude ten nejzásadnější důvod, proč se mi povedlo najet citelně víc než kdykoliv předtím... :-)
Jo, umístění "servisu" taky hraje u svižníků docela roli. Však taky ti, co jeli na bednu měli depo zásadně venku u silnice. Taky bych tam rád kysnul, jenže brácha má vždycky potřebu bejt s autem zašitej co nejhloub na dvorku. Takže každý krmítko se prodlužuje ještě o dobrou minutu sjezdem dolů dozadu a výjezdem k silnici. No a to zhruba desetkrát až dvanáctkrát, to už je skoro čtvrthodina v řiti. Ono se to nezdá, nasčítá se to... :-/
První tři ženský měly tahače. Najely pěkné výsledky, ale celou dobu za vodičem.
Nevím, já to takhle neprožívám. Jasně, vézt se v závětří je o něčem jiném než jet sólo (i když šlapat se musí i tak). Ale kdybych chtěl mermomocí vědět, kolik ujedu úplně sám, přijel bych si mimo závod. :-)
Celý závod se jen vozit, by mě opravdu nebavilo, ale pokud je skupinka, ve které se aspoň trochu střídá, nevidím na tom nic špatného, prostě spolupráce se vyplácí.
A to píšu i přesto, že kdyby se jízda v háku úplně zakázala, tak by mi to v umístění spíš pomohlo (silničkám by to ublížilo víc než lehokolům).
Jednu dobu jsem si říkal, že bych to příští rok zkusil taky. Ale když vidím vaše výsledky, tak nevím, nejspíš ne. Pokud bych měl před závodem rozumně najeto, viděl bych to tak na 300, možná 350km. Ale 500km si vůbec nedovedu představit. Vždyť to je jet 20 hodin průměrem 25km/h.
Určitě doporučuji zkusit a doporučuju právě K24, mimo jiné protože když koukneš na výsledky, tak tady je prakticky jisté, že nebudeš poslední, ať najedeš cokoliv!
Na žádném jiném závodě jsem neviděl tak rozmanitou směs typů kol, vybavení, jezdců i výkonů. Na jedné straně tam vidíš profíky s karbonovýma silničkama, kteří jezdí přes 30 km/h průměry a když se podaří, tak končí s výsledkem přes 700 km, na druhé straně tam bývají otřískaná městská kola, někdy i ukrajiny (a podobné těžké krámy bez přehazovačky) v kombinaci s lidmi, co jinak na kole vůbec nejezdí. Skoro vždy tam je někdo, kdo odjede jen jedno kolo (28.4 km), občas i nějaký recesista, který to kolo nemá započítané ani celé.
No a někde mezi těmi dvěma extrémy jsme my lehokolisti, případně velomobily, tříkolky, tandemy a jiná méně běžná vozítka... :-)
Jj, to vím. Byl jsem se tam podívat. :-)
Poslední bych nebyl určitě. Spíš mi šlo o srovnání s ostatními nákoláky. Tedy kromě Radka, to už je jiná kategorie. :-)
Jdi do toho, strhne tě to k solidnímu výsledku. Když jsme tam s bráchou poprvé vlezli, tak na rovinatých štrekách jsme měli prd najetý a ten rok od jara taky nic moc. Jeli jsme na těžkých trekách, foukalo skoro jak letos. Říkali jsme si, že pod 300 by to byla ostuda (jezdili jsme výlety přes 200 v horách), 350 představa pro spokojenost. No a nakonec z toho bylo hezkých 460 km. Motivuje to :-)
To používáš od roku 2011 stejné tepové zóny? Že máš nižší tepy než dříve je normální věci. Možná jsi víc trénovaný a určitě jsi starší. Oba tyhle faktory snižují tep.
No používám, protože při běhu ty zhruba stejný tepy pořád mám. A pokud poběžím třeba 5km a nebudu se úplně flákat, tak pořád budu mít 95% času ve třetí zóně.
Běžet sice už zvládám trošku rychleji než na začátku, průměrný tep je o kousek nižší než býval a přes 190 se dostanu jen vyjímečně, ale zatím jsem neměl pocit, že by byl zásadní důvod ty hranice posouvat.
Navíc na lehokolo ten pulsmetr beru jen na K24 s cílem uhlídat, že nepřepálím začátek, jak se mi to stávalo první roky.
Samozřejmě optimální by bylo nechat si to odborně změřit, ale tak vážně to zatím neberu...
Není potřeba si to nechat odborně změřit. Existují i nelaboratorní testy jak přibližně určit anaerobní práh. Já používám test navržený Chrisem Carmichaelem, kde po nějakém rozjíždění jedeš dvakrát 8 minut naplno.
I přestože máš na 5 km běh 95 % ve třetí zóně, mohl se ti posunout anaerobní práh klidně o 10 tepů. Navíc pro každý sport je tep při anaerobním prahu trochu jiný. Kdybys měřil výkon, tak tem může být výkon při anaerobním prahu jiný pro každé kolo.
Podle toho, co píšeš, normálně tep moc neřešíš. Používat to jako omezení na začátek K24 dává smysl. Pokud jsi však svoje tepové zóny a anaerobní práh naposledy určoval před pěti lety, nemají časy v zónách a porovnávání mezi roky vůbec žádný smysl. Tep je navíc ovlivněn mnoha dalšími faktory kromě intenzity pohybu. To jsi konec konců zpozoroval sám, když ti až slunce zvedlo tepy.
Prostě jsem to sem přidal jako další statistický údaj, bohužel záznam tepu v čase realizovat neumím (nechce se mi do toho cpát peníze), i když to by bylo zajímavější.
To, co píšeš, víceméně tuším. Kdybych si chtěl nechat změřit laktátovou křivku, potřeboval bych zvlášť běh a kolo, navíc smysl by mělo měřit moje lehokolo, nikoliv nějaký rotoped, na což nebudou asi všude připravený...
Cyklo 24 hodinovky jsou jediné závody, kam si pulsmetr pravidelně beru, jinak to vůbec neřeším.
Pro jiné závody, kde se vyskytuju (triatlony, OB), nepředpokládám, že by informace o tepu měla zásadní vliv na moji strategii, jen by mě to rozčilovalo, překáželo a ztěžovalo dýchání.... :-)
Tréninkově většinou sleduju puls při běhání. Zajímavé by to asi bylo i na inlinech, jenže hodinky nedostanu na ruku přes chrániče zápěstí, které se zatím stále ukazují jako mnohem důležitější výbava a jinde bych na ně neviděl.
No já Ti právě píšu, že nepotřebuješ mít laboratorně změřenou laktotovou křivku, že anaerobní práh (ANP) je možné určit i pro lehokolo venku na silnici.
Průměrný tep je bez znalosti tepu při ANP naprosto nic neříkající číslo a tudíž vůbec nemá smysl ho sem psát.
Taky jsem měl celkový jízdní průměr 25 km za hodinu. Jenom jsem bohužel měl o něco větší pauzy. Ještě v 11 hodin jsem to měl propočítané, že dám také 19 kol, jenže protivítr mě tak semlel a vzal mi tolik sil, že jsem poslední 3 kola jel průměrnou rychlostí jen 20,3 km, poslední kolo jsem vůbec vypustil a jel jen tak noha nohu sotva mine, protože jsem věděl, že přes 500 dám a tak jsem to už moc netlačil.
Tak nějak síly byly i čas docela byl na těch, ale chyběl morál a ta vůle jet na 19 kol. Můj původní reálný plán a propočet byl jet 17 kol (482 km) a tak nějak v hloubi duše jsem si říkal, že 500 by bylo moc hezké :-) Po 12 hodinách jízdy jsem zjistil, že by to šlo dát 18 kol (511 km) a tak jsem jel a soustředil se na tenhle údaj.
Když jsem to pak doma propočítal, tak vím, že by to fyzicky na těch 19 kol dalo, ale chyběla ta správná motivace protože už tak jsem jel víc než jsem předpokládal.
To znám, prostě některé roky se daří více, některé méně. Rozložit optimálně síly je hrozně těžké, variantu, že jsem na poslední stihnutelné kolo vůbec nevyrazil, protože už to předtím jsem sotva dojel, už jsem před pár lety taky zažil.
Že to v polovině času vypadá dobře, je u mě normální. Myslím, že už jsem jednou měl po 12ti hodinách přes 300 km, ale prostě ten závod trvá 24 hodin a když dojdou síly pár hodin před koncem, smůla...
Taky mi bylo jasný, že ke konci to půjde s výkonem do kopru. Tak jsem se snažil to do půlky tlačit k třístovce, aby to pětikilo bylo na jistotu. A bez sobotního větru by se dvacka dokroužila na pohodu. Jenže vichr si pak už začal říkat o pauzy na rozmasírování hnát a ten čas pak chyběl. Jinak by tam na to kolečko navíc byl úplně v pohodě. Nasbíral by se.
Nemáte někdo vyfocenou výsledkovou tabuli ?? Nějak jsem letos vůbec nefotil.
Jinak já jsem jezdil v pohodě a po každém kolečku jsem si dal pauzu a v noci chrupnul. Poslední kolo mi pomohl i nějaký kolega na treku a 2/3 kola mě odtáhnul a musím říct, že jsem byl vděčen a poděkoval mu.
K hodnocení K24 se nedá více méně nic vytknout, starají se vzorně a na "amaterské" pořádání, to mají opravdu zmáknuté a patří jim za to velký dík. Co mě mrzí, ale pořadatelé to nemohou ovlivnit, je stav silnice na okruhu. Před těma 5 lety ( nebo kdy jsem tam začal jezdit) byl rozbitý jen snad ten 3 km úsek z Otmarova do Telnice, zatímco nyní je to pomalu celý okruh. Začínám silně uvažovat o jiné 24 hodinovce, která se jede ve stejném termínu a to Ždírecký triangl. Silnice tam podle fotek je parádní i když okruh bude náročnější na stoupání.
Koukám na fotky, mám sice část tabule vyfocenou, ale zrovna ty tam nejsi, ani na fotkách NightRidera.
Silnice jsou tam vážně příšerně rozbité, proti stavu před 3 roky je hodně rozdíl k horšímu. Teď tam je jen pár dost krátkých úseků v dobrém stavu.
Bylo docela dobré, že alespoň barvou označili ty nejhorší díry a nerovnosti. Na jednu pořádnou zapomněli (na nadjezdu přes dálnici), ale ta se po 2. trefení už dala zapamatovat :-)