Někde jsem zaslechla stížnost, že v Čechách nemáme dálkové cyklotrasy jako například v Rakousku. Není to tak úplně pravda. Jasně, jsou to stezky v českém pojetí, ale jsou tu! Sice nekličkují mezi skalnatými štíty Alp, ale zrovna třeba řeka Ohře zakousnutá mezi Krušné a Doupovské hory nabízí…
To je hezké čtení.
Zrovna o víkendu mi o tom, jak jel cyklostezku Ohře, vyprávěl můj příbuzný.
Tak rychle přečteno? A já se tím píšu ... půl dne :-)))))
Ne, jsem ráda, že to někdo četl.
Cyklotrasa určitě stojí za projetí, jen mi její zpracování trvalo skoro rok :-)
Pro případné následovníky, ta zahraniční jízdenka stojí 63 Kč/dospělá osoba, děti 6-15 platí polovic a 50 Kč/kolo.
Já vím, že to byla pálka! Nechápu tyhlety přeshraniční vlaky, pro koho vlastně jsou - kdo je ochotný platit takový příplatek jen za to, že vlak přejede hranici.
Konečně zas pěkný článek od tebe!
Ty přeshraniční vlaky dobře že jsou, třeba ranní je dost využívaný. Není to ani moc drahé, existují různé regionální jízdenky např. Egronet, kde máš kola dokonce zdarma. http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka...
Nejsou to zatím ty Benátky, ale aspoň něco ;-)
Díky!
Já jsem ráda, že tyhle vlaky existují, o tom žádná. Ale když už ten přeshraniční vlak jede, pak nechápu, proč je tam ten šílený příplatek.
Navíc, když si vymyslíme výlet a za dva dny jedeme, sotva stíhám sbalit, natož vymyslet a pozjišťovat všechny tyhle slevy.
My bydlíme pár km prozměnu od Polska, spojení s Polskem je dokonce lepší než se sousedním Olomouckým krajem a taky tu míváme všelijaký akční jízdenky.... ale člověk je horkotěžko zjišťuje. A navíc si kolikrát říkám, když jedeme zrovna směrem na to Polsko, že tu čáru přejedeme autem a na vlak nasednem až tam....
Vše najdeš na stránkách ČD, v Polsku se na takovou jízdenku dostaneš do oblasti od Zhořelce přes Wroclav, Katowice až po Těšín. http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka...
Když jsme jednou jeli přes Polsko do Pobaltí, přejeli jsme hranice na kole, tehdy do Gliwice, později do Międzylesie a za místní tarif jeli do Suwalek. Druhý a třetí platil přibližně polovic. Kolo přišlo asi na 4,50 zlotých. Nevím, jak je to teď ale doufám že podobně. I když v Polsku zavedli teď nové expresy. Ale kola se vozí fest.
Díky za odkaz, už jsem se chytala za hlavu, že jsem prodělala gatě, bo máme zrovna čerstvě koupený lístek do Čadci ... načež jsem zjistila, že to neplatí v rychlících, vlacích EC, IC atd.
Jo jo, vlaky jsou drahá legrace :-)
Ta cena je věc šíleného vyjednávání. Něco málo o tom vím, protože jsme tím také postižení. Tady je laciná jízdenka jen do Sebnitz, první nádraží na německé straně, vzdálené od toho poustevenského cca 1100 m. Kamkoliv dál to stojí skoro pořád stejně, minimálně 55 Kč.
Požadavek německé strany na cenu jízdenky je totiž takový, aby se Němcům nevyplatilo kupovat si jízdenky z Čech a jezdit na ně v Německu. Nejlacinější jízdenka na téhle trati v Německu je za 2.30 €, takže ta naše cena musí být nižší jen nepatrně.
Nepříjemným důsledkem třeba je to, že jízdenka Labe-Elbe se nedá koupit v předprodeji, zatímco analogická Elbe-Labe ano. Je to dáno tím, že LE stojí 550 Kč, zatímce EL 33 €.
Případně to, že na cestu vlakem přes Německo z ústeckého kraje do Výběžku nemůžeme použít celodenní integrovanou jízdenku ústecké kraje.
Prostě cena přeshraničních jízdenek je věcí vyjednávání s partnerem na druhé straně.
A to vůbec nemluvím o standardním mezinárodním železničním tarifu, ten je snad postaven na ježdění po zlatých kolejích. Když jsem ještě jezdíval EC do Schandau, za posledních 10 km jsem platil 70 Kč, počítám, že dnes to nebude míň.
To české Labe-Elbe máš špatně, stojí 250,-Kč , jela jsem minulý týden. Kdo by měl o tuto jízdenku zájem, tak ještě +90,- stojí příplatek za kolo.
Mám a nemám. Vzal jsem dvě odpovídající jízdenky pro porovnání. Za 550 Kč/30 € je jízdenka pro 5 osob, to co uvádíš ty je jízdenka pro jednu osobu.
Když už jsi uvedla to kolo, tak v Německu stojí 5 €.
Pokud se jede z dálky jako vy vlakem, tak je tam takovýhle blbý příplatek přeshraniční.
Pro nás co bydlíme tady v pohraničí je cestování přes hranice výhodnější. Zrovna směrem na Cheb platí přeshraniční jízdenka Egronet za 150,-Kč (její platnost začíná pro mne v Chomutově) podrobněji České dráhy. V ceně jízdenky je i přeprava 1ks kola.
Jo a co se týče toho dohadování s průvodčím ve vlaku ohledně zavěšení kol na háky, jsou nekompromisní (zažila jsem osobně).
V ceně máte přepravu kola, protože to takhle mají tam u vás na německé straně hranic ve všech jejich vlacích jejich dopravních svazu Egronet. U nás se za kolo tvrdě platí, protože to tak mají v našem sousedním dopravním svazu OberElbe. To samé v dopravním svazu ZVON, který sousedí s východem a severem Výběžku. :(
Prostě ty podmínky jsou hodně ovlivněny tím, co mají u sousedů.
Já jsem si o vašem pěkném cestování (s tragickou vsuvkou) už taky se zájmem přečetla a v úvodu se poznala :) - ráda jezdím vlaky, ale místo stěhování natěžko z vlaku do vlaku, mám raději trasy, jak se odněkud někam dostanu pouze na kole. Ohři mám projetou od v. n. Skalka k v. n. Nechranice a bouřku jsem zažila na jejím břehu ve vodáckém tábořišti Dubina.
Pro mě jsou ty vlaky, kam nemohu pohodlně zajet s kolem také omezením. ale díky tomuto blogu jsem si dohledal, že do Marktredwitz je to od nás přes Drážďany zhruba stejně rychlé jako přes Ústí.
No jo, ale na takový výlet, kdybych měla vyjet z domova na kole, bych potřebovala aspon měsíc.
To je pravda. Když se to však podaří vymyslet a cesta dopadne dobře, je to fajn. Chválím loňskou cestu německými vlaky, ale abychom mohli v pohodě jet, museli jsme se nechat dopravit do Liberce autem. Na hlavní trati, ke které mám nejblíž, jezdí vlaky se schody a úzkými dveřmi a kola se dávají na háky, nebo je to s úschovou během přepravy a taky je každou chvíli výluka. Taky by u nás mohla být jízdenka pro 5 cestujících. Je, ale 2 dospělí a 3 děti. V Německu se do toho počítají i zvířata.
No a já díky tvému blogu jsem pocestovala taky chvíli po mapě a objevila ještě pramen Staré Ohře (potoku Zinnbach).
A to ještě vlastní děti či vnoučata do 15 let obvykle cestují v Německu zdarma.
https://www.bahn.de/p/view/angebot/preis...
Tak až teprve po tvé zmínce o Starém Ohři, jsem se koukla znova na fotky z roku 2012, a porovnala s mapou, kde že jsem to vlastně stála u rozcestníku. Až doteď jsem si myslela, že jsem byla nedaleko pramene Ohře, co má na fotce Peggy. No a on to byl pramen Starého Ohře, tak tam se musím tedy ještě vypravit.
V pohoří Fichtelgebirge, pod vrcholem Schneeberg (1051m) jsou 3 prameny: Röslauquelle, Alte Eger Quelle a Egerquelle.
Zajímavé je, že na protějším kopci Ochsenkopf (1024m) je pramenů rovnou 6: Seidelquelle, Herthaquelle, Weberquelle, Warme Steinachquelle, Steinachquelle a Weißmainquelle, který jsem navštívila a pak podle Weiser Main pokračovala až k soutoku s Roter Main a po Mohanu do Bamberka. Odtud jsem se vydala po Main-Donau-Kanal do Kelheimu k Dunaji. No a abych zakončila kolečko zpět do Chebu, tak po prohlídce Regensburgu se vydala na zpáteční cestu po řece Naab. Ta je taky zajímavá, skládá se ze 3 přítoků Haidenaab, Waldnaab a Fichtelnaab. Všechno je to právě v dosahu té příhraniční jízdenky Egronet za 150,- Kč a při prodlouženém 4 denním víkendu to bude stát za prozkoumání.
To je názvů :)
K té tvé zmínce: nejdřív se mi to nějak přesmýklo k "o Starém Oři", pak jsem přemýšlela, proč jsi asi zvolila mužský rod (je die Eger, ale ten Cheb, nevím ...).