Poznamenejte si do diářů datum 2.5.2016!
http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=800
Sice nebude pneu sprej ani reflexní trubičky (do výpletu), ale zase budou "picyglisti" jako "ze škatulky".
A cyklo-brýle také "padnou a sluší" ...
Mě zaujal nosič na vožení balónu. Vždyť by se dal krásně využít, až pojedu do obchodu pro meloun. :-)
Šlo by to pouze tehdy, bude-li meloun normalizovaný podle Směrnice EU, číslo ...
8-)
http://www.tchibo.cz/panske-cyklisticke-spodky...
ty asi nebudou s vložkou co?
Obnova šatníku 11.7.
http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=870
Nezapomeňte!!!
Musím se strašně stydět. Před dávnými lety jsem NEnakoupil v Lidlu a tak už věky nemám šatník každoročně obnovovaný...
... už se podzim blíží,
http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=906
už to cítím v kříži ...
Asi zase půjdu nakoupit nějaké ponožky. :-)
Kromě ponožek ještě kupuju dlouhoprsté rukavice - na běžky :)
Já už je mám delší dobu na kolo a pořád slouží, jinak bych si je zase koupila.
Z nabídky příštího týdne jsem si vybrala granule :)
U nás Lídl zbourali. Špatná zpráva je, že chtějí postavit nový a ještě větší.
Ale to bourání byl pěkný fofr. Jeden den zavřeno, druhý den okolo ohrada, pak pár náklaďáků do třídírny a za tři dny krásně vyčistěný plac.
Dva, oba daleko. To by ten výhodný nákup autem už zase tak výhodný nebyl :-)
Navíc ty hradecké lídly fakt nic moc. Jsou o dost lepší prodejny.
Já si ty dva měsíce počkám co postaví za zázrak, pak půjdu nahlédnout abych věděl zda ho zařadit nebo vyřadit ze seznamu použitelných.
http://ekonomika.idnes.cz/lidl-v-beroune-otevre...
Modernější a hezčí to určitě bude, dokonce to má mít snad i prodejní patro.
Co mě zaujalo, tak jsou ty záchody a umyvárny. To se bude líbit těm asi 6 bezdomáčům co mají hnízdo 50 m v roští za prodejnou. Křovin tam je víc než dost, myslím, že se nedaleký Albert několika "svých" velice rád zbaví :-))
Lídlovský přístup k vegetaci se jeden čas (i zde) dost probíral ...
8-)
To nedaleké křoví a roští se jim může a nemusí líbit, ale je jim to houby platný, protože není jejich a můžou akorát tak jen přihlížet, jinak by tam určitě bylo už dávno parkoviště.
Naštěstí to je teď už taky chráněná lokalita a tak mají úplně všichni smolíka a bezdomáči svůj klid a teď i s toaletou a umyvárnou :-))
Tacháč z Lidlu mi začal dělat to, samozřejmě po záruce, že se po cestě samovolně resetuje a začne blikat "ENGLISH" - výchozí nastavení.
Už jsem ho měl stejně jenom kvůli té teplotě, kolik najedu za rok mě nezajímá, olej v Rohloffu je nejlepší měnit jednou za rok v létě bez ohledu na kilometry.
Impulsem může být, že se samo zapne osvětlení - to nemá jiný efekt než kompletní reset, snad kromě pár týdnů, co je nová baterka. Nikdy jsem ho nepoužil, mám osvětlení vlastní.
Chtěl jsem ho už uvnitř odpojit, ale nejde to rozlousknout.
Další variantou může být, že povyskočí baterie z kontaktu. Naposledy se to totiž stalo, když jsem projel zatím největší díru, že se až sklaplo zrcátko.
Tuhle vlastnost jsem chtěl prakticky ověřit a případně vyloučit - zkoušel jsem s tím mydlit o beton. Napřed volně pouštět z různé výšky, nic. Přidával jsem na síle, pořád nic, až nakonec z toho vyletěla baterka snad nadzvukovou rychlostí, tu jsem pokroucenou našel, víčko už ne.
A pořád to nejde rozlousknout.
Jestli nebude lepší si nějakou tu stovku připlatit ;-)
Tentokrát ten novější, hranatý - dal jsem ho na zimního horáka do práce.
Už po týdnu od namontování přestal fungovat drátový snímač.
Časem přestal fungovat každý, ale žádný ne takhle rychle, když to nezažilo ještě ani žádnou sůl.
Bylo to fakt tím snímačem - místo normálního sepnutí má jednotky až stovky kiloohmů a ukazovalo to chaoticky.
Tenhle je v záruce. Ale než všechno zas odmotávat, jenom abych dostal zpět stovku, radši jsem to na vidlici šmiknul a připájel jiný snímač - nějaký přece jenom zbyl.
Haló, první čtvrtletí už běží!
https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani...
Zjistil jsem, že mají v Lídlu vcelku dobrou zmrzlinu.
Že bych si ji příště zkusil objednat přes E-shop? :-))
Opět bude v Lidlu akce pro cyklisty http://www.letakomat.cz/lidl/katalog-fitnes... :-)
Nadchází čas znovu nakoupit v Lidlu všechno to, co nepřežilo ani loňskou sezónu :-)
Náhodou : )
tohle lze doporučit :
běžecké rukavice ( výborné jako vložka do cyklistických ve smyslu víc vrstev víc tepla)
pak světlomet, neforemný sice, ale zase obtížně zapomenutelný a docela svítí
reflexní trubičky
to mám ověřený
http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=1083
Podíval jsem se na tu nabídku v příštím týdnu - a teda musím podotknout, že v říčanském Lidlu bude hukot!
Jeden postřeh: jednou týdně (ve středu) přespávám u mámy v Říčanech a ve čtvrtek ráno ji chodím nakoupit do Lidlu. A když mají v nabídce normální oblečení (kalhoty, trika, prádlo...), tak už ráno tam jsou dvě holky, věk cca 40, perfektně oblečené - a od každé velikosti např. kalhot nebo košil, berou po pěti kusech. Myslím, že mají někde svůj butik - odpáraj visačky a pak to tam prodávaj za několikanásobně vyšší cenu než koupily. Ono to není vůbec špatně ušitý a bez té visačky lepší zákazníci nepoznají, že kupujou oblečení z Lidlu :-)
(teď ve čtvrtek tam nejdu, na cyklonabídku tam stává fronta 50 - 70 lidí)
mě přinutí vdova do Lidlu tak jednou za 3 měsíce, jdu tam s krajním odporem, protože důchodci tam brutálně ožívají, odhazují berle, rvou se o zboží a chovají se jako dobytci.
vyjdou ven a na zastávce jsou z nich zas největší chudáci, které běda jak někdo nepustí sednout.
nehledě na to, že na čtvrtce prodejny je chlast a petky, polovinu tvoří ty koše s textilem a elektrem a na zbytku těžko najít nějaké slušné potraviny.
a teď do mě :-D
Tak to do říčanského Lidlu chodí jak důchodci (ti žádné berle neodhazují a jako dobytek se nechovají), tak i mladší zákazníci - např. právě na ty sportovní akce. A pak také maminy, když je dětská nabídka - je to mnohem levnější než v klasických jednoúčelově zaměřených obchodech a děcko z toho stejně rychle vyroste. Nebo řemeslníci - když nabízej nářadí a elektronářadí, asi to nějakou dobu vydrží a když to po pár měsících klekne, tak Lidl vrací peníze.
A pokud jde o tu nabídku vzhledem k plošné výměře obchodu - říkáš nesmysly, ale to asi víš sám.
Kvalitu tam nabízených potravin nehodnotím, nemám s tím zkušenost, ale vzpomínám, že třeba značka uzenin Baron, kterou Lidl nabízel, byla v dTestech hodnocena mezi nejlepšími.
Bydlím v místě, kde Lidl nebo podobný řetězec není, ale kdyby byl, tak bych tam taky občas sám zašel :-)
dobrá, ten poměr potravin x chlastu jsem nastřelil. zapomněl jsem na žrádlo pro psy a sladkosti ;-)
potraviny od nich nevím, taky je moc neznám. a z "výhodných" sad šroubků, kterým se při zašroubování do měkkého dřeva ukroutí hlavička, případně šroubováky, které ohobluju na prvním slušném utaženém šroubu,... to mi z obchoďáků už taky stačilo. radši si pro ně jdu do železářství ;-)
nejvíc mi Lidl připomíná takové to staré "smíšené zboží" - něco potravin, něco drogerie, něco železářství,.. krom těch potravin už to vypadá jak u vietnamců (to bude zas mela :-D
To ´si chlap, když se necháš nakomandovat někam, kam chodíš nerad!?
My, co LIDL-a bereme jako normální řetězec budeme jenom rádi, když tama nebudeš zaclánět a vykupovat nám "špeky", po nichž naše srdce baží ...
Přijď si nakoupit k nám do LIDLu. U nás už je trh zřejmě nasycen, takže ještě večer jsou koše plné věcí. Jen výjimečně už něco ze sortimentu není. Hodně toho ale zbude a je to pak ve slevách - toho s oblibou využívám.
Jo a z potravin kupuji zejména zakysanou smetanu 16%, pak Pilos balkánský sýr, chili omáčku když je mexický týden a lokum, když je řecký týden.
A pak kočkožrádlo.
A pak kupuji ještě pár věcí z drogerie.
Neřekl bych "jako dobytek" ale všimnul jsem si charakteristického pohybu seniorů po prodejnách, ještě když jsem jezdil dělat "velký nákup" s mámou.
I ona, velmi vzdělaná, inteligentní a laskavá žena vždy zalehla na vozík a jela jako tank. Zaujatá mlékem v akci, či zlevněným žrádlem pro psa (měl jsem celé dětství nějakého čokla, jak mohli ty němé tváře přežít bez granulí netuším) drtila nešťastníky co jí přišli do cesty jak čínská lidová armáda na náměstí Nebezkého klidu.
A nebyla sama, vlastně v její věkové kategorii se tak pohybovali všichni.
Marno bylo vysvětlování, že netřeba nakupovat "v akci" a že třeba soustředit se na původ a kvalitu, snahu "ušetřit" měla zakódovanou hluboko v podvědomí.
Když jsem byl vyslán na nákup samotný a volil dle svého, byl jsem vždy peskován, že "neumím hospodařit", i když jsem nikdy za nákup od ní korunu nevzal.
Později se mi podařilo ji oblafnout tím, že jsembdost věcí vozil z Německa, a protože měla z doslechu zjištěno, že je tam levněji, procházelo to.
Myslím si, že nákupní chování seniorů lze celkem slušně vypozorovat. Možná, že když chodís na níkup jednou za uherský rok jako já, vidíš to ostřeji, než když jsi již těmi vozíky otrkáván častěji.
To nevím. Asi mám na důchodce štěstí - tohleto u nás nepotkávám.
Spíš mi lehce pijí krev nakupující středněvěké páry. Pán tlačí vozík a očividně se nudí, takže jak popisuješ - zalehne na něj, zadek vystrčenej daleko dozadu a čeká, až si paninka vybere u regálu. A vybere si přesně takové místo, aby trio pán-paní-vozík zahradilo celou uličku mezi regály. Není snad jediný nákup, kdybych takovou nějakou rodinku nepotkala. Proti tomu seniora nějak zuřivě se tlačícího - za posledních dvacet let nejvejš třikrát.
Víš kolik důchodců nedosáhne ani na průměrný důchod?
To TY nejspíš netušíš, stejně jako to netuší mnozí zbohatlíci a "kolaboranti s režimem"
"Kolabiranti s režimem?"
Myslíš si, že na tom za toho "tvého režimu" byli důchodci líp? Tedy kromě komunistů, policajtů, vojákú a stbáků? Víš jaké byli důchody "znárodněných" živnostníků?
Připomenu ti to:
https://youtu.be/7szXmyqA9Y4
Mám a měl jsem příbuzné a kamarády důchodce, vlastně naši partu štamgastů Pod ledem už tvoří taky převážně důchodci, nějak to utíká. Vím kolik mají důchod, a vím, že se z něj těžko vyžije. Moje matka deset let přesluhovala a měla "slušný" důchod 15 tisíc. Po těch letech, se třema satanama. Větší čistý příjem mají studenti - začínající programátoři - na půl úvazku.
Je to tristní, ale lepší to nebylo, a já až za necelýchv6 let dosáhnu na důchod, budu to mít spíš horší.
Stbáci váak své výsluhy brát furt budou...
Neposmívám se lidem, co hledají co nejlevnější variantu, a psal jsem, že taková byla i naše máma. Nevím jak Lídl, a taky asi jak kde, naše máma si oblíbila Penny na Ryšánce, a tam jsem taky naposledy před rokem pizoroval ten charakterictický pohyb senioru zalehlých na košíky.
Určitě minimálně polovina a vzhledem k tomu, že existuje dolní hranice důchodů, tak rozhodně podstatně víc, než polovina (možná tedy až dva miliony důchodců).
Ale chápu, že by bylo "pěkné", kdyby všichni pobírali nadprůměrný důchod :o))) , ale co na to statistici a matematici?
Teď mi to došlo, ten tvůj příspěvek o "kolaborantech" má zatím datum "včera". Až tam zítra, pozítří a pak dál naskočí datum 21. srpna, dostane to celé takový pikatní nádech absurní frašky.
Jo ti s těmi berlemi, ti jsou nejhorší :D
náhodou tu na ně není špatný pohled u zastávky. vidíš je jak rozvážně pomaličku jdou hůlka-noha-hůlka-noha.
pak se blíží mhd, nebo přechází mimo přechod 4 pruhy, hůlky drží ve vzduchu a z ničeho nic běží jako srnky (ne po čtyřech :-))
a nejlepší, jak hrozí fofrklackem, když jim mhd ujede :-D
Takydobry, kdyz vidis, jak s vyplazenym jazykem sprintuji na posledni chvili streku k autobusu, co jezdi co deset minut. Autobusak na ne pocka, oni na pokraji kolapsu dobehnou, zhroutej se na sedacku, popojedou dve stanice, pri vystupovani potkaj spoluzaka, co spolu za cisarpana chodili do prvni obecny - a pak je jeste za hodinu vidis tam kysnout na lavicce. Ale zasportovali si :-)
Ale však podobně to dělají i cyklisti, ne? Hrabou se do kopce na lehkej převod, šlap, uf, šlap, hek... pak jdou naproti dvě krásné mladice, najednou je to levá pravá, hlava vzhůru, zavřít pusu, nefunět, vypnout prsa, břicho zastrčit, podívejte, jsem Jarda Kulhavý! Pak zajdou krasavice za zatáčku a tempo opadne, přehodí se ještě na lehčí převod, než předtím... :) Někomu to tak funguje, i když potká jiného cyklistu. Teda, abych nikomu nekřivdil... samozřejmě ten efekt pozoruju i na sobě. Je to nejspíš nějakej atavismus, prostě lidoop potřebuje ve smečce (stádu? hejnu? v tlupě! nebo jak se tomu říká u lidoopů) pokud možno vypadat, že je fit, to je evolučně podmíněná záležitost... :)
Jinými slovy, akce v Lidlu je lepší než poukaz do lázní ?
Berle odhozeny a postaví se z nich dětské hřiště :)
Ještě lepší než zájezd do Lourdes.
A žrádlo od stbáka....
Někomu ale vyhovují párky bez masa, bavlněné prádlo bez bavlny, když se sundá etiketa, nebo odpáře visačka, nikdo to přece od kvalitního zboží nepozná..... :-)
... žrádlo od stbáka....
A viděl jsi nějaký důkaz nebo je to pro tebe dostačující JPP?
Jo, Lidl bere od Agrofertu, na to jsou důkazy, a bacha, taky KFC...
A důkazy Heinrichu?
... má hostinský "Pod ledem", nebo dodáš relevantní odkazy?
Na co bys chtěl další důkazy? To ti nestačí, že jde snad o největšího potravinářského výrobce s obrovským obratem a ten nijak jinak nemůže vzniknout než tím, že prodávají a prodávají nejspíš všem větším obchodníkům a mnoha malým a zprostředkovaně většině lidí.
Existuje appka pro mobily "Bez Andreje". Naskenuješ čárový kód z výrobku a ono ti to řekne, zda to je produkt Babišova koncernu nebo ne.
Jo, mám ji. Leč u dodávek pro "řetězce" to nefunguje, protože ty většinou už přeprodávají pod "vlastní značkou" a původ se jen tak lehce nevystopuje.
Tož princip předběžné opatrnosti, žrádlo se značkou pouze řetězce, nebrat.
Nojono. Člověk něco jíst musí. A takhle by se musel chovat jako ten "modelový" důchodce, co pro jeden nákup objezdí půl města podle toho, co je v akci, akorát že by se hledalo, kde je jaké zboží dostatečně průhledně otitulkované. Na to holt člověk nemá čas.
On je výrobce fakt uveden na těch etiketách...
Navíc, pro stbákův koncern je typická nejen grafika obalů, ale i poněkud úchylné názvy, jako "mňamka", "dobrota", "bašta"... a miluje slovo "domácí"...
A co je na těch výrobcích Agrofertu tak špatného, že by to člověk neměl kupovat, krom toho že Agrofert patří Babišovi?
V čem jsou jejich výrobky horší než jiných výrobců?
No, to asi je výrobek od výrobku, ale zcela jistě jsou na pultech stejně nebo hůř šizené výrobky jiných producentů.
Už se známe pár let, a ty víš, že jsem vždy tvrdil, nekupujte kradené. Přidal jsem, nekupujte od zlodějů.
Protože se známe ta léta, vím, že namítneš, že se nejdřív musí prokázat, že je to kradené a že je to zloděj.
Já, pro svoje rozhodováni důkazy nepotřebuji, prodává-li mě někdo telefon co stojí 20 tisíc za 5 tisíc, je to čórka, pro mě. Stejně tak s Stbákem. Nebudu čekat, až mu dokáží podvod, protože to podvod prostě je na první pohled. Ne pro právníka, ne pro soudce, ale pro mě ano.
Tak nekupuju od zloděje, nevolím ho, a angažuji se, aby tak činili i ostatní v naivní představě, že zlo se nesmí vyplácet.
Ale pokud jde o nakupování, mám tam svoje lásky a priority, raději koupím pomeranče ze Španělska než z Itálie nebo Řecka, mám-li si vybrat mezi českou nebo cizí okurkou, beru naší.
Nekupuji nic z Polska.
Prostě takový můj soukromý boj, naprosto bezvýznamný, ale hraju na to.
A Bez Andreje, tak to je jasné jako to, že se v kostele nehuláká nebo že voda neteče do kopce.
To Polsko mě zaujalo. Proč to ? Bojuješ s tím jejich kačerem ? Nebo se bojíš posypový soli ? :-)
Určitě ne.
Nemám je rád. Vím, že je to povrchní odsouzení, protože jsem v Polsku byl všehovšudy dva dny, ale potkávám je všude, a nesedí mi.
Kšeftaři, šmelkové, pořád na trhu jak ti arabáci. Furt by mi něco prodávali, to dřív.
Dneska mě sere, že v Anglii mě považují za Poláka (a oddychnou si, když zjistí, že nejsem a vracím se domů). Tady v Porůří bylo Poláků před 100-150 lety mraky, horníci, zůstala ta jména, Pekowski, Kaminski, Lemanskowski - tři moji kolegové, Němci. A možná i od nich jsem za těch 20 let se nějak naučil koukat na Polsko jako na póvl.
Typická anekdota:
Reklama cestovky: Navštivte Polsko, vaše auto už tam je..
Nebo jiná, porhurská:
Jak se pozná, že Polák přišel do nebe?
Velkýmu vozu zmiznou kola....
Srandovní na tom je, že jedna z nejlepších kámošek Soni je Polka, naše holky jsou jak sestry, a tak jsou naše debaty občas dost veselé, neseru se s tím, znáš mě :-)
Jo, Polsko nemám rád, polské výrobky nekupuji, asi to bude tím, že za mého mládí Poláci byli jak Vietnamci dnes, prodávali šunt.
Ale, racionálně zváženo, to smysl moc nedává, ta moje nelibost. Srdvi neporučíš :-)
Já třeba do Polska jezdím docela rád, projedu se, pokoukám, bez problému se stavím na jídle. Poláci co žijí v Polsku jsou docela pohodoví a přátelští lidé.
Problém bude nejspíš u těch co jezdí pracovat do ciziny, ti můžou asi být povahově krapet jiní.
Věřím ti stoprocentně.
Až navštívím Valašsko, Jeseníky, Beskydy, mělo by dojít i na Polsko.
Říkám si pořád, teď, dokud ti to ještě trochu jde, musíš vidět svět, co jsi jako kluk vidět chtěl, tak jakto jde, mizím do té Francie.
Příjde čas, bude-li mi dopřáno, a nebude sil a adi ani prostředků se toulat daleko, věřím, že pak příjde čas na to blízko a třeba i Polsko.
Ale pro Francouze a pro Němce jsi póvl i jako Čech.
...jjjo- a proč se ti svět "svrkl" jen na Francii? :-((
Protože jsem se rozhodnul, že se naučím francouzsky, a v jistém stádiu znalostí, je potřeba mluvit a poslouchat, klábosit.
A čím víc klábosíš tím je ti ta země bližší.
A navíc je to fakt úžasná země, jak příroda, tak kultura a památky a je tak velká, že poznat alespoň to zásadní, co by si zařadil naxseznam "musí se vidět" zabere fakt týdny a měsíce.
Tuhle jsem se dočetl, že podmínkou k získání státní zakázky je znalost francouzského jazyka; ve Francii..
Národní státy jsou mrtvé, budoucnost má pouze EU. A lidi co mluví francouzsky nebo německy :-p
Radio Jerevan
No, Francouzi nejsou moc nakloněni nějakému "odnárodňování", naopak.
K Unii mají takový dvojaký vztah. Unie se jim líbí, když jim usnadňuje jejich export a dostávají zemědělské dotace. Nesnáší ji, když stejnou výhodu, ale opačně, mají ostatní. Španělští producenti vína jsou úhlavní nepřátelé, např.
Před presidentskými volbami si našli nového nepřítele - střední Evropu. Oni tedy říkají "východní". Jmenovitě Polsko a Maďarsko.
Poláci jsou na tapetě protože jich ve Francii pracuje celkem dost ale hlavně proto, že "francouzské" firmy (uvozovky proto, že vlastnictví těch firem většinou francouzské neni) stěhují své provozovny právě do Polska.
Mluví o cenovém dumpingu, prostě "berou jim práci". Maďaři jsou v nelibosti kvůli Orbánově zásadnímu postoji k imigrantům. Narozdíl od Poláků, kde je soulad mezi vládou a veřejným míněním absolutní, řada "obyčejných" Frantíků Orbánovi fandí.
Na EU jim také vadí dominance Německa. Věří, že Brexitem vliv Francie v EU významně posílí.
Nedivil bych se tomu ani náhodou. Oni mají (nebo měli) dost přísné jazykové zákony a velmi úporně a celkem bezvýsledně se brání pronikání angličtiny do běžné mluvy.
Dost zábavně, o tom, a nejen o tom, píše Stephen Clarke, jazykový problém se sandwichem je jedna s klíčových zápletek jeho první knihy "Merde, rok v Paříži".
https://www.databazeknih.cz/autori/stephen...
Jinak, nemusí vůbec jít o státní zakázku, ale o jakoukoliv zakázku, bez francoužštiny to nemá moc smysl zkoušet. Ono to funguje tak, když něco kupuješ, nebo když na tobě mohou nějak vydělat, zlomí se a mladí mluví celkem obstojně anglicky s tím legračním přízvukem. Když potřebuješ něco od nich, angličtinu zapomínají a nastupuje "grande nation". Ne všichni, ale hojně.
Francie by byl pro nás se specialixovaným sw jistě velmi zajímavý trh, ale ani naši angličtí kolegové si na ni netroufají.
Kdyz jsem ve Francii zapadnul, vyrazil jsem bez znalosti jedineho slovicka ukecat o pomoc manika s pazoutem. Jak jsem se pozdeji dozvedel, s tim rodilym frantikem jsem se domluvil docela dobre cesky. Nejak se prizenil do polske rodiny, "cholera" a "kurwa" mu sli moc pekne :-)
:-)
No, takhle nějak já vlastně začal...
To jsem ještě byl na škole, a poslali mě do Výmaru v NDR, co byla právě prvním rojem v SRN na nějakou konferenci. A tak sedíme na nějaké té večeři, a takovej padesátník mě oslovil anglicky a ptal se, jestli jsem Čech. A já přitakal, a hned mu vnucoval vizitku - říkám mu, Jindřich, to asi nevyslovíte, říkejte mi Jindrik. A on se jen usmál a povídá, furt anglicky, že se pokusí a strkal mi svoji vizitku a já tam četl: Jiří Bartoš....
No a Jiří mě dohodil první skutečný kšeft pro CIDECT, to bylo v roce 1991.
Svět je někdy malej, ale spoléhat na to nejde.
To bych asi takhle neřekl, jak jsem malinko tu Francii poznal, takový ten venkovský Francouz moc neví, že nějací Češi jsou, a když ví, tak si není jistý, jestli nejsme jedna z těch zemí bývalé Jugoslávie.
Oni obecně cestují do ciziny málo, a moc se o svět ani nezajímají, středem světa pro ně je jejich region, a pak nad ním La France.
Mě skoro každý šacuje na Belgičana, ty taky znají, protože půlka z Belgů mluví francouzky, a ta druhá se to ve škole učí a mluví tak blbě jako já.
Francouzi nepohrdají jinými národy, prostě je nechápou, protože podle nich francouzský způsob života je nejlepší na světě, a nechápou, jak někdo může žít jinak.
S Němcema a Angličany mám zkušenosti pracovní, neřekl bych, že nás považují za "póvl", většina Angličanů nezaregistrovala, že nejsme Československo, a i když se nám zdá, že u nás už všichni Němci byli mockrát, není tomu tak, ti ze severu nebo z Bádenska většinou znají jen z doslechu Prahu a Gotta.
Ze začátku 90tých to bylo těžké, prostě podceňovali nás, brali nás za "primitivy z východu" co jsou dobří tak akorát jako pomocné síly.
Dalo to dost tvrdé práce získat si reputaci, ale prošlo to.
Jinak, tohle že "někdo za někoho považuje" si nesmíš moc připouštět, je to prostě neznalost, nebo předsudky. Víme co si Brňáci říkají o Praze, stejně jako víme, že v Praze se o Brně neříká vůbec nic. Není, je to jen jedno z maloměst :-)
A to všichni mluvíme stejným (podobným) jazykem a staletí jsme v jednom státě.
Jo, tomu rozumím, to je to co píšu, "kromě toho, že Agrofert patří Babišovi"
Jen mám dojem, že to nekupování dnes u běžného spotřebitele snad ani nejde dodržet.
Nejde, to si mohou dovolit jen ti zbohatlíci a kokaboranti s režimem :-)
No, asi prd tím dokážeme, je to taková hra, spíš.
Taky by mě zajímalo, co máš proti polským potravinám.
Byl jsi tam vůbec někdy? Já v létě 2 týdny a můžu říct, že mají plné obchody mnohem kvatitnějsích, produktů než u nás.
A že si u u polského výrobce český řetězec objedná výrobu nějaké "sračky", za to až tak poláci nemůžou.
No, jak jsem psal, nebyl, teda kromě 2 dní ve Wroclawi na konferenci někdy v 95.
Souhlasím s tebou, že ty polské sračky dováží ten řetězec, ale to že to nekupuji, je signál tomu řetězci.
Nebo není, protože sýr korokewski, je levným tak ho dětem koupíme, zbude aspoň na cigára, co ty svině kapitalistický furt zdražují.
Chceš-li kvalitní zboží tak za něj zaplatíš vyšší cenu. Poláci mají doma kvalitnější potraviny, protože by sračky nekupovali. Nakonec proč myslíš, že čechů je jen 10 milionů a poláků 30 milionů?
Přitlač a pořádně :-)
Populační politiku řídí v Polsku Bůh.
V Česku "neviditelná ruka trhu" ...
tak to pak vysvětluje proč se v Polsku rodí hlavně malí poláci a v Česku hlavně malí cikáni.
"Domácí" byl hojně používanej potravinovej přívlastek už za bolševníka. A ty další, který uvádíš, jsou stejně debilní. Tady na sídlišti ještě nesundali ceduli "Samka", což mi zvlášť pilo krev. Ale zvykám si.
My chodili do sámošky...
Ale pamatuju ten 68/69, kdy to ožilo, chodil jsem s bandaskou pro mlíko do mlékárny na rohum jogurty byly ve vratném skle a hokynář (ten Řezáčův padouch - viz Poplach v Kovářské uličce - zavedl nákup do košíku. Máma mu cestou do špitálu dala košík se seznamem, co chce koupit a odpoledne si to vyzvedla a zaplatila a tak konkuroval sámošku jednoty...
Ale toto po vesničkách s miniobchůdky funguje docela běžně i dnes.
No, taky už jsme setřásli bolševika.
Tenkrát, v tom 68mém to ten hokynář zkusil, ale pak mu krámek zavreli, a nevím jestli nezavřeli i hokynáře.
V chabé souvislost přes slovo domácí :)
Viděl jsi tu německou prodejnu, která nechala v regálech jen 100pro domácí zboží ?
Sice to bylo v údajném boji proti rasismu, ale stejně je to názorná ukázka prostého faktu, že naše civilizace je převážecí až hanba...
http://metro.co.uk/2017/08/23/supermarket...
https://www.thelocal.de/20170821/edeka-grocery...
To bude asi nějakej sekáčovej butik, většinou se nechávají visačky, ale zboží se vystavuje bez cen (zajdi si třeba do Pařížský). Nebo se rovnou našívají visačky z mnohem luxusnějšího zboží (padělků). :-)
Cestou z LIDL-a se stav v Penny
http://www.penny.cz/Penny_let%c3%a1k/Let%c3%a1k...
V Penny mi to nepotravinářský zboží vždycky přišlo jako strašnej šunt (totéž jako v Kaufu). Lídl má často něco použitelnýho i když nic nevydrží navěky - spd pedály od nich (co jim Žovka dával dva měsíce) jsem už vyměnil za jiné - po 10-ti letech ;-)
Nevím jak jinde. V neustadským (Sachs) Kauflandu mají stálé oddělení s cyklověcmi. Hlavně duše, pláště a světla.
Ve všech německých Kaufech. Oddělení spolu s věcma do auta. Ale je to víc zaměřený na kola pro běžné denní pocukávání. Nic moc na turistiku, nebo sport.
V těch Německejch (znám Žitavu a Zhořelec) jsem to taky viděl. Duší bych se asi nebál, ale třeba sedlo bych si tam nevybral.
No já si právě to měkký sedlo z Lidlu nemůžu vynachválit :-) Před tím jsem měl z Penny, to bylo na sedění taky príma, ale vydrželo jen jednu sezonu. Ale přiznávám, je to vyloženě cykloturistické sedlo na elektrokolo, na kterém není problém ujet 150km v sedle, "papoušek" by si ho určitě na žiletku nedal :-)
Vždy, když jdu opravovat kolo a opírám ho o zeď nebo stavím vzhůru nohama, si říkám, že pořídím montážní stojan. Dnes jsem se nechal zlákat a stavil se cestou do práce v Lídlu. Jedna krabice byla pootevřená, tak jsem to zběžně okouknul a koupil. A hned jsem ho v obýváku vyzkoušel.
Musím říci, že jsem mile překvapen. Je stabilní, kolo upnuté za rámovou trubku drží dobře. Když ho upnu za sedlovku, tak ta hlava trochu pruží. Holt jsou ty spojky plastové. Ale zas to není taková trága. Jen teleskopická trubka, která fixuje řidítka, za moc nestojí. Plastové koncovky jsou tam jen nalisované a jedna už teď nedrží. Tady pomůže vteřiňák, nebo do trubičky vlepím závitovou vožku a koncovku přišroubuju.
Jo, jo. Mám už ho dlouho k plné spokojenosti. Doporučuji si k němu ještě pořídit malé štokrdle, pak je třeba taková údržba řetězu velmi pohodlná.
A to ja zase z takoveho podobneho nijak nadseny nejsem. Pro komplet servis vidlic nebo sedlovek k nezaplaceni, ale cely kolo se mi na to vesi dost blbe. Klasicky trubky v tom drzi dobre, ale ty patvary ramu se v tom neforemne krouti, bowdeny prekazi... Budu si delat stary osvedceny "stafle" pod ram. Na tom se pak muze clovek i houpat a nic nepomrvi.
Co jsou starý osvědčený štafle?
Já znám jenom takovýhle stojan nebo kolo pověšené na lanku od stropu.
např. https://www.kupkolo.cz/stojan-montazni-u-lix...
Pamatuju tenhle stojan už v sedmdesátých letech u klubového mechanika.
Tenhle montážní stojal jsem taky viděl. Ale nějak se mi nezdála stabilita. Což je způsobeno tím, že jsem ho viděl jen na obrázku a nikdy ne v praxi. Hoši z cykloprodejny, kam tu a tam zajdu o radu, používají typ jako mám já. Jen ukotvený do země i do stropu a celý ocelový, prostě profi ...
I u lehkého stojanu je stabilita větší. Těžiště je nad nožkama, ne někde vyvěšené mimo. A nevlaje to na skřípnuté trubce, neuhejbá před rukou, když chci něco povolit.
A když se ten stojan nadimenzuje podle svých představ, sice to už nebude vážit půl kila (proč taky, že), ale na to kolo na stojanu si s trochou nadsázky i můžu vlézt.
nejste (ty + nadsázka) už přeci jen příliš těžcí?
8-)
Na rovinu - denně bych s tím dělat nechtěl. Ale na to domácí šolíchání, jednou za čas, je to lepší než nic. Stojí to pár stovek a složený se to vejde všude. Za mě dobrý (mám ho cca 2-3 roky...)
To bude přesně můj způsob využití....
1.5.Svátek práce a útok na vaše peněženky
http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?id=1133
Koukám i "ortlíbky", to jsem mohla počkat :)
Mate ty "Ortlibky" z Lidlu nekdo vyzkouseny?
Jsou rekneme alespn z 50% tak funkcni jako original?
Chystam se v cervnu pojezdit po Zakarpatsky Rusi a zrovna jsem si rikal, jestli si pujcim originaly od Vaclava (stejne jako vloni) :)
A nebo si koupim tydlec fesandy :)
ani už lídlovský ortlíbky nejsou co bejvaly.
Ty od 1.5. už nejsou nepromokavý a jsou strašně malý."Nepromokavost" je řešená šusťákovym převlekem ukrytým dole v kapsičce.
Ja nevim, ale toto jsou ty zamotavaci nepromokavy...
O velikosti se zatim nepru. Nevidel jsem je na vlastno oci.
jo to jsou oni, kupoval jsem je pro mladýho kvůli výrazný barvě a dal s nima 15 dní v místech kde snad pršelo i zespodu a věci byly v suchu. tyhle brašničky maj oproti těm starším jinej materiál z boku.Nepromokavý pogumování je jen to barevný.Na fotce je vidět jak jsou nevelký,dětský kolo má kola 24 palců
vyndal jsem ze skříně tu starší nepromokavou a novější voděodolnou:
Me ta velikost prijde tak nejak nastejno.
Kdyz srovnas tu moji a tvoji fotku...
Do teplejch kraju zase tolik veci nepotrebujes a v chladnejsich zase nepotrebujes tolik vody.
Takze mi prijdou tak nejak akorat.
A kdyz udelas nejakej vetsi nakup, tak je "zamknes" jen na jedno otoceni. Tak jako to ma ten tvuj mladej na fotce :)
....je to pravda- velikostně jsou srovnatelný s Ortlíbkama na přední kolo. Materiál je sice už jiný na bocích, ale vody bych se nebál. Já používal v pohodě ty větší dva roky- než mi na nečekaném "hrbu" jedna vyskočila a prodřela se horní vrsva durchumdurch. Po podlepení zespod apřelepení shora je používám ve vozíku dál- doa uvnitř nikdy i v celodenním lijáku! Za 300Kč/pár vynikající koupě!!!!
Jestli na to koukám dobře, tak ty tvoje mají zatepla svařované švy.
Ty nový ať koukám, jak koukám, tak jsou podle mě pouze šité a ten šev bude zevnitř lemovaný.
Proto píšou že mají šusťákový převlek...
No tak se necháme překvapit...
.....jo, švy jsou lepený nebo svařovaný- šitý ne! Halt doba jde dopředu a kvalita jde "nahoru", šitý jsou asi pevnější....;-)
Tak ty švy jdou popatlat zevnitř silikonem a už to tesnit bude. Já si tak upravoval softshelku.
....taky si myslím, že nepromokavost není zrovna ten nejdůležitější parametr při koupi brašen!!!
Švy jsou šité. Takže jak se píše výše. Materiál nepromokavý, pouštět to může jedině přes švy.
Už jsem stihl dneska dva páry brašen koupit. Musel jsem si ráno přivstat, abych byl v Lídlu dřív, než se vrátí důchodci z prvomájového průvodu. :-))
Zkusmo jsem je nasadil mladému na kolo a docela pasují na nosič na sedlovku. Druhý pár přijde jako přední na moje kolo.
Taky jsem včera jedny koupil, hlavně proto, že na těch starých co sem vozil už se rozjíždějí zipy a tyhle nové zipy nemají(teda, když nepočítám ten na té debilně umístěné kapsičce) No a dneska ráno cestou do práce jsem s něma poprvé jel a hned defekt. Tak nevím. Mám je zkusit reklamovat? Že jako nosí smůlu.
... abys nemusel za tu smůlu připlácet !
jakože to není chyba ale vlastnost? V letáku o tom nic nepsali. :-)
Jediné dobré na těch brasnach je ta barva. Jinak mi přišly tragické. I ty cyklohadry jsou letos dražší a o dost horší materiál než dřív. Ale lidi se o to stejně poperou. Já nakonec objednal přímo v Číně
dneska jsem na ně narazil v kaufu. chtěli za ně 150,- za kus. ale jsou docela prťavé, aspoň proti ortliebkám :-)
"Cyklobrašna na sedlo"
Odcházíš-li od kola, vložíš sedlo do brašny a bereš s sebou.
Zloděj si pak rozmyslí, má-li odcizit tvoje kolo bez sedla nebo to vedle stojící, které sedlo má
... v Kaufu nejsou žádní blbci!
Včera večer jsem udělala lidlovské brašně zatěžkávací zkoušku. Sedm litrů vína unese. Ale ta degustace-ajajaj! Naštěstí kolo dom trefilo.:-)
Napíšu zkušenost z brašmani z Lídlu po 14-ti denní dovolené.
Měl jsem dva páry - první jsem vezl já jako přední brašny, druhý měl na kole mladý jako zadní.
Velikost - odhaduji tak na 12 litrů. Upevnění - horní plechové háčky se roztáhnou a nasadí na trubku nosiče. Drží dobře. Ale sucháče jsou tragické, kdyby je tam nedali, udělají líp. Naštěstí se dá spodní vytáhnout. Upevńoval jsem je pomocí gumicuku a drželo to dobře.
Každodení sundání a nasazení vydrželi bez problémů, aní švy a ani zavírání neutpělo žádnou škodu, všechno jako nové. :-)
Voděodolnost a pláštěnku jsem nezkoušel. Za jízdy moc nepršelo + věci jsme měli preventivně zabalené v igelitu.
Za tu cenu (369,-Kč/pár) myslím dobrá koupě.
Tak nejak nechapu, co se serverovi na tom obrazku nelibi...
Zkratka tyto...
http://www.lidl.cz/catalogmedia/cz/article...
Je to divný, ale serverovi se fotky nelíbí již dost dlouho:-))
.....nevím, co furt máte s fotkama- já je nahazuju "na první šup" bez problémů (jen velikost je v ZPS upravena pro web)...:-O
Velikost „pro web“ je co?!?
U všech fotek, co sem dávám, zmenšuji velikost tak, aby byla kolem 500kB. Někdy to ale nevezme ani fotku menší než 100 kB.
Ale v poslední době mám pocit, že už to funguje.
Tak zkouška. Já se dnes plazila plazivkou, má něco víc než tři mega.
Aha, tak nic:-))
Takže, zkoušet dvakrát.
...tak to přesně "velikostně" nevím- program Zoneru (ZPS 18) to má v nabídce Upravit a přednastaveno bylo 450kB, ale dá se s tím "hýbat"..
Na německém Lidlu píšu že jsou jen voděodolné, ne nepromokavé :-)
Hezká přilba - také z LIDLu?!? :o)))
Ty "ortlíbky" máš správně v uvozovkách. S opravdovejma tyhle nemaj nic společného. Škoda peněz za ně. Podobné z Penny za 150,- ks používám na každodenní jízdu do práce a děsím se, až s nima pojedu zase za deště...
myslíš, že je to horší než sportarsenaly? ty dvoje poslední, co jsem měl, stály taky pěkně za ...
ortliebky city už mám rok a půl a zatím kromě prasklé sponky (a v záruce opravené), vše OK
Které Sport Arsenaly? Já mám expediční svařované a jsou v pohodě.
Re: jezdite na těžko? 16.4.2013
Hmm taky mám Expediční od roku 2008. Vybírala jsem hlavně kvůli tomu, abych nemusela nic balit do igeliťáků. Teď už do jedné balím pouze věci u kterých neva když navlhnou (vařič, nářadí atp.) Je fakt, že tu jednu jsem vždy od jara do podzimu skoro nesundala a tu druhou brala jen pokud jsem vyjížděla natěžko. Dám sem foto, i když trochu rozmázlé (jo a jsou to ještě ty, které jsou vyráběné u nás černo-stříbrné), loni jsem musela narychlo koupit nové a ty celočerné jsou již vyrobené v Číně. Jsou o hodně slabší a určitě nebudou mít takovou výdrž. Pokud to myslíš s ježděním natěžko častěji během roku a můžeš si připlatit, opravdu za ty SA peníze nevyhazuj a jdi do Ortliebů. Jo a to vycvaknutí mě potkalo v Rakousku na zpomalovači též. Honem jsem to vyřešila utáhnutím tý gumy dole u toho háčku, ale když jsem večer sundavala brašnu z nosiče, tak jak to bylo utažené, a zapoměla jsem na to, tak jsem vyškubla to držadlo a pracně to musela večer šít a zespodu potom podlepovat stříbrnou páskou. Teď mám nahoře pro jistotu suchý zip. No a pointa, stejně šetřím na Ortlieby, které budu kupovat natřikrát. První si koupím na letošek jezevčíka, přes zimu brašny a příští rok snad i brašničku na řídítka.
Tohle je z diskuze z r.2013 Ty Sportarsenaly co jsem musela kupovat pro dceru (jsou OK, protože leží od roku 2014 ve skříni) ;-D
Teď už mám 3.rokem Ortlieby a doteď na nich není ani škrábaneček, a že je moc nešetřím (jezdím občas i skrz roští). Kdybych si je koupila rovnou, tak jsem mohla 2x ušetřit... ;-(
Já osobně bych se jezevčíka vyvaroval. To je jediná věc, se kterou nejsem zrovna spokojený a cílovým stavem je se mu pokud možno při balení vyhnout.
Možná je chyba ve mě, celé to negativum je způsobené jen a pouze tím, že nejsem spokojen s uchycením.
Já jsem se změnou kola pořídila i lehokolové ortlieby (když byly ve výprodeji za míň než půlku běžné ceny), takže ty původní už téměř nepoužívám. Ale oproti tobě naopak jezevce používám ještě pořád jako univerzální tašku i mimo kolo, příp. si ji děti půjčují na vodu (tedy když jedou na vodu, ne že by v ní vodu nosily) a je jako jediná v permanenci pořád.
A proč? Zrovna to uchycení je geniální (pokud se to opravdu zapíná správně) a drží jak přibité. Vozím tam docela velkou váhu (plachtu na kolo, stan, igelit pod stan, 5l vody, věci proti dešti, aby byly po ruce, jedny ze dvou bot co vozím s sebou, postupně cestou přibývají i nabrané letáky a brožury co naberu v íčkách a ještě tam vždy u obchodu naházím potraviny, co jsem zrovna zakoupila.
Cestou se buď svlékám nebo oblékám podle počasí a abych nic neztratila, tak to tam láduju též.
Pro ty co ještě jezevčíka Rack-Pack nemaj, odkaz na správné připevnění k zadním brašnám Ortlieb:
https://www.youtube.com/watch?v=StnJof3g_gY
Rack-Pack sám o sobě je dobrej, ale podle tak na ty hadry a jídlo, podle mě do něj těžké věci, jako je voda a stan, nepatří, těžiště je pak hrozně vysoko.
Vozit (mokrý) stan ve vodotěsné brašně mi taky nepřijde jako dobrý nápad.
Navíc díky němu ztrácím snadný přístup ke spodním brašnám, jeho přítomnost eliminuje i rychlost, s jako lze odejmout spodní brašny z nosiče.
To je možný s tím těžištěm, ale já vodu do dámského nízkého rámu nedostanu (stejně v něm mám na míru ušitou brašničku a v ní veškeré věci na opravu kola po cestě). Pokud mám mokré tropiko od stanu, tak ho vozím na nosiči pod brašnou, aby bylo hned po ruce k vysušení při zastávkách cestou. A právě proto, abych do spodních brašen přes den nelezla, tak to mám v jezevčíkovi. No a rychle taky nejezdím, protože se pokládám za cykloturistu a mým cílem je kochat se krajinou. Dalším mým úkolem je připevnění předního nosiče z Lidlu z loňska, na který přijde dřívkáč vyrobený podle Vrabiho a nebo skládací kamínka co vozí cyklopoustevník (už vyrábím), aby to bylo hnedka po ruce. Samozřejmě chápu, že každý z nás má jiný styl cestování a jiné priority a že každému vyhovuje něco jiného... S tím jezevčíkem jsem měla štěstí, že mi nesklouzl dozadu a nedošlo k žádné újmě na brašnách... ;-)
Vždycky když vidím jak vypadá prostor pro kola v německých vagonech, vzpomenu si na to, jak blbě je to v elefantovi.
Nejen v elefantovi. V InterPanterovi navrhnul nějakej génius háky na kola naproti WC buňce. Stačí, aby tam dal někdo horáka s odpruženou vidlou, a průvodčí se tam má problém protáhnout...a to jsou prosím soupravy dělané na jižní Moravu, s extra místy pro kola...
Plný souhlas!!! A to jsem si sedla málem na zadek, když jsem loni jela z Hofu expresem do Mnichova. Vysokej vlak (myslím nástup) a uprostřed soupravy nízkej pro kola (nájezd rovnou z peronu bez sundavání brašen) a uvnitř celá půlka vagonu jen a jen pro kola, kočárky a vozíčkáře, druhá půlka sedadla.
V téhle sestavě to jinak nejde, taky to tak vozím, originál uchycení rack-packu navíc jistím tak, že uvážu madla tenkým gumicukem za sedlovku. Letos to zkusím s vozíkem, povezu čtyři zadní Ortlieb brašny, takže si můžu dovolit nechat jezevce doma, proto jsem psal o jeho nevýhodách.
Ty brďo, hezky nabalený, to já už bych asi tuhle bagáž neuvezla...
Nebude to trvat dlouho a taky už to neuvezu.
Vozík, co má bi-cyklista, stojí polovinu co Extra Wheel a uveze víc (krámů)
Víc krámů už potřebovat nebudu, jde mi o váhu, stárnu, časem budu nucen přepřáhnout, místo ocelového koně zapřáhnu karbonovýho, je o 7kilo lehčí + mě asi čeká minimalizace výbavy, aby se na Extrawheel vešla, kupoval jsem ho, protože je nejlehčí..
.....tááák to pozor, žádný zbytečnosti- já jezdím s vozíkem kvůli "lehčímu" kolu(líp ovladatelnýmu)a nižšímu těžišti, nevozím víc jako dřív(spíš míň)-do 25kg celkové váhy nákladu!!!
Přesně tak to dělám.
Nicméně stejně na nějakých hrbolatých cestách jsem nezabránil tomu, aby rackpack nakonec nesklouzl. Dokonce to skončilo utržením popruhu z ortlíbky jak jsem ho chtěl pevně přitáhnout.
Pokud člověk jezdí normální cyklostezky, tak je to OK.
Dneska se snažím v něm vozit co nejmíň, spíš taková brašna na právě nakoupené jídlo nebo na postupně svlékané oblečení, jak se po ránu otepluje.
Firma AZUB BIKE je prostřednictvím značky ORTLIEB hrdým partnerem celonárodní soutěže Do práce na kole a při této příležitosti připravila pro její účastníky limitovanou edici brašny ORTLIEB Back-Roller Design "Do práce na kole jezdí profíci", kterou bude možné si pořídit za zvýhodněnou cenu. Zároveň budou mít účastníci možnost nakoupit produkty značky ORTLIEB s 10% slevou od našich partnerů v jednotlivých městech. Seznam partnerů najdete níže na této stránce.
https://www.azub.cz/dpnk/
Pokud chceš koupit Ortlieby, je to nejlevnější někde v akci v Německu, má to svoje ALE, tedy poštovné.
Azub drží ceny, takže s poštovným to vychází velmi podobně, jako když totéž koupíš na eBay, benefitem zřejmě u Azubu je, že máš snažší reklamaci, což u brašen Ortlieb je celkem irelevantní.
Nejde o to, abys vypadal jak profík, ale ty brašny prostě fungujou dobře. Žádné improvizace, gumicuky, igelitové sáčky, funguje to, no a za to si připlácíš.
Kupovat levné věci se mnohdy prodraží.
... když máš ty Ortliebky doma v almaře ...
kdepak, používám je každý den. jediné, co mi na nich chybí, je nějaká menší kapsička uvnitř třeba na peněženku nebo klíče. lovit to až na spodku brašny je na houby
Zvolil si špatný typ. Některé kapsičku, dokonce dvojitou, uvnitř mají.
Nejstarší moje ortlibky jsou někdy z roku 2010 a pořád bez problémů. Jedině jezevec-rackpack má díru, ale tu jsem mu vyrobil sám špatným používáním. Pravda je, že je znát vývoj v materiálu mezi těmi mými nejstaršími a nejnovějšími. Ten nový materiál je dle mého slabší (a také samozřejmě lehčí).
Zato novější systém uchycení je prostě geniální, jak člověk nepotřebuje nářadí, včetně toho, že se do úchytu dá schovat lanko na spíše symbolické zamknutí brašen k nosiči.
ona cena u těch city vyhrála, přeci jen to bylo o tisícovku míň, takže necelé 2 litry. za tu tisícovku už to holt musím překousnout :-)
Petře, odborníku, můžeš mi napsat něco k tomu (nebo i někdo jiný), jestli řidítková brašna Ortlieb opravdu drží na svém místě, netlačí na bovdeny, netřese s obsahem, není úplně nutná polstrovaná vložka.
Moje brašna je totiž takový otřes, že dělá rámus na jakékoli nerovnosti a foťákem a mobily si musím vycpávát kapsy, pokud vůbec zrovna nějaké na oblečení mám. Výhodou mé brašny jsou jen různé kapsičky, třeba i na láhev, a mapník, do kterého cpu moje poznámky.
Přemýšlím, jestli investovat do jiné brašny.
Vím, že to nepatří do lidláckého tématu, ale snad se to moc nerozvine, ostatní témata k tomu jsou už zas kdovíkde.
http://priblizovadla.cz/univezalni-suchar...
Ty brďo, tím mlýnkem na kávu v tý řídítkový brašně mně dostali...;-D
Mám kolegu, který ho vozí také.
Nebyl by, kvůli využití místa, lepší nějakej podobnej?
Nejskladnější je starej dobrej mozaznej mlýnek z Jugošky...
... u nás obchod tohohle jména není (nikdy nebyl)
Zas to Krno má něco extra ...
Brno leží už na Balkáně. To nevíš?
To je starý. Přidej.
https://www.facebook.com...
Ahoj, používáme Ortlieb ultimate L classic (tu má Iva a je maximálně spokojená). Má uvnitř jednu kapsičku na zip a ještě takovou plastovou vložku, která brašnu rozdělí na 3 přihrádky. Na fotce je to vidět.
https://www.azub.cz/ortlieb-ultimate-6l-clasic...
a Ortlieb ultimate6L plus (tu mám já) včetně mapníku a vložky na fototechniku
https://www.azub.cz/brasna-ortlieb-ultimate6-l...
Upevnění na řidítka je opravdu pevné. Na rozbitých cestách se samořejmě třese, protože máme jen obyčejné pružinové vidlice.
Iva asi rok a půl používala brašnu od SA s tím jejich klick fixem. S nasazováním se hrozně prala, brašna byla věčně prověšená. Pak jsem se nas... a z jedné služebky jí přivezl Ortliebku od Azubáků. Od té doby je velmi spokojená.
Pokud budeš chtít Ortliebky vidět a připadně vyzkoušet, tak jedeme 24.6. do Chuchelny.
Já mám od manžela brašnu Longus, jezdím většinou jen s tím držákem :), který mi připomíná nárazník od vagónu. Cesta od nás do města je samá díra a brašna dělá rámus, bovdeny mám na provázku, aby brašna neřadila místo mě.
I když se i Ortliebka třese, je aspoň u toho potichu, prosím? Já mám pevné vidlice, bezúdržbové.
Pořídila bych si brašnu i podle barvy, když je ta možnost, aby se mi hodila k ostatním, a ty, co máte vy, jsou jen černé, i když zase o něco větší.
Děkuju za nabídku, ale já, když začnu o něčem vážně uvažovat, chci to mít hned :)
I když asi bylo řečeno vše, musím dodat, že brašna se třese tak, jak se třesou řidítka, spojení nemá žádnou vůli. Problém s řazením jsem nikdy neměl, a to máme brašny na 3 různých kolech, když v to nepočítám brašnu na tříkolce kde ji mám vedle sedačky.
Kdybys chtěla mít větší distanc mezi brašnou a řídítky, prodává se extra nástavec.
Černá nejen, že je větší, ale má i postranní síťovanou kapsičku. Mám na tříkolce žlutou a kapsička mi občas chybí, ale tam sem to tak zvolil schválně, protože to dobře vypadá. ;)
Dík.
Mně právě blbne to spojení, aby si někdo třeba nemyslel, že rachot dělá obsah brašny.
Je to jak říká Petr. Spojení v klickfixu je pevné, brašna jen lehce pruží. Není problém nastavit držák tak, aby se brašna bovdenů ani nedotkla.
Kostky jsou vrženy - takových peněz!, za to bych měla půlku nového sporáku!
Něco na vaření si vyrobíš:
http://zenstoves.net/Wood.htm
Kdyby ti brašna vydržela jen 5 let a ročně ji využiješ jen 50x, tak tě jedno její použití vyjde jako cena jedné malé kofoly. A vždy ti bude dělat radost. Já se při shlédnutí ceny osypal. Ale bylo mi řečeno - to ti máme koupit k marozkám nějakou hloupost? A bylo vymalováno..
....já- díky Bohu- mám jen jednu zkušenost se závěsem klikfix říditkové brašny.Možná mám "nepatřičné" nároky na zavěšení, ale podle první jízdy jsem s takto zavěšenou brašnou a váhou 2,5kg uvnitř rychle skončil. Brašna je dost vysoko, navíc dost "předsunutá" před řídítka a je cítit každá nerovnost, prudší vyhnutí se díře téměř nemožné bez rozkmitu kola- prostě ten kdo toto zavěšení vymyslel s naplněnou brašnou asi nejel. Navíc brání jednoduché a rychlé montáži/demont. doplňků (svitilna, GPS ap. držáky). Podobné nevýhody má i př. nosič nad blatník, směřující rovnoběžně s kolem(SA 203 ap.)- jsou sise níž,ale těžiště je posunuto před náboj a má pod. vlastnosti.Používám na řídítkovou brašnu vyrobený nosič nad blatník, na němž je brašna napříč bez problémů s třesením či nestabilitou řízení na nerovnostech.
Geniální to bude až v době, kdy se mi hák nebude zachytávat vzadu za gatě, když si hodím Ortliebku přes záda :-)
A geniální už to je - Ortlieb Back Roller QL3.1 :
https://nanobike.de/Ortlieb-Back-Roller-Urban...
.....tak já ty na foto mám šestý rok(dvě sezony používané jako zadní brašny a pátá sezona bude letos ve vozíku, pár za 12€ tehdy) a kdyby se jedna neprodřela po pádu(vím- Ortlíbky by díky uchycení nevypadly), tak jsou taky "jako nový" přes častý(ne každodenní)používání. Když to tak vezmeš, tak za pár Ortlíbů bych mohl tyto(kdyby byly běžně k mání) po 2-3 letech obměňovat za fungl nový a ještě by něco zůstalo. Jo- a kdyby je někdo ukradl, tak škoda by byla jen věcí uvnitř...;-)
.....foto v reakci nahoře...
Docela by mě (už teď) zajímalo, má-li to přední světlo
http://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?action...
oříznutý kužel (jako to, co se prodávalo minule) nebo ne.
Na krycím "skle" je nahoře matný srpek, za kterým by se ta LEDka mohla schovávat.
Tak mě napadá, jestli nakupování v Lidlu je společensky přijatelný. Dcerunka jednou zaparkovala před Lidlem v Anglii, potkala známou, která se stydlivě vymlouvala, že do Lidlu nechodí, že byla jinde. Bylo to společný parkoviště pro několik obchodních domků. :-)
Pro mě ano, takže mě to klidně můžeš přiznat a rozhodně na tebe nebudu koukat skrz prsty :o)))
Teď si vybavuju, že do Anglie ještě nepronik Kaufland. Lidl a Aldi tam čile vegetujou.
U nás tady nedávno otevřeli Iceland ;-) Ještě jsem tam na průzkumu ale nebyl :-)
... a u nás ho zas (po cca 2. letech) zavřeli ...
V Říčanech je taky. Zatím jsem o tom slyšel jenom chválu - ceny prý vyšší, ale zato (prý) kvalitní zboží :-)
Tak to bych rád věděl, jak lidi to kvalitní zboží (pravděpodobně potraviny) poznaj, podle údajů na obalu? Tím bych si nebyl jistej ani v Sainsbury's nebo v M&S.
Kvalitní zboží (pro mě) poznám podle toho, že mi chutná, vyhovuje. Co mi po tom, že ostatní by do něj čumák nestrčili :-))
Tak ve čtvrtek!
https://www.lidl-flyer.com/cs-CZ/#/fbc4a90e...
24.8. přijďte zkontrolovat, máte-li vše, co k ježdění potřebujete ...
https://www.lidl-flyer.com/cs-CZ/?_ga=2...
Díky za tip. Musím zkontrolovat zásobu ponožek. :-)
Občasná inventura je nutná. Já ji zanedbal a teď zjišťuji, že mám 100 párů (nevybalených) "do foroty".
Na kdy? Snad některý z potomků bude mít nohu "47"
8-)
Zaujal mě tam bezdrátový komp s funkcí:
"úspora CO2 ve srovnání s jízdou v autě"
Tak už máme náboženskou ideologii už i v cyklopočítači ...
Ja nečetla co jste psali o brašne Lidl.
Prosim odpoved jen jednoduche odpoved.
https://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?articleId=2235
Jste spokojeni brašne?
Dostat mokre veci v brašne pri dešt?
Kolik objem litru 1 brašnu?
Na první pohled pěkná. Na druhý-úchyty jsou jen háčky, které se zas tak snadno nezahakují, za to rychle vyhakují, když nechceš. Po druhém použití upadl nýt úchytu. Suchý zip ve spodní části brašny, který by ji měl držet připláclou k nosiči-na ho... Ve spodu je kapsička na zip s pláštěnkou. Zip mi brnká o špice a na nervy. S pláštěnkou bych se promoknutí nebála. Obsah nevím, je menší než Ortliebka.
mají pěknou barvu.
Věci co v tom vozím mám v igelitce. Vozím je jenom do práce.
Objem asi 10 litrů jedna, možná míň.
Na vandr bych je nevzal na to mám ortlíby ale na každodení cestu do práce to za ty prachy co to stálo zkouším a zatím jo.
Zkušenosti jsem psal výš.
O dovolené jsme měli na kolech 2 páry těhle brašen a za ty prachy docela dobrý.
http://www.nakole.cz/diskuse/20739-lidl-pro...
Jen bych poopravila, háčky jsou z plastu přinýtované 3 nýty. Jeden už prdl, dala jsem tam šroubek s matkou. Abych se k tomu dostala, musela jsem prostřihnout vnitřní vrstvu a pak zalepit. Mohla jsem to v horním lemu rozpárat a zašít. Moc pracné!:-)
Ale když ty máš bílé brašny a já zelené.:-))
Oblečení z Lidlu je dobré pro začátečníky nebo občasné sportovce. Má trochu horší vlastnosti než známe značky. Za mě je nejlepší na sport Craft. Cenová katagorie je někde jinde. Občas se dají koupit někde slevněné za přijatelné ceny. Kvalitní oblečení mám hodně dlouho a nevypadá, že by se mělo zničit.
Často narazím na slevy v https://www.behshop.cz/. Lidl mi taky připadá dobrý pro děti. Rychle rostou a nevyplatí se jim kupovat drahé kousky.
Já jezdím jaro + podzim v dlouhých gatích z Lidlu, klasické čapáky, ale bez vložky, jsou primárně určené na běh. Mám teď dvoje, v každých mám našlapáno minimálně 25 tis. km a držej jak helvétská víra!
(nevím, co to je ta helvétská víra, sem to někde slyšel :-) )
k té Helvétské víře bych ti dal nápovědu Kalvín, neplest s Kelvinem a už vůbec ne s Kevinem ze Sám doma jedna dva tři.
Vzduchové odpružení sedla - má smysl o něm uvažovat?
https://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?articleId=2241
Trochu bych se obaval defektu :-)
Věřil bych spíše odpružené sedlové trubce...
Odpruženou trubku už mám, ale pořád to není ono, zatím váhám mezi tímto a gelovým sedlem.
Před nějakým časem jsem ho měla, nebylo spatne.
To už právě nevím, proč ho nemám, ale rok určitě vydrželo a byla jsem s ním spokojená. Teď mám gelové Force, víc jak rok, o 40 Kč dražší.
Sakra, to je matematika. Co rok, nebo dva sedlo za tri kilca. To je za deset let dejme tomu dva a pul litru. To je skoro o tisicovku vic, nez za poradny a pohodlny sedlo na treku, ktery mam uz deset let a na dalsi desitku jeste vypada :-)
No, pokud neznáš a nemáš kde a jak zkusit sedlo za litr a půl, tak tě to taky může stát pět litrů jen to hvízdne, než najdeš aspoň akceptovatelné za ty prachy... Takové ty kydy, že je potřeba vyzkoušet, si strč za klobouk. Neznám kvelb, kde ti daj sedlo za víc jak litr na víkend na vyzkoušení. Nebo jí pošleš to svý na tejden na vyzkoušení?
No právě. Co kdyby se mi na drahém sedle blbě sedělo?
Trochu loterie je to vzdycky. I s botama, hadrama, geometrii kola...
Ale jak uz jsem psal, da se to ovlivnit ctenim recenzi, navstevou testcenter, atd atd... Kdo dava tisice kilometru rocne, tomu se to urcite vyplati.
Ja jsem se taky s tim sedlem u zadku nenarodil. Napred jsem si s puvodnim nemalo vytrpel, zkousel jsem hledat, principielne stejny Specialized jsem ozkousel, nebylo to uplne ono (brachovi vyhovuje vic), hledal jsem dal a nasel
Gelové jsem vozil cca týden či dva. Nenadchlo.
Pak namontováno Selle Royale a to tam zůstane, dokud budu kolo užívat. Neměnil bych
Jo, tohle jde :)
http://www.kolonet.cz/detail/9983-1/
Vloni (2016) mě LIDL na můj dotaz, zavedou-li v ČR e-shop odpověděli, že s jeho spuštěním počítají od dubna 2017.
Tak jse se letos optal znovu.
A odpověď? Tu je:
"Internetový obchod a s tím spojenou službu nákupu on-line prozatím nenabízíme. V budoucnu však jeho spuštění plánujeme. Start internetového obchodu předpokládáme nejpozději v průběhu roku 2017."
Tak jsem na ně zvědav ...
Lidl, Lidl...není to ten obchod, kde se chodí kupovat svaté vobrázky?
Jak vidím Lidl, tak se křižuju jak babka u Božích mukouch na rozcestí:-))
no jo, je to von, ten obchod pro socky :-D
a to zas bude mínusů :-)))
Nákup v Lidlu je povinností každého politicky korektního Evropana.