Jsem milovníkem všech „podivných“ kol, sám vlastním dvojkolo s přívěsem, ale mým tajným přáním je tříkolka, případně čtyřkolka. Koupě takového stroje je však pro mne finančně neúnosná. Potřeboval bych poradit se stavbou, případně i zajištěním svaření rámu. Děkuji Petr
Ahoj koukni na tohle http://www.mnhpva.org/ Tam sou různé specialitky.Sám sem od tam tud čerpal.
http://www.tripendo.vyrobce.cz/
Tohle to,to by tětaky mohlo zajímat.Vysoké kolo.http://mujweb.cz/sport/cvrcekm/
http://lehokolo.com/img/ceska_lehokola/image...
http://www.cyclestar.cz/eltrikol.html
www.ihpva.org/com/PracticalInnovations/tbolt.html
http://www.ihpva.org/com/PracticalInnovations/
http://wb747623.bahnhofbredband.se/build.html
http://www.ice.hpv.co.uk/
http://www.ice.hpv.co.uk/trice_details_standard...
http://www.thertr.com/
no a to ti bude pro začátek stačit.
http://ca.geocities.com/melonjoe/recumbent.html
Mohu Ti prodat za cenu materialu kostru trojkolky.
to nejdulezitejsi o designu najdes tady:
http://www.hellbentcycles.com/Trike%20Design...
jsou tam detailne popsany zaklady geometrie trikolek.
Dobrý odkaz je ten od ladi, je to část toho webu o Thunderboltu (http://www.ihpva.org/com/PracticalInnovations/). Podle toho jsme okopírovali geometrii na naši dřevěnou a jezdí skvěle. Celkem příjemně se řídí a tatík ji otestoval až do rychlosti 74km/h. Podle těch základů geometrie popsaných v tom článku lze případně navrhnout i menší stroj, Thunderbolt je svým rozchodem 81,25cm a rozvorem 109cm docela velká potvora.
U čtyřkolky se kombinují náročné části tadpolů a delt. Přední náprava, je-li nepoháněná, má stejnou geometrii jako u deltové tříkolky, takže viz Thunderbolt. Zadní by měla obsahovat pohon obou kol, pohánět jedno ze čtyř by nebylo šťastné řešení. Diferenciál by byl složitý a musel by mít nějakou automatickou uzávěrku nebo tak něco, aby fungoval v terénu, jednodušší je udělat volnoběžku v náboji každého poháněného kola. V zatáčce tak bude hnané jen kolo s nejkratší dráhou, pokud proklouzne, chytne se hned to následující. Čtyřkolku bych rozhodně stavěl jedině teréní, něco jako šlapací Hummer. Na silnici je komplikovanost a hmotnost navíc oproti tříkolce jen na obtíž a bez odpružení se to nepovede postavit tak, aby jela všechna kola po zemi. I kdyby, musela by ta zem být rovná, jinak by se to kolíbalo.
máš nějakou představu, jak umístit volnoběžku do náboje? Už jsem nad tím přemýšlel celkem dost, ale nakonec mi vždycky vyšlo, že ideální je volnoběžka vedle náboje na hřídeli (pokud by teda nebyl každý náboj poháněn nějakým sekundárním řetězem). Pokud by byl hnanej hřídel, kterej by zárovneň nesl hmotnost, a na tom by přes volnoběh bylo přidělaný kolo, bál bych se, že když se do těch ložisek dostane nějaká špína, že to bude strhávat hřídel s sebou (a tím pádem točit řetězem jak furtšlap, což by bylo s přehazkou dost nepříjemný - musela by tam být asi pro jistotu ještě jedna volnoběžka, což je další komplikace).
Jinak -- variantu s diferenciálem jsem domyslel až do realizovatelné verze (včetně toho, jak vyrobit diferenciál), ale nakonec jsem to zavrhl, protože bez zpátečky je to stejně nanic (akorát tak na dynamo). Leda na přední kola, aby se snáz najíždělo na neklouzající schod zešikma.
Ahoj Pavle!
Řešil jsem podobný problém u "závodní" trojkolky. Diferák jsem nesehnal, výroba by vyšla draho - použil jsem volnoběžky v kolech. Pokud bys chtěl vidět způsob upevnění kol, je trojkolka k vidění do konce měsíce dubna v Čakovicích (raha 9). Při použití kotoučovek je ale problém s tím, že i minimální vůle volnoběžky způsobuje házení kola a tím i brzdového kotouče, který pak může škrtat o čelisti. Lepší řešení je volnoběžka vedle, vyjde to sice o trošku hmotnější, ale kola jdou upevnit bez vůlí.
pekná trojkolka ja na http://www.tripendo.com/
Jo, tak ta je fakt dost dobrá!!!!!!!!!!
Má jedino vadu, váží 29kg. I tak loni vyhrála závod na Spezi, ale asi to bylo jezdcem, protože letos jsem jeho kolegu na stejným stroji porazil i já s naší dřevěnou tříkolkou, vypadl ve druhým kole a já až ve třetím.
29 kilo je docela dost. Na druhou stranu si nejsem jistej ani kolik váží můj azub4 :o) Mě se líbila designově a hlavně to naklápění kol. To bylo super! Zkoušel si na ní jezdit?
Nesvezl jsem se na tom, ale když na to máš fyzičku, je to pekelně rychlá potvora, do zatáček na nečistým povrchu můžeš rychleji než na kole, případnej smyk ti nevadí. Loni tam ten borec právě řezal zatáčky na štěřku smykem všech kol za usilovnýho šlapání.
A to ja mam porad v hlave takove slapaci autiko:-) Takovej slapaci hadraplan pro dva. Lehka duralova konstrukce zakrytovano kompozitem. Sedelo by se vedle sebe. Uz jsem i nekde videl fotky a fakt se mi to libilo....Jenze uz je nemuzu najit...
Tak zkus třeba šlapací gauč:
http://www.bikeforest.com/couch_rental.php
bicycle treadle pre neprihlasenej Michal, http://www.sculltrek.sk/uk/scadbike.htm / http://www.geocities.com/rcgilmore3/index.html /
pre záujemcov o jednostopý trojkolesový bicykel http://members.westnet.com.au/rjharrop... /
niečo pre historikov http://www.bicycleman.com/history/history.htm