Nějak se nemohu smířit s tím, že tohe má být OK:
EV bike přestavbová sada, motor 500W v předním kole, baterie 10Ah (Li-ion) do nosiče. Po dvou letech spokojeného provozu jsem chtěl koupit novou (stejnou) baterii, bohužel již nedodávají tak jsem koupil baterii 13Ah do rámu https://www.evbike.cz/Akumulatory-1/Napeti-36V...
Reklamoval jsem loni na podzim takto:
S kolem jezdí manželka, invalidní (špatně pohyblivá) tzn.s minimální přípomocí. Po městě jezdí denně, v sezóně jezdíme zhruba 3x měsíčně na výlet, typicky 30 až 40km.
ZÁSADNÍ problém s novou baterií je ten, že nemá sílu (tah)
DRUHÝ hlavní problém je, že dojezd na novou baterii je MENŠÍ jak na starou baterii (myslím aktuální stav po 2 letech ježdění) i když kapacita je větší o 30%.
Baterii mi vrátili s tím, že je OK, kapacita 13,1Ah.
Tak jsem sám provedl test na tomto 16km okruhu s dvěma kopci
1.kopec: 3,9km, převýšení 165m (pak klesání: 2,9km, -145m)
Rovina: 3 km, +4m / -19m
2.kopec: 3,8km, převýšení 141m (pak klesání: 2,5km, -135m)
Reklamoval jsem loni před zimou takto:
S reklamovanou baterií jsem již na prvním kopci (čtvrtý kilometr) cítil že motor NETÁHNE, u staré baterie jsem podobný stav cítil až na čtvrtém kopci.
V rámci reklamace mi vyměnili řídící jednotku baterie, dnes jsem provedl test „po opravě“ a výsledek je zhruba stejný a to:
Před vrcholem 1.kopce ukazovala baterka 25%, hned po zastavení na vrcholu 75%, po sjezdu na následné rovině ukazatel problikával ze 100 na 75%.
Na začátku 3.kopce ukazovala 25% po 1km 0% a po dalším 1 km se kolo zastavilo. V okamžiku zastavení začala ukazovat 50%. Otočil jsem se a sjel jsem kopec dolů. Po rovině mi problikávalo 0 a 25%, vzhledem k velmi důraznému varování v návodu ohledně hlubokého vybití, kdy se ztrácí záruka, jsem dojel domů bez motoru.
Shrnutí: na novou 13Ah baterii ujeto 16+2=18km (stará baterie 10Ah 2*16=32km)
Nevím co si mám představit pod pojmem minimální přípomoc. (skoro nulová?) Pokud bych jezdil v kopcovitém terénu s minimální přípomocí tak bych na svůj 12Ah aku 48V LIFEPO s motorem MP 4 1 kw,také neujel 30-33km ,ale tak polovinu. Ta baterie co se údajně už nedodává byla co? Nějaký odkaz?
Na dálku to nezjistíme,ale pokud je aku v pořádku,tak je něco s BMS. Vypíná akumulátor dřív než má. Nebo je nastaven vyšší proudový odběr na ŘJ(TEORETICKY,,pokud do toho nikdo nehrabal tak je to samozřejmě blbost)Prodejce by měl ten akumulátor vyzkoušet v provozu.Ale to jsou všechno jen řeči,na dálku to tady nikdo nevyřeší. Pokud původní 10Ah 36V akumulátor táhl lépe než nový 13Ah 36V tak asi ta nová baterka dává méně ampér výstup,jinak nevím.
A ještě dodatek. Sada EV bike používá těžký motor o nevalném výkonu. Stálo za úvahu přejít na 48V.
Podrobnou specifikaci té původní baterie nemám, nicméně je od EV bike do nosiče. Oni podobnu stále nabízí ale ta nová je menší tzn.do nosiče co mám nepasuje.
Test, co jsem prováděl, byla úmyslně "nulová" přípomoc, nemám vyblokovaný asistent tzn.nutno točit pedály.
BSM vyměnili a výsledek je téměř stejný. U nás jiný jak kopcovitý terén není, pokud nechceme jezdit dvě trasy furt dokola.
ZASADNI je , že stará 10Ah baterka ujede 2 okruhy, nová s kapacitou o 30% vyšší 1 okruh + 2km. Znovu opakuji, úmyslně jsem koupil novou baterku od stejného výobce jak kdysi dřív přestavbovou sadu, aby nebyly problémy.
Požadovat výměnu za kvalitní aku.
Prodejce neuvádí parametry zatížení, u takového prodejce bych rozhodně nenakupoval.
Otázkou je, zda mám vadný kus nebo i po případné výměně to bude stejné. První reklamaci zamítli s tím, že všechny články proměřili a i výsledná kapacita je v pořádku. To že neuvádí další parametry spíš další reklamaci stěžuje.
Ještě k testovacím okruhu, osobně převýšení 165 a 140 metrů nepovažuji za kopec který stojí za zmínku, ale v testu to je zásadní.
Lepší a levnější řešení byla repase původní aku. Ale uo už je pasé
A nemáš náhodou tu původní do nosiče LIFEPO 10AH 36V bílou tvarovanou?
http://1cz.cz/cs/elektrokola-sety/baterie-pro...
Baterie EVBike využívají technologii li-on, s články Samsung 26F(M) a 26H(M). Tyto články jsou omezeny nabíjecím výkonem a také počtem nabíjecích cyklů. Využitím rekuperace se sníží životnost baterie. Tento typ článků by neměl být nabíjen více než 2A. Vysoká rychlost nabíjení a vysoký proud při rekuperaci mohou poškodit baterii ( vede k odpojení BMS).
Není tady chyba???
Vypadá to, že ta původní je ta z odkazu tzn.LiFePo, původní štítek časem zmizel. Možná tady je příčina jiného chování oproti Li-ion.
Nabíjíme dodanou nabíječkou a celkem si to žena hlídá, takže tady by problém být neměl. Baterka zakoupena 14.8 a k první reklamaci jsem ji dával 7.10 tzn.stářím to taky nebude.
Aha.Takže původní byla LIFEPO. Ta má vyšší napětí. Sice o málo,ale má. Ta původní nabíječka je tedy k ničemu. A nstavení ŘJ? Není tam nastavena rekuperace?
Ona ta stará baterka není až tak špatná, já jen chtěl mít pro víkendy větší, s rezervou, protože u invalidy je celkem problém když vám dojde.
Já když tu sadu kupoval, tak s tím že rekuperaci nemá. Osobně ji, vzhledem k času nabíjení baterie v porovnání s typickým časem jízdy z kopce v našich končinách, považuji pouze za marketingový tah.
Faktem je to, že při tom zkušebním okruhu mezi 1. a 2. reklamací mi při sjíždění z 2.kopce začaly svítit diody na baterce a vzhledem k tomu, že jsem neměl manuál s chybovými hlášeními ssebou, tak jsem radši jel domů. Kdo z nás při jízdě kouká mezi nohy na diody baterky? Při testu po 2.opravě (výměna BMS) jsem si to již hlídal a při sjíždění 2.kopce začaly diody blikat stejně jak při nabíjení, to samé když jsem to z třetího kopce otočil a jel domů. V obou případech však blikání diod bylo v řádu desítek sekund, myslím že méně jak minuta.
Znovu opakuji, koupil jsem baterku od stejného výrobce jak sadu hlavně kvůli kompatibilitě a do nastavení řídící jednotky jsem nešahal, koneckonců nevím ani jak, dostal jsem návod a tam nic k nastavení řídící jednotky nebylo.
Já když tu sadu kupoval, tak s tím že rekuperaci nemá. ?? OK,ale má tedy nebo nemá? Protože u té nové lionky je jasně napsané,že ji rekuperace ničí.Já bych si to nechal ověřit. Jinak s tím invalidou bych to nehrotil. Já nejsem invalida a také bych nebyl štěstím bez sebe šlapat na kole s těžkým nábojovým motorem bez proudu.Možná tak max. 5 km po úplné rovině.Upřímně řečeno ani jedna s těch baterií ve mně nevzbuzuje moc nadšení.
Dobrý den,
chyba evidentně nebyla v baterii ale v regulátoru , což Vám bylo již několikrát řečeno, baterie se testují a naměřená kapacita byla 13,1Ah ,vyměnili jsme i BMS modul, poté co jsme Vám několikrát baterii otestovali a naši technici s Vámi ztratili několik hodin času jste nám regulátor nakonec zaslali a to co nám přišlo nás samozřejmě nepřekvapilo, regulátor má zoxidované konektory a je evidentně vytopený , viz přiložená fotografie , není možné aby takto poškozený regulátor správně fungoval, doporučujeme nejdříve zkontrolovat celý systém něž si začnete stěžovat na baterii
Ono je to trochu jinak.
O prázdninách 2015 mi kolo 2x přestalo fungovat a hlásilo error. Poprvé jsem potlačil kontakty u kabelů a spravilo se to „samo“. Podruhé muselo kolo do servisu, na počkání opraveno, na dálku jsem viděl, že bylo nutno letovat nějaký tenký drát. Proto jsem se rozhodl cyklobrašničku ve které byla řídící jednotka vyměnit za elektrokrabičku (je na stejném místě jak ta brašnička viz fotka).
Výměnu jsem dělal v neděli 13.9.2015, vím to přesně protože jsem jak zkoušel tak jsem to vyfotil a fotka má datum. Test popisovaný v prvním příspěvku jsem našel ve SportTrackeru a proběhl 21.11.2015 a tehdy byla řídící jednotka určitě OK.
V dešti nejezdíme, jedinou výjimkou byly svátky Cyrila a Metodě o 3/4 roku později, kdy bylo kolo asi 1,5 hod v dešti na nosiči auta. Večer vše fungovalo, krabička má nejvyšší elektrikářské krytí takže jsem neřešil. Uznávám měl jsem zkontrolovat, kolem kabelů tam evidentně natekla voda a stekla do spodního rohu krabičky.
Z příspěvků výše a dalších bych tipoval, že baterka nezvládla proudy 500W motoru, druhou příčinou může být nekvalitní prodloužení silových kabelů (změna motoru zadní => přední kolo, dělal smluvní partner EV bike) o kterém EV bike hovořil, když telefonoval, že řídící jednotka je vytopená.
PS: nedá se někde nastavit, aby mi chodil mail o reakci na můj příspěvek, abych si to nečetl až kdovíkdy?
Mým cílem není si stěžovat ale najít řešení. Proto jsem se s EV bike dohodl o výměně reklamované baterie za třetí, identickou s tou první. U této, třetí baterky, je jiný problém, ta zhruba v polovině kapacity „z ničeho nic vypne“ a kolo je bez napětí. Tu polovinu usuzuji z toho, že se pak nabíjí jen polovinu doby co „identická“ 1.baterie. Tento problém u 2.baterie nebyl.
Zajímavé je že „identická“ 1.baterie nevypíná, možná nejsou plně identické a u té 3.to blokuje BMS.
Ta vytopená řídící jednotka je starší a EV bike již nedodává. Má cenu na netu shánět novou řídící jednotku když 1.baterka nevypíná? Samozřejmě je nutno zlepšit ten zoxidovaný kontakt. Na co si při shánění dát dát pozor pokud neseženu identickou? Nebude to spíš v těch silových kabelech?
Druhou variantou je koupit středový motor, bude fungovat na ty dvě baterky co nyní mám? Odkaz na ně výše posílal Smrtistroj.
Elektrokolo by déšť mělo snést. Jinak je jeho používání dost omezeno. Moje Focus Jarifa zažila většinou normalni deště, ale jednou jsem ji zapomněl venku na poradnem slejvaku a dobrý. Jenže to je kolo v jiné cenové kategorii a určené do terénu. Je otázka co čekat od nějaké levné sady. Nicméně utesnena proti dešti by být mohla.
Baterka li-ion může odejít dříve, když ji třeba necháš vybitou, nebo když z ní sosas velké proudy. Idealni je dobíjet vždy, když je možnost. To asi víš.
Jestli je chyba v baterie nebo v jednotce přece nemůže být taková záhada. :-o
Opravil bych tě s tím nabíjením.
Nabíjet vždy po jízdě i když baterie není úplně vybitá. "Když je možnost" může být i poněkud pozdě. To bych rozhodně neriskoval.
Já myslím,že nemame nějaký vážný rozpor. Baterce vadí stav vybití, takže v tom případě nabít bez prodlení, určitě. A jsou pro ni lepší menší cykly než větší. Ale když přijedu a mám 60%, tak se nic nestane, když náboji třeba zítra před jízdou. Naopak. Ale běžný uživatel nemusí řešit a ať raději nabíjí hned po jízdě, jak píšeš.
Podle popisu problemy, ja bych rekl ze cela sestava me velky vntrni odpor. Je to jediny problem.
Nova baterka obvykle nema tak velki odpor a RJ zreme nejak funguje, tak problem je v spojeni mezi RJ a baterkou, pravdepodobne v kontaktech.
Kvuly ztrate na kontaktech dojezd je mensi 2 krat.
Ja bych nejdriv doporucil vymenit vsechny konnektory na RJ. RJ muze pracovat dobre i v takovem stavu, ale konektory jsou blbe, je to videt na fotce.
Něco na tom asi bude, když jsem ŘJ namontoval zpět, tak jsem dostal error hlášku o hallových sondách. Místo servisu jsem sehnal kamaráda a ten přepájel dva kontakty směrem k motoru. Taky se mu nelíbily spojky silových kabelů k motoru, jen jsme jen stlačili kombinačkama k sobě. Zkusím zopakovat test dojezdu a dám vědět.
PS: ten jediný zoxidovaný kontakt z fotky vlastně k ničemu není. Patří mezi tři kabely které vůbec nejsou zapojeny.
Shrnutí testů, 16km okruh se dvěma kopci, formální přípomoc šlapáním (není vyblokován pedál asistent).
Před 11 měsíci
1) Baterie č.1 (10Ah), původní – 4 kopce
2) Baterie č.2 (13,1Ah) – 2 kopce
Tento víkend
3) Baterie č.1 , původní – 3,5 kopce
Doba nabíjení po všech třech testech výše víc jak 6hodin.
4) Baterie č.3 (typově stejná jak baterie č.1, v rámci reklamace vyměněná za baterii č.2)
Dva kopce, nicméně baterie ukazuje 50% kapacity a po testu se nabíjela jen 3,5hod. U tohoto testu, stejně jak u testu č.2 na začátku třetího kopce baterka vypla a kolo bylo bez napětí.
Ještě k historii baterie č.1: na kole najeto za 3roky 4tis.km, převážně na tuto baterii. Celoroční provoz, v zimě jen po městě.
Zdravim. Z jakych clanku udelana baterka c.2 a 3?
Mam jeste jednu myslenku. Pokud se jedna o vysokokapacitnych clanku napriklad, Panasonic NCR-18650B 3,7V 3400mAh, tak muze byt mate tan samy problem, ktery mam ja.
Vtip tech clanku je v tom, ze tu kapacitu clanky maji pokud se vybiji do 2.5V. Muj kontroler odpoji motor kdyz kazdy clanek ma 3.5V, tak ja muzu pouzit jen 50% kapacity tech clanku.
Pokud baterka c1 udelana s vysokoproudovych clanku, tak muzete pouzit 80-90% kapacity, i kdyz kapacita klesla o 10-20% za 4000km.
Netuším, možná kdybych to rozebrat. Já dostal jen návod na přestavbový kit a tam je fotka úplně jiné baterky, píší tam „Lithiová“.
První a třetí baterka (do nosiče) je vzhledově tahle:
http://1cz.cz/cs/elektrokola-sety/baterie-pro...
Tam píší LiFePO ale já mám u ukazatele kapacity nápis Li-ion, taky na nabíječce je Li-ion. Možná ve stejném obalu dodával EVBIKE víc variant.
Druhá (do rámu) baterka je tahle, píší SANYO články:
https://www.evbike.cz/Akumulatory-1/Napeti-36V...
Přikládám i printscreeny obou.
No, ted vsechno je jasne:) 1 a 3 je to LiFePO4, tak muzete pouzit 90% kapacity, a po 4000km mate jeste 90-95% kapacity - tak muzete jet te 3.5-4 kopce:) I kdyz napsano li-ion, LiFEPO4 je to taki li-ion..., li-po taki li-ion... Ale vybijeci krivka jiste - liFePO4.
Doporucil bych opravit/ vymenit nabijecku, 43.2V misto 42V - a budete mit o 5-10% vetsi dojezd!
Ale druha baterka - Lithium (Li-ion) 3.7 V, 2600 mAh. Jak ja myslim, 4s li-ion baterka na levnych clancich (10Ah) bohuzel nemuze dodat proud 15-20A, nutny pro jizdy do kopce, tak muzete projet jen 2 kopce na nove baterce. Je to skoro nejhorsi volba pro 500W motor... Muzete jet po rovine 50km, ale do kopce to nepojede:(
Místo (10-13)s4p napsal jen 4s...
Druha vec, ze LiFePO4 je velmi tezka baterka... Ja mam 2 liFePO4, 4 Li-Ion a 3 Li-Po baterky. LiFePO4 je nejtezzi - a lezi doma, kolo na tom jiz stavit nebudu, je to pro elektromotorku. Li-ion ma zivotnost 0.5-1 rok, jsou lehky, drahy, ale nemuzou dodat velky proud. Li-Po jsou nebezpecny, levny, ale muzou dodat velky proud:)
Pravdepodobne, problem, ktery jste resite (maly dojezd do kopce), neni/nejen v kontaktech a RJ, ale v druhu baterky, ktery jste mate. Li-ion baterka mela by vazit 1.5-2 krat vice nez motor, abych mohla dodavat nutny proud. Prodejcy tomu nerozumi, a nabizi 4s baterky pro 500W motory, ktery do kopca maji spotrebu 1000W.
Jo,jo. Lion jen pro E-bike a ne pro E-motocykl. Já mám naštěstí LIFEPO a ta vydrží tavení 1kw nábojového motoru. Lionka do rámu už by byla po smrti.
Díky za vysvětlení, já bych to hrnul takto
Přestavbovou sadu vč.baterky jsem koupil u EVBIKE partnera protože jsem si netroufl na montáž. Po dvou letech jsem u něj kupoval druhou baterku, s kolem jsem byl u něj (řešil jsem jak moc bude „zavazet“ na dámském kole). Dohodli jsme se, že objednám přes EVBIKE web s dodáním k němu. Battle-Cruiser píše, že baterka není vhodná pro můj 500W motor. Tohle jsem nikdy od EVBIKE partnera ani EVBIKE při reklamacích neslyšel.
Nakonec jsme se dohodli na výměně reklamované baterky za sice starší, ale nepoužívanou baterii identickou s tou první. S první jsem byl spokojen, takže pohoda ale:
Ta třetí se v polovině kapacity vypne. Kontakty které byly horší mi kamarád přepájel, jako další možnou příčinu tipuji na BMS nebo řídící jednotku. S BMS asi nic nevyřeším, stanovisko EVBIKE je v diskuzi výše: ŘJ byla vytopená, jeden kontakt zoxidovaný tzn.za všechny problémy si mohu sám. Možná bych mohl operovat pozdějším zjištěním, že ten zoxidovaný kontakt vůbec není používán.
ŘJ je staršího typu, EVBIKE nemá skladem, tak se ji asi pokusím objednat někde na webu. Na co si dát pozor? Foto štítku přikládám.
RJ 22A. Je to docela hodne:) 22A*42V=920W do kopce:) Te 4p baterky schopny dodavat dlouhodobe 300W, ale i pri 300W* 1h jiz maji velkou teplotu.
Ja mam 22A jednotek dve, ale na 48V, od 36V nepojedou!
Staci koupit RJ na 36V, a 22A. Pozor na napeti a proud. Taki pozor na Hall-sondy. Pokud mate ji pripojeny - tak lepe koupit RJ, ktera pouziva signal s Hall-sond.
RJ 14-18A, 36V taki vhodna, ale jizda do kopce bude pomala, i kdyz baterka vydrzi vic.
Taki pozor na konnektory:) Aby byly stejnoho druhu:)
díky, našel jsem se stejnými konektory a měl strach že ty nepatrně menší proudy budou problémem.
jmenovitý proud nyní 11A, nově 10A
max proud nyní 22A, nově 20+/-1A
Hned po zimě jsem otestoval novou řídící jednotku a nepozoroval žádné zlepšení.
Pak se mi přes kamaráda podařilo nechat otestovat baterii.
Deklarovaná kapacita: 10Ah, reálně naměřená kapacita: 5Ah - viz příloha.
Pak jsem kolocestoval po Evropě takže píši až nyní.
Ukončil bych to takhle:
EV BIKE NIKDY VÍCE
Díky za cennou zkušenost. Také jsem přemýšlel o této:https://www.evbike.cz/Baterie/EVbike-baterie-SP... , ale po Vaší zkušenosti i po přečtení sousedního tématu: http://www.nakole.cz/diskuse/21868-zkusenosti... raději půjdu do této baterie, dovoluje větší proudy a je vyráběná v ČR, nikoliv v Číně: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Už ji mám doma a odtud
http://www.elektrokola-dh.cz/akumulatory-li-ion...
Máš sice pravdu že je výráběna u nás ale bohužel z čínských článků.
Ona je to vždy tak trochu sázka do loterie na jakou kvalitu či nekvalitu narazíš.
Měl jsem baterie z linergy údajně z nejkvalitnějších článků a baterie vydržela rok.
Cena byla pouhých 22tis. za 18Ah.
Zatím nejlepší co jsem pořídil byly modelářské lipolky které jedou už 4 roky bez problému a věřím že pojedou ještě aspoň 3 roky ale již jinému majiteli:-)
A proč jsi vlastně opustil LiPolky? Mohl jsi prodat kolo bez baterií, když už jsi se s nimi naučil pracovat. Ono právě to složitější nabíjení není pro každého, většina lidí chce mít kolo co nejjednodušší, včetně mě :-)Proto jsem před těmi dvěma roky koupil tuhle baterku do rámu:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... protože se mě líbilo, že se tam nemusí nic moc hlídat, jen zastrčit nabíječku a dobíjet, je chráněná před prachem i deštěm. Ale po těch dvou letech a ujetých 8000km zjišťuju, že už slábne a nevydrží tolik, zvlášť do kopce při větším odběru jde kapacita rychle dolů, a to nijak nespěchám, kopce jezdím na lehký převod s příšlapem a na cca 500W. Možná jsem měl jít do té co uvádíš a třeba bych byl na tom líp, ale koho by to napadlo, člověk věří údajům prodejce a netuší, že to za dva roky nebude pravda...
Lipolky baly jen na 36V a já přešel na 48V.
Zase jak na potvoru měli slevu na hobbykingu na multistar, bohužel S6 byly hned pryč. Stačil 1ks S6 a 2 kusy S4 a za pár šupu by bylo 58V/16Ah a nabíjí se to nabíječkou pro lifepo.
Tak třeba se zadaří na podzim a nebo příští rok na jaře.
Ono ani to co jsem nyní koupil není žádný zázrak. Výdrž tak dva roky maximálně tři ale s odřenýma ušina a poloviční kapacitou.
Takže to vypadá, že Lion má problém jednak s pouštěním větších proudů a jednak se životností,jestliže jsem najel na baterku cca 6000km(cca 2000km jsem najezdil s "půjčenou" baterkou z druhého kola), a v průměru jsem ji nabíjel po 30km, tak to je cca 200cyklů, to by měla být ještě jak nová, když uvádí životnost 500plných cyklů, kdy je kapacita větší jak 70% nominální.
Těžko říci jak dlouho ještě vydrží, ta kvalitní z linegy měla 145 plných cyklů a bylo po ni jak po žabě:-) Domnívám se že 500 cyklu to nebude.
I tak 70% kapacity znamená 10Ah z nichž použitelných bude něco kolem 8,5Ah. Takovou bateri už je jen vození zbytečné zátěže.
Zřejmě někdy koncem srpna raději objednám 2x4S a 1x6S multistar z číny i za cenu cla se to vyplatí.
Tak jsem si spočítal když koupím v čině multistar 6S tak clo neplatím ale platím DPH 21%. Ty dvě 4S koupím v evropě tak že celková cena vyjde na 8-8,5tis včetně dopravy. Za to mám 51V(nominál)/16Ah (816Wh) bat. Nabijí se to nabiječkou na lifepo4 která dává 58,4V což je jen o 0,4V méně než je potřeba což vůbec není na škodu.
Pokud vydrží to co mé předchozí lipolky tak není co řešit. Bonus je že snesou vysoké odběry.
Tak to asi není špatný, 16 Ah za 8500,-, to stojí ten EVbikáckej šunt, který má ale jen 13Ah a asi mizernou životnost. Prostě tyhle Lion,co se tady prodávaj, je ryze komerční záležitost, která má vydržet 2 roky a pak si musíš koupit novou, jako většinu spotřebního zboží. Kdežto ty LiPol jsou přece jen nekomerční,modelářskou záležitostí. Asi budu uvažovat podobně jako Ty a přes zimu na příští sezonu se od Tebe nechám inspirovat. Myslím, že by i 48V Bafang ty dva volty navíc měl zvládnout.
Ale jen mám strach, abych pochopil složitější nabíjecí proces, systém balancování, atd...
Na youtube videl jsem video, jak bafang jede od 14s baterky. Cetl, ze 14s je max, vic bylo by moc.
O jaké video jde - dej odkaz. A co je to "14s"?
14S = 14článků = 14x3,7V = 51,8V nominál plně nabito 58,8V, je to napetí bateri lifepo4.
A když je složení 14S4P tak jsou tam 4 řady (P) po 14 článcích (S) kde článek má 3,7V2,5Ah a ty 4P dají 10Ah.
Spravne, jen mala oprava, je to napeti li-ion nebo lipol baterky, nikoliv LiFePO4, která bych mela 3.2*14=44.8V nominal a 3.65*14=51.1V plne nabito.
Video jsou docela hodne:
https://www.youtube.com/watch?v=M41BB5g05bI
https://www.youtube.com/watch?v=OctRu79TcQ8
Pro externi kontroler slo by i viz nez 14s, ale je velky problém s prehrati motoru:((
Nikoliv, plateš se. Lifepo jsou 16S a nikoliv 14S a ja píši o lipolkaách co se dají nabíjet nabíječkou pro lifepo 48V.
Automatická nabíječka v alu boxu pro LiFePO4 akumulátory 48V. Vhodná pro model "LiFePO4 48V, 12Ah, plast".
Ochrana proti přetížení.
Ochrana proti zkratu na výstupu.
Ochrana proti přepólování výstupu uživatelsky výměnnou tavnou pojistkou 10A.
Nabíjecí proud: 3A
Nabíjecí napětí: 58,4V
Vstup jištěn tavnou pojistkou 4A.
Aktivní chlazení ventilátorem.
Pokud bych precetl tohle,
"14S = 14článků = 14x3,7V = 51,8V nominál plně nabito 58,8V, je to napetí bateri 16s lifepo4" , tak i ne opravoval bych!
Ale "14S = 14článků = 14x3,7V = 51,8V nominál plně nabito 58,8V, je to napetí bateri lifepo4." znamena pro me, ze jedna se o LiFePO4 14s, a to jiz není pravda!
Tak si laskavě přečti celé vlákno a pak to snad pochopíš. Celou dobu tu píši o multistarech tak se to asi týká multistaru.
"Tak jsem si spočítal když koupím v čině multistar 6S tak clo neplatím ale platím DPH 21%. Ty dvě 4S koupím v evropě tak že celková cena vyjde na 8-8,5tis včetně dopravy. Za to mám 51V(nominál)/16Ah (816Wh) bat. Nabijí se to nabiječkou na lifepo4 která dává 58,4V což je jen o 0,4V méně než je potřeba což vůbec není na škodu.
Pokud vydrží to co mé předchozí lipolky tak není co řešit. Bonus je že snesou vysoké odběry."