Zdravím, chci si koupit silniční kolo a vybral jsem si tři kandidáty, mezi nimiž vybírám. Chtěl bych, aby na kazetě bylo 32 zubů pro velké kopce, což všichni splňují, ale potřeboval bych pomoct s rozhodnutím, které kolo z těch vybraných je nejlepší...
http://www.mojekolo.cz/giant-defy-5-2015
http://www.mojekolo.cz/merida-ride-100-24-2015
http://www.mojekolo.cz/merida-ride-200-2015
Z tvého výběru Meridu. Pokud chceš opravdu lehké převody, tak model s trojtácem (Ride 100), ale Ride 200 je s vyšší sadou.
Další zajímavá kola:
http://www.koloshop.cz/jizdni-kola-silnicni...
Už sada Tiagra. 2x10, bez problémů můžeš dát kazetu 30z.
Nebo pokud chceš frajeřit, tak "Canóna":
http://www.koloshop.cz/jizdni-kola-silnicni...
Když chceš lehké převody, dá se použít MTB přehazovačka (Shimano 9sp.) a kazetu můžeš mít i 34z.
Kdybych si chtěl pro radost pořídit levnou silničku (cca do 20000Kč) na podvečerní rychlé ježdění kolem komínu, jaké parametry jsou na ní nejdůležitější?
Karbonová vidlice, řazení na řídítkách, dvoj-troj převodník, velikost kazety, úroveň komponentů, turističtější geometrie rámu, šířka plášťů, nebo ještě nějaký jiný parametr? Mohl bys to seřadit podle důležitosti? Je jasné, že za tyhle peníze se nedá pořídit žádný zázrak, ale rád bych věděl, který ten parametr je skoro nutný a co se dá zanedbat. Myslím, že zadavatel tématu řeší podobnou úlohu.
řazení na řidítkách mají už snad všechny silničky, kromě těch "retro". na větší nájezdy všichni doporučují Tiagru a výš, ale já mám ještě o 2 řady níž a jsem spokojený. prý dobře funguje i Claris, který je ještě pod Sorou.
převodníky - buď kompakty nebo trojpřevodník, nic tím nezkazíš a v kopci se může hodit.
a za sebe bych hledal rám, kam se dá nacpat i blatník. takže spíš cx
Mezi náma. Pokud bych chtěl silničku do 20t, šel bych po bazaru. Koupil něco za 15 a zbytek nechal na příp. opravy, např, sjeté převody, pláště...
Dostaneš se na úplně jinou kvalitu. A silniční kolo se tak rychle neopotřebovává jako bajk.
Asi nejdůležitější je jak ti bude vyhovovat posed. Délka rámu a výška řídítek. Pak kola - hmotnost/tuhost a pláště. To jestli je tam Sora nebo Tiagra při dobrém seřízení a kvalitních bowdech nepoznáš.
Řazení na řídítkách už je dnes standart, karbonová přední vidlice o něco zvýší pohodlí, ale není nutnost. Jaké převody, si musíš rozhodnout sám. Záleží jak jsi trénovaný, kde budeš jezdit i jak jsi zvyklý šlapat (silově/švihově).
Díky za odpověď :-) Už jsem si málem objednal Meridu Ride 100-24, ale ještě jsem se zarazil. Nevím, zda trojpřevodník nebude zbytečný, četl jsem, že kompakt ho téměř nahrazuje. V září jedu na zájezd na Lago di Garda a budou tam docela pěkné kopce. V dalších letech bych chtěl jet na další silniční zájezdy, které budou ale ještě obtížnější. Jde mi jen o to, zda se trojpřevodník na silničce využije, když bude mít člověk před zájezdem najeto...
to slůvko "téměř" je tam to důležité ;-)
já mám trojpřevodník 52/42/30 a kazetu 11-32 a někdy bych bral i lehčí převody :)
Takže rozhodnuto! :-D
jestli rozhodnuto pro trojpřevodník, tak počítej s výsměchem "ortodoxních" silničkářů.
já na to prdím, a jako první věci jsem namontoval stojánek, nosič a blatníky :-D
Však si tě taky Františka Čííková podá!
to je nějaká kikina? :-D
Ty neznáš Františku z módní policie Blesku?http://www.blesk.cz/writerprofile/129/frantiska...
To snad není možné, že může ještě žít takový ignorant :-)
nekupuju ho. nedá se tím podpálit ani hromada listí na zahradě..
Myslíš si že to kupuju, Pod ledem mají všechny bulváry, Blesk, Aha, MFDnes i Lidovky...
Přesně tak! Já mám na "expediční" cyklokrosce 50/39/30 a kazetu 11-34 a (nejen) v Alpách na těžko bych bral lehčí převody všemi jedenadvaceti! :)
přijeď na ní na Chřyby ;-)
Zrovna se chystám, že dám na expediční kolo 44/36/22 a osmičkovou kazetu 13 - 21.
Ale předpokládám, že třináctku budu míst stejně jen na parádu, zkusím to a dyš tak tu 44 vyměním za 40, cožuž by mohlo byť ideální.
Jsem to poplet, 13 - 23 je ta kazeta.
Jenom 23? Když už osmičku, tak to bych brala tu s 34 :)) Nebo ty někdy jezdíš na to kolečko s jedenácti zubama?, pokud jo, tak i ta 34 ho má! A 23 zubů to má taky, tak proč seš tak skromnej.
Na těžko jedenáctku nepotřebuju ani náhodou, v kombinaci se 44zubovým převodníkem je i ta třináctka na můj styl jízdy (po rovině nebo z kopce) zbytečně těžká.
Co se nejlehčího převodu týče, 22z vpředu a 23z vzadu mi v pohodě stačilo i na vyjetí lomcováku do Přimdy, takže 34ku bych vozil jen na parádu, to už je pak stejně rychlé jít pěšky.
Proto jsem koupil tuhle převodově krapet atypickou kazetu od BBB, sice budu častěji řadit, ale odstupňování převodů budu mít mnohem jemnější, než u klasické kazety.
http://www.bbbparts.cz/360,cz_kazeta-bbb-bcs...
Tož je pravda, že na tu 34 utočím na rovině tak 6km/h a to se mě rozbolej nohy z toho šmrdlání, ale v kopcu to jede 4km/h, což odpovídá chůzi a nemusím se při tom křivit zešikma nad řidítkama a neomlacuju si pravej kotník o pedál, takže jednoznačně větší komfort :))
Při takhle nízké rychlosti už mám s bagáží docela problém se stabilitou. Jsem si pořídil ta nová řidítka, jsou nesrovnatelně širší než berany, takže kromě většího pohodlí bych měl mít i lepší kontrolu.
Potřeboval bych se zbavit předních brašen, ale asi to nepůjde. Buď bych musel slevit z pohodlí, nebo platit jak mourovatej za lehké věci, nebo koupit extrawheel, který je sice drahý jak prase, ale znamená to tahat celou cestu minimálně čtyři kila navíc.
Radili mi balanční kolečka :))
Takhle odstupňovanou kazetu jsem vozil na silničce před více než 20-ti lety. K tomu převodníky 53/39. A v pohodě stačila do jakéhokoliv kopce. Dnes mám nejlehčí převod 36/30 a někdy už je docela těžký. :-)
Njn, léta běží, s bagáží už si ten velkej převodník moc neužiju.
Proto uvažuju o té čtyřicítce, časem zapomenu kolik má "velká" placka zubů a budu mít pocit, že jedu jak zamlada :-)
Jo, to je zrádný, jsem celou zimu jezdila na huculovi s talířema 48-38-28 a šestikolem 14-28 (velký kopce jsem nejezdila) a pak sedla na araba 42-32-22 s osmikolem 11-34 a měla jsem pocit, že to jede samo. Ale ten pocit je jen dočasnej :))
Jsem zvědavý, jak dopadnu, až někdy v květnu přesednu ze zimního bika na letní silničku, vloni jsem na ní nejezdil, jestli já ty převody vůbec utáhnu?, je sice lehká jak pírko, ale mám tam vpředu 50/40 a vzadu 11 - 27z.
Pocit bude už v mírným stoupání blbej. Jsem dnes jela s huculem (na lehko bez brašen, to je lehčí jak nastrojenej arab) do obchodu, tak ti to můžu říct s jistotou. Ještě nedávno valil aji s brašnama úplně zlehka, tak jsem si říkala, jestli třeba nezatuhl a neměla bych s ním jezdit i přes léto častěji, aspoň k závoře a zpátky :))
Což mě právě napadlo, že bych mohla nasadit režim "dvakrát denně k závoře a zpátky", aby se proběhli oba a byli oba v kondici, akorát nevím, jestli to zvládnu já :))
Hm, uvidím, jak se to vyvrbí, ještě ke všemu se asi po deseti letech vracím zpátky ke kruhovým převodníkům, protože už mě unavujou věčné problémy s řešením převodů, ty elipsy jsou drahé jak prase a některé rozteče snad ani nejsou vůbec na trhu, za ta elipsoidní léta se mi tady nahromadila zásoba kruhových převodníků, tak budu mít do smrti na čem jezdit. To mám letos všeobecně nějaký těžký s s tou cyklistikou a venku ještě ke všemu pořád popršává.
Mel jsi na tom 23 vylomit dva zuby a nemusels to tady opravovat ;-)
Ta BBB kazeta mi přijde jako kus poctivýho matroše, asi by to fakt zvládla i bez dvou zubů. Ještě hledám na netu bikové řadící pášky 3 x 8 a jsou to samý plastový šunty, už to skoro nikdo nedělá.