Zdarec,mám v plánu si koupit silničku a chtěl bych prosím poradit. Mám několik let MTB a každý rok nahrkám 10-12 000 km, 80% silnice, zbytek terén a chtěl bych zkusit silničku. Nevím jestli koupit kolo např. za 25 000 (mám možnost williera montegrappu na tiagře) nebo něco levnějšího (nějakou soru třeba), když jsem na silničce nikdy neseděl. Co se týče objemu kilometrů, tak by zůstal stejný nebo by se díky silničce i zvýšil. Díky
Kup uhlí.
Jestli nemáš na nové, tak na Cyklobazaru.
Asi bych šel spíš do kvalitního hliníku, než brat nejlevnější karbon.
Neříkám, že máš kupovat nejlevnější uhlí. Kup dobrý uhlí se šmejdskými komponenty a časem to vyměníš. Nebo něco z druhé ruky. Hlína je na silnici na prd. Hlavně při delších vyjížďkách. Jestli budeš jezdit do 100 km, tak to nemá takový význam.
O víkendu jezdím s MTB 100-150. V týdnu když je čas, tak 70-80. Právě proto sem se ptal co zvolit na takové ježdění.
Změň poměr silnice/terén a nech silnici čmoudům, ušetříš a plíce ti poděkují.
Silnicí myslím asfaltové cyklostezky a tak silnice III. třídy. Po frekventovanějších I. a II. jenom občas.
Jo tak to tedy pardón, na cyklostezku jedině uhlí.
Na cyklostezku jedine horáka, nejlépe celopéru s plášti 2,4" a hrubým vzorkem. Hlavně ať to pořádně hučí. :-)))
Kdybyste mu raději poradili cyklokrosku...
Na ježdění by to měl lepší, ale nemá to správný "kúúúl" efekt.
To sú zas chytráci. U nás (na jižní Moravě) jsou cyklostezky v pohodě a tím pádem není nutné jezdit po silnicách. Potkávám na nich i pravověrné silničáře.
Kde to "u nás, na jižní Moravě", vlastně je? Jsem z BV a na silničku nejlépe do Rakouska.
Všichni jezdíme na silničkách do Rajchu ...
A kde jinde taky na silničkách jezdit?!? :)
BV - HO po 55 je pohoda. Vlastně až do Petrova. Za Strážnicí jsou hodně vyježděné koleje.
Hradiště a okolí. Ve Vídni sem byl na švihu s kámošem na horáku za 12 h tam i zpět, 300 km, ale po cyklostezce sme jeli minimálně:-)
Pod jakým pseudnymen vystupuješ na profizávodech ?
On není závodník, jen jezdí na kole, které jsi mu kdysi poradil. :-) (Pokud si dobře pamatuju.)
Já ? Horáce na silnici ? To snad ne.
Ale to samozřejmě nebylo na silnici.
http://www.nakole.cz/diskuse/17532-mtb-kolo.html
Teď jsem to našel, to bylo jinak. kolega už sháněl silničku i v roce 2014. Tys mu nadhodil Holfiho, jenže na tu jsem měl už políčeno já a teď na ni zálibně koukám :-)
Za 12 hodin 300 km na horáci? 12 hodin jízdy anebo celkového času?
V 7 ráno z Traplic, Ve 12 30 na Dunaji, v 19h zpátky doma.
Obdivuhodný výkon, brebeti mají limit na 200 km 13,5 hodiny a na 300 km 20 hodin.
Ty dáváš 300 za 12 hodin na horáci, to bys na silnicce asi ujel i těmhle:
http://sport.idnes.cz/pariz-roubaix-0dy-...
Extrapolací my vychází, ze 300 by ten nejlepši z mich jel tak za 7 hodin, na supetlehkém kole, makáč a ty s bodákem v prdeli to dáš za 12.
Kub karbon a natri jim to
No, horác třeba s nazutýma Kojakama a zamknutou vidlou není zas tak pomalej stroj...a na Moravským poli ta cesta ubíhá rychle...
To je peknej nesmysl, Paris-Roubaix ujedou 250km za 6 hodin. I na ceskym preboru se masti prumerne 35 km/h, pochopitelne v baliku a o neco kratsi vzdalenosti.
Nevim co do nej vsichni rejete, je to makacka ale ujet se to da, zadny velky kopce po ceste nejsou.
Mozna by si mohl zkusit dovolenou s tim Joakimem co tu loni psal o ceste do Rumunska, to je taky slusnej lamac dalek.
Konečně to někdo roseknul. :-)
Proč ne, je to (nejspíš) mladý drak. Mi staříci, už můžemě jen závidět. :-)
Ale my přece do toho VŮBEC nerejeme! My to totiž jezdíme levou zadní a s prstem v prdeli pod 7 hodin. A jen nechápeme, kde se tak děsně fláká.
S tim prstem v prdeli mne to neni jasny - mas prst ve sve vlastni prdeli, nebo v prdeli nekoho jinyho, nebo nekdo jiny ma prst v prdeli tve? :-)
Sólo jezdec ve své. V balíku vzájemně.
Kdyby jenom prst. Ale občas se i sedlo sundá... :-))))
Nerozumim co je nesmysl?
To že tech cca 260 km ujedou za 6 cca 6 hodin vim, z toho usuzuji (extrapolaci ale to neres) ze 300 by dali za 7 hodin.
A kolega to jede za 13, coz je podle me hodne slusny vykon.
Muzes konkretne napsat co je nesmysl?
Dočkám se teda, prosím, té rady ohledně silničky??
Za mě cyklokrosku. A nejlépe dva páry kol - silniční a "terénní", aby se dala prohazovat podle toho kam pojddeš.
Pokud se nebojíš, tak klidně bazar. Když by ti silnice nic neřikala, tak při dalším prodeji moc netratíš. A když tě to opravdu chytně, tak našetříš a koupíš novou "raketu".
Současné cyklokrosky a silničky se od sebe už neliší - oboje používají širší pláště (už ne 23, ale 25 nebo i 28), oboje převody 2 x 10 (2 x 11 už je za víc peněz), a oboje už kotoučové brzdy (myslím teď mechanické).
Hliníkový rám, karbon vidlice a současná tiagra 2 x 10 je skvělé řešení (byť tam nebudou ty kotoučové brzdy) :-)
Taky jsou proti Veteranovi na 20kach strašně škaredý. :-)
Jindro, nic proti. Ale když vidím ten posez, co máš nastavený, tak mě automaticky začnou bolrt záda. Pokud tebe ne, tak smekám přilbu.
Já moc nastavovat nemůžu, sedlo mám skoro nadoraz dole, abych došláp na pedály, s řídítkame hejbat níze už taky nejde.
Tak jedu jak se dá. Nejvíc jsem jel 100, záda zatím v pohodě i s batůžkem. V sobotu zkusím 200, tam se bude už asi lámat chleba.
Většinou to držím nahoře, do předklonu jen občas, ne kvůli zádům ale abych si nepřelimil játro.
Jinak to, že mě něco ocas bolí docela ignoruju, furt mě bolí něco, beru to jako průvodní jev skotačení na kole v mém věku.
Jestli víš jak bych to měl nastavit, poraď, já s takovým vrakem za nějakým expertem na pisez nemám kuráž vyrazit.
No jestli tě fakt bolí ocas, jak píšeš, tak by to chtělo asi upravit sklon sedla....
A nemohlo by to být příliš velkým rámem?
Brnknu do Rokycan, at mi daji mensi, z 80tych let.. F1, nejradeji
Taky muzu zkusit povyrust, to bude mit podobny ucinek
Navíc by to bylo asi i reálnější.
Hele, měl bych pro tebe možná něco zajímavýho. Když chceš jezdit v retro stylu - kámoš mě včera zaúkoloval údržbou jeho kol, a když jsme prohrabávali sysláty, vyhrábnul ocelový rám silničky/cyklokrosky. Já teda mám za to, že je to docela použitelná silnička, na kterou nějaký zoufalec chtěl přiroubovat cantíky. Ale to se dá pominout, nebo odstranit. Že prý nebyl jetý a podle některých znaků bych řekl, že to není úplné bláto. Zítra oměřím a nafotím. Ať už by to zaujalo tebe, nebo třeba nějakého jiného vyznavače ocele.
Kdyz ja furt nerozumim tem problemum co tu naznacujete, blbej posez, dlouhe kolo, zada.
Ne, ze bych vam neveril, ale problem bude asi v tom, ze jsem nikdy zadne kolo, ktere by me sedelo, memel, tak to beru jalo normalni.
Kdyz si na Veterana sednu, vracim se o 40 let zpatky, svistim pres Petrikov, Chomutovice, Modletice... A mam strasne prijemnej pocit, ze to jede stejne jako tenkrat, spise lip.
Nehodlam se zatim s tim rozebirat, predelavat a tak, proste chci na tom jezdit a ujet, co jsem si predsevzal.
Pak se uvidi, nebudu si hrat na extremniho retromila, proste i kdyz mate tisic vyhrad, je to kolo, ktere mi zatim jezdi nejlip ze vsech, co jsem kdy mel, tak si to uzivam...
Tak jsem na ten rám mrknul, asi by pro tebe bylo 560 mm moc. Jinak je to skutečně CX Author Yellow Legion 01, trubky a patky Ritchey Nitanium, prý že se špetkou titanu, ročník cca 2000. Váha rám+vidlice (s hlavovým složením a šroubem sedlovky) 2.980g.
Kurňa, že bych si postavil cyklokrosku ? Žlutýho sršáňa ? :-))
A takhle to může vypadat nastrojené :
http://www.bike-forum.cz/foto/detail/4320...
Čéče to se ani moc neliší od toho Authora co na něm jezdím, ten je z roku 2000..
Mi taky přijde, že ty krávy s tlustejma gumama nejsou ono. Já teda na kole nikdy nejezdila a skoro do padesáti vlastně jen jednou. Na bráchovým Favoritu v den mých osmnáctých narozenin. Mě roztlačil a jela jsem, než mě chytli u koní na dvoře, pak mě zase roztlačili a dojela jsem dom, přes celý Brno tam a zpátky! Přes třicet kiláků to bylo, koncem června, vyjížděla jsem někdy kolem šesté večer a za světla jsem byla zpátky a to sem ještě stihla odjezdit jednoho koně. Nepamatuju si, že by to nechtělo jet, akorát jsem na to nedokázala vylézt a zastavit.
Teď abych na třicet kiláků trénovala od podzima. A furt nic :-(
Proč myslíš, že přemejšlím o něčem takovým.
Číst toto fórum je čistě obohacující záležitost. Díky všem.
Jestli nejsi předem zaujatý, šel bych do lehokola, ale silničního.
Turistický semi-lowracer je stejně rychlý jako silnička, sice v kopcích taháš víc kil nahoru, ale zas ti to umožní jezdit delší trasy nejen na lehko.
Buďto semi-lowracera (výška sezení 35-45cm), nebo lowracera (výška sezení 25-35cm).
Za sebe bych doporučil nějaké FWD na 20", ale zadokolka 20-26" může být taky pěkně rychlá.
Jde o to, jak kompaktní stroj chceš, a jestli jej chceš věšet ve vlaku, případně vozit na kouli apod.
Možná by se pro tebe něco za 25 našlo už hotové v Brně.
Jestli to chceš zkusit, případně vědět víc, tak mi napiš zprávu.
I když to z 99% nezabere, pěkně se to čte.
Já jsem teď ze silničky sešroubovaný.
Klíční kost rozbitá na padrť.
Už jsem zkoušel jezdit, ale ty vibrace bolí, tzn. že bych to vyviklal.
A ještě to tam budu mít rok...
To's me docela vohulil, ja mam fibulu prisroubovanou k tibii jenom sesti sroubama. Desticku mi dali taky. Jojo, pad na naledi v unoru 2006. Ten den byla traumatologie tak narvana frakturama, ze jsem procit na curologii. :-(
Já jsem sesroubovanej vna klicni kosti z Favorita uz 35 let. Ty draty mi tam nechali, nevadi, jen to to je trochu videt, kdyby se nekdo zajimal o me leve rameno :-)
Kolo za to nemuze, ale ten debil, co ukrad dekl od kanalu a ja, ze jsem cumel po vtakach a ne na cestu
Čoveče, to máš stlučený jak dvířka od králíkárny :-)
...aneb co Ferona dala. To sis spravoval sám? ;-)
Akučka a vruty do sádroše :D
Nene, je to sofistikovaná práce zkušeného odborníka, byl jsem na sále 3 hodiny, měl jsem tam fakt hodně malých úlomků které bylo třeba pospojovat.
8 šroubů ti tam dával 3 hodiny? To u toho svačil a ještě udělal jeden melouch. Kontroloval jsi ho při tom? To musíš, jinak ti to takhle sprasí :D
Být tebou tak se trochu kontroluju, kdybych neměl dobrého kamaráda přes BMX, tak mne v jiné nemocnici vůbec neoperovali - říkali že mám věřit na zázraky.
Aha, jsem si to musel najít co to znamená - ale tu možnost máte každý - jít za jiným doktorem, který je specialista na to nebo ono - není totiž řečeno že první úrazovka, kterou navštívím, je ta správná na tyhle věci.
Já byl taky vždycky protekční kulich...
A nemělo by to být tím sešroubenám koncem v té jamce vpravo nahoře?
Já nevím, jen se ptám...
Říkali mi že mám divnej tvar toho horního konce, je možné že jsem to měl už někdy předtím zlomené.
A taky mi říkali, že to nemám urvaný z toho ramene, takže vaz tam asi je...
Dochtoři toho nakecaj... Když neví, kudy kam... ;-)
Nojo, ona konzervativní léčba znamená nechat to srůstat samo ať je to rozemleté jak chce. Je zajímá hlavně hybnost jestli je omezená, nebo ne - a já s tím hýbal i když jsem to měl rozvalené na totáč.
Při tom pádu jsem šel na všechny 3 do země, takže ještě dobité pravé zápěstí a pravé koleno - to dostalo šupu na jabko.
Všechno pořád bolí, ale věřím, že to půjde a budu zas jezdit.
Už jsem to zkoušel a druhej den do mne napral biker zboku - vytlumil jsem to, vyšláp se a zůstal jsem stát, a on to vyválel - naštěstí pro mne...to jen trochu odnesla moje levá klika na kole, ne ta levá sešroubovaná klika ramenní.
Ujistili jsme se že to byla naše chyba a jeli jsme dál.
:)
Jestli se tady na fóru pohybuje - tímto jej pozdravuju.
To s takhle sešroubovaným ramenem sedneš na kolo? Kdyby ti to prasklo, tak už to nikdo nedá dohromady. To není úplně rozumné.
Mám to v rameni 30 let. To vydrží, neboj.
Muzes mit kliku a narazit na nejaky pekny kousek z bazaru. Silnicky nebyvaji zrichtovane tak jako horaky.
Mam jeden tip, z Decathlonu Triban 540, velmi chvalena a dobre osazena silnicka v tvem cenovem limitu.
Vybirej dobre velikost. Treba na http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog...
Ja myslim, ze jestli najezdis tolik kilometru a jeste to je vetsinou na silnici, tak budes ze silnicky uneseny.
Ale silnice "drncá" a převody do kopců jsou dost těžké. :-)
Pokud se s tímhle srovná, tak silnička nemusí být špatná volba. Mám silničku/cyklokrosku a bajka a každé má něco do sebe. Tohle řešit jedním kolem, je vždy těžký kompromis.
Směroval bych Tě na pohodovou silničku, vžil se pro ně název "gravel, all road, endurance,..." Pro představu např. http://www.gtbicycles.cz/jizdni-kola/2015... tady máš diskuzi z b.-f. /míň keců, víc informací :-)/ http://www.bike-forum.cz/forum/gravel-all-road... Na takovém kole můžeš použít širší pláště /běžně 28 mm/ a geometrie je podřízena spíš pohodlí, jak rychlosti. I mezi takovými koly ovšem najdeš kousky, se kterými se můžeš postavit na start jarní klasiky http://www.cannondalebikes.cz/kola/2015...
GT Grade v testu http://www.bikeradar.com/road/gear/category... jediná podstatná nevýhoda je vyšší hmotnost.
Všechny odkazy nefunkční. Jenom u mě ?
Musíš umazat interpunkční znaménka na konci odkazu.
@Vladaza: za link, před čárku nebo tečku musíš dávat mezeru. Vím, že se tak psát nemá, ale odkazy pak fungujou.
http://www.bikeradar.com/road/gear/category...
Asi nějak vysublimovala "4" na konci :-)
http://www.bikeradar.com/road/gear/category...