Pro Franiška_OBSIDa: add http://www.nakole.cz/diskuse/20669-mrtve...
Ano správně jste vyrozumněl, že mne mnohem méně štvete vy sám než ten váš nick. Je to podobné, jako kdybyste si dal do jména NSDAP. Prostě je to hrubě nepřátelská organizace, jejíž smysl je ostentativně a sobecky podporovat přežitou individuální automobilovou dopravu, která nám zahlcuje města svou přítomností, otravuje vzduch jedovatými polutanty a pravidelně za rok zabije jedno pěkné město lidí. Je to organizace, která ve jménu pohodlnosti a svobody tohle dělat brání jakémukoliv jejímu omezování. Bohužel s tím také hrubě omezuje jakékoliv cyklistické snahy po emancipaci a umožnění existence vedle aut, pro cyklisty vražedných. Tím neříkám, že ta auta schválně cyklisty vraždí, ale to, že případný konflikt je pro cyklistu vražedný.
Naprosto nechápu smysl vaší OBSIDí existence na tomto fóru. Tedy smysl jiný, než podrývat cyklistické snahy po osamostatnění a budovat tu nějakou 5. kolonu.
To že ukážete, že jste měl také kolo na věci s tím nikem nic nemění. Pro mne buď odhoďte toho OBSIDa a chovejte se jako cyklista. Pak s vámi nebudu mít problém. Nebo si toho OBSIDa nechte, ale pak se nedivte, že vás nebudu mít nadále rád a budu to dávat na jevo.
Vaše zklamání ze mne je zklamání jen vaše a nikoliv tohoto webu.
Týýý brďo dobrej matroš ! Kdy to dovezli ? Dáš taky ochutnat ? :-))
Něco takhle hutnýho jsem už přes čtvrtstoletí nečetl. Ty slovní obraty (přežitá IAD), to jasné rozdělení na MY a ONI, hry na city s vražděním, manipulace s fakty (město mrtvých ročně ??), emancipace, osamostatnění, nakonec dojde i na pátou kolonu a vnitřního nepřítele...
Člověče, tys ten třídní boj musel studovat, nekecej že ne :-))
Mám státnici z Marxismu-Leninismu :D
Ale hlavně mně štve OBSID.
Právě, my se poučili jak to dělá nepřítel,ton0bě to vlezlo pd kůži a nezbavíš se toho.
Prostě lepší mýliti se se Stranou, než mít pravdu proti ní presentuješ ukázkově.
Nejde o argumenty, věcnou debatu, tebe štve OBSID. Co tě stvě nejvíc z těch slov té zkratky,
Občané
pro Svobodnou
a Bezpečnou
Individualní
Dopravu.
Doprava to nebude, bezpečná ti asi taky vadit nebude, občané? To asi taky ne.
Vychází mi že tobě, jako všem marxistům, vadí individualní svoboda.
Jinak si všimněte pozitivního náboje už v tom názvu: PRO. Oni jsou PRO.
AutoMat už svým názvem je negativní, je PROTI, chce dát mat.
Příznačné pro myšlení klíčových protagonistů.
Nelze vše odvozovat pouze od názvu. Ten může být zcela neutrální nebo dokonce budit zdání pozitivnosti. Třeba taková NSDAP: Národní Socialistická Německá Strana Práce, kdo by řekl, co se za tím skrývá, že?
Ale to jistě víš, jen se ti tohle jednoduché vysvětlení hodilo, abys mohl ukázat, že se hlavně bojím svobody, že?
Nelze, ale tady to docela sedí....
František nebrojí proti cyklistům, ale ti druzí proti autům fest....
Pozitivní přístup k věci versis negativní....
Jak by Bára podotkla, najdeš v každé manažerské příručce co je lepší a co vede k cíli...
Jinak tady, poslouchal jsem cestou radio, je velký oprask z toho, že německá ministrině životního prostředí si vymyslela, že od příštího roku by Německu měla být zavdena tzv. modrá plaketa, která vyloučí z dopravy vozy, které mají víc než nějaký limit něčeho, dioxi, trioxi... nepamatuji se a stejně bych věděl prd, o co jde.
Oponenti tvrdí, že tím fakticky vyřadí z provozu veškeré dieslové motory a je kolem toho docela slušné haló....
Z NRW (Severní Porýní-Westfálsko) jsou pouze tři města, kde je mírně překročem ten hygienický limit togo oxi....
Essen, Padderborn, a snad Kolín, ale nedám za ten Kolin ruku do ohně. A tak je poprask v těch ostatních městech, proč jako by měli být šikanováni, když u nich to je v cajku.
Bude to veselé přetahování, protože ta poslední zpřísnění emisních norem, kromě podvodu ve VW nic nepřinesla, ovzduší se nezlepšilo, a nejezdí tu jen VW...
Já jsem si už před 3 lety koupil nového ojeťáka na benzín :) Sice je to ekonomicky nevýhodné, ale neprodukuje to tolik těch dioxy a trioxy a jemných sazí, což mne těší. Takže pro mne za mne, ať to klidně v Německu zakáže. Já jí budu jen tleskat. Ostatně je to jejich země a jejich způsob a právo, že? :D
Nevyznám se v těch emisích, mám ECO 6, s naftou, takže asi jsem ekologičtější než ty s tou ojetinou.
Ono furt něco děsivě škodí, jednou vejce, pak máslo...
Problém nebudou tyhle nové vozy, a taky nebudou problém osobáky, ale ty dodávky, zásobování, když nasadí ostré limity, vzniknou zjevně problémy.
Počkáme jak to dopadne, debata kolem tojho je živá.
No mne také netrápí diesely o kterých ani nevím, že to diesely jsou. Mne trápí v kopci auta, za kterými se táhne smradlavá černá vlečka. Kdyby tyhle mrchy bez filtru zlikvidovali, to by bylo skvělé. Totéž je s dvoutaktními starými motorkami bez katalyzátoru. Jsou to často nádherní veteráni, ale kdo to má čuchat. Veterán odjede, probudím se ze sna a zůstane smrad.
Soustředíš se na nepodstatné. Ta deka z mastných černých sazí hnedka neškodně sedne, ale za těma "neviditelnýma dieslama" můžou lítat neviditelný mikročástečky, který uměj škodit o dost víc.
A těch pár cvajtaktů, co za rok potkáš... Tisíckrát víc traktůrků a sekaček s primitivníma karburátorama (zhusta dvoutakty), nehlídanýma emisema. Ty nikomu nevadí.
Ty sekačky jsou OK, ale ti debilové co s nima rajtujou me pekne stvou..
Stačilo si u NSDAP přečíst program.
Kdybys nevěděl, tak např. zde: http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/program...
Já bych řekl, že program splnili. Aspoň voličům nelhali...
U OSBIDU to stačí také. Jen je třeba si to přečíst a ne jen kývat na vcelku přijatelná Františkova prohlášení.
Názor na argumentační styl autora může mít každý jiný, nicméně ta uvedená čísla úmrtí, jsou-li pravdivá, stojí vážně za zamyšlení.
http://dfens-cz.com/pocet-mrtvych-pri...
Opravdu je potřeba tolik šikany na silnicích, neměla by pokicie spíš napřít pizornost k sebevrahům? :-)
Nadávky, urážky. Proč číst takovou sprostou slátaninu?
Ta data, je-li dvakrát více sebevražd než mrtvých na silnici, možná by se policejní "prevence" měla zaměřit jiným směrem.
Jen netuším, jestli ta data sedí.
Možná by sebevrazi měli povinně nosit přilbu při skocích z mostu.
No, taky bych jim dával dejchat při každé kontrole...
Co to kurva kouříš za matroš? To je teda síla!! Dovez na sraz, sjedem se jak dřevěné obruče! ;-))
Smůla, už má utrum http://www.novinky.cz/domaci/400018-metrak...
:o)))
Brahmo, osobne se nezname, pravdepodobne bychom si nesedli a v realnem zivote se minuli.
Presto ve Vas ctim starsiho.
Po tomhle vylevu uz nemohu rict, ze ve Vas ctim také rozumného.
Dokud budete Vy a Vam podobni mit k memu snazeni takovy postoj, jako popisujete vyse, budu spokojen.
Poslední odstavec vašeho prohlášení o spokojenosti mne utvrzuje v tom, že toto mé tažení nebylo zbytečné, poněvadž jste svou přítomností zde opravdu sledoval nějaký skrytý cíl.
Skrytý cíl ? Člověče, zkus s tou paranoiou něco dělat :-)) Kdyby se maskoval za cyklistu, neřeknu. Ale vystupuje tady dost otevřeně. já ho teda odhalil hned :-))
To je rafinovane maskovani druheho stupne.
OBSID tu je třeba pro mě, individualního a individualistického cyklistu.
Ty tu máš svoje přátele z Rudých brigád (chtěl-li bych parodovat to tvý naprosto eklhaft NSDAP)
Tak si do toho OSBIDu vstup, máš k nim patrně poměrně blízko. Přesto zde nemusíte exhibovat takto explicitně, jak to dělá František. I když na druhou stranu alespoň si každý může dohledat, s kým má tu čest. V tomto musím Františkovi vyjádřit poklonu, že se za nikoho a nijak neskrýval a neskrývá.
Vždyť to tvrdím pořád, že by se měl zastávat cyklistů v první řadě a bez vyjímky. Na kole se cítím nejsvobodněji a málokdo jezdí ve dvou. V autě jede třeba pět lidí a to už moc individuální doprava není.
Já se cyklistů zastávám.
Vadí mě profesionální cykloaktivisté....
Ono je je mezi cyklistikou a aktivistickou cyklistikou rozdíl asi jako mezi aktem a pietním aktem...
Já taky:-))
Nejen cyklistů, ale hlavně chodců. Cožpek jste už viděli, jak pěší manžel nese na zádech manželku na nákup nebo k holiči?
Může snad být něco víc individuálního než pěší doprava? A bezpečnějšího?
Já myslím, že je to jasné:-))
Jezdit autem není ani trochu individuální. Jednak jsou spolucestující zavislí na tom, kam jede řidič, nebo taky obráceně, řidič musí jet tam, kam chtějí spolucestující. A i kdyby jel v tom autě jen jeden, stejně se musí spolu s ostatními grupovat na těch silnicích, jak vedou a kam vedou. Žádná svoboda.
To takovej chodec, ten si jde kam chce.
Proč ti vadí názorový protiklad?
Co je špatného když má někdo krapet jiný pohled na věc a názor na možné řešení problému?
Vždyť jsem to několikrát jasně napsal. Nevadí mi František, jeho názory nevyznávám ale akceptuji. Vadí mi agresivní nepřátelská organizace OSBID. To, že nevadí vám je způsobeno hlavně tím, že jste si nepřečetli to, co si dává do štítu. No a u mnohých také to, že nejsou Pražáky, kde je ten konflikt cyklistů s automobilisty nejvyhrocenější. Kde cyklista v provozu opravdu riskuje zdraví.
Tak jsem si to znovu o nich přečetl a připomněl si co chtějí a mají za cíl.
Já osobně jsem tam nenašel nic s čím bych zásadně nesouhlasil. Není tam ani nic co by bylo nějak zaměřeno proti cyklistům, chodcům nebo co by tvrdě protěžovalo automobilovou dopravu.
Je tam mnoho věcí s čím plně souhlasím a je správné.
Co z toho co uvádějí ti vadí, s čím nesouhlasíš?
Tak jsem vygooglil citaci pana zakladatele z jeho knížky Mrdům Zmar. Jak jsem pracoval pro OSBID
https://books.google.cz/books?id=XG1AAwAAQBAJ...
Bavíme se o sdružení OSBID a to chtějí a chtěli by aby bylo nebo jen o názoru jednoho člověka i když člena sdružení?
Nějak moc nechápu co tím žlutě vyznačeným textem chceš říct a proč si to uvedl.
Já s tím textem nemám problém, v obecné rovině bych s tím i souhlasil.
Jinak já jsem se ptal na něco jiného. Tys nás odkázal na sdružení a to co mají ve štítě. Ptal jsem se na to co se ti z toho nelíbí, s čím nesouhlasíš.
To žluté označení není moje označení a nemá k mým připomínkám žádný vztah. O kus dále je jasné vyjádření pana D-Fense o tom, proti čemu OSBID bojuje. Bojuje proti jakýmkoliv zásahům systému za jakýmkoliv účelem proti svobodnému ježdění auty kamkoliv a kdykoliv.
Pan D-Fens toto sdružení vymyslel a založil a předpokládám, že jeho ustanovující názor, i když není třeba akcentován, stále platí.
Chtěl jsemse zeptat, co to znamena pro nas vsechny ostatni ve vlasti, ze nevyznavas ale akceptujes, a co pro nas znamena, ze ti neco vadí a neakceptujes.
Muzes vyznacit v Praze mista, kde podle tebe cyklista v peovozu riskuje zdraví, abych ti je projels kamerkama :-)
Prosimtě, než se zase začneš vysmívat lidem, kteří se bojí jezdit v Praze mezi auty, nezapomeň na svá slova:
"V případě nejistoty volit bezpečnější řešení není zbabělost a pošklebovat se tomu může jen absolutní hlupák, nebo závistivé jovado"
Zobni prášek, šmejde.
S tebou jsem definitivně skončil.
Njn, lhát se nemá, to tě doma neučili?
A že nějakou lokalitu jednou projedeš s kamerkama, elektronickým zrcátkem, třeba i s novou přilbou na hlavě, co jednou, i kdybys to denně zvládal spoustu let, neznamená to, že tam neriskuješ zdraví.
Proč?
Už minulé vydání byla spíše žumpa plná osobních urážek než čímkoliv přínosným. Zajímavé je, že všude jinde, kde jsou chlapci z OSBIDu zabanováni, byli nejsprostější oni. Jenom tady si vystačíme s vlastními zdroji.
Svoboda a individualita je co? Hlavniii!
https://www.youtube.com/watch?v=GhMcNSwfxJo
Posledně tady Karel postoval tuším Duisburg.
Dohasil jsem si do Bochumi před polednem, chtěl jsem si pujčit mistní bike sharingove kolo, ale nemám německé číslo, jen datovou simku, a s tou to nefunguje. Pořeším zítra.
Tak jsem to obešel, a pečlivě zkoumal jak to mají zařízené. Centrum je pár ulic, velke asi jako Staré Město pražské, zařízené jako pěší zony. Nikde obrubníky, chodníky, ani zábrany, hladká dlažba co je schůdna pro dámy v kramflekách, i pro jizdu na ziletce. Ulice dostatečně siroké, aby bylo moéno zásobovat obchody zřejmě v noci.
Kolem centra je vnitřní okruh, ring. Čtyřproudova komunikace s křižovatkami naprogramovanými na zelenou vlnu. Nikde žádné zužováni "zklidňování" v aktivistické terminologii. Na každé druhé odbočce z okruhu směremna centrum vjezd do podzemního parkoviště.
Smysl je ten, aby auta dlouho nesmrděla na okruhu, jela plynule a páskovala se do podzemí.
Pod městem je U-Bahn.
Na pěší zóně nejsou namalované žádné cyklovopičárny, kola mohou všude, a srovnají se s chodci aniž by potřebovali extra malůvky. Nikdo tam taky nepořadá závody.
Centrum je plné kavaren, restaurací, zahrádku okupují ohromné plochy pesi zony.
Město Bochum je universitní, 40 tisic studentu, a je to na těch ulicich videt. Popijení cehokoliv je dost drahý konícek, tak studentíci na ty své nápoje spíše chytají mouchy než popíjejí, ale jsou "in".
Zkušenost obtížně přenesitelná do historické Stověžaté, snad jen principem.
Bez zdržování, a poskakováni v kolonách, auta co nejrychleji dostat na parkoviště, nebo z nich, a centrum pro veškerou osobní dopravu uzavřít.
Veškerou, bez výjimky.
Fitky napostuju jen co se nahrají. Zatím ta parkoviště bike sharing.
"Zkušenost obtížně přenesitelná do historické Stověžaté, snad jen principem."
Jo. Je to město velikosti Brna. Podle fotek takový ošklivější Brno bez šaliny, zato s metrem a bikesharingem...
To se nedá takhle poměřovat, Porůří bylo "ocelové srdce Německa, v Bochumi se tězilo uhlí, vedle v Essenu ocelárny a Krupp, byla to průmyslová oblast. Postupně, koncem šedesatých a v sedmdesátých se tězký průmysl utlumil a Bochum se stalo centrem technologickeho výzkumu a aplikací. Takovy trochu zázrak, z hornického města centrum vědy.
Tady v "Revieru" to vypadá všude podobně, po válce tu nezbyl kámen na kameni. Treba Bochum byla od roku 1942 do 1945 bombardováno 237 krat.
Proto byla šance po válce navrhnout trochu modernější koncepci města, které integruje osobní automobily celkem rozumným způsobem.
Jinak, ještě k tomu dojíždění za prací. U všech ofísů je dostatek parkovacího místa, bězná vzdálenost, ze které kolegové do práce denně dojíždí je až 70 km.
Parkovné 1-1,3€ za hodinu, maximálně 6-11€ za den (podle lokality). Bochum má nižší HDP na hlavu než Praha.
Jestli tam je okruh není příliš podstatně (v Praze už +/- je).
Podatatné je, aby byl provoz plynulý, tedy aby auta nestála a neblafala zbůdarma.
To je v přímém protikladu k tomu, co prosazují aktivisté. Ti chtějí co nejvíce zdržovat a provoz brzdit, říkají tomu vzletně "zklidňování".
Naivním cílem je totiž tím tzv. "zklidňováním" co nejvíce uzivatelů aut od cesty vozem odradit. A tahle naivní víra vyplývá z předatavy, že clověk se vydává osobním automobilem do města jen tak pro plezír. A protože tomu tak není, "zklidňováni" vede k nárustu neklidu a zvýšení emisí.
Ano, pomalu a klidně a hlane plynule dojet k parkovacímu místu a pak jej opustit.
Ty ceny parkovneho asi sedí, kouknu se dole na ty hodinové sazby, ja platím 12 Eur za 24 hodin.
HDP nemá smysl poměřovat, to jsou hausnumera. V poměru k příjmům je pro místní parkování o hodně levnějsí neí pro našince v Praze v centru.
Když autům nezakážeš vjíždět do centra, tak tam jezdit prostě nebudou, protože tam mají drahé podzemní parkoviště a v centru můžou zaparkovat přímo tam kam jedou a ještě k tomu mnohem levněji.
Když místo s absolutním zákazem přijdeš jenom s omezením, tak to je fujfujšpatně. Tak určitě.
Tady to jde bez zákazů.
Chce to jen opustit ideu "čtyři kola špatně".
Důležitý je nechat dopravu proudit a neklást jí do cesty žádné překážky, značky, zklidňování, zákazy a buzerace. Tak jako to dělají v Bochumi.
Nemůžeš popřít, že doprava proudí. Sice dvacítkou a bez zklidňování, buzerace a zpomalování, ale proudí...
:-))
Je jedno jestli jedeš 30, 20 nebo 40, důležité je, aby ze 3 pruhové komunikace rázem neudělali 1 pruhovou, a říkali tomu "zklidnění".
Tak vznikne úzké hrdlo a zácpy.
Hraboš jezdí v google view, já na to kpoukám z okna...
To je Südring, v poledne, pondelí, pohled smerem k centru, druhe dva obrazky jsou uz pohledy smerem z centra.
Však já nic, jen říkám, že proudí. Na té druhé Hraboshově fotce se zónou 20, zákazem zastavení a přechodem jsou hned dva ploužící se osobáky.
A navrch k tomu je tam ta 20tka taky načárána na asfaltu.
Občas tu něco osobního projede, ale nejvíc mě dostávaji ty autobusy na pěší zóně.
A z čeho usuzuješ, že tam, kde zrovna jede ten osobák za autobusem, je pěší zona?
No je tam max rychlost 20km/h, to odpovídá nějaké pěší zóně,nebo něčemu podobnému.
Protože jsem tam byl, před chvilkou..
Tedy, je ram zóna s omezenou dopravou, tak jak je naznačeno na té ceduli, někde tu je fotka, abych nebyl chytán zase za slovíčko.
Vjezd jen na povolenku. Dvacítkou. Podle Jindročísla je špatné tam pustit všechny a neškrtit to administrativně, ale fyzickou bariérou. Takže když budeš potřebovat odvézt babičku na Václavák k zubaři, tak si budeš muset vyběhat povolenku. Zatímco se světelnou závorou bys jenom počkal na vjezdu. A to se vyplatí!
Já tě za slovíčko nechytám. Jen o tom přemýšlím, protože v Německu pro pěší zonu platí, pokud se nepletu, že auta tam smí jezdit rychlosti chůze.
Tohle bude tedy zona s omezeným vjezdem vozidel a s povolenou maximálkou 20km/h.
Ale že v rámci vymezené zony strkají před křižovatku nezonovou značku s dvacítkou...?
Zdá se, že na značení taky moc nešetří:-))
No, proznackováno důkladně, asi pro sichr, nebo dobrej kšeft pro značkaře.
Některé ulice maji ty odemykací patníky, zřejmě tedy i zde jsou neukáznění, co chtějí zajet, kam nemají, a tak jim tam daji ten patník.
Nebo jsou to skutecně jen pěsí zony, kam auto smí jen vyjimečně.
Důležité je, že to funguje.
Lidi neuskakují pred auty ani cyklisty.
Město nezničilo, nezakázalo, nesešikanovalo osobni automobilovou dopravu, přesto se tu dobře dýchá a je tu klid.
Což, mě je to jedno. Ať si jsou třeba povolenky na vjezd do centra. Ani ty ani já ji patrně nedostaneme, takže je to v cajku.
Tak jsem to znova obešel, je to tak, že centrum je zona 20, a jen MHD, residenti, zasobovani a zvlastni povoleni. Pak jsou jeste nektere ulice pesi zony, tam smi jen residenti a zasobovani ve vyhrazenych casech v noci a rano.
To je plocha uvnitr okruhu.
Za okruhem jsou obytne zony se zvlastnim rezimem, kancelare a pak hlavne Ruhr Universität, komplex velký asi jako Thomayerova nemocnice, mozna vetsi, s vlastní parkovací halou. S mestem spojeno U-Bahnem, ten ale uz jede na povrchu. A pak je Technologie Quartier, zase komplex kancelarskych objektu.
Na druhe steane mesto plynule prechazi v Geselkirchen, Herne a Essen.
Jestli jsem tu ceduli správně četl, je špatně čitelná, tak rezidenti musí mít vlastní místo.
Jak kde, to je zrejme upraveno ulice od ulice ceduli, ale jak zaparkujes blbe, neserou se s tebou, me pred 12 lety odtahli, stalo ro 160 DM, tak uz parkuju dobre....
Jeste cyklocedule se vzdalenostmi.
Tak ty první dvě fotky - tak to je pěší zona. Vjezd cyklistů povolen, ale pozor, nehnat se jak smyslů zbavený. Přizpůsobit jízdu rychlosti chůze.
Oni jezdi velmi klidne, pred 14 dny jsem byl v Meste svetel a tam je to naprosto hystericky chaos, proti tomu klidu, který tady vladne.
A je to nakazlive. V chaosu se clovek brzo nauci kaslat na vsechny pravidla, tady poctive stojim a cekam na zelenou, i kdyz nikde zadne auto.
Vsichni cekaji, tak proc jim to kazit.
Jo, já si u jedné z těch "pěších zon" na kterési tvé fotce všimla, že tam je chodecký semafor. Přišlo mi to jako nonsens, na co chodecký semafor v zoně s omezeným vjezdem. Ale budiž. Jsou to Němci:-))
Jinak jsem pochopila, že tvé navrhované řešení pro centra větších měst, kupříkladu Brna, Hradce, Budějc nebo Prahy, tkví v omezeném vjezdu automobilů do centra, vjezd umožněn pouze někomu.
Chápu to správně?
Řesení center měst je uzavřít je pro auta obecně.
Je tu ale to ALE. Uzavřené centrum musí mit dostatek parkovacích míst na nejrůznějších místech, tak aby docházkové vzdálenosti byly malé a prijatelné, musi k nim být dobrý a nekomplikovaný příjezd.
Další věcí je, aby bylo město dopravně řešeno tak, aby kdo do centra nemusí, se mu mohl vyhnout. K tomu slouží vnitřní okruhy.
Vnější okruh umožňuje navív se vyhnout celé městské aglomeraci, pokud do města nejedu.
Parkování napojené na okruh u nás není, není ani okruh, jen část a pak nesmyslná magistrála centrem. Z vnějšího okruhu je jen čtvrtka (naštěstí ta co potřebuju).
Dalsí problem, ryze cesky, ta povolení k vjezdu.
Zlatý důl pro toho úredníka s razítkem, a centrum plné vozů s výjimkou. A pak politici, VIP osoby, proste zaplat, dostanes bumazku...
Ale to lze resit lepe a rycj0hleji, nez to zokruhovani...
Jinak my v okolí letiště to dobře známe. Občas "pomatenec s moravskou značkou" zaparkuje auťák před tvojí garáží a odletí na tři týdny na dovču. Jinak v okolí po vsích začaly fungovat soukromá dlouhodobá parkoviště. Je to levnější než ve věži na letišti a ještě tě odvezou a přivezou přesně k a od letadla k autu.
U nás v zatáčce furt parkují auta, mobilem zkoumají, kdy přesně éro sedne a pak teprv vyrážejí převzít příletce. 15 minut je na letištním parkovišti grátis. Nad to je to za stovku.
Ostatně, nedělám to jinak. Když mám vyzvednout někoho na letišti, sleduji letištní net, počkám si na přistání letadla, přidám 10 minut na pasovku a 10 minut na kufry a teprve startuju vozidlo.
Pochopitelně přijatelná docházková vzdálenost a přijatelná cena parkovného je velmi diskutabilní. Jsou lidi, pro které žádná cena nebude přijatelná a každá vzdálenost moc dlouhá.
Tady se zdá to mají nastaveno dobře.
Pokud někomu zablokuješ vjezd (taky jsem to omylem udělal před mnoha lety) okamžitě volají odtahovku (tenkrát 160 DM). Bez milosti, bez slitování, stejně jako když stojíš na místě, které má někdo vyhraženo. Vyřešeno za pár minut. Nájezdníci z východu, jako jsem já, jsou velmi rychle pacifikováni a usměrněni tak, že tu chybu už nikdy neudělají.
Jak zabránit vopruzům co vám smrdí v ulici a čekají na letadlo netuším. Snad jen nějakým "průjezd zakázán", nevím. Já jak se znám bych jim domlouval vídlema..... ale to není moc politicky korektní.
Jo, je to o nastavení normálního tržního parkovného. Několikrát jsme nechali auto měsíc na mnichovském letišti v garážích, stejně jako třeba na Schwechatu u Vídně. Není to nic, co by jednoho zrujnovalo. Nic likvidačního.
Akurát na Ruzyni to nefuguje.
Já a čert ví proč-))
Naposled jsme nechali auto na Ruzyni v Holiday, pět dní za necelých 600. O den jsme se při odjezdu zpozdili, bez doplatku. To mi přijde OK.
Horší je to s tím vyzvedáváním někoho při příletu. Většinou vyčkávám na střeše Šestky - je pěkný výhled na letadla :o)
V Drážďanech jsou při vyzvednutí stejný podmínky (15min free, pak 3,5E), pro místní za pakatel. Ale lepší možnosti parkování v okolí.
Město nezničilo, nezakázalo, nesešikanovalo osobni automobilovou dopravu, jenom tam, s pár výjimkami, úplně zakázali vjíždět autům.
Ale když se to samé stalo na části Václavského náměstí, tak to je šikana a buzerace.
To chápu.
Jinak toco jsi pracne nagooglil neni ring, ale komunikace centrem, pristupna jen MHD a nekterym vozidlum, soucast pesi zony, v raky tohle
A aby ses nemusel trápit, tak na peai zonu jsou tyhle podminky vjezdu
Hlavně že to v Německu jde bez těch zákazů vjezdu.
(to vlevo je vjezd do garáží)
Kurnik ty jsi fakt demagog.
Píšu že kolem centra je ring (tohle je zrovna část Südringu) a z Ringu se sjíždí do podzemního parkoviště, které je prakticky pod celým centrem. Centrum samotné je pak řešeno jako pěšší zóna, kak smějí cyklisté a vybraná vozidla zásobování a zřejmě všechny emergency.
To je pochopitelně vyznačeno značkama.
Čili rychle a bezproblémově k centru, zaparkovat a dál pěšky, skoro ideální řešení, které zde umožnila v podstatě nová poválečná výstavba města na ruinách
Takže jsi za to, aby se zavřel Smetaňák i Klimentská pro auta? Žádný zklidňování, žádný limity. Prostě zavřít.
Takhle to nejde paušálně zjednodušit.
Správné řešení je centrum pro dopravu zavřít, za podmínky, že umožníš vozidlům co k centru přijedou,rozumně, spolehlivě,rychle a cenově dostupně zaparkovat.
Zároveň musí fungovat vnitřní a vnější městský okruh, aby do centra jela jen vozidla, která do centra míří.
Selektivně zužovat nebo zavírat komunikace je kontraproduktivní.
Takže dokončit okruhy, vybudovat parkování a pak zavřít. To je postup, který by mohl fungovat.
Mám za to, že ti ekologisté ovšem dělají maximum pro to, aby se okruhy nepodařilo dokončit.
Tohle jsou obecné a prázdné ideologické plky.
Na Palacháči je podzemí parkoviště pro 500 aut. Další pod Kotvou, Palladiem, za Muzeem (Slovan). Na Smíchově podzemní parkoviště pomalu začínají rušit, protože tam nikdo neparkuje.
Velký okruh nemá na dopravu v centrální Praze prakticky žádný vliv. Která konkrétní část vnitřního okruhu (městského), potřebného pro uzavření a Smetanova nábřeží a Karmelitské by ještě byla zapotřebí?
To jsou základní principy.
Debata stebou postrádá smysl.
Všechny tvoje "základní principy" Praha už reálně naplnila.
Nikoliv moje, chybí ti vzdělání, schopnost uvažovat v souvislostech a to nemluvím o sebereflexi.
Tarif parkování tady, v centru.
Vzhledem ke kupní síle Němců by parkovací tarif za hodinu na Palacháči měl být 8 Kč.
Nojo to by se mi líbilo, to bych na koncert jezdil autem, abych byl večer doma rychleji a pohodlněji. No MHD se to dá zvládnout také.
Česká realita je 50 za hodinu a 150 za 3 hodiny. Takže ke koncertu ještě 150Kč navíc.
Je jasné, že tyhle peníze rád každý ušetří a proto zejou ta parkoviště prázdnotou. Je to moc drahé.
Ano, a ještě budeš poskakovat v koloně už od Průhonic...
Řím taky nepostavili přes noc, ale měloby to někam směřovat, u nás to rosekáno na stovky partikulárních zájmů, parkoviště chtějí rejžovat, majitelé pozemků totéž, úredníci hrabou, ekologické organizace blokují stavby kvůli výpalnému v podobě ekologických posudků a stavební firmy šidí a kradou bez zábran.
Do toho pár sizunků vymýšlí cyklogenerely, firmy co rozlejvají prachy po asfaltu v podobě malůvek, a prd.
Skutečná koncepce není. Najdou se absolutní nedoukové, co bez uzardění budou tvrdit, íe okruh netreba, stačí prostě zakázat a auta co jedou z Plzně na Hradec to vezmou přes Mělník.
Protože se jednání presunulo, procházím se tu celý den tím městem pozoruji, jak to funguje. Pěšší zónou projíídějí autobusi MHD,chodci, kola, skejťťci, v klidu, bez hluku a troubení, prostěto normálně žije.
Na Palacháči a v Kotvě, pod Národním divadlem přes den 1,85€
po osmé večer v Kotvě za 1,1€.
Na Smíchově 3h zdarma, 4. za 1,85€, 5. za 2,6€ a každá další za 4€. Za prvních pět hodin dáš 0,9€/h
U Muzea 1,5€/hod.
Pod NTK přes den za 1,3€, večer 1€, noc za 2€.
V Bochumi přes den parkují za 1-1,4€/hod, ale mají limit maximálně 11€/den.
V Praze máme větší kupní sílu než v Bochumi. Nepřijde mi to až tolik odlišné. Ano, parkování tu máme o něco dražší, ale zas ne o tolik.
Tohle jsou jenom výmluvy. Lidi prostě nechtěj za parkování platit. To je celý.
K tomu fakt není co dodat.
Pokud jsi přesvědčen, na základě hausnumer HDP, že v Praze máte větší kupní sílu než v Bochumi, není fakt co dodat.
Snad jen, aby sis koupil jízdenku, a přijel se do Porůří podívat.
Na základě čeho TY usuzuješ, že má Bochum větší kupní sílu než Praha? Doufám, že se neopíráš o nějaké hausnumera HDP...
Lepší důkaz toho, že nejsi schopen vnímat věci v souvislostech a soudně uvažovat jsi podat nemohl.
Podle absurdního čísla někde z googlu usuzuješ, že universitní město Bochum v Severním Porýní-Vestfálsku, resp. jeho obyvatelé, mají nižší, nebo srovnatelnou kupní sílu jako občané Prahy.
V Praze, obdobně jako v Bochumi je zjevně MINIMALNI měsíční mzda stanovená zákonnem 40 tisíc hrubého.
A aby toho nebylo málo, na svých hloupostech trváš, tedy, potvrzuješi můj další piznatek, íe ti absolutně chybí sebereflexe.
Až se probereš z tohou rauše, něco napiš, dříve to nemá smysl.
Už jsem psal, že průměrné HDP per capita je v Praze je vyšší než v Bochumi. Bochum má 70% HDP Německa, Praha má přes 170% EU. Takže, co se cenové úrovně týče, jsme na tom v Praze o něco lépe než v Bochumi. Hodina za 1,85€, celodenní parkování za 22€. Možná by to mohlo být o něco míň, ale zas ne o moc. Ale cenovou politiku teď neřeším, ta se dá rychle upravit. Ptám se jaká konkrétní část infrastruktury ti chybí, aby, podle tebe, bylo možné uzavřít Smetanovo nábřeží a Karmelitskou. Nic konkrétního jsi nenapsal a akorát mě urážíš.
Řekl jsem, debata s tebou postrádá smysl.
Až budeš něco znát a umět, můžeme pokračovat.
Teď si hraj s googlem a HDP, kašpárku...
O dopravě toho vím víc než ty. Chápu, že se nechceš ztrapňovat, takže z toho potřebuješ nějak vycouvat a teď dost neumětelsky vypouštíš mlhu.
Já to vím. A je to i vidět na tom jak se bavíme- já uvádím konkrétní argumenty, čísla. Ty jenom papouškuješ prázdné ideologické fráze, které jsi získal na ideologickém školení u nejvyšší dfenky (nedokázal jsem si tento šťouchanec odpusit, takovýhle kydy píšeš pořád).
Čísla?
Konkrétně jedno - HDP.
Neztrapňuj se už.
Jaká konkrétní část infrastruktury chybí? Chybí přesně ta, která po otevření zařídí, že Smetanovo nábřeží a Karmelitská budou dlouhodobě poloprázdné.
Pak lze nainstalovat omezení vjezdu, ale tak, aby v případě potřeby a výpadku jiné infrastruktury, mohla ta stávající poskytnout potřebnou kapacitu - už je hotová, proč ji likvidovat?
Až mi tu začnete vyprávět něco o dopravní indukci, tak zase přestaňte, OK?
Pokud otevřu hospodu a chodí mi tam lidi, je to v pořádku. Pokud svolám demonstraci a lidi přijdou, je to v pořádku. Když napíšu knížku a lidi ji kupují, je to také dobře.
Takže - proč je špatně, pokud postavím silnici či ulici a lidi po ní začnou jezdit auty?
Víš co znamená slovo "konkrétní"? Jak si takovou infrastrukturu představuješ (trasování, cena).
Pozitivní motivace bez toho, že by byla nějak omezena nejkratší (a tudíž i nejrychlejší) trasa fungovat nemůže.
*********************
Máš v tom argumentační faul. Karmelitská ani Smetanovo nábřeží NEBYLO postaveno pro automobilový provoz. Takže, proč je špatně když postavím na nábřeží korzo pro chodce a jezdí po něm auta? Myslíš, že když stavěli Smetanovo nábřeží, například palác Lažanských postavili v 60. letech 19. století, že přitom plánovali, že přilehlá komunikace bude sloužit automobilům?
Takže se mnou souhlasíte - alternativní trasa pro Smetanovo nábřeží a Karmelitskou neexistuje.
Chcete si zabrat nejvýhodnější ( Vaše slova!) trasu pro sebe.
ad argumentační faul: Smetanovo nábřeží bylo stavěno pro pohyb lidí. Děje se tam snad dnes něco jiného?
Dominantní tam je pohyb aut. Lidé jsou ve výrazné menšině (na objem i hmotnost).
Nic takového, že alternativní trasa pro Karmelitskou a Smetanovo nábřeží, jsem nenapsal. A pokud se ptáš zda taková trasa existuje - existuje. Není rychlejší, ani pohodlnější, ale existuje.
Tato trasa nemůže sloužit všem najednou, když tam pojedou auta, vytlačí ostatní uživatele. A pokud si mám vybrat, tak ano, chci, aby nejkratší, nejpohodlnější a nejhezčí trasy sloužily lidem, kteří se chovají vůči svému okolí ohleduplně a nezatěžují ho. A netvař se, že silný automobilový provoz centrum města nezatěžuje.
Tak jinak: jake je Vaše řešení pro těch cca 25 0000 lidí denně, co projede Smetanovým nábřežím.
Prozatím, podle všeho co čtu a slyším je Vaším řešením to, že jich část prostě nepojede.
Pletu se?
Naposledy mi p. Bělor nebyl s to objasnit asi 12-15 000 lidí, zmizeli mu z rovnice, najednou nebyli. Zbývá jen doufat, že jejich osud není určen podle učebnic Pol-Pota a Mao Ce Tunga, že je pro ně přichystán nějaký příznivější osud.
A doplňující dotaz: v těch autech, která na Smetanově nábřeží dominují a utlačují ostatní - jede kdo?
Lidi, že?
Prosil bych formulovat Vaše výhrady ne vůči autům, ale vůči _lidem_, kteří používají auto.
Ono to totiž rázem zní malinko jinak a ta hurá podpora sluníčkovým cykloaktivistům se rozplývá, že.
K tomu, jak moc auta dominuují na Smetanově nábřeží: opět použiji Vaše počítání.
Máte přesnou představu, kolik lidí tam denně projede autem.
Máte stejná čísla i o přepravených lidech v MHD a o pěších?
Pokud ano, postnete nám je sem?
A není to (a teď se dohaduji, nemám podklady) náhodou srovnatelné číslo? Myslím autem podobně jako pěšky(kolmo) a podobně jako MHD?
A když budu uvažovat v této linii dále: kolik lidí by využilo "nabídnutou" trasu k pěšímu pohybu, versus kolik lidí odsud kvůli tomu vyženete s auty jinam?
Ostatně, jak se plní prázdné nábřeží jsme viděli ve filmu Auto*Mat ;)
Jaké je tvoje řešení pro chodce a cyklisty? Teď nemyslím pohyb v hustém automobilovém provozu, to je pro ně stejné jako kdys autům dal do cesty každých 20 metrů drempl a to považuješ za nepřijatelné. Trasu kde je nebude nic zdržovat a brzdit.
Magistrála a tunel Blanka. Motoristé mají k dispozici 2 kvalitní objízdné trasy. Pěší a chodci nemají ani jednu. Tedy když pominu tak ponižující variantu jako je třeba 17.
Poměr aut a lidí v autech je zhruba 1:15 (když to vezmu přes hmotnost). Takže jsou v prostoru jsou o dost víc auto než člověk.
Hrabosh: nemyslim pomer lidi na auto, ale pomer lidi v aute a lidi pesky. Poolopaticky - kolik lidi denne Smetanakem projde a kolik jich projede. A klidne to uvazujte tak, ze kazdy jede v aute sam.
NA Vaclavaku nefunguji presne jake argumenty?
S odkazem na zklidneni a humanizaci se chysta uzavreni vyznamne dopravni tepny, aniz by kdokoliv mel snahu nabidnout alternativu. Kdykoliv se zminim o Vaclavaku a o tom jak dopadl po zklidneni, odpovi mi aktivista "my to tak nechteli". Takze uzavrit, ale jinak?
Odkaz na Magistralu je v tomto kontextu moc vtipny - nebo uz neplati teorie, ze magistralu je treba humanizovat. Ok, tak to soupnem jeste kousek na vychod a objizdnou trasu Smetanova nabrezi dame po Prumyslove.... pecka.
vlakno: v tom co popisujete je zakopany hund. Videl jsem jiz mnoho vypoctu , jak to bude _po uzavreni Male strany (Smetanovo+Karmelitska). Vzdy to nevychazelo o nejaky ten tisic lidi. |Tisic lidi denne, podotykam.
A pro jaké účely byly vytvořeny Karmelitská a Smetanovo nábřeží, když ne pro provoz fiakrů, kočárů, potahů, povozů a z toho následně automobilů?
Přeprava zboží, případně veřejná doprava (fiakr, dnes taxi). Jezdilo se tam nejvýše deset v hodině. Soukromých vozidel používaných výhradně k přepravě osob tam bylo velmi málo (to byla legrace pro horních 10.000). Je to v zásadě stav který by tam měl být znovunastolen.
A co brání tomu aby v těch ulicích pro všechny zavedli velice přiměřenou rychlost 20 a kontrolovali dodržování?
Lidi si budou moc vybrat zda pomalu a v pohodě nebo rychleji a okolo. Každý si snadno spočítá, co je pro něho vhodnější.
Prý to je šikana, buzerace, sešněrování, cyklofašismus a utahování šroubu.
A představ si, že bys to ještě doplnil o světelné závory - pouštěl dovnitř jen tolik aut, aby kolony nestály na Smetaňáku, ale táhly se od Palacháče směrem na Dvořákovo. Kapacita komunikace sice stejná, ale to je už vrchol satanismu.
Ulice ve městech byly primárně vytvořeny pro komunikaci mezi domy. Popojíždění mezi nimi povozy je až jejich sekundární využití. Například uličky ve středověkých městech byly tak úzké a často do kopce se schody, že se po nich ani jezdit nedá. Rozhodně nebyly ulice tvořeny pro volné proudění aut napříč městem. Takové proudění, že to zamezuje tomu primárnímu účelu, to jest vstupu do domů a pěší komunikaci kolem nich.
Já jsem se ale neptal na nějakou Lázeňskou, Jánský vršek, nebo třeba Anenskou, zrovna tak jako se neptám na ulici Zieglerova v Hradci Králové.
Já jsem se ptal na ty dvě konkrétní ulice.
Co třeba Ječná a Žitná, také nebyl vytvořeny pro provoz a dopravu zboží, ale především pro komunikaci mezi domy?
Tak třeba Smetanovo nábřeží bylo vytvořeno primárně jako vysoká protipovodńová hráz chránící mnohem níže položené Staré město. To, že je na něm také nějaká komunikace je až vedlejší produkt. O původu Karmelitské nic nevím, ale Lana píše o mohutném bourání, aby se do ní vešly koleje.
Smetanovo nábřeží s vozovkou a provozem je tam od kdy? To tam přece není jen posledních 70 let.
A Karmelitská ulice byla upravená pro plný provoz vozidel včetně tramvají před více než 100 lety.
Města nejsou mrtvý útvar, mění se podle potřeb obyvatel, města a státu.
Každá změna je zpravidla jen kompromis, není možné prosazovat jen zájem jedné úzké skupiny lidí.
Změnu proč ne, ale je nutné aby to byl rozumný kompromis a ne ve prospěch úzké skupiny lidí.
Například pokračování kompromisu ve prospěch řidičů aut, kteří ten náš prostor plíživě uchvátili. Zpočátku se nám to líbilo a všichni jsme toužili také mít to auto. Později už se nám to tolik nelíbí, všichni vidíme nějaké zápory, ale už si to bez toho auta nedovedeme představit. Vždyť je to tak pohodlné, rychlé a skvělé. No a v té Praze už narážíme na strop možností. Tak bychom mohli také občas něco uvonit třeba pro procházky pěšáků, když jsme si postavili za neuvěřitelné miliardy tunely skrz město pro auta a to nábřeží už tolik nepotřebujeme.
Zajímavý dotaz. Třeba zrovna ta Karmelitská. Tam se někdy kole roku 1900 docela mohutně bourala stará zástavba na vyústění té ulice směrem k Malostranskému náměstí.
Dělalo se to kvůli tramvajovým kolejím, které se tam jinak nevešly.
http://www.academia.edu/21691967/Pr%C5%AFlom_U...
Když ono to HDP v Praze bude patrně vytažené tou absolutní příjmovou a majetkovou špičkou, která v té Praze sídlí. Střední, ale normální, plat v Praze tak moc vysoký zase nebude. Nemyslím, že by průměrná kupní síla Praze byla vyšší než v Porůří. Nemyslím, že by zde měly být podzemní garáže dražší než tam, že to snadno uplatíme. Realita je jasná, nikdo to platit nechce a garáže zejí prázdnotou. Všichni raději riskují nelegální parkování na ulici.
Průměrná nejspíše vyšší bude. Asi myslíš medián. :-D
Proto jsem také uváděl srovnání s centrem Vídně a Mnichova (3€+/h). Nemyslím, že bychom tu měli mít parkovné vyšší než v Bochumi. Ohrazoval jsem se proti tvrzení, že by to mělo být 0,3€/hod.
Parita kupní síly průměrného Němce je zhruba 2,5x vyšší než průměrná kupní síla průměrného Čecha. Jenže když porovnáváš v Německu podprpůměrný region s nadprůměrným regionem v České republice, tak se ten rozdíl stírá.
Smysluplnější je přepočítávat ceny z Vídně či Mnichova (tj. regiony, které jsou, stejně jako Praha, ekonomicky nadprůměrné), kde ceny parkovného začínají na 3€. Pak vyjde 3€ > 1,2€, což je srovnatelné s parkováním pod NTK.
Neznám statistickou terminologii. Ale asi si rozumíme. Pokud kupní síla průměrného Němce je 2.5x vyšší než v Čechách, tak aby se to v Praze jen vyrovnalo, tak by průměrná kupní síla v Praze musela být 2.5 krát vyšší než je v ostatních Čechách. To mi přijde nepravdivé. Natožpak, když dokonce tvrdíš, že to má být ještě skoro 2x tak dražší, aby to odpovídalo centru Vídně.
Myslím, že zvýhodnění Prahy oproti ostatním Čechám není tak veliké, aby se kupní silou obyvatelstva vyrovnala ostatním velkým městům západní Evropy.
Jenže kupní síla Němce z Bochumi dosahoval před 5 lety 70% kupní síly průměrného Němce (a mělo to sestupnou tendenci).
Potom by tvůj koeficient vyšel na 1,75 (kupní síla Pražana vs kupní síla obyvatele ČR).
Co jsem koukal na web, tak píší, že Praha má zhruba na 1,3 násobku kupní síly ČR.
****************
Počítat to přes kupní sílu je dost ošemetné, protože ta kalkuluje i s cenovou hladinou (při dvojnásobném platu a dvojnásobných cenách máš stejnou kupní sílu).
Proto jsem raději použil HDP per capita, na kterou nemá cenová hladina vliv.
Podle HDP může usuzovat na kupní sílu pouze ignorant.
Bochum, jak jsem řekl, je universitní město, především. Universita neprodukuje HDP jako Siemens nebo Krupp.
Naopak, residenti, či dočasní residenti, tu jsou bohatější než v těch průmyslových zónách jinde v Porúři. Město má dvojnásobné množství kavárniček, podniků, obchodů, proti ostatním v Revieru. Působí spíše lázeňským dojmem, doma někam nahrnu ty fotky.
A to jestě nevyjeli ti movitější studenti v gabrioletech....
Kolega tu predvádí svoji typickou ekvilibristiku, kterou mu každý, kdo se byť jen mihnul Porůřím, mu nemůže žrát.
Když to chceš přepočítávat, tak budeš muset vzít ceny parkovného z Mnichova nebo Vídně (velikostně i ekonomicky srovnatelné s Prahou). V centru začínají ceny za hodinu na 3€.
Stejně jako kupní síla Vídeňáků a Mnichovanů je srovnatelná s tou pražskou....
Ne, tuhle hru nehraji.
Napsal jsem principy.
Městské okruhy, snadné a cenově dostupné parkování a pak město zavřeme.
Ty tvrdíš še to v Praze už je.
Tak o cem se chceš bavit.
N
To netvrdím. Mám hodnotu porovnávající kupní sílu celých zemí, ale chybí data pro regiony. Co s tím?
Když porovnám regiony, které mají vůči zbytku země zhruba stejnou kupní sílu (například Vídeň vůči Rakousku, Mnichov vůči Německo či Praha vůči ČR), získám rozumný výsledek. A jako koeficient pak mohu používat porovnání mezi zeměmi.
*******************
Chci vědět jestli souhlasíš s tím, že je možné zavřít Karmelitskou a Smetanovo nábřeží. A pokud ne, tak bych rád věděl co tomu podle tebe brání.
Napsal jsi principy, cosi o městském okruhu. Ten je prakticky hotový. Ptám se proto co Tobě konkrétně chybí - co brání uzavření Karmelitské a Smetaňáku.
Chceš parkovací kapacity - jsou. Můžeme se bavit o tom jestli má být hodinová sazba 50Kč snížena na 30Kč. Ale to není až tak podstatné- důležité je zda je vůbec k dispozici příslušná infrastruktura. A ta tu je.
Cenovou politiku neřeším. Zajímá mě infrastruktura.
Ne, ty jen kecas a protoze sis slapnul do hovna, kroutis se.
Kupni sila Nemcu je zhruba 2-3 nasobna, pokud budeme mluvit o starych spolkovych zemich.
Poruri je jedno velke mesto, od Dortmundu po Duisburg s deseti miliony obyvatel kde je zivotni uroven vysoka, primy velje a ceny tomu odpovidaji, pulitr piva 6,5 Eur....
Za dve piva parkujes 24 hodin, tak takhle je to porovnani parkovneho k prijmum...
Prospelo by ti, kdybys misto kecu zvedbul zadek, a jel se sem pidivay. Jeste vic by ti prospelo, kdybys tu chvilku pracoval...
Uvedl jsem to mesto, protoze ma centrum velke zhruba jako Praha, a na skvele vyresenou dopravu.
My si nemuzeme zbourat mesto, abychom nadelali siroke pesi zony, ale nektere veci se priucit lze.
Odvádíš pozornost, ptal jsem se na vyloučení automobilového provozu v Karmelitské a na Smetaňáku. Vyhýbáš se odpovědi.
********************************
Pivo za šest pade není ani v Alpách kam to tahaj vrtulníkem.
Pivo není dobrý index, u nás je podhodnocené.
Celý den tam nikdo nestojí, nejvejš 9 hodin, do práce z a práce. A to stojí zhruba stejně jako celodenní parkování. Limit v Praze není.
Když to chceš brát přes produkty, máme tu Big Mac Index od Economistu:
Germany: $3.86
Czech Republic: $2.98
http://www.statista.com/statistics/274326/big...
Cenová hladina podle BigMac indexu je tedy na úrovni 77% cen v Německu.
A jestli to musíš srovávat přes pivo, tak srovnávej srovnatelné. Prahu s Mnichovem nebo nějakým jiným velkým městem. Za jedno pivo hodinu, nejvejš hodinuapůl. V Praze stojí pivo třicet korun.
Nejdřív HDP, ted Big Mac....
Podle toho porovnavej kupni silu....
Jeste jako za Husaka, kolik tun oceli za rok na hlavu vyrobime a tim dokazeme, ze si zijeme lip nez zapadni Nemci...
Nebud jak decko, presto, ze je tu vsechno o dost drazsi nez u nas, mistni si to mohou dovolit, ziji si proste lip. Za penize, co vydelaji, si toho koupi vic, nez u nas a hur, ackoliv platy jsou 4x vyssi, ceny zbozi podobne. Hodne stoji bydleni.
SRN patri mezi zeme s nejvyssi zivotni urovni a Poruri a NRW mezi ty bohatejsi regiony Nemecka.
Pokud budes tvrdit, ze v Praze jsou na tom lip, nerikej to nahlas v hospode, moh bys dostat peknou delnuckou vychovnou...
K porovnání výkonnosti ekonomiky používám vcelku obvyklé metriky používané ekonomy.
O tom bohatém Porůří mi tu ještě chvíli vyprávěj. A pak zkus podumat co je ten zelenej flek uprostřed ČR.
http://dopice.sk/h6F
Kojenecka umrtnost je raky dobry ukazatel...
Vojto, cestuju za praci po Evrope uz ctvrt stoleti, Prahu mam rad, ale muzu ti rict, ze kecas. Proti Nemcum tady jsme socky.
Idealni je mit prijmy na nemecke urovni, a zit v Praze, nebo pobliz.
Ne kazdemu se to podari a da to strasne moc prace toho dosahnout a udrzet.
Na té stromem napůl zakryté značce bude nejspíš nějaká zóna se sníženou rychlostí, počítám.
Jo, ještě k tomu bikesharingu. Tyhle DB kola mají pro českého turistu s českou simkou nevýhodu v tom, že víc provoláš než projezdíš.
Proto jsem si při poslední návštěvě Mnichova nakonec kolo nepůjčila. Měla jsem sice vyhlídnutou soukromou půjčovnu cca 600 metrů pěšmo od hotelu, ale to víš tihle Bavoři, neděle a navíc Všech svatých. To se prostě nedělá. Tak jsem nakonec skončila pěšmo:-))
http://lannka.rajce.idnes.cz/Mnichov_-1.11.2015/
Jinak, hezká story. Když jsem fotila ten cyklopruh přes křižovatku, tak se na mě ten cyklista, co tam zrovna stál na červené, podezíravě ohlédl. Měl pocit, že fotím jeho. Vysvětlila jsem mu, že jsem z Čech a fotím to čudo - cyklopruh přes křižovatku.
Tak se usmál a řekl verstehe a willkommen :-))
Ceska SIM je v cizine silene draha.
Mam nemeckou datovou, chtel jsem si poridit nejakou lepsí, co by umela data i sms a founovani, ale bylo to drahe, na to jedno projeti bikrsharingem secto nevyplati.
S kolegy ke komunikaci vyuzivam net, sms a foun prakticky nikdy, tak jsem se rozhodl firmu setrit.
Takze priste vezmu spis Pepika, na vlastnim se jede lip.
Jo, jeste abych nezapomel. Zrcatka.
Byl jsem v cykloshopu, a nasel par zrcatek na tycce, ktere skutecne musi drzet fest. Vazi kazde asi kilo, ale drzet a klepat se malo budou.
Brahma, že máš jiné názory, to je u nás normálních lidí v pohodě, my z toho svatou válku narozdíl od tebe a tebe podobných neděláme.
Ale že jsi takový kokot, tos fakt překvapil. A to je co říct...
Zrovna od tebe to opravdu sedí. Máš pravdu v tom, že tvé války opravdu nejsou svaté.
Žádnou svatou válku nevyvolávám, jen jsem panu OSBIDOVI napsal, co si o jeho organizaci myslím. Potom mi většina udiveně odepsala, že jim to nevadí a Jindra, že je má v podstatě rád. Tak jaká válka?
Mě osobně nevadí individuální doprava, ale pár blbců, co nedodržují předpisy. A tím mě, jako cyklistu, nejen omezují, ale i ohrožují.
Musím přiznat, že většina řidičů, jezdí slušně a ohleduplně, jen ta "hovada" jsou víc vidět.
Jako všechno, je to v lidech.
Ale pořád raději jedu po silnici, než po frekventované cyklostezce, kde dost často vládne anarchie - kočárky, bruslaři, pejskaři....
Zapomínás na nohaté bruslařky, těm trochu té anarchie odpustím..
Stejne jako kdyz v aute behem dne potkam 198 cyklistu a mijeni v provozu je pohodove, do 10 sec. od setkani o nich nevim. Pamatuju si jen ty dve hovada, co mi to poslou pred auto na prechdu - z chodniku a v plny rychlosti .......
Jo, to jsou prostě individualisti, kteří nepochopili, že doprava je kolektivní hra fungující podle určitých dohodnutých pravidel. Jsou tací na všech stranách. Včera se nám před autem na čtyřpruhové silnici motal mobilující chodec. Prostě šel, klidně, pomalu, mezi auty, nekoukal vpravo vlevo. Věnoval se sobě.
Samozřejmě, že ho nikdo nesejmul, všichni ve všech čtyřech pruzích zabrzdili a nechali ho projít, když už tam teda vlezl.
Mně teda spodní Václavák přijde určitě živější, než když půlku plochy zabírala silnice a parkoviště. Co ale Václaváku a části Starého Města chybí je povrchová hromadná doprava, která by tam zpátky dostala desetitisíce lidí. Ty lidi co se dnes tísní na přestupu metro-tram na Pavláku by měli být místo toho na Vacláváku.
V prvnim tematu "Mrtve namesti" jsem postoval foto z ruznych dennich a nocnich a rocnich dob. Prosil bych na nich ten zivot vyznacit.
Podotykam ze fizl neni forma zivota!
Pokud půjdete v sobotu v 7 ráno vedle do Štěpánské, moc života tam taky neuvidíte. Takové fotky nafotíte kdekoliv.
Škoda, že nereagujete na tu povrchovou veřejnou dopravu. Ale jako OSBID předpokládám byste to nevítali, vám jde o tu oranžovou zónu.
Jenomze to nejdribpv musis udelat okruhy aby se vyrazne omezil pohym na Magistrale, zrusit pessi zonu alespon na Narodni, ake radeji i na Prikopech, a pak pustit Vaclavakem tramvaje, jako to bylo, kdyz jsem byl kluk.
Jinak by se na Mustku musela udelat tocna, nebo ny se tam tramvaje brzy hromadili.
Nevim jestli existuje nejaka koncepce, ktera by planovala pustit tramvaje pesi zonou...
Technicky jednodussi a bezpecnejsi by byly asi elektrobusy.
Autobus by tam jezdit mohl, jak je to na pěších zónách ve Vídni. Tramvaj zatím bude jen nahoře.
Jinak z magistrály žádný okruh auta nedostane, doufal jsem že po otevření Blanky je to už každému jasné.
Nahoře kříží tu Magistrálu a dopravu neřeší.
Nedělej si legraci, Blanka představuje pouze zlomek, navíc vnitřního okruhu, takže nic řesit nemůže. Zkus si do zadního kola nasadit čtvrhkuh, a jezdit na něm.
Magistrála stále centrem žene moc aut, co by měla a mohla, jet okruhem, a věř tomu, ze by ráda jela, místo poskakování v koloně.
Ano, autobusy by sli pěší zónou pustit s minimálními nároky na úpravu, narozdíl od tramvají. Tady taky jezdí a lidi to nevraždí.
Možná sis nevšiml, že většina okruhu už stojí a s magistrálou to neudělalo vůbec nic. Řeknu ti i proč: protože 95% cest po magistrále má zdroj nebo cíl uvnitř okruhu (jsou na to průzkumy). Dálnice vedoucí skrz centrum města bude vždycky atraktivní a pár semaforů ani 5 dálničních okruhů kolem města na tom nic nezmění. Kdo ji chce objet po okruhu bez semaforů, může už dnes.
Kolego, můžeš sem postnout mapku těch pražských okruhů co stojí?
Ano, nevšijnul jsem si, še většina okruhů stojí, domnívám se, že nestojí ani jeden.
Okruh je kolo, ne čtvrtkolo...
https://mapy.cz/s/AlDh
https://mapy.cz/s/AlEv
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Boulevard_p%C3...
Takhle vypadá okruh, hlupáku.
A takhle vnější okruh - hlupákuhttp://motorwayarchive.ihtservices.co.uk/en...
Typický cykloaktivista, na starou formanskou polnacku povesim ceduli "cyklotrasa Praha - Vídeň" a cyklitrasa hotova...
Ukol solnen, fasujeme dotace
Jenom naprostý idiot by srovnával infrastrukturu Prahy a Ostravy. Ale Jidnračíslo to zvládá. V Londýně žije zhruba 6,5x více lidí než v Praze...
Jen idiot nechápe, ze okruhu je fuk, jestli objede milionové nebo desetimilionove město, prostě objede a do města auta nevjedou.
S idiotem se nebavím.
Sorry, finito.
A co tenhle okruh ? Desetinka Prahy, třetina Ostravy...
(když vznikal, vedl z poloviny polema)
https://mapy.cz/s/AmbH
Je vyhrazený pro motorová vozidla? Křížení jsou mimoúrovňová? Je semaforů prostý? Není? Tak to pak není okruh! (podle Jidročísla)
Z většiny je vyhrazený pro motorová vozidla (od začátku vede kolem dobých 2/3 okruhu stezka po obou stranách), zbytek odpovídá době vzniku a té desetince Prahy :-)
Vojtechu Hrabale, přestaň lhát!
Už podruhé píšeš, že je něco "podle mě".
Kde konkrétně jsem napsal ze křížení na okruhu mají být mimoúrovňová a okruh má být semaforu prostý.
Prosím citaci, nebo omluvu.
Tenhle tvůj způsob argumentace, vymyslím si něvo, a tomu oponuji, je neskutečná prasárna, kterou nebudu tolerovat.
Už podruhé prokazatelně lžeš v přímém přenosu.
Podle tebe nemá Praha žádný městský okruh, protože správný městský okruh má mít stejné parametry jako v 8x větší Paříži. O toho už snadno odvodíš, že Hradec nemá žádný městský okruh, protože nemá stejné parametry jako okruh v Praze, kde navíc, podle tebe, ani žádný okruh není. Nejspíše by i v Hradci měli mít nějakou pořádnou osmiproudovku, aby se vyrovnali Paříži.
Trrrhni si vocasem, ty vopelichanej dědku.
Tím si to zvěrohodnil.
Prostě más to v sobě.
Chorobnou lhavost, agresivitu, drzost, chabost intelektu zato nedostatek zábran. Tu nspadneš někoho verbálně, ty fyzicky, neštítíš se lží, jak jsem v tomto týdnu jiz podruhé dokázal.
Říkám si, jak si vůbec mohl odmaturovat?
To si to zaplatil?
Jidříšku, ty mi mě tu urážíš už dva tejdny s docela velkou intenzitou. Dochází mi s tebou trpělivost, ty sráči, tak se nediv že ti tvý chování začínám vracet. A jestli hodně rychle nezacouváš, tak se do tebe vobuju s plnou parádou. Asi jsi zapomněl jak funguje sračkomet, šmejde.
Pořád jsem ještě sračkomet ze stodoly nevyvezl. Dělal bych to nerad, ale všechno má svý meze. A ty seš zatraceně blízko.
Kde jsem psal ze musi mit mimourovnove krizeni a absenci semaforu?
Sprosty lhari!
Pořád píšeš o plynulé jízdě bez zastavování, kde to sviští- cožpak to je možné se semafory a úrovňovým křížením?
Na pražském městském okruhu je takových míst jen pár, ale podle tebe to stejně vokruch není, takže je nutný jezdit po Magistrále.
Písi o plynulé jízdě.
Nikde nepísu o "bez zastavování" zase sprostá lež Vojtěchu Hrabale.
Plynulou jizdu na semaforech lze zajistit, my to v tom dopravním inženýrství počítali.
Jde zajistit i plynulou jízdu na křížících se komunikacích. Prostě lhář, bez vzdělání, zato drzý až běda. To jsi ty.
To není dálniční okruh... okruh se světlama má i třeba Vídeň.
Jinak nevím, jestli tenhle přístup je zrovna následováníhodný... https://mapy.cz/s/AmWB
No to sis teda ale naběh na vidle :-)) Proč sem cpeš fotku z Pospíšilovy třídy ? Když se podíváš nahoru, tak "nad hlavou" ti běží mimoúrovňově ten okruh ;-)
Teď jsme o 3m výš
https://mapy.cz/s/An1H
A proč to podle tebe asi posílám? ;) Na tom okruhu jsou úrovňová křížení se světlama a tam kde nejsou je tahle "nádhera".
A víš kdy byl ten okruh naplánovaný, kdy vyprojektovaný a kdy postavený a především kde byly obytné doby v době kdy byl okruh dokončený a jaký byl provoz?
Tohle mimoúrovňové křížení bylo vytvořeno až dodatečně a začali o něm uvažovat až nějak v 50. letech, ale vybudovaný byl mnohem později. Původní okruh vedl spodem kde je dnes parkoviště.
Není to nic hezkého, tohle řešení se jim moc nepovedlo.
Ono původně ani být nemělo a mělo bát dál úrovňové křížení, ale když bylo upuštěno od projektu a výstavby 3. vnějšího silničního okruhu, tak udělali řadu úprav na 2. okruhu a tohle mimoúrovňové křížení bylo jedním z nich.
Počet obyvatel Pařížské aglomerace > počet obyvatel ČR. Srovnáváš nesrovnatelné...
Proč, jde o princip dopravní obsluhy města.
Vnitřni okruh, vnější okruh, radialy, parkovací místa, uzavrené centrum.
Ring má i Bochum, o které písi a jasně a prokazatelně to funguje.
Nechte věci odborníkům.
Praha má kompletní vnitřní a 75% vnějšího. Kapacitou odpovídají reliéfu a počtu obyvatel.
Principy musíme hájit i kdyby to nedávalo sebemenší smysl.
Jo, kompletní vnitřní....
A v Bochumi maji p0o 30 procent nižsí kupní sílu než prazané...
Co k tomu dodat....
Hraboš...
Že město nemá dálniční okruh neznamená, že se nedá objet po dálnici. A vnitřní dálniční okruh a radiály jsou už věcí organizace dopravy uvnitř města - buď chceš mít město plné aut a lidi utíkající za město (dojíždějící autem), nebo řešíš dopravu ve městě jinak. To co se staví v Praze měli v 60tých letech naplánováno i jinde, ale upustili od toho tak před 25 lety...
A já bys zas chtěl modrý z nebe a hodinky s vodotryskem.
V pařížské aglomeraci žije žije zhruba stejné množství lidí jako v ČR. Nebo také přibližně osminásobek lidí v pražské aglomeraci. Podle toho také vypadá infrastruktura.
A co je víc? Osm pruhů pro deset milionů nebo čtyři pro 1,3 milionu? Počítat tě asi nenaučili. Ale já to chápu, blbce naučíš maximálně sčítat. A ti nejlepší zvládnou vyhledat číslo v tabulce.
Aniž bych chtěl něco z toho rozporovat (spíš se mi teď nechce), jen malinký úkrok bokem, k souvislostem - je to u nás (nebo u vás v Prahé) tak i s poměrem cykloopatření, nechcete jich nepřiměřeně víc, když je nás tak málo a vy to srovnáváte se světem ? ;-)
(jen prdelka a šťouchanec, možná k zamyšlení - odmítám počítat postavičky a metry stezek)
Jako že by ty cyklopruhy v Praze měly být 10x užší než v Paříži? :O :D
Kdybych už od tebe neměl dost načteno, tak bych ti ten vtip pochválil. Jenže vím, že ty to myslíš vážně a smích je hloupě škodolibý. No, když ti to nedochází... Zeptej se Hraboshe, on ti to vysvětlí, ten to vzal za správný konec.
Vidím že to padlo na úrodnou půdu :d
To, co tam máš vyznačený, je spíš takovej vnitřní okruh. Hlavní transit je od jihovýchodu na severozápad a v tom směru se dostaneš akorát po D1 a když chceš na D8, tak jen z donucení pojedeš po tom vnitřním okruhu, když v přímém směru vede nemlich stejná a časově i kilometrově kratší cesta. Tlusté červené čáry naznačují, kde bych si asi tak představovala "obchvat Prahy". Dnes se i z Ostravy jezdí na Prahu přes Brno, bo je to rychlejší, jak se šudlat směrem na Hradec.
Ono je potřeba si tu mapu zmenšit, abys měl trochu nadhled.
Jistě. Bavíme se o centru a na něj má nějaký vliv jenom vnitřní (v literatuře "městský") okruh.
Okruh na západě chybí, ale snad se to nějak hýbe. Jen nejsem přesvědčen, že to má sebemenší vliv na provoz na Magistrále u Muzea.
Po magistrále to bude vždy pomalejší, protože tam máš fůru semaforů, po východním okruhu to bude vždy rychlejší (a asi o půl kilometru kratší). Navíc se ještě budou zmimoúrovňovat křížení s Poděbradskou a Kbelskou. Jinými slovy, není potřeba už nic stavět a je čas začít automobilovou dopravu ve městě omezovat, včera bylo pozdě.
Najdeš mi tu nějaký dálniční okruh?
https://mapy.cz/s/AlIz
Proto taky Vídeň je noční murou všech co směřují v lítě na Jadran.
Budem se učit od těch, kde to není, a kde jsou zácpy na denim poířdku nebo tam, kde to je?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Brussels_Ring
Učil bych se od měst, kde mají nejvyšší kvalitu života. To Brusel není, navíc je to 4. nejucpanější město v Evropě, takže tam bych se určitě neučil... http://www.telegraph.co.uk/motoring...
Kdy si naposledy jel na kole Bruselem?
Kdy naposledy autem?
Vždycky když ti dojdou argumenty, tak převedeš debatu do osobní roviny?
Ne, já se ptám na tvoji zkušenost, já Bruselí projížděl jak začátkek tak koncem února, bydlel jsem v centru.
Není to špatně vymyšlené, okruh a ty radiály, centrum podjíždí tunelama, poměrně rychle a snadno se dostaneš jodně blízko centru, tedy Grand Place. Neřekl bych, že zácpy horší než kdekoliv jinde ve velkém městě, to zasunutí dopravy pod zem docela dává městu vzduch.
Na kole jsem tam byl před rokem, centrum má velmi dobrou infra, cyklostezky všude, trochu mě netvovalo, že podjíždím zprava odbočující vozy, ale oni s koly počítají a dávají přednost.
Můj celkový dojem byl "slušně dopravně vyšešené město".
Tak jistě...
Asi proto najdeš články o tom, proč má Brusel nejhorší dopravu v Evropě
http://www.theguardian.com/cities/2014/aug/28...
https://www.inverse.com/article/10704-the...
Je to jednoduché, stavíš ve městě dálnice, budeš mít město ucpané auty. (Jinak dokonce ani ten Brusel nemá uzavřený dálniční okruh, jak ho tu obhajuješ).
No, nečetl jsem články, byl jsem tam....
Což těžko změní tamní realitu...
Byl si tam?
Realita je to napíšec Guardian?
Ty informce nejsou z jednoho zdroje.
Brusel je dopravními zácpami všeobecně známý, dokonce se je pokusili dostat mezi světové kulturní dědictví UNESCO. https://youtu.be/VeE83F9fwxw
http://www.citylab.com/commute/2015/09/a...
Docela věřím tomu, že se všemi postavenými dálnicemi v Praze ten Brusel i předběhneme. Brusel náš vzor! :p
Jinak, v každém městě jsou ve špičce závpy a je to známé. Jen v Bruseli to víc vadí evropským byrokratům a žurnalistům.
Cykloinfrastruktura dokonalá, jed se podívat,tak proč tam ty zácpy jsou? Vždyž cykloinfra to mélo vyřešit? Kde se stala chyba?
Málo peněz do cyklistiky?
Aha, dobře že sis to pro sebe vysvětlil :d.
Aby jim zácpy vyřešila cykloinfra, tak by ji museli mít aspoň na úrovni Kodaně, což nemají ani zdaleka http://prahounakole.cz/2015/09/brusel-ukazuje...
"Dokonalá" je možná pohledem z Prahy. Ovšem z Prahy je skoro každá cykloinfra dokonalá, takže to není moc výhra.
Kdy si naposledy byl na kole nebo autem v Kodani?
Já letos v září....
Rad si cteš pohadky pred spanim?
Teda vloni...
Ješte hod Stockholm, Helsinky, Londyn, Budapest... atd, na kole i autem.
A je něco špatného se zeptat na osobní zkušenost?
Můžeš se podělit o osobní zkušenosti?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Autopista_de...
Nebo
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_10
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Innenstadtring_...
V berlínské aglomeraci žije jenom 3x více lidí než v pražské. Možná jsme si to měli nechat na konci války pořádně vybombardovat abychom získali peníze a na konci komunismu se připojit k Německu jako 17. spolková země, abychom měli za co.
Ty hodinky... Kdyby mohly bejt pozlacený.
V Bochum zase 5x méné nez v Praze.
Ma vnitrni i vnějsí okruh.
Ovšem je to tu samá socka, proti bohaté Praze....
Bochum je v Porůří, to je konurbace s 8,5 miliony obyvatel.
To už jsem tu psal, zase, kdy si byl v Porůří autem a kdy na kole?
Zkušenost, mebo jen domněnky?
Výmluvy. Okruh, ten který má nějaký vliv na provoz na Václaváku, je hotový.
Ptám se asi podesátý... Jaký kus okruhu je k konkrétně potřeba? Mezi Václavákem a Jižní spojkou žádný další okruh plánovaný není a Jižní spojka samotná je na obou koncích napojená na kapacitní silnice. Od severu se na Václavák dostaneš přes most Barikádníků a od něj vede hotovej okruh až na Jižní spojku.
Tramvaj může projíždět i pěší zónou. Předtím než začneš psát o masakrování chodců, tak si vzpomeň na Štros, Anděla, Palmovku a Republiku. Fotky z ciziny (třeba ze Štýrského hradce) tu taky běžely. A možná to maj i Bochumi.
Okruh, který odvede tranzit z magistrály.
To ty nejsi schopen pochopit, protože ti chybí jak vzdělání, tak řidičská zkušenost ze západoevropských měst.
Jak jsem už psal, debata na toto téma s tebou nemá smysl, to je jako bych chtěl negramota učit pravopis. Nejdřív se musí naučit psát, a pak můzeme pokročit dál.
Bez základů to nejde.
Proč by někdo jezdil po delším okruhu (třeba Jižní spojce), který bude nutně pomalejší (protože delší), když může jet pohodlně a bez překážek přímou cestou přes centrum?
Ty, jinými slovy, říkáš: magistrálu je možné omezit teprve když postavíme nějaké nové tunely (já odhaduji tak za 200 miliard), které zatím nikdo ani nezačal plánovat (a které žádnou dopravu z Magistrály stejně nestáhnou). Pak by to šlo.
Takže vlastně nikdy.
Dokážeš pochopit, že auta není možné dostat z centra pouze pozitivní motivací (kvůli ceně případných opatření i kvůli tomu, že "výhodnější" to bude vždy přes neucpané centrum).
Jo, a stroj těžší než vzduch nemůže létat, to dš rozum.
Znalosti + zkušenost.
Až najezdíš autem mega, přijď, pohovoříme, jak řidič uvažuje.
Jako řidič mám nalítáno pár set tisíc. Na kole to jde holt pomaleji. Ale hlavně nechápu proč by to měla být nějaká vstupní podmínka do debaty o tom jak má vypadat centrum města.
Seš si jistý s tím řádem sto, nemělo tam být deset?
Přes stovku už mám. V nouzi můžu přičíst pár desítek tisíc v autě.
Já jen abys to stěma stovkama nepřehnal :-)
Ono pokud se člověk volantem neživí, tak ty stovky pro drtivou většinu lidí zase tak rychle nenaskakují.
Řidič kola je řidič :-) Takže může jako řidič najet statisíce i bez řidičáku.
A nebyla takhle náhodou češ o autech, ty si dokonce poukazoval na řidiče kamionů a najednou jsou z toho kilometry na kole.
Nejsi ty náhodou Hrabosh? :-)
Vzdyť to říkám, chybi mu zkušenost, okruhy jsou vyhrazené motorovým vozidlům, jako cyklista není schopen pochopit, že než aby si jel centrem, mnohem kratší trasu, pojedeš po okruhu, protože se měří čas, ne kilometry.
Zkušenost chybí, sebevědomí a drzost přebývá.
Inu, Hraboš.
Z Letňan to je na Pankrác přes Václavák 15km. Po Jižní spojce 15,5km a jedeš po silnicích pro 2+2 silnici pro motorová vozidla. Co víc chceš?!?
Proč je k tomuto zjištění potřeba najet statisíce kilometrů na německých dálnicích pochopí asi jenom hlupák.
No, má smysl se s tebou bavit?
Nemá.
Ty řidiči kola....
Kudy projedeš Prahu ze severu na jih (D8-D1)? Po neexistujícím vnějším (dálničním) okruhu, po vnitřním (ještě stále nedokončeném) polookruhu anebo "rovno" centrem kolem Můzea?
Člověk by se velmi rád Praze vyhnul, co taky v takové prdeli, ale není kudy...
https://mapy.cz/s/Al51
(3 semafory, což je významně míň než na magistrále)
Jak dlouho máš řidičák a kolik máš najeto?
Proč se ptáš? Má to nějaký vztah k tranzitu D8-D1?
Už asi dvacet let po Jižní spojce a Průmyslovém polookruhu. Zajímalo by mě co ti na něm přijde nedokončeného - celou dobu v konfiguraci 2+2, případně 3+3, až na pár míst všude mimoúrovňová křížení, připojovací pruhy... Hodinky s vodotryskem bys nechtěl?
Tak až si v té prdeli dostavíte oba okruhy (vnitřní i vnější), tak si klidně centrum ohraďte ostatým drátem, vyškubte koleje od tramvají, zasypte metro a nakupte koně a fiakry. A pak v těch sračkách a smradu klidně i chcípněte, když to ten milion pražáků chce a tak po tom zklidnění touží.
Ty si taky doplň vzdělání, žádné formální nemáš, týkající se dopravy, nemáš. Jsme na tom stejně. Třicet let starý zápočet nehraje roli.
Je to stejný jako kdybys šel do dělat do auto/cykloservisu s tím, že jsi před třiceti lety opravoval auta/kola celé rodině.
Ne, mám 2 zápočty a zkoušku + diplom stavebního inženýra oboru Konstrukce a dopravní stavby.
A najeto přes 2 miliony kiláků osobákem po Evropě.
Ty máš jen maturitu z gymplu a pár školení o tom, jake jsou auta fuj. Tak zklapni.
Oooo, máš třicet let starý zápichy a jednu přednášku pro lidi, který se oboru věnovat nebudou. Takže máš vlastně taky jen maturitu z gymplu. A narozdíl od tebe pár školení a pár přečtených publikací obsahující poznatky z posledních let.
Tak zklapni.
**************
Podle tebe jsou tedy největšími odborníky na dopravu ve městech řidiči kamionů, protože ti mají najeto ještě víc.
Principy se nezměnily vůbec, vlastně nic se nezměnilo, jen auta mají úspornější motory, a jiní tvar.
Jsi hlupák, proto jsi školu nedostudoval a už nikdy nedostuduješ :-)
Dopravku jsem nikdy nestudoval, proto jsem ji také nedostudoval. To samé platí o tobě. Takže jsi také hlupák.
Ty si nic nedostudoval....
Obor KD byl komplexní obor zabyvajici se dobravními stavbami a součástí studijního planu bylo i dopravní inzenýratví. Ne jako zápočet, ale dva semestry, dva zápočty, zkouška.
Dopravni stavby jsou silnice, železnice, tunely letiště a také mosty. Specializace na vybraný obor byla až v 5. rocnčku, do te doby bylo vše společné.
Ne, opravdu jsem nedostudovat žádný dopravní obor. Takže mám pro organizaci dopravy stejnou formální kvalifikaci jako tělocvikář, biolog nebo stavař.
Doprava se v 80. letech studovala pouze v Žilině. Tam jsi nebyl, takže s formálním vzděláním v dopravě jsi na tom nemlich stejně jako já. Dva zápočty a zkouška s dotací dvě hodiny nehraje po třiceti letech žádnou roli.
No už plně chápu, proč tě z té vysoké vyrazili...
A žes to těžce nerozdejchal a hrál si dál na studenta, je taky tvoje "zajímavá" vizitka... Jsi halt NULA, která NIC v životě nedokázala. Ani tu "blbou" babu nemáš. Natož pak děti...
Zadrátovat Václavák se mi trochu ekluje. Víc by se mi líbily elektrobusy Venclu na Republiku a k Národnímu divadlu.
Už jsem viděl i tramvaj na baterky- krátký úsek přejede a na jejich konci se zas připojí sběračem. Takové řešení by se mi líbilo ze všeho nejvíc.
Dokážu si představit i to, že by měly, stejně jako Jindračíslo, alternátor na plyn.
popravdě zadrátování prakticky stejně není prakticky vidět.
Navíc smysl tramvají s baterkama kvůli Václaváků mni nějak utíká, zadrátování má sloužit k naředění přetížených tras IP Pavlova Karlovo náměstí a Národní třída..
Co by finančně znamenalo nasazení baterkové tramvaje, která jinak pojede 99 procent trasy bez baterek, nebo nějaký místní cuk, který ovšem půjde proti smyslu MHD s nuceným přestupem.
Přiznám se, že od člověka, který je v zásadě pro MHD bych nečekal takový podivný a drahý řešení... speciály místo prostého natažení drátů prakticky do původních kotev a ve smyslu toho, že je to v Praze úplně normální a ničemu to nevadí...
Ty baterky nemůžou bejt až tolik drahý. Články, trafo a do motorů budeš chvíli pouštět elektriku z článku místo z troleje.
Nejdražší na tý legraci by byly právě ty články, kterých by nemuselo být moc- na zbytku trasy by se dobily.
Podle mě by se do do mega vešlo, normální tramvaj vyjde na 60-100 mega.
Cenový rozdíl mi přijde cca 20 mega za kus:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_28T
Tak jestli správně počítám, tak turecká tramvaj vychází i s klimatizací na 47 milionů/kus (3400/72) a pražská neklimatizovaná 15T na 68 milionů/kus (17000/250).
Bateriová tramvaj je pak 8 milionů/kus levnější než stejné skoro stejné tramvaje dodané do Maďarska (55 milionů/kus).
Přepravní kapacita je přitom u všech +/- stejná.
60 šalin za 2,6 giga, tj. 43,3 mega za kus (první objednávka)
Doplněno o dalších 12 šalin na baterky, celková cena za 72 šalin činí 3,4 giga. Tedy 0,8 giga rozdíl na dvanácti šalinách => jedna šalina na baterky přijde na 66,6 mega.
Množstevní slevy, marketinkgové pobídky a jiné ekonomické výmysly jsem zanedbal.
Už chápu, článek jsem četl špatně.
První glajzny mohly být levné, protože byly z veřejné soutěže, další, kvůli kompatibilitě, bez soutěže. Tam se mohla konečně nahnat nějaká marže (fabuluju, ale nepřekvapilo by mě to).
Nicméně- furt to je míň než co stojí pražská tramvaj bez baterky a bez klimatizace :-D
I kdyby to bylo 20 mega navíc, pořád to je vcelku přijatelné.
Ve Francii jezdí někde přes centrum města tramvaje se střední napájecí kolejnicí, na okraji pak zvedne sběrač.
Viz http://www.proelektrotechniky.cz...
To je zajímavej systém, ale co jsem tak četl, tak i několikanásobně dražší, než běžná trakce. Používají to jen jako dost luxusní doplněk v historických centrech.
A je taky otázka, jak moc by se to hodilo do našich podmínek. Jak moc v Bordeaux v zimě chumelí, solí se tam ?
To je asi jedno. Myslíš, že by se kvůli sněhu přestala tramvaj dotýkat kolejí?!? To už spíš namrznou troleje.
Furt si děláte prdelky, že v Praze nesněží... A teď tohle :-D
No, spíš víme, co dělá v zimě trolejbus na prosolené břečce a čeho se při nástupu do vozidla nemáme dotýkat :-D
Normálně má tramvaj v koleji "jen" mínus pól (nebo zemák, nevím přesnou terminologii u trakce).
U tohodle systému je tam ale rízené napájení, spínají se jen úseky pod středem soupravy. Dost náročné na přesnost a ještě náročnější na bezpečnost.
Ta slaná břečka by tomu si neprospívala i v tom typicky pražském minimu. A vodivost té břečky taky asi není zanedbatelná.
Moc dobře si pamatuju ty kopance, když jsme při rovnání hlavice sběračů trolejbusu předpisově nestáhli i druhý sběrač a stáli při tom ve slané břečce. To byla masáž. - Držet se nějakého sloupku, když by blízko okolo projela taková tramvaj by taky mohl být zajímavý zážitek.
To je něco jinýho. Přes tramvaj je určitě mnohem menší odpor než kudykoliv jinudy a nemáš to jak narušit (například stažením jen jednoho sběrače).
Pod ruku elektrikářům pořádně nevidím, zrovna tak jako ty. Ale že ta šleha umí zbloudit, s tím mám nemalé zkušenosti.
Jde ale taky o životnost toho systému. To řízené úsekové napájení na zemi bude určitě mnohem citlivější na prostředí a vlivy, než jen holá železná kolej.