Tady: http://www.nakole.cz/diskuse/20614-co-vas...
mi Hrabosh vysvětlil, že Václavák je v pohodě a že do Strakonic nepojede.
Aniž si to uvědomil, naběhl si na vidle.
Strakonice jsou malý město, dopravní "zklidnění" tamní centrum zabilo.
Kdo nevěří, ať se podívá do Písku - teĎ a po plánovaném vylepšení. Do centra Písku teď zajedu autem a zaparkuji. V plánu je to v příštích letech změnit.
A k Václaváku - skutečně mi Hraboshi nemusíte fotit stav. Jsem tam poměrně často. V létě, zimě, na jaře, na podzim. Když je hezky i když prší, když je světlo i potmě .....
Fotky jsou průřez posledních 3 roků, kdy to na popud aktivistů zavřeli a jediná změna do dnešních dní jsou zavřené klobásostánky a designově hodnotné odpakové koše navržené od Cigler&Marani:
Takhle nějak si představuju Ceauseskovu Bukurešť z konce 80 let minulého století. Prázdná betonová plocha a všude plno fízlů.
.... a ono výsledek zklidňování dopravy v centru Prahy v těsném sousedství nejrušnější ulice :(
Františku, problém není v tom, že po náměstí a pěsší zóňě mohou jezdit jen auta vyvolených, je spousta měst, která mají provoz aut v centru omezen, a přesto fungují a žijí.
Problém je v nedostatku patkovacích kapacit poblíž. Co je ti platné, že se tam vozem dostaneš , když nezaparkuješ.
Navc, kousíček dál je Staré Město, kde je hlava na hlavě. Vem si třeba takový Smíchov, Anděla. Tam to klokotá, a dříve tam chcípnul pes. Velké parkoviště pod obchoďákem, metro, tramvaje a samotný obchoďák tomu dávají život.
Václavák, a jeho dolní část, v podstatě nemá co nabídnout ani místním, ani turistům.
Auto necháš v Palladiu, Heliosu nebo u Národního divadla, za dlouhý peníz a nachodíš kilometry.
Pújdeš si tam néco koupit? Půjdeš tam na schůzku do kavárny?
Chodit se nedá dál nez 30 metrů, to potvrdí i ti nejzarputileší cyklisté, co je pro ně přikořím sesednout před Vyšehradským tunelem.
Na druhou stranu, představ si, že by na Václavák pustili auta. Co by se změnilo, pokud tam není, a zřejmě ani nebude, moěnost parkovat?
Co by se zmenilo?
Mnoho.
Podivejte se na spodni cast a horni cast.
Ze spodni casti pred lety halasne vyhnali auta a ted nevedi co s tim. Uz ani aktivisti se k te zmene nehlaseji - kdyz jsem se na to loni ptal Masareho, tak pry "oni to chteli jinak".
Kdyz se tam smelo vjet a zastavit/stat, nebyl mezi horni a spodni casti Vaclavaku rozdil.
Ted je. Jedine co se tam deje jsou hordy fizlu, co hlidaji 32m dlouhou pesi zonu v Jindrisske a kasiruji cizince. Nejcasstejsi slova jsou: " Noo, fuunfzig ojro, caalen...."
Pro vetsinu zbloudivsich cizozemcu skvela vizitka Prahy - namisto aby ho s usmevem upozornili ze bloudi v miste kam nesmi, sejmou ho o pokutu.
Tento vyjev je k videni denne v pracovni dobe, mimo pracovni dobu se zrejme prestupky nedeji. Taky zmiznou kdyz jezima a prsi..
Františku, mám dojem, že příčinou není to "že vyhnali auta", ale to, že to místo prostě nemá co nabídnout. Bufet Koruna nahradily ty stánku s rusákama aprodejna elektrospotřebů Diamant by se zřejmě na tom místě neuživila. Pro ledničku nepojedu na Václavák.
Netuším, proč tam nejsou turisticky atraktivní prodejny či osvěžovny, o kousíček, ale jen malinký kousíček dál, to je přece úplně něco jiného a auta tam rovněž nesmí (třeba Celetná).
Mohu se jen domnívat, že jde o špatnou cenovou politiku majitelů nemovitostí, kteří se zřejmě domnívají, ža dolní část Václavského náměstí je tak lukrativní místo, že se nevyplatí tam cokoliv pronajmout.
Další věcí je, proč by zrovna Koňský trh měl být nějakým ústředním náměstím Prahy, jako to bylo za Husáka. Prostě doba se posunula, biografy chcíply, luxus se přestěhoval do Pařížské, a Staromák je nesrovnatelně krásnější. Pro nás pamětníky to může být trochu smutné, když si vzpomeneme, že přejít Václavák odzhora dolů znamenalo potkat minimálně tři známé nebo kamarády, už tomu tak není.
Tak není důvod to pořádně neozelenit, na Karláku taky nikdo žádnej cvrkot nečeká.
Neřekl bych, že Václavák, narozdíl od jiných menších měst, kde omezení vjezdu na jediné centrální náměstí je umrtvilo, je případ, kde zákaz vjezdu cokoliv mohl ovlivnit.
Prostě centrum se přesunulo tam, kam vlastně historicky vždycky patřilo.
Nejsou turisticky atraktivní osvěžovny,...
to je myslím to pravé, bez ohledu na ta parkovací místa. Kdo by ve Strakonicích tam chodil? Místní si všechno vyřeší v nějakém supermarketu a tím to hasne.
Vidím to v Sebnitz. Parkovat se tam smí, Sasíci jsou mnohem větší výletníci než Češi, přesto tam na náměstí chcíp pes, je tam jedna hospoda, v obchodem tam moc lidí nepotkáš. U Kauflandu v sousedním městě, tam to žije. Ale opět na náměstí je tam pusto, prázdno.
Nemyslím, že problém je v parkovacích místech, problém je v tom, jak a kde nakupujeme, jak trávíme volný čas. A to dnes není na náměstích.
Ono je to provázáno.
Můžeš mít superatraktivní náměstí s nabídkou možných i nemožných atrakcí, pokud se v přijatelné vzdálenosti nedá zaparkovat, ty atrakce pochcípají.
Na druhou stranu, tím, íe z náměstí uděláš parkoviště, neznamená, že to bude žít.
Jde taky o to rozlišit turistický provoz, od běžného života.
V tradičních městečkách na náměstí bývalo všechno, kostel, pošta, hospoda, lékárna, hokynář, radnice, lékárna, a často i to parkoviště. Pokud sis potřeboval něco vyřídit, koupit, obstarat, jel jsi do města. Když pak někdo moudrý rozhodl, že na náměstí nevjedeš, nebo spíše vjedeš, za pro běžně vydělávajícího obíana za likvidační parkovací poplatek, umrtvíš to centrum.
Ano, pak lidé, i ti kterým se to bytostně ekluje, pojedou do nákupního centra, kde najdou, snad až na kostel a úřad vše. Já bych tam odstěhoval i ty úřady, a město může spokojeně chátrat svým cykloživotem.
Praha je něco jiného.
Tam, v centru, je absolutní přesila cizinců, a prioritou je všechny hezky odrbat. Nějaké bláznivé koncepce "města pro život" do centra nepatří. Nepatří tam ani úrady a nákupní centra.
Takové město potřebuje jasná a vyžadovaná pravidla pro prodej, zábor ploch, možná i vzhled, ale nikoliv amaterského urbanistu z "nexiskovky", který má "vize". Nastavit pravidla a ta dodržovat, on si městský organismus vytvoří optimální složení služeb, nebo pajzlůrychle sám.
Fajn. Pojdmě se tedy bavit, jaká výše parkovného je nelikvidační a jaká je už likvidační. Teď myslím nerezidenta.
Rezidenti v Praze již dnes v mnoha svých rezidenčních čtvrtích parkovné platí. A když jedou ze své čtvrti do jiné čtvrti, platí parkovné taky. Takže mnohdy nejedou autem, je to zbytečné.
Takže, jak si představuješ, že má vypadat nelikvidační parkovné pro přespolního, aby si mohl autem zajet do blízkého města?
Jaké residenční parkovné se platí ve Strakonicích?
Od toho se odpíchnem, ano?
když už mluvíš o těch Strakonicích, jaká je tam výše likvidačního parkovného?
Tím jsem chtěl naznačit, že problém vylidnění centra menších měst je úplně jiný, než problém metropole.
A to ve všech metropolích, zejména těch turisticky atraktivních.
Jak jsem psal, na malých městech epicentrem dění bylo náměstí. Pojem "přespolní" není vnímán tak expresivně, jako u z velké dálky naplavených novopražáků.
Pokud neumožní město v rozumné vzdálenosti od rynku zaparkovat, to náměstí chcípne.
Pokus 1: 1 uděoali v Teplicích, zavedli parkovné, když jim zažali klesat tržby ve službách, zrušili jej, a vida, ono to funguje.
Nevím, jestli je to příklad z městečka anebo z metropole, nicméně v Brně byla pěší zóna, co se pamatuju. Hluboko za komančů. A na ní spousta kvelbů. Když se šlo něco koupit, šlo se "do štatlu". I pro nábytek. Klidně pěšky.
Po plyšáku a privatizaci se začly kvelby měnit, ale pořád bylo centrum Brna nákupní destinace č. 1. Až přišly hypermarkety. Už tenkrát různí zelení protestovali, že to povede k umrtvení centra, že jsou z tím zkušenosti ze západu. Ejhle, stalo se...
Podotýkám, že v Brně neexistuje systém rezidenčního parkování, žádné modré zóny tu nejsou a za parkování se platí v podstatě jen uvnitř historického jádra a v jeho bezprostředním okolí...
Brno je svým charakterem a mentalitou spíše vesnice :-)
Prodávat na pěší zóně nábytek, praáky a ledničky, nic proti tomu, ale přivážet a odvážet jen na kope :-)
Jindro otazka. Kdy jste naposledy nekam nezajel autem jen proto, ze je tam vysoke parkovne?
Nejsem zadny bohac, ale pokud nekam chci, nebo potrebuji jet autem, je parkovne to posledni o cem premyslim - pokud je tam automat, dostane minci, pokud je tam modra cara, setru si "los".
Ano, stoji to penize.
Nejak se nevejdu do skatulky aktivistu - ti totiz tvrdi, ze si lidi jezdi autem jen tak, z pleziru a vlastme zbytecne.
Františku,
já parkovné fakt neřešim, ale věř mi, že hodně lidí z našeho velmi bohatého "zápraží" to řeší, ono 200ky v Palladiu za parkovné, nebo 20ka na Chodově je fakt dost rozdíl.
Na menších městěch tím víc. Tam než aby dali dvacku raději budou riskovat střet s měšťákem.
Případ těch Teplic jasně ukázal, že i blbé parkovné, hraje roli v umrtvení náměstí. Nepoměřuj všechno Prahou.
Jinak, ty asi jako automobilista spadáš do stejné škatulky aktivistů jako já, nejezdíš pro plezír, ale máš auto aby sis zvýšil svůj společenský status. :-)
Já pro sichr mám hned 3, tedy 3x vyšší status, protože Soňa se musí mít šanci někam dostat, když já jsem s autem v cizině, a za starej traktor, co mě už dvakrát v cizině vypekl, mi nabídli takovou částku, která byla třetinou toho, co jsem dal za poslední opravu, tak jsem ho dal dceři, a ta si s tím občas někam jede, když teda má, nebo se s kamarády složí na na naftu. Aspoň jsem trochu klidnější, když vím, že jezdí v podstatě s tankem.
Proto se na to parkovne ptam. V nakladech na cestu "nekam" je to zanedbatelna polozka.
Pokud si nekdo nesvede spocitat, ze 200.- v Palladiu mu usetri nejmin hodinu casu, pripadne pro nej ta hodina casu nema hodnotu vetsi nez 180.-, at si parkuje na Chodove, nebo se hada s mestakem/odtahovkou. Lidi delaji ruzne, podivne veci.
Ostatne, az se Auto*Matu a spol. podari dostat na kola 3 prazany z 10 (/nebo kolik vlastne chtej dosahnout podilu ...), uvidime, kolik bude prumerny cyklista ochotny platit za parking. Umerne tomu, kolik me stoji stani v modre zone? Napriklad 1/4, nebo 1/6 toho, co platim za auto.
Nekdy mam chut zacit podporovat ty jejich snahy, a uzit si prekvapeni, ktere nase zdatne cyklo-eko planovace a zklidnovace ceka v budoucnu.
Františku, poměřuješ všechno očima pražáka.
Lidé nedělají podivné věci, lidé šetří, kde se dá (ať to stojí co to stojí).
Proč bych platil za něco, co můzu mít zadarmo?
Proč bych jezdil do lékárny na náměstí, kde zaplatím parkovné, když můžu do obchodního centra, kde to mám grátis.
A tak se centrum vylidní jako prd.
Dobře víme, že AM nic takového neplánuje, nechce a nikdo z nich nevěří, že by se náhodou mohlo něco podobného přihodit. Oni mají tu svou "neziskovku" a ty personálně provázané další, k tomu, aby prostě z toho měli živobytí. Aby ospravedlnili ty dotace a granty, musí dělat bugr a dávat o sobě vědět. Cyklogenerel se nedělá pro těch pár cyklistů, co tam za den projede, ten se dělá pro prachy, docela rychlé a jednoduché prachy. Je možné, že se o ně musí podělit s tím páprdou z úřadu, ale zbude na kafe pro oba.
Snad, teď s tím "neziskovým" humusem všech těch placených vítačů se veřejnosti otevřou oči, a konečně zjistí to, co my víme od počátku, že jde o kšeft, a ne cyklistiku.
Jsou to lidé bez morálních zábran. Když jim nevychází prachy v AM, a musí si snížit platy, klidně si ty prachy nejprve "půjčí" a následně ukradnou z veřejné sbírky. Protože se "dělí" s těma z Magistrátu, tak Magistrátní kontrola shledá vše v cajku. Prostě typický produkt postkomunismu, ukrást z veřejného, přihrávat si dotace, zakázky, kšeftíky, a přitom se tvářit, že proti korupci bojuji a jsem "watchdog".
Watchdog, co vyfakturuje čtvrt mega způsobem, jaký jsme viděli.
Takže se neboj.
Je potřeba hlídat zastupitele, je potřeva je dotlačit k tomu, aby tenhle špinavej byznys "neziskovek" přestal být financován z veřejných peněz. Pak to chcípne samo.
Kdybys jen dokola jako kolovrátek neházel špínu bez důkazů, tak bys vypadal hodnověrněji. Když si stále myslíš a rozhlašuješ to, že Automat krade ve spolčení s Pražským magistrátem, proč jsi to už dávno neoznámil, aby se tím zabývala policie? Místo toho teď zase vytáhneš Pupův pomník a jen zvýšíš otáčky.
Ne, s pomníkem a nějakým Puppem to nemá nic společného.
Jde o to jakžm způsobem se ztratily prachy z veřejné sbírky a byly nakonec podivně vyfakturovány. Jde o to,že tuhle podivnou fakturaci schválili na Magistrátu.
Protoze fakturuji čtvrt století, vím, že tohle by nikde jinde neprošlo.
Soucasně, v téže době, kdy záhadně zmizly prachy z transparentního účtu sbírky, nemě AM na výplaty. To se dočteš ve výroční zprávě.
Ruka ruku meje, a proto týhle magistrátní mafii bojují jiní, a daří se málo. Krást ve velkém nebo v malém se nesmí a já vím, že na ty hajzly taky dojde a to co ukradli, jim žádné štěstí nepíinese.
Zločiny je potřeba připomínat. Pro poučení dalším a proto, aby všichni véděli, co tahle partička z AM je za zloděje. O Magistrátuse to ví všeobecně.
Ty dobře víš, že vyúčtování čtvrt mega tak jak bylo provedeno, nebylo v pořádku.
Tak by ses měl ptát, proč nebylo.
Já odpověď znám.
Ukradli to.
No vidíš, ulevil jsi si a teď ti bude zase lépe :) Jen je to poněkud fádní a stále stejné.
Dokud bude AM financován z mých peněz, bude třeba světu připomínat Fillera jako zloděje.
Dokud budeš lhát, tak bude třeba připomínat Jindřicha Paříka jako lháře.
Ty hochu budeš zase brzo sosat brčkem, protože Boží mlýny fungujou...
Mě nemůže neúspěšný studentík, pouliční rváč, profláknutý aktivista rozhodit, protože to, že si nevidí do huby je o něm veřejně známo...
To je nápad, pojď si Jindro jednou projet město jinak. Vezmi veteránskou silničku a přijeď. Alespoň se zbavíš těch sekaček na trávu. :)
https://www.facebook.com/events/1670498079882980
Myslíš, še pojedu ze stádem dělat vyžírkům alibi?
Na to zapomeň. Ve středu se vratím z Bochumi a pújde-li vše jak má, tedy nebude-li lejt, zkusím v sobotu ujet 200 na Veteránu. Dnes jsem kouknul na tachometr, mám na něm 498, takže začínám se s ním zžívat a troufnu si na rekord.
Tajtrlíkování nechám jinejm.
Na jedno parkovací místo pro auta se vejde 10-15 kol. Kolo váží zhruba 15-20x méně než auto. Takže řekněme že ten, kdo parkuje kolo na ulici denně zaplatí stovku za rok? Není problém.
Ale no tak, 10-15 :-)))
Možná tak studentíci, když přijedou naráz ke škole, nahází kola na hromadu a pak zas naráz odjíždí. Při normálním manévrovacím a obslužném prostoru kolem kola bys musel z tohodle propagandistického ideálu sakramentsky slevit ;-)
Základní rozměry vozidel dle normy ČSN 73 6056
(délka x šířka bez zp. zrcátek x výška, vše v metrech)
osobní vozidlo: 4,75 x 1,75 x 1,80
Jizní kolo: 1,80 x 0,60 x 1,10
délka parkovacího stání (kolmého) pro osobní vozidlo 5,00 m (s přesahem 5,50 m),
šířka 2,50 m až 2,80 m
Tak a teď mi laskavě namaluj, jak se tam narve 15 kol a to hlavně tak, aby šlo s libovolným kolem manipulovat i při maximální obsazenosti, tj. zajet a vyjet na libovolnou pozici a z libovolné pozice.
Samozřejmě vem v potaz i to, že takových parkovacích stání může být vedle sebe v řadě více.
Bude to závislé na typu kola, řekl bych :-)
http://gizmodo.com/5345310/how-many-folding...
Dobře.
Chci odjet na tom bleděmodrém uprostřed...
Těch kol je tam 42. Když odděláš prostřední dva sloupce, tak 28...
Na to se ale neptám.
Chci odjet na tom bleděmodrém uprostřed...
Ptal ses na to, jak se tam narve 15 kol tak, aby šlo z každým manipulovat. Popsal jsem Ti, jak se jich tam vejde 28...
Na takový místo zaparkuješ pohodlně i šest automobilů
Proto taky nepíšu osm, jako je na obrázku :-)
Jo, ale to nesplňuje tu Hekynenovu podmínku, aby se dalo s každým zvlášť manipulovat :-)
To ale nesplňuje ani ten tvůj obrázek se skládačkama...
Splňuje. Tady si to můžeš nacvičit :
http://mujweb.cz/peter.mlich/hry/sokoban.htm
http://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky...
strana 83
Potřebné rozměry odstavných stání pro jízdní kola jsou závislé na způsobu ukládání jízdních kol
(v jedné úrovni, ve více úrovních)
v jedné úrovní se počítá s uspořádáním kolo - manipulační prostor - kolo s rozměry 2,00 - 1,80 - 2,00 m (celkem tedy 5,80 m)
prostor pro jedno kolo na šířku 0,80 - 1,20
tzn. do jednoho parkovacího stání pro osobní vozidlo dáš tak max 6 kol..
Mohl bych si prosím rezervovat místečko někde nahoře?
Těch šest je ale jen za předpokladu hodně ukázněných, ohleduplných a šikovných (a štíhlých :-)) cyklistů. S každým sebemenším ústupkem z těhle ideálů obsaditelnost místa rapidně klesá.
Kdy si naposkedy viděl štíhlého cyklistu jinde než v bedně
S temi 15 ks jizdniho kola na jedno parkovaci misto uz Vam to tady vysvetlili jini.
Ja jen doplnim: kdyz jsme pripravovali negativni sloup k tomu Kinterovu, resili jsme jak upevnit kolo. Pouzili jsme technologii, ktera by na jedno parkovaci misto pro auto dostala odhadem 150-200 jizdnich kol. Pokud netrvate na tom, ze kolo musi byt po zaparkovani znovupojizdne, skryvaji se zde vyznamne moznosti pro usporu "verejneho prostoru" :D
Ale vecna: ano beru Vas vypocet. Cena parkovani kola venku ve ctvrti, kde mate bydliste je 100.-
Parkovani mimo ctvrt, kde bydlite ocenite jakou castkou?
parkovani na exkluzivnich mistech, ktera si cykliste narokuji (viz krik, ze stojany u Palladia jsou bokem, ze by bylo treba je prendat k hlavnimu vchodu) ocenite jakou castkou.
Zpoplatneni infrastruktury, budovane specialne pro cyklisty (ekvivalen dalnicni znamky a myta) budete ocenovat jak.
Cisla jsou Vas obor, sem s nimi :)
To mě se to v HK občas stává. Mnohdy je na výběr, tak v tom případě volím provozovnu nebo službu mimo centrum (i když třeba projedu za LPG o korunu víc, než je parkovné), nebo návštěvu centra odsouvám a pak z nouze sloučím s jinou cestou. Důvody jsou dva. Jednak vím, jak i těch pár korun utratit líp, zvlášť když vím, komu se v HK platí (a to po obrovském tlaku museli nakonec parkovné stáhnout na přijatelnou polovinu), ale hlavně proto, že mě bytostně otravuje pochodovat ulicema a hledat funkční automaty. Než od zaparkovaného auta dojdu k automatu a zpátky k autu, měl bych kolikrát potřebné už vyřízené.
Záměr se zdařil, o to moje auto v centru méně - ale taky o jednoho pochoďáka méně, o moji útratu méně. No a pokud to tak nemám sám...
To je ten paraxon, co někteří stále nejsou schopni pochopit.
Přáli by si klid jako máme my na vesnici, mají přeci "právo" na to žít ve zdravém prostředí, ale zároveň chtějí žt veměstě, kde to žije, baví se a klokotá.
Protože doprava dělá kravál, smog a ještě práší, je potřeba tu dopravu eliminovat, omezit, zrušit. A když se to na nějakém místě povede, zjistí se, že současně s tím zrušením dopravy se zrušilo i to, co dělá to město městem a ne mírně ospalou vesničkou.
Pak existuje malinká skupinka mladých idealistů a k ním přisátí lehkoživkové z údajných "neziskovek", kteří se domnívají, že vše může vyřešit doprava na kole, nebo rikša. Myslí si, že mladíky, co jim nevadí ani mráz, ani vítr, slota či vedra, a každého rána sednou na svůj bicykl zůstanou na věky.
Svého procitnutí se dočkají, ale než se tak stane, je potřeba jim zamezit, aby ve své naivitě a hlouposti neškodili ostatním.
Každému pražákovi bych přidělil v jeho okolí tak 200 až 300 m2 trávníku, jako to mají lidé tady na vesnici. Aktivisti by přišli na jiné myšlenky, až by jim kolem hlavy nepřetržitě hučely sekačky, smrděly spáleným benzínem (bez měřených emisí, řízených vstřiků, katalizátorů) a vířících kvanta prachu od rotujících nožů.
Jen během včerejška jsem tady viděl a slyšel dva zoufalce, tejrající těch pár o centimetr vyšších snítek.
Asi založím neziskovku na SEKAČKO-MAT. S tím bych nějak mohl vyžít.
U nás tohle naštěstí dělají jen o víkendech a ještě jsou dost daleko, takže na mě "zbejvá" jen ten kravál.
Ale přesto o víkendu raději sedám na kolo a pálím do Prahy, tam je klídek....
U nás jedou sekačky pořád. Vždycky se někdo najde. Jsou tací, co sekají 2x do týdne. Kdysi jsem vysvětloval sousedovi, že mě nebaví jeho sekačka v nedělním poledni a on vůbec nechápal, že mi to může vadit.
Takže v neděli raději prchám do Saska, tam se sekat, cirkulárkovat,... nesmí.
U nás se taky nesmí, podle obecní vyhlášky v neděli od 13 hodin, ale nějak na to kašlou.
Přes údolí je chatová osada, přes stromy už na ně nevidím ale jsou slyšet, nejen sekačky, ale i jak povykují. Kdyby jim takhle někdo každou středu jezdil vřískat před panelák, byli by z toho říční.
Oni to prostě berou jako, že jsou na rekreaci, a jestli tady někdo bydlí a nemá zrovna "rekreační" režim je jim docela fuk. Nelze s tím vůbec nic dělat, jen o víkendu prostě vypadnout.
Nejhorší je vžeycky ten náraz zjara, celou zimu slyším jenom ptáky a v 11 pošťáka s tou jeho plechovkou, a pak najednou jako když se začnou rojit včely...
To je pěkně blbá vyhláška. Spíš bych to bral obráceně, aby bylo slyšet aspoň polední kostelní zvony.
Kostelník zkoušel bimbat někdy počátkem devadesátých, ale sral tim 99 procent občanů dědiny, tak se na to vykašlal.
Ani nevím jestli existuje nějaký svátek, kdy si dovolí zabimbat. Kravál ať si dělá ve Vatikánu, papeženec :-)
To je švanda, jak se to vnímání zvonů posunulo a obrátilo.
Neposunulo, tady zvony nebimbaly asi od komunistického puče.
Není vůbec špatné, když je ráno klid a ticho.
Ta hrstka katolíků se může svolávat smskama :-)
V Bochumi, tam jsou snad protestanti, ale protože dominují jsou stejní usurpátori jako katolíci u nás, flákají do zvonů každého rána v šest. Mívali jsme bydlení hned vedle tý kostelní věže a byl to otřes.
Ráno v šest prostě randál k ohluchnutí snad 5 minut, a pak každou čtvrthodinu. Každý den, a v neděli dvojnásobný čas, snad aby si lidi nemohli přispat.
Teď beru hotel na druhé straně centra a raději 13te patro. Ten kravál je někde pode mnou.
Nic proti náboženství, ale nemusí ho světu vnucovat kraválem. Smysl zvonů jako hodin pominul už před stoletím, tak ani není důvod bimbat co čtvrt hodinu.
Jsou lidi co bez toho pak nemůžou spát...
Mě dlouho chyběly tady u baráku tramvaje, vyrostl jsem v místě kde je z jedné strany konečná a z druhé strany velká tramvajová trať, pak jsem bydlel nad zastávkou v kopci a to varovné zvonění, brzdění a ten rachot kol mě tady chyběl... ani jsem nemohl spát tichem :)
Nevím Brahmo, tuhle dobu zním jen z černobílých filmů, a i tak, té idilce moc nevěřím.
Ty se ukazuješ jako totální kulturní zabedněnec. To si asi ještě nebyl v Itálii. Tam se zvoní skoro pořád, jen na Bílou sobotu tam byl klid.
Tak ti nevím, jestli tam mívám bydlení nějak rozumně umístěné, nebo jsem vždycky tak orvanej, že to nesvnímám, nebo nejezdím do té správné Italie, ale tam jsem to tak úporně nevnímal jak v té Bochumi.
Ono když máš 10 metrů od okna ten zvon, je celkový dohem jaksi výraznější.
To je pravda, zažil jsem v Rakousku zvon přes ulici asi tak na 30m, bylo to opravdu hrozné. V noci se mi z toho dělalo špatně.
Ale zvon z dálky je pěkný. Ne ovšem v 6 hodin ráno.
No dříve se na ty zvony lidé skládali, pořizovali si je na věž kostela a bránili je před zrekvírováním (requirement). Takže k nim patrně nějaký vztah měli.
No, ono tohle donátorství vždy nebylo tak průzračně bezelstné. Spousta věcí byla sponzorovína donátory jako jakýsi úplatek, nebo odpustek, túeba ten nahoře k tomu přihlédne...
Jo, zvon z dálky, zvláště když víš, še je to cílová váska nebo městečko je fajn. Teď jsem si vzpoměl, že u nás vlastně bimbaj jen umíráček, a to je bimbáná naprd.
V loni na podzim jsme pár dní bydleli v malém italském městečku Pré di Ledro s kostelem přes úzkou uličku a pod věží.
Zvonili stále, kromě odbíjení hodin také asi 3 x denně na nějaké bohoslužby.
Ani na noc to zvonění nevypínali, ale zřejmě používali nějaký molitanový tlouk, protože to vůbec nevadilo. Jenže ono by mi to asi nevadilo i kdyby tloukli naplno, protože po těch projížďkách v tamních kopcích se spalo přímo božsky :-))
Naposledy výrazně zvonili v 11 večer a pak nějak v 7 ráno, ale zato pořádně aby se farníci probrali a koukali přijít :-)
No a to nám opět nevadilo, protože to už jsme zase nasedali na kola a vyjížděli.
Když je pěkné počasí, tak pro mě můžou Italové klidně zvonit pořád :-)
Jinak sekačko-mat je dobrý nápad, začal bych tím, že my s kosama chceme spravedlivý podíl na dotacích do zemědělství.
když posekáš kosou to samý co kombajn, dostaneš stejný dotace :-))
ne, pokus o ftip ...
To je fér, stejně tak cyklisté, až přepraví tolik betonu jako automíchačka :-)
Praha mrdat...
Vy nemít Praha, tak si to budete muset vymyslet!
Největšími pražáky se pak cítí naplaveniny....
proč autem, tobě nestačí kolo? To je právě důvod proč je v mnoha ohledech kolo lepší než auto.
Ale kolo a auto je dost podstatný rozdíl.
Možnost odkládání kol žádné náměstí neoživí.
Navíc, třeba v Hradci se na Malém náměstí ani kola nikde odkládat nedají, není je kde postavit, nic o co by se dala opřít a hlavně nic k čemu by se dala zamknout.
Kdežto parkoviště je dokonalým oživením náměstí. Ta auta jsou přece barevná a jako živá :D
Proč by vjezd kol na náměstí nemohl přivést na to náměstí lidi? Jen to zatím u nás není úplně běžné. V Holandsku je to už jinak. Je to jen věc zvyku, jakou tu dopravu budu preferovat. U nás si většina populace bez auta vůbec nedokáže život představit. Ale ta města na to nemáme uzpůsobená.
Takže i ty si bez auta vůbec nedokážeš život představit.
A z čeho jsi toto tvrzení odvodil? Předpokládal jsem, že člověk živící se programováním má nějaké vzdělání v použití logiky.
Na to náměstí kola můžou, úplně volně. A po Hradci jezdí kol poměrně dost. Na to náměstí ale moc ne. Možná by to tam chtělo namalovat pruhy, piktogramy...
Jestli to není tím, že na obě náměstí je to do kopečka. To je v Hradci docela zvláštnost. Nedivil bych se, kdyby to limitovalo počet cyklistů. Vždyť teď tam budou po schodech z toho kopečka dělat dokonce závody bikerů. Z pohledu hradečáka to je patrně kopec.
Těch 10 max. 15 výškových metrů na 180 metrech vzdálenosti fakt kopec není. V tom teda vážně problém není.
Gočárovo schodiště je něco jiného. Ono nejde ani tak o to schody sjet, to zvládá dost lidí, jako je vyjet a to už takový sranda není :-)
Problém je, že nevíš k čemu by ti tam to kolo bylo, je to jen komplikace, nemáš ho pořádně kam dát a jak zabezpečit proti krádeži.
na kole tam můžeš přijet, ale to tam budeš dělat, když na tom náměstí nic není. A co víc, ono není ani kam to kolo dát a není nic k čemu bys ho zamknul. Prostě nic. Není ani důvod tam jet.
Podobně jako na Velké náměstí, přijet tam můžeš, ale nemáš kam kolo dát a k čemu ho zamknout. Na kole se tam jezdí, ale málo, protože co budeš dělat s kolem, když si půjdeš sednout do hospody nebo půjdeš někde do prodejny nebo i galerie. Nemáš co s ním udělat.
A to Holandsko, z to bych si v tomhle případě určitě nebral příklad. Kola tam ve městech také není kam dávat, a tak jsou různě poházená na hromadách, jsou různě opřená o baráky, zábradlí sloupy a kde co je tak nějak po ruce. Ono to vypadá pro nás docela zajímavě, je to trochu jejich kolorit, ale u nás bych něco podobného nechtěl ani náhodou. A mám dojem, že ani nikomu tady by se nelíbilo aby pro kolo nebylo kam šlápnout a všude se povalovala kola a jejich zbytky. Nic pěkného to fakt není.
Mě se líbí, jak vyřešili centrum v České Kamenici (tři náměstí a přilehlé ulice). Žádný zákazy vjezdu, ale jen jednosměrný zůžený šikany a zpomalovací hrby, pěkná dlažba, ulice bez rozlišení vozovka/obrubník/chodník, i těch pár parkovacích míst na náměstích maj, ale jen přiměřeně. A žije to tam. Osvěžovny taknějak vznikají samy :o)
https://mapy.cz/s/z28F
https://mapy.cz/s/z2eo
Mě přijde, že parkovací kapacity poblíž tam jsou?
Podle očka, je to tak 50 míst, to je naprosto směšná kapacita, Petře. Asi jako před Billou v Kamenici, a tam občas bývá problém zaparkovat....
A myslíš, že Ceaucescovy dálnice uděláš centrum města tím, že po ní necháš jezdit auta?
Všude plno fízlů, protože motoristé odmítají respekovat platné dopravní značení. Ale můžou za to nevládky.
Když se postavíš zády k pěší zóně a čelem k ulici s auty, co bude na fotce?
Včera jsem Václavák nevyfotil, zrovna bourali velikonoční trhy (které tam byly nejspíše pro absolutní nezájem obyvatelstva o tuto atrakci).
Dnes ráno tam jezdí frézy a frézují asfalt. Což není pobídka k procházce.
************************
Ano, když vezmeš velikánskou asfaltovou plochu bez kousku stínu nebo jakékoliv občanské vybavenosti, rozdělíš ji vejpůl tak, že nejde přejít, tak tam nikoho nenalákáš. A tomuhle navzdory tam je velmi často spousta lidí. Akorát je člověk musí chtít vidět.
Ano, myslim, ze pokud tam nebude to dementni omezeni, bude to zivejsi. Ostatne, Hraboshi, odpovidate si sam, hned v dalsi otazce: co uvidim, kdyz se postavim zady k pesi zone?
Uvidim namesti plne lidi, zivych obchodu a ..... aut.
Ze tam jezdi frezy znamena, ze Lomecky nekecal a neco s tim provedou. Po trech letech :( No, nechme se prekvapit.
A k tem fizlum: nekdy se tam na pulhodky zastavte. Obcas to udelam, je to nesmirne poucne.
Jeste se mi nestalo, ze bych zachytil potrestani nejakeho pirata, nekoho, kdo si tam hulvatsky zkracuje cestu.
Kasiruji be vyjimky zbloudile ridice, nejcasteji cizince, dialog obvykle zacina tim ze ridic zmatene ukazuje navigaci a konci pokutickou onech 50€. Ona ta 30 metru dlouha pesi zona v Jindrisske, to je zajimava past na dodatecny vyber dane formou pokuty.
Kolem mezitim vesele svisti neoznacene cerne superby s magistratnimi povolenkami, odtahovky si Jindrisskou zkracuji cestu na tesnov. Taxiku projede tak 6 do minuty. A hlavne, k cemu je tam osm az deset mestskych a podobny pocet statnich zevlounu, v zime zalezli v nastartovanych autech, v lete rokujici v hlouccich? Denodenni vyjev. Chysta se kontrarevoluce?
Ona to není žádná past. Proč by jindřišská a Václavák měly sloužit tranzitu když o pár metrů vedle vede kapacitní silnice? Pamatuju jak to vypadalo po zřízení. Chytráci mysleli, že můžou srát na předpisy, tak tam kvůli nim musí být trvalá policejní přítomnost :-/
Když se postavím zády k pěší zóně, tak uvidím auta a žádné lidi.
Včera jsem šel na poštu. Všechny lavičky obsypané, jak vosy na pivu. Když tam není lavička, na co si sednout, tak člověk projde. A tím, že nezabírají tolik místa jako auta, tak to vypadá, že tam nikdo není. Deseti lidí najednou si na Václaváku nikdo nevšimne. Deset najednou projíždějících aut "vytváří provoz". A přitom to je pořád jenom deset lidí.
Hraboši, s tím proč by neměli sloužit transitu vůbec problém nemám.
Problém mám s tím, že k transitu mohou sloužit "vyvoleným" a těch vyvolených je tolik, že to dá skoro normální provoz, jak postuje František.
Když všichni tak všichni, žádné výjimky pro úředníky a jejich sponzory...
Tranzit Jindrisskou na Vaclavak? Co je prosim vychozim bodem takoveho tranzitu? Je to souicast dalkove trasy napriklad Stare mesto>Vinohrady? Nebo snad Ujezd>Karlin?
Taky jsem s nekterymi zelenymi na tohle tema diskutoval. Nikdo mi nebyl s to vysvetlit, ktery soused jeste muze pres "jejich ctvrt" projet a co uz je tranzit. Shodli se v jedinem, "nam nevadi, ze vyrobime uzavrenou, k okoli nepratelskou ctvrt (slo o prujezd Krizovnickou), my tu chcem mit klid".
K Vasemu videni horni casti Vaclavaku fakt nemam komentar. Vice odlidnene a auty zabrane misto v Praze aby clovek pohledal. Mozna Karluv most, ne? Tam taky pro auto neni mozne potkat clovicka.
:D
Jistě. Často se kolona se táhne od Muzea až na Štvanici. Když jsi ale "chytrý", tak se dříve dalo sjet na Bulharu do Opletalky, Seno, Jindřišská a po Václaváku zpátky na Magistrálu. Teď tam je malý kousek jednosměrky, který tomu brání (takže se začalo jezdit kolem Pečkárny). Hádej kde.
Třeba taková Mezibranská třída je plná lidí, že? V Legerce jakbysmet. Každý by tam chtěl bydlet, jsou tam prakticky nejvyšší nájmy v Praze. Tak určitě.
Františku já tě neznám, ale budu ti tykat, nezlob se.
Jezdím na kole přes Václavák v dolní části - zkracuju si cestu přes centrum tím, že jezdím přes Náměstí republiky směrem k Národní. Důvod je prostý - musím se dostat na Smíchov a je to přímá cesta.
Jezdím tam když je třeba poměrně často, v různou denní dobu, a je tam většinou totálně nacpáno lidma, ze strany od Žižkova se tam lze dostat po Jindřišské a ta je taky totálně ucpaná lidma, tramvajema a auty čekajícími na odbočení. Potom uhýbám vpravo na spodní zónu, kam chceš auta. Podotýkám znovu - není tam k hnutí.
Václavák dole je místem rúzných eventů a atrakcí, které jsou tam dost často na to, aby vytvořily chumel lidí, který se dá projet na kole pouze rychlostí chůze, s velmi častou aplikací trackstand - stáním na místě.
Jestli tomu dobře rozumím, chceš poslat do spodní části Václaváku auta bez omezení.
Jak to vnímám já, uzavřel bych kompletně Václavák pro auta.
Ale protože máme demokracii, přijde mi to stále jako rozumné řešení tak jak to je.
Ta zóna, kam auta nesmí je jediným klidným místem v tom turisty zamořeném centru, a přirozeně odděluje tramvajový provoz na ulicích Jindřišská-Vodičkova + dopravní obsluhu vyšší části Václaváku od těchto davů.
Pokud to dole otevřeme automobilům bez omezení, dojde k tomu že tam bude jezdit bohužel ta sebranka v Mercedesech S-klasse, která neumí parkovat, na křižovatkách na zelené dlouho stojí a pak 50 metrů gumuje, a do toho si pouští agresivní styly hudby.
Navíc tam bude docházet ke kolizi s turisty, eventy dole nebudou mít zázemí, a tramvaje nebudou schopné projet trasy Jindřišská-Vodičkova.
Jen aby jsi byl v obraze, dlouho jsem žil v Brně a tamní pěší zóna s tramvajemi, které jezdí automaticky bez zvonění pěší zónou (mnohatunové vlaky), to je taky pěkně nebezpečná záležitost, ale prospívá to ruchu města, a dokud se nenajde nějaký švec tramvaják, který tam někoho přejede, tak to má smysl. Všechno tam ale nacpat nejde a klidné místo už tam nenajdeš.
Brno: přes město šaliny nejezdí automaticky. Jedou pomalu, zvoní (když je potřeba) a nehodu chodec x šalina jsem tam nikdy neviděl. Ani jsem o takové neslyšel. Skoro jako by si na to lidi za těch 115 let zvykli...
Akorát kdysi, mohlo to být tak v půlce 80. let (tenkrát jezdily přes město snad 3 linky), jsem viděl jít po kolejích borca - nažrané jak Dán, motal se, za ním zvonila šalina (ale nebrzdila :-)) ... borec se narovnal, udělal piruetu a, opisuje elegantní cykloidu, dva metry před šalinou vyvrávoral z kolejiště...
Mě to připadá, jak to tu sleduji, že se sem vetřel "zuřivý zastánce automobilismu všude a za všech okolností". Považuji za nesmysl možnost vjíždět za každou cenu a bez jakýchkoliv omezení do center měst obvzláště velikosti Strakonic, Písku atd. Že by to umrtvovalo život? Spíše naopak, alespoň to vidím v západní Evropě a to i ve městech, která žádné pamětihodnosti nemají (zničené za války třeba).
Doufám, že ten Václavák taky někdy vyřeší, je to ostuda se srovnáním s jinými hlavními městy.
Obrázky jsou z Duisburgu.
Karle, to je NRW, tam stačilo vybetonovat ty díry po bombách, a meli podzemní parkoviště.
V Bochumi je to stejně tak, nahoře pěsíí zóna, pod zemí ohromne plochy pro parkovani.
Jinak 24 hodin stojí 13 Eur, hodina snad euro, dvé...
No nevím, ale tady v říční nivě na soutoku Rýna a Ruhru toho místa pod zemí asi moc nebude. Pod tou pěší zonou jezdí tramvaj a samozřejmě je to jen pár ulic. V jiných městech je to podobné (třeba Kolín). Mají tam také ty několikapatrové parkovací domy, ale ne přímo v centru.
Podzemní parkoviště přímo pod historickým centrem jsme na podzim viděli ve švýcarském Nyonu. Mají to však snažší, město je ve svahu nad jezerem. V nově upraveném svahu pod hradem je zamaskován vjezd do podzemí.
V Bochumi je všechno v podzemí.
Ty jsi teď v NRW, dorazím tam v neděli po-o, můžem zajít na pivo :-)
V Duisburgu jsem byl chvíli koncem července, když jsem se vracel z Irska a přestupoval tam na IC do drážďan.
Aha, já myslel že tam pobýváš za prací, já jsem v Bochumi každý měsíc, vždycky na tři dny...
Tyhle města v Porůří se po válce dokázaly poučit a postavili dopravní infrastrukturu celkem rozumně. Dá se tam jezdit autem i bez auta, na kolech se taky jezdí dost, a tak nějak to funguje.
Duisburg je na opačném konci, začíná to v Dortumndu, pak Bochum, Essen, Duisburg. V podstatě desetimilionové město.
Chceš tím říci - nikoliv levičácký aktivistický pomatenec ale inteligentní a racionálně smýšlející člověk?
Za to není důvod se stydět.
No my víme, že jsi s dfenkami kdysi mohutně sympatizoval, jezdil jsi s nimi a byl jim na kole za blbečka.
Di s tím "kastováním" někam... A vezmi tam do temnot ssebou i Hraboshe.
Nevím kdo je to "my" a vůbec není pravda, že bych s někým někam jezdil. Dokaž nebo se omluv.
Lžež.
Ve většině s kolegy z Dfens souhlasím a snažím se jim vysvětlit propastný rozdíl mezi cyklistu a cykloaktivisty.
Také se jim snažím vysvětlit, že AM není organizace, která má právo mluvit za cyklisty.
Nejsem fanda motorů, aut, a ni střelných zbraní.
Taky nelyžuji, nekoukám na fotbal, hokej a tak.
Prostě každý máme jine zájmy.
Celkově mi ovšem liberalní přístup Dfense a spol konvenuje.
Jsou to chytří, schopní lidé.
Tak tedy nikoliv my, poněvadž to nemůžu specifikovat, ale já.
Nebudu to zoufale lovit z nějakých DFensových keší a archivů, neumím to, nebaví mne to, nemám to zapotřebí, už je to pár let. Tak alespoň povyprávím své vzpomínky, jako svědectví. Samozřejmě to můžeš popřít, či mne rovnou označit za lháře, což nejspíš znovu uděláš.
Je to někdy z doby, kdy se dfenky poprvé snažili blokovat Velkou Cyklojízdu nepřetržitým přecházením chodců přes přechod u Kongresového centra na Pankráci. V tu dobu jsi s nimi zuřivě komunikoval, snažil jsi se jim přitakávat na jejich názory a současně zdůrazňovat, že ty jsi sice cyklista, ale vlastně takový skoro automobilista, který nemá rád cykloaktivisty a jakékoliv cykloopatření. Dokonce jsi s nimi byl na nějaké té jejich spanilé autojízdě, kterou se snažili konkurovat cyklojízdám. Jel jsi s nimi, ale na kole a oni z tebe měli velikou srandu. O tom jsem se dozvěděl z toho jejich webu. (také jsem to občas četl.) Tak to je všechno, víc toho nevím, zas tak důkladně jsem tvou i jejich činnost nesledoval.
Ne, nebyl jsem na kole na žádné spanilé autojízdě.
Lžeš!
Nebyl jsem ani na té akci, s přechodem, i když mě pobavila, a nikdy jsem zuřivě nepřitakával, ale vždy jsem zřetelně a jasně říkal, že AM nemluví za cyklisty, což je pravda, narozdíl od lží a pomluv, co tu šíříš.
To jakože JindraČíslo měl doprovázet auta na kole? :-DD Nechci teda nějak podceňovat jeho fyzickou zdatnost, ale připadá mi to jako naprosto blbost.
Už to nehul... ;-)
Vymýšlí si krávoviny, a lže, jako všichni aktivisté a jejich příznivci.
Kdoví, co píše na faktury....
No, tady bych Vas Brahmo s dovolenim poopravil:
1. Jindru osobne neznam a pokud vim, tak nikdo z tech, ktere Vy a Hrabosh nalepkujete D-Fenky s vyjimkou jednoho cloveka se kterym se setkali v nesouvisejici profesni veci a vzajemne o sobe nevedeli.
2. Jindra nikdy nejel akci zvanou Den mobility. Jednou myslim nekde napsal, ze jede v case akce svou trasu a jediny kdo si z nej tropil posmesky byli cyklisti. Nezazanemal jsem zadnou negativni, ani posmesnou reakci ze strany "dfenek".
3. Musim Vam podekovat. Uz jen Vam a Hraboshovi lezi v zaludku akce "Omezili jsme omezovace. Zcela neskrovne priznam, ze z vetsi casti slo o me dilo. Napad na hromadne prechazeni skrz cyklojizdu zil uz pomerne dlouho, ale v roce 12(Sakra to je let a furt Vas to se*e :) ) nekdo leaknul trasu cyklojizdy a najezd na magistralu si o realizaci primo rikal. Podet tehdy prechazejicich Vas asi prekvapil, nas taky, bylo tam pres 100 lidi.
Staly se teda dve veci - uspesne jsme na 2-3 minuty zastavili hlavni cast cyklojizdy a dali par lidem ochutnat jejich vlastni medicinku. Nesmakovalo, vim :)
Pak prijela policejni hlidka a presne v duch nejlepsich tupohlavych tradic se postavila autem doprostred nejuzsiho mista, aby nam zabranila v akci (ktera uz skoncila) Ze zaroven sami velmi ucinne blokuji prujezd cyklistu jim uz nevysvetlil nikdo - proste dostali rozkaz a muz s kozenou bracnou neprojel.
Pokud vim, krom pani s kocarkem, do ktere to tehda napalil blb na kole co si vezl blbku na nosici za sebou - bezpecnost predevsim - se nikomu nic nestalo.
Pani to odnesla jen silenym leknutim (vec se stala po blokade nasi akce, chumel cyklistu vznikl za policejnim autem.
Diky za milou vzpominku.
BTW 16/4 je to letos, ze :D
No vida, nakonec to dáme společně dohromady. Takže Jindra se k tomu dnu mobility jen na chvíli připojil aby se také trochu automobilisticky potěšil. Já si už jen vzpomínám, jak se mu někdo od dfenenk poškleboval. Nějak nemohli pochopit, že by s nimi cyklista mohl souznít a považovali ho za blázna.
Lžeš!
To ty jsi byl s komunisty na Prvního máje!
Už tu lžeme dva, já a František, každý z jiného tábora :D Nemáš to lehké :D
A proč bych to měl dělat? Nemám něco takového vůbec zapotřebí. Můžu se mýlit, můžu zapomínat, ale lhát nemám zapotřebí. Ostatně Frrantišek to potvrdil. To jen tobě se to nelíbí.
Brahmo, umite cist?
http://www.nakole.cz/diskuse/20654-mrtve...
Pisu:
Jindra akci Den mobility nikdy nejel.
Jednou se vyjadril ve smyslu, ze byl v case Dne mobility kdesi na ceste. Jinde nez se jel Den mobility a ze mu ta akce prijde sympaticka a ze ji podporuje.
Jak to mam jeste jasneji napsat?
Nevím proč to děláš, proč lžeš, proč si vymýlíš kraviny a tvrdíš, že jsem to jel na elektrokole.
Ty máš Brahmo problém, stejně jako měli ti "věřící" komunisté v padesátých letech. Prostě jsi přesvědčen, že myšlenka "cykloměsta" je správná a že spasí město.
A nejseš schopný přiznat, že ti, co stojí v čele těhle aktivit jsou naprosto cyničtí prospěcháři, stejně, jako byli tenkrát ty partajní vůdcové.
Když se ukáže, a naprosto nade vší pochybnost, že někde něco ošvidlovali, prostě nad tím mávneš rukou, protože nějaká ta malá chybka se stane, jde přeci o myšlenku, ideu.
Lépe mýliti se se stranou, než mít pravdu proti ní.
Ano, to se opravdu hlásalo a ty se přesně podle toho chováš. Hrska pomatených fanatiků a nad nimi celý aparát vyžírků, takhle to bylo tenkrát, a takhle to je v tom obskurním spolku i dnes.
Klidně zavřeš oči před gauneřinama, a nebudeš se stydět psát i lži, jen abys podržel hrstku tvých funkcionářů, kteří si s tebou bez problému, až jim půjde o koryta, vytřou prdel.
Tohle můžeš napsat o všech stranických a spolkových funkcionářích a organizacích. Všechny můžeš, a ty si to nejspíš i myslíš, označit za darmožrouty přisáté ke společným penězům a tlačícím lidem do hlavy ty své nesmysly. Ovšem celá občanská společnost a demokratický systém je na takových vlivových organizacích postavený. Pokud je takto šmahem odvrhneš, tak ti zbývá už jen liberální Somálsko. Šťastnou cestu :)
Ne všechny, ale "neziskovky" jsou prostě byznys.
Navíc exponenti některých neziskovek se angažují ve více takových organizacích, takže opticky to vypadá, že "vždyť za to skori nic nemá" ale když se to posčítá...
Jaká neziskovka, která má placené zaměstnance.
Typicky neziskový projekt, který zcela a bez výjimky financuji sám, je třeba mé www.cs-sklo.cz
Nedělej ze mě kreténa, který neví, že některé věci je potřeba podpořit vlastní iniciativou a jak mohu dokázat, sám to dělám a celkem úspěšně.
Ale brát za to prachy, to už není žádná neziskovkam to je byznys. Něco vyberu od lidí, něco vyberu od státu, vyplatím si vejplaty a když něco zbyde, za to konám dobro?
Nasrat.
Kdybys věděl, kolik je různých zdravotních a pečovatelských neziskovek, které se starají o různě postižené lidi. Jen abys ses jednou nestal objektem péče takové neziskovky.
Kdybys věděl kolik je různých vyžírkovských neziskovek co slouží jako placené cestovky...
Schválně si nagoogluj, kolik jen se jich stará o ty "uprchlíky".
Na jednoho iráckého křesťanského azylanta, jedna...
Ne.
Ale ono na tom beztak houby zalezi, Vy si pojedete stale tu svou.
To oni tihle levicoví floutci se potřebují furt spolčovat, organisovat, pořádat akce a happeningy, nějak zapomenul, že tohle vždycky šlo mimo mě a že je tedy absolutně nemožné, abych se kdy nějaké hromadné akce zúčastnil, tedy po listopadu 89...
Nejezdím na žádné hromadné zájezdy, organisované dovolené, prostě jakékoliv takovéhle hromadné akce (vyjma narozenin přátel) mi jsou proti srsti.
Takže vím, že je nemožné, abych se byť jen theoreticky k něčemu takovému připojil.
Páchání přestupků, to je tedy věc k chlubení...
Zábavná je skutečnost, že si myslíš, že trasa Cyklojízdy je nějakým způsobem tajná a je potřeba ji "leaknout". Tajena byla jen vloni na jaře kvůli tomu, aby se lidi neštosovali u vjezdu do Blanky.
V žaludku mi to neleží a ležet nemůže. Různých narušení pokojného průběhu shromáždění jsem zažil už tolik (a mnohem horších), že kdyby mi to všechno mělo ležet v žaludku, tak se kvůli tomu nemůžu hýbat.
******************
Zábavný jste byli na podzim 2012 kdy jste naplánovali diverzní akce do Vyšehradskýho tunelu, kterým ovšem Cyklojízda vůbec neměla jet. Nakonec někoho napadlo se podívat kudy vede trasa a na poslední chvíli jste to přesunuli se do Husákova ticha. Akorát vám to policajti tak trošku zrušili a zlegitimovali.
Hraboshi, prozradim Vam sladke tajemstvi. Castecne mate totiz pravdu.
Ano, naplanovali jsme neco, co se melo jmenovat "Akce Feldmaus".
Planovalo nas to tehda vic.
Cilem akce byla jen a pouze zabava. Vzhledem k tomu, jak jsme zmokli a vymrzli na jare na prechodu u nuselaku, bylo tentokrat zakladem akce "zustat v suchu".
Cela akce spocivala v tom, ze budeme predstirat pripravy nejakeho skoro az trestneho cinu, soucasti akce byly napul natajno vypustene informace o infiltraci spuntaru, ptali jsme se na ruznych uradech na ruzne veci, vec vyvrcholila clankem na D-F, kde se hovorilo o nejakych skupinach, akcich a kodech ......
VE SKUTECNOSTI SE NIC NEDELO. Cele to bylo urceno jen k dodatecnemu pobaveni-se nad Vasimi pripravami. Na miste samem nikdo nebyl.
Pokud mate dojem, ze kdokoliv ze soudnych lidi realne ohrozi stovky cyklistu v neovladatelne, jedouci skupine, vzpamatujte se. I kdyz vlastne ano, organizatori lonske cyklojizdy Blankou nasi tehdejsi akci Feldmaus v podstate zrealizovali - nejaka ta krev byla prolita na oltar cykloboha.
Akce, byt byla jen virtualni vybouchla. Oproti Vasemu presvedceni, nevisim denne na cyklowebech a nesleduji co si zas kdo vymyslel.
Ona cyklojizda byla v pocatcich planovana pres vysehradsky tunel, takze az do dne cyklojizdy jsme predstirali pripravy tam.
Kdyz jsem odpoledne zjistil, ze jste tudy nejeli, volal jsem D-F (a to je dulezite, ja volal z virivky v Krkonosich, mel jsem v naruci krasnou slecnu, D-F zrovna byl s rodinou na jakesi detske atrakci......) ze jsem neohlidal trasu a ze jsme za pitomce. Clanek jsme tehda stahli a k veci se dal nevyjadrovali. Ne vzdy vse vyjde.
Velky vybuch smichu jste mi zpusobil az Vy, loni. 3 roky po akci Feldmaus jste mi popsal manevry u Tesnovskeho tunelu. Jak jste si nabehla a pronasledoval tam spolu s policií nejaké chudaky. Nemeli o nicem ani tucha.
Akce Feldmaus byla uspesna na 101% a jeste ted se smeju, kdyz si Vas predstavim jak ostrizim zrakem hledate armadu dfenek
Chci tím říci pseudoliberální pomatenec, ze kterého se stává kovaný komunista ve chvíli kdy jde o auta.
Ty jsi Vojto prostě takova Palmovka2..
Tohle mě zaujalo. Co tam má být konkrétně kovaně komunistického ? Můžeš to nějak blíž vysvětlit, jestli to má něco společného s konkrétním komunistickým učením a ideály, nebo šlo jen o mimoděčné použití nálepky jako nadávky ?
Mají plnou hubu toho jak jsou hrdí na to, že stát nepotřebují, podle nich se má každý starat sám o sebe, osobní odpovědnost, placené školství, placené zdravotnictví, blabla.
Když jim řekneš, že by se tedy měli začít starat o svůj majetek alespoň tak, že si na své náklady zajistí parkování, tak se dozvíš, že platí daně a mají tedy nárok na zřizování parkovišť, kdekoliv se jim zachce, zdarma.
To je takový rys komunistického zřízení- občan nic neplatí a všechno dostává "zdarma".
To si ale pleteš dojmy s pojmy a hloupě nálepkuješ.
Je to zavádějící, to ano. Ono je baví hloupě nálepkovat ostatní. Takže je s chutí, s využitím jejich vlastní argumentace, onálepkuji jejich vlastními nálepkami.
Aha, takže máš na papírku sbírku urážek a když na to příjde, tak losuješ...
Neprovokuj ho, nebo spustí sračkomet :-)
Hezky pohladit, to víš že jo, Vojtíšku, to bude dobrý, ne nesmáli se tobě, to si vzpoměli jen na starou příhodu, kdy se jeden hulvát napadnul chlápka a jeho brácha mu za to přerazil sanici, prostě uklidňovat ho, nenasírat....
Zatím tu sračkomet (urážlivé pindání bez sebemenší souvislosti s tématem rozmluvy) provozuje někdo jiný.
Ano, mám na papírku sbírku jejich urážek a nálepek a když na to přijde, tak nějakou vylosuji a onálepkuji je.
ok, tvoje volba a ne až tak špatný řešení.
Ale nechápu, proč jsi mi to takhle rovnou nenapsal a snažil ses to tady nějak ideologicky zdůvodňovat ;-))
On nepochopil, že nic na světě není "zdarma" ani "bezplatně".
Že se vybírají daně a za ty daně se staví silnice, parkoviště, cyklostezky, a kromě toho platí spoustu jiných věcí.
A že je spousta různých názorů jak s těmi daněmi naložit a o tom je normální debatovat.
Takže na dopravu vlakem svým podílem přispívají i ti, kteří vlakem nikdy nejezdí, na dopravu na cyklostezce ti, kteří kolo ano nemají a na parkvání zase ti, kteří nemají auta.
Dekuji. Od nekoho, kdo tady ustavicne kvici jak jsou na nej ostatni zli a osklivi je takove oznaceni vlastne vyznamenani.
A ne, neni treba znova vest stejny dialog - ja sice na Hraboshe nebyl nikdy ani naznakem sprosty, ale protoze symaptizuji a spolupracuji s lidmi, kteri ho nemaji radi a davaji mu to najevo, tak jsem holt dfenka :D
:D
A nejste snad? To nebyl dokonce váš osobní skvělý nápad zorganizovaný a uskutečněný spolu s ostatními dfenkami to blokování cyklojízdy?
Můžete mít výhrady ke trefnému zkomolení názvu toho uskupení, ale nemůžete popřít, že k nim patříte.
Ta blokace zyklonjízdy byl skvělý nápad! Mít to v dosahu, tak jdu taky! ;-)
Jo :)
Ona to totiz byla obrovska sranda.
Bavili se vsichni prechazejici a az na par vyjimek se bavili i cykliste, kteri stali v dohledu a vedeli co se deje.
Na prvni pohled bylo jasne ze jde o hec.
Slunickovi cykloaktiviste se tlacili kolem po chodniku, tvarili se kysele a cosi pokrikovali do vysilacek.
"Normalni" cykliste zastavili, koukali co se deje a kdyz to prijeli vyresit ti dva pitomci s bilyma cepicema, smali se a skandovali s nama.
Nevim jak ostatni, ale ja se skvele bavil.
Jediny, kdo to kazil, bylo krom vyse zminenych jeste duo tajnych policistu, co tam v predstihu dorazili v modre fabii, tvarili se desne nenapadne a vse nataceli kamerou. Tajnou fabii zastavili tak, ze prekazela a aby nedostali pokutu, dali za okno nejaky sluzebni povoleni s razitkem MV.
Prostě hlavně nenápadně! :-DD
Jsem nicméně rád, že potvrzuješ, že většina z nás jsou naprosto normální a celkový kladný dojem z cyklistiky kazí jen pár aktivistických pičusů, kteří se rozhodli spasit svět (no, oni se tím teda spíše živí, protože nic jiného neumí)... Dokud bude státní (a hlavně EU) cecík dávat, budou na něj tito cyklozmrdi přissátí.
Teď mi ale pověz, kdo financuje komunikace pro auta, na ktarých normálně jezdíme, když ti tak vadí, že stát financuje cyklostezky?
E? Mne vadí, že stát financuje cyklostezky?!? A to jsi viděl kde? V nějakém svém "vlhkém" snu? :-DD
Asi jsem se špatně vyjádřil, myslím veškerou cyklodopravu - různé pruhy na silnicích nebo vjezdy do protisměrných ulic. Ale pochybuji o tom, že stát financuje různé tyto jízdy aktivistů.
Avto*mat nikdy nečerpal vůbec žádné státní dotace? Všechny své aktivity, náklady, platy lidí, prostě všechno, veškerý provoz, platí ze svých zdrojů, případně od soukromých dárců?
Podívej se na jejich stránky, kdo je všechno podporuje. Ale takováto obdobná sdružení jsou ve světě běžná.
Ptal jsem se tebe...
Berou/brali státní dotace nebo ne?
čo bolo bolo, teď je důležité pohlídat, aby už nedostali ani halíř :-)
To máš veliký úkol, tebe hodný. Mohl bys naznačit, jak toho chceš dosáhnout? Svobodní se chystají vyhrát volby?
Ty se směješ, jak kdyby se tě to jejich financování netýkalo. Ale ty děláš rád kavku a s širokým úsměvem ještě bráníš toho, kdo tě (mimo mnoha dalších) taky škube...
Mne se samozřejmě také týká, ale já jim těch pár korun z obecního přeji. Velká část těch neziskovek, doufám že většina, dělá dobrou práci, kterou státní organizace nedělají, nemohou dělat, nebo opomíjejí. To, že dostanou dotaci, znamená, že nějaká státní či obecní instituce si to uvědomuje a na jejich smysluplnou činnost přispěje. Znám různé pražské pečovatelské organizace pobírající grant od Prahy, které významně zjednodušují život různým pražským nemocným, postiženým či starým lidem.
Taky dobrá taktika, schovat je do houfu mezi skutečnou a užitečnou charitu :-)
A-M podle výroční zprávy za rok 2014 zkasíroval od státu (nebo od koho) 571 tisíc na dotacích. Ztráta 5 haléřů ročně, to naštve. Chápu...
Pro srovnání - Svobodní dostali za hlasy ve volbách 2013 přes 12 mega a takovej Andrej Kobliha za 4 roky skoro 300 míčů...
Ale pochybuji o tom, že stát financuje různé tyto jízdy aktivistů.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: dnes v 15:40
Autor: Karel-ch
Ptal jsem se Karela-chá jasně, jestli Avto*matčíci berou/brali nějaké dotace. Odpovědi jsem se nedočkal. Proč? Protože by musel přiznat, že stát skutečně financuje různé tyto jízdy aktivistů?
To je A) a pak je ještě B)
Kromě přímé dotace jsou tam ještě dárci. A kromě šesti jiných dárců jsou tam uvedeni tito
Magistrát hlavního města Prahy
Úřad městské části Praha 2
Úřad městské části Praha 3
Úřad městské části Praha 4
Úřad městské části Praha 5
Úřad městské části Praha 6
Úřad městské části Praha – Troja
Já vím, je to jiná kupička státních peněz, ale přitékajících z téhož rozpočtu, z téže hromady chechtáků z daní, jen jiným penězovodem. Kolik to bylo by se podle těch adres taky určitě dalo dohledat.
A nakonec to typické porovnávání, že Kobliha mí ptáka delšího... :-)))
Praha má poměrně velké procento cyklistů, kteří se po Praze dopravují na kole. Proto pražští zastupitelé podporují některé pražské cyklistické organizace, které se zabývají rozvojem pražské cyklodopravy. Demokraticky volení pražští zastupitelé se tak rozhodli a jistě si to snadno zodpoví před svými voliči. Nevím, proč to zpochybňuješ a hovoříš o nějakém penězovodu. Můžete si to v Hradci také tak zařídit. Jindra to své zastupitelstvo v Popovicích patrně o tom přesvědčit nemůže, nebo nemají tolik peněz a tak jen závidí a štěká. Ale Hradec je veliké a bohaté město. Vždyť jste si pořídili i automatické věžové parkoviště na kola. Když si pořídíte nějaký Hradecký Automat, tak si ho také můžete podporovat z obecního rozpočtu. :)
Teď jsi to ale převrátil úplně naruby ;-)
Kdo si co může nebo chce pořídit je úplně o něčem jiném, než že tahle neziskovka funguje "za půl mega státních", jak bylo tady tvrzeno.
A když už tedy, ti pražští cyklisté by bez nějakého automatu nejezdili ?
Jakých státních? Funguje z obecních peněz, které jí obec dává na existenci, poněvadž si obec myslí, že je to užitečné. Potom také existuje z darů jednotlivců, kteří to také považují za dobře investované peníze.
To, že ty si to nemyslíš, nemá na to žádný vliv.
Pražští cyklisté by bez Automatu patrně jezdili, ale s Automatem jako servisní a vlivovou organizací se jim jezdí nyní už lépe, než to bylo dříve bez ní. To vy, z venkova a cyklisticky přívětivých měst těžko můžete pochopit.
Bez těhletěch "cyklozmrdů" by u nás asi nebylo tolik cyklo komunikací, jako teď, i když oproti jiným zemím jsme ještě dost velcí břídilové.
Myslíš? No, sni dál...
Zrovna například tuto neděli jsme jeli po supr cylostezce z Uherského Brodu přes Nivnici do Hluku. Myslíš si, že vznikla díky blokování aut nějakými "aktivisty"? Anebo se jen prostě starostové dohodli, že by to pro obyvatelstvo obcí bylo prospěšné (o "přitáhnutí" dalších cyklo-turistů nemluvě), aby se jim "babky" jedoucí do vedlejší dědiny a chlapi jedoucí do Zbrojovky nemotali mezi auty?
Nojo, ale to je někde v Maďarsku, tam je možné všechno :D
Víš jak se maďarsky řekne, že jsi kokot?
Nevím, ale vlastně mne to ani nezajímá.
Tak ti to bude muset stačit česky... ;-)
Mýlíš se, kokot není původní české slovo. Je to ze staroslověnštiny a nyní to má ještě zcela posunutý význam. Ale u vás, tam v Uhrách, na to máte patrně jiný názor.
Ne, žádné Prahe neexistuje. To v Uhrách nevíte?
Kolikrát jsi propadl ze zeměpisu?
1. pád Praha
2. pád Prahy
3. pád Praze
4. pád Praze
5. pád Praho
6. pád Praze
7. pád Prahou
Žádné Prahe neexistuje. Jo teď mi to došlo, vy v Uhrách neumíte česky... :D
Ona totiž Cyklojízda za pěkného počasí je příjemná projíždka s přáteli a celé je to takové pohodové a úsměvné. Lidé se baví, na jednom kole jezdí na nosiči chlapík s tahací harmonikou, lidé si navzájem si pomáhají. Zajímavá kontraakce je také důvod k pobavení. Netřeba se ze všeho hned rozčilovat. Jen někteří řidiči to občas nemohou vydejchat. No a druhý den se z toho mohou někteří jedinci v novinách a na webech pominout.
Jako procházka v průvodu na prvního máje, hlavně jednotně pod velením zkušených soudruhů...
Máš pravdu, takhle nějak měl podle soudruhů vypadat ten prvomájový průvod. Cyklojízda je však docela spontánní akce, nikdo, kdo se jí nechce účastnit, tam není. Už jsem tě dnes jednou zval, nechceš to jednou zkusit? Rád ti budu dělat průvodce. Pokud nebude pršet, tak je to moc příjemný výlet.
Děláš Fidlerovi na tribuně kašpara jako Husákovi v tom průvodu...
Největší frajeři pak příjíždějí na cyklojízdu autem.
No nic, kašu na vás a jdu prohnat veterána, vy spasitelé lidstva....
Myslíš, že tam je nějaká tribuna ze které Filler (tak se ten pán jmenuje) dramaticky řeční? :D
Vykecává se všude, kozlík....
Dokonce ve svém kreténismu dospěl tak daleko, že mu vadí cyklostezka kolem jeho chaty...
A navíc je zloděj, tenhle Filler, ano, tak se správně ten zloděj jmenuje
Už si nevybavuješ, že o aktivistech podporujících cyklistickou dopravu vcelku vytrvale píšeš jako o fašistech a zmrdech? Pokud si vzpomínám, tak webovky se tím jen hemžily.
Já si o nich myslím naprosto to stejné. A nejenže si myslím, oni to zmrdi a fašisti jsou!
A co takhle ještě xenofobové, nebo i rasisté?
Tak znovu, ponekolikate.
Prosim odkaz na alespon dva clanky, ci ma vyjadreni v tomto smyslu (netrvam na doslovnem zneni).
Dekuji.
Jejej, jak okopírované od Hraboshe. Tak předpokládám, že se pochlapí, když to sám tak rád používá.
Nemá čas, šel shánět brčka... :-)
Zvláštní, že jsi googlu zakázal archivaci a indexaci stránkek. Proč asi? Že by bylo potřeba skrývat historii?
Jenže... https://web.archive.org/web/20131127173205/http://www.osbid.cz/
Co konkrétně znamená ten fašismus mezi tagy?
Klikací link: http://dopice.sk/h40
A fakt by mě zajímalo kam a proč se poděl ten tag s fašismem, na aktuálních stránkách není.
Neuklízel jsi dobře, protože "tucet agresivních cyklofanatiků" ti tam doteď zůstal. Nebo to je podle tebe významově zcela neutrální a neurážlivé označení lidí se kterými prostě jenom nesouhlasíš?
http://www.osbid.cz/2013/08/mistostarosta-prahy...
Ale dost outlocitná slabotka proti fašistům a zmrdům. Nevznikají takhle pomluvy ? ;-)
Nevznikají - fašisty jsem odkazoval již dříve. Zmrdi jsou v aktuální verzi (stejně jako fašisté) už smazaní. V archivu se nedá vyhledávat podle řetězce a načtení stránky trvá hodně dlouho. Ale zkus si v archivu pocvakat, třeba to tam najdeš.
njn, stejně zapeklitá situace, jako když ty chceš kolikrát po mě, abych ti našel, kde si co jako psal. ;-) Nevidím to, není to. Pomluva.
Hnusnej svět, viď :-))
Už jsi namaloval, jak se do jednoho parkovacího místa pro osobní vozidlo 2,80 x 5,50 m vleze 15 kol?
Buď grand a slev mu k jím udané spodní hranici deseti kol. Myslím, že to bude na zesměšnění úplně stačit :-))
Co kompromis 12,5 kola? :-D
Dobře, tak 10 kol. Ale když spodní hranice jeho, tak i spodní hranice ČSN pro velikost "kóje" pro auto: 2,50 x 5,00 metrů. ;-)
Do takhle velké "kóje", by mělo dost řidičů problém zaparkovat svoje auto, natož 10 kol. :-))
Takže to dopadlo klasicky "aktivisticky". Hrabosh plácne pičovinu a když se po něm chce, aby to dokázal, tak mlčí...
(a bude se vymlouvat, že mne má na blacklistu a že to neviděl a nečetl... Rondu máš taky na blacklistu?)
Hraboshi, pokusim se Vam to vysvetlit: moje jmeno je Frantisek, muj nick tady je slozenina ze jmena a slova osbid. Neznamena to, ze frantisek=osbid, ale spis frantisek, z osbidu. Neco jako Jan z Rokycan.
Co je osbid, vite velmi dobre.
Nevim ted z hlavy kolik lidi ma aktualne pristup na stranky, tusim ze 5. Clenu OSBID je krapet vice. Podstatna cast stranek je tvorena texty aktivnich clenu.
Uvedeny clanek jsem nepsal.
Dtto Vami zminovany uklid. Netusim kdo, ale v poslednich 18 mesicich vidim tri vyrazne upravy v tematech, v poctu a slozeni tagu.
Ma otazka zustava: odkaz na dve ma vyjadreni v duchu Vaseho obvineni?
Jiz Vam to tady panove napsali: dostavate ochutnat vlastni meducinku, smakuje?
Pripoustim i variantu, ze prohlasite, na osbid.cz to viselo, ja Hrabosh to videl. Zkuste Ovcacka, s hledanim ma jiste zkusenosti.
Vážení diskutéři, pozor na zakladatele tohoto tématu! Vypadá to jako pokus o infiltraci tohoto fóra! Napadá mě podobnost se záhadnými zelenými mužíky před dvěma lety na Krymu!
Naposledy me myslim pan Filler vyzyval, at odhalim identitu, ze pry tak debilni prezdivku muze vymyslet jen autofil :D
Smula, Frantisek je my obcansky jmeno, prijmeni je Cech. Pokud se podivate na osbid.cz, uvidite ICO spolku. Kdyz se podivate na justice.cz, podle ICO najdete spolek, jsem statutar, mate me tam. Co Vas zajima dal? Cislo bot? Velikost trenyrek?
Auto*Mat uz si parkrat sahl na to ze jsem a co jsem. Z mistnich tusim nikdo, tedy pokud jedna z mych mnoha prihod s cyklisty na cestach necestach nemamvazbu az sem.
Vždyť jsem tě odhalil i s tím příměrem ke Krymu! Vecpat se, infiltrovat, rozeštvat, udělat referendum a připojit. Viz třeba http://www.autorevue.cz/velka-jarni-cyklojizda...
Osobně nejsem nepřítelem auta, najezdím docela dost, ale nemyslím si, že se musím dostat autem všude, kam se mi zlíbí. Nejsem ani zarytým příznivcem těchto cyklojízd, i když po městech se nejraději pohybuji na kole. Nechápu však, když se taková akce koná asi jednou ročně, proč takový humbuk. Kde jinde propagovat pohyb vlastní silou než v centrech měst? Asi by ses měl podívat někde do zahraničí, jak se tam po velkých městech jezdí na kole a asi tolika lidem to tam nevadí.
Montelimar týden před velikonocemi:
Znám, taková díra na Rhoně :-)
Velmi názorná ukázka jak zákaz parkování dokáže umrtvit náměstí, je Malé náměstí v Hradci Králové.
https://mapy.cz/s/zkRC
https://mapy.cz/s/zkPf
Na celém náměstí je asi 5 vyhrazených parkovacích míst a jinak naprostý zákaz. Náměstím se dá projet do Velkého náměstí a Dlouhé ulice.
Tak jak to je vidět na mapách, tak to je setrvalý stav. Tak nějak tam přežívá jedna hospoda jen proto, že tam je i hotel. Jinak naprosto nic. Není jediný důvod proč by tam měl někdo chodit, proto tam také nikdo nechodí.
Před nějakým časem se tam mohlo parkovat a i to Malé náměstí celkem žilo, postupně jak se ubíralo parkování, tak náměstí umrtvovalo až to dotáhli téměř k dokonalosti.
Na sousedním Velkém náměstí se sice za dost brutální poplatek, ale parkovat může a je to hodně velký rozdíl.
https://mapy.cz/s/zkVa
No potvrzuju. V Hradci sice moc nebyvam, ale kdyz jsem premyslel na d prikladem do tohoto tematu, tamni Male namesti me vubec nenapadlo, pres to ze jsem tam kdysi davno mel duvod dojizdet. Parkovani a cena parkovani v HK je vubec zabavna kapitola :)
Na druhou stranu na Staromáku v Praze se myslím parkovat a asi ani jezdit nesmí a je živý až až.
No jsem zvědavý, co nám vyvedou na Malostranském náměstí…
To snad nemyslíš vážně, že chceš porovnávat Staromák s běžnými nevýznamnými náměstími v jiných městech a městečkách.
Jak a čím si tedy vysvětluješ, že Malé náměstí, dříve celkem živé, tak po stavební rekonstrukci a zákazu parkování je dnes umrtvené bez obchodů a služeb?
Čím by to tedy mohlo být?
Hradec neznám, nemůžu porovnat stav před a po.
Co třeba ulice T.G. Masaryka v Kladně? (http://www.mestokladno.cz/parkovani-na-pesi... Umřela? Nevšiml jsem si.
Máš nějakou teorii, proč se zákazem parkování má místo umřít? Kolik lidí tam jezdí autem? Třetina? (i na to druhé náměstí v HK, kde parkování je, ale drahé?) A přijít o třetinu zákazníků způsobí úplný krach?
Ale já nic takového netvrdím, že musí, jenom dávám příklad kde se to doslova stalo. A stalo se to pouze se zákazem parkování, nic jiného se nezměnilo.
Na Velkém náměstí bylo parkovné drastické, obchody, provozovny, služby začaly zavírat, nikdo tam nechodil, na náměstí přestával pohyb lidí. Po nějaké době a silných tlaků snížili poplatek na polovic a to už se stalo pro mnoho lidí přijatelné. Auta začala parkovat, zvýšil se pohyb lidí a hlavně provozovny, prodejny a hospody se začaly zase plnit lidmi, zavřené= provozovny zase otevřely. Náměstí ožilo a zase jenom se sníženým parkovným a umožněním parkovat.
A seš si jistý, že v ulici v Kladně dál všechno funguje minimálně stejně jako před zavedením pěší zóny a zákazu vjezdu a parkování? Víš jistě, že nedošlo k poklesu tržeb?
Třeba je vše ještě lepší než předtím, ale asi tam budou ještě jiné faktory, podobně jako třeba na Staromáku.
Rozumím. Z důvodu naší vysoké závislosti na autech se i to zakázané parkování musí dělat opatrně a s citem. Jinak se vyleje vanička i s dítětem. Ale třeba z toho Velkého Hradeckého náměstí jsem nikdy neměl pocit, že se jedná jen o velké parkoviště. Těch aut tam bylo vždy tak nějak přiměřeně.
Při padesátikoruně na hodinu se není zas až tak čemu divit...
Ale o Velkém náměstí nepíšete, že by strádalo a vylidňovalo se.
Tahle cena za parkování tam byla i před 10 lety? To jsem tam byl asi naposled.
Právě že asi před deseti lety. V současnosti nevím, já tam nahoru nejel už snad dvacet let.
Pár krámů tam přežívá, pár nějakých galerií (ví bůch z čeho dotovaných - teda u jedné z nich vím, má ji manželka jednoho vcelku úspěšného podnikatele, jen tak pro radost), některé hospody (spíš okázalé) přežívají, jiné to zabalily. Pak jsou tam nějaké pojišťovny, zastavárna...
Vždyť jsem to psal, jak to bylo na Velkém náměstí.
Dokud bylo parkování volné, bylo parkoviště stále plné a byl problém zaparkovat, ale prodejny, hospody, provozovny jely na plný výkon.
Pak zavedli parkovné, šílenou sazbu, tuším, že základní hodinová sazba byla 60 Kč a pak najednou to začalo umírat a hodně rychle a viditelně. Pak byl velký tlak a parkovné šlo znatelně dolů a navíc základní dobu zkrátili na půl hodiny a rázem zase vše ožilo a opět to docela běží. Přitom ale není problém na náměstí kdykoliv zaparkovat, stále je dost místa.
V okolních uličkách kolem náměstí není volné parkování, jen pro držitele karet, ale to nikomu nevadí. Na náměstí a pod náměstím všude místa celkem dost a "pod kopce" se parkuje za polovic než na kopci.
Ono není cílem aby bylo dost místa na parkování. Cílem je, aby tam bylo málo aut, aby to náměstí nebylo jen parkoviště, aby tam bylo i hezky bez aut. Ale nesmí se zabít to co dělá to náměstí přitažlivým pro lidi. Je to o tom individuálním vyvážení. Asi v každém městě to bude dokonce jinak.
No jo, ale když tam byly (před vznikem obchodních galerií mimo centrum) nějaké ty luxusnější i pseudoluxusní obchůdky a butiky, nějaké kavárny a restaurace, kam se jezdívali maloměštští snobové blejsknout. A těžko po nich chtít, aby k takovému kšeftu, nebo restauraci dorazili mastnou tyčí a pak se ještě trmáceli nahoru na náměstí po svejch. ke stylu patřilo meďoura, sieru, nebo aspoň vytuněnýho eskorta plácnout pěkně před zahrádku a při pressu na něj zálibně čučet. No a zas ne každej maloměstskej snob má při splátkách lízingu za superba na parkovný nebo na taxika...
A tahle sorta lidí je oživením pro jedno z hlavních náměstí? Ta oživuje jen ty hospody. Přece takový prostor nemůže žít jen těmi hospodami pro pseudohonoraci.
Z těch dneska žije určitě víc než třetina hradeckých obchodních galerií, jejich restaurací, kaváren a butiků. Tehdy to bylo víc ve městě, na náměstí.
kromě toho tam bylo i pár jiných obchodů, ke kterým se dalo zajet. Ubyli zákazníci, část obchodů to zabalila, část živoří, protože k nim dojde jen těch pár odhodlaných zákazníků, vyloženě účelově. Ale na tom se blbě vyžívá.
Ta parkovací plocha z rozbitého asfaltu je tam pěkná ostuda. Nikdy jsem si nevšiml rozdílu živosti na obou náměstích. Spíš je rozdíl mezi historickou částí a novou za Pražským mostem.
Rozdíl mezi Malým a Velkým náměstím je fakt obrovský, zhruba to odpovídá tomu co vidíš na mapy.cz ať z leteckého pohledu, tak i https://mapy.cz/s/zlWm
Jo, ta parkovací plocha na Velkém náměstí není žádný zázrak, ale ještě to jde. Je to docela spravené, bývalo to mnohem horší. Ono se mělo náměstí už před mnoha lety rekonstruovat podobně jako Malé náměstí, ale z mnoha důvodů k tomu nedošlo. Jednak peníze, ale hlavně památkáři, archeologové, majitelé domů a provozoven a kdo ví kdo všechno.
Ono by se na tom Malém náměstí také hodila nějaká tráva stromy, nějaká kytka. Aby to nebyla jen vydlážděná mrtvá placka.
Sice hodila, ale je to nemožné, historicky tam nikdy nebyly stromy a už vůbec ne nějaká tráva nebo kytky, To do historické části nepatří. Parky, tráva a sady jsou všude okolo vlastní historické čísti města. Takže jediné co je na náměstí tak kašna a asi dva vzrostlé stromy, které byly vysazeny nějak po roce 1950, které co vím tak byly hodně velkým ústupkem památkářů vítězstvím místních lidí.
Vyasfaltované hlavní náměstí v jakémkoliv městě je prostě hnus. A ještě k tomu za účelem parkování. Malé náměstí by utčitě oživilo třeba konání trhů v nějaké omezené míře (potraviny, místní farmáři), tak jako je to třeba v Kolíně a jak to bylo dříve i v ostatních městech s tržním právem. V zemích, kde nebylo vše zestátněné, jako u nás, je to zcela běžné do dneška.
Mozna by nebylo od veci si promluvit s temi trhovci. Jak moc chteji tahat stanky a zbozi na zadech, pac na namesti se preci nejezdi a hlavne, jak se jim cely den stoji na romantickem, nevysafaltovanem placku (takze na vetsine akci po kotniky v bahne...)
Ale houby, hrubě to posunuješ. V době konání trhu ti stánkaři a dokonce omezeně i ti kupci na náměstí či jiné trhové místo mohou. Na podzim si pravidelně jezdím na pražskou náplavku na Farmářské trhy pro 3 pytle brambor autem. Nikdo mi nikdy nic nevyčítal a nenutil mne nosit ty pytle na zádech po rampě nahoru k autu.
Za druhé městská náměstí bývají vydlážděna. Ukaž mi náměstí s mlatovým povrchem.
Hm, na náplavku pro pytle brambor, k překupníkům.....
Tak to je teda síla.
Holandsko, Dánsko, nebo Londýn či Paříž, to nžm aktivisté furt podstrkávají jako vzory.
Přidal bych i některá německá města, Žitný ostrov na Slivensku nebo Hradec.
Ideálem pak jest Ho-Či-Minovo město nebo Pchongjang.
Ve Vietnamu se teď jezdí na mopedech, už ne na kolech. V Číně jakbysmet. Jen prudíš.
Tam jsem nebyl, ale v těch jinych místech jo, a jezdil tam na kole nebo Pepíkovi.
Frekvence kol zhruba 20x větší než u nás, za ideálního počasí, nicméně aut všude tolik, že je vidět, že to problém neřeší.
S tou Goudou je to malinko manipulace. Tam budou stánky se sýry (pěkně drahými) prosperovat jaksi z principu (nejspíš mnohasetletá tradice a hlavně silný turistický ruch, právě kvůli té tradici).
Naproti tomu chtít zavádět nějaké trhy třeba na Malé náměstí v HK by byla práce přímo sisyfovská. Jak a čím motivovat prodejce, jak odpudit šátoráky s cetkama, překupníky s mandarinkama z Makra a čongy s hadrama (vždycky to tak skončí) - a jak tam trvale přitáhnout dostatek !! kupujících. Že tam bude s nadšením chodit padesát biomagorů, tím se to neuživí.
Ano, zavést někde něco nového je běh na dlouhou trať. V té Goudě jsme byli v den, kdy se tam ty známé trhy nekonají (je to jenom jednou ročně ani nevím kdy). Ale trhy s různými potravinami jsou tam běžné snad ve všech městech a ceny např. sýrů tam naopak jsou velice příznivé. A to platí i pro další země - Belgie, Francie, Itálie..
U nás se to ovšem zvrklo do absurdní podoby tzv. "farmářských trhů" kam chodí sluníčka nakupovat zboží z Makra od překupníků s pocitem, jak jsou strašně moc eko a bio....
Ano, pán je vesničan téměř každou sobotu se baví těma sluníckama...
To věřím, jen jestli ten pan vesničan, co se živí programováním a stavitelstvím rozezná zeleninu od pěstitele od nakoupené v Makru. Typnul bych si, že jí rozeznáváš až na talíři.
Pán vyrostl v rodině "sedláka uprostřed města", slepice, králáci, kachny, holuby, zelenina pochopitelně a i pár řádků brambor.
Pán není snob, co si jede na náplavku pro dva pytle brambor z Makra, pán řekne Jardovize statku, a ten mu je hodí az do sklepa...
Já tu toho Jardu ze statku nemám. Ony statky v Praze jaksi nejsou. Takže si kupuji brambory na trhu. Co je na tom snobského? Už ti to z hladu nějak přeskakuje :D
Hmm, to máš na prd....
Ale věř mě a googlo, na tzv "farmářských trzích" jsou jen profi překupníci
No tak se pořádně podívej, co a z čeho se tam prodává. Nekoukej jen k tomu "svému" prověřenému prodejci. Pár skutečných farmářů tam asi bude. Ale že by převaha ?
S tímhle mám krásnou zkušenost. Na začátku devadesátých jsem si šel taky zastánkařit. Přišel jsem k dobrýmu kšeftu s vajíčkama. Stojím tak nad bednama s cca 10.000 ks vajec, kšefty frčí jako na drátku, přijde na řadu zákazník a s naprosto nelíčenou upřímností se ptá "To jsou domácí vajíčka ?" :-))
K takovým já nechodím. Chodím k těm špinavým, jednoduchým lidem vedle staré Avie s malým stánkem, na kterém mají 5 bedniček s různou zeleninou a pytel brambor. Těm věřím.
Tak těm věř.
Svatá prostoto...
Ty jsi přesně cílová skupina těch "farmářů". Bblej pražák, co koupí i kiwi z polabí, pokud ale bude dostatečně drahé a hlavně bude mít nálepku BIO. Na lidské blbosti se totiž vydělává nejlépe...
Neznám problematiku trhů, ale pražské farmářské trhy nejsou zavalené cetkami ani překupníky. Ne, že by tam nebyli, ale nejsou ve většině. Na ty trhy jezdí prodejci až ze 100km okruhu a pražáci tam rádi chodí nakupovat. Nemyslím, že by se Hradec zase tak moc lišil mentalitou a nákupní příležitostí obyvatel.
Jo, nevím jak dneska, ale nějací trhovci bývali v HK v tom skutečném těsném centru dění, mezi nádražím a obchodním centrem (dokud bylo jediné). A pak pár trhovců bylo na velkém sídlišti.
Někam na historické náměstíčko, kamsi daleko a bokem od všeho ostatního se za nimi nikdo trmácet nebude. A pár nadšenců a nebo vycházkářů to nevytrhne.
A co si tak pamatuju, nějaké pokusy v devadesátých taky byly. Jak to bývá napoprvé ze zvědavosti lidí dost, ale rychle to opadne. S tím poklesne počet a úroveň prodejců - a už to nejde zachránit.
Většina trvalejších akcí vzniká samovolně a ideální místo se "vybere samo", je třeba to respektovat. Co vznikne z rozhodnutí úředníků, nebo je jimi přeregulováno někam jinam, obvykle rychle zaniká.
Zajímavý článek v LN. Snad to bude k přečtení.
Jasne.
Debatu na tema "mrtve namesti" zakoncime slavnym danskym architektem....
:D
Váš problém je, že jako jediné oživení náměstí uznáváte zaparkovaná barevná auta, nejlépe to svoje. Sem chodíte jen prudit a razit svůj názor nám, zabedněným cyklistům.
Tak to skutecne neni muj problem, jenze Vam cokoliv vysvetlovat, to uz jsem vzdal. Nesmysl, mate svou pravdu a jedeeem.....
Ozivene namesti - co to je? Proc ozivovat neco, co nikdy neumrelo?
Jindra to pise nekde vys v souvislosti s trhem - nechejte lidi dychat, chodit, jezdit, kupcit, parkovat, hrat si tak, jak jim vyhovuje.
Jakmile se nekde objevi aktivista, nasleduje za nim urednik a je zle.
Nechejte prosim slavneho danskeho architekta v dansku ;)
POD CAROU: za jedineho zabedneneho cyklistu zde povazuji posledni dobou Vas. Ostatni si povidaji, Vy mi soustavne predhazujete co jsem to za petrolheada a at vypadnu.
To je fakt "masterplan". Když se někdo rozhodne, že ostatní vytlačí svoji velkou, těžkou a podle něj nedotknutelnou plechovou škatulí, tak by mu to mělo být umožněno. Opravdu pak monou ostatní ten prostor pod škatulí ve které nikdo není nějakým způsobem využívat?
Veřejný prostor je zdroj. V centru města velmi vzácný a OMEZENÝ zdroj. Živý člověk, ať už jako chodec či jako cyklista ho spotřebovává velmi střídmě a ještě jenom v době, kdy je v něm fyzicky přítomen. Motorista ho využívá řádově více - a to i ve chvíli kdy tím prostorem "jenom" projíždí. Natožpak když ho využívá desítky hodin i v době kdy se ve veřejném prostoru fyzicky vůbec nenachází.
Představ si, že bydlíš v činžáku a máte jeden společný účet kam všichni posílají nějakou částku. A každý by směl z toho účtu vybírat a utrácet podle vlastního uvážení. Fungovalo by to?
Doporučuji dostudovat tragédii obecní pastviny a pak se vrátit. Kdybys něco z té úvahy nechápal, neboj se zeptat.
Občas vám připomenu, co je zde vaším posláním a proč zde vůbec jste. Vy si nechcete povídat, vy chcete razit svou petrocestu. To je jako bych si nechtěl jen tak povídat s politrukem, který mne neustále napravuje a směřuje podle svého pseudoproletářského vidění světa. Občas se podívejte na svém prohlížeči na jméno téhle stránky, jmenuje se to tu "NaKole" a ne "NaAutě".
Ale to "NaKole" není nástrojem ortodoxní politické cyklostrany. Pro tebe (a pár dalších) by měl být název trochu polopatičtější "taky NaKole".
Že mám v názvu erteple, neznamená, že nežeru taky chleba.
Jenže pan František-OBSID je zaníceným členem sdružení : "Občanské sdružení Občané za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu o.s." jehož členové si vetkli do štítu, že společnými silami přibrzdí tendenci systému útočit na práva řidičů. Činí tak pod záminkami ekologie, podpory cyklistiky, zklidňování dopravy, zvyšování bezpečnosti, snižování hluku a bůhví čeho ještě. Cituji z knihy "Mrdům zmar", kapitola "Jak jsem pracoval pro OBSID" od pana DFense, který toto sdružení vymyslel.
Takže ono to povídání si s panem Františkem-OBSIDEM je tak trochu jako si hezky povídat s katem cyklistiky o tom, kdy už konečně provede tu exekuci.
To mě připomíná ten starej, tátův, jak ten Čech stojí v New Yourku na kraji tý avenue a po ní to nepřetrřitě sviští. Tak chytne místního a ptá se:
"Prosímvás, pane, jak se dostanu na druhou stranu týhle ulice"...
a domorodec jen pojejvá hlavou a povídá
"jo milej zlatej, to byste se tam musel narodit..."