Koupil jsem tchánovi elektrokolo, nejedná se o žádný top model ale na jeho cesty na chalupu 10km vzdálenou musí stačit. http://www.cykloadam.cz/everest-26_15514
Problém je v tom, že baterie ukazuje po nabití jednu diodu červeně jakoby byla baterie již z části vybitá. Ještě mě napadlo že by to mohla být repasovaná baterie jelikož podle popisu v nabídce kola to měla být 9Ah ale na baterii je napsáno 10,4 Ah. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Ještě připomínám, že kolo je nové, ještě není jeté. Díky za rady
Pokud ti dodali kolo s vybitou baterkou, tak je to docela průšvih. Ta baterka může být nenávratně poškozená. Lithiová baterka se nesmí nechávat delší dobu vybitá. Příznivější možnost je, že ta baterka má tak moc rozhozené články, že se odpojí od nabíječky dříve, než se to může nabít na deklarovanou kapacitu. Horší varianta je, že jsou některé nebo všechny články poškozeny. Nebo je tam jiný problém s elektronikou kola, baterkou, nebo nabíječkou. Každopádně můžeš uplatnit záruku. To je asi nejlepší.
Pravdepodobne baterka uz je stara, ma mensi kapacitu a vetsi vntrni odpor nez nova. Ja bych vyskousel reklamovat ji.
Jak psali hore, v případě tohoto problému bych se zastavil u prodejce CykloAdam a ať to prověří. Baterie je základ elektrokola. I když jste koupil základně vybavené elektrokolo, tak máte 2 letou záruku a právo na informace o kapacitě a stavu baterie. Vypadá to na starší kolekce, prodejce nenabíjel, super cena atd.
Problém je vyřešen, prodejce nic moc nevěděl ale byl ochotný poslat baterii na přeměření. Výrobce mi ale mezitím napsal, že baterie je v pořádku, jedna dioda má svítit vždy červeně. Při vybíjení červená svítí stále a zelené zhasínají. Škoda že to nepíšou v návodu. Zkusil jsem o víkendu baterii zcela vybít a překvapilo mě že k tomu bylo potřeba 45 km s maximální přípomocí a podle Endomonda převýšením cca 800 metrů. Opravdu bych od laciného elektrokola nečekal takovou výdrž.
Tolik psaní o ničem. A přitom stačil 1 obrázek. A nebo si kolo pořádně projet a zdravým rozumem si to zjistit,že zelené(nebo jiné) diody vybitím nečervenají ale ubývají ,až zůstane svítit červená.
Pokud to v tom manuálu nepíšou, tak na signalizaci z počítače je občas zdravý rozum zbytečný. Programátor to prostě nějak naprogramuje a je to jen na něm. Se zdravým rozumem nepořídíš. Klidně to také mohlo po každých ujetých 10km recitovat morzeovkou básničku.
Nebo to mohlo po vybití na 50% explodovat :-)Signalizace na akumulátor je většinou stejná. Několik zelených diod(nebo jinak barevných) a červená na konci.
Po bitvě každý generál :)
Několikrát jsem už zažil neuznanou reklamaci kvůli používání věci se závadou, proto jsem se raději prvně zeptal zde "zkušených" po té prodejce, který také nevěděl. A ono tady tolik psaní v sekci elektrokol nebývá tak alespoň něco. :)
To byl dobrý prodejce :-) Asi z Kauflandu.