Dyť jsem to říkala, tady:
http://www.nakole.cz/diskuse/20537-kvalitni...
Jasně, že mi to přezutí nevyšlo dle mých představ. Přesně, jak tam někdo psal, ta páska (o které sem neměla před tou blbou debatou ani tucha) je tlustá! A baže ta guma na to u ventilku nesedne, ta patka je taky moc tlustá! Je to křivý a háže to, sem se s tím dvě hodiny srala a stejně je to křivý a háže to :-(
Zbtek dopoledne jsem strávila sbíráním kuliček, bo jsem si chtěla vyčistit i náboje a ty kuličky nebyly ve věnečku jak u hucula! No ještě že jsem si koupila jeden náboj kvůli dvěma podložkám, tam byly úplně stejný kuličky, tak jsem je využila.
A do večera jsem pak štelovala přesmykač, bo mi v kombimaci nejmenší talíř, největší kolečko o něho škrtal řetěz. Jsem si na to šla přečíst návody:
http://www.bajk.cz/data/clanek.asp?id_clanek=494
Všeho všudy pět šroubků na tom je a dalšího půl dne v prdeli.
Se západem slunce jsem postavila araba s novejmama gumama, vyčištěnejma nábojama a seštelaným přesmykačem do forhausu. Ani vyzkoušet jsem ho nemohla, protože jsem zjistila, že mi nesvítí světla! Baterie vrtačkou točí jak divá, v baterii to není. Nesvítí to ani na huculovi, tak teda nevím, budu mít zítra co dělat. To byl teda den :-(
Jak jsi vyřešila tu tlustou pásku v ráfku?
Řeším zubatýma nůžkama, po obou stranách kolem dokola ustřihnu tenký proužek a pohoda.
U ventilku ti to může házet díky skříplé duši, nebo i proto, že to házelo i před tím a plášť je na to zvyklý, vytvarovaný. Ale když si s tím dáš trochu práci, dá se to srovnat.
Nechala jsem to tak, uvidím co to bude dělat. Já už toho mám dnes plný zuby. Aspoň světlo jsem ještě vyřešila, byl uklepanej drátek v zástrčce od baterie. Naštěstí jsem měla druhou, připojila ju na baterku a světla svítí, akorát tam teda teď nemám zapojenou pojistku proti zkratu.
Já vím, je to vopruz znovu to všechno vydundávat, ale tu pásku ustřihni, pak to bude krásně sedět for ever :-)
Doporučuji respektovat současný stav, to jak je páska otlačená, ustřihnout to, co přesahuje žlábek, například zrovna jen tu jednu stranu u ventilku.
Co to bude dělat? Bude to protivně házet, v místě boule zvyšovat opotřebení pláště a při silném brzdění to bude mít tendenci zablokovat se (v místě, kde to skočí je malá adheze).
Jináč, nesedí to akorát u toho ventilku. Já tu pásku ani neumím sundat. Myslíš, že by to šlo nějak oříznout jak to je? Nebo třeba kus toho okraje u ventilku sešmirglovat?
Strčíš pod ní např. tenký šroubovák, trochu ji našponuješ kolmo od ráfku a bokem vyvlíkneš z ráfku, je velmi odolná, není jednoduché ji zničit.
U ventilku máš pásku dvojitě, je tam lepený spoj, nejjednodušší je vydundat ji z ráfku, ustřihnout. Ne jen u ventilku, ale všude, kde vylézá ze žlábku.
Ani si snad nemusíš pamatovat, jak tam byla, když ji dáš zpátky obráceně, dopadne to taky dobře.
Kup si vysokotlakou Schwalbe, ta ti držet bude. Tuhle uřízni a zahoď.
Patří mezi ty dražší, ale vyplatí se, ušetříš si lepení a duše, ale hlavně ty nervy kolem.
Ale však já ju mám :)
Jsem ty Silk Road vyměnila za Schwalbe nepropich na radu Bobboba :))
Ty Schwalbe maj tlustší drát, ale finta s ventilkem zabrala.
Silk Road mají drát tenší a vešlo se to tam i bez zatlačování ventilku, ale to není problém, akorát to člověk musí vědět.
Reflex je trochu křivej, ale je vidět, že si patka sedla líp. K dokonalosti by to asi chtělo fakt ustřihnout ten pásek, ale tak, jak je to teď, už by mělo stačit. Třeba v příští pětiletce, až budu měnit gumy.
Mluvím o pásce.
Schwalbe je plastová, taková modrá, je fakt tuhá.
Jo, ty nepropíchnutelné pláště jsou fakt neprůstřelné, sundavám je jen až když jsou sjetý....
No vidíš, Single,který na problém s páskou vlastně upozornil, na Ritchey nedá dopustit :)
Je to tam, ta páska vypadala pěkně bytelně, tím se špica neprotlačí, a když to nebude nutné, nechám tak.
Pro letošek už bylo údržby až až, jezdit budu.
Jasně, nebudeš to sundavat kvůli pásce...
Na ty plastové pásky Schwalbe jsem přišel na elektrokole. Každou jinou mě čas od času prorazilo drncnutí tím kolem s motorem, a vyměňovat duši právě v tom kole je spousta práce.
Ten samej problém jsem měl s Veteránem, za první vyjížďku jsem vyměnil 2 duše. Teď drandím bez problému, zatím 500 km, a bez defektu.
Čekal jsem popravdě mnohem víc problémů.
Já až se to všechno naučím, tak si taky pořídím nějakej rychlejší stroj. Ale už opouštím myšlenku na Favorita, ty kola nejsou na ženskou figuru a tříčtvrťáky maj malý kola.
Authoři rámy i ve velikosti 48 mají, tak budu hledat něco takovýhodle
http://cz.author.eu/silnicni/ramove-sady
Na jednom kole s nepropíchnutelným pláštěm mám asi od včerejška nějaký pomalý defekt. Ráno bylo kolo měkké, dofoukl jsem ho, a celý den drželo, Jsem zvědav až budu mít v týdnu čas se mrknout, co tam zjistím.
Ale jinak souhlas, už jsem dlouho nesundaval plášť při jiné příležitosti než při výměně za nový.
Ty Báro, mně se to nějak nezdá,
nenechala jsi ty tam spíš ten ventilek, když jsi to štelovala na místo, zasunutý?
Zrovna ta páska Ritchey je jediná, na kterou nedám dopustit - všimni si, že tvůj ráfek je o moc širší, než je ta páska, takže na patku pláště to nemůže mít vliv - ha?
Nevím. Jsem to vyfoukla, ventiek povolila, pomačkala, to, že by to nesedlo mi taky napadlo, zkoušela jsem to tam usazovat, ladit, ale bez efektu. V tom místě to tam prostě nezaleze. Jsem porovnávala tloušťku té drátěné patky ((Schwalbe) s původním pláštěm (Silk Road) a je to fakt silnější. Určitě to neumím, bo jsem přezouvala jen párkrát. S těma Silk Roadama jsem neměla žádnej problém a ani mi nenapadlo tam nějaký problém hledat, rukama jsem sundávala i nasazovala. Na tyhle nový jsem použila páčku, ale spíš jen proto, že je to tužší a nechtělo se mi tam skřípat prsty, ale i tyhle by rukou šly.
Kurník, dyť sundat a nandat gumu musí zvládat každej jouda když píchne, v tom přece nemůže bejt problém.
Z ventilku sundat matici a zatlačit jej až se dotkne běhounu zespoda...zatlačit patku pláště na místo a pak foukat s ventilkem bez matice, než si to sedne...
ale věřím žes to zkusila...
Nasazovat plášť začni od ventilku. Ten ale napřed vtlač zpátky do ráfku (ne úplně, ale skoro úplně), aby mohl plášť sednout do ráfku. Jinak mu kořen ventilku brání tam sednout a udělá to tuhle bouli. S páskem to nemá nic společného, patka pláště sedí na postraňce, k pásku se vůbec nedostane. S ním se potká jen při nasazování a sundavání pláště, při sešlapání do žlábku.
Po nasazení ventilek povytáhni, trochu nafoukej, porovnej patku pláště a dofoukej na tlak.
....jo, stejný problém jsem měl taky- ale to bylo u ráfku 13mm širokého. Tam byl i galuskový ventilek při širším drátu "v luftě" a dal se plášť nasadit jen tímto postupem, ještě štěstí, že za životnost pláště byly jen dva defekty....
U druhýho kola mi ten ventilek zůstal vevnitř a nešel ven, jsem musela znova trochu vyfouknout a ventilek vytáhnout. Je zřejmé, že se to tam vevnitř moc porovnat nechce, ale co už. Když to bude držet, tak je mi to šumák. Když budou problémy, tak se dá vrátit k původnímu typu gum, když už budou tyhle třeba sjetý, nebo pořešit ten pásek. Drbat se s tím co chvíla by mě určitě nebavilo.
Jak to tak čtu, tak tady vzniká podobný vědecký dílo, jako když se probírala středová osa se čtyřhranem - tak obsáhlou studii zřejmě nenapsal ani Benda na plzeňských právech :-)
Nicméně - vidím to stejně, jako ronda: po nasazení pláště natlač ventilek do ráfku, usaď v tom místě plášť, ventilek opět povytáhni a bude to ok :-)
Však tys dal pacičky a jak hezky jsme si popovídali!
A neb mám dobrou paměť, tak jsem si na něco z té debaty hned vzpomněla, když jsem uviděla ten křivej plášť. Byli tam někteří, kteří křivosti způsobené páskou nevěřili, já to teda aspoň nafotila, fakt je to možný! Zkusím fintu s ventilkem a uvidím.
Určitě dám vědět a zdokumentuju, zatím si tu můžem plkat a vyměňovat zkušenosti, ne?
...plášť s křivou páskou nepřijde vůbec do kontaktu, opírá se o boky ráfku- to bys ju musela mít tak nakřivo, že by nekryla niple, (což je blbost hlavně v místě u ventilku) .....bude mu zavazet spíš zesílení kolem ventilku.
Koukám o co přicházím, když dávám kolo výhradně do servisu.
Ne, nechybí mi to :o)))
A co když píchneš třeba 20km od servisu?
Fouknu tam pěnu :o)))
A pokud už v duši pěna je "od minule", pak stačí jen nafouknout, když ujde plyn...
Opravit píchlou duši, umýt řetěz + převody a omést bahno je to jediné, co jsem ochotná na kole "opravit".
Nech je vykecat, přemejšlela jsem, že je hodím na blacklist, ale můžem se taky pobavit. Víš, já na rady "zkušenejch" co si dokážou nastrčit kolo obráceně, nedám. Když pominu, že jim nefunguje měřák rychlosti, tak by aspoň teda mohli vědět, že vzorek na gumách je udělanej na nějakej směr otáčení a ten je dobrý při nasazování gumy na ráfek a upínání kola dodržet. Ale to už je na blondýny moc složitý, si to daj do servísu nebo to zmákne taťka, případně tam nafoukaj pěnu.
Jestli se ti ulevilo, nebyl můj příspěvek zbytečný.
Jestli ne, kopni si kolikrát bude potřeba. Páru je nutné netlakovat, ale vypustit :o)))
Já bych si taky kopnul, ale momentálně nevim za co. Snad nějakej důvod najdu :-)))
A pak je to i o tom, že blbá blondýna si dá v týdnu kolo do servisu a nechá servis na těch, kteří tomu rozumějí, a o krásném slunečném víkendu si pak může celý den jezdit na plně funkčním kole.
Zatím co chytrá neblondýna sedí doma, koumá, kde je chyba a je tak akorát nasraná...
Ale nechť si každý činí, co se mu líbí a vyhovuje mu.
Jsem zkrátka člověk, co si spoustu věcí usnadňuje tím, že je nechá udělat tomu, kdo ví a umí. Pak mám o to víc času dělat to, co mě baví a čím si "dobiju baterky".
..."šťastná to žena"- asi má takový štěstí, že nemusela nikdy sundat plášť a vyměnit duši, příp. řešit jinou nenadálou poruchu na místě - pokud ano, tak jako "blbá blondýna" našla horlivýho....., co to udělal za ni (protože to není ochotná udělat sama), jóó to se někdo má...;-)
Ale to víš, že to umím a že jsem to už párkrát i dělala.
To, že se nějaké činnosti vyhýbám přece neznamená, že nevím "jak na to".
Člověk nemusí za každou cenu dělat vždy vše, co umí (nebo i neumí). Je podstatné, aby se o sebe dokázal postarat v krajní nouzi (což umím), jinak to může přenechat zkušenějším.
Tak daleko je riskantní se vypravit.
15 tam, 15 zpátky a máš to "poctivých 30".
Ale v civilizaci se s tím dá přežít, jsou lidi co nevozí ani duše, ani spreje, ani lepení anu pumpičku. On ae vždycky najde někdo, kdo to u sebe má.
To mi připomíná historku mého davneho kamaráda MuDr. H. Zrovna za nějakou slečnou, na kterou chtěl udělat dojem, ale nějak se stalo, že mu spadnul řetěz. Doktor si říká, to je v hajzlu, cekej se uprasím od kolomaze, a ve dveřích slečny pak budu za idiota, tak vymyslel plán B.
Zaáal stopovat.
Já nevám co se s tím stalo, najednou to nejede,,.
Uhněte člověče, vždyť máte jen spadlej řetěz, vidíte, a je to!
Jé, to ate hodnej, moc vém děkuji, podalbych vám i ruku, ale máte ji strašně špinavou....
Pšed spravedlivým trestem ho zachránil zbesilý úprk do polí...
Jezdím "na jistotu", jak říkají ti, co znají moji výbavu, zkrátka vozím vše potřebné a dokonce i nepotřebné (brzdové špalky) na opravy kola (i cyklisty).
Takže pokud bych si při defektu neuměla poradit, mám vše na to, aby si poradil někdo jiný.
Naopak jsem už mnohokrát vypomohla jiným, když na cestě zůstali stát bez potřebného vybavení.
Na Modřanské dělám servisáka, to znám..
Ale je pravda, ze mi kolega co píchnul pomohl vyřadit dvě sady lepení, co s sebou vozím 4 roky a už prostě nelepily. Naštěstí poslední, samolepící, mu pomohla.
Taky jsem si pořídil všechny tři hadiřky k pumpičce, tuhle tam taková pohledná slečna potřebovala přifouknout, a měla cykloventilek a já jen škaufek na autoventilek. Pšipadal jsem si jako neschopný budižkničemu...
Na krabičku lepení pravidelně píšu, kdy jsem ji koupil a pak ji, nepoužitou nejpozději po dvou letech vyhazuji. Vždycky mám s sebou dvě, tu loňskou a letošní. A taky obvykle dvě duše. Sice nejsem statik :), ale od té doby co jsem beznadějně uvázl v mrazivém podzimním večeru 20 km od domova a musel jsem přijet stopem, se sichruju.
Já pokaždé zapoměl, že už jedno lepení mám, a vzdycky koupil nové a hodil do náradí. Na Authorovi jsem gramy neřešil.
A to toho kluka propíchlího zachránilo, dopracoval se k neprošlé krabičce.
Tak jsem to byla projet, kola se točí, vzduch drží a největší radost mám z toho přesmykače.
To naladit bylo aspoň tisíc pokusů, když jsem to nastavila na malej talíř a velký kolo, nešlo to dobře na velkej talíř a malý kolo, pak zas obráceně, než jsem chytla tu správnou polohu. Zajímavý je, že teď to na velkým talíři řadí bez škrtání všehny kolečka až na to největší, na nejmenším talíři všechny kolečka mimo třech nejmenších, to by asi mělo být správně.
Na prostředním talíři to jde v pohodě i na největší kolo, ale na malejch kolečkách to už na třetím nejmenším občas škrtá. By člověk řek, že by to na tom prostředním mělo běhat po všech kolečkách v pohodě, že prostřední poloha by měla být uprostřed mezi krajníma, ale takto mi to nevadí, když chcu jet rychlejc, tak si stejně dám velkej talíř. Okraje mám vyřešený a uprostřed kazety chodí všechny talíře čistě.
No letos teda leštit rám bistrolem už nebudu, musí stačit, že jsem to umyla. Kazeta je stříbrná, kliky a převodníky jsou stříbrný, ráfky jsou stříbrný, pneu maj reflexní pruh, řetěz je stříbrnej, tak už je to fešák a může se jet třpytit na rozhlednu :)
Když o tom mluvíš, čím se leští ráfky, připadají mi nějaký zašlý, chci aby se blejskaly jako zrcadlo!
Silikonovym ojejem, pak se budou rafky krasne blejskat. Dobry je vzit tim silikonem zrovna i spalky, aby nesterely.
Jedinej problem je o neco delsi brzdna draha, je zapotrebi brzdit s nalezitym predstihem, nejlepe alespon 15minut predem. Na druhou stranu ale zase nikdy spalky pri brzdeni nepiskaji...
Chceš nadělat z mejch děcek sirotky?
Vsadím se, že uhodnu, jak jsi tu bouli na plášti vytvořila:
Nasoukala jsi duši do pláště, důkladně dotáhla ventilek do ráfku a pak teprve foukala.
Správný postup je po nasoukání duše něžně zašukat ventilkem do ráfku a zpátky, trochu nafoukat, zkontrolovat, zda patka pláště sedí všude rovnoměrně (něžné šukání nikdy není na škodu), a teprve pro nafoukání na provozní tlak s citem zafixovat ventilek do ráfku.