Tak jsem asi před hodinou, zažila infarktovou situaci.
Po dvou dnech v práci, dneska otevřu můj Bikemap, že budu pokračovat v plánování cyklotrasy na dovolenou a málem jsem to nerozdejchala (věci zažité jsou v pohodě a novinky mne občas dostanou do stavu paniky ;-O ).
Než jsem se trochu zorientovala a neznalá novot (vylepšení), jsem měla pocit, že moje veškeré letité snažení je vniveč (mám tam uloženy všechny svoje projeté cyklotrasy).
Nakonec rádcové moji, vše našli, ale byl to krutý boj. Odteď budu pro jistotu všechny moje trasy ukládat do PC i v GPS (dělala jsem jen některé).
Co mne ovšem zajímá, nevíte někdo, jestli se dá nějakým způsobem z Bikemap přenést komplet z té vytvořené trasy i nahraná fota, z těch konkrétních míst na trase někam jinam, třeba do jiného programu na tvoření tras? Klikat a dohrávat fotky na to určité místo v trase, by bylo na palici. Vím, že někdo nad tím mávne rukou, že to není důležité, ale s přibývajícím věkem ;-) se mi občas už ta místa a fota pletou, takže zrovna pro mne to důležitý význam má. ;-D
Tak to mě nepotěšili. Sice jsem si už dlouho žádnou trasu neuložil, ale plánoval jsem si je podle bikemap. Ty uložené už tam ani nemám (saved routes). V "heatmap" ale jsou vidět a v "Dashboard" se mi na mapě taky ukážou, jejich seznam (s popisy) ale už ne.
Co mi ale vadí ještě víc, že mapa zabírá jen třetinu okna a v "heatmap" když najdu že někudy to je projeté (vede tam žlutá linka), tak tu trasu nedokážu najít :o(
Své původní trasy hledej v Created routes.
Málem mě omyli, když jsem si kliknul na Saved a nic tam nebylo!
Nějakou vazbu mezi fotkami a mapou umí Zoner (vybere čas z fotky a z gps záznamu), ale jak přesně to funguje, už nevím, kdysi jsem ho měl, dokonce jsem si ho koupil, ale nějak jsem s ním nebyl duševně kompatibilní.
Jj pokud máš foťák, který na fotku zaznamená GPS tak by to asi bylo OK a fotka by se nahrála na pořízené místo. Když ale foťák tuhle funkci nemá, tak si nahranej. A o to mi jde. Už takhle, když tu fotku do toho určitého místa vkládám, tak to hledám jak jehlu v kupce sena (myslím po době návratu z cyklodovči). Z těch všech zážitků, kolikrát už i tu trasu na 100% přesně netrefím (vozím proto i z místních íček mapy zdarma a do nich projetou trasu zvýrazňovačem kreslím), přece si nebudu malovat do mapy Bikeline. Stejně se v ní už párkrát trasa neshodovala.
Ty uložené cyklotrasy jsem nakonec našla všechny, i ty zamčené soukromé, ale pokud do nějaké po delší době něco přidám, tak se šoupne na jiné místo (dají se seřadit podle data pořízení a nebo jména, ty zbývající způsoby pro mne nemají význam - vzdálenost, stoupání a klesání) a je to celé rozházené. To znamená zase si dát práci s vymyšlením nějakého jednotného stylu přejmenování, abych u sebe měla vždy třeba všech jednotlivých 15 dní z celé dovolené v Rakousku.
Jo a ta mapa se ti roztáhne na celou plochu obrazovky, když jseš na Bikemap přihlášený. Dál jsem v tom tvořila a chová se to jako předtím, jsou zachovány stejné funkce. Akorát, když jsem hledala odkud vzít GPS, tak je to nahoře v tom černém rámečku vedle tiskárny. Ukáže se to až po rozkliknutí. To mi taky chvíli trvalo, než jsem to objevila, asi ještě působil ten šok ;-D
Zrovna dneska jsem si s tím také hrál a byl z těch vylepšení smutný.
Protože v té sw branži dělám nějaký pátek, vím jak to chodí. Ono po čase zjistíš, že ta "vylepšení" jsou skutečná vylepšení a jsou věci ku prospěchu, ale zezačátku to uživatele těžce dezorientuje a rozladí, a člověk si říká "proč kurnik opravovali co mě fungovalo".
Přeji hodně trpělivosti.
Věřím, že tvůrci z bikemap, protože mají jistě mail zahlcený připomínkami, příště přistoupí k inovaci uživatelského rozhraní mnohem konzervativněji a z šokové reakce uživatelů se poučí.
Jo už jsem se kapku uklidnila, když jsem všechno našla.
No když už to pánové vylepšili, tak tam mohli dát nějaké udělátko, na to, když potřebuješ ty GPS z jednotlivých dní, spojit v jednu trasu. Když už se tu o tom zmiňuji, spojujete ty trasy někdo a čím, nebo v čem? Prosím nějaké lehké typy (nějaké přepisování někde v něčem, na nějakém řádku neberu, v tom se neorientuju).
Ale houby ;-)
Když máš ve foťáku dobře nastavený čas a trasu současně zaznamenáváš i na nějaké té GPS do souboru GPX, tak třeba zrovna Zoner umí z času pořízení fotek a bodu záznamu výletu z GPS na mapě ukázat kde přesně se ta která fotka cvakla ;-)
Aha, tak to jsem zase já nevěděla, že to takhle jde.
Ovšem já si během cesty trasu nenahrávám. Trasu si v Bikemap a MTB Europa (tam jsou podrobnější rozlišení mezi cestama) vzájemně naplánuju. Pak přetáhnu pomocí GPS do mobilu do Locusu a mobil zapnu (šetřím baterku) jenom když si někde nevím rady na cestě.
Až po skončené dovče si doma sednu k Bikemap a teprve úplně přesně trasu nakreslím den za dnem, právě i s vložením fotek a poznámek (třeba, kde nabrat vodu, kde je obchod atp.) pro příště. Párkrát jsem už takto zaznamenanou část nějaké trasy využila k jinému cyklovýletu.
Musím říct, že záznam trasy mohu jen doporučit. Často jedu bez předchozího plánu či navigace, ale s GPS záznamem. Mnohem líp se pak ta cesta zpracovává, vybavím si i všechna zaváhání, špatná odbočení, čůrpausy,... Vše je na tom záznamu vidět.
Jasně to chápu, ale na jak dlouho ti takhle vydrží baterie v mobilu? Vozím sebou akorát 12000 powerbanku a tou živím foťák a popřípadě mobil a jsem schopná s touhle sestavou fungovat 10-14 dní bez nabití. Pak už opravdu se musím poohlédnout po elektřině. Což o to mobil a foťák je nabitý tak za hodinu a půl, a to se dá někde ve vestibulu velkého nákupního centra, nebo na nádraží, ale powerka potřebuje i na rychlejší nabití celou noc. Takže proto jezdím tak a projetou trasu tvořím až pak. Na krátké výlety je to samozřejmě usnadnění.
Na záznam používám tyhle hodinky:
http://www.a-rival.de/de/outdoor/gps-uhren/spoq
Zapnuté jsou pořád, a toaky jsou jediné zařízení, které se dá bez problému nabít malým solárním panýlkem, ale neberou skoro nic, tak pwb je uživí v pohodě. Pokud jen zaznamenávaji, vydrží bězet 20 hodin.
Mám klasickou stařičkou Garmin eTrex cosi na AA baterky. Navigaci s mobilem jsem teď zkusil jeden den a to opravdu není použitelné bez jistoty přístupu k elektřině.
Mimochodem, to byla moje nová zkušenost, potřeboval jsem projet napříč Budyšín, tak ta hlasová navigace byla velmi příjemná. I když místy jsem měl pocit, že mě posílá do horoucích pekel.