Cestovat chceme v dubnu (všední den), rychlíkem Praha - Luhačovice se před 11. hod. dostaneme do Starého Města u Uh. Hradiště, naším cílem je Pavlov. Vlaky Rx a Ec nepřipadají v úvahu, jezdí tu ale osobák - Přerov - Břeclav s přepravou kol. Dá se někde zjistit, jak v těchto vlacích vypadá oddělení pro kola, zda by se tam tandem vešel? Samozřejmě je to o lidech, vymáhat si to nemůžeme, ale v dubnu ve všední den nepředpokládám velký zájem cyklistů, třeba by to vyšlo. Znalci místních poměrů - poradíte? Nebo nějakou jinou alternativu - třeba jsem něco přehlédla a existuje ještě další možnost, jak se do této oblasti dostat.
Já vím - ze Starého Města na tandemu - vzít to přes Buchlovice a Buchlov, Kyjov... do Pavlova, jednu cestu bych tak možná ráda projela, ale už je to na jeden den hodně kilometrů, alespoň jedna cesta by se nám hodila kratší.
Zkus si vlaky dohledat zde, to mnohé napoví.
http://www.zelpage.cz/razeni/
Jezdí tam "sysel".
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADdic...
Takže by jste se měli vejít s tandemem bez problémů.
To vypadá nadějně, ještě to zkonzultuju s pilotem :-). Snad nenarazíme na nějakého komisního průvodčího :-).
Musí mít vlak symbol kufru. Symbol kola pro přepravu tandemu nestačí. Viz: http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se...
kapitola III.
v tomto vlaku jsem potkal Oldu s tandemem, takže to de.
Neřeším konkrétní vlak, upozorňuji na předpis. Při troše dobré vůle lze tandem přepravit i v motorovém voze řady 810. Osobně odzkoušeno.
Asi se budu muset naučit rozlišovat jednotlivé vlaky - tahle čísla a názvy (třeba ten sysel) mi moc nic neříkají :-),
Sysel je řídící vůz Bfhpvee. Před kabinou strojvůdce je docela dost místo - je tam 7 sklopných sedaček.
Tady je docela dobrý popis včetně plánku a fotek:
http://www.vagony.cz/vozidla/ridici_vozy.html
Ano - úschova během přepravy. To mám už za ty roky dost nastudovaný. Problém je, že jsou v republice pro nás některé oblasti nedostupné, zakázané :-). Právě ta Břeclav patří mezi ně. Proto hledáme řešení, jak to obejít, pokud jsme někdy zkusili osobák s dostatečně velkým prostorem pro kola a nebylo moc kol (jezdíme často na jaře nebo na podzim), nikdy jsme nezůstali na nádraží. Ale když jedu dál, chci to mít samozřejmě na jistotu, nejlépe s rezervací, abychom někde nezůstali viset.
Jistotu nemáš nikdy. Tandemy a podobná kola jsou vyjmuta z přepravy, vždy to je o tom, jestli to průvodčí dovolí či ne. Zatím jsem také na peroně nezůstal, oni ti průvodčí jsou fakty ňáký vstřícnější, než bývalo v časech obecné nasranosti obvyklé, hlavně se osvědčuje "lidský" ksichtík, ne se ohánět argumenty, to je pak o to tam zůstat. Přeju vstřícné průvodčí.
Přesně tak, třeba vloni v Litoměřicích nás průvodčí důrazně upozornila, že nás brát nemusí, a že když budou kola... atd. Ale vzala nás a dojeli jsme do Lysé, jel s námi jen jeden kočárek.
Samozřejmě je optimální vybrat vlak s úschovou, pořídit si rezervaci a mít jistotu, ale těch rychlíků zas tolik není - v pohodě jezdíme na trati Letohrad - Praha, Praha - Luhačovice, dostali jsme se do Ostravy, před pár lety přes Prahu do Domažlic... Ale třeba jsme loni chtěli projet Krušnohorskou magistrálu,ale ze západních Čech jsem prostě spojení nenašla, tak jsme ji museli v půlce opustit, dojet k Ohři a na vlak nastoupit právě v Litoměřicích.
Kašli na osobák a jeď přímo Ecéčkem z Prahy do Břeclavi. Mělo by to jít.
Loni v létě jsem jel opačně a ve vlaku už byly dva tandemy a francouzskou a maďarskou posádkou, které jely do Prahy. Byl to vlak Budapešť - Praha (EC 276 Slovan).
Ale vybral bych si spíš vlak do jede do Budapešti, ve vagonu je víc místa než v Railjetu (ten jezdí na Vídeň).
To bych si určitě neriskla :-). Nejsme z Prahy, nastupovali bychom v České Třebové, je tam jen minuta na nástup... Tyto vlaky asi mají jen háky na kola, dokonce jsme už uvažovali odšroubovat předni kolo, ale i tak je tadnem moc dlouhý. Samozřejmě by to časově bylo úžasný - jen hodina a půl, takhle pojedeme víc než půl dne. Ale ten Sysel ze Starého Města by mohl vyhovovat :-). Zpátky to pojedeme na tandemu s jedním noclehem někde poblíž Kyjova, propátráme částečně zas kousek neznámé oblasti.
Všem díky za informace, dám pak vědět.
Tak jen info pro ty, co mi tu radili. Výlet jsme uskutečnili tento týden, ale bez tandemu. Nakonec jsme ho nechali doma a tři dny courali pěšky, hlavně kvůli počasí. Do Břeclavi jsme jeli ráno EC 273 Cradász, když jsem viděla ten velký prostor pro kola (celkem je ve třech vagónech) a byl samozřejmě úplně prázdný... Tandem by se tam vešel přepychově, ale... Není to náhodou diskriminace :-)?
Nevzdáváme to, určitě se tam s tandemem vypravíme jindy :-).