Ahoj přemýšlím o koupi krosového kola, chtěla jsem si koupit nějaké z obchodu,ale popravdě tomu nerozumím a když to tu pročítám, všichni se nakonec shodnete,že nejlepší je kolo postavit, chtěla bych investovat do 13000 tis.,nevíte o někom z Hradce Králové kdo by mi poradil a kolo postavil, vím není to moc,ale píšete,že i to se dá díky
my stavíme kola, ale zakázková výroba je vždycky dražší. Pokud chceš něco normálního a ne spešl kup to z obchodu.
V Hradci?
http://www.cyklo-md.cz/#
Ale za 13tisíc, se myslím nic smysluplného postavit nedá.
Myslím, že rady "znalců" těm, kteří píší, že tomu vůbec nerozumí, aby si nechali kolo postavit, jsou nesmyslné.
Kolo si naopak může nechat postavit ten, který přesně ví co chce.
Kdo neví, musí si najít někoho, komu uvěří, že mu radí dobře (známý, prodavač, anebo třeba stavitel kol, nebo diskutér na fóru).
V tomhle směru mám pocit, že konfekční kola zaměstnaly všechny cyklostavitelský diletanty z široka daleka, takže u těch "garážových" stavitelů to v žádném případě už horší být nemůže :-)
A pak je dobrý dát na reference. Co jsem viděl kola od toho s dobrýma referencema, tak v porovnání s konfekcí má za stejný peníze o dost lepší muziku a co jsem tak zahlíd, o potřebě zákazníka právě pokecá, navrhne.
13 tisíc je málo.
Jak chceš to kolo používat?
Chceš s tím jezdit hlavně cesty a případně nějakou polní šotolinu?
Chceš jezdit na těžko s nosiči a stojánkem?
Nebo chceš co nejlehčí kolo, aby sis užívala performance?
Když se řekne krosové kolo, vybaví se mi cyklokroska - silnička dělaná do bahnitého terénu, s berany, s 33mm pláštěma, s cantilever brzdama, dělaná na rychlost.
Taková cyklokroska může vážit 10kg a méně.
Někdy se tomu dost blíží trekkingová kola, ale ta většinou neřeší hmotnost, mají užší odpruženou vidlici, a jsou běžně osazovaná na těžko. Takové kolo může vážit klidně 15 kilo a kvalitativní standard je obvykle níže - dáno používáním jako příměstské kolo.
13 tisíc za kola je málo? Fulcrumy trojky jsem pořídil za desítku. A to jsou sakra dobré záplety!
Ale on chtěl jen jedno. Bohužel nenapsal jestli přední nebo zadní. :-))
Příměstské kolo :-)) Při kterém městě bych měl jezdit, abych běžně narajtoval přes 130 km, občas i přes 200 ?
třeba kolečka kolem "hranic" Prahy:-)
Ale hodně zeširoka :-)
https://mapy.cz/s/ze3V
Ahoj nějaké ježdění po městě a na výlety po okolí Hradce. Moje představa je využití ve městě a lesní cesty proto krosové kolo, nosič ani stojánek nepotřebuji. Byla bych raději pro lehčí kolo a to mě asi opravíte,ale myslím,že se snadněji jezdí, napsala jsem strop 13 tisíc,ale určitě můžu jít výš,ale bohužel část roku žiju v cizině, tak jsem nechtěla dávat tolik i když pro někoho to moc není,ale chtěla jsem někoho z okolí kdo mi prodá buď dobrý repas nebo postaví kolo s tím,že se samozřejmě zastavím a vše se dá domluvit a poradit
Já jsem byl v Hradci jen párkrát, ale jestli tomu dobře rozumím, máte tam pouze autobusy a trolejbusy, takže žádné koleje. Pamatuju si, že tam je pár kopečků v centru a kostky, a pak letiště s úly, ale jinak mne udivila ta rovina.
Za sebe bych ti doporučil i jednopřevodové kolo, klidně nějakou lehkou silničku, ovšem mělo by mít aspoň 25-28mm pláště. Kucí si ze mne budou utahovat, tak ale ať. Cenově by se vešlo.
V kopcích bys to dávala ze sedla a zapotíš se, po rovince ti to pojede skoro samo. Na kostkách to moc nepojede, ale bude do 10 kg.
Na polňačce to jede, ale je to technická jízda.
Další varianta je jít do přestavby nějakého 26" mtb, dát tam nové převody 10ku a jednotác, odstranit přesmykač a levé řazení, koupit si nové sedlo, lehké pláště (i užší, nebo semislick), odpružená vidla netřeba.
Ne že by to bylo komfortní kolo a do každého terénu, ale po rovince Hradce by to mohlo být rychlé a celkem jednoduché kolo na údržbu.
Taková přestavba tě ale může vyjít na těch 13 i víc.
Další možnost je koupit nějakou 29" verzi horského kola za cca. 15-18 tisíc, a pokud víš že budeš víc jezdit po silnici, ještě zainvestovat do lehkých nepropíchnutelných plášťů se silničním vzorkem (i užší), což ti z toho vytvoří takového "cesťáka". Za sebe bych v této cenové kategorii i vyměnil 3-talíř za jednotalíř a odstranil přesmykač a levé řazení. Bohužel to jsou jen další investice. Fór je v tom, že i když tam dáš pak blatníky, pořád to bude vážit stejně jako při koupi, a kdykoli z toho můžeš udělat kolo na hory.
Možná pak zjistíš, že v Hradci nepotřebuješ přední odpružení a necháš si vyměnit přední vidlici za pevnou. Tím dostaneš kolo, které když jej budeš provozovat na užších pláštích, už bude velmi blízko Fit-kolu.
Za sebe ti ale nedoporučuji kupovat drahé fit kolo na tenkých silničních pláštích, s dvojtalířem. Ne že by to nebylo hezké svezení, ale nepříjde mi, že by to mělo dobrý poměr výkon/komfort), doba pokročila a silniční převody jsou dobré akorát pro TdF.
Další možnost je koupit mtb kolo za těch 13 a provozovat jej tak jak je.
V Hradci a okolí bys možná taky ocenila lehokolo, ale pokud umíš nadhazovat předek, a přejíždění obrubníků ti nedělá problém, tak na lehokole si nebudeš připadat tak praktická a rychlá v městském provozu.
Navíc všechna dostupná lehokola za danou cenu jsou většinou šroty, nebo těžké a staré stroje, vyžadující přestavbu a investice.
Ale třeba když se podíváš na to co dělá např. Specialized za cca. 13500,- tak mají ve Fitness kolách Ariel, což je takové kolo, co bys možná zkousla.
Mně osobně tam vadí ty převody 3x8 a čert ví jak funguje ta odpružená vidlice.
Určitě je celá řada dalších firem nabízejících plus mínus to samé.
To je rozumný jít zrovna do prodejny "meďourů" pro laciný vozítko na nákupy :-))
Servisoval jsem fúru takových Merid a všechny měly stejné problémy.
Nebudu se o tom rozepisovat, ale v této cenové je to vždy osekané - ostatně všechno se to vyrábí v několika málo fabrikách uprostřed rýžových polí na Taiwanu.
Základ kola ani takový problém není - pokud to má dobře navržený rám s dobrou geometrií, průšvih je obecně osazení.
A za to nemůže ta rýže na Taiwanu, ale třeba v Číně.
No jo, ale v tebou navrhovaném Specialized si obvykle o dost víc připlácíš za nóbl showroom, nebo naopak mají ta laciná kola o to ošizenější, aby se s daní za luxus vešli do ceny. Smysl tam má jít až pro konkrétní kvalitu za akceptovanou cenu.
Taky tam mají často 20 procent slevu...
Píšu výše že kupa firem určitě nabízí plus mínus to samé.
Může zajít do českého Kellys, nebo Apache, Author, jak je libo, a podle slev...
Jde jen o styl a připlácení za značku jak píšeš.