Když se něco nedaří, říká se, že to jde od desíti k pěti. Od letošního pátku 25. března se možná zažije rčení od desíti k osmnácti, což bude znamenat vývoj k lepšímu.
Ještě by to šlo vylepšit - kočárky převážet jen tam, kde nelze přepravovat kola.
Už se mi i stalo, že jsem čekala na další metro, protože se dozadu do posledního vagonu narvala matka s kočárkem, i když přišla až po mě a mohla zvolit jakékoli jiné dveře vagonu. Na rozdíl ode mne...
Jo, jak se píše v článku, vše je o vzájemné ohleduplnosti a slušnosti...
Pražské matky s kočárky neomezovat !
Nikdo se nedokáže dlouhodobě angažovat proti " nepříteli", jen kvůli jedné příhodě víc, než pražské matky :)
Né vážně, mě taky předběhl cyklista na Budějovické při nástupu dozadu a přitom měl skládačku a mohl si ji tedy složit a nastoupit kam chce , na rozdíl ode mě s pevňákem :)
Meanwhile in Brno:
http://www.idsjmk.cz/cyklo.aspx
V kostce: kolo se může převážet v čemkoliv, pokud je tam místo. Kočárky a kriplkáry mají přednost, poslední slovo má řidič.
Mohu se mýlit, ale osobně se domnívám, že dostat více cyklistů do Prahy se povede jedině tou kombinací kolo+metro. Když člověk kouká, kolik lidí jezdí na kolech v okolních městech - Vídeň, Mnichov, Drážďany, Berlín...jo, je to dáno morfologii terénu.
V čem jsou Drážďany odlišné od Prahy? Vždyť leží v údolí stejně jako Praha. Placaté je to jen v centru a podél vody.
Ne nadarmo se za NDR říkalo Drážďanům údolí dutých hlav, bylo to jedno z mála míst kde se nedala zřídit anténa, kterou by se dala chytat západní televize.
V těch městech se jezdí hodně na kole, protože tam na to mají vybudovanou infrastrukturu, která je pro každého. Takže tam jezdí i děti a důchodci. V Praze není po čem jezdit, cyklista musí bojovat o prostor na ulici s auty, proto se tu jezdí velmi málo. Morfologie hraje menší roli. A kdyby bylo po čem jezdit, méně zdatní lidé si koupí na kopce elektrokola. V současnosti to ale nemá význam.
No, to je taky pravda. Naše potíž je, že když se někde udělá kus cyklostezky vhodné i pro děti a důchodce, tak ji pravověrní cyklisté okamžitě vyklidí, protože se jim tam pod kola motají děti a důchodci. A zcela dobrovolně se vrhnou do silnice a přetlačují o místo s auty. Kupříkladu jedou raději po Karmelitské, protože přes Kampu mají předepsanou omezenou rychlost:-))
No a co se elektrokola týče, nevím jak ty, ale já se na ekolo cítím být ještě příliš mladá. Pořád se ještě dokážu po těch pražských brdečcích šplhat za své. A když mi dojdou síly, můžu použít třeba lanovku nebo metro. Navíc, kdo by se tahal s těžkým elektrokolem po schodech ze sklepa:-))
> když se někde udělá kus cyklostezky vhodné i pro děti a důchodce, tak ji pravověrní cyklisté okamžitě vyklidí, protože se jim tam pod kola motají děti a důchodci
Ale vždyť to je pravda. Proč se nechat ohrožovat lidmi, kteří své kolo zjevně nezvládají ovládat (a nejen kolo, na dělených cyklostezkách běžně courají chodci, jak je napadne), když je vedle bezpečná silnice?
Nejezdím po náplavce, ale jezdím Kampou - kvůli povrchu. Kdyby byl v Karmelitské asfalt nebo alespoň normální kostky, jezdím tam.
Jen trošku mimochodem - nevím, jestli už to tady někde neproběhlo - ale už i na smíšenou cyklo-pěší stezku je zcela konkrétně a jednoznačně doplněná povinnost vjet, je-li zřízená. Sice fůra dalších písmenek v zákoně, ale konec tanečků a účelových výkladů :-)
(radost z toho nemám, ale bavily mě ty výkladové konspirace :-)
"No jo, pane strážmistr, ale v tom zákoně se píše o souběžný stezce - ale ta vede rovně a já zrovna tadyhle odbočuju..."
jó, to už je na každým, jak si to obhájí :-)
dá se obhájit neexistující nájezd? respektive, když je zadělaný takovými těmi betonovými půlmetrovými obrubníky..
Myslíš, jako když na souběžnou stezku není nájezd? Pokud není, tak na ni těžko můžeš najet. Ale nějak mi uniká důvod proč by kde byla stezka na kterou se nedá najet. To fakt někde je?
Jo, je takových hodně. Ono se na ně samozřejmě někde najet dá, ne že by byla obezděná celá. Ale často někde úplně jinde, než kde právě jsem a pokud to tam neznám, tak většinou ani netuším, kde.
Tak nějak.
Navíc ne výjimečně se stane, že se cyklostezka někde náhle objeví a stejně tak náhle i skončí.
Mimochodem - asi před 2 lety se vytvořil skvělý piktogramový pruh pro cyklisty u nás ve Střesovické ulici a v ulici Na Petřinách.
Jo, jezdilo se po něm skvěle.
Loni se ale rekonstruoval tramvajový pás a při té příležitosti se asfaltem přeluxovala i silnice. No a zkuste hádat, kde je cyklopikťákový pruh?!?
Dneska už se jen sem tam objeví nějaké memento po něm.
Osobně si myslím, že už při tvorbě toho cyklopikťáku se muselo vědět, že za rok či dva proběhne rekonstrukce tramvajové trati a naopak po té rekonstrukci se dozajista silnice měla dát do původního stavu - teda to by mě, jako blondýně, přišlo logické. Zda to tak opravdu v zadání bylo, to netuším...
Nicméně investice do cyklopikťáku jsou v bruseli...
Nájezdy na silnice a o to víc i dálnice také nejsou všude, kdy by se to každému hodilo. Najíždí se tam kde to jde a je povolené.
Ale když není nájezd na stezku, tak ani není co řešit. Prostě se jede dál a až bude nájezd tak se na stezku najede.
Teoreticky máš pravdu, ale vázne to na jedné věci - za prvé dálnici nejsi povinen použít a za druhé nájezdy na dálnici bývají označené. Nájezdy na stezku ne. Takže v místech, kde to neznáš, často vůbec netušíš, že za tím potokem a alejí vede jen pár metrů od silnice stezka a že ta polňačka, co ti právě na silnici vyústila, je vlastně "nájezdem" na stezku.
já ti nevím, ale myslím si, že v případě, že ta cyklostezka nevede hned vedle silnice, a je tak nějak mimo dohled, tak by tě nikdo neměl mít možnost pokutovat za to, že ji nepoužiješ, ne? jasně, když narazíš na vola a ještě ho vytočíš do ruda, tak smolík pacholík, ale jinak by to mělo projít, zvlášť pro "cizího" a ne místního :)
nějak jsme se dostali hodně daleko od povinnosti použít stezku.
Pokud stezku nevidím a nevim, že tam je, tak ji také nepoužiju a nic se neděje. Abych mohl a musel stezku použít, tak musí být regulerní značená, viditelná, sjízdná a hlavně na ni musí být zjevný a označený nájezd.
No, ono to začalo tvou otázkou "to fakt někde je?".
Jo, je - a často. (Jestli takové nepoužití lze či nelze pokutovat, je už samozřejmě jiná věc. Já osobně na silnici nevlezu, pokud mám jinou možnost, kde jet, tak mi nejde ani tak moc o to pokutování jako o to, že bych tudy sama a dobrovolně ráda jela, jen o tom vědět.)
Tak jistě, pokud je silnice hodně frekventovaná a navíc nákladníma autama a je vedle nějaká jiná varianta, tak volím jinou možnost a je mi celkem jedno jestli to je vedlejší cesta nebo stezka pro cyklisty. Když je nejhůř, tak klidně i slezu a kolo přes překážku přendám, ale to je už něco jiného.
Pokud jde o povinnost stezku použít, tak to je zase něco jiného a musí být splněny podmínky, které jsem psal.
Však ano - já taky povinnost použít stezku řešila jen okrajově. Jen mě překvapilo tvé přesvědčení, že nic takového jako ze silnice nepřítupná stezka vůbec neexistuje.
Nepřekvapilo, ale neznám takovou, nebo spíš si na žádnou nemohu vzpomenout.
Je blbost aby nájezd na stezku byl co deset metrů, ale na začátku, na konci a občas i mezi by určitě být měl.
Pokud někde je stezka na kterou není normální nájezd, tak to je zmetek, zmršený nebo nedokončený projekt, jinak si nedovedu představit, že by někdo vyprojektoval a někdo realizoval stezku na kterou se nedá najet a přesto na to dostal peníze.
třeba tutoď: https://mapy.cz/s/xlZT
cyklostezka začíná hned za zastávkou MHD, nájezd je "kvůli bezpečí" (tak mi to vysvětlili úředníci z města) zadělaný betonovými panely a hned vedle parkují auta. můžeš samozřejmě najet přes zastávku mhd, pokud v ní zastavíš a nestojí tam zrovna bus a lidi a přeskočíš ten 20cm rantl nebo můžeš zkusit zastavit na čtyřproudovce a převést to přes 2 metry trávníku. anebo se na to vysereš a pokračuješ 300 metrů souběžně po silnici a najedeš až na další křižovatce :-D
opačný směr je ještě lepší, protože přijedeš k zastávce MHD a tím jsi skončil. definitivně. protože na druhou stranu vede buď podchod se schody nebo musíš nějak překonat docela frekventovanou čtyřproudovku s dvojitou plnou čárou :-)
dopisuju si s městem přes jejich diskuzní fórum, ale je to jak o červené pančošce. teď tu "cyklostezku" protáhnou o dalších 300 metrů, ale opět bude začínat uprostřed chodníku, opět tam nebude žádný nájezd. vše kvůli bezpečí. akorát nevím, o čí bezpečí tam jde :-D
Pokud je nájezd na stezku zadělaný panely, tak zřejmě nechtějí aby se po ní jezdilo a není co řešit.
Nájezd na stezku musí být plynulý a bezpečný, žádné překonávání překážek. Jízdní kolo je dopravní prostředek a ne trialový speciál, takže žádné překážky, obrubníky a už vůbec ne panely.
Nikdo není povinen hledat kudy by se nějak prokličkoval na stezku.
Stezka musí být ve tvém směru jízdy, musí být sjízdná a řádně značená a nájezd musí být plynulý. Pokud to nebude splňovat tyhle podmínky, tak stezku nepoužiju a nic se neděje.
s tím značením je to tam taky pofidérní - je "schované" za zastávkou MHD, takže v podstatě do doby než ho mineš, tak nemáš šanci o něm vědět. město to samozřejmě ví, ale prý se to bude řešit až s tím novým úsekem. duté hlavy ze Zlína :-D
Tak bych to nijak neřešil a jel po silnici a najel na stezku až na dalším nájezdu.
Taková stezka pak nemá smysl a jsou to jen vyhozené peníze, teda vyhozené ve prospěch lidí nikoliv firmy co stezku a značení dělali.
Například v tom Vyšehradském tunelu - při jízdě z centra je postupně neznačený chodník, pak začne betonový zátaras, pak je stezka pro chodce navíc s explicitní povinností vést kolo, a pak začíná stezka pro chodce a cyklisty, bohužel za zátarasem a svodidly.
Pokus o link na Seznam Street View: https://mapy.cz/s/vS5W
Pokud ale narazíš na policajta jako zdejší uživatel Cyklohlidka, tak ti určitě bude tvrdit, že v zákoně prostě je napsáno, že ji musíš použít, a jak se na ni dostaneš, ho nezajímá.
Efektivně tuhle podmínku může splňovat i stezka na druhé straně řeky. Umíš plavat s kolem?
Jestli se to tam proti fotkám na seznamácký mapě nějak nezměnilo, ta do "tunelu" snad zákaz vjezdu kol není, dokonce tam jsou i nějaké malůvky. No a za tunelem jsou zábrany a svodidla, takže dál po silnici...
A kdo před tunelem sleze na chodník, projde po něm, tak za tunýlkem může nasednout a jet po smíšence - a opačně, kdo chce za tunýlkem pokračovat po smíšence, ten si před tunýlkem sleze na chodník a pár metrů po něm půjde.
Nic neřešitelného, zvlášť pro ty, co to tam znají.
Podbízí se možnost udělat ve svodidlu mezeru za tunelem pro najetí na stezku - jenže je problém s nepozorným nebo pomalým cyklistou při vjíždění na silnici cestou do tunelu. Oslněný řidič by ho za tou kličkou mohl přehlídnout.
Pochopitelně, jsou tam piktogramy, můzeš si vybrat,15 metrů jůt pěšky, nebo po kolejích.
Cyklohovada volí těch 15 metrů nakole.
Vyšehradský tunel je typickým příkladem toho, proč většina necyklistické veřejnosti vnímá nás na kole negativně.
Prostě jít kousrk pěšky je zjevně ponižující....
1) Kecáš, je to 60 metrů.
2) Ano, jít kousek pěšky je ponižující. Stejně, jako kdyby se musela 60 metrů tlačit auta na Magistrále kolem Fantovy kavárny.
Vem to tak, že cyklistika zatěžuje tělo jednostranně a je potřeba občas protáhnout a posílit i jiné svalstvo než jen nohy.
K tomu se ten Podolský tunel skvěle hodí :o)))
Ale vždyť můžeš jet po silnici .
Není to jediný místo na světě, kde když se chci dostat k nějaké jiné cestě s kolem a nechce se mi okolo, musím kousek po svých. Tady je taky volba.
Já vím a po silnici tam jezdím (možná nelegálně).
Současně to ukazuje, proč se cyklostezkám vyhýbám i v místech, kde to neznám - zavede mě mezi řeku/kamennou zeď nad řekou a betony a skončí.
(je vůbec legální to tam vést? tvůrce značení je zjevně názoru, že je to tam příliš úzké na to, aby tam člověk jel na kole - jenže když vede, tak je ještě dvakrát širší. Takže by správně měl jít po silnici)
Kdyby mnozí cyklisté se chovali rozumně a ne jako hovada a pomatení debilové a takovýmhle zúženým místem projížděli krokem, tak by to nikomu nevadilo. Jenže to tak není a mnozí tam letí jak magoři, tak žádný div, že si vykoledovali zákaz a tvrdé kontroly a postihy od policie.
V podstatě jen dobře, třeba jim to dojde, že je potřeba se chovat ohleduplně a slušně i k těm okolo.
Legálně, žádný možná, naprosto legálně, proč tam byly mezi kolejemi ty obrázky ?
zebypastnacyclisty ?
> zebypastnacyclisty ?
http://www.nakole.cz/diskuse/16573-vysehradsky...
pointa ?
Je to tam furt to samé a v roce 2013 to možná bylo ještě téma :)
Nu a již tehdá, zhruba v polovině tvé cyklopražské kariéry a díky za link , jsem mapsal toto a dostak za to plus 7 bodů :)
:
Re: Vyšehradský tunel Ahojky, možná tomu nebudete věřit, ale někteří možná ano, tenhle chat v němž šlo o Vyšehradský tunel bude brzičko slavit 300. příspěvek.
Byli jsme rozumně vyzváni, aby jsme ve Vyšehradském tunelu dodržovali to, co ukládá dopravní značení.
Myslím, že jsme to všichni skoro celé pochopili, tedy až na některá zmatečná prohlášení a objevy zakladatele chatu, například že těch dopravních značení tam je víc a některé doporučují věci o kterých nikdy on neslyšel.
Přesto bych chtěl poděkovat za snahu, snaha se cení i když se někdy rozčiluje, když nás je nucena zastavit.
Ten kus někteří dáme pěšky, někteří projedem na kole po kolejišti ale rozhodně nebudeme nikoho ohrožovat, tak slibujeme, nebo ne ??
:)
[ Zpět ]
Datum: 22.05.2013
> pointa ?
Že můžeš potkat policajta, který bude mít tento praštěný výklad, a následně ve správním řízení úředníky, kteří ho budou mít taky.
no spíš vidím, že tak praštěný lidi, radostně šířící poplašný zprávy, můžu potkat i tady :)
Pozoruhodné je pak zejména to , že v diskusi na kterou jsi dal odkaz, ten " údajný policajt" šíří prakticky stejné bludy jako ty...
Sice je širší, ale asi nepůjde jen o šířku. Ale taky o bezpečnost druhých. A neposuzuj to jenom podle nás, krasojezdců :-) Mohl by tam taky vjet trochu svižnějc nějakej nemotora a někoho trefit. Jak ošéfovat, aby nemotorové slejzali a krasojezdci mohli jet ?
Ale "Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce"(§53, odst.7)
Takže pokud je to tam opravdu úzké, tak by tam neměl kolo ani vést. Jak tedy z toho?
Jo, je to tam úzké. Tipla bych si, že v tom nejužším místě to není ani metr.
V tom případě si tam nevyhnou ani dva kočárky.
Tak je to jako všude jinde v zúženým prostoru. Je plno mostů kam se vejde jen jedno vozidlo a čeká se až projede a pak jedou proti.
Jak říká Lelek, například v Kolodějích nemám na mostě jedním směrem možnost jen tak projet autem, musím dle dopravní značky posoudit, jestli protijedoucí vozidlo projede a pustit ho.
NĚKDY TAM DOKONCE MUSÍM STÁT I NA KOLE ZA AUTEM, KTERÉ STOJÍ!
To ohrožuje moji ochotu jezdit po Praze na kole :)
A já myslel, že budou dělat plovoucí cyklostezku na pontonech na Vltavě. :-) Někde se o tom psalo.
ronda: Ne, v dalším cyklogenerelu žádné ubírání Vyšehradu nebude. Za největší překážku ježdění po Praze jsem vyhodnotil kopce. Proto se tam teď snažím protlačit odstranění této překážky pomocí tří podzemních jaderných výbuchů o síle 150 kT. Pak už ubírání Vyšehradu nebude potřeba.
To podpořím Jendo..
Kopce jsou svině
A proč jsi to tam vlastně nedal celé znění?
Mělo nějaký účel zatajit i pokračování ?
jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
Takž tam klidně může, i JendoviH navzdory jet po krajnici :)
Mě šlo jen o ten tunel. Podle všeho by tam cyklista vůbec neměl co dělat, a to ani pěšky. A jet nebo jít okolo po silnici.
No a legálně se tam po silnici, která čirou náhodou je také v tunelu , může tak nějak pořád nechápu v čem je problém :)
Kdo chce jede po silnici
Kdo chce jde tunelem
Kdo chce žít podle zákona doslova doslovně ten si mávne na parník..
Cyklista tam má na výběr, buď jet po silnici, nebo po stezce (chodníku), ale pěšky. Jiná varianta tam podle značení není.
Tak ještě jedna by byla - přelézt zábradlí a skálu obeplavat Vltavou :o)))
Jenže po té zdi se zpátky nahoru nevyškrábe, tak by asi musel plavat až na Císařák a odtamtud zpátky na břeh.
Konečné řešení Vyšehradské otázky:
https://www.youtube.com/watch?v=knPyxut31Z4
Dost dobré řešení :-)
> Cyklista tam má na výběr, buď jet po silnici, nebo po stezce (chodníku), ale pěšky.
Nesmí potkat policajta inteligence Cyklohlidky (nebo těch co mě vyháněli z Magistrály). Ti by mu řekli, že když povede po chodníku, ohrozí chodce, a když pojede po silnici, nevyužije stezku, kterou má povinnost využít ;)
To je pak těžké, když někdo jezdí po městě, kritizuje, ale po značkách nekouká.
Dopravní značení před tunelem je hodně jasné. Kdybys koukla, věděl bys to.
https://mapy.cz/s/xprv
Najdi si ve vyhlášce, jak se liší žluté obdélníčky od modrých koleček. (to první je značená cyklotrasa a nemá to žádnou právní váhu)
Obávám se, že nastudovat by sis měl ty, zřejmě máš poněkud chaos ve značení a ve významu značek.
Já asi tuším co myslíš a tak bych řek, že tě to značení poněkud zmátlo.
Takže pokud cyklista jede na kole a chce jet, tak musí jedině po silnici, pokračuje po piktogramu cyklista. Nebo nemusí jet tunelem, najede na chodník, sleze a pak jde po stezce pro chodce pěšky až ta tunel a tam už může nasednout na kolo a jet po smíšení stezce pro cyklisty a chodce.
Po "chodníku" stezce po chodce žádný cyklista nemusí, pokud nechce, je to jen na jeho uvážení.
Jinak na dopravním značení pro cyklisty (je to řádná dopravní značení, které je pro cyklisty závazné) je to graficky přesně znázorněné. Na kole cyklista rovně po silnici nebo vpravo na chodník a pěšky.
Shrnutí tématu, jak jsem ho pochopil já - rozumíme si? Ptáš se na souběžnou stezku, na kterou není nájezd. Dávám jako příklad Vyšehrad.
Tvrdíš, že toto není validní příklad, protože je to jedna stezka pro cyklisty (začínající už před tunelem a na chvilku přerušená), na kterou je korektní nájezd ze silnice.
Já myslím, že nemáš pravdu, protože
1) to nepovažuju za jednu stezku, ale za dvě, ale toto nedokážu obhájit jinak než subjektivně, takže s tím prostě nemusíš souhlasit,
2) před tunelem není značka C 9a, takže to nemůže být stezka pro chodce a cyklisty.
Na (2) ty tvrdíš, že to stezka pro chodce a cyklisty je, protože je tam značka IS 20.
Tak mi prosím najdi v zákoně, kde se to píše.
Jasně, máš pravdu, baby s kočárkama můžou tkašit po silnici...
Tvohe argumentace zapadá přesně do prototypu "cyklofašisty"
Vůbec nechápeš, že jde o bezpečnost chodců, na ty ty totiž sereš..
Napal to doprostřed ty pajdavé důchodkyně, ať sedí doma baby a nepřekáží cyklistům na chodníku.
Cyklistika jako forma třídního boje...
Mimoto nemluvíš pravdu, tunek je dlouhý 32 metrů...
http://itras.cz/vysehradsky-tunel/
A tady z druhé strany, včetně dvou blbečků...
tam jsou na fotce ty dvě děti doprovázené poouze jednou dospělou osobou, stačí dva kroky dítětě a ten cyklista co v popředí jel místo aby vedl , mohl chudák ležet, ty dety ho vlastně vohrožovaly, neměly by být nějak regulovány aby tam cyklisté neutrpěli možné´ponížení pádem přes dítě ?
Jo, taky jsem si říkal,že by tý ženský měl ta děcka odebrat nějaký ten Barnevet,nebo jak se to jmenuje
Myslím, že ti došlo k nějaké chybě v mozku, začal jsi vidět rudě, a máš pocit, že je v mém příspěvku napsáno něco, co v něm není.
> Mimoto nemluvíš pravdu, tunek je dlouhý 32 metrů...
Ty značky ale nejsou přibité na ostění tunelu. Jsou na sloupech kus před ním.
tak tunel má 32 metrů ofiko, značka je tak 10 metrů před a 10 po.... takže je to 52 ponižujících metrů. To je HRŮZA co ?:)
Stejná značka byla i léta u nás v podchodu mezi Újezdem a Klánovicema a někteří cyklisté na celopérech nesnesli to ponížení jezdili tam po schodech...
Stejně, kdyby takovéto rozumné ponižování v Praze nebylo v technicky drsném dopravním místě jako je Vyšehrad , tak by se muselo vymyslet jíné " cyklpponižující místo" aby bylo pořád o čem mluvit.
Sice autem ročně nařídím zhruba polovinu km z toho co na kole, ale takových autoponižujících chvil jsem si užil mnohem víc než s Vyšehradským tunelem, kde jezdím poměrně často a i díky "neponíženým cyklistům" raději po silnici.... a vlastně i k vůli tomu, že je mi osobně trapně se zrovna tam " brát za cyklistickou dopravu" ve smyslu, neslezu z kola, neslezu z kola, rozeženu vás jako husy....
Sice by se mělo jít pěšky už od značky, ale nevěřím, že by nějaký policajt prudil cklistu, slejzajícího z kola až u samotného tunelu.
Tak to je, dojedeš tak abys bezpečně sesednul, policajti, když tam jdou, jsou stejně bna druhé straně. A když jsou na tvé, slezeš u značky, a nalezeš zase hned za tunelem.
V ideálním případě tam nejsou, tak vedeš jen tě cca 35.
Když jsou tak asi 43 m...
Tunel se řeší pořád a obě strany, když započítám Jindru tak všechny tři cyklostrany, toho zneužívají v diskusi o smysluplnosti cyklistiky :)
Kdo na to má, tak tam naprosto oficiálně může jet po silnici a kdo na to nemá, ten buď podle příkazu provede kolo tunýlkem ( ztráta času-života asi deset až patnách vteřin) nebo si to riskne a projede to značce navzdory....
Naprosto nechápu kde je problém :)
Já vím, já vím. Lelek se ptal, jestli je někde stezka, na kterou není nájezd, tak jsem mu dal populární příklad.
Nicméně se furt bojím, že nějaký policista mozkovým myšlením dojde k tomu, že když jsem povinen stezku použít, tak jsem prostě povinen, a o tom, že bych při tom neměl přelézat betony, ploty, a přeplavávat řeky, se v zákoně nic nepíše.
Jak to, že na tu stezku není nájezd, teď procházím mapu a tam je vidět docela jasně, že můžeš na kole po stezce tunelem, před tunelem se smíšená stezka mění na stezku pro pěší s příkazem jít pěšky a hned za tunelem opět začíná stezka pro cyklisty.
Takže nájezd na stezku je a ne že není.
Kdo nechce po stezce, může samozřejmě po silnici tunelem.
Pokud „musím 60 metrů jít pěšky“ považuješ za nájezd na cyklostezku, pak tam samozřejmě nájezd je.
Je fůra stezek, přerušených autobusovou zastávkou. Taky by se měla chodit. A ve špičce ani nic jiného kvůli davu lidí nezbývá.
Strašné příkoří, podobné jako u tunelu...
Ale já bych znal řešení ! Co ubourat kus Vyšehradu. Stejně už je starej. A bylo by to v zájmu cykloinfrastruktury. Navíc by to bylo velmi korektní řešení, neponižující cyklisty ;-)
Ze silnice je nájezd na stezku a pak teprv musí jít cyklista pěšky
https://mapy.cz/s/xphX
než projde velice zúženým místem - po stezce pro chodce skrz tunel a hned za ním už zase může nasednout a pokračovat v jízdě.
60 m není tolik aby ten omezující úsek nemohl projít pěšky.
Vážně nechápu s čím tam může kdo mít problém.
Občas existují stezky pro cyklisty co ústí do pěší zóny, kde cyklista musí po svých, přejde úsek zóny a zase pokračuje v jízdě po stezce. Je to celkem běžné a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Komu se to nelíbí, tak to samozřejmě může volně objet podobně jako to objíždí jiná vozidla.
> Ze silnice je nájezd na stezku
Ten chodník, na který nájezd vede, nemá v tomto směru žádné označení, že jde o stezku pro chodce a cyklisty.
> nájezd na stezku
Asi už by to bylo jen slovíčkaření. Já to považuju za dvě stezky, a na tu vzdálenější prostě nájezd není.
> Vážně nechápu s čím tam může kdo mít problém.
Když tam každý rok projedeš 600x, po pár letech se to začne zajídat.
> Je to celkem běžné a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Pro mě by to takovou trasu dost penalizovalo. (proto tam jezdím po silnici)
Projdi si znovu značky, dopravní značení a to co jsem tady psal a dával.
Tam to je jasné víc než dost.
Kecá, nelepší je argument "jako by měl automobilista vystoupit a tlačit auto" ...
Se pak div, že se bajdou magoři,co jim natahujou videopásku pres stezku....
Oni potřebují boj, ne jezdit...
Já to pořád nechápu o co ti jako jde , jezdím tama tak 5 roků a od doby, kdy mě v tunýlku málem srazil běžec když jsem tam tlačil kolo, už prakticky vždy po silnici, je to přehlednější a odpoledne i řádově mnohem bezpečnější mezi auty než celá trasa po cyklostezce Jeremenkova= Mánes...
Úsek Mánes= žluté lázně je odpoledne po cyklotrase vysloveně nebezpečný a stresujicí a je pro mě lepší cestou několikrát stát na semaforech, než využívat tuto prokletou trasu..
> Já to pořád nechápu o co ti jako jde
V podstatě o nic. Ta diskuze nezačala tím, že by mi o něco šlo.
(občas si někdo v automobilu myslí, že tam na silnici nemám co dělat, i když tam jsou piktogramy, a občas mě tam někdo debilně předjede)
Děcka, nechcu Vám do toho kecat, ale buďte rádi, že to tam je tak jak to tam je...taky by tam mohli dát pár škaredých kulatých cedulí jak u tunelu pod hradem v Bratislavě, kde mají smůlu tak nějak všichni, kdo nejedou električkou...
No, třeba se nakonec dobereme vysvětlení "pražského cykloparadoxu".
Ty jsi tedy jezdec, který nepotřebuje chráněnou infrastrukturu. Když máš volit mezi cyklostezkou, kde se ti motájí (motáme) my kriplící, tak volíš silnici s auty...
...pokud ovšem...
...se na silnici s auty nachází nevhodný povrch, například ošklivé kostky, volíš pěšocyklostezku.
Jsi prostě pragmatický jezdec, který se přizpůsobuje situaci:-))
Kvůli povrchům a i díky památkářům jezdím po Praze na horákovi.... jen to nechce mít nějaký drsný pláště.. lidi co to dávají na silničkách sice smekám, ale v centru už jich člověk moc nepotká a když vidím jak to někdo na fixce po dlažkách radši vede, tak se směju :)
Ve městě jako je Praha, kde se cyklista chca nechca míchá s autama, má ekolo velkou výhodu, navíc se člověk nezpotí, moc se nezadýchá a je všude o něco rychleji. Co se týká váhy, bývá těžší, ale ne zásadně.
To víš, jakožto babička stará si mohu klidně dovolit sesednout ze své plečky a třeba si ji i příležitostně povodit po přechodu pro chodce, kdyby se mi jevilo, že křižovatka je již pro mého parkinsona a ...no...toho druhého...honem... jak se jmenuje...,moc složitá. Každý to pochopí a nepocítím žádné sebeponižování.
Ovšem tlačit elektrokolo s motorem....hmm...to by byl trapas největší... to není nic pro mne:-))
Ale vážně: kdo chce elektrokolo, tak si ho pořídí, kdo ho nechce, pořídí si kolo bez motoru a dokonce překvapivě, jsou lidé, co nechcou vůbec žádné kolo a je to jejich věc:-))
Ve městě jako je Praha, kde se kradou a vandalizují i plečky, a není standardem možnost nechat si kolo vevnitř, má ekolo velkou nevýhodu…
Myslíš si,že ve městě "jako Paříž, Berlin, Londýn, Budapest, je to lepší?
Nevím, neznám, a myslím, že je to pro diskuzi irelevantní.
Já jsem trochu háklivý na to naše věčné "sraní si na hlavu"...
Jako by v Praze to bylo nejhorší, jako by u nás bylo nejhůř, lidi spatní, závistiví a tak.
Věř mi, není to tak zlé.
Prostě nechat stát drahé kolo kdekoliv v Evropě jen tak, nebo chabě zajištěné,je riziko.
Samá, objíždka pro cyklisty...
Zdravím z Paříže
Tak elektrokolo mám dva roky, na ulici ho nechávám běžně - s dobrým zámkem typu "skládací metr" vždy zamknuté ke značce, zábradlí, stojanu - a zloději nějak nikde. Dokonce ani brašny nebo zrcátko mi nikdo nevzal. Stejně tak moje dvě jiná kola. S lankem bych se bál, ale tohle je docela jistota.
Mně ukradli jedno s lankem (poučil jsem se) a pak zvandalizovali jedno s podkovou. (neelektrokola a nic drahého)
Kde jsi ho nechal a jak dlouho?
Ukradení: u svodidel v zatáčce v Bělehradské, 4:30 - 5:00 ráno.
Vandalizování (prohrabání brašen, ulomení bezcenného světla, ukradení cyclocomputeru, ale bez kolíbky, tj. opět bezcenné): před GESem na Karláku, 17:30 - 17:45.
No ta Bělehradské u těch asi 15 metrů dlouhých svodidel ? to je v ten čas vysloveně koledovna o průser, to je takové naservírování kola jako zákusek... křoví, park, Synkáč na doplivnutí.. megachyba
Karlák těžko komentovat, to může být jen smůla, ale i v tom parku občas jsou hodně rychlý lidi , taky bych tam kolo asi venku nikde nenechal...
Kde se stala třeba v takovém cyklisticky ideálním Hradci králové chyba ? Oproti situaci před zhruba deseti lety (bez jediné čmáranice a téměř bez cyklostezek) má město cyklostezek podstatně víc, v posledních dvou letech je zečmáraný pruhama a stovkama piktogramů.
No a cyklistů je v ulicích tak nějak plus mínus furt stejně. Že by to Zlaté tele infrastruktury nebylo až tak samospásné ?
Piktogram není infrastruktura, piktogram je alibi úředního šimla, jak vykázat podporu ekologickému způsopu dopravy, aniž by pro to musel něco udělat...
Piktogram ve vyhrazeném pruhu už součástí infrastruktury je.
Krásnej příklad alibismu úředního šimla, dík! To místo neznám, ale evidentně to tam bylo nově zrekonstuováno a na cyklisty se ouřada vys*al (i když je tam hafo místa a dala by se tam udělat cyklostráda kodaňskýho střihu). Dostal za to poj*b, tak nechal vyzmizíkovat jeden pruh pro auta a načmáral tam pruh pro kola. Wunderbar. Říkal jsem si, proč se v placatým Hradci jezdí na kolech mnohem míň než v třeba v Amsterdamu, kde je mnohem hnusnější počasí a všude mnohem dál. Asi už to chápu...
Od konce.
V Amstru zas o tolik hnusnější počasí není, dá se tam v pohodě jezdit celou zimu i v zimách, kdy u nás mrzne a sněží. Snad jen že u nich umí víc foukat, ale na to se dá zvyknout. Město mají podobně kompaktní.
V zatáčce "pod pivovarem" žádný pruh nikdo nevyzmizíkoval. Odjakživa tam byl jeden pruh každým směrem. Na fotce je vidět vpravo bokem přepychová cyklostezka vedená mimo silnici. A tenhle pruh tam tak nějak navíc nedávno přibyl. Takže žádné snadné řešení průseru, ale jen další a další malůvky k už stávajícím řešením.
Cyklostrádu kodaňskýho střihu neznám, o co jde ?
- Amstr: no právě, fučí. Skoro furt. A prší snad každou půlhodinu. A stejně se tam jezdí. "Třeskuté zimy" v Polabí bych si - po zkušenostech ze severu Švédska - dovolil nepovažovat za limitující faktor...
- Čára: vidím jen výjevy - na tom obrázku dole uprostřed to vypadá jako vyzmizíkovaná přerušovaná čára. Přepychovou cyklostezku vpravo jsem přehlídl, takhle dvourozměrně to vypadá úplně jako chodník :-)
- Kodaň: mají ještě jednu úroveň mezi cestou a chodníkem. Vypadá to jako by byly dva chodníky vedle sebe - jeden rantl je mezi cestou a stezkou, druhej rantl mezi stezkou a chodníkem. Jo, a ty stezky jsou jednosměrný, po obou stranách ulice. Kola se nemotaj mezi autama ani mezi chodcama, každej si jede svoje...
Ta "vyzmizíkovaná čára" v tomhle případě bude nejspíš shodou okolností nějaká záplata. Je fakt, že docela mate :-) Ale se silnicí se tam celý věky nehejbalo. Prostě jen přimázli ten pruh.
současná
https://mapy.cz/s/xhoR
před cca čtyřmi lety
https://mapy.cz/s/xhpZ
Do zatáčky byly pruhy širší, jezdívaly tamtudy nahusto kloubáky. Dnes většinu honí jinudy.
Ty kokso...to už není infrastruktura, to je postmoderní umění...v Hradci dělaj cyklostezky stylem poručíka Goodbodyho :-)
"Vykopejte je úzký, pak zas široký, a zase úzký ... Teďka zavřete voči a já je nechám zmizet! Povídám vám, to není vůbec žádnej britskej důstojník. Poslal ho Hitler ze svý pátý kolony, aby rozložil celej Dorset."
no jo, ale kudy tudy nahoru na KÚ? nákladním vejtahem?? když do starýho náměstí vjedu jen zezadu a nemůžu do kopečku )-:
Výtahem je zajímavá varianta na výjezd na náměstí :-)
To máš vyzkoušené, funguje to i pro veřejnost nebo jen pro hejkala a jeho poskoky?
Na Velké náměstí a k úřadu jen od soudu přes Malé náměstí. Jinak po schodech nebo pěšky vytlačit v protisměru do Kopečka.
Když jsme u těch schodů, viděl někdo jak se jezdí Gočárovy schody? Výjezd nahoru od kasáren, nahoře kolem sloupu otočka a zase po schodech dolů?
Vidím troleje, cyklopruh je tam snad pro upozornění řidičů trolejbusů a ostatních velkých vozidel, aby jezdili "zeširoka" a nevytlačili zádí cyklistu na obrubník.
60 let tam nikdo nikdy žádného cyklistu nevytlačoval, proč by najednou s tím měl někdo začínat? Nehledě na to, že velká auta tam nesmí a řidiči trolejbusů a autobusů se tam motají dnes a denně a jsou na případné cyklisty zvyklí a nemají s nimi problém. A to tam ještě nějak před 25 lety s těmi cyklisty jezdily i nákladní auta a také nikdo nikoho nevytlačoval.
Rajtoval jsem tam dost dlouho s kloubovým trolejbusem i autobusem v dobách, kdy ještě nebejvala žádná cyklostezka bokem. A to tam cyklistů (skutečně dopravních, jiní tehdy snad ani nebyli) jezdívalo zejména do ZVU a na letiště nepoměrně víc, než dneska.
Trolejbusovou trať s hlavním zatížením přeložili druhou stranou náměstí, dneska tam jezdí už jen pár autobusů. Trolej zůstala jen manipulační (pokud už ji mezi tím neshodili úplně)
Piktogram je i slepiáka co snáší těm "zaangažovaným" zlatá vajííka.
> V Praze není po čem jezdit, cyklista musí bojovat o prostor na ulici s auty
Sorry, ale já prostě nemám pocit, že bych musel bojovat s auty. Možná na Magistrále a Průmyslové, což ale nejsou úplně běžné cyklistické destinace.
Já jo, když se po přejetí Nuseláku chci dostat nahoru na Vinohradu a můžu je to po Rumunský a Francouzský, než konečně zahnu do klidné Lužický, nebo Vinohradský.
Myslel jsem tím Magistrálu nad Bulharem. Nuselák a Legerova se dá.
Drž se uprostřed a kašli nato, co kdo kdo říká, pak se ro dá.
Pruhy jsou dost široké, jen v pravém tě slušně ohrozují ti odbočujicí...
Nemůžu, porušil bych zákon, stejně, jako když někdo jiný jede Vyšehradským tunelem, a nějaký Jindra by mě sundal z kola klacíkem. O tom, že by si o nás společnost myslela, že jsme cyklohovada, nemluvě.
Ve skutečnosti problém nemám, světla udělají díru a do ní se prostě vjede.
V tomto případě s tím problém nemám.
Bezpečí je mi prioritou.
Jak v tunelu, tak na magistrále.
Já už bych to orgánovi vysvětlil...
Porovnejte si to třeba s Vídní, kde mají cyklisti svůj prostor, kam jim nikdo nesmí, pokud se prostor sdílí, tak zásadně v rezidentních zónách 30. Ty bys poslal dítě nebo babičku na kole po Praze, třeba z Dejvic na pavlák?
Jsem babička a z Dejvic na Pavlák jsem už jela. A nejednou.
Můžu se poplácat po ramenou nebo dostanu metál?!?
Teď si mu zbourala představu jak babička ze Starého bělidla jede na kole po Praze :-))
Jasně že jsi tam jela, metrem :).
Tihle mladí hoši, co jsou skálopevně přesvědčeni, že to byli oni, kdo vynalezl bicykl, jsou tak srandovně komičtí:-))
Nedokážu si ten pohled představit, na kole jezdím od 17 a je mi 22, takže jsem stav „dítě“ nezažil a do babičky mám daleko. Na té trase mi přijdou nejproblematičtější:
1. kostky na Klárově
2. kostky na nám. J. Palacha
3. koleje u Karlových lázní
4. levej pruh u ČVUTu na Karláku
5. odbočení doleva Na Moráni (předpokládám stoupání U Nemocnice - Viničná - Apolinářská - Fügnerovo náměstí - Legerova)
S auty souvisí jen bod 4.
Když babička nezávodí a necejtí se třeba na levé odbočení od středu vozovky, tak má vždycky možnost zastavit a v klidu přejít. Nebo dát "tah koněm" a rušnou ulici přejíždět napřímo, neodbočovat z ní doleva.
Zrovna minulý týden jsem se ocejtil na takovém místě úúúplně mimo město i vesnici. Už jsem zvažoval dojet až nahoru na kopec, tam se otočit a vrátit se k odbočce. Nakonec jsem to se staženým pozadím dal (a že zvládám ledasco), ale příště bych to řešil tou otočkou.
Fotomapa je z doby stavby, dneska jsou tam nově tři pruhy, dva do kopcemým směrem, do zatáčky, nahoře se pruhy sbíhají. takže z vrchu auta letí a nahoru zavodí, aby se nemuseli navzájem pouštět :-) Docela masakr.
https://mapy.cz/s/xnS5
Ani s jedním babička problém nemá, protože ta nespěchá v poklídku si jede:
- z Dejvic na Hráču a pak Letenskými sady až k Pupovi a tady na Hlávkův most
(pokud by byla ze zdola z Dejvic, tak to vezme Stromovkou k Výstavišti a pak Dukelských hrdinů k Hláv. m.)
- přes most, kolem "dopravy" přes Poříčí rovně a kolem nádraží
- pak podél tramvaje a Jindřišskou
- po Václaváku nahoru
- dál volím osobně průjezd kolem muzea a jedu podél tram 11. Ani ne tak kvůli provozu (dá se jet i po chodníku) na magistrále jako kvůli tomu vzduchu. Tyhle plicní lázně nemusím.
Přes Hlavkův most je to zajížďka asi tak 4 km oproti Čechovu mostu... Ano, jistě, po chodnících (nelegálně) by to za dvě hodiny "nějak ujel" každý. Není to ale reálně použitelná varianta a jaksi se tím ztrácí výhoda kola, to už můžeš jít pěšky.
Ono je vážně vždy tak nutné nezratit výhodu kola?
Proč ?
A nechci slyše takové ty bezpointové řečičky o tom, že zajet si ve prospěch pohodlnější nebo příjemnější cesty ničí městskou cyklistiku :)
Jaká výhoda se tím ztrácí?!?
Já myslela, že hlavní výhoda dopravy po městě kolmo je to, že nejsem vázána na MHD a jsem na čerstvém povětří a trošku rozhýbám své tělo.
Nemám důvod volit nejkratší cestu - to by se mi také mohlo stát, že bych musela brodit Vltavu.
Volím cestu, která mi přinese i určitou pohodu.
A to si představ, že v těch Letenských sadech se dokonce i zastavím na vyhlídce na Vltavu a chvilku si tam postojím a podívám se, jaké je to v tom Vltavském oudolí nádherné, jak vychází sluníčko a jak se Praha probouzí k životu...
A představ si, že se kvůli těm pár minutkám zdržení vůbec, ale vůbec nic nestane. Teda jen to, že je mi hned veseleji.
A že je ta cesta o 4 km delší?!? No a co?!? Tak holt najedu za jednu cestu o 4 km víc.
Hele, kdybych počítala minuty, tak jezdím autem, protože to mi paradoxně vyjde absolutně nejrychleji.
Ale já nějak nemám důvod spěchat - jdu z domova vždycky tak, abych nemusela, protože jak už řekl Komenský - "všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest" :o)))
Dej vláknu cykloponorku a přebrodí :)
Jinak pohoda je pro tyhle lidi cizí slovo, oni honí minuty, jde jim doslova o čas, dokonce ani nemají čas zvednout ruku z řidítek, když odbočují aby ukázali změnu směru jízdy ... ( o jsem si nevycucal, to bylo na selfvideíčku, kterými vlákno zásoboval tento web, docela jasně vidět:)
Jo ták, ty jezdíš po Praze rekreačně a aby ses tu nadýchala čerstvého vzduchu. No to dává smysl. Divím se, žes neudělala ještě zastávku v zoo.
Teď si představ, že existují lidé, kteří se po městě potřebují někam dostat - z bodu A do bodu B - co nejrychleji co nejkratší cestou.
V podstatě jsi potvrdila, co jsem psal, že kvůli autům je kolo v Praze jako dopravní prostředek pro většinu populace nedostupné.
No znám lidi, kteří doslova zasypávali tento web videopříspěvky typu z Bodu A do Bodu B jen za tolik minut, tak takový asi musí existovat. Pak se sice člověk dozvěděl, že kolo je motorizované a už víme proč :)
Kvůli " co nejrychleji", že ?
Tak si představ, že já bych se do práce nejrychleji dostal na motorce nebo autem nebo kombinací kolo a MHD a přitom jezdím většinově na čistě nožním pohonu, proč ?
A dokonce jezdím do práce na Budejovické z Újezda nad lesy přes Rokytku, Rohanák a Žluté lázně a ty si asi myslíš, že to dělám kvůli rekreaci že ? Dokonce i někdy od rokytky dojedu k tý zoo a zase se vrátím...
A tím jsem dle tebe potvrdil, že kvůli autům je v kolo v Praze pro většinu populace nedostupné ?
Teď si dokonce říkám, nepatříš ty mezi ty lidi, co na alektrokolech sviští, pohrdajíce životy a zdravím ostastních cyklistů nepřehlednými úseky cyklostezek ( typicky třeba u Hiltonu v podjezdu mostua objezdu fontány) a ničí tak v obyčejných šlapajících cyklistech radost z ježdění po Praze na koĺe ?
V podstatě si myslím, že jsi jeden z nich...
No a co?
Byla tu kdysi početná skupina lidí (nikdo přesně neví kolik tisíc jich bylo), co jela z Jiřáku do Holešovic dvakrát přes Nuselák:-))
A dokonce jeli krokem. Fuj, fuj, fuj a ještě jednou FUJ!!!
To jako říkáš, že nemohli jet rychleji ?
Ne...
Hele, přečti si ještě jednou příspěvek Lanny. Opravdu, ale opravdu nechápeš, jakou skupinu "cyklistů" měla asi tak na mysli?!?
:o)))
ajó ty myslíš tu flejmskupinu ?
Ale no tak:-))
Se kvůli tomu nepohádáme o Velikonocích.
Jednalo se o skupinu cyklistů nejcyklistovatějších. A na ty já dám. Od nich jsem se naučila, že když chci jet z bodu A do bodu B, tak nejefektnější je, když projedu bodem C, který je zcela mimo mou trasu.
Tak je to správně! Nebo ne?
Těch možností, jak se s kolem dostat z Dejvic na Pavlák je mnohem víc než cest jak tam dojet autem či dokonce MHD. Jen je potřeba holt počítat s tím, že nějakou tu čtvrthodinku či kilometřík navíc musíš obětovat.
Ale co to je oproti věčnosti a nekonečnosti vesmíru:-))
:-)
Ty vole, pět let vsedle....
To jsi na tom jako já, když jsem se po 25 letech do sedla vrátilá
Osobně zatím spíš v Praze potkávám druhou sortu elektrokolistů, ne ty co si to koupili kvůli kopcům, ale ty kteří musí jet po cyklostezce nebo cyklopruhu rychlostí auta, jinak by je to nebavilo a kdyby si nedali každý den slalomek mezi normálními cyklisty a nevyplašili ty pomalejší a nerozehnali děti na bruslích do stran, tak by ani nežili...
Vídeň, jo? Půjč si na Schwedenplatzu citybike, nejlíp ten starej, s jedním kvaltem, a dej si výlet na Mariahilferstrasse. Uvidíš tu placku, úplnej Amsterdam :-)
Aha!
No zdá se, že jsem výškově komplikovaně členitý terén těch uvedených měst trochu podcenila.
Pak tedy musí být vysvětlení jinde. Buď skutečně nemáme dostatek kvalitní infrastruktury pro děti, seniory a pomalé jezdce, nebo jsme holt lenošní:-))
Otázka zvyku, kultury, řekl bych. Tady (Brno) je infrastruktura pořád stejně mizerná (resp., není tu žádná), kopce (no, spíš kopečky), jsou taky pořád stejný, přesto se tu na kole jezdí čím dál víc, řekl bych. Hlavně mezi študákama - a datuje se to zhruba od chvíle, co se jezdí na stáže přes Erasmus...ty děcka to viděly venku...
Ano, to jistě bude částečně vysvětlení. )
V Amstru (a nakonec i v té Kodani) se jaksi na kole jezdívalo a jezdilo i dříve. Je potřeba zvážit, co bylo dřív, vejce nebo slepice? Zda cykloinfrastruktura je reakcí na na počet cyklistů ochotných a jaksi "historicky" zvyklých jezdit na kole? Nebo je tomu naopak?
I naše děcka, když studovala "venku" si jako první věc pořídily kola a jezdily na nich po městě. Dcera v Americe, syn ve Finsku. Protože to byl časově a fyzicky dostatečně vyhovující, ale hlavně úplně nejlevnější, způsob přepravy.
Jo a syn (bydlí v Praze, pracuje mimo Prahu), dokud si nepořídil dvě malé děti, tak do práce příležitostně na kole jezdil.
V současné situaci je to pro něj absolutní nonsens. Bojuje o každou vteřinu.
Po pravdě řečeno, když jsem měla malé děti, taky jsem si z časových důvodů nemohla dovolit jezdit na kole. To přišlo až mnohem později...
Nicméně, s prodloužením metra a s rozšířenou možností přepravy kola, bude moci v létě, kdy brzy svítá a je světlo dlouho večer, ráno vzít kolo, přepravit se přes celou Prahu metrem za 20 minut až na Veleslavín, nasednout a odjet si svých 15 km do práce. A odpoledne obráceně.
Pořád mu pak ještě zbyde dost času na to, vzít kluka ven, začutat s ním mičudu a dělat s ním všecky ty chlapský věci, co kluk potřebuje.
Jo, zlatý metro:-))
No, s těma historickýma zvyklostma...spíš máme pár desetiletí zpoždění za Evropou...jako ve všem - Vídeň v roce 1980:
https://youtu.be/KsMZidKqZ58
40 let....
Jen taková zajímavost, v Amstru , přes všechna opatření, zdaleka ani nedohlédají na dopravní výkony kol z dob dávno minulých, tedy poválečných :)
V Americe jsou lokace, z těch co opravdu dobře znám typicky Kaliforniie a Georgie (a nemluvím o profilech) , kde se dá jezdit celoročně a kde se prostě v létě na kole jezdit nedá.
Přístup k cyklistům a infrastruktura je tam v podstatě stejná, ale v Kalifornii jezdí lidé celýž rok a v Georgii jen cca půl roku, zbytek sezony je tam takové vedro a vlhko, že potkat cyklistu dopravního je zázrak :) tam se prostě člověk zpotí i na elektrokole...
Z této diskuse :)
Pro mladého cyklistu nejobtížnější :
1. kostky na Klárově
2. kostky na nám. J. Palacha
3. koleje u Karlových lázní
4. levej pruh u ČVUTu na Karláku
5. odbočení doleva Na Moráni (předpokládám stoupání U Nemocnice - Viničná - Apolinářská - Fügnerovo náměstí - Legerova)
Jinými slovy cyklistu z příspěvku obtěžují především povrchy prosazované památkáři, technické zařízení MHD a celkem obyčejný průjezd křižovatkou, tedy pokud nechce odbočit již před ostrůvkem ?
Add povrchy a koleje, není pak lepší jezdit na kole, které takové věci běžně zvládá ?
Asi mi něco uniká - co na tom má být tak senzačního, že si to zaslouží zvláštní komentář?
Ni není nic seznačnějšího, než cyklista který potřebuje mít naprosto dokonalé proznačení trasy značkama , které navíc dokáže interpretovat zhruba stejně zavádějícím způsobem jako údajný policista, který tady řešil před cca 3 rokama úplně stejný problém s tunelem , nám tady řekne, že mu v Praze stejně nejvíc vadí dlažba a koleje MHD nebo celkem obyčejná křižovatka na Karláku.
Tak já nevím, jezdíme po stejném městě na stejný lvl hry ? Nebo ty tam máš nastavenou vyšší obtížnost ?
> Ni není nic seznačnějšího, než cyklista který potřebuje mít naprosto dokonalé proznačení trasy značkama
Tím myslíš mě?
> nám tady řekne, že mu v Praze stejně nejvíc vadí dlažba a koleje MHD nebo celkem obyčejná křižovatka na Karláku
To je snad super, ne? Znamená to, že nemám žádné vážnější problémy, a po Praze se mi jezdí fajn!
> Nebo ty tam máš nastavenou vyšší obtížnost ?
Naopak, mně se zdá, že mám nastavenou nižší obtížnost - já třeba vůbec nemám problém s auty, o kterých tu Vlákno a spol. furt píšou, že ostatní žerou za živa. Obtížnost mám tak nízkou, že i ty největší problémy jsou malicherné.
Nu jen jsem citoval tvoje příspěvky o cykloproblémech a tvoje představy o významu dopravních značek u tunelu pod skálou.
Přišlo mi, že v nich máš značný hokej :)
Tak se samozřejmě omlouvám pokud jsem tě špatně pochopil .
Auta jsou v pohodě, řidič je občas debil.
Občas i ten za řídítkama
No jo, náš užasný Doprpodnik zná jenom jediný termín "kolo", nevadí, že kromě kolegů tříkolkářů přibyli už dávno třeba koloběžkáři, anebo docela nedávno do zákona přibylí hoverboardisté do toho metra teda nesmějí nebo jak... Stále doba kamenná. Což mě vrací k té šílené diskuzi s Vyšegrádskou ďourou, kterou jsem si celou prostudoval a zjistil jsem, že pokaždé veda slušně svoje lehátko se tam vlastně dopouštím vlastizrady a převeliké újmy pěšákům. Poslední dobou tam ale naopak mám problémy i s kolegy vzpřímeňáky co vedou, vrhajíc na mě vražedné pohledy, které značí, že pro mých pár cenťáků na šíři v řídítkách jsem pro ně zrádce největší, který jim v protisměru nemá co dělat, nehledě na ty klasické střelce, kteří proletí tunýlkem jak nadzvuková střela, hulákajíc něco, že jsem idiot, co na tom tam radši má jet. Jenže na kolejích to mým úzkým gumám nesvědčí, to už jsem jednou dopad podobně jako kolega Murphy, takže zatím holt beru to menší zlo, a pro cajzle tu jejich svatou pravdu. Chjo :-)
tramvaj jsem s kolem nikdy nevyužila, k nám na kopec stejně žádná nejezdí, ale včera ráno po sedmé byla na stanici holka s kolem, které bylo nepojízdné, píchlé zadní kolo. asi se jí v dešti nechtělo lepit, tak využila nízkopodlažní tramvaj do centra, nevšimla jsem si, jestli v Modřanech je piktogram, že tady se smí nastoupit s kolem, ale tramvaj byla narvaná, i kočárek tam byl. nikdo jí nic neřekl, ani řidič nebyl proti. podle toho článku, jestli ho chápu dobře, tak se s kolem do tramvaje nesmí jen v době špičky od 14 - 19h a jen z centra? večer jsem tu holku potkala už na kole u nás na kopci :-)
tramvaj jsem s kolem nikdy nevyužila, k nám na kopec stejně žádná nejezdí, ale včera ráno po sedmé byla na stanici holka s kolem, které bylo nepojízdné, píchlé zadní kolo. asi se jí v dešti nechtělo lepit, tak využila nízkopodlažní tramvaj do centra, nevšimla jsem si, jestli v Modřanech je piktogram, že tady se smí nastoupit s kolem, ale tramvaj byla narvaná, i kočárek tam byl. nikdo jí nic neřekl, ani řidič nebyl proti. podle toho článku, jestli ho chápu dobře, tak se s kolem do tramvaje nesmí jen v době špičky od 14 - 19h a jen z centra? večer jsem tu holku potkala už na kole u nás na kopci :-)