Uvařil jsem zelí a vodu slil do nerezového dřezu. Neopláchl, neboť jsem se musel věnovat dalším jídlům. No a když jsem dřez opláchl, zůstaly na dně větší i menší flíčky. Ta kyselá voda ze zelí vyžrala v NEREZU mapy!
Co to je za srčky, ten nerez, co se teď dělá!?
Taky záleží, co jsi to vlastně slil ze zelí :-)
Kdyby byl nálev nějaký "lomcovák", bylo by zelí odteklo s ním ...
Kdybys sis býval nechal udělat dřez na Poldovce, měla by ho i pravnoučata jak nový.
Ve starém bytě jsme měli AK dřez 40x60, byl odolný vůči louhům i kyselinám.
Když jsem se nastěhoval sem, do nového (ve starém), pořídil jsem dřez s odkapávací plochou. Ten je ze slabšího (+ míň kvalitního) nerezového plechu
Není nerez jako nerez. Pokud by tě to štvalo moc, zkus se stavit v nějaké firmě pracující s nerezem (výroba zařízení pro potravináře, restaurace, pivovary) a zkus od nich vysomrovat trošku mořidla. Používá se teda na odstranění fleků po sváření, takže bez záruky, jestli to na tohle pomůže. Ale ublížit by nemělo. Kupovat celou kilovou pixlu nestojí za to, stačilo by pár mililitrů, natřít štětečkem a za deset minut pořádně opláchnout. Bacha, je to fest žiravina.
Když to mořidlo budeš mít, tak radši zkus na nějakém "neviditelném místě", jak s tím tvým nerezem reaguje, aby ti tam nevykvetly zas třeba jiné barevné nebo světlejší fleky. Je to celý o chemii a reakcích.
Sebou nějakou dobře uzavíratelnou plastovou dozičku s širokým hrdlem. Je to takový bezbarvý, štiplavě páchnoucí gel.
jen aby mu to nerozpustilo i ten štěteček :-D
Kupodivu, štěteček s dřevěnou násadkou, nejlacinější co v barvách-lakách měli, přežíval utopenej v mořidle celý roky, bez znatelnýho úbytku.
Belgie dnes....
Vlajky vlají, občas s černou stuhou.
Budeme si asi muset domu taky nejakou poridit,az to bouchne u nas, abychom kihli zatruchlit..
Tys neposlechnul ministra ? Myslí to s tebou dobře. A upřímně...
Neposlechnul, zjistil jsem s potěšením, že francouzsky neumím, ale obstojně se domluvím belgicky....
Tak mám podezření, že to bude v tom, jestli mi chtějí rozumět....
Městečko ve Valonii, vodítkem budiž následující..
Ále prd, ronda tím myslel doporučení našich úřadů abysme do Belgie, pokud možno, teďka radši vůbec nejezdili ;-)
Už jsem psal včera, že mám Zaorálka v paži...
Nechápu, proč chce Belgům ublížit jestě víc tím, že jim zničí turistický ruch....
Přesně, milé, malebné městečko, v rámci toho, co Belgové za malebné považují. Cyklotrasa kolem Mázy, koukal jsem do mapy, v podstatě by se odsud dalo dojet po rovince až do Paříže, řeka Máza se kříží ve Francii s kanálem Marna - Rýn.
Belgové jsou evidentně šokovaní těmi bastardy, ale jinak velmi přátelští.
No, a trochu to přehánějí s tím Saxem..
Značková loby zas zapracovala http://www.novinky.cz/domaci/398387-pozor-na... a to zdůvodnění je taky lahůdka " Chtěli jsme tak vyjít vstříc obcím, aby si mohly podle svého rozhodnout, zda kruhový objezd osadí dodatečnými příkazovými značkami, nebo značky neumístí a vystačí si s pravidlem pravé ruky. Například v případě, že se jedná o málo vytíženou komunikaci" nechat rozhodnutí na amatérovi z obce, přičemž kruháč za nemalé peníze se buduje na vytížené komunikaci aby se zvýšila propustnost, takový kamion dávající přednost zprava bude jistě lahůdka, na malém kruháči dva kamiony zařídí i ucpání.
Jako cyklista proklínám tenhle zkurvenej stát, jediný co dokážou je vytvářet nutnost zasírat veřejný prostor značkama.
Po nepotřebné značce přednost zprava , kterou zasírají "zklidněné zony" typicky Karlín , aby si lidi na tu přednost zprava dávali bacha, jsem si myslel, že se to nedá trumfnout.
A ono se dá...
Teď nám vzniknou křižovatky, kde bude naopak přednost zprava platit automaticky, když tam nebude okolí zasraný značkama, no je tohle možný ?
A tak si představuji, až projedu na své trase do práce svých pět krůháků A JAKO CYKLISTA TAM 10 X ZASTAVÍM A ROZJEDU SE NA FLEKU.
Kurva kurvy kurvy jsou to !
A to se vůbec nepíše a nemluví o tom, že od nového roku je to úúúplně jinak se semaforama pro cyklisty.
Ten nad hlavou už neplatí, má být umístěný jako ten chodecký na druhé straně ulice.
Na běžném řízeném přejezdu v pohodě - ale tam, kde je uprostřed ostrůvek s dalším semaforem, to už je slušnej maglajs, aby si člověk ujasnil, na který koukat. Jestli je to ještě postaru, nebo už nově překopaný.
A teď to tam máš jak, jsou kruháky osazené předností nebo ty značky sundali?
No já nevím,´ještě jsem letos nevyjel, protože léčím zápěstí levé ruky a nepamatuju se kouknu na mapy.., ty si pamatuješ značky ? :)
Navíc kruháky pořád rostou a jestli budou nějaký bez a nějaký se značkama a na některých před tebou auto zastaví a na některých nezastaví to za tebou až ty zastavíš....
Já už fakt nechápu, bejt řidič co jezdí do práce tak domluvím akci a na kruháku zastavím a budu dávát přenost zprava tak dlouho, až se někdo vzpamatuje...
Tenhle stát je stát, ve kterým obec aby byla krytá na každým výjezdu z garáže dá značku sesedni a 3 metry dál nasedni, do zklidněné zóny nasere 10x víc značek, aby lidi jezdili zklidněně a přitom existují řešení, celé čtvrti bez značek, přechodů, malůvek, patníků, retaedérů, toboganů a jiných vymyšleností kde se nestane nehoda, protože tam člověk netráví 2 třetiny času sledváním značek,,,,
Ne všude si značky pamatuju, ale u kruháku to bylo jednoznačné, tam do konce roku nemohlo být nic jiného než na vjezdu musela být ze zákona vyznačena povinnost dát přednost v jízdě. nebyla jiné možnost.
Teď od nového roku se může stát, že na některém, kruháku vyznačení přednosti sundali, ale tomu moc nevěřím, že by někdo na frekventované silnici značky přednosti sundal a nedal tam opravdu výrazné upozornění na změnu v přednosti v jízdě. To by postrádalo logiku, oddělat jednu značku a místo ní dát jinou ještě větší ceduli.
U nových kruháků může být problém, ale ty zase tak rychle nevznikají a tam si lidi snadněji zvyknou.
Je to celé volovina, měli to upravit tak jak to bylo tady od roku 1976, kdy kruhák byl ze zákona (vyhlášky) hlavní silnicí. Značky s vyznačením přednosti se mohli dát pro zdůraznění, pokud to bylo nutné, tak se zpravidla na vjezd dávala pouze stopka, vyjimečně jen trojúhelník pro zdůraznění.
Problémy nebyly, nechápu, proč to pak někdy změnili.
No a teď tomu nasadili korunu, když vlastně status kruháku vrátili před rok 1975.
Zajímalo by mě kdo čím přemýšlel, ale ti co to vymysleli a schválili jsou přirození.
No právě. Tak jak to bylo doteď to asi bylo špatně, tak se to musí za každou cenu předělat.
Kruháky naopak rostou jako houby po dešti :)
Někde dokonce i v polích jen tak, do foroty...
Zákon 3/2000 ve znění z 1.1.2013, §22, odst.5:
(5) Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“ nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“ musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.
Nevím, zda-li je někde napsáno, že kruhák bez "dej přednost" neexistuje. Jinak odst.5 chápu tak, že není-li kruhák doplněn "dej přednost" nebo stopkou, platí něco jiného, tedy přednost zprava.
A jak píšeš o návratu před rok 1975, vzpomínám si, že pár let po řidičáku, jsme to už probírali. Že nebyl internet, tak zcela bez emocí :)
Aha na ňákém webu je napsáno, že značka kruh. objezd je vždy doplněna značkou dej přednost nebo stopkou. Nevíš, kde to je v zákoně?
Pokud si vzpomínám, takhle to snad vyřešili už kdysi (v roce 1976), ale to bylo kruháků jen pár. Já si vzpomenu jen na Kulaťák v Praze.
Bude ti stačit ňáká ta vyhláška ?
http://www.autoskoly.cz/psp/Vyhlaska_30_2001_k...
Hledej §10 (1) a
Dohledatelné snadno, stačilo se zeptat strejdy. Předčítat už fakt nebudu. ;-)
A tady můžeš kouknout přímo na Sbírku zákonů z Poslanecký sněmovny (nic oficiálnějšího už neexistuje)
Samotná vyhláška v původním znění do roku 2015
http://psp.cz/sqw/sbirka.sqw?cz=30&r=2001
stáhni v PDF, nebo otevři v Sagit-infonet
a pak důležité číst novelizaci, v tomhle případě Předpis č. 193/2006sb.
http://psp.cz/sqw/sbirka.sqw?cz=193&r=2006
tam najdeš u §10 (1)a to doplnění o značky "Stop" nebo "Dej přednost"
Já jsem si původně myslela, že křižovatky se na kruháče předělávají kvůli bezpečnosti.
A stačila jedna "drobná" změna legislativy a rázem je z nich nejnebezpečnější místo.
Kterej debil tohle vymyslel, ten by si měl za trest projet všechny kruháče v Česku...
kvůli bezpečnosti a hlavně plynulosti. Při dnešní hustotě provozu, leckde téměř nemáš šanci vjet z vedlejší na hlavní.
Už jsem to vysvětloval, značka "přednost zprava" na silnici, která má výrazně charakter hlavní komunikace, a tvůrce cyklogenerelu se jí rozhodl zklidnit, že z těch veflejších, co se na ní připojují, sundá znaáky "dej přednost v jízě" a udělí jim tak přednost zprava, mají smysl, který tobě, jako cyklistovi, můze zachránit kejhák.
V tomto případě nepřibyla nová plechová cedule, jen se přestěhovala za roh.
Používání přednosti zprava v ulicích nerovnoceného charakteru je zásah do psychologické přednosti, a ten je potřeba zdůraznit.
Značka, barevný pruh na volantě, prostě cokoliv, co tě jako řidiče upozorní, íe nejsi na hlavní, ale ti z těch bočních mají přednost.
Přednost zprava je v tonro případě zneužitím rozumného pravidla, třeba v ibytných zónách, kde šetří značky. V tomto případě značky pčesouvá a generuje potenciákní riziková místa.
Na silnici, prd bolantě....
Jinak, jakkoliv to tu místní domovnive zpochybňovala odkazy na agenturu JPP, ve francouzských a španělských městech to funguje tak, že máš na ulici přednost, pokud tna křižovatce ve svém směru neuvidíš trojuhelník nebo stopku.
Nepoužívá se značka "hlavní silnice" která tě má ujistit, že ten zprava nemá přednost. On tam vždycky má značku.
U nás, když přijíždíšna neoznačené křížení ve tvém směru,musíš dát přednost zprava.
Tam nikoliv. Máš přednost,pokud nemáš trojuhelník nebo stopku.
U nás, abychom ošetřili, že není přednost zprava použijeme značky dvě. Hlavní silnice ve tvém směru, a stopka nebo trojuhelník na té zprava.
Tam ta značka "hlavní" prostě odpadá. Ušetří se jedna cedule na křííení.
Od okamžiku, kdy jsem se jen tak tak vyhnul střetu na křižovatce s předností zprava a řidička se mě snažila přesvědčit, že když ta cesta vede k ní domů, tak je hlavní vím, že ulice nerovnoceného charakteru může být cokoliv.
Dodnes na téhle křižovatce věřím své přednosti jen když mám jistotu, že ten řidič vlevo tuší, že je na křižovatce s předností zprava.
No právě, spoléhat na to že nějaká blbka(i blb) s mobilem u ucha (běžný jev) má ponětí o nějaké přednosti zprava nelze, na lůžku v nemocnici je mi moje pravda platná. Vymyslí se ptákovina a značkový byznys jen kvete, schválně si udělejte test - jeďte jako spolujezdec a na konci nějakého úseku se zeptejte řidiče kolik minul značek řekněme na posledních 500 metrech a pak je poctivě spočítejte, když dá počet mezi 80-90 procenty tak je hodně všímavej.
A o to jde.
Jsi-li na dominantní silnici, široké, máš pocit, že máš přednost, i když jí nemáš.
Proto je dobré tě varovat značkou, nebo ještě képe, tu přednost ti pinechat a označkovat stopkama ty připojující se.
popravdě silnice značka hlavní a stopka na vedlejší ti kejhák stejně nechrání když tě ta osoba z vedlejší " vyhodnotí jako pomalého cyklistu" kolikrát jsem už tak brzdil na plný pecky.... jinými slovy celé je to o hlavách.
Jsou města a obce v "západní evropě", kde když udělají klidovou zónu tak ji vyznačí pouze na obvodu a celém vnitřku není ani jediná značka,ani jediné parkovací značení, anei jediný debilní hrb , práh nebo poklice, není tam nakreslený přechod a dokonce tam nejsou ani jednosměrky a přitom tam kehjáky nikdo nikomu neohrožuje víc než na v našem " proznačkovaném veřejnobezpečnostním prostoru", kde už si i jako chodec musíš dávat slalom mezi tyčema značek.
A nikdo se tam nemá potřebu zabývat značkama a ušetřenou mozkovou kapacitu věnuje tomu, aby jel normálně .......
Tak se tam přestěhuj,nebo se přidej kPalmovkovi a vychovávej národ.
Je nerozumné používat přednost zprava jako zpomalovací retardér, to je celé.
Jisté je, že u nás je přemíra značek, ale ty,které upozorňují na to, že más dát na křiži0ovatce ořednost mezi ty nadbytečné nepatří.
Spíš "oplechovaný" chodník na Michelské, začatek a konec cyklostexky na 50 metrech 4x.
Právě naopak, ti kteří zasírají veřejný prostor značkami které mají hlásat již známé a jednoduché pravidlo, ti vychovávají národ.
Tebou uvedený Cyklopalmovka, jestli se nepletu, spíše patří k těm lidem, kterým nestačí jedno pravidlo na jednu věc ale potřebují mít těch pravidel víc, aby byla " ochrana společnosti dokonale neprůstřelná".
Jen typičtí dopravní fašisté vyžadují mít všechno nalinkované, ohraničené a označkované a pak se diví, že to nefunguje ...
Mluv jako normální člověk, prosím.
Termín "veřejný prostor" používaji cykloteroristé, nic takového neexistuje.
Jde o majetek soukromníka, obce, nebo státu.
Souhlas, přeznačkováno, ale nejsi dítě, víš o co jde. Čím víc značek, tím víc vydělám, i když se musím podělit s cyklolobistou....
Veřejný prostor je prostor který je spravován volenými zástupci veřejnosti ku veřejnému prospěchu. Je to prostor, do kterého veřejnost může vstupovat. Má jiné vlastnosti než soukromý prostor, do kterého se většinou vstupovat nemůže a je spravován soukromou osobou. Rozlišit se to dá už z toho názvu. S cyklistikou to nemá vůbec nic co do činění. Jen někteří anicykloaktivisté si to pletou a naskakují jim z toho termínu pupínky.
Veřejný prostor existuje, jsou to všechna místa veřejnosti přístupná. Vlastnictví je něco trochu jiného. Ne každý prostor nebo objekt ve státním nebo obecním vlastnictví je veřejnosti přístupný. Zrovna tak ale soukromý pozemek nebo objekt může být veřejnosti přístupný.
Na jednotlivé příklady snad přijde každý.
když už jsme u té kategorizace veřejných prostorů tak se vlastně dají definovat i různé veřejnosti :)
Angažovaná, kulturní, sportovní nákolácká, cyklopřepravní nákolácká, multikulturní i multinicková :).
Každá má i své mluvčí a regulovčíky , ať už přirozené či samozvané :)
Na jednotlivé příklady mluvčích, třeba zde, snad přijde každý.
Ty cituješ zákon. To, že to zákon nazývá jinak a v jiných souvislostech přece neznamená, že to neexistuje. Nebo podle tebe má právo na existenci pouze to, co zná a pojmenovává zákon?
Nebo chceš říci, že to co jsem napsal z čistě laického pohledu je zcela blbost? :)
Ale já tvůje tvrzení nerozporuji, podle mého názoru jen jinými slovy říkáš skoro totéž co já.
Já přece vůbec nezpochybňuji to co si napsal. Naopak v podstatě si to napsal správně.
Já reagoval na Jindru, že veřejný prostor neexistuje.
Zákon necituji, je to jen hrubé a hodně stručné vysvětlení co to je veřejný prostor.
Nejsem si jistý, ale řekl bych, že zákon asi přímo nedefinuje veřejný prostor.
Aha, promiň, musím lépe číst :)
Veřejné prostranství je označení, které různé zákony různých zemí používají v rozličných kontextech a vymezeních, stejně jako jiné podobné pojmy (např. veřejně přístupné místo nebo místo přístupné veřejnosti apod.) vycházející z tradičního právního pojmu veřejného (obecného) užívání.
Podle vyjádření PS PČR, které je rekapitulováno v nálezu Ústavního soudu č. 211/2005 Sb., se pojem veřejné prostranství vyskytuje přibližně ve 138 (českých) právních předpisech a poprvé byl definován v zákoně č. 128/2000 Sb.
Termín "veřejný prostor" je AutoMatismus....
Ne, zase jsem měl pravdu, "veřejný prostor" je slovní patvar, který jsem slyšel používat pouze cykloaktivisty.
Stejně jako ten "odloženy soukromý majetek".
Pravdu jsi zase neměl. Slovní spojení "veřejný prostor" poměrně často používají například architekti. Občas i v názvu knihy: https://www.kosmas.cz/knihy/179144/architektura...
Anotace
Téma veřejného prostoru patří dnes ke klíčovým tématům architektonické diskuze i k důležitým motivům městských politik a plánů. Co je však tak nového na tématu veřejného prostoru, že přitahuje pozornost tvůrců, politiků i teoretiků na architektonických výstavách, konferencích a v médiích? Možná, že je to právě novodobá nesamozřejmost veřejného prostoru: jeho zpochybnění, rozklad jeho fyzické formy i tradiční funkce a opětovné hledání jeho nových forem i nové náplně. Výběr textů předních architektů, urbanistů, sociologů i právníků se pokouší postihnout dvojznačnost veřejného prostoru jako prostoru fyzického i sociálního a zároveň poukázat na rozdílné hodnotící postoje, na rozkmit mezi ohlašováním krize a rozkladu veřejného prostoru na jedné straně a pozitivním hledáním nových forem a programů na straně druhé.
O architektech vím svoje....
Ono to dává smysl, prostranství je 2D, ktežto prostor 3D, tak pro plochu používat termín prostor si s klidem dovolí jen ti, co podporovou diagonálu vaznáku nazývají šprušlí a dožadují se jejího odstranění.
Protože cyklovyžírkové jsou vzděláním podobní nedoukové používají tento patvar zhusta, tebe, Vojto, nevyjímaje.
Teď, poučen, můžeš konečně začít vykřikovat svá "práva a nároky" v souladu s právní definicí.
Nehádejme se. Když Jindra řekne, že prostranství je 2D a prostor je 3D, tak to tak musí být. S tím nehneme:-))
Pro tebe vysvětlivky, prostor má 3 rozměry šířku, délku, výšku, proto 3D.
Prostranství má jen dva rozměry, šířku a délku, proto 2D.
Pokud bychom použily termín prostor, museli bychom definovat i ten třetí rozměr, proto je logické a jednoznačné pouzití termínu prostranatví i v právnách normách.
Ale je možné, až budou normy a zákony tvořit vrstevníci Hrabošů, ze se do učebnic dostane "šprušle"...
Když chceš spočítat 2D plochu prostranství, které zabírá ve veřejném prostoru chodníku například kavárenský stolek, tak musíš udělat průmět třetího rozměru na plochu. Počítat to podle styčné plochy nožiček, by asi nedávalo kloudný výsledek:-))
Jako u Cyklopalmovky, nepoužívej myšlenové konstrukce, kterými si nejseš jista... :-)
A když má prostranství tvar kruhu nebo třeba nějakého šišoidu, pořád to je 2D?
A co takové "místo"? To má kolik D? :-)
Když má tvar kruhu, tak bude asi 2D. Koule by byla 3D.
Kdybychom byli jepice a plazili se po 2D ploše, tak by nám opravdu stačilo se vyhnout jen těm nožičkám od stolu. O desce ve výšce bychom neměli ani šajnu. Výška by nebyla, rozměr by chyběl.
Ale že nejsme jepice, a při pohybu po ploše máme taky třetí rozměr, tak se jaksi vobčas taky třeba uhodíme bokem nebo stehnem do desky toho kavárenského stolečku.
Až si jednou Jindra natluče nos o vývěsný štít nebo reklamu vystrčenou ve výši jeho hlavy ze soukromé fasády do veřejného prostoru, tak pochopí:-))
Jinak ovšem, pokud celou věc vezmeme opravdu vážně, tak naše příspěvky zde, Jindovo příspěvky a blogy nevyjímaje, jsou vystavovány ve veřejném prostoru. Kolik dimenzí jim Jindra přisoudí, je pouze a jen na něm.
Architekti, urbanisté, pracují s veřějným prostranstvím. A to má dimenze čtyři. Tři prostorové a jednu časovou.
2D je plocha, ať už má jakýkoliv tvar, jednotka m^2, 3D je prostor, rovněž jakéhokoliv tvaru, jednotka m^3. Čtvrtý rozměr není čas, jak se tu mylně interpretuje, ale prostě čtvrtý rozměr, my mu říkáme moment setrvačnosti, ale s pohybem to nemá nic společného, jednotka m^4
S tím se počítá běžně pracuje.
Pak máme vychystávku, vázané kroucení, tam se pracuje s "momentem setrvačnosti be vázaném kroucení" a ten je šestého řádu, jednotka m^6.
Je to trochu abstraktní konstrukce, obtížně představitelná, ale funguje to.
Ono se to pak různě pokrátí, požere, až z toho nakonec vyleze napětí, což je působení sily na ploše.
Tak prd čas....
Popravdě, nemůžu říct, že by se mi představa 2D veřejného prostranství nelíbila. To by totiž znamenalo, že ta závora by byla nakreslená na ploše jako čára. Jepici by vadila, mě ovšem ne:-))
Sice ti původně vůbec nešlo o 2D nebo 3D, ale o soukromé versus veřejné, ale jako úkrok stranou se to povedlo:-))
Správnej kluk všemu rozumí a nikdy se nevzdá:-))
Když tu tak skvěle poučuješ celý okolní svět o podobných trivialitách, tak se ještě nauč rozeznávat mužský a ženský rod a z toho se odvozující použití tvrdého a měkkého i v minulém čase přísudku. Zvláště nemůžeš ty rody v jednom souvětí mněnit ("Pokud bychom použily, museli bychom...")
O architektech se tu vyjadřuješ s těžkým despektem a sám se neobtěžuješ po sobě zkotrolovat shodu podmětu s přísudkem.
Já chápu, že se patrně jedná o překlep a nepozornost, ale dost těžce to nabourává tvou věrohodnost.
No, a takhle nahovno píšu i anglicky, německy, španělsky a francouzsky, a když se budu hodně snažut, tak i rusky.
Když nejsi schopen zpochybnit obsah, zpochybníš formu, tradiční metoda...
Problém je ten, že architekt musí mít stavařské vzdělání, a k tomu navíc ještě být trochu výtvarník a umělec. A pak showman co se musí umět prodat.
A takových je bohužel jen hrstka.
Může za to jejich vzdělání, stavařské znalosti jsou upozaděné proti těm "uměleckým" a showmani jsou téměř všichni. To není navážení se, to je skutečnost, realita, fakt.
S pár z nich jsem musel pracovat, dost z nich jsem zkoušel u státnic.
Ale jo, já ti rozumím. Pokud máš a musíš s tím architektem spolupracovat, tak je hodně hloupé, když ti nesmyslně boří tvé konstrukce, když by to při troše víc znalostí nemusel dělat. Kdyby jen trochu víc myslel na tu fyziku a rovnováhu sil. Jeho smělé návrhy by to nemuselo ovlivňovat a přitom by to bylo konstrukčně snadněji realizovatelné.
Jen se při tom hodnocení okolní tuposti architektů, cykloaktivistů a dalších tvých oblíbenců příliš rozohňuješ a pak si to po sobě ani nepřečteš.
To taky, ale to je o celkové koncepci konstrukce, ale problém je i v detailech, prostě hoši by měli vědět, co lze nějak obejít, a co fakt nelze, třeba jako odstranit podporovou diagonálu vazníku, tedy tu, která má největší zatížení a navíc by jí fakt něměl nazývat "šprušle"....
Mám za to, že se architekti dnes více věnují schopnosti sebeprezentace a chybí jim to základní - tedy řemeslo. Tací dříve byli pouze architekti z UMPRUM, nikoliv z ČVUT.
Tak jsem měl pravdu, termím "veřejný prostor" je cykloaktivistická slátanina - nic takového neexistuje, jak jsem správně upozoril.....
Zákon zná termím "veřejné prostranství".....
studujte, hoši, nebo použijte google :-)
Hezky se plácáš po svých zádech, ale na špatném hrobě. Pravdu jsi neměl. Termín veřejný prostor existuje a je hojně využíván architekty (například). Takže jsi upozornil špatně.
Že ti chybí základní kultůrní rozhled není naše chyba.
Studuj, hochu, nebo použij google.
Jestli kulturním rozhledem nazýváš neznalost cykloaktivistických elaborátů a brožurek zkrachovalých architektů či zeměměřičů, tak to mi opravdu asi chybí.
Jinak jsem v "kultůre" dost honěnej, a obcaa si toho i všimnou:
http://www.artplus.cz/en/aukcni-zpravodajstvi/1...
Ano, tohle je "veřejný prostor", ovšem kolega Újezďák tento termín použil v typicky cykloaktovistickém žargónu.
Značkami se nezasírá "veřejný prostor" ale dopravní infrastruktura.
Dalším typický termín je "odložený soukromý majetek" čímž aktivisté a autobijci myslí zaparkovaná vozidla.
A pak už vytvářejí konstrukce jako "odložený soukromý majetek na veřejném prostoru".
Takové to slovíčkaření, kterým chtějí naznačit, že někdo dělá něco na úkor druhého....
Takže, aby bylo jasno, moje cesta, na které mám zaparkované svoje auto, bude "veřejným prostorem" do té doby, než se naseru a dám tam závoru a ceduli "vstup zakázán"...
Jaká dopravní infrastruktura? Zase nemáš pravdu, protože se jedná o dopravně-inženýrská opatření.
A pokud automobil není soukromý majetek, tak co to je? Není to majetek, nebo není v soukromém vlastnictví? Nebo snad není odložený?
Závoru a ceduli si tam klidně dej. Právně závazné to ale nijak nebude. Studuj, hochu, nebo použij google. Doporučuji k prolistování zákon o ochraně přírody a krajiny. Zvláštní pozornost věnuj §63 přístup do krajiny.
No hlavně by Jindra mohl přestat otravovat slovíčkařením a mohl by se presentovat něčím, čemu opravdu rozumí. Není toho zas tak málo.
Ne, já se jen ohrazuji proti aktivistickému patvaru veřejný prostor a upozorňuji, na jeho zneužívání ve spohitosti se tím odloženým soukromým majetkem.
Vyzvětlili jsme si, že se jedná o veřejné orostranství, na kterém za stanovených pidmínek parkují soukromá (ale i jinak vlastněná, vozidla).
Jde mi o jasné odmítnutí podsouvání pidprahových sdělení až kýčovitě trapným pseudoprávnickým žargonem.
Neustálá masáž "tohle by si soukromník na veřejném dovolovat neměl".
Veřejné nepatří aktivistům, a o způsobu využívaní veřejných prostranství by měli rozhodovad občané, prostřednictví volených zástupců, nikoliv nátlakové a vyděračské skupinky z údajných neziskovek.
Tohle hraní s termíny a jejich ohýbání je salámová netoda jak vnutit ostatním svůj pihled na věc.
V posledním roce se objevil tvar "běženci", který vzbuzuje soucitné konotace, a byl masivně včleněn do všech medií. Dnes, konečně, děky spontánnímu odporu veřejnosti, jsou i bruselskoservilní media stále častěji nucena přijimat správný termín "migranti".
Ono "vyhoštění či trestní stíhání běžence" zní, jako bychom lynčovali sirotky, když se použije "migrant" zní to lépe.
A tak místo 3D termínu "prostor" použijte 2D termín "prostranství" a poselství o "odloženém aoukromém majetku" pak dostává úplně jiný, umenšený rozměr, a když se dokodrcáme k autům, zaparkovaným na veřejném prostranství, vymizí z těch slůvek onen "emotický" náboj, a lze se začít věcně bavit.
Mě třeba běženec přijde naprosto neutrální. Horší je to se slovem azylant či uprchlík.
Běženec mě asociuje někoho, kdo někam narychlo prchá nikoliv putuje za lepším íivotem.
Za poslední dva týdny jsem už zaregistroval i označení "přistěhovalec". A to byly články o těch, kteří jsou ještě v těch sběrných táborech nebo ubytovnách... Jako by někdo automaticky počítal s tím, že už tu rovnou všichni zůstanou :-/
Neutrální a obecné označení je migrant. Dělí se na
- ekonomické migranty,
- uprchlíky neboli běžence (osoby prchající před válkou či nesvobodou),
- osoby skrývající se před povinnou vojenskou službou (typickým příkladem jsou v ČR Ukrajinci prchající před povinností sloužit tamnímu režimu),
- organizovaný zločin využívající migračních toků - např. džihádisté s úkoly páchat teroristické činy
- a v neposlední řadě legální migranti, např. studenti (smutným paradoxem je, když unijní pravidla způsobí, že určitá množina studentů musí skončit těsně před doktorátem a ve stejných dnech přijdou do Evropy nepovšimnuti vycvičení teroristé)
Uprchlík neboli běženec je pouze osoba v nouzi s právem na některý z typů mezinárodněprávní ochrany, a to je jen zlomek migrantů, v ČR například ca 10%.
Odložený je úplně něco jiného než si myslíš ty, že je.
Žádný soukromý majetek nesmí být odložený na veřejném prostoru. Odložené věci je majitel povinen odstranit, pokud to neudělá, může to udělat obec (správce prostoru) na náklady vlastníka věci.
Díky mnoha opatřením a zákonům se v současné době odložené věci na veřejném prostoru vyskytují už dost vzácně a téměř vůbec.
Měli bychom si ujasnit zda se bavíme se o právnickém, sémantickém či lexikálním významu.
Já používám sémantický význam.
********************
A paragraf by pro právní význam nebyl?
Když sémantický, tak sémantický.
Můžeš mi tedy říct, co kde vidíš odloženého na veřejném prostoru?
Dej příklad co si představuješ pod významem odloženo.
A nezačínej autama, ta nejsou odložená, pokud jsou řádně registrovaná a mají platnou STK.
Zkus něco jiného.
Například když nepoužívám lyže (po-pá), tak je obvykle odkládám v předsíni. Když jdu do divadla, tak zimník odkládám v šatně.
Jsou to věci které aktuálně nepoužívám a proto jsem je někam odložil kde si je zase vezmu, až je budu chtít použít.
Automobil zaparkovaný na ulici není aktuálně používaný a zcela nepochybně bude znovu použitý až to jeho majitel uzná za vhodné. Pokud tento stav nepovažuješ za odložený, tak mi napiš jaké slovo (opak "právě používaný") bych měl zvolit.
Kabát a lyže sice odkládáš a většina lidí ten výraz používá, ale přesnější a správné má být ukládáš v šatně, skladu, sklepě apod., ale nikdy na veřejném prostoru.
Věci ukládáš s výhledem na jejich další použití.
Pokud věci odložíš, tak už se nepředpokládá jejich nějaké další použití. Pokud kabát nebo lyže odložíš na veřejném prostranství, třeba u kontejnerů, tak je brzo někdo odstraní.
Auto, které je řádně registrovaným vozidlem neodkládáš ani neukládáš, ale parkuješ. Vozidla se parkují.
Pokud auto pozbývá registrace nebo nemá platnou STK, tak to již není motorovým vozidlem jako takovým, ale je to jen automobil - věc, která neslouží k provozu na pozemní komunikaci a tedy nesmí být odstaveno na veřejném prostoru.
Majitel je povinen odstavené auto (nikoliv motorové vozidlo určené k provozu na pozemní komunikaci) neprodleně sám odstranit. Pokud tak neudělá, tak po marné výzvě to může a měla by provést obec na jeho náklady.
Něco vlastním, teď to nechci používat, tak to XXXX (uložím/zaparkuji), abych si to tam potom mohl vyzvednout a znovu použít. V čem se pak "uložení" liší od "zaparkování"?
Pokud Ti to udělá lépe, tak klidně budu používat "ukládat automobil ve veřejném prostoru" než "odkládat". :-)
Mě je celkem jedno jak označuješ to co děláš, ale pokud už chceš slovíčkařit a začneš do běžné diskuse zatahovat výklady slov, tak bys ale potom měl používat správná slova a ne si něco překrucovat podle toho jak by se to tobě líbilo a jak to neustále děláš.
Sice nevim proč jednou do běžného pokecu vytáhneš sémantický výklad a vzápětí použiješ nesmyslné výrazy označující parkování vozidel.
Smiř se s tím, že vozidla určená k provozu na pozemní komunikacích se ani neodkládají, ani neukládají, ale vozidla se parkují na místech k tomu určených, nebo tam kde to není zákonem nebo nebo místní úpravou pravidel zakázané.
Je věcí majitele (správce) místa akomunikace zda povolí nebo nepovolí tam vozidlům parkovat a za jakých podmínek. Někde se za to platí, někde to je bezplatné. Podmínky si určuje správce.
Vážně nechápu s čím máš neustále problém.
Pokud si myslíš, že by se někde nemělo parkovat nebo by se za parkování platit, tak se obrať na správce komunikace a dohaduj se o tom s ním.
A jinak sis správně povšiml, že lidé k ukládání vlastního majetku používají vlastní či pronajaté prostory (tj. zajišťují si je na vlastní náklady). U automobilů by to mělo být zrovna tak. Nevím proč by se předmět "automobil" měl v tomto ohledu nějak odlišovat od předmětu "kolo", "lyže" či "zimník".
Já jsem si nepovšiml, já to vím a už mnoho let.
U aut je to úplně stejné, také parkují na místech k tomu určených a za podmínek určených majitelem nebo správce.
Pokud někdo nedodrží podmínky, tak se vystavuje nějaké sankci nebo jiné újmě.
Pokud nejde o vozidlo určení k provozu, tak na veřejném místě nesmí bát a majitel ho musí odstranit.
Jak to je jsem už psal, přečti si to.
Fakt netuším s čím máš stále problém.
Hraboshi, navrhni změnu zákonů, že se auta nesmí bezplatně parkovat na veřejných prostranstvích, mimo placená parkoviště. Když seženeš dostatečnou podporu, tak to projde a uzákoní se, bude to tak.
Zatím je rozšířenější zájem, aby to bylo tak, jak to je. A tak jsou postaveny a schváleny zákony, požadované většinou. Smiř se s tím.
Mimochodem, zrovna nedávno jsme si o tomhle psali, pamatuješ ? Teď zrovna zpochybňuješ něco, na čem se prostřednictvím zastupitelů usnesla většina ;-)
Co jsem zpochybnil? Já někdy psal o zákazu parkování zdarma na veřejných prostranstvích? KDE?
(PŘESNĚ TAKHLE, vznikají pomluvy)
Máš pravdu. Ty tady horuješ pouze proti bezplatnému odkládání soukromých věcí na veřejném prostranství (konkrétně automobilů), proti parkování opravdu ani slůvko. :-))))
Znovu se musím zeptat KDE v tomto tématu?
Ano, jinde obhajuji parkování jako službu za kterou je normální platit (a vyžadovat platbu). Ale tentokrát jsem o tom nic nepsal. A už vůbec nikdy jsem nepsal o tom, že by mělo být ZAKÁZÁNO bezplatné parkování ve veřejném prostoru.
Tak kde je teda problém?
Četl si co jsem ti napsal?
Hele, tentokrát ti tu hru nežeru ;-)
---------------
"A stejně jako považuji za přirozené, že si zajišťuji a platím za odložení svých lyží a zimníků, stejně přirozené je, aby se platilo za odkládání automobilů."
Datum: dnes v 16:42
Autor: Hrabosh
----------------------
"A jinak sis správně povšiml, že lidé k ukládání vlastního majetku používají vlastní či pronajaté prostory (tj. zajišťují si je na vlastní náklady). U automobilů by to mělo být zrovna tak. Nevím proč by se předmět "automobil" měl v tomto ohledu nějak odlišovat od předmětu "kolo", "lyže" či "zimník"."
Datum: dnes v 17:59
Autor: Hrabosh
----------------------
A na oplátku - kde já píšu, že ty něco píšeš o zákazu parkování zdarma ?? (Takhle, překrucováním, taky vznikají pomluvy ;-)
Jen jsem ti navrhl, abys to prosadil, zcela v duchu tvých předchozích, i sem zkopírovaných příspěvků.
Hraboshi, navrhni změnu zákonů, že se auta nesmí bezplatně parkovat na veřejných prostranstvích, mimo placená parkoviště. Když seženeš dostatečnou podporu, tak to projde a uzákoní se, bude to tak.
(...)
Teď zrovna zpochybňuješ něco, na čem se prostřednictvím zastupitelů usnesla většina ;-)
A s čím máš problém ?
Prosaď změnu, třeba ten zákaz - a odložená auta zmizí z ulic.
/
Tím, o čem tady celou dobu melduješ - tedy o "veřejném prostoru", lyžích, kabátech a odložených autech jdeš proti tomu, na čem se v průběhu let tak nějak usnesla většina, ne ?
Vidíš v tom snad nějaký rozpor, nebo nějakou pomluvu ?
No už se mantinely trochu posouvají. Některé radnice si začaly například uvědomovat, že využití centrálního náměstí pro parkování aut ať placené či bezplatné není nejlepší způsob využití takto drahého prostoru. Takže zákony se nepřepisují, ani to není celkem zapotřebí, jen se upravují způsoby v některých obcích.
Jo, taky už pár náměstí takhle chcíplo na nezájem a ještě rádi to honem vrátili zpátky.
To když nemohli na náměstí dojet autem a zaparkovat, tak začali jezdit jinam? Kdyby Pánbůh dal, to by byla úleva :)
Takhle to zní vesele, ale když pak jdeš kolem souvislé řady zaprášených výloh prázdných kšeftů a zavřených restaurací, už to tak nepůsobí.
Ale tak to holt dopadá, když se furt někdo snaží scát proti větru...
Pod Hraboshe uz nemuzu, tak sem:
pokud jste sel pres Prikopy a Vaclavak, musel jste par slepych vykladu mijet. Nebo nevidite rozdil na tech par metrech? Umrtveny spodek VN Vam pripada v poradku?
A pokud neznate zadne umrtvene namesti, udelejte si vylet do Strakonic ;) ziskana zkusenost je nad prenesenou.
To je nepřenosné. Umrtvené náměstí má i Šluknov, Rumburk i Varnsdorf i když se tam (ve Šluknově dokonce bezplatně) může parkovat. Strakonice mohou mít podobný problém. Kdo by tam co chtěl dělat? Nemohu najít jeden důvod proč bych třeba ve Šluknově chtěl jít na náměstí, pokud nepotřebuji do lékárny a to tak často není.
V HK zavedli na historickém Velkém náměstí nehorázné parkovné (50 Kč/hod) a tak tak se tam udrželo pár hospod. Vedlejší Malé bez parkování víceméně zeje prázdnotou, přežívá tam pár méně komerčních záležitostí, vesměs tažených z jiných zdrojů.
Pamatuju zive namesti ve Strakonicich a muzu srovnávat se stavem, když jsou tam ted všude "pesi zony" a místo namesti je podivny sisoid s dopravnim režimem kruhového objezdu a s jedinym vjezdem/vyjezdem.
Podobne "oziveni veřejného prostoru (3D prostoru :) )ted chystaji v Pisku. tam je zatím v centru zivo, na namesti se da vjet, parkovat, nakoupit, najist se, projit se ..... uz se tesim na stav po oziveni, zklidneni, humanizaci, ci jak se to ted korektne nazyva :(
velmi podobny proces probehl v C.B na Lannove tride. Auta pryc, vsude pesi zona - a lidi korzuji po namesti kam se zatím smi vjet. I když mistni odnoz Auto*Matu (zvana Cyklobudejovice) uz se snazi o humanizaci i tam.
Já o žádném u nás ve městě nevím. Možná někde na vsi.
Využívat k parkování historická náměstí je špatně, ale zajistit parkování co nejblííe centra je pro chod města nezbytné, ať se to líbí nebo ne. Dobre to má řešeno město Bochum, celé centrum je podsklepeno podzemním parkovištěm, ale tam jim udélali základovou jámu spojenecké nálety :-)
Jinak, hezky do vlastních řad, Brahmo, ten ForBike, byl jsi tam? Viděl si to parkoviště?
Proč ksakru ti všichni lidé, co jsou tak velocipédní, tam nepřijeli na kole nebo sockou?
Popř kombinací socky a kola?
Nějak se ta "vychova" nedaří ani ve vlastních řadách. Nebo spíše, je jednodusši kázati vodu a píti víno.
A kdyby všichni přijeli na kolech, tak by je dali kam?!?
Vzít sebou dovnitř, to by se tam nevešla ani polovina návštěvníků a parkoviště je jen volná plocha - nic, k čemu by se kolo dalo přivázat. Pokud tedy nepočítám plot, ale ten střihnout není problém a i u něj je místo velmi omezeno.
A nebo k lampě
https://www.youtube.com/watch?v=jC_SxQ55r7o
Na druhou stranu jaké využití toho prostoru pak nastává ?
Jaké nejlepší ?
Když o víkendu dojedu na nějaké autoprázdné náměstí na kole tak první, čeho si všimnu, že je jaksi vůbec celé prázdné...
Možná je to tím víkendem, ale jaké nejlepší využití náměstí máš vlastně na mysli ?
Tak si představuji, jak za Karla IV, Rudolfa II. nebo za Marie Terezie či začátku vlády Franz Josefa někdo zakáže vjezd na náměstí individuální dopravě, tedy jezdcům na koních :) se slovy " že existuje dozajista lepší využití, třeba ležení na dlažbě na dekách a naslouchání alternativní hudbě :)
tak si odložte lyže a zimník na ulici :)
Navíc šatnu v divadle udělali kvůli lidem i když by tam mohla býti třeba druhá scéna, kiosek nebo sklad rekvizit, nebo mohlo být divadlo o kousek menší a ušetřilo by se na energiích a údržbe ...
Obětovali kousek veřejného prostoru pro váš zimník a vám to přijde naprosto přirozené a správné.
Navíc vy jdete do divadla několikrát za nějakou dobu, když ho zrovna "chcete použít" ale ono tam stojí furt i když tam nejste a i když není plné :)
Proč? Tedy, klidně si na ulici postavím dobře zabezpečnou kůlnu. Za sedm stovek za rok (teď dvanáct) za nějakých 10-15m2 to je prakticky zadarmo.
Když to divadlo využívám, tak, tak za něj platím. Parkovací místa jsou tam taky pořád, i když na nich neparkuji, a nikdo za ně neplatí.
... a jak je to ve skutečnosti.
http://www.autoweb.cz/beran-kruhove-objezdy-a...
Ovšem tento výklad vlastně potvrzuje že je to "ve skutečnosti" přesně tak, jak říkají ty údajně hysterické reakce v médiích, jen to má jiný teoretický rámec.
Ano, poslední věta " pravidla jsou pořád stejná, takže pokud ty značky někde chyběly dnes (jakkoli by neměly chybět), tak jsme stejně tak i dosud museli dávat přednost zprava." je sice pravdivá (na to mě už za předchozího znění upozornily děti, které se to tak i učily v autoškole), nicmnéna ta vsuvka "jakoli by neměly chybět" je poměrně zásadní.
Doteď platilo "jakkoli by neměly chybět" a domnívám se, že pravděpodobnost, že někde chyběly, byla mizivá. Odteď už chybět mohou. Se všemi dopady zmíněnými v "hysterických" reakcích.
plus bod :)
Značky asi chybět nebudou, to jsouc přeci peníze které se dají utratit a to obce, přes všechno to finační bědování, dělají ze všeho nejraději...
Dneska jsem si při návratu z kola schválně projel kousek od nás " zklidněnou ulici" Hodkovskou, což je ulice která má domy jen z jihu a na severu je po celé délce les.
Co myslíte co s ní udělali po asfaltaci za akci ? ¨
Asi se lekli toho hladkého asfaltu tak to hned zjednosměrnili, dali tam zpomalovací hrby přes celou křižovatku, přestože tam mrskli i 3Oku, namalovali tam přechody pro chodce do lesa a z lesa a před ty přechody daly značky přechod pro chodce :(
Krom toho v každé křižovatce jsou přikázané směry jízdy, zákazy vjezdu, zákazy parkování a nějaké cedule ve smyslu že tudy do lesa a tady že to je už ten les, nemám sílu to počítat, ale odhajuji že podél lesa vyrostlo tolik značek, že kdyby ty tyče byly stromy, tak by to stačilo na malý háj.
A když nad tím, veden tématem přemýšlím, tak máme vlastně kliku, že nám tam neudělali (polo)kruháky aby jsme to měli ještě mnohem bezpečnější... a vsadím se, kdyby s tím někdo přišel, tak by to nikomu z ochrany lesa nevadilo, že by kruhák trošku zasahoval do míst, kde si dnes nesmíte ani opřít auto, protože se chrání les....
No já s tím souhlasím. Z hlediska litery zákona se nic nezměnilo. Osobně jsem nikdy značku kruhového objezdu nebrala jako značku upravující přednost. Je to značka příkazová, označuje přikázaný směr jízdy. Značky upravující přednost jsou čtyři a všechny jsou jednoznačně odlišitelné i charakteristickým tvarem.
Takže pokud jsi na kruháči neměla před každým novým nájezdem čtverec postavený na špici, který by ti říkal, že jsi na hlavní, tak jsi dávala přednost zprava?
Vzít tu literu zákona dle páně Berana doslova, tak vlastně prakticky všechny kruháče musely být trvale ucpané, protože ten, co najížděl měl trojúhelník, ale ten co byl na kruháči, neměl nic (až na výjimky) a měl by tedy dávat přednost zprava...
Pokud se něco změnilo, tak to, že na to teď média upozorňují. Teoreticky by se mohla změnit praxe označování kruháčů, jako že by na vjezdu ty trojúhelníky přestali dávat. Ale nemyslím, že by k tomu došlo v nějakém významném měřítku.
Jinak, jen bych připomněla. Dávejte na to pozor, pokud jezdíte v cizině. Kupříkladu ve Francii se skutečně vyskytují kruháče obou typů, tedy ty, kde má přednost vozidlo na kruháči i ty, kde platí přednost zprava. Pozná se to právě podle toho trojúhelníku na vjezdu.
Jo, jenže to pozná ten, kdo vjíždí. Ten, co po něm jede, dejme tomu může koukat, zda to podle tvaru značky pozná, ale koukat na "cizí" značky zezadu a řídit se podle nich, je už takové trochu překombinované.
No počkej, ten co po tom kruháči jede, ten na něj někudy musel vjet. A tudíž tu značku, která je u každého vjezdu na předmětný kruháč viděl. Odhadovat podle tvaru tak opravdu nemusí :o)))
Bod. Takhle přeci léta ty kruháky jezdíme. Vjedeme na něj a řídíme se podle značky na vjezdu.
Jinak, já teď přesně nevím, zeptejte se Jindry, je zrovna v Paříži, ale mám pocit, že onen slavný kruhák kolem Vítězného oblouku, kde mimochodem platí přednost zprava, ani jako kruhák označen není. Snad je tam jen na vjezdu značka zákazu jízdy vlevo.
(Já to nikdy ani autem ani na kole nejela, tak nevím přesně, Jindra by snad mohl ty značky nafotit)
Přiznám se, že pro moje ježdění po našich kruháčích je mi značení kruháče u Vítězného oblouku v Paříži tak nějak fuk...
Chápu.
Jestlipak si vzpomeneš, co máme za značky na vjezdu na "Vítězné náměstí" v Praze.
Nedávno mě vezla někam dcera a na vjezdu na okruh vypadly semafory, svítily přerušovaně oranžově. Dcera znejistěla a ptala se mě, jak to projedeme.
No předci, podle značek, jsou namalované pod každým semaforem. A kdyby nebyly, tak platí jedno jediné, základní, ženevské pravidlo. Přednost zprava. Vše, označeno značkami, je odvozenina.
Na Kulaťáku přece žádné semafory nejsou?!? Nebo asi tak před 14 dny nebyly...
A jestli si správně pamatuji, tak je tam trojúhelník.
Takže by to nebyl kruháč, ale soustava křižovatek bez rozlišení hlavní. A směr je daný těmi zákazy odbočení.
Platí tam přednost zprava, ale značka kruhák tam není. https://www.google.cz/maps/@48.8733701,2...!3m6!1e1!3m4!1srPvAZT52nv4Ql-o824kGQg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Jo, takhle to platilo a platí. Je to jedna křižovatka a mělo by to být jednotné ze všech směrů.
Problém by ale mohl nastat v nestandardních situacích.
Například nějaký tůrista neznalý místní situace najede na kruhák a při hledání správného výjezdu krapet zazmatkuje a vypustí z kebule, jak tam vlastně vjel. S předností, nebo bez ? Já vím, jeho problém. Ale na chaos a případný karambol zaděláno.
Nebo nešťastná situace, kdy z jednoho směru nějakým nedopatřením cedule přednosti zmizí (nepravděpodobná krádež, pravděpodobnější uražení náklaďákem...). Stává se to minimálně, ale stát se může. A zas je na problém zaděláno.
Doteď to bylo jasné. Kdo přijížděl ke kruháku, věděl, že vždy dává přednost a že tam ta značka chybí. Kdo jel po kruháku a "ztratil se", zas věděl že je vždy na forhontu. Bylo to jednoznačné. Teď už ne.
Nechápu to. Měla by být snaha pravidla zjednodušovat, situace dělat jednoznačnější a blbovzdornější, předcházet tím momentu lidské chyby.
Ale zákonodárci né, jdou opačným směrem, průserům naproti...
Jo tak "ztratit" se na kruháči, to se mi v neznámých městech stává docela pravidelně.
Řeším to tak, že si holt ten kruháč v klídku objedu dokola dvakrát nebo třikrát - dokud zkrátka nevím, kudy a jak chci vyfičet :o)))
Jo, doteď sis zakroužila. Odteď bys taky mohla poskakovat od vjezdu ke vjezdu :-))
V tom případě bych ale měla čas přečíst si směrovky a zjistit, kterým že to výjezdem potřebuji vyjet :o)))
Tak už jsme konečně objevili první výhodu nového stavu :-)
Pokud zmizí cedule přednosti na straně toho, kdo má a musí přednost dát, tak je to průšvih. Cedule hlavní silnice se dost často na křižovaktách v cizině nedává, neberou to jako párové značky, prostě jedeš ke křižovatce, potenciálně nebezpečná situace, noha připravená na brzdě. Koukáš vpravo.
Amíci tam klidně dají full stop pro všechny směry a nemají z toho osypky.
Nevím, ještě jsem se s tím nikde nesetkal, že by nebyl trojúhelník s označením hlavní párový. To píšeš o kterých zemích ?
Je-li full stop, je to stejný, jak bez označení, akorát že se zastavuje. Když jim to tak vyhovuje, proč ne.
To píšu zrovna třeba o Francii. Tam si klidně tu špejli s vyznačením hlavní (pokud vede rovně a ne do vinglu) vypustí.
Nemyslíš třeba křižovatku mimo obec ? To se nedává "žlutej čtverec" P2 ani u nás. Jen trojúhelník P1 a označení tvaru křižovatky E2b
Jo tak tohle mě pěkně štve, protože když jedu po hlavní, tak u takové křižovatky vždycky dost znejistím, jestli mám dát přednost zprava nebo ne, páč v mém směru není značka.
Pak šmíruju, jestli je z vedlejší obrácený trojúhelník...
Ale vždyť ty dvě značky ti to jasně říkají. Trojúhelník P1, že je v křižovatce upravená přednost a E2b jasně zobrazuje, která je hlavní a která vedlejší.
Myslím tředa spousty křižovatek v obci:-))
Když to vezmeš logicky, tak ten, co přednost dávat nemá a nemusí, jen sundá nohu z plynu a přesune ji nad brzdový pedál. Jindra by tomu možná řekl, že je to zdržování:-))
No jo. Jiný kraj jiný mrav skutečně asi platí. Teď jsem "pocoural po Metzu a v rezidenční čtvrti, kde obecně je téměř všude přednost zprava, se občas vyskytne nějaká ta stopka. Jenže je pro ty "na hlavní" vždy jasně zřetelná podle lajnování na zemi. Oni mají průběžné, ten se stopkou má před sebou půl metru silnou lajnu napříč, vystrčenou až do "hlaní" ulice. V zimě asi někdy méně zřetelné, ale asi jim tam moc nechumelí :-)
Jindra nemá nic proti zdržování, pokud bude bezpečně provedeno. Proto místo píednosti zprava, kterou by měl dávat ten, kdo jede na vyrazně dominantní ulici těm, co najíždějí z malinkých bočních, by zásadně použil trojúhelník, popř. stopku.
Jindra si uvědomuje, že existují místa, kde je potřeba zpomalit vozidla, ale k tomuto zpomalení používat nelogicky přednost zprava je nebezpečný hazard.
Existuje řada jiných technických možností jak toho dosáhnout, bezpečných a spolehlivých.
Jasně, ale to je právě to, v čem je ta nejasnost.
Buď je kruháč jeden "prvek", který se celý něčím řídí... nebo je to jen přikázaný směr a dále se řídí běžnými značkami.
V tom druhém případě mi při stávajícím značení nezbyde než uhadovat. Buď podle tvaru zezadu, nebo podle toho, že co bylo na jedné křižovatce, bude i na všech ostatních.
Prostě tento výklad je silně zmatečný, bohužel... Ono se to v poslední době po praktické stránce usadilo poměrně bezproblémově, nicméně pokud půjdeme striktně podle výkladu pana Berana... chtě nechtě z toho vyplynou takové blbosti, jaké jsem napsala.
Tak pokud bych měla uvažovat, že na každém vjezdu na kruháč může být jiné značení, resp. nemusí být vůbec, to by už bylo trošku magorství, nemyslíš?!?
To snad ani v reálu nejde...
Jasně že myslím, že by to bylo magorství.
Jenže jsem četla ten výklad, co na něj Joe odkazoval na začátku tohoto podvlákna - a hlavně odpovědi autora článkku v diskuzi pod ním. A bohužel ten jeho výklad k tomuto "magorství" vede. A pokud se půjde striktně po znění zákona, tak se dokonce ani nedá říct, že nemá pravdu...
Ano, to magorství je dotaženo do ultra, jak jsem nikdy nesledoval značky kolem kruháčů tak dneska ráno cestou z práce jsem se na to zaměřil a opravdu-těch x kruháčů co jsem potkal bylo osazeno poctivě před "dej přednost" a na kruhu "hl.silnice", normálně jsem čuměl na tu množinu značek a přitom by stačilo pravidlo "na kruháči máš přednost" a jedna značka před vjezdem na kruháč , komplikovat to možností "bez označení platí pravidlo pravé ruky" a ještě to nechat na rozhodnutí obce co vlastně bude platit je cesta do pekel a průseru.
U nás v širém okolí jsou ty značky určující hlavní (žlutý čtverec na špici) jen na několika málo hodně rozlehlých. Jinak nikde.
Tak to máte blbý, dávat poctivě přednost zprava třeba i třikrát na 50-sáti metrech :-( to bude kroucení hlavou řidičů zprava a troubení zezadu.
Třeba je za tou změnou velkej kšeft a výrobce značek už se třese na obrovskou zakázku. Těch značek budou potřeba tisíce...
Začínáš myslet politicky!
Jenomže páně Beran je s prominutím blb, protože tvrdí, že kruhový objez je soustava samostatných křižovatek ve tvaru T.
Ve skutečnosti jde o jednu křižovatku se zvláštním režimem průjezdu, křižovatka s kruhovým objezdem ve směru šipek. A když jde o jednu křižovatku, tak v na celé křižovatce platí pouze jeden režim nastavený při příjezdu do křižovatky a ten musí platit až do jejího opuštění.
Takže staří aby jen na vjezdu byla upravena přednost v jízdě a tím pádem je každému jasné, že přednost musí platit po celém objezdu. Nemůže se v průběhu měnit.
To, že se někde na zvlášť rozhlehlých křižovatkách uvnitř umísťují dopravní značky s vyznačením hlavní silnice a přednosti v jízdě, tak to je jen pro zdůraznění stavu na vjezdu do křižovatky. Značení nesmí být v rozporu.
Do konce roku platilo z vyhlášky, že při nájezdu na kruhák se musela dávat přednost a kdo byl v kruháku tak měl přednost i kdyby značky někdo ukradl nebo nějaký blbec omylem oddělal. Platnost přednosti byla daná zákonem. Žádný jiný výklad nebyl a nemohl být.
Dnes bohužel to tak není a pokud náhodou někdo oddělá jednu značku přednosti v jízdě na na jednom nájezdu a na dalších zůstanou, tak vznikne hrozný chaos a zmatek a hromada nepříjemností.
Jen všichni doufejme, že se tak nikdy nestane.
...že jsem se kodrcala do Lidla, abych nakoupila ty duše...no a oni mají jen 26tky a 28čky. A já potřebuju devětadvacítky:-))
Čumím do aktuálního letáku a žádné duše nevidím:-)
Já už jsem takovej zpátečník. Nečumím do letáku, ale když jedu kolem obchodu, načumnu rovnou do regálu. Dnes jsem čuměla marně.
Ale nevadí. Koupím v úterý v cyklokšeftu. Teď jak všude v metru nás cyklisty lákají na ježdění na kole, tak už mám absťák. Chystám se od středy začít dojíždět do práce na kole. Už se moc těším!
Jako jezdit s kolem metrem nebo přímo na kole?
29" nemám, takže jsem se o to ještě víc nezajímal, ale žil jsem v přesvědčení, že na tzv.29" jsou 28" duše, patřičného "průřezu".
Že 28" a 29" jedno jest. (mj. třeba i Schwalbe to tak vidí)http://www.kupkolo.cz/29-duse-schwalbe-sv19...
:-))
Jj, já dokonce myslím, že i Schwalbe by viděl toho smailíka na konci:-))
Pičusové :-((( Sami si doma pořádek udělat neumí, přímo na to serou, ale teď mají plnou hlavu sraček jak tady v EU obyčejným lidem znepříjemnit život, samozřejmě "v zájmu jejich bezpečnosti" :-(((
http://zpravy.idnes.cz/mourad-laachraoui-o...
Sorry za tu vulgaritu, ale to mně tak nadzvedlo, že se udržet prostě nedá :-/
Ještě dodatek
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/398611...
:-(
A zkusil's ten nerez magnetem?
Nemusí být vždy směroplatné :-)
Jasne ze ne, ale kdyz prilozis magnet na nejakou trinactku, drzi na ni jak zidovina. Ze sedmnactky spadne, chrom je mrcha.:-)
Zelení sráči, pardon, ale pro tohle nemohu najít mírnější slovník:
http://ekonomika.idnes.cz/za-vstup-do-lesa...
Nechci ten počin nijak hájit, ale raději bych nejprve viděla tu vyhlášku než zprávu na novinkách.
Tak až to bude v podobě "vyhlášky" (resp. novely zákona), tak už se člověk může jen vytáčet... dokud je to ve fázi ministerského návrhu, tak je docela dobré na to upozorňovat a diskutovat.
Jistě, ale nejsem si jista, jestli tohle je to pravé místo, kde "na to" upozorňovat a diskutovat bude mít potřebný dopad...
Holt je v Parlamentu víc svátečních lovců, než turistů a cyklistů. Ale byl by to hnus, takhle protěžovat zábavu/hobby jedné malé skupinky proti zbytku společnosti.
Kohopak my vlastně máme za pos.ance?
PS.: Myslivci mi leží (zas) v žaludku už od ledna. Vraceli jsme se pěšky ze Smrku a od Tišiny šli po asfaltce. Na plácku tam parkovalo asi deset teréňáků, z toho pár s rakouskou značkou. Zeptal jsem se jednoho, jestli ještě pojede někdo nahoru abychom si dávali pozor. Vtipálek - že prý nám daj 10 minut náskok a pak vyrazej dolů, hahaha.
No a z první zatáčky na nás na tom uklouzaným sněhu vylít zdola další a postupně ještě aspoň 5-6. Chápu, že nechtěli do kopce ubírat, ale skákat furt do závějí v příkopech (se psem na lajně), nebylo nic-moc. A ještě se nám jedni blbečci, co seděli na korbě chechtali.
No zakřičel a zanadával jsem si trochu ...
Foldynu.
https://www.psp.cz/sqw/snem.sqw?id=586
V senátu Linharta.
Hmmm, zmetci chtějí zakazovat lidem vstupovat na pozemky, které jim ani nepatří :-( Kdo z nás to má??? :-/
Jen jestli v tom nemá prsty i lesácká lobby... Takovej bordel, kterej jsou schopni udělat v lese během těžby, to by člověk blil. Doteď to mohl nějaký pozorný návštěvník lesa poměrně zatepla nabonzovat úřadům. Případně i nelegální těžbu nebo alespoň nadměrnou... Pokud tenhle zákon projde, tak z lesů za chvíli nezbude nic a na nějaké včasné protiopatření už bude dááávno pozdě :-/
Troufám si tvrdit, že s tímhle lesáci fakt nemají nic společného. Do značné míry by to mohlo omezit i je v jejich práci, proto tak nějak spoléhám na lesáky, že se proti tomu dost opřou a budou logicky argumentovat a se sílou jejich hlasu už by to mohlo něco změnit.
Jinak samozřejmě by se samozřejmě měli ozvat všichni co berou velký dotace na rozvoj cestovního ruchu a turistiky.
umělá blonďatá inteligence, která teď odešla. blbá jak malovaný sáně. děs.
stojí před stojánkem s křídama a ptá se: "můžete mi říct, která z nich je bílá?"
tak jsem jí jich asi 5 ukázal různě po stojánku. "a to mám jako poznat jak, která je bílá?"
říkám: "bílou snad pozná každý, ne?"
pak ukazuje na světle růžovou (tělovou) a říká: "a tohle není bílá? a jak to mám jako poznat?"
"ne, to je růžová"
"vy jste příjemný jak prdel"
vzhledem k tomu, že si vzala i vizitku, kde je kontakt na vedení, tak si asi bude stěžovat :-D
musím šéfce preventivně napsat první, ať to zas neřeší ředitelka :-D
ale spravil to pán, který přišel pár minut po ní, jestli tu máme benzínový čistič. v papírnictví. dneska to bude teda den :-))
Seš nepoučitelnej, jdeš problémům naproti. Tu růžovou jsi jí měl jako bílou schválit a doporučit. Bylo by to nediskriminující a politicky korektní.
já myslím, že jsem se měl vytasit s hráškově fijalovou. ale to by mi zas mohla o zem třísknout tou sadou kříd, co už měla v ruce a to by pak nedopadlo dobře :-D
Pro ty křídy? Pro tebe? Pro ní? :-)
nedopadlo by to dobře pro ty křídy, protože by byly na šrot, pak pro ni, protože kdyby je nezaplatila, tak bych jí flákl, a pak pro mě, protože by si to určitě nenechala líbit :-D
Ty si, Lado, ty zazitky nekam znamenej, muzes je pak knizne vydat. Pan Hrabal toho v hospode moc nenamluvil a jenom poslouchal. A tohle se fakt stalo? 8-O
P.S. Netusil jsem, ze se chodnikovy kridz prodavaj I jako kusovky. Tady jedom v sadach a jeste takovy vyblity barvy.
chodníkový se prodávají i po barvách kusově, ale asi jen 5 odstínů. todle jsou rozmazky - suché pastely, říká se tomu různě, a je to spíš na papír. i když, už jsem s tím viděl i něco namalovaného na zdi a pak přestříkaného lakem na vlasy :)
to by si mohl zaznamenávat skoro každý, kdo dělá s lidmi. zlatá fabrika u pásu, s láskou na ni vzpomínám :-D
dneska fakt jedou. jen nevím na čem. takže další požadavky - plastové lopatky a automapy
asi se dneska někde vylíhli :-)))
Aspoň vidíš čím můžeš doplnit sortiment a zvýšit tržby :o)
U nás je papírnictví, kde mají kromě standardního sortimentu i drobné hračky pro děti a třeba i masky a všechno možný i nemožný. Chodím tam ráda, protože tam seženu i to, co vůbec nepotřebuji :o)))
jj, taky už jsem párkrát v Kotvě byl.
Máš v těch poličkách hrozný bordel a nemáš to popsané, tak se nediv :-)
Správně. Každá křída by měla být označena cedulkou, jaká je to barva :o)))
Nejlépe v barevném prostoru L*a*b.
Jistě, aby to bylo jednoznačné a nezaměnitelné.
U kříd stačí RAL. Ale hlavně by neměly být pomíchané a jednotlivé odstíny v přihrádkách by měly být seřazené podle spektra ...
Možná, ale určitě ve dvou, trošku, rozdílných vyhotoveních ;-) Proč, to je snad jasné :-)
dobrá cedulka, asi vytisknu a pověsím vedle stojánku :-D
Tak hlavně, až cedulku uvidí tvůj šéf, aby nezačal shánět prodavačku
prodavačku si sháním sám, nová bude v pondělí nastupovat. v jednom to táhnu už 3 týdny a začínám toho mít tak akorát :-)
Tak při pohovoru zkus, jestli není barvoslepá a jestli rozezná bílou od růžový :-)
Správný prodavač musí dokázat prodat, zákazník přijde pro bílou křídu(třeba není) a odejde s růžovou a s pocitem že právě takovou chtěl původně koupit.
Nechceš si tam vzít Vdovu? Mohli byste si hezky vypomáhat, abyste toho neměli moc.
každá křída má číslo a hned vedle stojánku je barevnice s čísly a názvy barev
http://www.koh-i-noor.cz/shop/barevnice-krid...
případně
http://www.koh-i-noor.cz/media/files/content...
asi na třetí straně.
a komu se to nelíbí, ať mi ... :-P
estráda pokračuje. je tu další umělá blonďatá inteligence, tentokrát tak 55 let. nemůže nějak pochopit, že rozdíl mezi 130g, 250g a 500g herkulesem je v OBJEMU a ne v DRUHU lepidla.
že je to stejné lepidlo a ne různé na něco jiného. po deseti minutách už tu obrací oči v sloup i zákazníci. zavřu a jdu domů, tohle nemám zapotřebí :-)))
EDIT: už stihla i odšroubovat víčko a naklonit pixlu o 90 stupňů, aby si s odšroubovaným víčkem! přečetla, co je na etiketě. naštěstí to byla půlkilovka, co je ještě zazátkovaná.. rozlít mi tu herkules do regálu, tak živá neodejde :-D
Pozor? To by tak mohl být Cyril Mišon a pak zle nedobře.
Nojo, ale gramy jsou jednotky hmotnosti, ne objemu. :-) Nemas to holt lehky.
"Uz jste jed letos hribky?" "Nejed, ale tenhle novej marockej sultan bude asi moc hodnej clovek." :-))
Ale, nejak jsem se zasnil. :-) http://m.litfile.net/read/78597/74831-75834...
EU chce regulovat veškerý humor, nepřeložitelné vtipy zmizí z webu
1. dubna 2016
Parodie budou muset být jasně označeny, vtipná videa musejí obsahovat varování a z internetových stránek zmizí vtipy, které nelze přeložit do všech unijních jazyků. Nová evropská směrnice chce zavést regulaci překladu humorného obsahu. Má za cíl ochránit evropskou kulturu i rovnou hospodářskou soutěž.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/eu-chce-regulovat...
Tak to už fakt přehánějí!!!
Ale konec konců nemusí to být tak špatný. Když přijedu do ciziny a někdo se něčemu bude smát, tak budu vědět, že to je vtipné a tak se můžu taky smát i když ani nevím čemu, ale budu mít jistotu, že to bylo vtipné. Takhle jsem doteď nevěděl co se děje a jak se tvářit.
Tak tento vtip je pro mě opravdu nepochopitelný.
Nějaký nový druh černého humoru, asi.
Ohlášené zdražení poštovného (dopisů + doporučených dopisů). Sice já osobně už tento způsob komunikace opustil, ale stejně mě to se.e - ták, z principu :-)
chce to zavčasu nakoupit ty samolepící písmenkové známky za starou cenu a používat je pak za novou cenu :-)
Bohužel jako u všech služeb, které musí být. Čím méně se využívají, tím je vyšší cena.
Zaplatit se to musí a asi není jiné řešení.
Kdyby se všichni dobrovolně vykašlali na face,twitr,skype mail , mobil a volali by z budek, posílali dopisy a pohlednice nebo si na poštu odkládali lyže a zimníky, tak by pošta jednotlivé služby mohla dokonce zlevnit a snížit nezaměstnanost :)
Celá situace mě připomíná příhody z míst, kde se lidé rozhodnou skoro nesplachovat a myčkovat ve 2 litrech vody a ona se kanalizace pak musí doplňovat vodou z hydrantů, aby to doteklo do čistírny a nakonec se zdání záchrany planety tak nějak rozmlží..... anebo... anebo se musí předělat celá celičká kanalizace za peníze které se taky nenatisknou ale vytáhnou nějakou formou místní daně z těch samých šetřílků :(
A hele, nějaký pošťák ti dal mínusa. Tak to ti ho srovnám, protože pošta je jeden z nejhorších úřadů. Nevím jak jinde, ale když už musím (chodím na poštu na Praze 6 a 3), vždy je to děs - fronty, naštvaní lidé a nepříjemné úřednice.
Vůbec nemám chuť tuto instituci jakkoli podporovat a také to dělám co nejmíň.
Jinde je to třeba v pohodě. U nás ve vsi si poštu jenom chválíme.
Ale smutnou pravdou je, že s vykradenou zásilkou jsme se setkali až v okamžiku, kdy si dítě nechalo poslat něco na svoji pražskou adresu.
Loni se mi také po dlouhé době stalo, že se mi ztratila zásilka. Doporučená...
Co mě ale vadí mnohem víc, že pošťák kolikrát ani nevhodí oznámení do schránky. Často musím pátrat, kde dopis je - tedy pokud vím, že mi má dojít.
A zavolat si na poštu kvůli doručení došlého dopisu na jinou adresu, to je kapitola sama o sobě...
To u nás ve vsi (Poříčí nad Sázavou) si poštu nechválíme - a to od doby, co před několika rokama zkrátila pracovní dobu do 17:00 a zrušila ji v sobotu; lidi, kteří dojíždějí za prací nebo někam studovat (a to jsou zde všichni v aktivním věku) tak vůbec nemají možnost si vyzvedávat zásilky. Takže buď nechat posílat do zaměstnání, nebo - když to jde - třeba PPL.
My máme poštu jen do 16.30. Ale bývá u nás zvykem pracovat od 6 ráno, takže většina lidí si poštu vyřídí mezi 14. a 15. hodinou.
Zato PPL a podobné služby jsou u nás hrozné tím, že jak jsme na konci jejich tras, čas doručení se pohybuje mezi 14. a 18. hodinou, podle toho jak se mu nakumulují zdržení cestou, což znamená, že když si člověk objedná něco přes tyhle firmy, sedí celé odpoledne doma a čeká než sem ten hoch dojede. A občas zavolá, že už to nestíhá.
AŽ do 17 hodin? To máte dobrý :), u nás tak dlouho jen jednou v týdnu, jinak do 16. Zato denně od 7:15 otvíraj, heč.
Když uvážím, že pro pracující poslední zajímavej ranní vlak odjíždí v 7:18 a nejvytíženější odpolední přijíždí v 17:05, tak si tu počtu můžou strčit někam.
mě teď tak v jednom týdnu došly 2 poničené zásilky. první obálka s katalogem z Progressu - byla očividně otevřená. a včera balíček s pohledy od dodavatele (které jsem neobjednal a pěkně mu to vytmavím, šmejdovi) a tam byla zvenku roztrhaná bublinková obálka. asi se někdo chtěl kouknout, co je uvnitř.
jestli bude další, tak půjdu dělat pořádky na poštu :-D
Jestli ta zásilka měla číslo (doporučené, cenné atd), tak na jejich stránkách mají "hodnocení" té konkrétní zásilky. A mám dojem, že to skutečně čtou a vyhodnocují (a nejspíš i ohodnocují). Měl jsem problémy s doručováním - po zhodnocení to nějaký čas najednou frčelo, pak jsem zase musel při problémech přiložit pod kotel... Tak jim to napiš. Na samotné poště nějaké hádání s babiznama bývá o ničem.
viz třeba tady, tlačítko vlevo dole
https://www.postaonline.cz/cs/trackandtrace/-...
nějaké číslo na sobě má, ale nemůžu to nijak najít :(
u čárového kódu je toto: "O 011372590 2 X"
ale bylo to placené převodem, takže těžko říct
Tak to asi bude jen "obyčejnej", nesledovanej (a obtížně reklamovatelnej) balík. To se divím, že to tak někdo ještě posílá. Takový drobnosti, jako nějaké pohledy by frčely i levněji doporučeným balíčkem. A posílat vůbec nějaké zboží bez udání ceny, pojištění, je docela vošajstlich. Prvního bych asi zdrbnul dodavatele.
http://www.nakole.cz/diskuse/20614-co-vas...
Žádné dlouhodobě zavřené provozovny jsem neviděl. Semtam rekonstrukce nebo změna nájemce. Běžné projevy života.
Spodek Václaváku není vůbec umrtvený, tohle je oblíbená motofašistická báchorka, která ovšem není založená na pravdě. Přestože stále ještě není uzpůsobené pro pěší provoz, velká vyasfaltovaná plocha bez jakékoliv občanské vybavenosti ze všeho nejvíce připomíná parkoviště, tak tam chodí spousta lidí. Kouknu jestli tam už vytáhli předzahrádky a pošlu fotku.
Do Strakonic jezdit nebudu, celé město má méně obyvatel než průměrné pražské sídliště, takže porovnávat Strakonice s Prahou je blbost (potřebují ve Strakonicích metro? Ne? Nepotřebuje ho tedy ani Praha!).
Ty seš fakt srandovní. Vybereš si nejluxusnější a nejexponovanější místečko v republice a na něm se točíš jak čertík :-)) Tam by nejspíš bylo živo, i kdyby to oplotili. Řeč ale jde o běžných a průměrných lokalitách. A někde to ustojí, jinde ne.
No a ten závěr - extrakt pražskopepíkovské nabubřelosti :-)))
Celá podělaná Praha není velká ani jako menší sídliště Tokia nebo Mexiko-city. Tak žádný pěšárny nepotřebuje ;-))
Náměstí Republiky? Anděl? Mírák? Pavlák? Staromák? Celetná? Železná, Štros? Na Karláku, což je spíš park než náměstí, takže tam je lidí o něco méně, taky nic nekrachuje.
Fakt si v Praze nevybavuju jediný místo bez aut, který by bylo díky nepřítomnosti aut "totálně umrtvené", ačkoliv tím motofašistická lůza neustále straší.
Ten závěr je připomenutím toho, že tu máme mnohonásobně více lidí (+ turisté), kteří centrum bez aut zalidní. Když si každý pražák ze sídliště udělá jednou za měsíc pěší vejlet do centra, tak tu nebude pro lidi k hnutí. Zato ve Strakonicích by do centra musel každý obyvatel přijít každý den dvakrát.
No, nevím, do Prahy se kvůli tomu nepořítím, abych šel počítat vejlohy, to nechám na místních.
Debata šla tak nějak o náměstích obecně, ale chápu, že pro tebe cokoliv za cedulí s přeškrtnutám nápisem Prágl je pod rozlišovací schopnost a umíš se bavit jenom o Václaváku a Karláku.
No a díky termínu "motofašistická lůza" (evidentně nepsaném jen tak ze srandy, ale pěkně žlučovitě) se stává tahle debata naprosto bezpředmětnou...
Mě už dávno přestalo bavit snášet "vtipné" příspěvky o "vlhkých snech cyklofašistů" a odpovídat na ně slušně a věcně. Ve chvíli kdy to začali k běžné komunikaci i lidé, kteří nemají palici totálně odmaštěnou benzínem jsem si řekl, že je na čase nastavit zrcadlo.
Já se takňák vždycky bavím o Praze, protože jsem se v Praze narodil a žiji v ní celý život. Vesničani nemají rádi, když jim pražáci kafraj do života. Pražáci taky nemaj rádi, když jim přechytralí vidláci kecaj do toho jak má jejich město vypadat.
Ale to tvoje křečovitý stáčení všech debat jen k tomu tvýmu zaprděnýmu rygolu u Vltavy je dost ubohý. Když se začne o Praze camrat, dobře, je to o Praze. Ale teď šla řeč o náměstích obecně - ale ty máš hned potřebu řešit jen ty tvoje koňský trhy a z pražskýho hovna děláš pupek světa.
Takže proponent motofašistickýho spolku generalizovat smí av nepořádku je teprve to když to začnu vyvracet konkrétními příklady z města ve kterém žiji? Divná doba.
V Benátkách se taky obejdou bez aut!