Pro Jindru:
Kdyby sis snad chtěl ve svém požehnaném věku pořídit přilbu na Favorita, tak si kup přilbu bez kšiltu, jinak neuvidíš při dolním úchopu beranů před sebe. Dělají se přilby se sundavacím kšiltem, ale pozor, bez kšiltu vypadají dost jinak a mockrát se to sundání nandání nedá udělat.
na co přilbu? však říkal, že má berany tak ti snad mají i beraní hlavu ne :-p
Ne, to byl jen okamžitý nápad, byl jsem před chvilkou v tom sportu a každá mě štvala...
A slušela jen tahle...
Tahle ti náhodou moc sluší a s tou bundou tvoří oiriginální komplet.
A má spoustu úchytů na kamerku a zpětné zrcátko.
A nahoru by se dal přidělat nějaký nenápadný skladný vysunovací teleskopický elektrický sběrač, kterým by se dalo na cestě příležitostně nasosnout na souběžně vedoucí železniční nebo tramvajovou trolej.
A problém elektrifikace dálkového cyklisty je vyřešen:-))
Sluší, nesluší, podstatné je, abych nevypadal jako debílek...
Tak jsem také nafotil svého přestavěného Favorita na ježdění do práce a rychlé vyjíždky po silnici. Vycházel jsem jen z rámu, takže jsem si žádné násilí abych zachoval favorití vzhled a původní vybavení nedělal. Prostě jsem to nastrojil podle svých současných požadavků a možností, co ten rám dovoluje. Kola jsou nová, s dobrou nábou, kazetou a dvojitými ráfky. Pnumatiky jsou Schwalbe, šířka 32mm. Řídítka jsou rovná, to mi do provozu vyhovuje. Rohy jsou dlouhé a skloněné dopředu, používám je pro aerodynamický úchop. Řazení a převody jsou horské. Talíř mám starý velký duralový od Waltra 52:42:32. S nejmenším 11 kolečkem na kazetě tu 52 utáhnu jen z kopce dolů, ale pak to jede. Brzdy jsou ráfkové, čelisťové, vzhledově podobné těm závodním ze silniček. Ale protože mají dlouhá ramínka, tak podstatně hůře brzdí. Integrované krátké brzdové páky s řazením z horáka účinnost brzd také nezvyšují. Musím proto všechny součásti brzdového systému udržovat na špičce svého technického stavu, aby účinnost brzd byla akceptovatelná. Blatníky jsou původní ze staré Esky. Jsou jedinným, co mi zbylo z původního kola, ale jsou krásné.
Na rám jsem nechal naletovat úchyty pro lanka, pro 2 košíky a držák patky přehazovačky. Stroj jsem doplnil fešným a účinným klasickým zpětným zrcátkem, které se tomu Jindrovu funkcí jistě vyrovná.
Používám klipsny, protože to lépe vyhovuje mým nemocným kolenům. Mohu mnohem více pohybovat nohou doprava a doleva.
Co je tohle za nestvůru? Tohle potkat v noci, tak se strachy po....;-)
Dobrá barva, jinak naprosto "out" zrcátko :-)
Mizerně :-)
Ale furt lepší než si kroutit hlavou..
Kombinace nastavení rohů a zrcátka je fakt brutál. :-)))
Jsem rád, že se ti mé vysoce fukční kolo také líbí :)
To je tak, když na rám, který je určený na berany, dáš rovná řídítka. Pak je posed moc krátký a musíš vymýšlet takové nesmysly, jako rohy dolů.
On ten rám je extrémně dlouhý. Tak dlouhý rám se v současnosti nedělá. I s rovnými řídítky je ten posez docela sportovní. Je mnohem sklopenenější, než na standardním moutenbiku nebo trekkingu. Rovná řídítka jsem si vyvolil na ježdění po Praze, abych měl přehled o autech okolo mně a přitom měl brzdy přímo před rukama. Ale ve sjezdu na otevřené silnici, nebo jízdě proti větru mi scházel dolní úchop beranů. Tak to jsem vyřešil těmi dlouhými rohy sklopenými dolů. Nevím jestli znáš v Praze Jeremenkovu ulici. Je to dlouhý ne moc prudký sjezd z Pankráce k Vltavě. Tam s dolním úchopem rohů a převodem 52 na talíři a 11 na kolečku to vytáhnu na 60km/h. Bez těch rohů je to nemyslitelné. Vypadá to nezvykle, ale je to stejně účinné jako berany, na které jsme zvyklí. Jen k těm brzdám je to dál.
Tak se při tom sjezdu Jeremenkovou ulicí nech vyfotit a pošli mu foto - možná se stane tvým úhlavním fanouškem ;-)
Jste nudní patroni slepě lpící na konvencích. Rohy dolů vás úplně likvidují. Nějak mi to připomíná ředitele gymnasia, když mi nakazoval ostřihání vlasů. Také se vymykaly dělnické konvenci, ale to už je velice dávno :D
Nedej se, prostě si zavedl nový estetický standard.
Ještě pár snímků a s rohama dolů bude jezdit celá Modřanská, a kdo je bude mít nahoru, bude zpátečník.
Vem si třeba tu kšiltovku.
Ten kdo si první dal kšilt na krk, to taky určitě zchytal :-)
Hele ale vždyť rohy v místě úchopu směřují šikmo dopředu a dolů, to ti z toho nesjíždí ruce?
Já zas na dlouhých cestách uvažuju, že bych si nějaké rohy zkušebně instaloval na konec oblouků (berany) na expedičním kole, ale ještě jsem se k tomu neodhodlal.
Já mám rohy zahnuté a ty nejdelší. Takže za tu ohnutou část se dá celkem dobře chytit. No a hlavně pro mne to není oddychová poloha pro jiný úchop rukou, ale právě naopak chvíle nejvyšší rychlosti a soustředění. Také to netrvá tak dlouho. Buď ten kopec sjedu dolů, nebo po rovině zmírním, protivítr ustane, nebo se za někoho schovám.
Poletíš-li přes řídítka, přejdeš mezi ID se zápěstími ...
Až poletím přes řídítka, což rozhodně nechci, tak se stejně jako jindy včas pustím a budu se rukama snažit zachytit a zmírnit pád. Zatím se to vždy odehrálo tak, že jsem to salto dotočil nebo nedotočil a výsledek tomu odpovídal.
narazil jsem kdysi na cyklistu, který měl na krku od vidlice dva představce a dvoje řidítka. dodnes mě mrzí, že jsem si to nevyfotil. brzdy a řazení měl samozřejmě jen na jednom.
říkal, že to má kvůli různým možnostem úchopu, že je to docela praktické, i když to vypadá děsně :-D
Já mám na arabovi dlouhej představec (už vím, jak se to jmenuje :). Když jsem ho sklonila vodorovně, jak by mi vyhovovala výška řidítek, tak jsem skoro nedošáhla na rohy a nebyl to s rohama žádnej odpočinkovej posaz. Tak jsem ho zase musela nastavit šikmo nahoru a zvýšit řidítka. Ovšem Brahmova myšlénka otočit rohy dolů není špatná, mohla bych to držet za rohy a při držení za řidítka odpočívat. Koneckonců, já ty rohy měla dolů celej první týden, když jsem se učila na kole jezdit (s rohama dolů mi to poslali a stejně jsem nevěděla na co to je), než mi kdosi řekl, že to patří směrem nahoru.
Jedinej problém je v tom, že ty rohy jsou strašně daleko od sebe. Dát rohy dolů mezi gripy a revošít by asi nešlo, ale mohlo by to být docela zajímavé řešení.
Prosím - můžeš sem dát detailní fotku toho navařeného háku, resp. uchycení přehazovačky? Dík.
Trošičku odbočím (ale jen trošičku :-)
Ne, na jakém jezíme, ale v čem jsme taky jezdili.
Povedlo se mi konečně vyhrábnout na půdě dva artefakty.
Šílené socíkové kraťasy na kolo z ještě šílenějšího materiálu - úžasně dře a umí dokonalou sukýnku - zvlášť v kombinaci s takhle kraťoučkýma nohavičkama bylo na trapas zaděláno :-)
A pak legendární taštičku, fasovanou s novým mučidlem Favorit.
Ty skvrny jsou také pozůstatek tvého mládí?!?
:o)))
Jo, přesně tak. Ňákej zapranej kolomaz :-)
Tu taštičku jsem měl taky, oranžovou.
Stejně mám radost, když se tady objeví fotka, která mi připomene něco společného s mým dětstvím :-)
Nákladní kolo a 0,6 m3 břízy( cca 500kg)
....nebylo- kdo by ho točil, když "chopper" musel makat....:-)
ne nebylo rozpůlit se nemůžu.
někdy nějaký udělám ,ale musí mít kdo natáčet.
Myslím, že bych to dobře zvládnul. Tak až zase pojedeš pro kubík dřeva, dej vědět, já přiskotačím a natočím.
Můžu svítit, režírovat, hlídat script, nosit stativy ? Hlavně být někde blízko akce... :-)
někdy tě na takovou akci vemu, aby sis furt nemyslel že si z tebe dělám prdel.
http://www.raleigh.co.uk/ProductType...
Nevěř Lelkovi s Rondou, natočili by tě nedbale.
To musíš sám.
Můžu ti pujčit videokameru, dálkové ovládání na náramku, a stativ.
Uděláš si selfie video, tak, še distaneš Oskara ve všech kategoriích, twda kdu0yž si u toho i zazpíváš...
Dyt' to musí bejt hroznej voprus, ještě s sebou tahat techničák od vozejku...
Na ten přívěs přece. Je to přípojné vozidlo, kterému byly přiděleny RZ a pokud s ním nejezdíš po poli, tak musíš mít doklady k vozidlu sebou :-)
jasně za předpokladu že toháš vozidlem na to určeným. Za kolem by to stejně být nemělo takže kdyby mě chytli na silnici stejně by mě byl techničák k prdu.
kolik je šířka vleku za kolo ve vyhlášce,tuším 80cm.
Navíc maximální povolená rychlost s vozejkem je tuším 80km/h...
Probůh, jak to vůbec dokážeš rozjet?!?
To si Robocop nebo Terminátor?!?
Copak rozjet, to se po rovině nějak hne. Ale zatočit, zabrzdit...
chopře, teď mě tak napadá, ty jsi tehdy plánoval nějak propojovat hydry z kola s těmi na vozejku. Dopadlo to ?
převod 22-36 a dlouhý kolo,takže se to nezvedá na zadní, důležité je mít ale správně vyvážený vlek.
No - je to vo hubu, nebrzděný vlek, těžší než tažné vozidlo.
Jestli s tím jezdíš pouze po komunikacích s neveřejným provozem (= nějaké polní, lesní, soukromé cesty, obvykle ujetá hlína nebo mlatová úprava), tak na tebe policie nemůže.
nicméně (protože v tom pracuju) - podle fotky tohle asi neveřejná nebude, spíš to vidím na nějakou účelovou komunikaci - tak slušný povrch na těch neveřejných nebývá.
Tak než Tě chytnou, ať Ti to táhne! :-)
Stálo by to za vyzkoušení, co?!?
Hele, choppere, nechceš udělat v Chopperově nějaké "testovací" odpoledne?!?
Ty chceš roztrhnout rám na svym kole?
Tak nějakej sraz domluvíme ! Místo Gajerek projednou někde s naloženým vozejkem. Bude sranda :-)
Od Cyklobáru k lesnímu hřbitovu. Lopatu na zahrabání přivezu vlastní :-)
Tak to ani omylem. Za moje kolo se nic takového zapojovat nebude.
Já jako myslela zkusit ty tvoje soupravičky sakuprásk. Žádné přepojování.
A to by nebyl špatný nápad ! Uděláme srázeček, pojezdíme po okolí, zastavíme u chopera, zkouknem povozy v akci a navečer posedíme. Já si myslím, že se pár lidí do kupy dá.
Tak co, vyladíme nějaký termín ?
Teď jsem koukal, že od Cyklobaru k lesnímu hřbitovu to je rovný 1 km. To je dobrá vzdálenost, tak by šlo udělat soutěž v tahu vozejku a kdo přežije dostane v Cyklobaru pivo a dvě kdo dojede až k Vlkovi :-)
https://mapy.cz/s/xoxZ
Tak to jsem dvojnásob ráda, že budu poslední :o)))
Ne vítěz, ale každý kdo dojede, je to přece pohodová vyjížďka :-)
Já se na vás snad i dojedu podívat. :-)
Díval jsem se a kousek od tam je i kemp (Malšova Lhota).
Je a docela pěknej, dost oblíbenej.
Když se bude konat, budeš vítán :-)
Pokud bude vyhovující termín, tak bych přijel.
No jo, to je ale pro mě dost limitující podmínka pro dojezd. Takže já asi nedojedu :o)))
Teda nedojedu ten kilák, na chopperovinu bych dojela :o)))
Teda ráda bych dojela, když by se chopperovalo :o)))
To bys taky šla otestovat ten naložený vozejk?
No teda, to abych si natrénoval nahrávání v dobré kvalitě i s plným zvukem aby byl dobře rozumět projev pocitů :-)
:( další ucastnik Bouchalova poharu, nejspis v kategorii "fyzika je blbost, fyzikalni zákony neplati".
Jsem teď udělal ekonomickou rozvahu ohledně generálky totalitní skládačky zn.Eska, jejíž rám jsem kdysi ukořistil v rámci železné neděle, jen za nový materiál jsem utratil 1800,- korun českých, když k tomu připočítám použité náhradní díly z vlastních zdrojů, práci včetně vystříkání trubek resistinem, dolování zarezlé sedlovky, musel bych si za ní říci minimálně tři tácy, abych neprodělal.
No nekup to, když je to tak levný a stále to vypadá spíš jako šrot, protože má původní lak, který byl původně červený a je tak vyšisovaný, že je spíš žlutý, navíc hojně orezlý. Ale duralové kliky zn. Raleigh jí sluší a to se vyplatí.
Jsem to psal u nové skládačky, Tern Joe. Koupil jsem jí asi za 15 tisíc (i s blatníkama a nosičem, a dalších 13 do toho dal, aby to bylo kolo, na kterém chci jezdit.
Takže asi 30a mám konečně slušnou skládačku.
Takze zde je seznam dílů, které jsdm sundal, nezahodil,a jsou nové, pouze Tesco kvality, které někomu rád dám, když pro ně najde využití:
- ráfky 26", zadni s 6ti koleckem
- 2x plášt 26"
- pedálu s gumana
- brzdové čelisti, přední, zadní
- brzdové páky
- revoshift řazení 3 a 6 rychlostí
- sedlo se sedlovkou
Problém byl v té kvalitě, popř. funkčnosti, třeba to řazení mi "jen" nevyhovovalo, jednostěnným ráfkům jsem při své váze "jen"nevěřil.
Navěsit na kolo komponenty není laciné...
Dávám teď dohromady pro známého na vesnici obyčejné kolo (přitom ale slušné): rám s vidlicí je starý favorit (ze šroťáku za 50,- Kč), smyk + přehazka + šestikolečko + SIS řazení je Shimano, vše ostatní je Force. Komponenty mám ze známosti možnost nakoupit za ceny jen o trochu vyšší, než jsou velkoobchodní - přesto to vyjde na několik tisícovek.
Nicméně on to chce a mě to stavění baví, hraju si s tím, takže aspoň nezlobím :-)
No jo, jenže moje skládačka klame tělem, skutečnou hodnotu pozná jen málokdo, nakonec ji budu muset někomu vnutit zadara.
To máš tak se vším. Kolik mám počïtačů, notebooků, které v podstatě fungují, ale jsou vlastně nepoužitelné.