Ahoj, strašně se mi líbí zaplétané kola s 20/24 ale ne s dráty nýbrž s pĺochými pruty. Šetřím si na ně a potřebovala bych nějaký tip, kde je tak do 3-4 000 na cross sehnat. Dále by mě zajímalo, zda je to jen pro optiku anebo jsou opravdu stabilnější. Rovněž váš názor na průmyslové ložiska nebo lepší ?
Než do toho půjdeš, zvaž ještě jednu věc - pokud ti tohle praskne na cestě, tak neseš kolo přes rameno. Nekompromisně. Tady ti žádný náhradní drát nepomůže...
A pokud vím, tak je to jen a jen o vzhledu. Jízdní efekt srovnatelný s normálním výpletem.
Tady budu hodně netaktní - v tomhle asi dost záleží na váze jezdce - narážím na tu "stabilitu". Pokud jezdec (záměrně nepíšu jezdkyně) váží priveĺa (a navíc i jezdí na krossu i ty terény), tak nejlepší je podle mě klasický výplet na 36 drátů. Průmyslová ložiska jsou vynikající.
Jínak jsem ale vypletená kola nikdy neměl, tak nevím, jestli jde jen o tu optiku nebo i něco jiného.
Ahoj.
Jak psala Radka...rupne ti drat (pardon, prut), tak muzes jit na vlak. A navic, kdyz tohle prineses do normalniho cykla, tak se tam zdesi a rozbreci. Oprava asi taky nebude levna.
Asi mas myslis ty od Remerxu, vid. Me se taky libily. Ale zvas...zrychli te to? Ne!!! V terenu urcite ne. Porovnavaci testy existuji a opravdu to funguje (mensi pocet dratu, ruzne zpusoby zapleteni, loukote...a dalsi). Vetsinou jsou tyhle kola "rychlejsi", ale uplatnis to na crossu? Urcite ne. Tohle je spis zalezitost pro silnicare, triatlonisty, kde je kazda sekunda dobra. Ty si jen pridelas praci a starosti az se ti s tim neco stane.
Takze pro tebe je to dobre jen z hlediska optickeho. Jestli ti jde o tohle, tak si kup treba zapletena kola s mene draty, ale zadne Al pruty. Kdyz tam budes mit "klasicke" draty, tak uz je to na opravu snadnejsi...vetsinou uz si s tim poradi.
ale pisu jak dobytek:-) Pardon
...je vidět, že ti to šlo pěkně od plic. Nebo že by od srdce :o)))
Od klavesnice....:-) Ale asi jsem psal rychleji, nez mam pocet uderu v technicaku:-)
Tak bacha, aby se kolem tebe nepotuloval nějakej myslivec - strašně rádi střílí pod atlech :o)))
:-) A vsimla sis casu? To je trefa...:-) 12:00
Zapleteny kola se do 4000,- sehnat daji,treba Shimana WH-R550,lidi si je i celkem pochvalujou,ale problem je v tom ze jsou na silnicni kolo a maji teda o 5mm kratsi zadni osicku.Na MTB jsou zapleteny kola taky bezne k mani,ale na cross jsem videl jen Mavic Speedcity za vic jak 9000,- viz: http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?DPG=15222 Jinak vyhody zapletenych kol jsou mensi vaha,vetsi tuhost (opravdu),mensi odpor vzduchu a lepsi vzhled,nevyhody jsou drahy a hur dostupny nahradni dily (treba nahradni drat do tech Shiman stoji 135,-Kc),a taky ne kazdej servis je umi dobre vycentrovat,nebot je k tomu potreba tenzometr,aby byly vsechny draty stejne nasponovany.Pak je otazka jak casto se ti stava ze bys naborila kolo tak abys ho musela nechavat centrovat,pripadne jestli mas pobliz nejakej servis patricne vybavenej. Co se tyka loziska kontra konusy,tak dobre udelany a hlavne serizeny konusy vydrzi hodne dlouho,ale pokud se povede (vetsinou blbym serizenim,i od vyrobce byvaji konusy pretazeny) odrbat loziskovy drahy v nabe,je to na vymenu naby.Loziska,pokud se nejedna o nejakej uchylnej nesehnatelnej rozmer,se proste vymeni a kolo je zas v pohode.
Lado, vysvětli mi, prosím, tohle: jaký je rozdíl mezi zapleteným kolem (chápu takové, co ho koupím jako zapletený celek) a kolem, které si nakoupím po částech (náboj, ráfek, dráty...) a zapletu doma? V čem mají ta koupená větší tuhost a menší odpor vzduchu? Přece z obdobně tvarovaných a pevných a lehkých a nevím co ještě jakých dílů si to můžu zaplést doma, ne? Nebo se v tom hrubě mýlím?
Problem je v tom, ze bys tyhle kola mozna doma ani nevypletl. Zvlastni draty, jine uchyceni, jinej zpusob centrovani... Jak psal Lada obcas s tim maj problemy cykloservisy. Proste nevedej jak na to. A kdyz tam nemaj nadsence, co si to vezme na triko, tak te s tim vetsinou poslou nekam, kde to delaj.
Jinak odpor vzduchu a tuhost je meritelna velicina a uz jsem cetl nekolik testu, ktere dokazuji, ze tyhle kola proste jsou pevnejsi a maji nizsi odpor... Draty maji v dnesni dobe ruznej profil, jsou zaplejtana tak, aby se snizil odpor vzduchu...
Pokud já vím,tak je to sice "na první pohled" stejné..,ale právě to je ten omyl.
Kola o kterých se mluví v tomto threadu,jsou kola vypletená v továrně,převážně na 20/24 drátech..Dráty mají jiný průřez i sílu,než klasické dráty.Ale hlavně jsou zapleteny jinou silou a pletena s pomocí tenzometru (ne že by tenzometr nešel použít u "běžných výpletů",ale není to tak nutné).Pokud ti v lese praskne "klasický" výplet,pak se nic neděje..a jedeš dál..pokud ti praskne "zepletené kolo",pak to většinou "na pařezu" nedáš dohromady..
Pravda je ale ta,že pro větší váhu cyklisty nebývají (alespoň co já vím) zapletená kola doporučována..a prý jsou lepší "klasické" výplety.
Rozdíly pak dále mohou být (a bývají) v různém křížení..ev.dráty ani křížené být nemusí).
No oni ty zapleteny kola mivaji min dratu ktery jsou vic nasponovany a spasovany s nabama a rafkama ,coz ale zpusobuje ze jsou zase min blbovzdorny pri vyplejtani.Pokud si to koupis po castech a dokazes to dobre vyplest tak ziskas identicke kolo za vyssi cenu,protoze jak znamo nahradni dily jsou vzdycky drazsi nez kdyz si je koupis v celku.Pokud vypletes kolo z univerzalnich dilu tak zalezi jak si k sobe sednou,atd,ale treba naby a rafky na 20ti dratovy kolo se moc neprodavaji.
Zatím díky za všechny velmi zajímavé názory. Hledala jsem další informace a dostala doporučení na MOTEX zaplétaná kola. Prodává je například www.bikermarket.cz a další údaje jsou k nalezení na: http://www.bobco-motex.com/
Jezdí už někdo na nich a mohl by je doporučit? Náhradní plochý drát stojí kolem 10 kč, což vyřeší mnoho problémů. A skvělá cena - u treku do 3000 kč!!!