Únor je pro naši zemi měsícem, kdy se občas dějí věci…, nejinak tomu bylo i letos. Letošní únor přinesl několik změn a novinek, které by měly být přínosné pro další rozvoj cyklistiky především v našich městech.
No, když vidím, co v HK přibylo po ulicích všemožných bílých nebo červených "cyklistických" malůvek, jsem docela rád, že už tam na kole nejezdím. Dřív si za mokra člověk hlídal akorát přechody - dneska i v zatáčce musí být ve střehu, aby ho nesestřelilo nějaké to protekční kolo.
Já mám k těmhle cyklopruhům ještě jednu výtku a to celkem zásadní. Zatímco normální vozovku auta vyčistí jen tím, že po ní jezdí. Cyklopruhy nikdo nečistí a tak jsou plné bordelu a riziko defektu je výrazně větší.
Tenhle zlořád v Stověžaté prosazují cyklobudulínci již léta.
Googlil jsem trochu, a zdá se, že taková sranda stojí daňového poplatníka milion korun českých na kilometr, tedy tisícovku za metr.
To už se podělí jak ty firmy co to čárají, tak cyklobudulínci, a kapříci zbudou i na magistrátní úředníky....
Všechno je hezky pokryto, práce v komisích za "symbolický" peníz, projekty, studie, hodnocení, expertýzy....
A výsledek, viz ta fota.
Za dva roky, někdy i dřív to umeje deštík, a může se začít dojit na novo.
Pořád stejnej kolovrátek, stále vrčí a vrčí a vrčí...
Lžeš, neumíš myslet:-)
Brahmo, já nemohu za to, že to je prostě pravda a že to tak je....
Schválně, zkus si nagooglovat kolik stojí v průměru metr tohohle "cykloznačení".
DDá ti to chvilku práce, protože si budeš muset sehnat dostupné podklady k realizovaným "stavbám". Ale myslím si, že když si tu práci dáš, dospěješ k velmi podobnému číslu jako já.
A pak se zeptej jako technik, nebo jen obyčejný sedlák, stojí metr "tohohle" za tisícovku?
Nemohlo by se za ty prachy postavit něco opravdu užitečného, třeba ta lávka na Císařák?
Proč se místo toho takhle rozlejvají peníze po vozovce.....
A pak když budeš důsledně hledat odpovědi, budeš překvapen. Ale ty možná ne.
Protože i kdyby kradli, v tvých očích kradou pro dobrou věc. A s tím nic nenadělám.
Ale naštěstí tu nejsi sám.
A těm ostatním říkám, ptejte se na cenu....
Když jedu třeba po Vršovické ulici jen po těch piktokoridorech, které vlastně nic neznamenají, tak se cítím bezpečněji. Vím, že řidiči to zaznamenají a budou mne tam očekávat. To mně vlastně docela stačí. Zatím všechny mé dopravní konflikty byly způsobeny tím, že mne tam někdo neočekával. Takže mně to přijdou docela dobře vynaložené prostředky. Je mi jasné, že z pohledu Popovic to nechápeš, poněvadý žiješ v úplně jiném světě. Ale když našemu světu nerozumíš, tak proč do něj furt kafráš? :D
Tvůj pocit, protože si posera, co se bojí aut, stojí daňové poplatníky 1000 Kč, za každý metr tvého pocitu.
Myslím si, že psycholog nebo psychiatr, který by tě zbavil fobie z aut, by byl levnější. Levnější by bylo i kdyby ses na kolo vykašlal, když se bojíš, a chodil pěšky.
Ale o tom není řeč.
Řeč je o tom, že se krade, a ty to víš.
Ty peníze vynakládá pražská Technická správa komunikací, což je organizace Prahy. Je zcela financovaná z rozpočtu Prahy a měla by sloužit zájmům pražských obyvatel. Jako obyvatele Popovic, se tě to vůbec netýká. Starej se o piktokoridory Pod ledem. :D
Ty jsi jako děcko, nebo v tom jedeš.
Magistrát, cyklolobby, piktogramy a tisícovka za metr.
První, u čeho bys mohl začít, by by asi bylo, zjistit, jestli nekecám, jestli opravdu metr piktogramů stojí 1000 Kč.
Až si tohle ujasníš, povím ti kolik stojí kýbl barvy a Ukrajinec, co to maluje...
1000 za metr,nikoliv čtvereční, ale běžný....
A pak mi vykládej, ze se nekrade.
hele betonový mostní nosník stojí stejně jako cement, štěrk a voda co je použitý na jeho výrobu + ukrajinec co to namíchá a naleje do formy? nebo se na tom živí i nějací inžiníři?
Jenomže bez toho nosníku údolí nebo vodu nepřejedeš, ale bez takového množství různé barvy určitě.
bavíme se o ceně ne o účelu
Správně, když asfalt nebudeš natírat dalšími malovánkami a barvičkami, tak cena bude nulová. A následná údržba a obnova omalovánek bude také nulová.
Takže jaká je rozdíl mezi O a 1000 nebo třeba i jen 500 za 1 metr je snad jasný, nebo ne?
Když ony ty omalovánky přispívají ke snížení nebezpečnosti cyklistiky ve městech. Semafóry na křižovatkách a závory na železničních přejezdech a bílá přerušovaná čára na všech silnicích jsou všechno také zbytečnosti, které jen prodražují dopravu? Jezdit by se bez nich jistě dalo také, všichni se to učíme, nepotřebujeme to. Co všechno by se za to dalo Jindrovými slovy postavit...
Jen ta bílá čára uprostřed všech silnic, to je vyšplíchané barvy mnohem více, než na par cyklopruhů :D
zajímavý způsob diskuse, shazovat věcné argumenty kašpařinou a furiantstvím ;-)
Uvádění paralel u kterých je zřejmější, že to je nesmysl je zcela legitimní způsob vyvracení nesprávných argumentů.
Jo, když je to trefné a výstižné. Jenže Brahma tohle používá co chvíli a pálí nazdařbůh...
Tak mi tedy vysvětli, k čemu tak nezbytně potřebuješ na silnici 1. třídy tu přerušovanou prostřední čáru. Přece mi nechceš tvrdit, že podle ní jedeš. To by jsi se brzo trefil do toho co jede podobně proti. Je to jen taková příjemná pomůcka a hodí se. Pro jízdu není nezbytná. Jistě umíš jezdit stejně jako každý jiný i bez ní. Tak jaký je rozdíl oproti cyklopruhům. :D
Nejde o tu konkrétní čáru v té konkrétní situaci, ale o tvoji konkrétní tendenci zabít tlachání hloupým zbagatelizováním, nebo absurditou. Vtipná ironická vsuvka by nevadila, ale ty to obvykle začneš tlačit do nesmyslna jako buldozer a ftipno z toho děláš záplavou šklebáků...
Pokud argumentuješ cenou a klouzavostí proti malovaným cykloopatřením na silnici, tak ti oponuji stejnou mincí u autoopatřeních na stejných silnicích vyrobených stejnou klouzavou technologií. Co je na tom za ironii či absurditu? Jen ty čáry pro auta jsou zvykem a nikoho ani nenapadne, že se jedná o úplně totéž.
Pokud tam ty čárance budou skutečně zbytečné a navíc, tak ať opravdu zmizí. Ale jen málokdy vídám, že by auta měla natřenou plochu silnice celoplošně a že by co pět metrů bylo v jejich pruhu namalované autíčko.
No, když myslíš, že to tam musí být (ať tak, nebo onak). Užívejte si to. Já tamtudy naštěstí tak často nejezdím. A neboj, pomůžeme vám to všichni nějak zaplatit, i když to k životu nepotřebujeme a mezi autama se taky motáme.
Bezpečnost provozu ano, ale vždycky by se mělo zvážit, jestli nějaké opatření je opravdu v tom místě nutné a účelné.
Když jsme u těch malovánek na asfaltu. Třeba ty bílé čáry za mokra kloužou mnohem víc než když nejsou a zvlášť v zatáčce. Je to rozumné zvyšovat riziko podklouznutí kola na nějakých omalovánkách?
A co takový chudák cyklista až vyjede někam, kde omalovánky na silnici nebudou, co pak, to sleze a počká na cyklobus?
V tom případě jak hodnotíš ty všudypřítomné kluzké a nebezpečné bílé přerušované čáry uprostřed silnice? A co ty bílé zebry na přechodech pro chodce. Měl bys vidět, jak se jim s berlami musíš za vlhka vyhýbat. Ty jsou úplně nebezpečné. :D
Protože se vám primárně každé cykloopatření ze zásady nelíbí, tak hledáte zástupné argumenty jako klouzavost či cena.
njn, od zdi ke zdi. ₆Že je něco nutné, nebo užitečné a prospěšné, případě nutné zlo - tak budeme kejvat i na další zamořování nedůležitým, i zbytečným.
A abychom vyargumentovali obranu toho nadbytečného, navrhneme smazání i toho prospěšného. (to je to, co ti vyčítám na jiném místě)
Takže pro auta je to prospěšné, kdežto pro kola je úplně totéž zbytečné. Mohl bys nastínit, podle čeho to posuzuješ?
:-))) Ty jseš programátor ? 0/1 Zkus přepnout do lidského módu.
Řeč snad šla o značení obecně, sám jsi zmiňoval přechody pro chodce. Ty mají většinou smysl. A smysl mají i některá zmačení pro cyklisty. NĚKTERÁ. Pobíráš tohle slovo ?
Pak se ale bav o užitečnosti a významu pro danou skupinu uživatelů a nechtěj porovnávat ceny a klouzavost.
Já tvrdím, že ve městě s hustou dopravou jsou ty malůvky pro cyklisty užitečné. Jsou stejně užitečné jako ta střední vodící čára na silnici pro auta a vyznačené přechody pro chodce. Ale proti tomu se dá špatně argumentovat, tak to zkoušíte jinak, že? :)
Jsou skutečně užitečné a nezbytné všechny ? Opravdu jich není místama naplácáno nadbytečně moc ?
Já nerozporuju jejich užitečnost, ale nadbytečnost a plýtvání. Potažmo i určitou nebezpečnost. Akceptuju kluzkost přechodu pro chodce i nezbytných lajn a šipek. Ale proč úplně navíc hlídat kluzkost většiny piktogramů a červených nátěrů ?
Já vlastně nevím, proč se to červeně natírá. Řekl bych, že to lze snadno změnit. Nové vyhrazené pruhy se už teď dělají jen s občasným červeným čtvercem. Asi na to už někdo přišel.
Jistě, ne všude je to nezbytné, mít namalovaný cyklopruh, když za kouskem to zase skončí.
S rozumnými argumenty nemám problém se ztotožnit a vyrovnat. Ale hystericky tu křičet, že je to strašlivě drahé a vlastně přímo nebezpečné, to je dost chabý způsob.
Zcela financovaná z rozpočtu Prahy. Jinými slovy Praha má zbytečně moc peněz. Není divu, když je v RUD zvýhodněná. Ale to zvýhodnění je zdůvodňováno tím, že zajišťuje služby i pro mimopražské. Cyklopiktočmarokoridory jsou tedy i záležitost obyvatelů Popovic.
Rozhodně nikoliv cena, za kterou se čmárá v Praze. Popovičáci si Pod Ledem mohou čmárat za cenu kýblu barvy a jednoho Ukrajince. Do našich inženýrských malůvek po silnici nemají co kecat. Stačí už to, že nám to sem jezdí ojíždět.
Ale notáák, takhle si bez podkladů vymejšlet a pak pomlouvat. To se nedělá.
(Ne, nebudu nic googlit. Tys přišel s tvrzením, podpoř ho argumenty, připoj zdroje. Uvidíme jestli to pak dokážu rozcupovat.)
Ne,hochu.
Ty dokaž, že nemám pravdu....
1000 Kč stojí metr běžný piktogramů.
Od "projektové dokumentace", přes "cykloanalyzy" a tu "posudky"....
Celková cena "díla" podělená délkou.
Někde víc, někde míň, ale průměr je ta tisícovka.
Řekl bych, že v poměru cena/výkon, jsou piktogramy daleko pred Blankou.
Jen v drobném. Blanka je "jednorázová rána", cykloznačení je "trvalé přikrádání", něco jako solidní apanáž...
Ani stát ani zastavit ve vyhrazeném jízdním pruhu pro cyklisty.
To by mě zajímalo jak to vyřeší majitelé baráků s vjezdy do dvorů, garáží apod., když bez zastavení a stání vozidla v naprosté většině se nedá zajet. dovnitř, ale hlavně jak to vyřeší policajti až něco takového uvidí když zrovna pojedou kolem.
Zřejmě budou muset na chvíli oslepnout :-))
Ale co když neoslepnou. Jak si to vysvětlí a hlavně zdůvodní správní úředníci aby neporušili základní práva vyplývající z vlastnictví a užívání nemovitosti.
Hm v tom není žádný reálný problém. Alespoň v Praze je problém spíš v tom, že někteří "důležitější" řidiči ty pruhy úplně ignorují a běžně je používají jako parkoviště. Znám případy, kdy jsou dokonce jenom líní zajet blíže k okraji do vlastního parkovacího pruhu a prostě to nechají stát v tom vyhrazeném cyklistickém pruhu. Vždyť přece nikomu nevadí a ten cyklista je snadno objede...
Co znamená a obnáší tahle větička ? : "Hm v tom není žádný reálný problém." :-)
Chtěl jsem tím vyjádřit, že Lelkův problém je sice možný, ale v reálu málo častý a nepodstatný. S prosazením pravidla nezastavení ve vyhrazeném pruhu souvisí mnohem hrubší a závažnější problémy, kterých si policie zrovna moc nevšímá. Stačí toto vysvětlení?
Jeden problém trumfovat druhým ? Co je to za divnou praktiku ?
Souhlas s tím, že by ve vyhrazeném pruhu neměl nikdo parkovat a mělo by se to důsledně řešit. To je bod a)
Ale furt zůstává neřešený ten bod b) s umožněním přístupu do přilehlých nemovitostí. Legálně !
V Nechanicích jsem byl na obecním sněmu svědkem toho jak po nové dopravní úpravě s osazením značky "zákaz zastavení" starosta námitky veřejně uklidňovat tím, že mu místní policajti říkali, že si chvilkového zastavení nebudou všímat... Podobnej Banánistán.
To by se v obci nemohla nikde nainstalovat značka zákaz zastavení a přitom se hojně vyskytuje mnohem déle, než vyhrazené pruhy pro cyklisty. Jak se tohle legálně a reálně řeší? Proč už dávno Lelek, se svou právnickou erudicí, nekontaktoval policii a nějakého poslance k úpravě legálně naprosto nepoužitelného ustanovení zákazu zastavení?
Zákazy zastavení se s oblibou montují a pak se to běžně praktikuje tak, jak jsem popsal výš. Prostě se mírné obcházení zákona toleruje. Pak se ale můžeme divit celkové oslabené citlivosti k zákazům a zákonům, když všechno se bere jen tak napůl a i úředně se předem počítá s jistým tolerovaným nedodržováním...
Takže v případě cyklopruhů to tak bude taky. Jsme zvyklí. Je za tím bohulibý úmysl a chvilkové porušení zákazu je jen malé zlo.
Zrovna tak mě baví obytné zóny a teď nově cyklozóny. Vídám leckde, že přibyly tyhle značky, místňáci spokojení, parkují si furt pěkně postaru. Ale chtěl bych je vidět, jak by vyváděli, kdyby najednou někdo šel tvrdě po tom, že v zóně se nesmí stát mimo vyznačená parkoviště. A třeba tady u nás je zóna u paneláků nemalá, ale vyznačené místo ani jedno :-)
Nepíšeš nic nového, to je problém a letitý. Neřeším to, protože když by náhodou napadlo nějakého přitroublého policajta nebo správního úředníka to chtít se mnou řešit, tak si s tím umím poradit.
Na jeden dotaz jak postupovat když tam je zákaz zastavení bylo odpovědným úředníkem sděleno, vždyť se nic neděje, tak si na tu chvíli zastavíte.
Vysvětlení hodné debila a ne odpovědného úředníka.
A podobně to tak je se vším. O ni měli na mysli aby tam lidi nestáli a neparkovali a tak tam ti imbecilové dali značku zákaz zastavení místo stání.
A pak se mnozí, včetně Brahmy diví a rozčilují, že se značky a pravidla nedodržují.
> starosta námitky veřejně uklidňovat tím, že mu místní policajti říkali, že si chvilkového zastavení nebudou všímat
Jo, to v Praze taky. http://praha.idnes.cz/parkovani-zdarma-behem...
No a to je jen ta humorná stránka věci. Větší průšvih je, když do toho místa náhodně zavítá třeba někdo z krajské dopravky, neobeznámený s "tolerancí" a vypálí bez milosti flastry. A největší průšvih, když se stane nehoda. To pak jdou všechny kamarádský tolerance do háje a nastupuje tvrdé vymáhání práva. A kdo stál v zákazu, byť by si otvíral vrata do dvora, má smolíka...
Teď mi není jasné jak to myslíš, že to je nepodstatné. Je jasné, že porušení zákona a pravidel může mít podstatné (závažné) nebo nepodstatné (méně závažné) následky, ale stále to je porušení zákona. A pokud policista zjistí porušení zákona tak musí jednat.
To se nad tímhle porušením zákona mávne rukou, protože to je nepodstatné? Kdo jim to řekne, že to je nepodstatné?
A víš jaké bude mít tohle nepodstatné porušení zákona které policisté nebudou "vidět" a řešit?
Z 30 vteřinového zastavení či stání se stane běžně 5 minutové a z něho 30 minutové parkování. A jsme tam co jsme, prostě budeš ty a další zase brblbal, že si řidiči z toho běžně dělají parkoviště a cyklisté je v klidu můžou objet.
Vůbec se to mu nedivím, když kdekdo bez nějakého přemýšlení nalajnuje nějaké pruhy, ale už nepřemýšlí jaké to bude mít důsledky pro další účastníky provozu a majitele přilehlých nemovitostí a provozoven.
Je mi jasné proč se to v Praze nebo jinde neřeší parkování ve vyhrazeném pruhu, protože to moc řešit nejde. Ani zákon o provozu vozidel nesmí bránit v základním právu vlastníka a uživatele nemovitosti.
Základním právem vlastníka a uživatele nemovitosti je zastavení auta a vjezd do dvora?
Znovu vznáším dotaz, jak se to řeší s prostým zákazem zastavení, který se běžně aplikuje už mnoho mnoho let? Pravděpodobně se vždy překračuje a překračoval zákon. Proč se rozčiluješ až s objevem vyhrazeného pruhu pro cyklisty, když tento konflikt trvá od vzniku značky zákaz zastavení?
Zastavení a stání viz o patro výš.
Já se nad tím nerozčiluju, je mi to celkem jedno, já u svého baráku podobný nesmysl nemám a kdybych ho měl, zase mě to celkem nebude moc zajímat, protože bych dál dělal, jako že to tam není :-)
Já se jen pozastavil na tou fotkou, kde vidím garáže a vjezdy do domů a autor má z toho auta na vyhrazeném pruhu pupínky. Proto jsem na to jen a pouze upozornil, že v praxi na fotce jsou zřejmě pravidla provozu aplikovaná v rozporu se základním právem majitele a provozovatele nemovitosti.
Tobě také auta na těch pruzích vadí a čas od času se tady pro ně zlobíš.
Zastavení != zastavení vozidla. Policisté pustí modrou diskotéku.
Zastavení NENÍ zastavení vozidla, je to hodně hodné.
Není mi jasné co tím myslíš, vysvětli.
Operátor != je operátorem nerovnosti :)
Pak mi tuplem není jasné proč to Hrabosh psal.
Já se o nějakém zastavení vozidla ani nezmínil a v článku o něm také není žádná zmínka.
Nikoliv. != je faktoriál rovno, tedy nesmyslné seskupení znaků. Nerovnost se píše takto: ≠
Když vjíždím ze dvora, a zastavím přitom na pruhu pro cyklisty, třeba abych dal přednost při výjezdu z místa mimo pozemní komunikaci, tak se jedná o zastavení vozidla.
Pokud chceš vymýšlet díry v zákoně (srze snahu zamknout/odemknout vrata), tak výrazně větší problém bude na ulicích kde by při zastavení vozidla nebyly ponechány 3m pro průjezd vozidel (například v jednosměrkách). Až vyřešíš tento problém, můžeš řešení aplikovat i na zastavení jízdním pruhu vedle vyhrazeného cyklopruhu.
Že se nesmí ve vyhrazeném cyklopruhu zastavit je samozřejmé, není to místo určené pro zastavování a stání, je to vyhrazený pruh.
Já nic nevymýšlím, tu chybu vymysleli jiní, já na ni jen upozorňuji a jen volně uvažuji jaké by z toho mohly být problémy a jak by to mělo být správně.
Když vyjíždíš a dáváš přednost tak jde o zastavení vozidla, to ano, ale o tom tady vůbec není řeč, protože to je úplně jasné.
Jenže když vyjedeš a postavíš auto do vyhrazeného pruhu k okraji vozovky, vypneš zapalování, zabrzdíš a opustíš vozidlo abys šel zavřít vrata, naložit náklad, osoby, apod., tak jde o zastavení (případně i stání) a v tom je problém, protože podle zákona o provozu nesmíš. A tam je problém, protože to právo ti vyplývá z vlastnictví a provozování nemovitosti. A tohle právo je mnohem vyšší síly než nějaká místní úprava pravidel provozu, takže zastavit na nezbytně nutnou dobu můžeš.
Nakládání osob a nákladu nechť je prováděno ve dvoře či na pozemku majitele. Pokud majitel nemůže odstavit vozidlo legálně poblíž, nechť si na zamčení sežene pomocníka nebo elektrický vrata.
Žádné právo parkovat s automobilem v rozporu s prasilpr (notabene nejspíše na cizím pozemku) jen z toho titulu, že poblíž vlastníš nemovitost neexistuje, to fabuluješ. Pokud na tom trváš, dodej paragrafy. Nad zákonem stojí už jen ústava (a ústavní zákony) a tam se o parkování a ježdění autem fakt nic nepíše.
Pokud bych byl majitelem takové garáže, tak prostě zastavím vedle vyhrazeného pruhu, ikdyž připouštím, že to bude vypadat nezvykle. Nicméně je to v daném případě jediná možnost.
Nejsem si jistý, jestli je to regulérní a legální řešení. Mám pocit, že pruh pro cyklisty se počítá jako vyhrazený jízdní pruh (nebo ne ?) - a v tom případě by se v běžném jízdním pruhu, coby druhém, už zastavit ani stát nemohlo. Nejsem si teď ale fakt jistý statusem toho cyklopruhu. Zkusím pohledat.
Taky nevím, zda je to regulérní, ale připadá mi to nejméně nebezpečné. Neomezím, ani neohrozím cyklisty a auta mě mohou snadno objet.
Kudy tě mohou objet, když je na vozovce jeden jízdní pruh a vpravo od něj je jeden vyhrazený do kterého nesmí a ty do jízdního pruhu postavíš auto?
Objíždění vlevo do protisměru zpravidla není možné.
Předpokládám, že se bavíme o stejné fotce , která je v článku. Tedy: Tzv. vyhrazený jizdní pruh, je podle značení na krajnici. Vzhledem k tomu, že vyhrazený jízdní pruh je od dalšího pruhu oddělen silnou bílou čárou (stejně jako krajnice), předpokládám že se nacházím v prvním jízdním pruhu, kdy bych podle zákona zastavit mohl. Určitě by ale bylo zajímavé nechat si tohle vysvětlit nějakou kompetentní osobou, než se tady dohadovat.
Podle fotky nepoznám, že to je vyhrazený jízdní pruh, ale předpokládám že je. V tom případě je vyhrazený jízdní pruh 1. pruhem a vlevo od něho je druhý jízdní puh. Na téhle ulici můžeš auto (překážku) v 2. jízdním pruhu objet protisměrem, pokud proti nikoho neomezíš. Vyhrazený pruh je tak úzký, že tudy nikdo mimo jednostopých neprojede.
Pokud by tam místo přerušované byla plná čára, tak by vlevo nikdo nemohl překážku objet, vpravo vyhrazeným by se nikdo nevešel, takže by dotyčný vytvořil nádherný špunt. A ten špunt by vznil jen kvůli tomu aby mohl projet třeba jeden cyklista za čtvrt hodiny.
Podle pravidel na vozovce o dvou a více pruzích v obci ne nesmí zastavit v 2. ani dalším jizdním pruhu, pouze v 1. zcela vpravo.
Tohle snad vysvětlení nepotřebuje.
Myslím, že se dohadujeme zbytečně. Samozřejmě, že s tím co cituješ ze zákona máš pravdu. Podle dopravního značení V14 a V4 se pravděpodobně jedná o protisměrný jízdní pruh pro cyklisty. Ale v tom případě je to kolo namalováno opačně. Pokud by se mělo jednat o vyhrazený jízdní pruh, měl by být dle vyhlášky označen svislou značkou IP20 a vodorovnou značkou V1a, nbo V2b.
Proč "zpravidla není možné"? Prostě si počká než tam bude místo nebo do doby než ho pustí. Rozhodně to neospravedlňuje parkování ve vyhrazeném pruhu. Proč by zaparkované auto, místo cyklistů, nemohli objíždět motoristé?
O parkování nebyla řeč. Myslel jsem zastavení na to, abych si otevřel garáž a pak do ní vjel, nebo opačně vyjel. Parkovat bych tam určitě neparkoval.
No ty si komik. Ve vyhrazeném pruhu v pravo u okraje si podle tebe zastavit nesmí, ale ty bys ho klidně nechal stát v 2. jízdním pruhu, kde je zákaz zastavení a nechal ho zcela zablokovat vozovku?
No paráda, tohle je fakt úžasný nápad.
Nechtěl bys jít dělat někam na správní oddělení aby si tvých nápadů mohli účastníci provozu patřičně užít? :-)
Nic takového, že bych ho tam klidně nechal stát, jsem nenapsal. Ty tu píšeš, že když zastaví ve vyhrazeném pruhu,tak to je v pořádku. Tak se snažím jenom tu úvahu dokončit a ptám se proč by nemohl stát i v jízdním pruhu.
§ 27:
(1) Řidič nesmí zastavit a stát:
(i) ve vyhrazeném jízdním pruhu,
(j) v jízdních pruzích vyznačených na vozovce mimo pravého jízdního pruhu,
Stejnej paragraf i bod, akorát jiný písmenko.
Prostě se na takovém místě zastavit nesmí. Stismiř.
Ve druhém pruhu se nesmí zastavit a už vůbec ne stát. Navíc to je mnohem nebezpečnější než ve vyhrazeném pruhu vpravo.
Čím to je "mnohem nebezpečnější"? Jestli někdo přehlédne stojící auto, tak nemá na silnici co dělat. Příště by přehlédl chodce a takhle to odnesou jen plechy.
Vážně nechápeš, že je mnohem nebezpečnější vytvořit překážku uprostřed vozovky než u pravého okraje vozovky?
Čím to je nebezpečnější a pro koho?
Když někdo přehlédne stojící auto, nemá na silnici co dělat. Co kdyby přehlédl cyklistu, který to blbě stojící auto zrovna objíždí?
Co je nebezpečnější? Srážka se stojícím autem v padesáti plechy nebo cyklista sražený ve stejné rychlosti?
Nejnebezpečnější je srážka s blbcem a je celkem jedno jestli je uprostřed vozovky u kraje, na chodníku nebo někde v kanceláři.
Máš nějakej nápad, jak to řešit? Přes svýho poslance nebo nějakým soudem? Z toho totiž může vzniknout nepředstavitelnej problém. :-)
Nemám, nejsem právník, nerozumím tomu. Ale když se právník pozastavuje nad nelegálností jednoho ustanovení a přitom druhé úplně stejné je v zákoně už minimálně 50 let, tak by to snad chtělo řešit, ne?
Nejprve zvážit jestli ten vyhrazený pruh tam je opravdu nutný a prospěšný.
Pokud ano, tak by měli do zákona rozšířit vozidla na které se zákaz zastavení a stání na dobu nezbytně nutnou nevztahuje.
Tím by to bylo v pořádku. Takhle se bude jen a stále porušovat zákon, všichni budou dělat, že je všechno v po řádku a nic se vlastně neděje, když se zákon poruší, prostě zavřeme na chvíli oči a budem dělat jako by nic.
jj, tak jako jsou v nové cyklozóně vyjmenovaná vozidla s definovanými pravidly, která tam smějí vjet - tak by to mohlo fungovat i naopak. Přesná pravidla a vyžadované dodržování, oboustranně.
Pánové, přesné a jasné znění je přesně to, co oni nepotřebují, a zdaleka nejde jen o zákony a vyhlášky v dopravě.
Za tmy, v chaosu a mlze se lépe krade.
Všichni okolo tebe jen kradou. Je to hrozné, jak tady vůbec můžeš žít?
Opakuješ se, je to trapné a zcela nefunkční. Řekl bych, že to je možná i pod tvou úroveň, ale nejsem si jistý. :)
Mě se tu líbí.
Líbí se mi i jinde, ale tady jsem doma.
Jsme velmi bohatá země, země plná pilných, vzdělaných a pracovitých lidí.
Stačí malinko, a byl by tu ráj pro všechny.
Kdyby se nekradlo a nerozkrádalo. Kdyby peníze z daní nebyly rozkrádány přihráváním zakázek (viz kauza Rath), nerozdělovány šupákům (kauza solární energie), netunelovány podivnymi firmami (open card), nebo nešizeno na materialu (ostravská dálnice).
Byly bychom bohatý stát spojojených lidí.
A takový stát bych rád přenechal vnukům.
Ty ne?
Určitě, to by se mi také líbilo. Korupce a přihrávání státních zakázek spřáteleným subjektům je opravdu veliké zlo. Má to různé stupně. Ten vrchol je v řádu miliard při skvělé české privatizaci, ten nižší je v řádu jen milionů což dělali lidé typu pana Ratha a pana Béma. Ale ty jsi zatím nedořekl, že hlavní a nejhorší pijavice je Automat. Všichni už na to netrpělivě čekáme.
Začínáš být lepší než cyklopalmovka.
To jste se domluvili, že se budete střídat?
Kdo toleruje malou krádež, nemá nárok posuzovat krádeže velké.
Jsi ubohá existence, Brahmo.
Buď chlapa přiznej, že krást se nesmí.
Buď chlap a přiznej, že to co tví přátelé z AM udělali, krádeží bylo, je a zůstane.
Zkus popřemýšlet o tom, ze ti lidé to mají jako byznys plán, a že je cyklisté vůbec nezajímají.
Otevři oči.
Tohle je zcela zjevná pitomost.
Jen si pindej, my jsme na to od tebe zvyklí.
A jak je to tedy v ulici se zákazem zastavení? Takových ulic je v centrech poměrně hodně. Jak tam majitelé domů uplatňují své základní právo na zastavení před domem pro složení nákladu, nebo pro vjezd do dvora? To je přece naprosto identický případ, ne?
Vždyť už jsem to tady psal.
Neřeší se to, policisti zavírají oči, dívají se jinam a neřeší porušení zákona zákona o provozu vozidel. Mnozí to sice asi neví, ale intuitivně cítí, že to je naprostý nesmysl vůči majitelům a provozovatelům nemovitostí a je jim jasné, že jejich snaha řešit přestupky by byla k ničemu a naopak by ze sebe udělali hlupáky.
Možná, že někde to mají vyřešené tak, že majitelé vozidel mají od úřadu vyjímku ze zákazu zastavení a stání na nezbytně nutnou dobu na místní komunikaci, ale dost o tom pochybuji.
Porušení zákona se bere jako běžná norma, protože mnohá nařízení a zákazy jsou nesmyslná a buzerační a tak se často stane, že se nedodržují ani ty účelné a nutné.
Že si tedy stěžuješ jen na ty cyklopruhy?
Tak už asi po třetí a snad naposled. Já si na ně nestěžuji, mě jsou docela volné, protože se mě netýkají. Jen mě ty pruhy a zákaz zastavení zaujaly při čtení článku a pohledu na fotografii a nářek autora článku na auto ve vyhrazeném pruhu.
Jen upozorňuji, že za určitých podmínek tam to auto může stát i když podle místní úpravy podle zákona o provozu vozidel nesmí.
Nic víc a nic míň.
Prostě jsou tady v silném střetu základní práva vlastníka a uživatele s místní úpravou pravidel provozu.
Aha tak teď jsem to možná pochopil nové informace. Chceš říci, že díky vyšší důležitosti práva vlastníka nemovitosti proti zákazu zastavení, může vlastník domu zastavit pro vyložení a naložení nákladu i ve vyhrazeném pruhu pro cyklisty? Proč jsi to nezdůraznil hned? To je opravdu zajímavý fakt.
A stejné právo má i každý nájemce a obyvatel domu vedle pruhu?
Chápu správně že ten hnusnej majitel obchodu či nájemce, který pravidelně ostentativně parkuje v cyklopruhu na Jeremnekově to dělá legálně, protože zrovna nakládá či skládá zboží ze svého osobáku? To znamená, že nezbývá než mu ten plecháč obejít se šroubovákem? Smutný příběh.
Ano i nájemce a provozovatel nějaké provozovny pokud má plná práva uživatele třeba garáže, vjezdu do dvora, k prodejně apod. Ne však jakýkoliv nájemník bytu, který nemá s vozem kam zajet a parkuje s ním někde na parkovišti.
Ještě mě napadlo, že na vyhrazeném pruhu pro cyklisty může zastavit auto naložení a vyložení osoby s průkazem ZTP a provedení jejího doprovodu až do bytu, k lékaři, apod., což klidně může trvat třeba i 10 minut.
Pokud bude v domě lékař, může být, že tam řada legálně zaparkovaných aut.
To, že nějaký úředník bez přemýšlení někde nechá namalovat nějaké pruhy, ještě vážně neznamená, že tam nebudou stát žádná auta.
Třeba v Hradci jsou namalované vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty, přestože je tam zastávka MHD a neustále tam stojí nějaké autobusy a trolejbusy. Prostě vyhozené perníze za barvu. Prostě někdo myslel a vymyslel pruh a jak píše Jindra nechal dobře vydělat jiným a také asi sobě.
Díky za vysvětlení.
Ještě by mne zajímal status osoby na vysokých berlách nevlastnící průkaz ZTP, poněvadž její omezení je pouze dočasné. Může se chovat s autem jako osoba s ZTP? Může například před poliklinikou parkovat na parkovacím místě pro ZTP? Dalo by se něco logického odvodit? Tři měsíce jsem to dokola řešil a docela mne to štvalo.
Čistě právně nemůže. Ale, pokud někdo zastaví na takovém místě (v zákazu zastavení) aby dotyčný o berlích pouze vystoupil nebo nastoupil a řidič hned odjede, tak by snad neměl být problém. Zastavením ale nesmí ohrozit jiné.
Vždycky ten kdo posuzuje porušení pravidel musí zvážit všechny související okolnosti.
Nějak si nedovedu představit, že by někdo chtěl dát pokutu za něco podobného.
Vlastním nemovitost (byt) a když policajti vypisují bločky za stání v křižovatce, tak se nikoho na katastr neptaj a vypíšou ho každýmu.
Kdyby to byla pravda, nepochybuju, že by s tím motofašisti už dávno oháněli.
Ha, diskuse se ubírá správným směrem ! Dorazili fašisti :-)))
Opět jsi nesklamal, hezký pokus, ale marné. Teď pro změnu stání v křižovatce? Hmm, s čímpak příjdeš příště, se stáním před tunelem? :-)
V obou případech (křižovatka i vyhrazený pruh) používá zákon naprosto stejnou formulaci, takže situace je posuzována stejně.
Třeba. A už mi konečně napíšeš to číslo paragrafu?
To je snad v pořádku, že používá jednotné výrazy a formulaci, ale posuzování rozhodně není stejné.
Nehledě na to, že za určitých okolností by se mohlo stát, že i v křižovatce musí vozidlo zastavit a na nutnou dobu tam zůstat stát pokud musí zajet na místo ležící mimo vozovku na které není jiný příjezd a bez zastavení to není možné. Přestože tam je zákaz zastavení, přesto tam auto legálně může zastavit a nutnou dobu zůstat stát.
Nemusí se to to líbit, ale je to tak.
A paragraf, jaký paragraf?
Paragraf podle kterého smí majitel poblíž stojící nemovitosti parkovat ve vyhrazeném pruhu.
A kde je napsáno, že posuzování v případě vyhrazeného pruhu "rozhodně není stejné"? Nebo chceš dokonce tvrdit, že posuzování není "rozhodně stejné" jen v případě pruhu vyhrazeného pro cyklisty?
Rozhodně je rozdíl v posuzování nebezpečnosti zastavení nebo dokonce i stání na železničním přejezdu, v tunelu, na tramvajovém pásu nebo rušné křižovatce a nebezpečnosti zastavení ve vyhrazeném jízdním pruhu, kde je vedle další volný jízdní pruh a nevzniká žádné ohrožení.
A napsané to je ve smyslu zákona.
A proč tě ten paragraf tak zajímá? Ty jsi majitel nemovitosti s vjezdem do dvora nebo garáže před kterou je vyhrazený jízdní pruh?
Pokud nejsi, tak tě to nemusí trápit ani se tím nějak zatěžovat, protože se tě to nijak netýká a ty jsi povinen onen zákaz zastavení dodržovat.
Problém je v tom, že podle tebe je auto v jízdním pruhu "mnohem nebezpečnější" než ve vyhrazeném, protože když ho jiný motorista přehlédne, tak by si mohl utrhnout nárazník, rozbít světlo či, nedejbože, by mohly vystřelit airbagy, protože ho tam "nikdo nečeká".
Zatímco když je auto zaparkované ve vyhrazeném pruhu, tak "nevzniká žádné nebezpečí", protože když ho cyklista ho přehlédne, tak si může způsobit jenom docela vážné zranění a když to blbě trefí, tak se může jenom zmrzačit. Riziko, že ho srazí auto, jehož řidič cyklistu přehlédne když kvůli parkujícímu hňupovi vyjede z vyhrazeného pruhu je i přes dosti rozdílné rychlosti zcela marginální, prakticky nulové. A, samozřejmě, každý cyklista by měl očekávat zaparkovaná auta ve vyhrazených pruzích pro cyklisty, protože jsou vlastně tak napůl určené k parkování, že?
Tak tuhle "logiku" nepobírám.
********************
Ten paragraf mě tak zajímá, protože jsem častým uživatelem pruhů vyhrazených pro cyklisty a notně mi vadí, když tam parkuje kdejaký jelito, který tam nemá co dělat a přitom se vymlouvá a vykrucuje "že přece někde musí parkovat a tady nikomu nepřekáží a nikoho neohrožuje". Tys přišel s inovativní myšlenkou, že se dokonce ve vyhrazeném pruhu parkovat smí. Zajímá mě zda se to podle tebe (a proč) vztahuje na všechny zákazy zastavení a stání, nebo jenom na vyhrazené pruhy, nebo jenom na pruhy vyhrazené čistě pro cyklisty.
Když o tom přemýšlím, nemá majitel nemovitosti také právo parkovat na chodníku?
Ty toho nepobíráš víc. Zkus si přečíst od samého začátku co píšu.
O parkování jsem se nikde ani nezmínil, o parkování píšeš ty.
Píšu pouze o zastavení na dobu nezbytně nutnou, která však podle okolností může trvat i desítky minut.
Pokud cyklista nevidí na vozovce překážku velikosti osobního auta nebo dokonce nějakého menšího nákladního, tak je to jen a pouze jeho problém, případně i jeho blbost, že nekouká na cestu a nemá tedy na vozovce co pohledávat.
A jestli vážně nepobíráš rozdíl pro ostatní účastníky provozu když někdo vytvoří překážku uprostřed nebo na okraji vozovky, tak je mi líto, ale pak nejspíš taky nemáš na vozovce co pohledávat. Stav se někde na nějaké střední škole, určitě ti to žáci vysvětlí.
A pokud ti nějaké auto ve vyhrazeném pruhu vadí, tak jediné co můžeš udělat je zavolat policii aby to vyřešili. Ty s tím stejně nic moc nenaděláš, tak proč tvé starosti, o nějaké paragrafy, jsou nadbytečné.
A jestli to mermocmocí chceš vědět, tak se stav u nějakého advokáta, určitě ti to rád vysvětlí.
Zastavení je doba *nezbytně nutná* pro nastoupení a vystoupení osob, případně naložení a vyložení nákladu.
Pokud tam nepřijedeš s kamionem, tak to nemůže trvat desítky minut.
I kdyby se mělo jednalo jen o zastavení, tak ani tehdy na to nemá právo.
Nepobírám že zastavení či stání ve vyhrazeném pruhu a částečně i v jízdním pruhu nevytváří "žádné nebezpečí", zato když stojí auto o metrapůl vedle, tak to je "mnohem nebezpečnější". Respektive já to chápu, ale tvoji úvahu považuji za chybnou. Protože podle tebe je něco nebezpečného jen když to překáží autům. Když něco překáží "jenom" cyklistům, tak to je cajk a smí se to. Není.
*********************
Volám policii, pokud potkám řidiče, tak mu řeknu ať vrátí řidičák a zopakuje si autoškolu. Pokud telefonuje a mám čas, tak sundám světlo a trochu mu zablikám přes čelní sklo.
********************
Nebudu nikam chodit. Tys napsal tvrzení, takže ty ho máš podložit argumenty. Dožadovat se toho, aby názorový oponent hledal argumenty na podporu tvého tvrzení je argumentační faul.
Dobře perlíš :-)
Nezbytně nutná doba může trvat různě dlouho od vteřiny po desítky minut nebo i hodiny, podle okolností. A že ty si vystoupíš nebo nastoupíš za 5 vteřin ještě neznamená, že to tak zvládají všichni. Zamysli se se občas než něco napíšeš.
Není mi jasné proč pořád cpeš do debaty, že chci nějak ohrozit cyklisty. Vozidlo u okraje vozovky nikoho neohrožuje, pokud nezakrývá výhled nebo značení a pouze omezuje ostatní účastníky. Takže vynech ohrožování.
Představ si, že to bude vyhrazený jízdní pruh pro taxiky, je to totéž a ta překážka nebude ohrožovat, ale omezovat taxiky. Stále s tím budeš mít problém když půjde o taxiky?
A jestli auta objíždíš nebo nadáváš řidičům nebo voláš policii je tvoje volba. Mě je to jedno, dělej si co chceš.
A když víš a jsi přesvědčený, že auto na vyhrazením pruhu nesmí být a řidič udělal přestupek, tak to oznam na policii aby zjistili jak to je, to je jejich povinnost a ponech na řidiči aby to vysvětlil, to je zase jeho právo.
A jak se zařídíš, tak to je mi zase fakt jedno, je to tvoje volba a zase mi je jedno jestli někam budeš chodit nebo nebudeš.
Když si nastuduješ předpisy vztahující se k vlastnictví a zákonnému právu nemovitost užívat a spravovat, tak to budeš znát, když už to tak chceš vědět.
Nezbytně nutná doba zahrnuje, že člověk je připravený k nastupování a nastoupí, případně vystoupí a odejde.
Nezbytně nutná doba pro naložení a vyložení nákladu rozhodně nezahrnuje vynošení do pátého patra. Složíš na chodník a odjedeš. Přijedeš, naložíš z chodníku a odjedeš.
Cokoliv co trvá déle již není "nezbytně nutná doba".
Pak ovšem vozidlo zaparkované v jízdním pruhu také nikoho neohrožuje a může tam stát. Pouze omezuje ostatní účastníky.
Taxíky se typicky pohybují stejnou rychlostí jako souběžně jedoucí vozidla, takže nevzniká riziko z kolize když přejedou z pruhu do pruhu. V případě kolize hrozí rozbitý chladič. Objektivně je vozidlo zaparkované ve vyhrazeném pruhu pro taxi méně nebezpečné než v pruhu pro cyklisty.
Ptám se potřetí. Který paragraf? V Listině se píše:
Vlastnictví zavazuje. Nesmí být zneužito na újmu práv druhých anebo v rozporu se zákonem chráněnými obecnými zájmy.
Když zaparkuješ ve vyhrazeném pruhu, tak tím způsobíš újmu jeho oprávněným uživatelům a ještě to bude v rozporu se zákonem.
Parkovat můžeš na svém pozemku. Ale nikoliv na cizím a ještě k tomu v rozporu se zákony. A protože vlastnictví (automobilu) zavazuje, tak je tvojí povinností zajistit pro automobil místo kde bude stát.
Když si to takhle myslíš, tak si to mysli, je to tvoje věc.
Tys něco napsal, pak se na tom zasek a nehodláš couvnout a přehodnotit cos napsal, takže není o čem diskutovat. S hloupým argumentem, "vyložíš na chodník a odjedeš" já fakt neumím diskutovat a nemám nejmenší chuť nesmysly vyvracet.
Naštěstí určovat co je a není nezbytně nutná doba není na tobě.
Jiný zákon než je Listina neznáš? Nesmět zneužít je povinnost, zkus pohledat práva z vlastnictví a povinnosti sousedních vlastníků a provozovatelů nemovitostí a pozemků.
Už snad potřetí ti píšu aby si sem parkování neplet.
Listina je součástí ústavy. Pokud je nějaký zákon v rozporu s Listinou, platí Listina. Listina je nejmocnější klacek českého práva.
Nebudu nic hledat, píšu ti to dnes podruhý. Pokud o něco opíráš svoji argumentaci, tak pohledej ty a ocituj to. Já to udělal.
Hezky to graduješ a kroutíš.
Já snad píšu, že je zákon v rozporu s Listinou? Cos to vymyslel za konstrukci?
Když nechceš tak nehledej, fakt ti nebudu nadávat, že nehledáš.
Neargumentuji, jen jsem upozornil, že některá auta i ve vyhrazeném jízdném pruhu musí zastavit, že nemají jinou možnost, a že jejich zastavení je legální, přestože to zákon o provozu zakazuje.
Nic víc nic míň. Přitom by se to dalo snadno napravit jejich zařazením do vyjímky z tohoto zákazu.
Je v pořádku a jen ti chválím když budeš zákaz dodržovat za všech okolností. Nikdo ti určitě nebude nic vyčítat, když třeba nemohoucí babičku budeš nosit na zádech z parkoviště třeba kilometr daleko abys náhodou neomezil jednoho cyklistu, který by tvé auto musel chudinka objet.
Když se ti tok líbí, klidně to dělej.
> Pokud cyklista nevidí na vozovce překážku velikosti osobního auta
To není o tom, že bych ho neviděl, to je o tom, že musím zastavit, počkat na díru v koloně v levém pruhu, zařadit se, objet to auto, a při tom doufat, že mě nikdo nesestřelí. Případně sesednout a obejít to po chodníku. A když takové experty potkáš v jedné ulici tři, tak se můžeš na kolo rovnou vykašlat.
> Ty s tím stejně nic moc nenaděláš, tak proč tvé starosti, o nějaké paragrafy, jsou nadbytečné.
Jemu jde celou dobu o to, jestli se řidič chová legálně, tj. jestli když tu policii zavolá, tak ta s tím vůbec může něco udělat.
Ale vždyť už jsem mu to několikrát napsal.
Pokud má dojem, že tam auto nemá co stát, tak nikdo jiný než policie to stejně nevyřeší. Prostě zavolá polici, oznámí, oni to prověří a rozhodnou.
Je to snadné. Co jiného by mohl nebo chtěl s tím co dělat. Jen policie a správní úředník může rozhodnout zda tam stát mohl nebo nesměl.
Není o čem se dohadovat.
> Pokud má dojem, že tam auto nemá co stát, tak nikdo jiný než policie to stejně nevyřeší.
Já jsem z tvých příspěvků nabyl dojmu, že ty tvrdíš, že tam stát, resp. zastavit může. A Hrabosh po tobě chtěl citaci ze zákona, na základě které může.
Přečti si to od samého začátku celé a hlavně pozorně.
Píšu to několikrát.
Fakt to nebudu popáté vysvětlovat.
A co bys chtěl vysvětlovat?
Že majitel a provozovatel má nějaké právo, které mu nelze odejmout nějakou místní úpravou pravidel provozu?
To vážně nezvádáš ani logickým myšlením bez nějakého čísla paragrafu?
To nezvádáš nebo nechceš pochopit základní pravidla soužití?
Pokud ne, tak promiň, ale na to si dojdi k nějakému advokátovi, on ti to rád za patřičný poplatek vysvětlí.
> To vážně nezvádáš ani logickým myšlením bez nějakého čísla paragrafu?
Já to také nezvládám. A fakt by mě to zajímalo (i když osobně jezdím výhradně na kole, takže parkování auta neřeším). Silniční zákon a podobné dokumenty jsem trochu četl, a na žádné právo si nevzpomínám.
Z hlavy ta čísla nevim a hledat to fakt nebudu, protože to nepotřebuji.
V zákone o provozu vozidel to také není, už jsem to psal. Vyplývá to z práva k nemovitosti a práva na její nerušené užívání a z povinnosti majitelů sousedních nemovitostí a ploch umožnit mi nerušené užívání mého vlastnictví.
Každý majitel nemovitosti s možností vjezdu na místo ležící mimo vozovku to buď ví, nebo spíš podvědomě ví, že na to má právo. Vědi to snad všichni policajti, problém asi nebude, ale nedá se vyloučit, že nějaký "hrabosh" nemůže prudit. Pak to stejně na místě řidič nevyřeší a bude muset do správního případně k soudu aby se to vyjasnilo.
Není jiné řešení, protože v zákoně o provozu vozidel není zmíněna ve vyjímce jedna skupina osob.
Jestli máš na mysli právo průchodu, případně věcné břemeno (na veřejné cestě) či právo nezbytné cesty tak to neimplikuje možnost na takovém pozemku PARKOVAT či nějak jinak odstavovat automobil. Máš právo přes cizí pozemek PŘEJET či PŘEJÍT, ale zaparkovat musíš na svém pozemku a tam potom můžeš nastupovat, vystupovat, nakládat a vykládat až doaleluja.
Případně můžeš zastavit na veřejné cestě, ovšem v souladu s prasilpr (tj. nesmíš oxidovat ve vyhrazeném pruhu).
> kde je vedle další volný jízdní pruh a nevzniká žádné ohrožení
Když musím v hustém provozu na kole takovou překážku v cyklopruhu objet, ohrožení mi může snadno vzniknout.
Tak snad platí jízda jízdními pruhy, nebo snad ne?
Vlevo od vyhrazeného jízdního pruhu je jízdní pruh do kterého v případě nutnosti může cyklista (taxik, autobus, apod. podle typu vyhrazení) vjet, pokud to je nutné k objetí překážky.
Při vjetí do běžného jízdního pruhu musí dát cyklista znamení o změně směru a musí dát přednost v jízdě vozidlům co v pruhu jedou. Pak se plynule zařadí, ostatní jsou povinni mu umožnit vjetí do pruhu. Při dodržení pravidel nemůže dojít k ohrožení.
Fakt nechápu co je na tom tak složitého.
Co budeš dělat když tam vyhrazené jízdní pruhy nejsou, jak jezdíš po silnici? Jezdíš nebo chodíš s kolem po chodníku?
Ještě chvíli a nikdo nebude bez omalovánek a vyhrazených pruhů snad ani jezdit po městě a v běžném provozu.
> Při dodržení pravidel nemůže dojít k ohrožení.
Při dodržení pravidel nemůže dojít k ohrožení ani na silnici úplně bez cyklopruhů. Proč se tedy cyklopruhy malují?
> Co budeš dělat když tam vyhrazené jízdní pruhy nejsou, jak jezdíš po silnici?
Samozřejmě, že jezdím po silnici. A zřídka mě někdo ohrozí, naposledy jsem se na padesátce podíval za sebe, volno, dal jsem znamení a přejel do levého pruhu, a v tom mě málem sundal nějaký střelec, co určitě 50 nejel.
No tak kde je pak problém?
Myslím, že všichni hledáte problém kde není a snad záměrně se tady problém vymýšlí.
Blb tě snadno sestřelí i ve vyhrazeném pruhu. Vyhrazený pruh přece není pevnost a čára není zeď.
Prostě při jízdě městem se musí neustále sledovat provoz a odhadovat asi tak co kdo udělá a zda ten co bliká doprava oprava pojede doprava a ne rovně kde jsem zrovna já.
Nic víc to nechce, hlavně ne se spoléhat, že když jsou někde omalovánky, že mi to nějak pomůže.
Blb tě sestřelí i jako chodce na přechodu. Přesto si nikdo netroufá tvrdit, že přechody pro chodce jsou zbytečné a že se každý má naučit přecházet silnici bez berliček přechodů. Jistě chápeš, že se jedná o stejnou argumentaci.
Tak teď ti moc nerozumím, netuším souvislost s tím, že se může stát, že ve vyhrazeném jízdním pruhu může stát auto.
Promiň, to není reakce na auto parkující ve vyhrazém pruhu, ale na tvůj příspěvek o 3 výše:
"Blb tě snadno sestřelí i ve vyhrazeném pruhu. Vyhrazený pruh přece není pevnost a čára není zeď.
Prostě při jízdě městem se musí neustále sledovat provoz a odhadovat asi tak co kdo udělá a zda ten co bliká doprava oprava pojede doprava a ne rovně kde jsem zrovna já.
Nic víc to nechce, hlavně ne se spoléhat, že když jsou někde omalovánky, že mi to nějak pomůže."
Asi jsem to vytrhl z kontextu. Jestli to tak cítíš, tak to ignoruj.
Jo, teď je to je jasné.
Já také nikde netvrdím, že vyhrazený pruh pro cyklisty je blbost nebo zbytečný. Jsou místa a úseky silnic, kde by bych ho i rád viděl a určitě jsou užitečné. Ovšem všechno by mělo být dobře uvážené a hlavně správně provedené.
Jde o to aby si cyklisté nemysleli, že vyhrazený pruh je jen a pouze jejich a nikdo jiný tam být nemůže. Za určitých okolností může. A aby neměli falešný pocit naprostého bezpečí. Takový stav vede zpravidla k nějakému průseru.
Jistě, obecně nesmí, nic jiného jsem ani netvrdil, mimo těch co samozřejmě můžou.
A pak je tady velká skupina tolerovaných a trpěných, protože to je potřeba a jinak to nejde.
Já jsem na ty zákazy teď trošku citlivější. Třeba když přivezeš někoho špatně pohyblivého před ten dům, tak prostě zastavíš před vchodem jak nejblíž to jde a on bude mít co dělat se vůbec přes ten malý úsek cesty a schody dostal domů. Teprve až ho nějak uklidíš, můžeš jít přeparkovat někam jinam. A vůbec nemusí ten člověk mít průkaz ZTP a nemusí být majitel toho domu. Prosazuj se proti jeho zastavení ve vyhrazeném pruhu.
Bída je, když třeba na Jeremenkově ostentativně večer parkuje v pruhu pro cyklisty chlap z večerky a přitom má v parkovacím pruhu volná místa.
No ty si zahrávíš s označením motofašisty :-) Něco takového.
To by ti Hrabosh vysvětlil, že ho to nezajímá, je tam zákaz, že si máš zaparkovat někde na parkovišti o tři bloky dál, tam si nemohoucího naložit na záda a donést ho domů :-)
Všechno má být s rozumem a ne podle toho jak se to líbí jedné úzké aktivistické skupině.
Nevím jestli vnímáš a chápeš rozdíl mezi:
1. Já tady mám barák a někde zaparkovat přeci musím, a proto mám právo tu stát víceméně jak dlouho chci. A jestli zrovna nakládám nemocnou matku, nebo jsem jenom líný na krok, tak do toho ti je hovno, chceš dostat přes držku šmejde? Jsi snad fízl?
a
2. Prosím nezlobte se, vím že se tu nesmí stát, ale maminka špatně chodí, jenom ji rychle naložím a hned jsem pryč.
**************************
Třeba řidiče dodávek v Hybernský (kde se objektivně parkuje blbě) jsem už naučil, že když už stojí v řaďáku před křižovatkou, tak nechají vedle auta půl metru aby se to dalo objet na koloběžku s nohou na obrubníku.
O ničem jiném tady od začátku nepíšu.
Prostě zákaz nezákaz, ale jsou situace kdy stát můžeš, nebo je to jinak nejde.
Ty s tím máš neustále nějaký problém.
A to že tě někdo pošle kamsi nebo se ti chce dát přes hubu také hodně záleží na tom jak se ptáš a co říkáš.
> No tak kde je pak problém?
Že společnost došla k závěru, že by tam měl být cyklopruh, a někdo ho učiní nepoužitelným tím, že ho zablokuje, čímž někdy situaci udělá nejspíš ještě horší než předtím, protože bez cyklopruhu bych jel plynule v té koloně, zatímco takhle musím použít volné kusy cyklopruhu a několikrát se zařazovat.
Vážně se hledá problém kde není.
Společnost došla k závěru a úředníci provedli nějakou místní úpravu silničního provozu. To je v naprostém pořádku.
Současně ale ta samá společnost s úředníky musí brát v úvahu práva lidí aby co nejméně bylo tou místní úpravou narušeno jejich právo na plnohodnotné užívání přilehlé nemovitosti.
Nic víc nic míň. A to se děje.
Na vyhrazeném jízdném pruhu nesmí běžně zastavit žádné vozidla, mimo těch co jsou uvedena ve vyjímce ze zákazu. A pak jsou tady ještě vozidla, která ve vyjímce uvedena nejsou přesto tam zastavit na nutnou dobu můžou, jsou další jejichž zastavení je trpěno a tolerováno.
Mimo těch co jsou uvedené ve vyjímce to určitě budou vozidla taxi, vozidlo pošt a balíkové rozvážky, vozidla různých stavebních firem pro opravu a údržbu domů, vozidla pohřební služby, a kdoví jaké další.
Prostě to tak je. Pruh je namalovaný ve městě, kde žijí tisíce lidí, jsou tam provozovny a kvůli pár cyklistům za den není možné část města umrtvit a těm tisícům bránit v běžném užívání města.
A pokud někomu vadí, že ve městě se musí vyhýbat autům a jiným překážkám, tak může jít jezdit třeba do lesa, tam by žádné auto potkat neměl. Vlastně taky, bohužel ti správci a vlastníci lesa si tam klidně jezdí auty a cyklisté se jim musí vyhýbat.
Tak snad jedině na Měsíc, tam auto ještě žádné není, ale bacha někde se tam povaluje Lunochod a ještě pár dalších vozítek, tak abyste do nic nenarazili, to by se Rusům nemuselo líbit.
> A pak jsou tady ještě vozidla, která ve vyjímce uvedena nejsou přesto tam zastavit na nutnou dobu můžou, jsou další jejichž zastavení je trpěno a tolerováno.
Pokud tím „můžou“ myslíš „je jim to tolerováno, ale legální to není“, tak souhlasím. Pokud tím myslíš „můžou ze zákona“, tak tomu nevěřím.
> Mimo těch co jsou uvedené ve vyjímce to určitě budou vozidla taxi
Tak zrovna tady si myslím, že konsenzus nenajdeš. Čekající taxi v cyklopruhu?
https://www.mesto-bohumin.cz/cz/zpravodajstvi...
Proč na příspěvek začínající slovy "Intenzita dopravy v Praze byla ..." popisuješ stav z Ostravy? Jakou to má s příspěvkem na který jsi zareagoval spojitost?
Jsi velmi zmatený. Reagoval jsem totiž na příspěvek začínající slovy "Únor je pro naši zemi měsícem, kdy se občas dějí věci…, nejinak tomu bylo i letos. Letošní únor přinesl několik změn a novinek, které by měly být přínosné pro další rozvoj cyklistiky především v našich městech."
Asi máš problém se sémantickým porozuměním textu. Otázka nezněla "Má tvůj příspěvek spojitost...." na kterou je možné odpovědět slovem "má", nýbrž "Jakou má tvůj příspěvek spojitost ..." na kterou odpovědět slovem "má" možné není.
§ 25 odst. 1, § 27 odst. 1 písm. j)
Vyhrazený jízdní pruh je stále jízdním pruhem na vozovce ať je vpravo nebo vlevo a pokud není stavebně oddělený je součástí vozovky.
Běž se dohadovat s bohumínským OD. Pořád jsi mě za nějakým úředníkem posílal, tak jsem si jednoho našel. ;-)
Já se nedohaduju, jen upozorňuji co říká zákon, kde se zastavit smí a kde se zastavit nesmí.
Pro mě za mě si v Bohumíně nebo v Praze můžete zastavit třeba na tramvajovém pásu, když se to komu bude víc líbit. Je to totiž úplně to samé jako zastavit ve vyhrazeném pruhu, případně v druhém pruhu. Jediný rozdíl je v tom, že vozidlo ve vyhrazeném pruhu vpravo u okraje vozovky jde normálně objet, kdežto na tramvajovém pásu ho tramvaj neobjede, ale zase nepřekáží cyklistovi ve vyhrazeném když tam náhodou pojede.