Zdravím komunitu cyklistů. Mám prosbu, potřebuji poradit ohledně výběru trekového elektrokola. Vím, že elektro kolo není to úplně top řešení, ale bohužel můj zdravotní stav a věk mi již nedovoluje pokračovat na mém starém MTB Giant, proto jsem se rozhodl pro elektro kolo. Použití kola bude vesměs na cyklostezkách a jím podobných komunikacích (již ne těžký terén). Tak trochu upřednostňuji i design kola, proto si momentálně vybírám z kol BH bike Evo Cross 2016 a Haibike SDURO Cross SL. Obojí jsou ve stejné cenové relaci. BH má zadní motor, Haibike středový Yamaha. Nedokáži posoudit co pro mě bude lepší varianta. Ještě podotýkám, že měřím 183cm a momentálně vážím 105kg (před zdravotními problémy jsem měl pod 95kg).
Děkuji všem za rady a pomoc při výběru.
Pokud tam máš i kopečky jednoznačně vol středový s yamahou.
Ano, kopečky mám...Liberecko...
Pak je volba jasná:-)
Bosch :-)
Yamaha nemá odpojení výkonu motoru při řazení, což je u středového mínus. Plus je dvouprevodnik. Nevím proč se mi některé rámy Haibike nelíbí.
Ale třeba to i tak řadí dobře. Chtělo by to vyzkoušet v kopci.
Já ti nevím ale třeba můj známý Aleš L. již na boschi jezdí dlouhá léta ale nikdy jsem neslyšel že by měl problémy se řazením.
Nevím kdy Bosch nasadil čidlo řazení pro přerušení tahu motoru. Četl jsem, že teď už to mají, u prvních modelů to patrně nebylo. Tuším, že i e-totem tady psal o tom, že řazení s tahem motoru, je problém a že řetěz dělá velké rány.
Aleš to měl hned jak vyšly první bosche, asi je nutno se naučit řadit, tedy bylo nutno.
Já taky občas řadím v záběru jinak to v kopci ani nelze, ale že by to dávalo nějaké rány o tom nemůže být řeč:-)
Je to hlučné zrovna tak jako když šlapeš za své a v kopci řadíš.
Nevím proč se z toho zde dělá nějaký problém.
Asi to trošku problém je, protože jinak by dnešní Bosch nedával to čidlo na řazení, které odpojí na několik milisekund motor při řazení. Takže ne někdo, že z toho dělá problém, ale sám výrobce (Bosch, Impulse atd.) to jako problém viděl a řešil.
Tomu se říká komfort a inovace:-)
Že to nevadí nikomu kdo motor nemá, proč asi?
S Boschem bude v řetězu přeci jen o hodně vyšší síla než bez pohonu.
Bude když se nenaučíš řadit, je to jen o umění, mám vyzkoušeného i bosche.
I když je jasné že vypinání záběru motoru při řazení je super záležitost zvyšující pohodlí a komfort uživatele.
Za coš si ovšem taky připlatí:-)
Doporučuji všem k přečtení.
http://www.rebelbike.com/index.php?clanek...
Hezký článek, ale taky trošku tendenční. Samozřejmě, že když budu srovnávat Bosch s levnými nábojovými pohony, tak vyhraje na plné čáře Bosch. Kdyby si pán zkusil kolo z BionX nebo ještě lépe s nábojovým převodovým KTM Panasonic, tak by možná změnil názor.
Tak o tom silně pochybuji že by Aleš změnil názor, mám tytéž zkušenosti co on a nejsme jen my dva:-)
https://www.youtube.com/watch?v=pCiY2Q3LAXY
?
Co tím chceš jako naznačit?
Posaď na to chlapa 60let, nemocné klouby, natěžko tak 160kg a tem motor si ani neprdne:-)
Před 15léty jsem takové kopečky jezdil v pohodě bez motoru:-) Celková váha plně naloženého kola tehdy činila 175kg.
Vyjedou jeden kopec a jsou s energii na dně ja se středovým takových kopečků vyjedu s klidem 5:-)
Ale myslím že je zbytečné se znova a dokola dohadovat, souhlasím že na mírně zvlněnou krajinu je dobrý přímý, do kopců je jedinečný středový.
Co tím chci naznačit? Kdo se dobře koukal, tak si všiml, že ten, který to natáčel, tak jel na kole Haibike s Boschem a v některých pasážích dle funění měl opravdu, co dělat, aby KTM stačil. A stoupák to je slušný. Obrázek ať si každý udělá sám.
A samozřejmě nevedu tady spor, že středový je tím výhodnější čím je kopec prudší. Jen tady poskytuji informaci, že pokud jezdíme běžné kopečky třeba těch 10% někdy 15% a šlapeme, tak není důvod se bát kvalitního nábojového motoru. Ano, ten kdo váží 160kg a jede i do mírného kopečka jenom 10km/h, tak by měl zvolit středový.
To se těžko hodnotí když nevíš jakou připomoc měl nastavenou a nevíš ani kondici jezdců a další spousty údajů. Tak že nic nevypovidajíci video, jedno z tisiců podobných na netu:-)
Ovšem ten stím přímým musel často i ze sedla což u středového nehrozí.
Ale kašlu na to je to stále jen dohadování o ničem.
Ja ve své praxi vyzkoušel obojí a vím jistě že přimý již nikdy i kdybych byl zdráv:-)
Každý ať se zařídi jak mu pasuje, ja vždy budu radit středový, výběr bude na rozhodnutí tazatele:-)
Je to dost peněz, tak si přečti něco všech předních systémech. A hlavně si to vyzkoušej. Dost je toho nejen o teorii, ale taky o pocitu.
Nevíte někdo, jaké nábojové motory používá BH Bikes v modelech EVO?
Evo Cross pohání bezkartáčový 350W motor v zadním náboji.
Nějaký z těch číňanů.
půjč mi ho na půl hodinky a usmažíš si na něm řízky...
Takže asi opravdu bude lepší volba Haibike SDURO.
Nevím jestli nutně Haibike, já bych volil kolo se střeďákem Bosch Performance a baterií 500.
A doporučení na konkrétní typ bys neměl?
Pokud ses rozhodl pro kvalitní kolo se středovým pohonem, tak máš dost velký výběr, protože ve vyšší cenové kategorii středový pohon začíná jasně převažovat. Není jen Bosch, Yamaha, Haibike. :)
Já bych vybral třeba tohle
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
nebo ještě lépe tohle
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Alespoň je kam dát lahve s pitím. To je bolest dost elektrokol, že jaksi díky baterii není místo. A 17Ah taky jen tak u konkurence nenajdeš. Nevím proč všichni chtějí Haibike s Bosch nebo Yamaha. :)
Tam už se dostávám do jiných financí...měl jsem původně nastaven limit do 50tis.Kč, ale protože chci kolo i v pěkném designu (pokud možno s maximálně integrovanou baterii, viz. kolo BH Bikes EVO Cross), navýšil jsem limit na 60tis.Kč.
Ber ho neváhej, je to dobrá volba.
Flaška s pitím se vždy dá někam umístit:-)
Samozřejmě mám na mysli tento stroj se středovým motorem.
http://www.akumo.cz/haibike-sduro-cross-sl
Kolečko pěkný,jen škoda,že nelze se silnější baterií.Do těch kopců by se šikla.Snad po záruce si k tomu přidělat další baterku,ale to už bude "bastl":-(Nebo holt mít ještě jednu originál a vozit ji s sebou.
akorát tu cenu za to soft. odblokování rychlosti nemůžu skousnot, to krapet přehnali
Je i levnější varianta http://www.sb-tuning.com/cs/114-yamaha
No nechápu, co na tom BH EVO tolik stojí, když to má jen nábojový motor. Do kopců kolem Liberce bych raději dal ten středový, na Brdech si ho nemůžu vynachválit :-) Jo a ještě k té integrované baterii, je dobré když není integrovaná až do té míry, že nejde z kola snadno vyndat, třeba kvůli dobíjení během oběda v hospodě (nebo v práci,v bytě,atd.)
V tom případě radím, aby sis to kolo půjčil a projel a udělal si obrázek. Já si myslím, že i kvalitní převodový motor tě příjemně překvapí. Ano bude mít svoje limity. Možná kopce nad 15% už na něj budou příliš. Na druhou stranu kolik takových kopců člověk potká? Být tebou, tak si toho půjčím více a dělám si sám obrázek.
Po několika konzultacích mě ještě napadlo, jestli by nebylo řešením místo crossového kola horské kolo, tedy např. Haibike SDURO HardSeven SL. Cena jako Cross a myslím, že o chlup lepší výbava a možnost se občas i utrhnout mimo zpevněné komunikace...
Co si o tomto myslíte?
MTB je každopádně univerzalnejsi a kdybys chtěl jen vyletit po cykloatezkach, tak ti nic nebrání prezout na užší krosové pláště. Na druhou stranu na krosové není problém dát poradny nosič a plnohodnotné blatníky. U MTB se s tím moc nepočítá.
Pomalu se blížím do finále a výběr se mi nakonec zúžil na MTB kola Haibike SDURO HardNine SL (střeďák Yamaha) a Superior eXP 909 STePS (střeďák Shimano). Cena u obou stejná. Jaké by jste tedy doporučili?
Díky za názory.