Chci si pořídit nové kolo. ovšem nerozumím tomu a tak vás žádám o radu. Budu jezdit převážně po silnici ale chci, aby vydrželo i občas třeba polní cestu. Nechci koupit levně kolo, které bude nepříjemné a budou to "vyhozené prachy" ale nechci ani přeplatit. Vybrala jsem toto kolo Devron urbio lk 2, zaujalo mě predevsím vzhledem. Ani nic jiného neumím posoudit. Odpovídá cena výbavě? Případně můžete doporučit jiné. Dražší ne. Limit je těch 10000Kč Děkuju za reakce
http://jizdni-kola.heureka.cz/devron-urbio-lk2...
Smiř se s tím, že za desítku budeš mít kolo pro občasné pohodové vyjížďky, nic náročného. pak vyhoví. Na dlouhodobou spolehlivost, větší kilometrovou zátěž a pohodlí bys musela přišetřit.
Dobře ale jsou kola za 3000,- za 7000,- nebo za 10000. Tak se ptám na to jestli bude rozdíl,když si koupím toto za 10,keré se mi navíc líbí nebo za 7 a oželím vzhled ale jízda bude na stejné úrovni.
Nebude. Zvlášť pod desítku se už posouváš jen k nefunkčním atrapám z obzvlášť mizerných materiálů. Když už, drž se kolem té desítky, ale bude potřeba dobře vybírat. nejlépe z nějakých zlevněných "minulých ročníků", tam už se přijatelná kvalita najde.
Nechci ti do toho kecat ale moje žena jezdila ještě na horším šuntu pohodleně i štreky kolem 100km za den:-)
O.K., předávám ti pomyslné žezlo. Vzhůru do Tesca a kauflandu ;-)
Není to z tesca ani kaufu, před 10 léty to stálo 10500Kč a je to z prodejny http://www.valmezbike.cz/
No jó, kolo za 10.500 odpovídá dneska (po slavné úpravě kurzu Kč k €) nějakým 13.000. A za to už je zase trošku jiné kolo. Nechápu potom, proč píšeš o horším šuntu.
Tak si myslím že to co je uvedené v uvodu je kapku lépe vybaveno než to mé ženy:-)
Tak já levné kolo ze supermarketu měla. A jet se na něm daleko dá. Příjemný zážitek to moc není. Co konkrétně to kolo,které jsem vložila v úvodním příspěvku? Omlovám se, dá se vkládat příspěvek i jinak, než reakcí na jiný?
Taky potřebuju lehké kolo. Abych ho dostala do bytu. Máme navíc opravdu malý výtah, budu ho tam muset dát na výšku a to kdo ví jestli ve jede. Případně tahat do 4. patra po schodech. Sklepy nám vykradli nesčetněkrát.
V zásadě se dá jezdit na čemkoliv kamkoliv. A při trošce sebezapření z toho můžou být i výrazné a použitou technikou umocněné výkony. Pradávné cykloturistky jezdily na těžkých jednorychlostních kolech s torpédem, navíc v šatech s dlouhou sukní...
Jednoduché levné kolo vydrží a vyhoví. Pokud se ale od kola vyžaduje určité pohodlí a z toho plynoucí složitost, je to už náročnější na materiály a zpracování, vyžadujeme-li zároveň alespoň nějakou přesnost chodu a trvanlivost. A to logicky stojí peníze.
Na tom kole z odkazu se povozíš, při rozumném zacházení třeba i dlouho a daleko, ale zázraky nečekej.
> Příjemný zážitek to moc není.
Pak je potřeba identifikovat, co ti vadí, a to vyřešit. Sedlo, gripy, pedály se dají vyměnit, a většinou to ani není moc drahé. Neblátivá kazeta stojí dvě stovky. Dobré brzdy i s bowdeny už vyjdou dráž, ale pořád to bude levnější, než nové kolo (na kterém, pokud je v kategorii ~7kKč, také bude časem potřeba něco vyměnit).
Otázka je, jestli tam má kazetovou nábu, nebo šroubovací vícekolo. Ale u levného kola nejde jen o komponenty, ale i o rám a vidlici. Geometrii i tuhost.
Stavoval jsem se v létě u kámoše na chalupě. měli tam sebou kola, tak jsme se domluvili, že svoje taky přivezu a dáme malej vejlet. Pořídili taky kola "do desítky". Když jsme cestou tak žvanili, upřímně se divil, co na tom ježdění máme a jak na tom můžeme vydržet tak dlouho. navrhnul jsem teda výměnu strojů. Poulil oči (a to nemám treka nic moc, hlína a pružina) - a já taky... Kroutilo se to pode mnou, jelo to kam samo chtělo, o řazení darmo mluvit, účinnost brzd tragická.
Jasně, že kdybych neznal lepší, tak bych na tom holt rajtoval a nadával, tak jako jsem nadával kdysi na favorita. A tak jako i teď jezdím na tom, co mám, protože nemám karbonovýho treka se vzduchem. Jenže karbon jde snadno oželet, ale někde je určité minimum. A fakt není nijak vysoko, ani cenově.
Já mám pocit, že když by se na můj prehistorický Olpran za 2300 z Kauflandu přidělaly skutečné brzdy a skutečné převody, tak by na tom šlo v pohodě jezdit. Možná by ještě časem byly potřeba skutečné ráfky.
Asi by nám tazatelka měla říct, kolik tak chce najet.
Koupíš Olpran za 2300 a pak z toho za dalších 5000 uděláš kolo. To se opravdu vyplatí :-)
Tak proč sis kupoval kolo za 20 nebo možná i víc?
Když kolo za 10 je doastačující?
Nestálo tehdy 20 ale jen 14, no vlastně už je jen odložené v garáži částečně očesané.
Ja mám nyní jen rok nový rám a pár komponentů.
Měl jsem dojem, žes někde dával kolo cos pořizoval a v té výbavě a provedení odhaduju tak za 20.
No jo, když k tonu připočítáš různé doplňky, výměnu představce a řidítek, sedlovku, sedlo, nebudeš věřit ale to se nasbírá že ani nevíš za co jsi to utratil:-)
Časem (provozem) nakonec zjistíš že za ty prachy co do toho valíš jsi mohl mít o třídu lepší kolo:-)
Právě proto, že vím dobře. Také jsem kupoval kolo výrazně levnější než se z něho během krátké doby stalo :-)
Já to ani nepočítám a ani si to neznačím, beru to jako užitečný výdaj pro to co mě baví a který za to stojí.
Za desítku už jsou docela slušná kola. Za trojku jsou tuším nějaké ty základní Fulcrumy, jezdit se na nich rozhodně dá, tuhost mají dostatečnou.
Tys byl zase na nákupu v lídlu kousek za Lanžhotem, viď :-)
Zkusil jsem si i poposednout, ale nic... :)
jj, v pohodě, poposednul jsem si já. Připadlo mi, žes mířil do €ur, to by taky tak nějak odpovídalo :-)
Jo todle kousek! :-D
Tak je to přeci jenom lehce přes trojku. Ale furt to začíná na trojku. :)
http://www.kolokram.cz/zapletena-kola/37703...
Mylis se, nebot:
"Dámské crossové kolo Devron Urbio LK2.8 - model 2015 patří mezi kvalitní dámská horská kola s bohatou výbavou. Rám s dámskou geometrií je vyroben z odlehčeného hliníku, který je doplněn kvalitními komponenty značky Shimano. Přední vidlice Suntour NVX 700C coil se zdvihem 75mm a brzdy Shimano Altus mechanical zajišťují výborné jízdní vlastnosti. Pokud plánujete jezdit v náročnějších terénech i po asfaltových silnicích, pak je pro vás ideální volbou dámské crossové kolo Devron Urbio LK2.8."
;-))
:-) Ještě bombastičtější texty bývají u kauflanďáckých draků za trojku.
"Kvalitní dámské HORSKÉ kolo" s převodníkem 28/38/48 a plášti 35-622 bude něco pro opravdu drsné cyklistky :-)))
Tak, koukám, že si musím dát pozor na výměnu. Mám 48/38/28, což je tedy asi něco nevyhovujícího. Jaký je nejlepší počet zubů pro crossové kolo, se kterým se jezdí v kopcích i po rovinách a v různém terénu?
Vyhovující nebo nevyhovující si musíš vyhodnotit sama. Někdo třeba má v nohách atomový reaktor, nebo rád páčí těžké převody malou kadencí. Pak mu typicky trekový převod vyhovuje. Komu ale chybí v kopcích lehčí převody, aby nepoulil v každém zvedáčku oči a prudší kopce nechodil pěšky, pro toho je MTB převodník řešením.
Jak se s ním jezdí v rovinách?
Já jsem někdy na rovině rychlejší než syn, ale nevím, jestli to je převodníkem.
Poraď mi nějaký univerzální počet zubů.
To nejde. Maximálně se dá spočítat, jakou rychlost vyvineš při určité kadenci na určitý převod. A ty sama musíš vědět, jestli točíš, nebo jsi ochotná a schopná točit jakou kadenci. Pro někoho je 60 moc, pro jiného 100 málo.
Já radši víc točím. Zvlášť do prudšího kopce se při pomalých otáčkách trápím a dřu víc, než když jedu rychleji v pro mě optimálnějších točkách - jenže pak začne docházet zase dech. Takže řešením je pro mne lehčí převod, vyšší točky s rezervou výkonu.
A na rovince, nebo z mírného kopce s chybějícím těžkým převodem taky problém nemám. Obvykle roztáčím druhý nejtěžší, mám odzkoušeno, že úplně nejtěžší stejně nejsem schopný delší dobu efektivně tahat. No a z prudších kopců se už stejně vezu a šlajfuju :-) Ale je to tím, že mi nedělá problém v případě potřeby nohama víc zakmitat. Ale s rozumem, skuteční dravci kmitají neskutečně víc.
Jen pro představu, s mojím nejtěžším převodem na treku 44/11 při vcelku pohodové kadenci 80 ot./min. jedu rychlostí 40.3 km/hod. A když přišlápnu na 100 otáček za minutu, tak valím přes padesát. To je na turistické kolo skoro dostačující i z kopce.
Pochopitelně, jsou draci, kterým tohle nestačí. Pro ně je pak lepší ten těžší převod. Já na takové vyblbnutí už mám zase radši žiletku :-)
moje drahá má 29" MTB. když jedem spolu po asfaltu, tak ona už má vepředu největší převodník a vzadu skoro nejmenší, a mě stačí vepředu ten střední (mám 52/42/30). pokud ti stačí na rovince 30 km/h, tak to určitě půjde ušlapat i s MTB převodníkem. budeš mít výhodu do kopce - já mám nejlehčí 30/32. a co nevyjedu, to vytlačím. aspoň si protáhnu nohy, co řešit...
Mám těžší převod a drak nejsem, 30km/h je už docela velká rychlost. Málokdy se řítím z kopce 40km/h, málokde je totiž hladký asfalt. Většinou jezdím v kopcích a slézám, abych šetřila kolena, takže asi MTB kliky by byly lepší, ale v rovinách jezdím ráda, takže nevím, jestli bych nemusela víc šlapat. Podle rondovy terminologie točím raději méně.
S tím horním převodem to není tak žhavý. Na treku máš nejspíš placky 26/36/46 zubů. Horác má 22/32/44(42). Když vybereš variantu s velkou plackou 44, tak tam rozdíl bude, ale ne zas až tak závratný. Ale dole máš 4 zuby k dobru.
Ty 4 zuby není totéž, jako 4 zuby na kazetě, počítá se to v poměru k pastorku.
Točím málo, vychází mi to v kopcích tak na 50-55 otáček za minutu, na rovině utočím rychleji, ale dlouho to stejně nevydržím, aji když šlapu skoro naprázdno. Dala jsem místo 48-38-28 převodníky 42-32-22, v kopcích jednoznačně lepší, udržím ty svoje otáčky (50-55) i ve 14% stoupání (to dřív nešlo). Velkej převodník by mohl být větší (mají i kombinace 44-34-22), ale ani s tím talířem 42 to není problém, zařadím menší kolečko než dřív a tím se to srovná.
Jednoznačně menší talíře hodnotím jako lepší.
Ještě dodávám, že jsem vyměnila i osmikolečkovou kazetu. Ta nová má na kolečkách jiné počty zubů, takže na těch prostředních kolečkách se menší talíře částečně eliminují, protože na kazetě je proti nim míň zubů.
Původní kazeta: 11-13-15-18-21-24-28-32
Nová kazeta má: 11-13-15-17-20-23-26-34
Dřív jsem na 15 a míň nejezdila vůbec, teď si někdy těch 15 zařadím. Každopádně největší kolečko s malým talířem je do prudkýho kopce k nezaplacení.
Takhle jsem před časem přezbrojil horáce na 36 vzadu a pošilhávám po 40 nebo 42. Ale to už bude kompletnější investice do desetikvaltu.
Pro mě už slabší převod nemá cenu, rychleji točit neumím, to by mi k ničemu nebylo, protože teď při 50 otáčkách jedu s balancí na hraně 4 km/h a do kopce bych se při vyšší frekvenci utavila, i kdyby to mělo odpor menší, prostě tu rychlost nemám.
Já to využívám na extrazvedáky, nebo prudký dlouhý. A nebo jako vyprošťovák ve složitějším terénu, abych měl rezervu.
A jak se jezdí i pod 3 km/hod se zeptej Lelka, ten to umí, když chce. To je mela. Dlouho vedle něj nedokážu jet, strhal bych hnáty, horní i dolní. Čekám, že jednou takhle zastaví a bude stát jak Anton Tkáč...
Ultralehký převody jsou dobrý, ale když mě zastavil v terénu šutr v slušným stoupáku, měl jsem potíže znovu se rozjet - pedál byl hned dole.
Dnes už to nejdu počítat :) Ale osmikolečko taky budu potřebovat vyměnit.
Nic počítat nemusíš, já jsem to počítala. Čísla v tabulkách uvádí vzdálenost v cm na jednu otáčku kliky při kolech o průměru 70 cm (pláště 700x35).
S novejma převodama to odpovídá při nejmenším převodu délce kroku asi 70 cm (s patnáctikilovým ruksakem do kopce), to už je snesitelné :))
Pokud se běžně nepohybuješ rychlostí přes 40, tak to vůbec nepoznáš. Jenom při jízdě z kopce budeš mít větší problém to roztočit přes 55.
to taky záleží kolik kvaltů máš vzadu.
Pokud tam máš jedenáctku, pak bych nějaký zuby vepředu moc neřešil.
I tobě dík za reakci, vím, že to souvisí i se zadkem, právě že se schyluje k výměně, tak jsem se o to začala zajímat, jestli by se mi náhodou nemohlo jezdit do kopců o trochu lépe.
Se zadkem to opravdu úzce souvisí - čím je větší, tím se do kopců šlape hůř...;-)
No to jsem přesně tušila, když jsem použila neodborný termín :)
pak už stačí mít velký dudy aby se těžiště vyrovnalo a kolo se nezvedalo na zadní:-)
Skotové to tak řeší běžně:-))
Pokud jezdis obcas i do prudkych kopcu a mas dojem, ze ti nestaci prevody, tak by asi postacilo vymenit tu malou placku za 26z.Tak to mam ja a pohoda - po rovince a s kopecka nemusim kmitat nohama jak Vecernicek a do kopcu nejlehci prevod vyuzivam jen zcela vyjimecne.
Děkuji za rady všem.
Lelkovi-nakole a krosmenovi za jasnou tečku na závěr :)
Můžete mi poradit dál, moji milí rádcové.
Když už jsem si usmyslela, že chci osmikolečko - kazetu 11 - 34 Shimano Alivio, zjistila jsem, že to asi neexistuje.
Trošku se to posunulo. Alivko je devítka. Na osmikvaltu trváš ?
No netrvám, ale stačil by mi. Nejezdím ani na osmičku.
alivio nevim ale 8mi kvalt 11-34 existuje,mám ho na nákla´dáku.
Existuje, ale jak poznám kvalitní?
Tohle by mohlo stačit:
http://www.kupkolo.cz/kazeta-shimano-alivio...
Nevím, jestli někde seženeš kvalitnější. Pokud by stačilo 11-32, tak mají i Alivio (HG-51).
Ano, na to jsem se dívala, tam mě zmátla ta Acera.
A co se poohlédnou po něčem ojetém?
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/78522/damske...
Kolik vážíš? (bez urážky, trochu bych se bál, že ta tenká horní rámová trubka připojená nízko bude slabý článek; taky tam nepůjde dát trojúhelníková rámová brašna)
Já měl vždycky kolo pod 10k (nějaký Schwinn, Merida Crossway 2014 v akci pod 10, Arcore CROSS 1.1) a přijde mi, že nejsem kolem nijak limitován. Vyměnil jsem pedály za SPDčka, pláště za protiprůpichové, a pokud ti nesedne sedlo nebo gripy, tak i ty se pro pohodlí jednoznačně vyplatí vyměnit.
Taky jsem nebejval moskvičem, trábošem a stodvacítkou nijak limitovanej. Ale že bych se k nim chtěl teda vracet...
Jak často měníš ta kola, že máš třetí ? Já mám po deseti letech a víc jak 40tkm furt první, kromě spotřebáku a ložisek (nedávno) je tak akorát dobře zajeté :-)
> Jak často měníš ta kola, že máš třetí ?
První mi po třech letech a 10 kkm ukradli, druhému po necelých dvou letech a 8 kkm praskl rám (předpokládám, že nevážit 115 kg, nestalo by se to), a když jsem ho dal reklamovat (v manuálu bylo explicitně napsáno, že má nosnost 120, a že na prasknutí rámu se záruka vztahuje), tak ho ztratili a vrátili mi prachy.
Vážím max 60 Kg. Tak to snad nebude problém? :D
Jinak to kolo chci na cestu do práce 3km v létě přehrada 10km. Sem tam výlet. Nic náročného. Jasně, že na to mi stačí kolo ze supermarketu ale jak jsem řekla. Měla jsem ho a radši jsem šla pěšky. Kolo celé rozhrkané, rozklepané, moc práce se šlapáním. Takové kolo nechci, protože je mi jasné, že by bylo doma na nic. Lepší kolo jsem zdědila a byl to hned rozdíl, ovšem mi vydrželo tak týden než bylo ukradeno.
No a další věc, že kdyby mě to mělo začít bavit jezdit jen pro to a ne za účelem přemístění se někam. Tak to se asi na špatném kole nestane.
Už to tady tuším padlo - co starší solidní kousek v dobrém stavu. Na tohle použití víc než dobré.
Pokud si na nákup rovnou netroufáš, předem se domluvit v servisu, s prodávajícím tam kolo zavést a nechat okouknout, případně rovnou doladit. Těch pár kaček za to stojí a budeš mít dobré kolo. Nějaká slušná kola se prodávají pořád. A když na to nebudeš tlačit ze dne na den, tak brzo nějaké vhodné vyhlídáš.
No to by šlo, jedině pokud seženu ochotného prodejce. Sama bych radši koupila kolo v obchodě. Nové a se zárukou. Protože fakt nepoznám, jestli tomu něco je.
Já tedy trochu zariskoval bazarem,ale toto http://jizdni-kola.heureka.cz/apache-matto-2011/ jsem koupil za 7500 kč.Bylo jeté jednu sezónu.Důležité je si kolo prohlédnout,projet,aby se další investice nevyšplhala o další tisíce výše.
Taky jsem kupoval starší, horáka jetého něco málo přes jeden rok. Žádný neřešitelný problém, žádné opravy, sednul jsem a jezdil.
Není potřeba se nějak moc bát staršího kola. Je dobré mít sebou někoho kdo o kolech něco vědi a pak nemůže bát problém.
Asi je to jednodušší, než kupovat auto, ale radíš to lidem, kteří o kolech právě nic nevědí. Kdyby věděli, nebo někoho takového měli, tak by se tu asi neptali.
Ale máš pravdu, to kolo se dá prohlédnout a poznat, zda tam není nějaký velký problém.
proto taky píšu, že je dobré mít sebou někoho kdo o kolech něco ví. A většina lidí má v okolí někoho takového, jen si na něj vzpomenout, poptat se jiných a požádat o pomoc. Ne každý asi bude ochotný pomoct a poradit, ale tak už to s lidmi bývá.
Někdo nechce být označen za slídila a práskače a jiný za radila a chytrolína :-)
Ale fuj, tebe se to práskačství nějak dotklo. To jsem nechtěl, promiň.
Ano dotklo a mělo by se to dotknout všech slušných lidí, protože vím, že díky těmto "práskačům" nezůstane naprostá většina zločinů uzavřena zápisem - pachatel neznámý a většina lidí může tady v Česku žít celkem v klidu a nic vážného jim nějak moc nehrozí.
A těm co se něco stalo a byl zjištěný ten co to provedl, tak jsou velmi vděčni za to, že zrovna nějaký "práskač" tam byl a další stovky lidí ročně prosí aby se nějaký "práskač" ozval a pomohl jim.
Za 10.000Kc se nove a kvalitni kolo koupit neda.
Takze bud s rizikem starsi pres zname, bazar
atd..
Nebo koupit nove, ale starsi rocnik se slevou a zarukou v obchode.
Treba:
http://www.mojekolo.cz/rock-machine-crossride...
http://www.mojekolo.cz/felt-qx70-damske-modra-2013
http://www.kola-online.cz/apache-teepee-lady...
Je zacatek sezony, obchodnici budou vypraznovat sklady pro nove modely, takze sance koupit kolo s dobrym pomerem cena/vykon tu urcite bude
tady dalsi kousek, ale asi uz velky ram ....
http://www.librakola.cz/kolo-author-corsa-cross...
vždyt to vybrane kolo je take zlevnene z 14590,- tak jaký je v tom rozdíl? Když je pc jeste vyssí nez ve vasich odkazech? Když už za to mam platit stejne,rada bych to,ktere se mi navíc líbí. Prosím tedy reakce na konkretne devron urbio lk 2
Rozdil je v tom, ze jde o znackova kola, prodavana ve vice obchodech, takze lze porovnat REALNOU cenu kola.
Pokud google nekeca, tak Vase kolo prodava pouze Insportline, ten
-neni cykloprodejce
- muze si nasadit cenu jakou chce (jeho (puvodni) cenu nelze porovnat s jinym cykloobchodem)
A snad, mnou uvedena kola jsou lehci ...