Copak maximální, mě by spíš zajímala minimální rychlost,kdy to do kopce ještě víc táhne,než topí?
Záleží kde člověk jezdí. Tady na Hané no problém
Má takový pocit, že tady začíná chybět rubrika Elektromotocykly, nebo by to chtělo asi jiný web.
Nebuď netolerantní :-) xenofobe,rasisto, :-))))
Ty dvojtečky a závorky vypadají sice pěkně, ale zkus se nad tím hlouběji zamyslet.
Tohle přece není o toleranci, ale o tom, rozlišit, zda se jedná ještě o kolo s pomocným motorkem, nebo o elektromotocykl. I kolo s velmi výkonným pomocným motorem může pořád býti kolem. Ale myslím, že "kolo" s uváděnou rychlostí, na kterém jede běžný cyklista, ale na motor už mezi kola nepatří. V tomhle případě již nepotřebuje žádnou pomoc ani motor, ani cyklista. Chápu, že pro mnoho lidí může být velkou výzvou postavit, nebo lépe seskládat takový typ vozidla, jenže pokud takové vozidlo bude běžně používat, tak úspěšně dokurví, už tak mizernou, legislativu týkající se pomocných motorků. To mi přijde vůči lidem, kteří opravdu potřebují z nějakého důvodu pomocný motorek hodně netolerantní.
Samozřejmě jiná situace by byla, kdyby něco takového sestavil a prošlo to patřičným schválením, ale na to schválení se už pak jaksi kašle.
Je fakt otázka, co na tuhle diskuzi už nepatří, když je tady kategorie elektrokola.
Elektromotorka je něco jiného, nemá šlapky a má větší sedlo a takový výkon, aby to utáhl i do kopce. Pochybuji, že elektromotorku někdo staví s motorem Magic Pie. Výsledek těchto staveb je ve většině případů něco, co se dá použít i jako kolo, tedy dá se na tom šlapat.
Ano jsou i stavby, kde je silný motor a šlapky jen pro parádu, ale těch bude menšina. To už jsou hračky někam mimo pozemní komunikace.
Mimo pozemní komunikace by to muselo být celoodpruženo. Mám pouze tlumenou(spíše pruženou) přední vidlici. A v rychlostech 40-50 ,to není pravé ořechové ani na cestě.
Mě se ten motorek líbí, řj v kole, žádné drátky navíc, nechá se z toho postavit docela svižné kolečko:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Oni kolegové s převodovými motory prostě nechápou, že ten výkon přímý bezkartáčový motor občas potřebuje, to je zbytečné vysvětlovat, protože to nikdy stejně nepochopí.
Mimochodem, prodejce uvádí:
Tento set může být provozován na pozemních komunikacích v ČR, pokud jsou při montáži a nastavení dodrženy podmínky vyhlášky MD č. č. 341/2014 Sb., přílohy č. 12 část C.
Pozor, v ostatních státech EU se mohou podmínky výrazně lišit!
Takže kilowata, jak je zřejmé, je u nás přípustná.
Debatovalo se o tom dlouze, a pochybuji, že by Šikula uváděl něco, z aco by mu hrozilo, že se po něm někdo bude vozit.
Těžko říct jak to je. Každopádně to stejně nikdo neřeší. Nebo tebe někdo řešil, když jsi jel na kilowatě Evropou? Neřešil. :)
A navíc na páčku :-)
Nevím jak by ten vřkon změřili. Ale je možné, ée třeba Němci začnou brzo otravovat. Za ty 4 roky se situace změnila, těch pedeleků radikálně přibylo. Ale zase to nebude tak horké, vidím, ze začínají převládat ty střeďáky, pochopitelně profesionálně vyrobené.
Na "samodomo" jak to je populární u nás, se v Německu nebo ve Francii asi moc nejezdí, teda neviděl jsem.
V každém případě bych s tím obrovským motorem v zadním kole dneska na cyklostezku v Německu raději nelez. Stejně tyhle velké motory už v kolevh tolik neuvídíme, mají je koloběžky, rikšové, a pak pár Smrtistrojů :-)
Když na to soudruh ouřad dá razítka, pak to bude teprve to pravé...
Jindřichu, Jindřichu, nemohu si pomoci, ale projevil ses, jako sebestředný, bezohledný vůl.
Nejde přece o razítka "soudruhu". Jde o to, aby lidé zůstali lidmi. Jen si vzpomeň, jak jsi začínal s pomocným motorkem a proč. Nebylo to náhodou proto, že jsi prostě nebyl schopen delší trasu ušlapat? A co teprvé jiní, jako třeba Bobbob, kterému kvůli zdravotním potížím pomocný motorek umožnil zůstat na kole, které miluje a jezdí na něm celý život.
Nepřipadá ti hloupé, aby kvůli pár lidem, kteří si (dejme tomu) chtějí jen něco vyzkoušet, jsme my ostatní přišli o výhody pomocného motorku? Jinak, pokud se nepletu, tak poslední změny v legislativě jsou: pomocný elektromotor max 250W s asistencí a spalovací 1kW. Bez zásahu do konstrukce kola.
Tímto v tomto tématu končím. Kdo chtěl pochopil.
Milé Papji, ty jsi absolutně netolerantní neználek, který netuší, k čemu přímý bezkartáčový motor potřebuje silný výkon.
Navíc si přisluhovač tupé byrokracie, protože si myslíš, že úřední razítko nějakého čičmundy něco může vyřešit, spasí a zajistí bezpečnost.
Nezačal jsem s elektromotorem jezdit, protože jsem "nebyl delší trasu schopen ušlapat" začal jsem s ním jezdit, protože jsem si myslel, že mě motorek může pomoci překonat hendikep čtvrt století, kdy jsem na kole nejezdil. A také to pomohlo, ze začátku je to pocit jako když máš vítr v zádech.
Protože jsem založením dálkař, nedalo mě to vyzkoušet si jak se na tom dá jet dodaleka.
Tak, abych ujel delší trasu, musel jsem vézt poměrně těžké nabíjecí zařízení, a také fest šlapat, aby to jelo. Přesto, v některých kopcích výkon jedné kilowaty nebyl dostatečný, na tu zátěž.
No a když jsem motor odpojil, zjistil jsem, že to skutečně tak je, že motor vez sám sebe a zařízení, co ho krmilo.
Ovšem ne každý vláčí extrémní zátěž, ale věř mi, že ta kilowat u bezkartáčového motoru je v kopcovitém terénu tak akorát, aby to ty kopečky zvládalo a víc netopilo než jelo.
Ale to bys nesměl být zaslepenec, který nechápe rozdíly v chování jednotlivých pomocných motorků.
Nechápu tu bezbřehou aroganci, se kterou bys chtěl ostatním diktovat, co mají a co nemají používat.
Typicky soudružské jednání.
Opravdu naposled milé Jindro.
Není mým úmyslem něco někomu diktovat, nebo nařizovat, jen nemám rád, když si někdo nepřečte celý předpis, vybere si z něj jen to co se mu hodí a tvrdošijně prohlašuje, že jen on má pravdu. Přečti si u tebou citované vyhlášky i přílohu 2.odst.1 f., třeba ti to otevře trošku oči.
Jen abys byl v obraze. Je mi úplně ukradené. jaký má kdo pomocný motorek, ale když někdo napíše "Rychlost 52km/hod na kolech 47-622. Ticho a tah." hned v úvodu diskuze, tak je pravděpodobně všem jasné, že to asi nebude jen pomocný motorek.
Vadí mi na tom to, že by mohli přijít o výhody pomocných motorků i ti, kteří ho opravdu potřebují, nehledě na to, jak výkonný ten motorek je. Taky se mi nelíbí, že pomocný elektromotor je omezen těmi 250 waty a asistencí a jsem si vědom, že mnoho lidí potřebuje silnější. Já si ty předpisy nevymyslel. Jen mi přijde opravdu trošku blbé se chlubit tím jak jsem porušil to, nebo ono. A k tomu se přidáš ty a toto obhajuješ.
Nebo si myslíš snad, že to nakonec nedopadne stejně, jako s požitím alkoholu během jízdy na kole? Požívat alkohol na kole se taky nesmělo nikdy, ale do určité míry se to tolerovalo. Dnes s jedním vypitým pivem trefíš na blba a to pivko se ukrutně prodraží. Podobně to může časem dopadnou i spomocnými motorky, ale to tě evidentně ani nenapadlo.
Bože ,to jsem nechtěl rozpoutat takové peklo :-) Ono jet po silnici rychlostí 50 není zase takové nebezpečí. Když pojedu 25,tak strávím na cestě dvojnásobek času a mám 2x větší šanci,že mně někdo přejede. Vždyť jsem i přiznal chyby. Měl jsem použít rám horského kola,kam by vlezly mnohem širší gumy,klidně 2-3 palce. A také použití kotoučů by neškodilo
Theorie Soni: za mlhy musím jet mnohem rychleji, abych z toho nebezpečí byla rychle venku :-)
Padesátka je prd, včera jsem to na veteránu pustil a přišláp si, a myslel jsem, že jsem 50ku pokořil, ale nakonec tachometr i gps ukázal jen 49,8 km/h. A gumy to má Schwalbe Lugano, 20 mm šíře :-)
Milé Papji,
Na kolech, které zlomíš přes koleno a ráfcích tenčích než palec u ruky, jezdí hoši běžně 70 km/h a borci i přes 100 km/h.
Je potřeba to zakázat?
Já z MP1 vytáhnul na rovince 50, a pak jsem se začal bát. Když někdo z toho vytáhne 52, děje se něco? Je nebezpečnější než ten,nkdo se bez motoru řítí 75?
Z kopce, bez přípomoci, rychlost limitována není, je důvod ji limitovat na rovině nebo dokonce s přípomocí. Proč?
Chci slyšet logický a přesvědčivý argument, bez emocí "řití se 50kou" proč z kopce smí a do kopce ne..
Pokud dodrží dopravní předpisy, proč ne.
Je věcí každého jednoho kokegy, jak si stroj vymazlí a jak ,ic je na něm ochoten riskovat.
Kolo má mít předepsané osvětlení, reflexní prvky, dvě nezávislé brzdy a šmitec. Pokud jede po silnici, mělo by kolo svítit, i když to v zákoně není.
Je to totiž rozumné.
Když všichni svítí, je ten, kdo nesvítí rázem mébě vidét a lze jej přehlédnout.
Volání po technických kontrolách je byrokratická hloupost. Nebo pak kontrolujme všechna kola na silnici. Je čas vylézt z toho bruselského předprdelí a začít se ptát, tak jako já.
Řekni mi rozumný důvod proč z kopce ano, do kopce ne.
Pochopil bych, kdyby byla omezena rychlost podle hmotnosti soustavy jezdce a kola. Ale pak vždy a pro všechny, s motorkem, bez motorku, dokopce i z kopce. Pochopil bych, že od určité hmotnosti soustavy bude předepsán typ a účinnost brzd a jiné technické parametry.
Ale nechápu co je komu do toho, jestli se jedná o přípomoc elektrickou, benzinouvou nebo "jen"dopingem, jak jsme zvyklí u profíků.
Místo ohýbání hřbetů půed zhovadilřmi nařízeními (250W) je potřeba volat po nových, správných a nebuzeračních normách.
Ty jdeš ovšem opačným směrem, rovnou do té prdele. Navíc s tou milou vlastností malého človíčka: když to stačí mě, musí to stačit každému, a komu ne, tomu ten zivot znepříjemníme.
Za mě s Jindrou naprostej souhlas.U aut taky není z výroby nastavený omezovač rychlosti,i když díky tomu,že se nadupaná kára dostane mladýmu hovadu do ruky se stávají zbytečné bouračky,při kterých mnohdy zahynou nevinní,třeba chodci na přechodech nebo vloni ta holka v Praze na Smíchově,co čekala na ranní autobus do šichty.Prostě nařídit omezení přípomoci je nesmysl.Pokud mají zákonodárci strach,že elektrocyklisti budou lítat po cyklostezkách mezi děckama a důchodcema jak splašení,tak přece není problém použít na cyklostezce značku omezující rychlost stejně jako na silnici.I cyklisti nemající ŘP by měli znát a dodržovat značky a dopravní předpisy.Jak už jsem tady jednou psal,nevím,proč by mělo být nebezpečnější se mezi auty v provozu courat 25km/hod.a být "překážkou"silničnímu provozu a z kopce,kde je větší problém díky gravitaci zastavit,to "pustit" bez problému klidně 60tkou.Osobně po zkušenosti,kdy mě nepozorná řidička odbočující vlevo vjela přímo před kolo,takže jsem při pomalé rychlosti měl co dělat,abych jí "neplachtil" přes kapotu,jsem se naučil svítit furt,ve dne v noci.Ledkové světlo s nábojovým dynamem moc energie nesežere a mezi svítícími auty je kolo snadno přehlídnutelné.Takže ty limity na výkon a rychlost bych zrušil,protože to omezuje rychlost akorát na rovině a do kopce a z cyklisty to činí "překážku"v silničním provozu, a místo toho bych zavedl stálé povinné svícení.A samozřejmě pokutoval překročení omezení rychlosti na té dané komunikaci či ve městě,prostě radar měřící auta stejně jako jednostopé prostředky. A za sebe nemám problém zavést u speed e-biků povinnost ŘP jako na moped+povinnou cyklohelmu.Ale ty technické,to je opravdu pitomost,to vypadá,že potřebují zase někoho"podojit":-(
http://www.ebike.cz/rychla-elektrokola-na-startu/
To ať si genosové z Merkellandu nabouchaj do kecek.
Osobně bych byl pro dát svobodu na silnici všemu, co jede - dejme tomu - do 40km/h a váží to do 40kg, bez ohledu na to, jestli pedelec nebo to má plyn, protože na silnici to fakt nevadí. Ale obávám se, že zatím není velká šance, takže tady nejspíše bude legislativa, která se nebude dodržovat podobně jako se nedodržují další věci, jako třeba nepřipoutaný pes v autě, koloběžka na chodníku. Je to věčný spor mezi těmi, kteří by na všechno chtěli pravidla (a čím více pravidel na úplně všechno, tak tím pro ně lépe), a těmi, kteří odkazují na osobní odpovědnost a odmítají regulaci čehokoli. Aby se dobře žilo, tak asi ideální bude nějaký kompromis. :)
Mě by nevadil ani ten řidičák, ale SPZ, povinnou helmu, všechny ty homologace....
Cítím jasný tlak výrobců (překupníků) aby nebylo možné si kolo postavit sám, ale člověk byl odkázán na ty jejich sestavy.
Koukám na ta kola jen tak ze zájmu, a vždycky si říkám, proč mám kupovat kolo, u kterého okamžitě třetinu věcí budu měnit za součástky, s kterými jsem spokojen a věřím jim.
Musí být frustrující, když s přípomocí to nesmí jet víc než 25, pro lidi, co tu přípomoc opravdu potřebujou.
Jako na dálnici ve Švédsku, dokonalá, hladká, téměř bez provozu, a oni si tam dají rychlostní limit 110 km/h....
Nevím, na koho reaguješ, nic z toho, z čeho se tady vykecáváš jsem nenapsal. Asi by sis měl nejdříve několikrát přečíst co jsem napsal než budeš plácat nesmysly.
Možná bys měl své reakce směřovat spíše do parlamentu, jestli chceš aby se něco změnilo.
Ty jsi ten, kdo tady zmiňuje omezení rychlosti do kopce, kdo zmiňuje technické kontroly kol, atd..
Chceš li slyšet přesvědčivé argumenty, tak se zeptej tvůrců těchto předpisů.
Já nikde nepsal, že s nimi souhlasím (což jsi evidentně někde mezi řádky vyčetl), jen jsem napsal že existují.
Souhlasím s tím, že "Místo ohýbání hřbetů půed zhovadilřmi nařízeními (250W) je potřeba volat po nových, správných a nebuzeračních normách."
Můžem nám všem tady sdělit, kde už jsi po těchto změnách volal ty? A s jakým výsledkem?
Pokud ani tentokrát nepochopíš, tak nezbývá než použít citát z Cechu panen Kutnohorských.
"Pařez zůstane pařezem a vůl zůstane volem"
Já byl elektro-disidentem od začátku.
Ty pindáš o nutnosti schvalování, a homologace.
Když se zeptám, k čemu to je, tak jseš najednou proti.
Tak nevím, kdo je tu vůl.
Ne, o nutnosti schvalování a homologace elektrokol nepadlo ani slovo. Elektromotocykly by homologovány být měly.
Chtěl jsem jen, aby lidem, kteří bez pomocného motorku nemají šanci se někam dopravit, bylo toto umožněno i nadále.
Všude se najde pár jedinců. kteří svým chováním dokaží posrat i to málo co funguje. Nebudu polemizovat o tom, že v případě pomocných elektromotorů blbě, ale alespoň nějak funguje.
Prozatím alespoň tak, že tě nikdo nekontroluje a nikdo neměří výkon pomocného elektromotoru.
Rozhodně to není správné. Správné by bylo, kdyby jsi mohl na kolo namontovat x KW motor ( a je jedno, jestli elektro, nebo spalovací) který ti umožní nadále provozovat JÍZDNÍ KOLO jako doposud.
Každý PRŮMĚRNÝ cyklista je schopen jet určitým výkonem po určitou dobu ( z toho se odvíjí i průměrná rychlost). Pokud budu nadále hovořit o pomocném motorku, tak by jeho výkon a následně rychlost měl být zhruba stejný, nebo nepatrně vyšší, jako je u průměrného cyklisty. Kdo bez pomoci motorku jede vyšším výkonem a rychleji, tak ho zřejmě nepotřebuje, ale nic nebrání tomu, aby ho měl. Kdo jede stejně , tak je to na něm, jestli ho potřebuje, nebo né. (To bude asi i tvůj případ, kdy jsi zjistil, že výkon a rychlost s motorizací a samozřejmě i patřičnou hmotností navíc je stejný, ní-li horší, jako bez motorizace). Poslední skupina prostě výkonem a rychlostí nestíhá , tak by měli mít možnost motorizace. A to takové, aby se dostali alespoň na ten průměr.
Takže dolů z kopce, ať si jede jak chce, popř. co zvládne. Po rovině by měl jet rozumě, ať má jakýkoli výkon motoru, který má proto, aby mu pomohl vyjet "každý" kopec.
Samořejmě, že i rychlosti 50, nebo víc jsem schopen po rovině dosáhnout i pouze šlapáním, ale na jak dlouho.
Mysli si třeba že jsem vůl, ale rozhodně mi přijde rozumnější mít výkon motoru třeba 5 kw a neupozorňovat na to, než dělat pravý opak. Alespoň do té doby, než se podaří ty předpisy změnit.
Budeš-li psát petici za zrušení současného předpisu. Ano Podepíši
Kolik lidí, tak tolik názorů, co je správné a co není. :) A nějakého omezování bych se nebál. Policajti to tiše tolerují, případně se v tom nevyznají. To bys musel narazit na někoho moc horlivého.
Tomu se česky říká "předposranost".
Potvrzuji že 250W je v horách málo. Třetí rok jezdím v Krkonoších s Magicpie 3. Chtěl jsem spojit cestu do práce se doplňkovým sportem - (25km) Bez elktropohonu mě trvá cesta víc jak 2 hodiny a vstávat bych musel ve 4 ráno. S elektropohonem jedu hodinu a navíc z kopce rekuperuju a můžu dál špapat a díky tomu nezmrznu a do kopce nejsem naopak zpocenej jak pako (cesta má převýšení cca 0,5km). Používám 4 gelový akumulátorky za 2000 a jsem nadšenej že si můžu po ránu zasportovat.
Ty akumulátory budou asi pěkně těžké :-) A nevyplatí se.
Kolik máš nastaveno Ampér? Já kvůli šetření kabeláže a pro jistotu pouze 25/35
Naprostej souhlas.Taky kromě výletů využívám elektrokolo na cestu do práce 25km přes Brdský hřeben a je lepší se po ránu hodinu projet na elektrokole,kde mě do kopce pomůže motorek,než se jít pěšky půl hodiny po silnici na zastávku a další půl hodiny se pařit v autobuse:-)