Zdravím Vás všechny. Rozhodl jsem se pro stavbu e-kola, ale nevím co vše bych měl objednat k motoru, tak aby to šlapalo. řídící jednotka atd. objednával bych asi zde http://www.eclipsebikes.com/motor-kits-c-73.html. jen nevím jaký je rozdíl mezi druhy. chtěl bych nejvíce podobny na tom videu. chtěl bych zkusit tu možnost rychlé demontáže. něco jako https://www.youtube.com/watch?v=pzlWGGl5sO8
děkuji za radu jaký /nejlépe kolem 1000w/ a popř. kde koupit.
Motor bych doporučil tento
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
Sada obsahuje vše potřebné k namontování a k provozu. Jen je potřeba dokoupit chladící žebra
http://www.eclipsebikes.com/cyclone-motor...
Tento motor je možné provozovat na 48V i na 36V, při 36V je výkon 1260W a při 48V je to 1680W.
Koupit se to dá z výše uvedeného odkazu.
Ten druhý motor z videa je totálně předělaný cyclone a je to přejmenováno na ego kit.
zakoupíš zde
http://global.ego-kits.com/shop/ego-kits.html
Upozorňuji že oba druhy motoru jsou dost hlučné při provozu.
Dále ty dodávané konzoly k upevnění motoru nejsou nic moc, proto jsem si nechal vyrobit vlastní, viz foto zde
http://bob54.rajce.idnes.cz/Kompletni_prestavba...
Abych řekl pravdu nedovedu si představit jak moc to rachotí. Dost lidí řekne, že za 30tis co by mohla stát přestavba, tak se dá pořídit nějaká kroska do lesa a blbnout na ní. A to právě nechci, bo taková kroska rachotí, smrdí a zůstává za ní paseka . Tak si myslím, že rachot bude menší na kole :-) . Jde pro lehčí vyjetí kopce lesem a pak sjezd.
Jakou baterii mi dokážete nabídnout. Řešil bych ji asi do batohu a chtěl bych zkusit ten motor na oddělání a jezdit pak bez něj po cyklostezce s rodinou.
Malá ukázka hlučnosti
https://www.youtube.com/watch?v=Adpx4qsXM_w
https://www.youtube.com/watch?v=7tLBf-H-Cgw
Montáž a demontáž motoru není zase až tak jednoduchá a rychlá. Doporučuji na výlety s rodinou jiné kolo.
Bateri bych volil do rámu jelikož v případě pádu by mohlo dojít k roztžení kabelu a ke zkratování baterie.
Doporučil bych kombinaci těchto baterií dle zvolené voltáže. (poze pro znalé)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
Elektrická kroska taky nenadělá randál a smrad. A hlavně je to stavěné na vyšší výkon, kdežto kolo na nějaké větší výkony není. A když někdo staví stroje s výkonnějším motorem, tak dává mopedové ráfky a pořádné gumy. Jsou i elektrokola s výkonem srovnatelným s malou motorkou. Podle mě pak už je to fakt hlavně hračka a snad byla by lepší normální elektrická kroska.
ještě dotaz k elektrice montované na kole. na obrázku na rajčeti 14/42 jí tam je nějak hodně. to vše je tam potřeba k tomu aby to jezdilo?
Pak u baterie uvádíte jen pro znalé. to znamená, že bych trošku rozumět elektronice. Tak led pásek, kabel taky propojím, ale elektrikář nejsem. Dá se říct, že dle návodu bych to dal :-)
Ja tam mám něco navíc, (napajení ventilátorů, nabíjení tabletu či mobilu)
Obecně je tam te kabeláže dost.
Rozumět elektrice na úrovní návodu je dost málo.
To je rozumější se v tom raději nešťourat, přece jen jsou tam vysoké Ampery a při zkratu to většinou dobře zahoří.
Naročnost znalosti stavby baterií viz foto
http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_baterie...
A dokážete poradit nějakou baterii která je hotová a byla by vhodná? popř. někoho kdo ji dokáže postavit? jsem se rozhodl jít směrem cyclonu.
No a na kolik voltů? 36V nebo 48V? Jaký to bude cyclone?
Na jaké dojezdy? V jaké jsi kondici?
Zdravím. Tak kondice bude slabší :-). chci se dostat tam kde bych se normálně nedostal. Bral bych ten co jsi radil http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom... Nevím jaký je rozdíl v ceně mezi 36 a 48V. Chci jezdit hodně kopce a polní cesty. Chci zkusit postavit to tak aby šel rozdělat ten motor. Klidně i na šroubky.
Tu předposlední a poslední větu vysvětli nějak ji nerozumím co tím myslíš.
Nepočítej s tím že to budeš stále sundávat a zase nasazovat, jednak tím budeš ničit pevnost závitů a kabelových koncovek a taky to není záležitost na pár minut.
Postav si elektrokolo a k tomu si pořiď jiné kolo pro výlety s rodinou.
K tomu cyclone 1680W bych doporučil tuto baterii.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Předposlední větou myslím to, jaký je cenový rozdíl mezi baterii na 48v a 36v. Jinak řečeno nakolik vyjde baterie s napětím na 48V aby se dal používat výkon 1680W a kolik vyjde baterie 36V, aby se dal používat výkon 1260W. Neboť jak jsem už psal bral bych motor dle Tvého doporučení http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
No a poslední větou jsem myslel demontování pohonu, ale to nedoporučuješ a já si nechám poradit.
Tak že bezpochyby bude lepší ta baterie na 48V jelikož je schopna dodat trvale 30A.
To by pro tvé potřeby mohlo stačit.
V tomto případě (48V) dá motor na plný výkon klidně vice jak 2kW výkonu.
Pokud by ti stačil výkon do 1500W pak stačí baterie i na 36V, cena za motor je stejná.
Jen si to napětí které chceš používat musiš promyslet ještě než motor koupíš.
Při koupi musíš do poznámky uvést na jaké napětí požaduješ plynový ovládač, 36V nebo 48V.
U těch li-ionek je jen otázka jaký proud reálně budou dávat.
Těch 30A to dá s přehledem, stejně nic jiného u nás nekoupí.
A tys měl jakou kapacitu a jaký si bral proud, žes to hodnotil jako měkkou sračku? :-)
No já elektrikář sice jsem, ale nějak mě to kutění už přestalo bavit, víc mě baví ježdění:-)Tak jsem radši koupil komerčního Bafanga s baterií a jezdím :-)Tady je za celkem slušnou cenu : http://www.elektrokola-michal.cz/kit-8fun-750w... Baterka do rámu je fajn, nemá tolik vliv na jízdní vlastnosti jako baterka na nosiči. V lese je to tichoučké,rád se toulám po Brdech,kochám se přírodou a neruším ticho lesa.Už se dá na něj sehnat i dvojtác,bohužel je to dražší záležitost,mě stačí originál jednotác a vzadu 9-ti kolečko. Ten Cyclone je asi levnější řešení,ale je to vykoupené složitější montáží. Ta komerční sada Bafang má vodotěsné konektory, stačí spojit a je hotovo :-)A dá se s tím jezdit i když dojde baterie, nebo když chci dojet někam dál, tak po rovině motor vypínám a zapínám ho jen v kopcích, kde už nohy nestíhají.Ale rozhodně nikoho nepřemlouvám,i já se před rokem rozhodoval,co si na to kolo dám,záleží na každém,na co se cítí a co se mu líbí.
Jak píše Bobbob, tak je to hlučné. On to má, tak ví. Na silnici hlučnost asi neva, ale v lese člověk přichází o nenápadnost. Další věc je, že si ten motor vynucuje trošku šířeji kliky a snad i nesymetricky. Někomu to ale nevadí, mě by to vadilo. Další věc je, že na tom řadíš doslova jako na motorce. Musíš při řazení ubrat plyn. Podle mého názoru spíše je to skvělé řešení pro nějaké speciální stavby elektrokol. Určitě to není zdaleka tak uživatelsky přívětivé jako třeba Bosch. S Cyclone si postavíš polomotorku, na které taháš za plyn. Ano i to je svébytná kategorie. Každý preferuje něco jiného. Další věc je, že z hlediska legislativy s tím nesmíš na pozemní komunikace. Ale to dneska nikdo neřeší. Ale třeba jednou se to řešit bude taky.
Souhlas, kdybych ze zdravotních důvodů nemusel jit do tohoto druhu motoru pak bych šel jistě do yamahy a nebo bosche.
Jinak z legislativy nemám obavy jelikož to mám klasifikováno jako zdravotní pomůcku:-)
Třeba jednou budeš zase Jura a budeš šlapat třeba s Yamahou. Dneska by ti ta kolena uměli i vyměnit za ocelová. Strejdovi měnili jedno a prý dobrý. Ale nevím proč to je prý jen na 10 let.
Snad jo, kolena zatím dobrý ale kyčle jsou už na šrot:-)
Tak to chce handbike. Ty obdivuji, jak skoro leží na zemi a maká rukama a je rychlejší než já na kole. :)
CYCLONE 500W/AKKU lifepo4 8článlů 60AH/dojezd přes 100KM bez jediného šlápnutí v okolí prahy východ,moje váha je skoro 100kg.Nabíjení s balancérem 40A trvá dlouho-téměř 2hod z úplného vybití.Předělávka bez problémů na starší kolo,vpředu 2+1tác/vzadu 9 kolečko.Rozhodně je nutný chladič,dá se uvařit,ale má většinu ochran včetně tepelných takže včas vypne.Tento motor funguje i na 36V a každý voltík je na výkonu znát,poté také na ohřevu a spotřebě a váze akku.Výlet do jizerek a setkání s Agilkou,kde jsme přátelsky popovídali.Teprve v jizerkách se ukázalo co to je kopec,na sjezdovkách motor zpomaloval/vypínal a já zjistil,že ne na teplotu ale na malé otáčky a vysoké proudové přetížení,toto je potřeba hlídat a v takovém terénu neustále přehazovat což jsem z okolí prahy neznal,motor musí mít více jak třetinu/polovinu otáček a díky velkému krouťáku pak vyjede všechno.Proto také měním tác za méně zubů.Po rovině/z kopce mi to jede 50km/h a to je už moc a pro mne naprosto zbytečné,proto je zatím nejmenší kolečko nevyužito.Znovu píši že vše ježděno/testováno bez jediného šlápnutí.Tento motor je ideální kompromis kdy můžete bez šlápnutí s rozumnou váhou dojet dost daleko a se správným převodem vyjet prakticky cokoli,nebo můžete šlapat a nebo to různě kombinovat.Další co budu řešit je řetěz,nevěřil jsem tomu,ale tento malinkatý motůrek odhaduji na 2-3 lidské síly a na to není řetěz stavěný a je slyšet jak dostává v těžkém terénu zabrat.Nicméně jsem za jediný den projel jizerky jako jindy za celý týden a s rukou v kapce jsem se jenom kochal okolím a pozoroval krásy přírody,prostě pecka.
Dotazy rád zodpovím,kolo předvedu a pomohu s vlastní přestavbou.EK z obchodu je velká chyba!
Nejsem prodejce ani distributor.
Drobíček
....informace o provozování motoru CC 500/24V na 36V mě velmi zaujala. Rád bych to tak též provozoval, ale....zde na fóru to nebylo vůbec doporučeno a pak už se mi byť trochu jiným experimentováním podařilo jeden motor, resp. jeho elektroniku odpálit.
Můžete ještě někdo další potvrdit stejnou zkušenost, tedy ověřený provoz 24V Cyclona na 36V????
Mám dva motory cyclone, 720W/36V a 1680W/48V.
Oba dva jsem měl rozebrané a zjistil jsem že se nijak neliší. Komponenty motoru jsou zaměnitelné vzájemně. Elektronika v motoru je taky totožná.
Rozdíl je ale v řj. jedna je na 36V/30A a druhá na 48V/50A. Rovněž plynovka pro 48V nefunguje na 36V, tedy funguje ale špatně.
Z toho vyvozuji že i motor 500W bude konstrukčně shodný. Rozdíl bude jen ve vestavěné řj. a do té na 24V bych neměl odvahu pustit 36V. Rovněž plynovka by asi nadšená taky nebyla.
Ovšem po jistých úpravách věřím že to pojede i na 36V.
...Bobbe díky za reakci, to je přesně to proč se do toho nehrnu. Kdyby se ale ozval ještě někdo, kdo to na těch 36V odzkoušel podobně jako Jirka Drobníček, tak pak bych do toho šel. To proto, abych na jednu baterií mohl dle potřeby střídavě provozovat dvě kola s napěťově odlišnými motory...
Není lepší místo riskovani poškození řidiči jednotky koupit nový motor s řídící jednotkou pro 36V?
Je, když na to máš zbytečné prachy:-)
ale proč když to funguje a jednotka je stejně stejná???????????????????????????????????????
... nabízí se otázka, proč výrobce nabízí motory se zabudovanou ř.j. jen na 24V a všechny vyšší napětí ji mají výhradně externí. Odhaduji, že to bude z důvodu dalšího navýšení zbytkového tepla a tím i ohrožení vnitřní elektroniky právě tím teplem. Ono už na 24V je občas problém to uchladit, bez přídavných chladících žeber je lepší ani nevyjíždět. Takže těch samotných 36V jednotka, jak píše Drobníček nejspíš pobere, ale to teplo vzniklé pak zejména plným a trvalejší zatížením, už by nemusela. A i když má motor tepepelnou ochranu, tak už i proto by se pak jízda právě z důvodu dost častého vypínání stala dosti otravnou...
Nicméně může to být nakonec i jinak, proto jsem vznesl dotaz, zda to již i někdo další na 36V nějak dlouhodoběji otestoval plném provozu...
určitě půjde o teplotu,sám jsem zvědavý jak se to bude chovat až se trošku oteplí více k 50+,pak udělám další testy i když jsem již nyní přidal další měděný chladič z notebooku s technologií heatpipe,ale stejně moje baterky po nabití mají 28V a naprosto v pohodě....také na zimu budu mít termo kameru tak třeba bude ještě co vylepšovat,já bych se toho nebál......
28V ale není 36V (42V) Tak kolik V do toho vlastně pouštíš?
nyní jezdím již trvale na LIFEPO 28V,ale než mi přišly tak jsem testoval kde co,mimo jiné i LION ze sekačky bosch 36V a musím uznat že to jelo jako blázen a na ohřev motoru se to nijak neprojevilo,nicméně elektricky predpokládám,že se to muselo dříve zahřát to beru,ale že bych ho mohl zničit nesouhlasím,pak ještě LIPOL vod modelářů ty jsou laciný ale nic moc blbá charakteristika a po 2 letech mrtvý.nyní mne uvidíte jezdit pár dní kolem Krumlova,také budu kupovat další motory kdyby měl někdo o něco zájem.....jo a jako první jsem napojil regulovatelný zdroj abych měl hned jasno,tedy po poradě s dodavatelem.....pocit že mohu vrátit poškozenýho člověka zpět na kolo a do krajiny je pro mě fantastickýýýýý
http://i4wifi.blog.cz/1606/legislativa...
Z vyhlášky vyplývá:
- kola mohou být vybavena motorem o výkonu až 1000W
- maximální konstrukční rychlost nepřesáhne 25 Km/h
...ten pojem "konstrukční rychlost" je opravdu diskutabilní neb ta se u kol apod. werků nikde neuvádí...opět chybička v dikci našeho zákona.
No do Německa bych s ničím nad 250W určitě nevyjížděl....
mě spíše zajímá,jestli jsem povinen a případně jak,prokázat,že tedy splňuji,nebo je to jenom o změření rychlosti radarem a nalepeným štítkem na motoru?páč třeba z kopce-kde PČR-měří nejlépe to bude problém,takže AGILKO nezbývá,než vzít tisíc éček a vyrazit testovat za humna,dej pak vědět
Přečti si tohle:
http://www.ebike.cz/vykonne-prestavby-v-roce...
Bohužel bruselští experti neřeší elektrotříkolky a elektrokola pro invalidní občany. Jak za bolševika tváří se že invalidé neexistují.
Děs běs ta bruselská pakáž. Dofám že budou následovat další exity:-)
Je to obtížné asi rohodne doporučuji. Číslo jedno