Kdo chodíte občas pěšky, tak nezapomeňte, že ode dneška za tmy jen s reflexi.
http://www.novinky.cz/domaci/395379-od-soboty...
Nejsem proti reflexním prvkům, ale nařizovat tohle zákonem mi přijde špatné. Spíš bych udělal masivní info kampaň (na co máme Besip?). Myslím si, že kdo má rozum a chodí potmě už nějaké reflexky má a kdo ne, toho ani zákon nedonutí.
Spíš je to taková berlička pro řidiče, že když někoho srazí, tak za nic vlastně nebude moct. A tím se zase posouvá odpovědnost na ty slabší účastníky provozu.
Buďme rádi, že není stanovena velikost odrazivé plochy (jako u motorových vozidel).
Jsou uvedeny "pasivní prvky", takže baterka dopředu a blikačka vzadu není "to pravé ořechové" (to kvůli šetřílkům baterií)
Bylo by moc prima, kdyby mohla stačit kampaň a nemusel to řešit zákon. jenže fůru lidí nedonutí ani zákon, natož aby se nechali přesvědčit kampaní.
Teď je kolem toho aféra (něco nového), ale za pár týdnů to bude stejně zažité, jako i ostatní nařízení ze stejného hnízda - chůze vlevo a chůze po přechodu.
A pro paranoiky a autofoby, absence reflexu zbavovat šoféra zbavovat faktické ani morální viny stejně nebude, nejvýš se bude zohledňovat (jako už i teď)
Zákon ...
Cyklista na chodníku (ne na kombinaci) jezdit nesmí, ale jezdí jich tam čím dál víc (i dost agresivně). Policie, ať "měšťáci" či "státní" trpí profesionální slepotou - co si na cyklistovi vezmou (pokud on zastaví?)?
Takže Cyklista na chodníku NE, chodec na cyklostezce (ne na kombinaci) může, dojde-li na (výhradní cyklostezce) ke zranění chodce cyklistou, je vinen cyklista ...
Ale zákon ...
a) netuším, proč SEM pleteš zrovna tohle a ne třeba zakázané vylupování bank. To je taky nějak zakázané a přesto se stává.
b) Že někdo někam nesmí, ještě neznamená, že ho můžu sejmout. I když auto sejme na dálnici pěšáka, tak se taky posuzuje míra zavinění a zohledňuje možnost či nemožnost nehodě zabránit.
Protože většinou jezdím do práce za tmy, tak vidím kolik lidí je vidět doslova na poslední chvíli.
Mimochodem, tomu však většinou povinné reflexní pásky nepomohou, pohybují se v obci. Jen chodníků, těch je všude jen minimum, takže chodí po silnici. Např. v 5km Mikulášovicích je chodník jen 400 m dlouhý, obdobně Velký Šenov 3.5km, chodník 600m,
Království 3 km, chodník 0 km, Křečany 3.8 km, chodník 0 km. Atd, atd.
Na druhou stranu se trochu obávám, že chodec je prostě to, co odráží světlo, takže se tím otupí pozornost před těmi neodrážejícími.
Jinak aby bylo jasno, já reflexní pásek nosím už řadu let a od té doby co mě na osvětleném! přechodu ulovila nepozorná řidička, při přecházení ulice blikám proti přijíždějícím autům.
Otupí možná u pár tupců (co stejně nečumí). Zrovna tak by se mohlo nabízet, že zblblej pěšák si připne 2x5 cm vyšeptalou odrazku z tržnice, ještě ji zakryje šálou - a bude se o to víc nepozorně motat, protože má přece odrazku... (viz "absolutní" přednost na přechodech)
Jako bys nevěděl, že u nás info kampaně fungujou akorát u slevových akcí. Jinak jedině důsledná represe. Jak říká klasik, můžeš s tím nesouhlasit, může se ti to nelíbit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeš dělat. :-)
nakoupíme http://www.aliexpress.com/item/1-pc-Cycling... a uděláme velkou slevovou akci - sleva z 150,-- Kč na 50,--
to by mohlo zabrat, ne ? :-)
Spíš je to taková berlička pro řidiče, že když někoho srazí, tak za nic vlastně nebude moct. A tím se zase posouvá odpovědnost na ty slabší účastníky provozu , zaznělo.....
No od od doby, kdy jsem se málem srazil,při jízdě na kole, jak s chodcem tak s cyklistou nindjou, si myslím, že pousouvání odpovědnosti na slabší účastníky provozu je jen taková floskule vhodná pro lidi, kteří chtějí mít jen práva a neodopovědnosti...
Žádní účastníci provozu by prostě neměli posouvat odpovědnost na ostatní účastníky, ať už jsou slabší nebo silnější, nebo jsou rádi neodpovědnější.
Tímto též děkuji neznámým majitelům tmavého pejska, kteří mu dali reflexní obojek a tím mě, podstatně silnějšímu účastníkovi provozu umožnili se mu na kole pří cestě ráno do práce vyhnout :)
No a ten zákon tak nějak přece souzní s tím, co se děje v provozu vůbec, boj za bezpečí :) Zaznačkování veřejného prostoru, retardní retardéry které člověka smetou z kola, náhlá zúžení silnice činící i z jízdy slalom mezi podivnými obrubník, barevnými patníky a plastovými či betononovými zátarasy, chceme bezpečnost ?
Tak tady ji máme vážení,,
Každý, kdo se pohybuje po silnici, je účastníkem silničního provozu.
Jako takový má být řádně osvětlen (jak se často neděje), protože "právo platí pro všechny stejně"
Nejlepší formou kampaně by bylo do toho zapřáhnou několik seriálových a muzikálových hvězdiček, které by se v Blesku, Aha a na Nově párkrát objevily ve slušivých hadrech s pár vhodně zakomponovanými nápadnými reflexními prvky.
Do dvou měsíců by byl za šmudlu, socku a drna ten, kdo by se patřičně nereflexil i při návštěvě Národního divadla.
Už asi deset let nosím na baťohu červenou blikačku a když jsem šel po silnici ve tmě, tak jsem ji zapínal, případně jsem bral i čelovku. Prostě mi to přišlo jako dobrý nápad. Ze stejného důvodu jsem vloni nalepil reflexní nálepky na inline brusle.
Trochu paradoxně takové řešení zákon nesplňuje, ale třeba to časem vymyslím tak, abych i formálně splňoval ten zákon, i když si myslím, že blikačka je mnohem lepší než žluté kolečko...
Blikačka s vybitou baterkou co sotva svítí je naprosto k ničemu. To to reflexní kolečko je bezúdržbové a funkční vždy. Příliš často vidím v Praze cyklisty s blikající miniaturní blikačkou, která není z 50m vidět. Miniaturní blikačka má miniaturní baterii, která to vydrží pouze miniaturní dobu napájet.
Vidím, že máme velice podobný názor :)
Ano, blikačka s vybitou baterií určitě neplní účel... zhruba stejně jako ten účel nebude plnit reflexka zamazaná od bláta, zakrytá nebo nevhodně umístěná.
Asi záleží na výrobku. Naposled jsem v tom měnil baterky před 2 lety, jsou tam 2xAAA a zatím bliká dle mého dostatečně. Používám ji v průměru jednou týdně 20 minut, když někam jedu večer na šrotokole, ale na baťohu ji mam furt, takže ji občas zapnu když jdu pěšky a párkrát jsem ji využil i na inlinech.
Jiná blikačka, co jsem měl v ceně lehokola, sice na začátku blikala hodně, jenže žrala baterky i ve vypnutém stavu, takže po půl roce nepoužívání byly baterky zabité.
Zákon vypadá napsaný tím nejjednodušším způsovem a předpokládá co nejjednodušší pasivní prvek. Nekombinovali to světýlkama a blikačkama. Taky si troufnu předpokládat, že jen úplný blbec by tě buzeroval za absenci reflexu, když bys do dálky blikal.
Ale na druhou stranu, vídám na kolech blikačky, co nejsou vidět ani na pět metrů (proč se zatěžovat výměnou baterií, zákonu už je přece učiněno zadost). - Já vím, to určitě není tvůj případ, ale mnoha lidí jo.
A pak je taky trochu problém způsob užití blikaček. Na kole je to jasné. Vepředu bílá, vzadu červená.
Kdo ale trochu jezdí autem mimo města, ví, jak je jejich špatné použití matoucí. Když proti tobě třeba po temné klikaté silnici bez vodících čar (případně v dešti) jde nebo jede červené světýlko.
Nějak kmitající reflexka na rukávu nebo nohavici je třeba o malou facku hůř vidět, ale snáz zaujme a snáz se rozpozná - a o to jde hlavně.
Vím, že to formálně není v pořádku, ale když zapnu červenou blikačku (plus případně čelovku), jdu vpravo. Myslím, že řidiči může být jedno, zda zrovna jedu na kole, na inlinech, jdu pěšky nebo běžím, ale z barvy vyplyne defaultní směr objíždění.
Že by malá reflexka zaujala mezi hromadou podobných na patníkách víc než (fungující) blikačka, si rozhodně nemyslím, ale samozřejmě lepší než nic.
Jo, pokud je ta bludička na správné straně, je jedno, jestli tam jde pěšák, nebo stojí kolař.
Měl jsem na mysli (nijak řídké) případy, kdy jedoucí cyklista má i vpředu červenou bludičku (je o 5 Kč levnější), nebo chodec jde správně vlevo s červenou.
Je to furt mnohem lepší, než nic - ale matoucí. Zvlášť třeba za deště, nebo když jede jiné auto proti.
Cyklisty s červenou vpředu už jsem taky potkal, nejenom že je to (narozdíl od chodců) na pokutu, ale asi si vůbec neuvědomují, jak je to nebezpečné.
Prostě od červeného světla očekávám, že stojí nebo se pohybuje ode mně, takže mě jako chodce upřímně vyděsilo zjištění, že ve skutečnosti se po chodníku proti mně řítí důchodce na kole!
Tak cyklistu s červenou vepředu jsem ještě v Praze nepotkal. Ale neosvětlených je pořád spousta. Přitom by měli být postupně eliminováni. Evoluce nefunguje!
Podle tebe by měl mít chodec jdoucí vlevo vzadu bílé světlo?
V Praze možná ne, jinde vcelku běžná věc.
Jak už jsem psal níže, je to jen o usnadnění rychlé orientace ve složitějších situacích (déšť, mlha, oslnění), trochu problém může být s použitím osvětlení typického pro jiný druh dopravy na druhé straně vozovky.
Průšvih je to ale za takové situace u kolařů.
Obecně se bílá míjí zprava (je po levé ruce) a červená se míjí zleva (je po pravé ruce). Odpovídá tomu i označení patníků u cesty...
Se světlem je to těžký, dost dobře nelze po chodci chtít, aby si na krajnici nesvítil baterkou, když nevidí na cestu. Tady by asi měl zvážit intenzitu použitého světla. Baterka by měla být slabá a směrovaná opravdu jen pod nohy. Už se mi stalo, že proti mě šla baba s reflektorem jak prase, oslňovalo to na dvěstě metrů a já vůbec netušila, co to je, komíhalo se to, mohl to bejt ožralej cyklista a nešlo odhadnout, kudy to na té klikaté cestě minout. Na kole nebyl velkej problém, ale nedovedu si představit reakce řidičů v autě, byť by se k tomu blížili pomalu, pokud by teda nadrzo nerozsvítili dálkový, aby viděli, o co jde.
Reflexy ve švech oblečení vykreslují postavu a ani příčné reflexy na vestách si se světlem nikdo nesplete, tam je to asi putna, jakou to má barvu, hlavně že je to ve světlech vidět a varuje to, že tam něco je.
Osobně bych blikačky pro své zviditelnění jako chodec nepoužila, běžně je po kapsách fakt nenosím a i na kole jsem tato zařízení zrušila coby nefunkční (věčně vybité baterky) a pro osvětlení kola zvolila jiné řešení. A už vůbec bych kvůli barvě nějakých blikaček nechodila vpravo,já o tom autě zezadu vím, ale jestli si on na základě červené blikačky uvědomí, že to jde krokem a tudíž u toho světla bude cobydup, opravdu tušit nemůžu a nespoléhala bych na to ani náhodou.
bod
Někdy je to těžký vůbec odhadnou co se děje, pamatuji si jak jsem na kole viděl dvě cigára v hubách a taky jsem chvíli myslel, že je hodně daleko auto a né dva chodci pár metrů daleko...
To jsem ovšem měl na favoritu takový to světlo na dynamo, svítivost zhruba jako petrolejka :)
Já vím, že na tomhle se neshodneme už z minula, ale nevadí. :-)
Tvrdím, že jestli jdu svižnou chůzí (6-8 km/h) nebo jede unavený cyklodůchodce třeba 12-15 km/h nehraje pro řidiče významnou roli.
Pokud jedu na kole a slyším za sebou auto, tak mi prostě nezbývá než věřit, že mně před sebou vidí a bezpečným způsobem předjede. Přes den můžu teoreticky sledovat to auto v zrcátku, ale v noci tam uvidím jen světla a pokud by se mě chystal přejet, nepoznal bych to.
Takže pokud jdu pěšky a na zádech mám batoh s tou stejnou blikačkou (akorát jdu maximálně u kraje, víc než bych mohl na kole), proč bych to měl řešit jinak?
Jedna z výhod světel oproti reflexkám je, že ji vidí všichni, nejen řidiči aut s pořádnými světly, ale třeba cyklisté bez světel. :-)
Na lehokole mám stabilně pořádný světla, ale na šrotokole pro cesty do města, se mi blikačka na baťohu + čelovka osvědčila. Prostě protože kdybych cokoliv zapomněl z kola sundat, někdo to ukradne.
Řidič by určitě z červeného světla neměl vyvozovat nějakou minimální rychlost, protože to můžou být i parkovačky stojícího auta nebo se běžně dává červené světlo na roh lešení, zábradlí před výkopem a podobně.
Každopádně já ti svou "pravdu" nenutím, určitě i tvůj pohled na věc má logiku... a oba se budeme dál řídit vlastním rozumem. :-)
Přesně jak píšeš, na kole musíš prostě věřit, proto nerada jezdím za tmy, i když svítím jak lampión.
Jako pěšák můžu uhnout třeba do příkopu, když se na mě to auto bude řítit, a to uvidím jen, když jede proti mě, u toho, co jede zezadu, nevidím, kam míří, i když i ten mě může sestřelit, když přejede do protisměru...
Co se týče té "obecné viditelnosti", tak na tu si nepotrpím, nemusí kdejaký lapka vědět, že kráčím nocí krajinou, a zvěř se snažím neplašit :)
Teoreticky můžeš uhnout do příkopu, budiš, většinou ano...
Potíž může být v tom, že i když půjdeš vlevo, jak zákon káže, stejně je možné, že tě auto sejme zezadu. Jednoduše protože bude jedno auto předjíždět druhé. I když tě totiž v poslední chvíli uvidí, může se při troše smůly stát, že nebude mít kam uhnout, protože vedle má to předjížděné auto.
A zrovna v tomhle případě bych já situaci včas viděl a teoreticky mohl ve filmové stylu uskočit do příkopu... :-)
Zhodnocení, zda je větší riziko, že mě blikačce navzdory přejede auto jedoucí stejným směrem nebo, že tebe předjíždějící ignorujíc reflexky, už nechám na tobě. Mně to přijde jako prašť nebo uhoď...
Za jak dlouho po zpozorování nebezpečí jsi schopen zareagovat?
A kolik metrů ujede (za tu dobu), jede-li třeba 60 km/hod (cca 16 m/s)?
No, když se dva v noci nahánějí, je lepší uhnout do příkopu, ať jdeš po kterékoliv straně. Slyšet to je, to ještě poznám, když někdo šlape na plyn a jestli to hučí jeden nebo dva motory :)
Ono někdy stačí slyšet jen jeden vytáčenej motor a člověk se raděj klidí z cesty.
Býval tu havíř, co se dost bál. Když šel v noci ze šichty přes les, měl v každé ruce jednu zapálenou cigaretu a simuloval dva různé hlasy (v rozhovoru).
Jsou místa ve Výběžku, která za tmy procházím s telefonem u ucha a hlásím, kde jsem a co se okolo mě děje.
Jo to se rozmáhá jako mor, červená blikna vpředu je v podstatě na facku ať už jseš na jakékoliv straně provozu protože v celkovém pohybu k tobě tě prostě mate.
Osobně jsem dospěl k tomu, že raději baterky měním pravidelně a né podle toho " jak to bliká prvních pár minut.
Navíc jedu v systému dvě blikny kombo, jedna silná červená pod sedlem a buď jedna na báglu a když jedu bez báglu tak blikám takovo malou žabkou v přilbě. Vepředu to samé, jedno stálé světlo a jedna bílá blikačka.
Jinak celkem doporučuji ty fičurovské pásky z Lidla, bývají v balení po třech, cena mírná a když dojde baterka tak to má pořád ještě slušnou odrazovou funkci , navíc se dají strčit do kapsy a přidělat prakticky všude na sucháč..
Neumím to posoudit z pohledu řidiče, takže mi to objasni. Jdu proti tobě, tedy po levé straně silnice. Jakou barvou mám blikat vepředu a jak vzadu?
Aktuálně svítím červenou vzadu a bílou vepředu, neboť si taky chci posvítit kam šlapu, případně dát najevo řidiči, že se mi jeho svícení dálkovými do očí nelíbí.
Jsem to možná napsal nejasně. Pokud proti mě vykračuje chodec po správné straně a v ruce má baterku, je to dobře rozpoznat.
Psal jsem o těch, co používají typicky cyklistickou blikačku na "nesprávné" straně.
Ale to je jen o usnadnění orientace. Pro chodce to vcelku nic neřeší, hlavně že je rozpoznatelný.
Pod nohy si sviť baterkou (to uvidí řidiči v obou směrech), a na hadry si dej reflexy vpředu i vzadu, na červenou blikačku na zádech se vykašli. Nemusíš blikat jak komediant, jde o to, abys je ve světlech reflektoru zaujal.
Nezapomeňte, že také novela přináší změny i pro cyklisty. Něco jsem sepsal zde: http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/16/nove...
"...Myslím si, že kdo má rozum..."
V reálu můžeš vidět dnes a denně, kolik lidí má v tomto směru používá svůj rozum...
Nařizovat to zákonem je sice krajní řešení, ale když je situace na silnicích a ulicích jaká je, tak se nelze divit.
Lidé jsou různá a někteří se prostě bez zákonů a nařízení holt neobejdou.
Byl jsem svědkem toho, jak se i přes opakovaná upozornění někteří zaměstnanci holýma rukama hrabali v jedovatých lázních (nešlo jim vysvětlit, že i kůže jedy vstřebává. Až po tvrdém zákazu a důsledných kontrolách začali používat rukavice a ostatní ochranné pomůcky. Furt ale měli dojem, že to dělají jen kvůli zaměstnavateli, aby mu snížili riziko. Někdo to holt jinak nepobere a nepochopí.
A obráceně zas někdy vytvořené zóny bezpečí jsou falešné.
U nás v Újezdě udělali všechno proto aby se okolo školy jezdilo pomalu a pokud možno cikcak " aby to bylo bezpečné" fungovalo to pár dní a jedna babička řidička přivezla vnučky ke škole a jak se soustředila na zpomalovcí hrb aby na něj najela jedním kolem a neurazila si spodek tak to s ní při sjezdu cuklo a ona se lekla a strhla to doprava a prestože je tam na silnici takovej zmrdopatníkový háječek bezpečí " ,oddělující provoz od zbytku silnice, tak za tím patníčkovem "v bezpečí" stály ve vozovce nějaké děti a milá babička jednomu přejela nohu až muselo do nemocnice.
Pak asi za týden přišli a ty zpomalovací hory říp snížili asi o 20 cm aby to s auty tak neházelo..
Jo a je tam v té taky nově jednosměrná cyklostezka( protisměrem v jednosměrce) no a cyklisti se tam v noci už taky srazili čelně, pochopíto někdo ? :(
> A tím se zase posouvá odpovědnost na ty slabší účastníky provozu.
Jak by sis představoval pravidla provozu, aby se nepřesouvala odpovědnost na slabší účastníky? Bylo by vůbec možné v takovém systému jet na kole?
bod :)
Jde právě o to, že to má pomáhat všem a né jenom řidičům motorových dopravních prostředků .
Ale z debaty bude vhodné vyřadit třeba řidiče MHD, protože řidič MHD je taky účastník provozu, který rád přesouvá odpovědnost na slabší účastníky provozu a bude rád, že je nevidí a bude to na ně moc hodit:)
Slyšel jsem, že nejvíc by bezpečnosti pomohlo, kdyby v autech místo airbagu byl na volantu ostrý hřebík... :-)
tak to jsem v souvislosti s námi cyklisty slyšel , že kdyby jsme měli jen sedlovky...
Podle minusu se to nekomu nelibilo, samozrejme je to nadsazka, ale tomu principu verim. Cim vic bude ridic modernim vybavenim presvedcovan, ze se mu pri nehode nemuze nic stat, tim sebevedomneji se na silnici bude chovat a tim mene si bude uvedomovat, ze za sklem jsou i skutecni lide, ktere tim autem muze zabit.
Mimochodem docela by me zajimalo, zda uz opravdu pribyva nehod u cyklistu s prilbou stejne jako kdysi u motoristu po zavedeni pasu v autech nebo je to jen fama... :-)
Řekl bych, že fáma. Přilba ani zdaleka neřeší všechno. Co je mi platný, že si v blembáku nerozlousknu škebli, když budu dolámanej a minimálně bolestivě sedřenej ?
Ale je možný, že někdo takhle nepřemýšlí a věří na univerzálně zázračné účinky polystyrénového škopku.
Že se na šutrech mezi stromy bez blemby cejtím víc nejistej je fakt (teda spíš proto, abych se o nějakou větev nebo skalku nekřápnul za jízdy). Padat se mi nechce ani s ní, ani bez.
existuje určitá debilní minorita lidí která ráda testuje ochrané prostředky , to jsou ta videa jak se v přilbě někdo snaží hlavou prorazit dveře, nechávají se střílet do neprůstřelných vest, mlátit do vlastnoručně vyrobených brnění tyčí nebo nosí hořící věci v azbest.rukavicích :)
Ono to není o moderním vybavení.
Ty máš pocit že lidé na novějších( modernějších ) kolech jezdí sebevědomněji ?
Nebyla to fáma už tenkrát s těmi pásy ?
Železnice také ze začátku prokazatelně snižovala dojivost krav, zvyšovala výskyt prasečího moru a pšenice podél tratí měla menší výnosy...
Opsáno na B-F:
Na bahnitým povrchu a ve studených podmínkách drží Komanč (Commencal Meta AM 29/2013) až návykově skvěle – oproti loňsku, když jsem jezdil ještě šestadvacítkovýho Ghosta (AMR 7500), je cítit značný rozdíl. Kolo je mnohem stabilnější, 29“ bezduše necuknou ani na mokrým podkladu a rychlost na trailech strmě narůstá.
Ještě loňskou zimu jsem se předposraně šoural a bál se každýho mokrýho schodu z kamení, letošní zimu nabírám rychlost srovnatelnou se suchými podmínkami v létě.
Bylo by dobré se inspirovat v zemích, které jsou s cyklisty "dál" než my: Německo, Holandsko ...
No nevím, tam jsou docela ostří s pokutama na cyklisty za prasárny, nemažou se s tím.
60 euro je pokuta pro cyklistu v Holandsku za jízdu v noci bez světla a odrazem a kontrolují to docela fest. Taky tam jezdí policie na kolech a věnuje se speciálně chování cyklistů... to by u nás bylo pozdvižení...
V německu jsou sazby :
sluchátka 10 euro
jízda na červenou nebo ignorování stopky 100 eur jízda na chodníku 25 eur atd atd ..
alkohol ( nad 0.5 promile) nebo drogy na kole 800 až 3800 eur
Navíc v Německu nesmíš mít bliknu vepředu jen kontinuální světlo..
Může být v Německu/Rakousku blikající světlo vzadu?
V Rakousku určitě může.
V Německu, nevim, ale občas jsem je tam viděl používat, ale výrazně míň než u nás.
Určitě může.
Oni tam ty bílé blikny dopředu nemají údajně povolené kvůli epiletikům, červené blikání jim snad vadit nemá...
Jinak já jsem ostře pro to, aby tady platily německé dopravní zákony a německá dopravní policie aby to tady od těch našich šášulů přebrala. Do dvou let by jsmě měli nehodovost na polovině současného stavu..
Mě kdysi, to ještě byly na hranicích celníci, jeden na německé straně upozorňoval, že si mám vypnout blikání. Vzadu. Ale autoritativní odpověď neznám.
No pár kilometrů po Německu jsem už najezdil ( v okolí Pasova) a právě tam mě zastavili na silničce že nemám blikat vepředu a zadek nijak nekomentovali, ale nevím samozřejmně jestli si nevšimli nebo jestli jsem rozuměl dobře..
Obecně ty silný stroba vepředu jsou pro epileptiky fakt asi nebezpečný, i když těm stačí i když projedou álejí stromu ve smyslu světlo stín světlo stín... mám bohužel v rodině jednoho epileptika a ten na to právě v takový áleji přišel... no a nemá papíry a říká že by se už i bál je mít...
To by bylo myslím málo. To asi nebude jen o zákonech a dopravní policii.
Viděl jsi Kobru 11?
Vždyť je to tam samá nehoda (za polovinu může Semir Gerkhan) a navíc tam každé auto po nárazu vybouchne.... :-D
v lídlovský sadě světel (původem pro Německo) na kolo nebliká ani to zadní
tady http://www.handelsblatt.com/auto/ratgeber... píšou, že za blikačky může být i pokuta
(ale je to z roku 2011, novějšího jsem zatím nic nenašel)
Myslím si, že by možná naše veřejnoprávní televize z našich koncesionářských poplatků mohla občas vysílat krátké spoty o tom, že chodec má po vozovce chodit vlevo, tedy proti přijíždějícím vozidlům (zákon na to máme už asi tak 100 let). V tom případě má cenu nosit reflexní prvek vepředu, nejlépe na pravé ruce či noze.
Také by občas mohli ukázat, jak vypadá elegantní paní v dlouhém černém kabátě v šest ráno v zimě, když hlava-nehlava dobíhá mimo přechod tramvaj, která stojí na refíži uprostřed dvouproudé vozovky. A to prosím ve městě, kde jsou chodníky a osvětlení:-))
Jen drobnou poznámečku k tomuhle : "V tom případě má cenu nosit reflexní prvek vepředu, nejlépe na pravé ruce či noze."
O dost nebezpečnější je to právě zezadu. Když jede auto proti chodci, je to z očí do očí. V našich podmínkách se tam aspoň trochu bělá xicht, lesknou oči chodce, navíc chodec stíhá reagovat, uskočit.
Zezadu bývá chodec temnější, auto tam nepředpokládá, nevidí ho. Šofér má taky temného chodce naservírovaného ve vypjatějším momentě, při předjíždění, nebo vyhýbání.
Řešení jednoduché, reflexka viditelná zepředu i zezadu :-)
Pokud půjde chodec po správné straně vozovky a bude mít reflexní pásku kolem rukávu nebo nohávu správné ruky, bude to řešit oba případy.
Samozřejmě, že správný chodec bude vědět, že to pomáhá, ale není to samospasitelné. A také správný motorista bude vědět totéž, čili, že je potřeba k tomu všemu ještě zapojit to, co je pod čepicí:-))
Správný chodec a správný motorista na správném místě určitě za správných podmínek.
Jenže ne vždycky se tahle správná parta sejde :-)
Občas to v TV vídám vysílat a upozorňovat na nutnost být vidět i jako chodec.
Ale je fakt, že by to mělo být víc vysílané a hlavně v době před a po večerních zprávách.
No vidíš, zrovna teď to bylo ve zprávách na ČT. Policajti tam rozdávali reflexní pásky a upozorňovali lidi, že to patří na.... no, hádejte...na pravou ruku:-))
Jo, ale to je dnes, protože je 20.2., zítra to už určitě tak nebude.
Myslím, že zákon začal u rozumných lidí fungovat s předstihem, že si uvědomili, že to je potřeba a v poslední době se výrazně zvýšil počet lidí s různými odrazky a blikátky.
A na zbývající lidi bude muset zákon zapůsobit tou represí. Mnoho lidí hrozba trestu případně důrazné napomenutí od policajtů donutí něco mít.
Určitě to bude mnohem lepší než dosud.
A v tom je ta potíž. Když to něco nebude nic odrážet, protože ani nemůže, tak je to jako by to bylo mic.
Trošku záhadný příspěvek, myslíš to tak, že kde nic nesvítí ani nic neodráží ?:)
Pamatuji si, jak jsem jednou asi před 40 lety šel hvězdnou nocí z koncertu na Hvězdě a dál pěšky po silnici do Bukovice
V místech kde tou dobou nebyla ani lampa ale pořád na stráních směrem na Hlavňov silnice bez špinavě bílé krajnice nebyla vidět tak, že jsem šlápl v zatáčce do příkopu a spadl :) no a o kilák a půl dál v naprosto temným údolí byly vidět jak patníky, tak zbytky krajnice a šlo se celkem v pohodě...
Původně se doporučovalo, aby ty reflexní prvky měli chodci pod pasem. Zdůvodňovalo se to tím, že jedou-li auta v obou směrech, mají rozsvícená potkávací (krátká) světla.
"Halo" světel zřejmě "rozsvítí" i ty reflexky nad pasem.
Je to tak. Už jsem přišla na to, že i reflexní vesta neodráží ve chvíli, kdy je za tebou auto blízko a svítí tlumenejma. Si všimni, když jedou auta těsně za sebou, svítí si tak akorát na SPZ toho před sebou.
Vesta je vidět na dálku, ale zblízka už ne, proto jsem si dala pásky na nohy, ty vidí řidič i zblízka a ještě se to hejbe. Stejně tak chodci by měli mít pásek na pravé ruce (je vidět zdálky) a dole na pravé noze (je vidět zblízka). Dnes už se běžně dávaj reflexní prvky na boty.
Naprostý souhlas.
Osobně v autě ve tmě nejlépe rozeznám cyklistu podle odrazek na šlapkách. A to i z dálky. Navíc ten kmitavý pohyb je pro cyklistu charakteristický.
(proto jsem je také na svém posledním kupovaném kole, kde odrazky nebyly nechala hned v obchodě vyměnit)
Já tam ty odrazky taky neměla a dala, ale přijde mi to dost malé. Žluté pásky s kovovou pružinou se roztrhaly za chvílu, tak jsem na tu pružinu našila reflexní textilní pás (prodávaj to v každý galanterii) a olemovala to kusem stejné látky jak mám větrovku, ve které jezdím. Je to širší, jak původní žlutej, krásně to svítí a mám to barevně vyladěný s bundou :))
Na německých bundách píšou, že po 18. cyklech praní je třeba reflexní bundu vyměnit, neboť už neodráží
U nás na bundách z kamenných obchodů připouštějí až 25 pracích cyklů
Malé to je a samozřejmě za snížené viditelnosti nedostačující, už vzhledem k zákonu. Cyklista musí k tomu aktivně svítit, červeně dozadu a bíle dopředu.
Ty odrazky na šlapkách pomáhají rozeznat, že to co vidíš, je cyklista.
Jo, já svítím tak, že si mě pletli s motorkou, tak potřebuju, aby bylo jasné, že tak rychle teda nejedu :))
Tak, tak, podle rychlosti toho kmitání můžeš rozpoznat i rychlost:-))
Jsem pro nošení reflexních pásek pro chodce na pohyblivé části těla. Nejlépe na noze.
Rychlost těžko, to záleží na převodu, na jakým šlapeš, jen z kadence toho moc nepoznáš, s kopca a do kopce už vůbec ne, ale u běžnýho cyklisty na naší silnici to víc jak dvacet zas tak často nebude, spíš míň, zvlášť když ještě veze brašny, který mají taky reflexy.
Jsem dnes do kopca šlapala jak divá a jela krokem.
Navíc, nikde není psáno, že jednostopé motorové vozidlo nesmí jet rychlostí průměrného cyklisty. To klidně může, dokonce i dvoustopé.
Já o rychlosti nezačala, jen jsem psala, že kmitání šlapek s odrazkou, alespoň mně samotné, pomáhá v provozu za tmy rozpoznat cyklistu (jedoucího).
:-))
Jak už jsem psal nahoře - nejlepší bude, když se to stane věcí stylu a módy. jako s přilbou na kolo u nás. Dneska jsem (i tady na fóru) málem za vyvrhele na treku bez blemby :-)
Tak jako tady na u nás ostrovech?
https://www.omlet.co.uk/shop/chicken_keeping...
:-)
12 liber snad nestoji ani tři plata vajec plus slepice v mražáku obchoďáku :-))
To víš, móda od Omleta něco stojí. A když se chce britská slípka líbit, zadarmo vestičku nedostane. :-)
To se musí čmelíkům líbit když na ně slepice přes vestu nemůže a slípka pak z toho musí být úplně odvařená :-)
Já bych majitelům takových slepic nasadil do drdolu pár vší a dal na hlavu nějakou pěknou přilbu a mohli by si se slípkama kvokat jak je to úžasné :-)
A což teprve útočná hejna SAS slepic, ty si ani kvoknout nemohou aby se neprozradily. :-)
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news...
https://poultrykeeper.com/poultry-news/chicken...
teď ve zprávách ČT1 názorná ukázka k tématu, paní v černé bundě a džínách na 20 metrů totálně neviditelná ninja...
I několik praktických rad kam dát pásek nebo odrazku a i informace o tom, že policie může vykázat " ninji" z dopravy, tedy ze silnice... :)
V cykloobchodě přede mnou paní kupovala od každého druhu reflexních pásek jednu + ještě jednu blikající za 135,- (mám čtyři z Lidlu za 150). Pásky nevím, kolik stály. K Vietnamcům jsem šla pro něco z drogerie a tam šly pásky za 15,- hodně na odbyt, tak jsem si koupila 1 žlutou a 1 červenou, líbila se mi jejich barva :)
Mají-li životnost (odrazivost) jako většina zboží od Vietnamců, pak by ten "kauf" moc výhodný nebyl
8-(
Když reflexní prvky, tak všichni. :-))
http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/ridici...
Hezký den, já si myslím, že je to fajn. Reflexní prvky měly být povinností už dávno a nejen pro chodce, koukněte na tyhle stránky: http://www.motomaniac.cz/index.php?stoken... I motorkářům bych to dala za povinnost. Aspoň jsou vidět. Koukněte na tohle video: http://zpravy.idnes.cz/chodci-musi-mit-za-tmy... Je tam ukázáno, jak je to vidět.
Koukněte sem http://www.nakole.cz/kontakty/ a nemusíte téma plevelit nevyžádanou reklamou.
Vyhledávání "reflexní"
Je nám líto, žádný výsledek nebyl nalezen.
:-))
... protože je to reklamní odkaz :-(
Když už se to tu otevřelo tak tohle se mi zamlouvá http://www.autokelly.cz/Product/DO-01587...