Zdravim.
Tento rok chtel bych zucastnit v zavodu Karlovy Vary-Unhost na 100km na elektrokole (http://www.zavod-karlovy-vary-unhost.cz/). Novou temu udelal, abych zjistil jestli je to pro nekoho jeste je zajimave.
Ted jeste mame moznost to nejak ovlivnit, napriklad udelat ruzne skupiny (kola do 15kg, do 25kg, nad 25kg, nebo podle vykonu).
Co jste o tom myslite?
Egor
Odkaz nějak nefunguje (ani bez tečky a závorky).
Můžu jet ten závod i na Babettě ?
Zajimave, bez tecky a zavorky na mem pocitace odkaz funguje.
Pokud bude skupina pro elektrokola, lze jet na jakikoliv elektrokole. Pokud se jedna o motorce - tak ne:)
http://www.zavod-karlovy-vary-unhost.cz/
Myslím si o tom, že když se Lawi rozjede, tak budou elektrokolisti dost v řiti.
Jak kteří hraboši, jak kteří:-)
Elektroskútraři je možná uvisí. Ale nejsem si jistý, jestli jim vydrží baterky až do Prahy.
Pokud jim ze servisního vozu budou místo chlastu a gelů podávat našťouchaný baterie, tak jo :-)
U lipolek to není potřeba, vysoká kapacita malé rozměry vysoký výkon:-)
Na sto kiláků tímhle tempem ?
100 kiláků to bude u většiny elektrokol a pro maximální pomoc pohonu problém. Pokud se bavíme o pedelec, tak i tak je to výhoda v těch kopcích, kde borci zpomalí pod 25km/h.
Cože? Nežerka pod 25km/h? Možná z Pece na Pražskou...
Já nevím jak ti borci jedou rychle ten první kopec z Varů. Asi horší na trase v tomhle směru už asi nemají. Každopádně legální elektrokolo tedy kategorie pedelec pomáhá do 25km/h. Stejně mě to přijde nějak moc rychlé, že jedou průměrně kolem 40. To jedu tak maximálně na mopedu, ale ne na kole. :)
První kopec ke golfu "vynechávají".
Jak to myslíš, že vynachávají? Kde je start?
Nahoře u letiště.
Podle profilu sice asi 700 m v houpákách nastoupávají, ale celkově asi o 200 m sjedou k cíli níž.
Jsou to neskutečný howada. V balíku po rovině, na takto krátkém závodu, lítaj přes padesát.
Kolik tak energie je na to potřeba? Velmi odhadem, špičkoví jezdci to loni jeli 2.3 hodiny, kolik tak může mít takový jezdec trvalý výkon? 500 W? To je 1.2 kWh, to jsou čtyři tyhle baterky. Elektrokolo bude o třetinu těžší než silnička (oboje počítáno s jezdcem), ale zase uživatel pomáhá příšlapem.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
No, na 100 km příšlapu tímhle tempem, to už chce slušnýho borce :-))
To je o převodech :-)
Já bych to ale touhle rychlostí nedal ani s tryskovým motorem, protože se na kole přes 50 (+/-, podle kvality povrchu) prostě bojím.
Převodama to moc nezachráníš. Pro těžký musíš mít v nohách atomový reaktor, na lehké zas kmitáš jak atomová myš. Deset minut v pohodě, dvacet ještě asi taky, ale tady jde o víc jak dvě hodiny. A 120 minut záběru není totéž, jako 10, jen 12x po sobě.
Jako že neplatí, že když jako netrénovaný dokážu jet po rovině dvě hodiny vlastní silou s výkonem 100 W, tak když k tomu přidám 500W motor, tak dokážu jet dvě hodiny s výkonem 600 W? (předpokládáme nelegální elektrokolo, které nepřestane fungovat při 25 km/h)
Takhle to asi platí, jen jsem chctěl poukázat na to, že s přibývajícím časem je i konstantní zátěž čím dál namáhavější. Že kdo je zvyklý držet bez motoru dvacítku deset minut, neznamená, že jí udrží hodinu nebo dvě.
Pokud jsi zvyklý točit dvě hodiny v kuse, pak by asi problém nebude.
Jen taky zohlednit to, že se vzrůstající rychlostí radikálně rostou jízdní odpory. Když na 20 km/hod stačí 150W, na 40 km/hod 300 určitě nestačí (jen model !)
Vloni měl vítěz průměrnou rychlost 43km/h.
Tak lehký jezdec na mém stroji by to dal při průměru 55km/h. Baterie by mu vydržely tak na 120-150km. 2x15Ah + 1x12Ah + 1x16Ah:-)
No, kdyby čtyři borci to jeli jako štafetu, tak mají zase navrch :-)
:-)) Stejně je to absurdní komedie, porovnávat kilowatové motory a kapacity baterií s výkonem sportovců. Teď nemyslím tuhle naši diskusi o možnostech baterií - ale vůbec tu magořinu, cpát se na cyklistické závody s elektrokolem. Už jsem to zaznamenal i u jiných akcí. Čirá zoufalost :-))
Jo stím souhlasím, běžné elektrokolo by si ani neuprdlo:-)
Ať si elektrikáři udělaji vlastní závod a neserou se tam kde nemají co dělat.
Jaky jsou zavody pro elektrokola po silnice? Ne chci jet v terenu.
Kilowatove motory a velkokapacitne baterky lze jednoduse omezit vahou kola, napriklad 30kg max.
A smysl toho celého ? Jak už jsem psal výše, co si tím chce kdo dokazovat ?
Neni nutno nekomu neco dokazovat:) Smysl - napriklad udelat a vyskouset elektrokolo z vahou do 20kg (do 15kg?), na kterem ne sportovec chopen projet 100km za 3 h.
Proč se s tím ale cpát mezi střelce, co tohle dávají za své ? Mi to připadá, jak kdybych se měl zvednout od bedny a chipsů a jít si na litrový mašině na atletický stadion ozkoušet, jestli tu stovku dám taky pod deset...
Mam jednu pripominku, proc bych chtel jet ten zavod. Zavod je "chranen" policisty, je tam omezen provoz aut, neni problem rychle projet kterekoliv krizovatku, vzdy mas prednost. Tohle me chodne chyby v beznem dojizdeni do praci. V beznem provozu prumerna rychlost rychle klesa kvuli provozu a krizovatkam.
Kde jeste jde projet 100km bez omezeni?
Nemam cil jet mezi cyklistami, staci startovat o 10 min pozdej a je to.
Tohle docela chápu (mám doma mj. "urychlenou" Babettu), ale v životě by mě teda nenapadlo se s tím kvůli odzkoušení cpát do ostrého závodu :-))
Ten ostry zavod bude o 5-10km dopredu:) Nedelam to kvuli odzkouseni, je to jen pripominka a odpoved na dotaz, proc jet v zavodu.
Druha pripominka, proc elektrokolo: nejsem takovy sportovec, ktery by mohl na MTB projet 100km i za 4 h, ale chtel bych zucastnit v zavodu.
Zavod bych mel jit mezi elektrocyklisty, pokud bude vic lidi:)
Amatérské závody nevypadají jako TdF. Vepředu jede hlavní balík, za ním druhý balík a pak různě velké skupinky, ale i jednotlivci. A jsem si jistý, že se mezi těmi pomalejšími budete motat.
Ano, pokud zpozdeni na startu bude 10min, budu jet mezi timi, kdo prijede 130-140 (pokud bude 170 ucastniku).
http://www.zavod-karlovy-vary-unhost.cz...
Nevidim v tom velky problem:)
Ztrátu deset minut na vítěze má borec kolem 40. místa.
Ano, ale myslim ze na svem elektrokole neprojedu 100km rychlej nez za 3h. Nevim, jake elektrokolo do 25kg vahy s jezdcem s prislapem 100W zvladne to rychlej...
Ty ne ale ti co jedou ten závod jo. Nebudeš registrován a budeš je ohrožovat těžkým monstrem:-)
Myslím že tě ani na start nikdo nepřipustí.
Udělej (organizuj) podobný závod pro elektrokola a budeš mít stejné podmínky.
Do takového závodu fakt elektrokola nepatří a je to tak jen dobře.
Ja uz vyskousel udelat podobny zavod. Prihlasil jen jeden clovek:)
Minuly rok jezdil cast zavodu i kdyz nebyl registrovan, tento rok chci zucastnit.
Principielně - jedu takový závod, na který mám. Je snad normální, že prostě borci jezdí "Vary", střední hobíci něco okresního a my povaleči "závody" pro příchozí. Dopovat se motorem na velkém závodě, jen proto, že netrénuju a tudíž nestíhám je s prominutím až skoro úchylný :-))
Prosazovat takhle ve sportu rovnostářství přece nejde. I když, vídám, že podobné snahy se prosazují už od základních škol :-/
Ja si myslim jen o zavode mezi elektrocyklisty (ne mezi elektro/bez motoru!), na ktery neni nutno delat trat/infrastrukturu/rozhodce atd.
Tak teď teda moc nerozumím. Jako že elektrohyby by jely někdy jindy ? proč ne ? To zorganizuj (a zaplať).
Jeli bychom po stejne uz pripravene trati, ale trochu pozdej.
Ta trať není nijak připravovaná, jen zajišťená po dobu průjezdu závodníků. Za posledním loudou to uzavírá sběrný autobus. Přifařit se prostě není kam a k čemu.
Trat je pripravena, na krizovatkach jsou policisty, které dava prednost cyklistum, tam je mensi provoz aut atd.
Je to jedna z hlavních silničních tepen, uzavřená jen na nejnutnější dobu pro přejezd balíku, sběrákem to končí. Ani soukromé doprovody tam nesmí. tak nebudou prodlužovat uzavírku jen kvůli poděsům na elektroskútrech.
Nevím, jak přesně to mají ošéfované, ale pochybuju, že na všech křižovatkách poldové statují. možná na těch největších, ostatní průběžně zavřou motospojky.
Co to máš za specielní kolo? To máš silničku?
Proč si myslíš, že tě pořadatelé nevyženou až tě uvidí na monstru elektrokola?
Dej si tuhle trasu a nebudeš ničím omezen i když pojedeš část po hlavní silnici.
https://mapy.cz/s/sqpn
Diky za nabidku. Je to jen 375km od meho domu:)
Až na to, že na téhle trase kvůli zatáčkám a městům určitě nepůjde jet průměrem 40 km/h...
Jde to, Rožnov je sice brzda ale pak až do Vsetína to je cvrkot. Vsetín taky kapku zbrzdí ale pak zase fičíš 60km/h:-)
Osobně to tam moc neznám, ale podle mapy mi ty zatáčky na cyklostezce na 60 km/h úplně vhodné nepřišly. Na tý Karlovarský by se autem dalo jet klidně 150 km/h až na pár úseků, ta je doopravdy rovná.
A proč si neuděláte vlastní specielní závod s veškerým zabezpečením, když to chcete?
Zkusil to - nebylo to zajimave:( Skoro zkusim jeste jednou:)
Díky za připomenutí. Tenhle závod bych rád zkusil.
Myslíš, že tam pustí lehokola?
Určitě. Jeli jsme to i na tandemech a nikdo nic, dokonce jsme byli druzí a v kategorii tandemů vyjeli šampáňo. Leháče asi nebudou kategorie, ale určo se chytne.
Potom mozna skoda, ze je to na opacnym konci republiky. :-)
Není. Strčíš se hned za Prahu do cíle a odtud tě na start doveze jejich autobus.
Sice mám pochybnosti, jak by šel dohromady autobus s Ibexem, ale je to jedno, protože koukám na datum a tou dobou budu mít jiné starosti. Sice se to nekryje, ale obě akce zkoušet zvládnout nebudu. :-)
Jinak jsem koukal, že ve výsledkách je i pár lidí s průměrkou pod 25 km/h, takže teoretickou šanci nebýt poslední bych snad měl.
No v to doufám :-)
Podle mne by se to mělo dát zajet kolem tří hodin. Je to hodně z kopce a můžeš jet v balíku. No uvidíme, jestli se dokopu k tomu tam jet.
Kdyby tam jelo víc rychlých lehokol, mohli bychom udělat samostatný balík. Silničky jezdí z kopce moc pomalu a do kopce mi ujíždí i když jedu na Vendettě a ta je do kopce o hodně rychlejší než Oceláč. Zádrhel je v tom, že mám strašně malý výkon...
Co vím tak ve státech se jezdí několik závodů, kde bývá takové účast lehokol, že si tvoří vlastní balík.
Na přiložené fotce to sice není úplně balík, ale i tohle trochu pomůže. Btw. tohle je fotka čela závodu :-)
EDIT: První tři kola jsou Vendetty, pak asi M5 CHR, Vendetta a Bacchetta CA2
Který jsi Ty? Není to z té dálky poznat.
Egore, přemýšlím o tom nápadu a myslím, že to je blbost. Hlavně na téhle trase nijak moc nemůžou vyniknout výhody běžného elektrokola. A k čemu je jet závod s elektrokolem a v horším čase než jezdí lidi na normálním kole?
Je otázka, jak by měla vypadat trasa, aby to pro elektrokola smysl mělo?
Před lety byla u nás cyklo 24 hodinovka, kde otevřely kategorii pro elektrokola (myslím, že jsem dával odkaz i sem), nedorazilo ani jediné, těžko tak říct, zda by platila nějaká omezení.
Z mého pohledu, aby to pro závodníka bylo výhodou, musel by mít dostatek baterií, aby na jednu nabitou jezdil, ostatní se mezitím nabíjely, ale stejně při každé výměně baterie by mu ujel peleton...
Hlavní problém LEGÁLNÍCH elektrokol ale bude omezovač na 25 km/h. Jakmile se jede rychleji, je z elektromotoru jen závaží a pokud se jede po rovině, tak i na té 24 hodinovce se bude jezdit rychleji a čím kratší ten závod bude, tím rychleji se pojede!
Pokud by tedy mělo legální elektrokolo aspoň stačit normálním závodníkům, vychází mi jedině extémně kopcovitá trasa, kde se rychlost vejde do limitu a výkon navíc pomůže, přičemž následně dolů s kopce hmotnost navíc nebude vadit. Ten závod by musel ale musel být tak krátký, aby baterka účinně pomáhala celou trasu (30-50km?).
Druhou možností by asi byl terén, který nedovolí jet přes 25 km/h, ale současně nebude tak náročný, aby hmotnost navíc zásadně vadila.
Variantou elektrokol bez omezovače bych se nazabýval, na silnici nemají co dělat, takže je snad nikdo na start ani nepustí a nedávalo by to smysl (elektrické motorky mezi cyklisty?).
Možná je ale mezi běžnými závodníky spousta utajených elektrokolistů. Pokud někomu uniká bedna o vteřiny, pak by třeba 50W navíc v kritický okamžik mohlo rozhodnout... :-)
Tahle trasa (aspoň podle profilu) každopádně vypadá docela přijatelně pro lehokola. Když jsem hledal cyklozávod v okolí, vždycky byl na trase nějaký příšerný krpál, kde by mi v prvním kole všichni ujeli a nejpozději ve třetím by mě tam předjeli o kolo, čímž by pro mě podle pravidel závod skončil. ;-(
Pokud by to byl silniční závod, tak to měl být kopec za kopcem. Tam kde budou delší kopce nad 6%, tak prostě nevěřím, že někdo vydrží několik minut podávat takový výkon, že pojede nad 25km/h. Možná na chvilku takový výkon dá, ale ne dlouhé minuty v celé trase kopce. Právě v téhle situaci by elektrokola ujela. Jestli někdo tady jezdíte stoupání 8% rychlostí nad 25km/h tak se hlašte. Asi většina pojedeme 15km/h a to kdo ví jestli.
Urcite existujou kopce, kde ani zavodnici nepojedou 25 km/h (aspon ne delsi dobu), jenze bude vykon motoru stacit, aby jim elektrokolo opravdu ujelo?
Precijen prave do kopce se nejvic projevi kazde kilo navic (a elektro jich bude mit dost).
Asi nejvyhodnejsi pro elektrokola by byl kratky zavod do vrchu, kde by baterka mohla cpat do motoru plny vykon az do cile. Jenze pokud tech kopcu bude vic, stane se limitem kapacita baterie, rozhodovat bude opet delka zavodu a kdyz neprijde cil vcas, situace se rychle otoci. :-)
Výkon motoru bude stačit, aby to kolo v kopci ujelo. Hmotnost je vyšší dejme tomu třeba o 8kg. Ale výkon se díky pohonu dejme tomu zdvojnásobí proti výkonu jezdce. Podle terénu by šlo jet závody 50 až 100km a drtive vyhrát proti běžnému kolu.
Ve sportu se s dopingem vší silou bojuje (navíc je to pro přistiženého hanba) - a tady se veřejně propočítává a kalkuluje, jak a kdy s jeho pomocí ujet těm poctivým... :-))
Mám strach, aby tohle nebyl konec cyklistických hobby závodů.
UCI si bude schopna na velkých závodech kola zkontrolovat, ale oganizátor závodů "kolem hnoje" tohle nedokáže. A kdo na to bude mít morál a peněženku, si začne pořizovat různé motůrky, aby byl o pár míst vpřeději.
Ještě že nezávodím a když mě někdo předjede, tak z toho trauma nemám. :-)
Na amatérských závodech se děje leccos. Hákování neúčastníků (nezávodící domestici pomůžou docvaknout, případně jsou nachystáni na pomoc na nějakém důležitém úseku), domluvená pomoc borce z jiné kategorie (holka má domestika).
A pak, samozřejmě, se dá chytnou auta.
Všechno tohle se stalo na závodech, kterých jsem se účastnil.
Když nejede o bednu, tak ať si dělá co chce o moc nejde a nejdůležitější je dojet (tj. nevysekat se). Ale když se nechal popotáhnout pozdější absolutní vítěz autem...
Na minulý čtyřiadvacítce jsem si všimnul, že kluci "na bednu" jeli v podstatě časovku kompaktního družstva. A jednu princeznu tam nejspíš celou dobu za sebou tahali dva až tři maníci. A teď nevím, jestli byla první, nebo druhá.
Mě je to fuk, já se plácám kdesi vzadu, a bojuju jen sám se sebou. Ale přijde mi to takový podivný. Že to ty lidi pak vůbec těší.
Jestli myslíš K24, tak tam zmíněné věci v souladu s pravidly jsou, stejně jako když dostane startovní číslo dítě ve vozíku nebo oba jezdci na tandemu.
Morální aspekt by asi byl k diskuzi, nicméně pokud není jízda v háku zakázána, těžko kritizovat někoho za to, že toho využívá.
Asi to uplně spravedlivé není, ale připadá mi to podobné, jako že někdo má u startu auto se support člověkem a někdo se musí na start dopravit po vlastní ose... :-)
Konec asi ne, ale určitý úpadek asi jo.
Tohle mě tak trochu třeba štve u veteránů. Dřív, když někdo s něčím pěkně udělaným přijel, tak divák kromě pěkný mašinky ocenil i obrovskou šikovnost majitele. Dneska je fůra verků prostě jen zaplacená v profesionální renovační dílně. Výsledky z toho padají sice perfektní a leckdy lepší, než od těch amatérů - ale půlka kouzla je (alespoň pro mě) v háji. No a když se pak vyskytne v Bydžově maník v obdivovaný krásný klasice, ale při zaváhání startéru si musí nechat poradit, jak otevřít kapotu...
Takže jak potom koukat na borce na kolech, šplhajících do krpálu, když nevím, kdo vlastně dře a kdo si jen veze řiť.
A to nic nemám proti elektrice pro dopravu, turistiku, vejlety - pokud se ale nedává výkon na odiv, nebo se nesoutěží s klasikou.
Skvele, ze jsem o tom zavodu zeptal tady:) Diskuse je zajimava:)
Ted vim, ze ten 100km zavod na elektrokole je zajimavy skoro jen pro me.
Na 100km bezne elektrokolo skoro nema vyhody proti obychejnemu kolu, ~8kg navic - je to hodne zpomalujici faktor:)
Ja premyslim o zavodu, ktery hodi pro lidi - nesportovci a pro lidi ktery nemuzou poridit karbonove kolo za 100000, ale elektrokolo za 30000 muzou:)
Závod pro nesportovce :-))
Ale vždyť je tolik "malých" závodů různých formátů, které dává v pohodě i nesportovec a mezi svejma nemusí ani končit na tak špatných pozicích.
O sobě vím, že v klasickém závodě bych 100 m po startu měl zhruba 200 m ztrátu na čelo balíku a po pěti kilákách bych potupně chcípnul. Tak se do toho ani nemontuju. Našel jsem si ale prostor pro vyřádění na orienťákách.
A když to vezmu z druhý strany - představ si, že si v duchu trendu zrovna taková (elektro)kola nakonec pořídí i ti střelci, co to teď lítají za svý. No a zase zůstaneš kdesi vzadu, oni už budou po sprše a večeři a ty teprv na obrátce... :-)
8 kg? To snad mnohem víc nebo máš motor na silničce?
Závod je nezajímavý pokud nebudou mít účastníci stejné motory a stejné baterie.
Porovnávat rozdílné motory a baterie je nemá moc smysl podobně jako by na okruhu v Brně odstartovaly všechny motorky najednou.
Já tam čtu tradiční cyklistický závod.
Co to je za divnou módu poslední dobou jezdit cyklistické závody s dopomocí elektriky?
To si elektrikáři nemůžete udělat vlastní závod?
Tak tradice se meni a kola se vyviji, protoze kola, na kterych se jezdilo kdysi, uz se z dnesnima zavodnima tezko budou rovnat...
Nicmene asi bych se drzel alespon myslenky, ze jizdni kolo je dopravni prostredek pohaneny LIDSKOU SILOU.
Ono je hlavne otazka, co by elektrocyklista ucasti v zavode mohl ziskat?
1) Kdyz vyhraje, respektive porazi nemotorizovane cyklisty, tak jeho vysledek nic neznamena, protoze mel motor.
2) Kdyz nevyhraje nebo dokonce skonci kdesi na konci, budou z nej mit srandu, ze ani s motorem ostatnim nestacil a elektrokolo tim diskredituje.
Samozřejmě, nehledě na to, že by ho do regulerního závodu neměli pustit, pokud není vypsaná kategorie elektrokol.
Bylo by to jinak hodně nefér vůči cyklistům.
Myslím si, že elektrokola jen tak nebudou samostatnou závodní kategorií, pokud se nezavede, že všichni budou mít naprosto stejné kolo, který budou fasovat těsně před závodem.
Navíc, co je to ta kategorie elektrokol ? To by museli mít všichni stejná kola, aby jejich souboj měl nějaký smysl. Stejně slabá, aby to bylo alespoň trochu o cyklistice. Ale v takovém případě je to zase postavené na hlavu. proč by tam ten motor vlastně byl ? Aby se úplně stejné klání odehrálo v rychlosti 35 místo 25 km/hod ?
A pokud by byly ve výkonech motorů rozdíly, pak už by to nebylo o cyklistice a cyklistech, ale o výkonu peněženky a schopnostech konstruktérů. Takový vložený sockazávod fichtlů na GP supersportů...
Něco jako byly závody Fiesta CUP, kde se vozy fasovaly před závodem a tuším i losovaly kdo jaké dostane. Nejezdili to ani tak opravdoví soutěžní jezdci, ale především movitější, ale hlavně veřejně známé osoby, herci, zpěváci apod.
Cyklistické závody, obzvláště ty amatérské nikdy nebudou pouze o výkonu jezdců, ale vždy i hodně o technice. Rozdíl mezi levným neoptimalizovaným kolem a karbonovým strojem optimalizovaným na aerodynamiku s diskem vzadu a 90 mm ráfkem vepředu na rychlých gumách bude obrovský na takhle rychlé trati, třeba 20 %.
Jenže to máš prakticky v každým sportu, že drahým vybavením si oproti chudému soupeři vždycky můžeš trošku pomoct (kolo, lyže, boty, raketa, buzola, pádlo...), dokonce i při plavání můžou drahé plavky rozhodnout...
Možná se najdou nějaký sporty, kde cena vybavení výsledek závodu neovlivní (skoky do vody?), ale stejně to nikdy nebude úplně spravedlivé kvůli různým tréninkovým možnostem (někdo má spoustu času, tenéra, fizioterapeuta a kdo ví co ještě, někdo chodí do práce).
Pokud by někde povolili start elektrokolům ve zvláštní kategorii, by mě určitě nevadilo, dokud by neohrožovali ostatní. Používat motor na závodě potají je samozřejmě podvod...
Rozdíly samozřejmě jsou, i v profi sportu (jak píše i Jrr). S tím se hnout moc nedá. Ale ještě to stupňovat až takhle brutálním způsobem ? uniká mi pak smysl takového soupeření.
Už by se to blížilo spíš okřídlenému - malý péro, velkej bourák :-))
Píšeš, že při závodě elektrokol by měli mít všichni ta samá kola. To ale pěkný nesmysl, protože tak to není v žádném technickém sportu.
Ale nechme toho, tohle je nesmyslná diskuse. :-)
Stejná, má-li to být sportovní podník (příšlap).
Jestli to má být jen porovnání velkých výkonů baterií a motorů, tak se to dá spočítat a porovnat od stolu. Vliv jezdců tam je prakticky nulový (snad kromě jejich váhy a velikosti). Jízdní dovednosti v těhle rychlostech jsou vcelku nepodstatné.
Diskuse to nesmyslná je. Ale která není :-))
Ale je, už jsem zmiňoval třeba Fiesta Cup, tam se auta fasují - losují.
V motoristickém sportu jsou jasně dané technické podmínky a maxima strojů, kubatura, hmotnost, někdy i výkon.
Zrovna tak v moderním pětiboji se koně fasují losem, ostěpaři, koulaři, diskaři, vzpěrači, všichni mají stejné náčiní.
A malý bourák = velké péro?:-)