Vyměnil jsem na lehokole všechny bowdeny. U zadní brzdy pozoruju výrazné zlepšení - po zmáčknutí páčky to moc nepruží a je pěkně cítit přenos síly na špalky. Přední brzda ale z nějakého důvodu zůstala měkká. Čím to může být?
Je to AZUB se spodním řízením, takže na rozdíl od vzpřímeného kola je lanko k oběma brzdám zhruba stejně dlouhé.
Možná vysvětlení můžou být:
- přední brzda má novější špalky (téměř nové), víc materiálu může možná víc pružit.
- na celé trase bowdenu jsem neměnil akorát jednu věc - takovou tu hadičku která bowden ohýbá do pravého úhlu těsně před čelistí brzdy. Na zadní brzdě je tato věc hliníková trubička, zatímco na přední je to jakoby kus bowdenu, něco takovéhoto:
http://www.kupkolo.cz/alligator-voditko-lanka-v...
Měníte i tuhle věc? Opticky se mi nezdá, že by se to při zmáčknutí páčky nějak víc deformovalo nebo pružilo. No ale kdo ví. Může být problém v tomto?
nemáš třeba někde málo nasunutý bowden do takovété kovové koncovky? zkusil bych zmáčknout špalky až na ráfek, utáhnout lanko a pak zmáčknout brzdu, mohlo by to případně sednout. a pak znovu povolit a poštelovat..
Já už jsem s tím i jel, myslím že tím by si to taky mělo sednout. No ale zkoušel jsem mačkat brzdu a u toho prohlížet jednotlivé spoje, jestli se tam někde něco nezkracuje/nezasunuje, a nic takového jsem neobjevil.
Ještě se zeptám - musí na přední brzdu AZUBu být ta ohebná hadička, nebo by to fungovalo i s tou hliníkovou trubičkou co je u zadní brzdy?
Tak to samozřejmě závisí na tom, jak máš ten bowden vedený. Večer se ti můžu podívat, jak to máme na Azubu čtyřce.
Když už měníš bowdeny a lanka, má určitě smysl vyměnit i ty ohebné krky.
Nemůže to pružení být způsobené ohybem samotných brzdových pák? A nebo bych případně hledal jestli ti dobře sedí všechny koncovky.