Právě řeším způsob uchycení stávajících předních nosičů (nebo pořízení nového) na cesťáka s diskovými brzdami. Horní nosič půjde chytit stejně jako na starém kole pomocí přídavné ocelové patky s extra dírou se závitem (první 2 obrázky, uchycení šrouby C a D). Starý spodní nosič je ale trochu problém, ten mi tam přes tu brzdu pod šroub A nevleze, a chytit ho pod nový šroub ‘1‘ ve vidlici taky dost dobře nejde.
Zajímaly by mě proto osobní zkušenosti jestli už tu někdo podobnou věc řešil, a pokud vyřešil tak i konkrétní typ vhodného nosiče, nejlépe i s fotkami. :-)
Kdybych měl kupovat nový, hodně se mi zamlouvá tenhle krasavec :-)
https://www.youtube.com/watch?v=HJIu1VeM4DM
Kolo s diskovou brzdou
Vyřešily by to distanční podložky pod spodní šrouby- ten nový je pěkný, ale není uchycením na odpruženku?
Vypodložkovat by to snad teoreticky šlo, ale jak jsem to nasucho zkoušel bylo by to určitě o dost víc jak 1cm – naprázdno vozit snad, ale pod nákladem bych tomu nevěřil.
Jinak ten nový nosič je primárně na pevnou vidli,
http://surlybikes.com/parts/cargo/surly_rack
https://www.youtube.com/watch?v=2Go6aBwBb_g
ale jde i na odpruženou. Přijde mi že dole ten příchytný úhelník je pěkně vykousnutý takže by se tam ta brzda možná i mohla vejít. Nejlevnější sice zrovna není, ale zato asi bude téměř nezničitelný.
https://www.google.cz/search?q=front+rack,+disc...
Hlavní váhu drží šroub horního uchycení- na spodní úchyty by stálo zapřemýšlet o vyosených úhlových podložkách-plech.nástavcích/ vždy se to dá přizpůsobit bez další koupě nového. Pokud budeš používat nosič jen na tomto kole, dají se upevnit "nafest", jinak odnímatelně- chce to popřemýšlet. Ale jestli ti nebude doma překážet tento nevyužitý, pak nenamáhej hlavu a kupuj...;-)
...taky by se daly spojit body 1 a A páskem nerezplechu(1-1,5mmx15-20mm š) a na něj upevnit spodek nosiče- to by už víc jak 10-15mm na každé straně dalo, váhu uneslo a ničemu nezavazelo...
Díky za tip, zrovna tohle mě dnes taky napadlo – asi nejjednodušší a i pevnostně nejrozumnější řešení, pokud se tedy nerozhodnu udělat si opožděné vánoce a kupovat toho obrněnce :-).
1mm plech mi ale přijde málo, vidím to spíš na těch 1.5, klidně i 2mm, podle toho co najdu.
....1mm nerezu by měl stačit- váha půjde téměř směrem dolů a "na střih" u šroubů- bude rozložená na tři úchytné body a nepovezeš tam 20kg....příp. by se dal použít i ten spodní šroub brzdy a úchyt by byl tříbodový na každé straně(v podobě trojúhelníku).
Tak si výrob nějakej plech co by sel uchytit na ten IS drzak trmenu.
Když obětuješ lak na té vidlici, tak ti tam Bareš z Brandejsa úchyty podle přání přivaří. Předpokládám podle fotografie, že to je ocelová vidlice.
Ja myslim ze ve srovnani s ostatnima ma tahle vidle uchytu nadstandardni mnozstvi, takze by to melo jit poresit i bez vareni, - bude-li se chtit. Trochu jsem tak hledal duvody proc to nepujde jelikoz novy Surly nosic vypada vazne moc dobre. Ten muj spodni dinosaur ma uz 18 roku, za ta leta poruznu pomackany, otluceny, provrtany, narezly,..., a ted ho budu znovu trapit a ty jeho nozky roztahovat (a to znacne kvuli symetrii na obou stranach), a nevim jak se to te letite trubce bude zamlouvat. No zkusim a uvidim. :-)
Jinak nejen vidlice je ze zeleza, cele kolo je poctivy CrMo. Poslednich 12 let jsem sjizdel dural, ale byl to omyl.
Ocel to určitě snese. Já jsem vyrovnal ohnutou přední ocelovou vidli po nárazu na auto. Vidle je srovnaná a slouží dál. Přední kolo jsem nárazem úplně odepsal. Trčely z něj dráty do všech stran.
Tak efektní pozůstatky střetu s autem jsem sice neměl – dráty ostaly v kole, ale i tak byl náraz dost silný na to aby se dvoustěnný ráfek rozlomil a vidlice pěkně prohnula. Dost dobře si nedovedu představit srovnávat ji zpět do použitelného stavu, i když to byla ocel. Hlavně ale netuším jestli někde nedošlo i k poškození rámu. I když žádné viditelné stopy jsem nenašel, naložit na to náklad a někam s tím vyrazit, po téhle kolizi bych tomu hliníku už nevěřil. A i ze servisu kde viděli fotky a jak k tomu došlo mi napsali prakticky to samé –
…Judging by the photos i would suggest a complete replacement of bicycle as with such a heavy impact you couldn't guarantee against any future problems with frame…
A tak padlo rozhodnutí neudržovat za každou cenu při životě, dopřát mu zasloužený odpočinek, a pořídit fungl nový stroj. :-)
Ale já píšu o ocelové vidlici a rovnání ocelové vidlice.
Ja rozumim - ohnuta vidle na fotkach vyse je CrMo, ram dural.
Srrrabe :) ráfek a výplet samozřejmě nový... vidli povolit, otočit, aby směřovala vpřed a nebyla v takovém závleku, hefty na brzdu převařit na druhou stranu a zas vše složit a dotáhnout :)
Šetřit se musí......
Možná jsem srab, ale po té šlupce co kolo schytalo bych tomu hliníkovému rámu nevěřil už ani trochu. Navíc veškerou škodu platila pojišťovna řidiče který nehodu zavinil, včetně nového kola, takže nebylo co řešit. Vlastně jsem byl rád že jsem se toho duralu mohl takhle šikovně zbavit. :-)
A jak jsi dopadl ty? Po takovém rázu jsi musel pokračovat v rovnoměrném přímočarém pohybu přes řídítka.
To jo, proletěl jsem se hezky, škoda že tam mám pár desítek vteřin možná minut od nárazu okno, takže to znám jen z vyprávění očitých svědků – prý hlavní přistání bylo na kapotu auta, odkud pak dolů na silnici. Vybavuju si až jak mě 2 kluci pomáhali ze silnice na chodník. Měl jsem na zádech malý batoh co náraz trochu ztlumil, takže nakonec z toho byla jen zlomená lopatka v rameni. Řidič zastavil, policie zdokumentovala, pak sanitou na rentgen. První měsíc jsem skučel při každém pohybu, pak už to šlo, a za čtvrt roku vše jak dřív.
I když jsou tady v království silnice pro cyklisty mnohem bezpečnější než v Čechách, chybu holt může udělat každý. Měl jsem kliku, tehdy jsem si určitě vybral jeden ze svých kocouřích životů.
...podobně jsem dopadl před 4-mi roky cestou domů z Bosny v hraničním městě Gradiška. Za slabého deště jsem přejížděl na zelenou křižovatku, když najednou zleva vyrazilo čekající os. auto. Když jsem ho zaregistroval, ani intenzivní brždění jeho i moje nezabránilo nárázu do střed. sloupku auta. Následoval náraz bradou do střechy a pád. Výsledek: zdemolovaný a prasklý př. ráfek, zlomený rám u krku a nepoužitelná vidlice- vezl jsem za sebou jednokol. voík s 20kg nákladu, který mne "natlačil". Jinak na uatu jen šmouha od pláště. Místní řidič si byl vědom své chyby, hned jsme uvolnily křižovatku(jiná auta nejela), zavolal kamaráda s dodávkou a odvezli jsme kolo do nedalekého servisu kam jako aktivní cyklista chodil se svým kolem. Po obhlídce škod servisman konstatoval potřebu nového rámu a vidlice(které nemá)- ostatní do večera přehodí a zítra ráno bude kolo OK. Následovala objížďka bazarů a hledání potřebného- po hodince už bylo vše v servise a my na obědě.Poté mne odvezl k sobě (rodinný domek. kde žil s matkou a sestrou)k přenocování a večeři. Ráno jsme skočili pro hotové kolo a po sbalení a rozloučení jsem dojel za čtyři dny domů. Bylo štěstí, že jsem "narazil" na vstřícného aktivního cyklistu, který měl pochopení a vše relativně dobře dopadlo. Na nocleh a stravu jsem přispěl 20€- jeho to stálo kolem 100€ ale bez pokuty a policie. Kdyby to byl jiný- ne místní- řidič, tak zaplatí pokutu a já bych se kdovíjak a kdy dostal domů. Od té doby si i na světelné křižovatce dávám velký pozor i na zelenou...
Mám obdobnou zkušenost: kdybych spoléhal, že platí pravidla silničního provozu (jízda na zelenou, přednost zprava, atd. atd.), tak bych byl za dobu mýho ježdění minimálně 15 x těžce nabouranej, ne-li mrtvej.
Nás už v autoškole (absolvoval jsem v roce 1977) učili, že musíme myslet za ty druhý a podle toho jezdit. A platí to i v případě cyklistiky.
Určitě, a hlavně dělat vše pro to být vždy co nejvíc vidět – svítit, blikat, reflexní vesta, reflexní pásky na stažení nohavic,… Tu žlutou svítící vestu jsem dříve nosil jen za šera a tmy, po tom karambolu ji ale teď už do provozu beru vždy, i za poledne v létě za jasného dne.
Byla to ale i moje chyba že jsem kolizi nedokázal předejít. Večer, tma, jednoduchá přehledná osvětlená křižovatka kudy jsem už dříve jel x-krát, jedu rovně, auto v protisměru odbočule vpravo, oba máme zelenou. Vidím ho, zpomaluje, mám za to že o mně ví (svítím i reflex vestu mám), takže nezpomaluju. Pak se ale najednou prudce rozjede a i když hned chytám za brzdy a snažím se uhnout, je pozdě. Proč mě neviděl netuším.
Jen takový postřeh z pozdější komunikace s jeho pojišťovnu ohledně vyrovnání škody za rozbité kolo – chtěl jsem jen necelých £400 za kolo, nějaká kompenzace za rozbité rameno mi byla ukradená – lopatka sroste tak co. Odmítli se ale se mnou bavit že prý budou jednat jen s právníky, zřejmě očekávali že to nechám být. Takže mi nedali jinou možnost než to řešit přes “No Win No Fee solicitors“ – ti by ale pro pár set liber možná ani pérem neškrábli, takže pro ně byl hlavní ten úraz. Chtěl jsem £400 za kolo, dostal jsem skoro £4000, takže spokojenost. :-)
Ono po tmě nestačí, že tě vidí. Oni špatně po tmě odhadují rychlost i vzdálenost. Nejspíš na tebe celou dobu čuměl a přišlo mu, že to trvá moc dlouho a že to ještě stihne, proto ten prudký rozjezd.
Mi se to už taky párkrát stalo, zjevně tě vidí a přesto šlápne na plyn - při odbočování a při předjíždění, když jede v protisměru auto.
To, že neodhadují po tmě vzdálenosti je vidět u těch slušných, po tmě mě objíždí s mnohem větším odstupem, jak za světla.
Mám dobrou zkušenost pouštět za snížené viditelnosti ve sjezdu, kde neočekávají, že pojedu 50km/h, přední stroboskop. Je to tak nepříjemné a významné, že je to podvědomně udrží na té vedlejší ulici. Se stroboskopem jsem ještě nemusel řešit nouzové brždění a vyhýbání. Jen se to musí dole včas vypnout.
Soňa tvrdí, že za mlhy a snížené viditelnosti je třeba jet co nejrychleji, protože když nejsi vidět, jde ti o život, a musíš z takového místa co nejrychleji vypadnout.
Bohužel se své theorie drží i v praxi.
Pozor na to, že lopatka či něco jiného sice nějak sroste, ale většinou to už není co to bylo dříve. Tyhle úrazy se naplno projeví až zlobením ve vyšším věku. Ale na to ti ani těch 3600 Liber navíc nepomůže. V tu dobu jsou už dávno pryč.
Nestraš ho, ale máš pravdu.
Teď, když už i Poustevník je v našem klubu kryplů, prozraďme mu, na co musí dávat bacha.
Jde především o prochladnutí. Nemávaj nad tím rukou, vyhýbej se tomu.
Průvan. I když teplý vzduch, škodí.
Stejně jako vítr. Zraněné části těla (vyléčené) a klouby držet v teple a raději, pokod to jde, mimo průvan.
Ono při pádu nemusí zrovna nic rupnout a nemusíš skončit v sanitce. Ale naražené lokty, ramena, kolena, ty si ty úrazy pamatují a v pozdějším věku se ozvou.
To neznamená si lehnout na gauč a od teďka jen čumět na bednu, ale jen si prostě dávat víc bacha na zimu a průvan.
A tomhle ty říkáš optimistické sdělení, které nikoho nevystraší? I mně z toho naskakuje husí kůže, jak bych také mohl dopadnout. :D
My už nemáme šanci se k svému tělu chovat ohleduplněji, takže co jsme si navařili si taky vyžerem, on ještě naději má, ale minimální, protože tomu co mu píši píši věřit nebude :-)
Věřím, a vážím si cenných rad a těžce nabytých zkušeností druhých. Nejen prochladnutí se ale snažím předcházet – jedno jestli na cestě (více rezervních svršků pro případ promoknutí, rukavice a teplá čapka ušanka nikdy nechybí ani v parném létě), nebo v noci (v zimě 2 spacáky i když to něco váží a zabere 3x tolik místa co 1 malý letní pytlík). Už několikrát moje rezervní mikina zachraňovala spoluvýletníka co se mnou vyzrazil na víkend a v noci kvůli chladu se neměl čím přiobléct.
Občasnému úrazu se však člověk když je hodně po venku asi nevyhne, i když si dává sebevětší pozor. Pro tento případ nezbývá než s touto možností už předem počítat a být na to pokud možno co nejlépe připraven, zvlášť když vyráží sólo – nabitý telefon (i když za normálních okolností po celou cestu vypnutý na dně brašny), kdyby nebyl signál a nedalo by se kvůli zranění pokračovat tak mít vždy s sebou stranou malou rezervu jídla a pití na přečkání alespoň několika dnů než někdo půjde okolo, malý skladný filtr na vodu, v případě že by byl člověk v takovém místě kde třeba i několik týdnů nikdo kolem neprojde tak někomu před výletem nechat instrukce kam vyráží a co, kdy a koho kontaktovat když se do té a té doby nevrátí,....
Stát se může cokoli a kdykoli, když je člověk mladý a nezkušený tak často hazarduje aniž by si to připouštěl, což si ale zpětně uvědomí až teprve mnohem později.
Moudře činíš, možná tě to nebude bolet, až budeš v letech a bude se měnit počasí.
Když je člověk na to sám, měl by se trochu sichrovat, ale někdy to taky překvapí. Psal jsem to v létě. Jedu si takhle polňačkou, protože jsem zase naletěl cyklonavigaci, nějaká rejha či co, ta uzounká guma do toho vletěla, jen tak tak jsem nešel na hubu. Jak jsem tak máchal rukama, abych to vybral, asi jsem klepnul o řídítka či co hodinkama a ty začaly vysíla nouzový sihnál, že jsem havaroval. A Soně na mobil SMS, se souřadnicema, kde se nacházím.
A pak mě šlo o život, když se mě dovolala a zjostila, že se nic nestalo.
Zkoušel jsem to potom doma, s těma hodinama musíš fakt dost fláknout, aby se ten nouzový signál aktivoval, nestačí že spadnou ze stolku na zem. No, mě se to nějak prostě podařilo.
Pro klid v rodině jsem proto tuto skvělou možnost,že Garmin nahlásí koho uvedu do kontaktů, kde jsem si nabil tlamu, dezaktivoval.
Doufám, že nebudu někdy litovat.
Pravděpodobnost, že s nimi zase tak šikovně flákneš, že samy spustí, je poměrně nízká. Navíc, když to víš, tak to můžeš rychle dementovat. Já bych to obnovil, může se to hodit a ty to v tu chvíli nezapneš. Je to jako s pohodlně pod bradou rozepnutou přilbo. Když letíš, už si to nezapneš. I když se pořádně vysekáš, že zůstaneš při smyslech, tak se ti rovnou posílané souřadnice budou hodit. Apka "Záchranka" do Androidu byla vynalezena právě z tohoto důvodu. Hledat ty souřadnice v mobilu a kopírovat je do nějaké zprávy či je předčítat při nouzovém volání je nad síly šokovaného zraněného člověka.
No, to byla stěžejní chyba, netušil jsem co to provede a že to bude hned panikařit, zapnul jsem to po zakoupení někdy před dvěna lety a zapomrnul na to.
Je fakt, že můžu obratem vyslat sms, že planý poplach, to by m3lo fungovat.
když přiděláš pod gauč kolečka dostaneš gaucho vélo. Takže gauč nezavrhovat.
řečeno písní :)
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/tucny...
...to jsem taky předpokládal- když jsem dojížděl ke křižovatce tak akorát se rozsvítila zelená a auto co na ni čekalo přede mnouse rozjelo- na levé straně auto zastavilo na červenou, ale pakse rozjelo na druhou stranu když jsem byl už za semaforem- asi si myslel že to stihne. Být sucho, tak se nic nestane, ale hlavně že to dopadlo dobře...
Oživím tohle staré vlákno.
Hledám přední nosič na gravela. Bohužel nemám návarky na patkách vidlice, ale až na nohou (viz foto) a taky má vidlice díru na šroub v korunce. Bohužel nemůžu najít nic, co by šlo přimo namontovat. Vidlice je karbon, takže nějaké objímky nepřipadají v úvahu.
Ideálně něco už pro tohle vyrobené, bastlit se mi to nechce. I když mám strach, že nic jiného nezbude.
Dobrý den pane - věc by se dala docela dobře vyrešit tím že se upraví standardní nosič "na miru". Jakýkoliv nosič vyroben z ocel trubek 6mm průměr bude vhodný jako vstupný materiál. Pak stačí pouze trochu zručnosti s pilníkem a s autogenem. Připojuji fotku svého tandemu kde jsem řešil zadní nosič. Za povšimnutí stojí to že vzpěry zadního blatníku nejsou - nosič tuto funkci přebírá.
Zdravim,
sk
Díky za radu.
Samozřejmě má každý doma autogen, hlavně v panelákovém 2+1 :-D
Ehm...
Ten výchozí nosič, to byl Sport&Arsenal ?
Nebo snad volná tvorba,
Já potřebuji na tom svém sundat lak a nejsem si jistý, jestli ten nosič přežije tryskání.
...ano, vstupni materiál byl od Sport Arsenalu...zachoval jsem pouze základní horizontalní obvodovou stavbu, vše ostatni jsem doplnil z 6mm průměr CrMo trubky (k mání od Ferony). Pájení mosazem a následné tryskování to sneslo docela ok. Práškové lakování provedla firma Alfa-Lux na Smichově (můžu doporučit).
Pokud Vám jde pouze o sundání laku tak opálit plamenem acetylén-vzduch zabírá docela dobře...ale chce to dělat venku (lotsa smoke...).
sk
Moc děkuji. Chci otryskat původní černou a udělat práškovou šedou. Odstín RAL už mám připravený. Kontakt na profíky se mi bude hodit.
napadají mne dvě možnosti:
https://surlybikes.com/parts/front_rack
nebo Tubusy, které prodává azub.
https://www.azub.cz/predni-nosice-c4468/
ceny jsou ve všech případech postavené na přísloví o opičce a banánech...
No a pokud Ti to někdo neradil - napsat na lokální zastoupení výrobce o radu na který nosič je to konstruované.
tohle snad má vyřešeno Thule.
https://www.obchodth.cz/6098-nosic-tour-rack...
Ten nosič používám 5 let a pár tkm jsem s ním ke spokojenosti najel. Rozhodně bych ho ale nedoporučil pro natěžkisty a pro jízdu na míň komfortních cestách. A myslím, že tazatel právě takový typ cestování vyznává...
teď tomu moc nerozumím.
Jestli je to 2*7 nebo 7 dohromady?
Na každou stranu. Já vozím jen vzadu tak do 12kg a už to začíná bejt v náklonu trochu živý...
Právě přichycení objímkami jsem se chtěl vyvarovat, protože nevím, kolik karbon v tomto směru vydrží.
Zatím mám dvě řešení. První je zkusit použít úchyt od SA https://www.sportarsenal.cz/nosice/058/ na to nosič typu Tubus Tara https://www.tubus.com/en/products/front...
Druhé je vzít si jiné kolo, ale do toho zase už nedám 42mm pláště, na které jsem si docela zvykl a místo hydraulických kotoučovak má jen véčka a při brždění naloženího kola z dlouhého kopce je to už poznat.
Na karbon vůbec nic radši nechytej.
Jsem to blbě pochopil, myslel jsem, že má pružný vidle. uchycení těma podložka by mělo u pevný vidle stačit.
Kolik se tak vozí kilo na nosiči přední vidle, aby se s tím dalo ještě rozumně jezdit?
Na karbon vůbec nic radši nechytej.
Jsem to blbě pochopil, myslel jsem, že má pružný vidle. uchycení těma podložka by mělo u pevný vidle stačit.
Kolik se tak vozí kilo na nosiči přední vidle, aby se s tím dalo ještě rozumně jezdit?
Vozím odhadem tak 2x 3kg.
Jde mi spíš o vyvážení kola, aby nebylo všechno vzadu. A kolo se taky lépe nosí, třeba do schodů na nádražích. :-)
omlouvám se, nedočetl jsem celé vlákno a až teď si všiml, že o nosičích Tubus víš. Těch SA úchytů se neboj, když dotáhneš kolo (rychloupínák)drží perfektně. Nemám však zkušenost, jak se to bude chovat pokud tam máš pevnou osu.
Mám je na Fortovi, který má vidlici bez oček.
(pravda, ocelovou, ne karbon)
Mám tam klasický rychloupínák. Ale vidlice se pár mm od upínáku rozšiřuje, Je tak jakoby schod.
Koupím na zkoušku. Zase to tolik nestojí.
Ultimátní řešení, všechno v karbonu
https://www.tailfin.cc/
Mělo by to asi jít stejně nasadit i dopředu, dodávajï i svoji osičku.
Jako vše dokonalé i tohle má drobnou chybičku - cenu.
Dopředu si to nedovedu představit. To už raději toto: https://www.kupkolo.cz/topeak-versacage...
Ten Toppeak visí na vidlích, tomu se chvem vyhnout.
Zohle má tři záchytné body, dva na ose kola a třetí na sedlobce.
Pokud jsou přední i zadní kolo stejné mělo by to fungovat i ve předu. Zkusím se doma podívat, jak by to fungovalo. Heometrie, přes palec, se mi zdá, že by mohla klapnout.
Ono by na tu osičku asi šlo dát ledacos, jen to chce nějakou co jí čumí kousky ven. Ten extrswhee neco prodává.
Pak jen přizpůsobit packu nosiče aby na tom seděla a nevyskočilo to.
https://www.azub.cz/extrawheel-nahradni...
Chytit to za usu bufe vždycky čistější řešení
Jardo - podívej se na bikeway.cz.
Je tam (ke konci nabídky) přední nosič od Spešlu (cena ale nad 2 tisíce), není mi sice úplně jasný způsob uchycení, ale to by šlo telefonicky konzultovat s prodejnou (je to tady u mě v Uhříněvsi, Radek Dítě). Jestli Tě neodrazuje ta cena, tak já k Radkovi jdu v úterý, probereme to a dám Ti vědět.
(podle fotky by to uchycení mohlo být právě na ty šrouby v nohách vidlice, aspoň tak to na mě působí)
Jinak se ale vůbec neboj těch úchytů od arzenálu, použil jsem už je také a jsou naprosto ok, ovšem já tam měl véčkové brzdy, ty máš možná kotoučovky, to už bys promyslel).
Dej mi sem vědět, jestli mám propátrat ten nosič od Spešlu :-)
Díky. Našel jsem na Youtube video s montáží a je to opravdu, jak jsi psal a jak potřebuji. Nejdřív zkusím úchyty od Arsenalu, a když to nebude fungovat, tak budu muset připlatit za nosič.