Prosím, prosím: teď, co je sníh a venku to klouže, jezdím buď doma na válcích nebo (o polední pauze v práci) na trenažeru (takový to áčko na zadní kolo). A na tom trenažeru teď něco dělám blbě: nasadil jsem nový plášť schwalbe lugano, 622 - 23 (hladký plášť), nafoukal na jeho maximum, kolo dal do áčka... po 45 minutách šlapání jsem ten plášť totálně zničil - jeho běhoun se "nastrouhal" na malinké šupinky, a to až na tu základní textilní osnovu. Já blbec se během těch 45 minut ani jednou nepodíval pod sebe, takže jsem nezaregistroval, že pod kolem mám koberec pokrytý nastrouhanou gumou. Škoda velká není (cca 300,-), ale teď nějak nevím, kde jsem udělal chybu: na trenažeru jezdím roky, plášť byl hladký, přítlačný válec se dotýkal tak akorát zlehka... nechce se mi jen tak zničit další plášť.
A teď babo raď :-)
A není to způsobené rozdílnou tvrdostí pneu a válečku? Co takhle tvrdší gumu? Jinak sem se setkal s tím, že to strouhá gumu každému. Teoreticky může být i ten přítlačný váleček bržděný víc než je zdrávo popř. malý přítlak, a tak strouhá. Prostě zmenšit odpor v nastavení nebo namazat ložiska válečku? Ale sám nic takového nemám, abych dal vlastní zkušenost.
Kdyby jsi měl přestávku jen 30 minut, jako normální pracující, tak se ti to nestane (nestihne). :-))
Tak zrovna od Tebe očekávám konstruktivní odpověď! :-)
Promiň, ale zábavu "křeček na kolotoči" neprovozuji, takže praktickou radu nemám.
Když se nedá jezdit po silnici, tak aspoň do lesa. Když ani ti ne, tak se projdu pěšky.
Nejsem žádný odborník na trenažéry, ale zrovna mám čerstvou zkušenost s TACXem 1682. Při prvním nastavení přítlaku jsem následnou kalibrací zjistil, že jsem to od oka nastavil na moc velký přítlak. Po úpravě přítlaku a následné kalibraci na nulu teď zjišťuju. že při lehčím převodu plášť na válečku klouzne. Takže musím pomaleji rozjíždět a pak už neprokluzuje. Po třech 45 minutových sekvencích žádné opotřebení pláště či dokonce "gumovou drť" nepozoruju.
Tam snad budou akorát dvě možnosti. Zadrbnutej trenažer, případně nějak pomrvený ten váleček - zkouknout, jak se navolno točí. I když, někdy pomrvený ložisko cuká až ve vyšší rychlosti. Mě takhle špatný ložisko odkráglovalo drahocennou gumu na vozejku za motorku. A nebo taky u magnetickejch brzd to jde při nižšáích otáčkách a velké zátěži tak divně cukavě. Ale to bys určitě registroval.
No a druhá možnost je mizerná, zpráchnivělá pneumatika, která by se odrolila tak jako tak, váleček to jen trochu urychlil.
Divné, trenažér mám, už pár hodin a mnoho set km jsem na něm odjel a ani v náznaku nějaké známky opotřebení pláště a válečku.
Tak jsem tak nějak došel k závěru co píše ronda - že se jednalo o plášť staršího data, možná nějak nevhodně skladovaný, ktarý nějak ztvrdnul a ztratil tu pružnost.
Mám obutý nový hladký continental, dneska v poledne ho prubnu :-)
a po poledni budeme opět na začátku :-D
V TV mistrovství v dráhové cyklistice, tak abych si to správně vychutnal, tak jsem sedl na trenažér a jedu bodovačku a po půlhodině začalo kolo prokluzovat. Myslel jsem, že povolil váleček, tak jsem slez a zjistil jsem, že zadní kolo je prázdné. Po půlhodině bylo zase prázdné.
Neuvěřitelné, ale defekt, tak jsem lepil :-))
To už zas lítaj komáři ?? Jinak si to ďobnutí neumím vysvětlit :-)))
Nevim, asi vada materiálu, ve švu se zřejmě udělala dirka, ve vodě pěkně bublala.
Hodinu už to je zalepený a zatím drží, tak snad :-)