Tak jsem to dnes opět po roce spočítal. Loni to byl můj první cyklorok a letos jsem se již krapítek zlepšil. 2014 - 3.242km, 164hod. 47min. 2015 - 3.860km, 182hod. 41min. + 110km na válcích. Čekal jsem více, ale je fakt, že jsem byl začátkem června 14dní na dovči mimo ČR a pak začala extrémní horka a tak jsem na kole nejezdil a seděl na něm až po téměř čtvrt roce koncem srpna. A co vy, jak jste letos na tom?
Není ti to trochu blbý? Uzavírat tok už teďka? Vždyť ještě zbývá 36 hodin, takže TEORETICKY bys mohl ještě tisícovku najet... ;-)
Já budu kilometry teprve počítat, ale oproti loňsku to na kole bude citelně méně... ;-(
Jinak zrovna vedra mi nevadí. Ani letní, ani teď ty vánoční. :-)
Jsem nemocen, rymečka a kasilek, tudíž už letos nic nenajedu. Horka mám také rád, ale letos, když bylo skoro pořád 40st.,jsem byl raději na plovárně, než na kole.
Ono i v těch vedrech se to dá. Když jezdíš co nejvíc někde po lesích ve stínu a proudící vzduch tě ochlazuje, tak je to OK. Taky je dobrý hodně pít a ochlazovat se co nejvíc vodou, když je možnost. Sám nesnáším horka, pro mě začínají od cca 27°C.
Dá se přežít ledacos, třeba tohle
https://www.youtube.com/watch?v=d1phvPo6Zms
teplota ve stínu překračovala +35C a přitom na trase prakticky žádný stín nebyl... ;-)
Už zase jsem si říkal, že letos to bylo opravdu naposled... tak třeba příští rok už dopadne inline24...
5899 tak nějak v sumě lehokolo, koloběžka a dokonce i jednou na klasice to jen abych se ujistil, že je to fakt blbost jezdit na tak nepohodlném kole ;-)
A až na občasný výlet je to hlavně do práce a z práce :-)
Já už mám letos také uzavřeno. Je to slabota - necelých pět a půl tisíce.
Nemám odvahu tyhle komíny stvořit. Na začátku roku by lezly do nebes, v druhé půlce pusto prázdno...
Tak zkus Železnýho "koláče".
Máš recht. V koláči se to docela ztratí, na sloupech je to voflegmení podzimu dost tristní...
Hezký, já mám jen tu celkovou sumu. Ale například propad v létě je jasný příklon k jiným aktivitám a na podzim přirozený úbytek s ochlazením a pracovním nasazením. Nejsme profesionálové, kteří musí trénovat pořád, naštěstí.
Já bych měl v létě naopak maximum tvořené nějakou vícedenní cestou. Každý jsme jiný. Spojuje nás láska ke kolu :)
Právě proto, že nejsme profesionálové, musíme trénovat pořád :-)
Jinak taková 14ti denní pauzička, ne-li měsíc, pak hrozně moc bolí.
Najeté kilometry nepočítám, měřím průměrnou cestovní rychlost, a denní dojezd.
Loňský rok se v tomto směru nepovedl.
Koláče upeču až příští rok, mám tady (jen) Excel 2010 a su z něho zmotaný jak včela na jaře... :)
Taky jsem to pek v Excelu. Vrchol mojí tvorby :-))
Pošlu ti notičky? Abys to upek za mne... :)
Kopni to sem. Jestli to máš sečtený po měsících, upečem koláč, postavíme komíny :-)
Tak stav... :)
MTB je bajk "jednice", ROAD a CROSS je Ridley v "úpravě" silnička/cyklokroska, ZIMAK je bajk "dvojka", AUTHOR je (již bývalá) silnička a CX je cyklokroska "ital"
Vím, co je oceláč... tuším, co je Vendetta... ale co je to lehokolo? :-)
pro cizince co neumí vyslovit h je náhradou slovo ležokolo ;-)
Tento rok to vyšlo výhradně na T-Tris, na které jsem objel letošní lehosraz. Loni to zase byl back2back tandem :-)
Aha... takže cokoli ležatého co není ani oceláč ani vendetta a je to zrovna po ruce?
Já to uzavřel už 11 listopadu ze dne na den. Ani jsem těch 3500 nedojel. Přitom to klidně mohlo být i 4000, ach jo :(
Já taky ze dne na den, ale v prosinci 2011. Po instalaci náhradního dílu do kyčle jsem nemoh nasednout a později moje silně vyvinutá slabá vůle nepotlačila vrozenou lenost. Ale zase to zkusím. I když chodit s hůlkou je výhodný, pouštějí mě sednout v tramvaji.:-))
Nestraš, ja bych měl jít v březnu na totálku a nejpozději v květnu bych chtěl už rajtovat na kole:-)
Už toho moc nenarajtujeme, bude válka.
Viděl jsem pes, měl tři dřevěný nohy. O první přišel v první světové válce, o druhou přišel ve druhé světové válce, o třetí přišel ve třetí světové válce... Ale třetí světová válka ještě nebyla. Zase jsi mi naletěl, měl jenom dvě dřevěný nohy a ještě o ně nepřišel. :-))
V+S - S úsměvem idiota.
Strašit se nenech, máš to dobře odhadnuté. Mám totálku od 27.1.2012 a 25.3.2012 byl první výlet. Sice jen 26 km, ale potom už to šlo. Chce to jen se nebát.... A Klausův tým mi to nedělal :-)
Mně se jim totálka na liberecký ortopedii moc nevyvedla. Mám ji od května 2012 a když jsem poprvé sed v monarchii na zeťova Treka, kopal jsem patou do zadní stavby. Nějak mi ji blbě nasadili, možná půjdu na reo. :-( Ale pár lidí co znám běžkovalo pár měsíců po operaci.
Tak pro případný druhý pokus moc držím palce, aby to dopadlo bezchybně.
Taky mě teď složila rýma- Doufal jsem že letos pokořím 9000 (8200 MTB a 650 Silnice). Je to k vzteku, když zbývá už jen 150km a počasí tolik přeje. Holt příště... Ještě horší jsou ale ty abstinenční příznaky, které se dostaví cca čtvrtý - pátý den bez kola :D
Azub 5 - 7792 km, tam tuším zlepšení.
Oceláč - na začátku roku jsem počítadlo zapsal, místo abych ho vynuloval. Jak dosáhnlo 9999,9, zaseklo se a než jsem si toho všiml, něco uteklo. Jestli nejvýš stovky, tak to bude nějakých 7000 km. A zrovna kvůli výměně oleje Rohloffa by se hodilo si to hlídat, no co už, potřetí si třeba vzpomenu.
K tomu 1217 km pro změnu na starém GT, abych zjistil, že to zas tak hrozné nebylo.
Pak ještě další dva vzpřímeňáky na pravidelné cesty do města a v zimě mimo hlavní silnici do práce, odhadem kolem tisícovky.
Pěkné.
Je zajímavé, že na Azubu najezdíš podobně jako na Oceláči. Mně nájezd kilometrů na Oceláči po pořízení nového kola výrazně klesl. V prosinci se to vyrovnalo jen proto, že jezdit na Vendettě po městě a nebo s Verčou je pěkný opruz, navíc tam nemám žádnou přepravní kapacitu.
Letos hodně slabý - jen tak tak jsem zmákla tisícovku http://www.vrstevnice.com/odkazy2/svet/svet.html
ale zkrátka mi dcerunka pořídila jiné priority :o)))
A to máš "prioritu" jen jednu. Já už si kilometry spíš odčítám než přičítám.
8-))
U mě podobně, něco málo přes tisícovku. Prvního půl roku jsem se i do města na kole dostala málokdy, co si budeme povídat, žere to čas, při denním obíhání několika míst je pražská MHD holt rychlejší. A v druhém půlroce zas priorita začala běhat po svých a bylo víc pěších výletů.
Ale není čeho litovat:-))
Já letos zhruba stejně jako loni - okolo dvou tisíc. Vzhledem k tomu, že loni v tom byla tisícikilometrová dovolenková cesta a letos ne, jezdila jsem vlastně letos víc. Nicméně většině zdejších čísel konkurovat nemůžu.
A příští rok... pokud vše dobře dopadne, budeme mít taky prioritu. (A co jsou proti tomu našlapané tisícovky kilometrů, žejo... :-)
Já zmákl tisícovku (a kousek) za listopad a prosinec... ;-)) Mám halt jiné priority :o)))
Tak letos to fakt přes nevím,neb jsem měnila tachac a jezdila ibez bez něj a na cizích kolech,ovšem me "babske" km čítají zcela jistě 4000Km včetně pražských veder:-) a posl.vyjížďky 24.12 do Frýdku Místku :-D.
Letos jsem to dotáhla na 3.000, a to jsem vlastně nikde moc nebyla. Většina naskákala denním zodpovědným tréninkem "k závoře a zpátky", celkem 11 km. Taková necelá hodinka aji s vyváděním kola a jeho odstavením. Začala jsem s tím na Velikonoce, bo jsem zkonstatovala, že "bez trenirovky nět šampiona" a nikam nedojedu. Zpočátku jsem se musela každý den přemlouvat, ale někdy od léta mi to už přišlo jako samozřejmost: oblíct se, nasednout, šlapat 11 km a zase slézt a jít si po svejch. V těch horkách se trasa některý dny prodlužovala na dvacet "k rybníku a zpátky", kdy jsem to měla doplněný kopcem a pětistovkou plavání. Než mi posunuli čas a denní trénink skončil, dopracovala jsem se k vrcholu, kdy jsem bez zbytečnýho zastavování dala padesát za čtyři hodiny. Letos se chci dopracovat k šesti hodinám na jeden nádech, s tím už by se dalo někam dojet, trasu už mám vyhlídnutou, nahoru na Vysočinu. Základem je co nejdřív začít každej den aspoň těch 11 km kolem potoka, to můžu jet 50 minut, ale dokázala jsem to i za 35, což už byl pro mě docela pěknej rychlostní průměr.
Dát 3 tisíce v tak malých úsecích, to je úctyhodný výkon. Já mám průměrnou vzdálenost 19 km a to tam mám započítané i 2 km štěky po městě, které některé dny byly i čtyři.
Jak jsem psal, účet se nedělá bez hostinského a ten dorazil až dnes. ;-)
Takže, k dnešním 35 km jsem přidal dalších 10 447 km najetých od 1.1. t.r. do včera, celkem tedy 10 482 km na kole(ch); a k tomu 121,5 km pěšky. Letos relativně bída (to pěšky), ale na druhé straně zaplať Pán Bůh za ty dary, celý leden 2015 jsem nemohl ani chodit, takže ve finále to až tak špatné není.
Zabil jsem tím 578 hodin svého letošního života a vylezl do 87 km (a kousek, 360 m). Vesmíru jsem tedy opět nedosáhl... :)
Tak už letos také ukončeno. Sice zbývá ještě 5 hodin, ale už se mi nikam nechce. :-)
Zatím nejvíc co jezdím - 15.119km, tj. o 1700km víc než loni. Z toho cyklokroska - 10.456 a bajk - 4.663.
Rozjezd v zimě a na jaře byl pěknej, pak to nějak hníplo. Jestli se "uznávaj" i válce (já si je hrdě uznávám, páč kdo ví, ten ví :-), tak celkově 9.476 km (ale i bez válců použitelných 6.250 km venku). A vypadalo to zajímavě, přesně v pololetí jsem měl namotaných 7.350 km. Vítr z plachet jsem si ale nechal vzít poťachtanou čtyřiadvacítkou. A pak už jsem se víceméně jen vozil po vejletech a dovolených na horácovi. Ještě jsem se chtěl na konci roku hryznout a šoupnout to přes desítku, ale nebylo mi nějakým přiblblým bacilem dopřáno.
Nastoupáno (vč. válců :-)) taky podlimitních 90.552 m a časově to vyšlo na nějakých 479 hodin čistého času.
Čert ale vem statistiku, ta se příště překoná.
Daleko zajímavější ale byly "kóty", na který jsem si letos hrábnul.
- Noční Sněžka z polské strany (z 500 mnm na 1.600 mnm šutrovatou cestou)
- Vytoužené Stelvio po asfaltu, byť na fullu.
- Nejprudších 80 m výškových, co jsem kdy hrabal (24-27% v 2.800 mnm), následný impozantní sjezd terénem do Bormia)
- Nejdrsnějších jetých 350 m výškových na 1.9 km.
A kromě těhle "trofejí" pytel dalších skvělých zážitků.
Snad se příští rok taky nějak vydaří, po létech zaběhnutýho systému měním flek, tak vůbec netuším, jestli na nějaké pravidelnější jezdění bude vůbec prostor a čas...
Kilometry na válcích jsou, dle mého názoru, naprosto irelevantní vůči kilometrům na silnici. Při nízké intenzitě na válcích jedu mnohem pomaleji než na silnici, při vysoké intenzitě naopak mnohem rychleji. Na silnici můžu na chvilku přestat šlapat a pořád jedu, na válcích to můžu udělat tak na dvě vteřiny.
Nerozumím přesně, jak to myslíš, ale třeba stejně, třeba ne :-)
Z mého pohledu jsou válce zcela rovnocenné se silnicí, při delší "štrece" v kuse i náročnější. A i když je to furt "rovina", hraje tam roli právě to, že člověk ani na vteřinu nevorazí, furt v záběru.
Z hlediska tréninku fyzičky válce určitě dávají smysl a můžou být i lepší než trénink venku, to nezpochybňuji. Ale válce jsou z mého pohledu prostě jen tréninková pomůcka. Podobně jako třeba lyžařský trenažér soupaží. Můžeš na něj nainstalovat snímač, který ti bude měřit rychlost a počítat kilometry. Ale do najetých kilometrů to počítat nebudeš.
No, když opakovaně kroužím "kolem komína", tak je to taky jen taková alternativa válců, žádnej vejlet, žádná cesta někam :-)
Tak jasně, že každý najezdíme hromadu kilometrů po té samé trase. Ale pokaždé to je trochu jiné, nekoukáš pořád do jedné zdi.
Zatímco z jízdy na kole mám požitek, fouká mi vítr do tváře, vyplavují se endorfiny a adrenalin, z jízdy na válcích nic takového necítím.
Narážím také na to, že zatímco na kole ti roste aerodynamický odpor se čtvercem rychlosti, na válcích ti roste odpor lineárně s rychlostí.
Když někdo najede na lehokole dvojnásobek kilometrů než já, znamená to pro mne, že na kole tráví cca dvojnásobek času co já a nebo je prostě o mnoho rychlejší. Když někdo najede to samé co já, ale v terénu nebo natěžko, vím že také nakole tráví mnohem víc času než já. Ale když mi napíšeš kolik jsi najel kilometrů na válcích, neřekne mi to skoro nic.
Hele, počítej si to jak chceš. Stejně si všichni počítají kilometry protože se to snadno měří ne protože by to nějak reflektovalo kdo tomu dal kolik úsilí. Nejlepší by bylo měřit roční sumu Training stress score, které vymysleli Andy Coggan a Hunter Allen. Jenže na to zase jen málo kdo má měřící nádobíčko. A ani tahle suma by nevyjadřovala, kdo je "lepší" cyklista, protože i ten s nižší sumou by toho s vyšší mohl v některých disciplínách porazit.
Však už jsem to tu psal, jezdím na mtb v šutrech i na žiletce, sčítám to dohromady a jsou to čísla úplně o ničem, nic nevypovídají. Jen se škrábu k číslům, která mi někdy dělají a jindy nedělají radost. A jediným adekvátním srovnáním pro mě je to, když pak s někým vyrazím, jestli stíhám, nebo ne.
A jak už jsem taky psal, čistě pocitově, válce jsou pro mě záběr stejný jak silnice, takže pro sebe, počítám.
A i na těch válcích je to pokaždé jiné, pokaždé čumím na jiný film :-)
Jo a se zvyšující se rychlostí ta zátěž taky neroste úplně lineárně. Valivé odpory gum, ložisek, řemenu se mám pocit taky krapet mění. Ale největším nářezem je při větší zátěži vytrvalost, bez možnosti vysadit, ne jako na silnici.
Válce neumím, ale umím rotoped.
To je tak šíleně nudná dřina, že bez nějaké berličky, si nedokážu pomoci.
Tak buď si pustím něco na tabletu, ať už film, nebo něco jiného, nebo, a to je mnohem zajímavější - fantanzii na špacír.
A jak dřeš, fungují nějací ti Fini, o kterých psal Ronda, a nakonec to je podobné, tomu, někam dojet. Dojel si ve fantazii, vymyslel příběh, něco se naučil, cokoliv.
Když pochopíš, že se na rotoped "jedeš projet", ralax co to přinese, se od jízdy v reále moc neliší.
Jiná věc je, proč si počítat ujeté kiláky, zapisovat, evidovat, pokud nejsi v treningovém režimu.
Odjet odněkud někam, to je pro mě fajn.
Jezdit každý den 5 kiláků do Kolbenky a pět kilákú zpátky, jo to pak dá asi víc kilákú v součtu, než tvoje 3 Brevety.
Ale je to srovnatelné?
"Jiná věc je, proč si počítat ujeté kiláky, zapisovat, evidovat, pokud nejsi v treningovém režimu."
Vedu si evidenci již pár let, dobře se u toho vzpomíná, jinak je to fakt k ničemu:-)
Je to vlastně i kus života prožitého v sedle kola na cestách. Vše doloženo fotografiemi, trasou, počasím.
To já zase před pár lety tachometr sundal a od té doby se nestresuji tím, že někdo ujel víc než já.
Občas ho použiju při vícedenních cestách, abych měl nějaký přehled kolik jsem toho ten den ujel, jak je to v souladu s tím, co jsem si při plánování naměřil v mapě.
Proboha a proč tě stresovalo že je někdo lepší?:-)
Ne, to byla nadsázka. ;) Ale tím, že jsem v okolí známý jako dálkový cyklista, tak mě pořád někdo potřeboval sdělovat, kolik on ujel a kolik prý jsem ujel já.
Hlavní důvod odmontování tachometru byl v tom, že moje žena nejezdí tak rychle, jak bych si myslel, že by mohla a mě zneklidňoval pohled na tachometr, který se nikdy nepřekulil přes 20.
Na cestách se programově "stresuji" tím, že vím, kolik to mám do cíle, kolik jsem ujel, jakou mám průměrnou a odhaduji podle toho, kdy v cíli budu.
Jsou to maličkosti, ale vím třeba, že když se do toho opřu, je reálné stihnout večeři, nebo, že i kdybych si dal nohu za krk, nestihnu to, a pak se neženu.
Jednou mě tyhle počty ale dostaly. Cesta podél Marny, mírně zvlněná, podle výpočtu v hotelu v Chateau Thierri mám být kolem 22té. 165 km v nohách, sedmý den na cestě, dojíždím do města v 21:45. Zapínám navigaci, do hotelu 4 km a kousek. Večeře nebude, ale stihnu určitě pivko na baru.
Sto metrů rovně, zahnu doprava, a pak už jen rovně, nezabloudím. Jenže, městečko v údolí, hotel na kopci, takovém, co jsou v kraji Champagne. Po pár metrech vzdávám a tlačím. A to už začínám mát strach, stihnu-li 23. To totiž recepci zavřou, a už se tam nedostanu, taková jsou pravidla řetězce.
4 kiláky do kopce, utahanej, tlačit naložené kolo, počítám, že to hodinku vezme. Tak mírně poklusávám, nervy v kýblu když navigace hlásí "dojeli jste na místo určení" a hotel nikde. Naštěstí, po 100 metrech, schován za hřebenem kopce se objeví.
Ve 22:45 vrážím do recepce, slečna má klíček v ruce, jsem poslední bookovanej.
Povídám jí: "aj tak sme stále frajeri" a ona nechápavě kouká a pak se ptá "co jako". A tak objednávám pivo, a když vidím, jak to šmudlá, hned dvě další....
Ve 23 zamkne recepci a já si hasím s tím třetím v ruce do bungalovu.
Od té doby jsem píi stanovování průměry0u obezřetnější, a koukám do mapy, jestli tam nejsou kopečky...
Není nad to, si ten hotel vozit s sebou na nosiči. Pak odpadají tyto stresy
No, paradoxem bylo, že jsem si ho vezl tenkrát taky, použil jsem ho jen jednou, v Norimberku.
Pak jsem se dostal do nepřetržitého lijáku, a na stan rezignoval.
Jen jsem povozil stan, spacák, i polní lůžko Evropou.
Ono by se řešení i tak našlo, městečko velké, hotelů víc. Ale prošvihnout to o pár minut, by bylo fakt tristní.
a čo si Kefalín predstavujetě pod takým slovom tristní?
"triste" francouzsky "smutný".
V češtině převzato, "tristní" má zesílený význam, něco jako "trapně smutný" či "ostudně" smutný.
Když už jsme v jazykovém koutku, nabídnu jiné francouzské slovo - "ležérní". "léger" znamená "lehký", v našem pojetí pak má smysl spíše "ledabylý" nebo "nenucený".
A do třetice, pražská ulice Legerova, je vlastně "Légerova" pojmenovaná po francouzském slavistovi, co se jmenoval Luis Léger https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Louis_L%C3%A9ger
No a našinci mastí na Ležéra, a neříka se jí, jal správně má znít "léžerova" ale "legerova" nebo "legerka" což je vážně tristní - trapně smutné, nebo ostutně smutné.
Pokud něčemu nerozumím, zeptám se, a nemusím si pomáhat hned Kefalínem...
Inu je to oslovení té ulice takové...legérní. Čili lehké neboli ledabylé:-))
Ledabylý - to je krásné slovo, co?
Možná by bylo lepší se smířit s tím, že najeté kilometry stejně nejsou srovnatelné, takže ať si každý počítá, co uzná z vhodné.
Rovina, kopce, kvalitní asfalt, rozbitý asfalt, terén, opravdový terén, na lehko, s naloženým kolem, hezké počasí, vedro, zima, déšť.... to všechno udělá rozdíl v náročnosti minimálně stejný a přitom je to všechno venku...
To mi povídej. Co je na žiletce v polabí za odpoledne s prstem v nose, o to se člověk pere v kopcích dva dny a v terénu čtyři.
Jsou to jen takové hrátky s číslíčkama pro potěchu oka a ega :-)
Jo, ten poměr bych odhadl podobně.
Za ideálních podmínek se rychlost na kole může blížit ke 40 km/h, zatímco opačný extrém bych hádal pod 10 km/h, přitom za srovnatelného výdaje energie. Takže teoreticky až 4krát víc kilometrů za stejný čas.
Větší rozdíl by už ale být neměl, tam už by kolo plnilo jen funkci závaží a bylo rychlejší jít pěšky... :-)
Jojo, jsou to jen čísla. Podobně je to s výplatou. Na stejnou tisícikorunu se na různých pozicích taky musí odvést rozdílné množství práce. Akorátže za kilometry si nic nekoupím a u peněz výjde ten poměr mnohem víc než 4x.... :-D
Fakt je, že jsem nalítal přibližně stejnou porci kilometrů, jako v předcházejících letech.
Ale, celé jaro a začátek léta jsem drtil těžkého zimáka, abych byl zvyklý jezdit "natěžko".
Potom jsem ujel něco málo "natěžko".
Když jsem se vrátil, už se mi nechtělo zvykat na karbonovou silničku, se to pode mnou vrklalo jak jednokolka, takže jsem ze samý lenosti na těžkém zimákovi dojezdil i zbytek sezony.
Letos musím zase někam vyrazit "natěžko", dyš už jsem na to dlouhodobě adaptovanej..
Když jsem si joko čerstvý důchodce zakoupil kolo,říkal jsem si,že by bylo pro mě hodně dobré ujet za rok 1000km.To jsem ujel hned první rok,loni již 5300km a letos pro mě neskutečných 7072km.Sám se řadím do kategorie důchdce s kolem.
Tak jsem se konečně dopočítal. Jen tedy budu ignorovat fakt, že jsme v kategorii "MTB a krosová kola", to bych měl nulu...
Azub Ibex = 9005 km (1062)
Šrotokolo = cca 400 km
Inline brusle = 1220 km (11)
Běh = 197 km (68)
Číslo v závorce udává "závodní kilometry", tedy kolik z celkové vzdálenosti bylo v rámci nějakýho závodu. A zatímco u Ibexe to tentokrát byly jen 4 závody (z toho 2 x 24h), tak z naběhaných kilometrů připadá zhruba 52 km na 12xOB a ani jsem nepočítal bloudění jen jmenovitou délku. :-)
Oproti 2014 mám kilometrů na kole citelně méně a bohužel tentokrát nedopadly některé akce, kam jsem moc chtěl (eposurvival). Takže jako pozitivum 2015 mi bude muset stačit víc kilometrů na inlinech a to, že jsem zřejmě jako první lehokolista jel na Hornettlon. :-)
Letošní porce kilometrů?
Zatím se zastavila na čísle 54. :-)
Letos je to poprvé, nevím už po kolika letech, co jsem 1. ledna nevyjel, teda nic moc začátek.
Já zatím stále čistá nula a i za dnes tam bude nadále svítit. Sundala mne totiž ze sedla smrtelná mužská choroba - rýmečka. Změnu teptoly o téměr 20 stupňů směrem dolů ve skoro stejném cylooblečení moje tělo nějak nepobralo... :)
Já už mám včera jednou "k závoře a zpátky" a dnes po ledě do obchodu a zkusím to i k tý závoře.
Můžu se zeptat, ke které závoře? (Příp. i ke kterému rybníku? Mám v povědomí o okolí mezery.)
Rybník na Příbrami. Musíš teda k rybníku do kopce, ale dom pořád s kopce a dá se jet lesem. Nahoru po silnici na Zbraslav, lesem kolem hájenky na Habřině je to v jednom úseku dost trhák.
Aha, díky. O závoře vlastně vím, mívala jsem kdysi, když jsem se začala znova učit jezdit na kole tuhle trasu, ale až k Radosticím (tam a zpátky 16).
Ten rybník jsem úúúúplně zapomněla, že tam je.
Já kdysi taky jezdila až ke koupališti, ale na jaře mi to vůbec nešlo, a pak jsem pracovala raděj na rychlosti, aby to tak dlouho netrvalo :))
No, možná by nebyl špatný nápad se k tomu vrátit. Já když se pak rozjezdila, tak jsem tak nějak došla do stádia, že vytahovat kolo na míň než tak 50-60 km je mi "pod úroveň" a pak se stane, že z nedostatku času se na ně kolikrát i v sezóně třeba měsíc nedostanu.
Možná by nemuselo pršet, stačilo by kapat...
Hodina denně musí stačit, to se dá každej den v pohodě urvat. Jsem jezdila až k večeru, abych pak mohla rovnou vlézt do vany. Lidi čuměj na bednu večer mnohem dýl, vždyť je v létě světlo až do devíti a mnohem líp se pak spí.
Já si pořídil konečně na kolo SVĚTLO a na tu hodinu se tím pádem urvu i v zimě bez problému. Jen jsem si na to musel ze začátku poněkud "psychicky" zvyknout, že vyrážím vyloženě do tmy. :)
Mě to po tmě nebaví. Můžu se za tmy vrátit, ale musím vyjet za světla, a to nestíhám. Jsem to řešila do posunutí času dřívějšíma odchodama z práce (po hodině si vybírala dovolenou), ale po posunu už to bylo pase.
to posouvání času na počest a na památku Ády Hitlera by měli zrušit. Kromě toho, že to je na hovno. mě to na jaře posouvá na čtrnáct dnů zpátky do ranní tmy.
No, potíž je v tom, že ten "normální" je ten zimní, takže kdyby tu byl, dojezdím za světla už začátkem září.
Zavedení letního času mělo postupně za následek, že už málokdo chodí do práce na šestou (mimo směnařů) či na sedmou. Běžná pracovní doba je od osmi i od devíti. A o to dýl tam pak čumákuješ, takže máš zadrbanej celej den. Když se dělalo od šesti, byls ve tři doma a ještě jsi stíhal "druhej život". Teď lidi v tom "druhým životě" akorát čumákují na bednu, začínat nějakou outdoorovou aktivitu o šesti večer se už zas tak každýmu nechce.
Já si držela nástup do práce v šest dokud to bylo možný. Měla jsem svůj "druhej život", ale důsledkem bylo, že si ti, co chodili na devátou mysleli, že prd dělám, chodím brzo dom a podle toho taky platili. Těžko takovejm vysvětlíš, že když on dojde do práce, mám já už pomalu polovinu práce hotovou. Mi ten "druhej život" za to stál.
Pracovní doba od osmi či od devíti je děsně pitomej nápad. Ráno to člověk akorát proválí v posteli a odpoledne, jak píšeš, místo toho aby si užíval čerstvého vzduchu někde v lese, čumákuje v kanclu.
Mám známého, který změnil kvůli tomuhle zaměstnání. Sice šel s penězi dolů, ale víc si cení té možnosti odpoledne být venku.
No jo, s věkem už ale na druhej život nemáš fondy. Teď už jen počkat do důchodu, pak na něho bude celej den a ještě to nebude stačit.
Já myslím, že právě s věkem ten druhej život potřebuješ víc. Alespoň na sobě to cítím. Přijdu z práce, dám si kafe, dokonce si mohu v klidu posedět, poležet na gauči a ještě pořád se mohu sebrat a vyrazit do lesa nebo na kolo.
Kdybych měl přijít z práce v šest, tak se tak akorát zhroutím k té televizi, kdybych nějakou měl.
o, přijít z práce ve tři, tak jo. Ale já už teď ve tři nepřijdu, tak jedině v létě můžu na druhou směnu k večeru. Ale už zdaleka nestíhám co dřív, to neokecám. Na co dřív stačily dvě hodinky dnes dělám půl dne, ne-li celej, s tím se člověk musí smířit.
Proč ráno proválet?!? To se přece dá stihnout spousta věcí a taková ranní projížďka když se den probouzí, to je nádhera :o)))
Mne to ale taky nebaví. Jenže bez toho bych se na kolo přes týden nedostal. Jsem schopen vyrazit absolutně nejdřív o půl 4. A to je s nervama a stejně už skoro tma. Takhle vyjedu v klidu třeba až v šest, v osm jsem zpět i s jedním živým ;-)
Jen taková malá technická. Z tréninkového hlediska tě ježdění stále stejné trasy stále stejným úsilím nikam neposunuje.
to není pravda, mě to třeba pravidelně posunuje z domu do práce a z práce domů. A v mnohdy stresujícím dni je to stále malý svátek a zdroj potěchy. Protože, když jsem na kole je to jako bych jel na výlet.
To bych si nedovolila tvrdit. S konima jsme taky jezdili po furt těch samejch cestách a taky jim to stačilo. A jezdili jsme jen hodinu denně a byli schopní absolvovat čtyřdenní závody, kdy si v noci ani nelehli, v cizím prostředí, a každej den dělali víc jak tu jednu hodinu (intervalově) a museli podat větší výkon, než v treninku, bo na 100 procent se netrénuje, od toho jsou závody.
U mne 3440 km. Vzhledem k tomu, že mám plán nastaven na 3000, tak již 10 let ho úspěšně plním :))
Jezdím asi 50:50 asfalt a lesní cesty. Nejvíce za jeden den 250km(K24), což jsem teda sám sebe trochu zklamal.
Jak to tady tak nahlížím, tak nabývám dojem, že mě štvete! Proč? Takovej přehled, jako mají někteří, tak to mě ani nenapadlo registrovat. Že bych, začínaje letoškem, si taky nějakej takovej přehled zavedl? Ale - bude mě to bavit? No, zkusím a uvidím.
Někteří tu píšete i km nachozené pěšky. Co do toho všechno počítáte?
Jen celodenní nebo vícedenní akce nebo i nedělní procházku? To vzdálenost nepočítám, spíš hodiny. Ale většinou je to na 3 až 5 hodin, odhadem 12 až 20km.
No já zatím počítal jen kilometry, kdy jsem běžel a to ještě plánovaně, protože při dobíhání na vlak, mám zpravidla jiné starosti než řešit jakoukoliv evidenci...
Vědět, kolik kilometrů nachodím za rok, by bylo zajímavé. Nejobjektivnější mi připadá počítat všechno i v práci cestu do sousední kanceláře. Jenom opravdu nevím, jak to jednoduše realizovat.
Na kole počítá kilometry tachometr sám, ale na inline bruslích už potřebuju zpracovávat log z GPS, nebo jezdit pokaždé změřenou trasu a někde si to zapisovat, což je starost navíc. Neumím si představit, že bych si to psal pokaždé když někam jdu, natož měřit vzdálenost uvnitř. Sice existujou krokoměry, ale nevím, jak jou přesné a to prostě není vzdálenost...
Možná zkusím příště sledovat uplavané kilometry, většinou bazény počítám, takže by stačilo si to jen pokaždé někam zapsat...
Zkus e poradit s Medvědem. Ten je na tohle expert. Ten mívá podchycený kromě kola, pěšo a plavání i auto, tramvaj a vlak :-)
Tak auto ma tachometr a z vlaku a podobnych prostredku by stacilo schovavat si jizdenky.
Ja bych se ale asi drzel jen pohybu vlastni silou, to bysme se dostali az ke kilometrum v letadle, coz by mi prislo jako blbost srovnavat, zvlast pokud to letadlo clovek ani neridi a letenku platila fabrika. :-/
Copak letadlo, takový pohyb kolem zemské osy a kolem Slunce, to kilometry jenom naskakují a člověk se nemusí hnout. A rozpínání vesmíru...
Na všechno i stačí jen tahle hračka.
Dokonce to funguj ei v krytém bazénu.....
Jen nevím, k čemu ta čísla použít, leda že bychom se chtěli blejsknout před holkama v tanečních :-)
https://www.alza.cz/trendy/garmin-forerunner...
ta hračka...
Nojo, pokud to opravdu funguje (mysleno v praxi, nejen na papire), tak si akorat nejsem jisty, jestli chci dat 13 tisic jen abych sem mohl za rok napsat podrobnejsi statistiku... :-)
Má to naše malá, plavání nezkoušela, běhá s tím, a moc si to pochvaluje, že jí to nějak diriguje tempo, nebo co, aby trénovala efektivně.
Jak přesně to pracuje nevím, jen vím, že jdyž jí to nařídí "teď 50 minut relaxuj" dělá to s chutí.
Jde to spárovat s mobilem, vibruje pri volání, přijímá sms.
Jinak naprostý souhlas, za 13 tisíc drahej treningovej deníček...
13 tisíc nedáváš za ten tréninkovej deníček, ale za ten přístroj. Garmin Connect je zadarmo, můžeš na něm mít účet i bez Garmin hodinek. Navíc import z Garmin hodinek dnes podporuje snad každá sportovní služba.
Proč by to nefungovalo?
Já tedy mám Suunto Ambit 3, což je přímý konkurent toho FR920 a všechno co inzerují doopravdy funguje. Počítání jsem zkoušel jen párkrát a občas to ukazovalo na hodinkách blbě, ale po připojení k počítači se to srovnalo.
Tak já samozřejmě netuším, proč by to nefungovalo, jenom jsem už zvyklý, že ne každá výrobcem deklarovaná funkčnost je použitelná i v praxi (bez ohledu na značku)...
Při plavání předpokládám, že budou primárně pracovat s akcelerometrem (a možná gyroskopem), takže by se mi třeba mohlo stát, že můj styl to nebude považovat za plavání a počítat nebude... ;-)
Jako připouštím, že by se mi nějaké chytré sportovní hodinky líbily, zvlášť když se konečně vyrábí i takové, co měří tep přímo bez hrudního pásu, využití by našla i ta GPSka, protože jinak se pak špatně analyzuje, kde jsem se na OB vlastně ztratil... ale stále myslím, že ty peníze lze utratit účelněji. :-)
Navíc tuším, že výdrž baterie těhle hraček bývá problém a nejsem přítelem řešení, kdy se všechny data automaticky přesypou kamsi do cloudu a já se pak budu snažit nějak k těm datům dostat...
Tak pokud chceš mít data u sebe, není u žádné z těch služeb problém, si je stáhnout do počítače. U těch Garminů jdou data stáhnout do počítače i přímo bez internetu, u mých Ambitů to možná také jde, ale není to výrobcem podporované řešení.
Jinak musím říct, že je to super mít GPSku v hodinkách a nemuset se kvůli tomu vláčet s mobilem. Já ty hodinky používám i jako navigaci. Tedy být čistě cyklista, přišlo by mi lepší pořídit nějaké přímo cyklistického Garmina nebo něco od konkurence, má to podstatně větší display než hodinky.
Copak vlacet mobil. Ja uz zhruba 10 let zaznamenavam trasu kombinaci Siemens Sk65 + externi Bluetooth GPS. Na kole je to celkem jedno, ale mit to v kapse a chtit bezet lesem uz opravdu optimalni neni... :-D
Ono na orientacni beh pravidla pripousti jen vylozene pasivni GPS logger, ktery nelze k navigaci pouzit, ale myslim, ze hodinky by nikdo neresil...
Kazdopadne moje predstava je neco, kde budu-li chtit, dokazu stahnout citelna data i na offline pocitaci s Linuxem. Neresim ani tak nejake utajeni dat, jako moznost, ze vyrobce proste za dva roky server vypne a z drahe hracky muze byt tezitko... ;-)
Olympus mi takhle predloni ze dne na den zariznul moznnost stahovat AGPS data z Windows 2000. A stezovat si nemuzu, protoze oficialne podporujou jen XP a vyssi, nicmene driv to fungovalo, ja na Pc jiny okna nemam a komunikace je bohuzel zasifrovana...
S tím Garminem by pod Linuxem být problém neměl. Ale sám s tím zkušenosti nemám. Že by některý z velkých hráčů vypnul svoji webovou službu k hodinkám, se nebojím. To mi spíš umře dřív v těch hodinkách baterka.
Jinak na optické měření tepu pozor. Od některých výrobců to funguje, od některých ne. HR variance ale neměří žádný optický senzor spolehlivě. Oproti klasickým hrudním pásům mají optické senzory výrazně větší spotřebu.
Loni jsem tu psal, že bych chtěl v roce 2015 ujet 3000. Nakonec to bylo 3339 km. Letos mám plán to minimálně udržet. Doufám, že na to bude čas.
https://docs.google.com/spreadsheets/d...
Fíííha, takhle zpracované údaje, to už je skoro na vědeckou práci :-))
Zkus zdvojnásobit odjeté km a místo třeba 22,6 jich dát 45,2 a hned bude celoroční údaj mnohem zajímavější a bude se ti určitě víc líbit :-)
Toho 8.července měl den 166 hodin, nebo chybička se vloudila?
Jestli jezdil někde na Venuši, tak proč by ne :-))
Tý jo! Kolikpak asi trávíš času v poměru jízda/zpracování? Toto mě skoro odrazuje od evidování mých výkonů. Asi se na to vyprdnu a po pořádné dardě si dám raději vanu, než počítač.
Takhle si to vedu taky, klepu to tam podle nálady (někdy hned po návratu, jindy na druhé den, občas před další jízdou). Mám tam navíc druh kola/aktivity, maximálku a nastoupané metry.
jj, taky hnedle pro tři kola a navíc nastoupaný metry a bajkerskej index :-)
To opravdu existuje bajkerskej index ?? Pokud ano, jak je definovaný a co popisuje?
http://www.nakole.cz/diskuse/4123-bikersky...
:-)
(jinými slovy desetinásobek procenta stoupání)
Úžasné. Nejzajímavější je ovšem to, že jsi briskně vylovil 9 let starou diskusi. To si ukládáš odkazy do database?
Jo strejda Google to najde, už jsem to také zkusil. Ona je to taková absurdita, že se to ničím nepřekryje.
Jedna z mála věcí, se kterou si zdejší nemožnej vyhledávač poradil.
Zdejší?? NaKole má vyhledávač? No on by se docela hodil a nejen pro ohnivé diskutéry. Velice by s hodil pro různé hledání tras a technických problémů. Třeba by i klesla četnost námětů typu "jaké kolo vybrat". Do kterého klonu "Co by se mělo na kole vylepšit" to mám zanést? :D
Kdysi dávno, před nějakou reorganizací webu, tady vyhledávač fungoval spolehlivě a přehledně. Pak naráz zmizel a i přes opakované nářky a nadávání už tady zůstal jen tenhle gůůglí paskvil, co nenajde ani příspěvek vložený před pěti minutama.
Tak já myslím, že zrovna příspěvek před pěti minutama je to nejtěžší - google to nemá zaindexované. Ale jak je to doopravdy, to nevím.
Taky myslím. Když jsem hledala ten starý příspěvek s "upgradem" myčky, vyběhl mi úplně v pohodě a vlastně cokoli starého jsem vždy okamžitě našla. Ale jednou jsem hledala cosi včerejšího, protože jsem si nemohla vzpomenout, v kterém to bylo tématu, ale hledala jsem podle poměrně výrazných slov... ani ťuk...
Špatnou zkušenost mám i se staršíma výraznýma slovama. Tuny balastu časově napřeskáčku na deseti stránkách - a to hledané ani náhodou.
Toho Furgona jsem taky nenašel, přitom za to dám krk, že si to pamatuju dobře.
Díky za upozornění. To je samozřejmě překlep :).
Na zpracování to není složitý. Vyplňuju pouze ty denní řádky. Tj. datum, km a za jak dlouho. Pak ještě součet za měsíc. Občas jsem ve skluzu, takže si to poznamenám na papír a pak dopíšu zpětně. Zbytek jsou vzorce.
Dál bych samozřejmě rád jel, ale někdy jedu za určitým cílem, třeba na keš a někdy na delší trasu není čas.
Není jednodušší na tohle používat nějaký program? Je toho mrtě, hromada on-line o poznání méně off-line.
Líbí se mi, že to mám v cloudu a dostupný odkudkoli. Po pravdě na tabulky, grafy a porovnávání jsem trochu ujetý, takže mě to naplňuje pocitem uspokojení :).
Jo na tabulky a grafy jsem taky blázen, ale preferuji jiné prostředky. Do teď jsem na to používal program v mobilu , webovou službu k hodinkám Movescount a strava.com. Když jsem si nad daty potřeboval něco spočítat, tak export a pak skript napsaný v Pythonu a grafy udělané v Gnuplotu. Teď si na to píšu vlastní webovou aplikaci, protože cpát to do mobilu je krkolomné. Udělám si tam přesně takové statistiky, jaké budu chtít, jen to nebude vypadat tak hezky, jako dostupné služby.
Ty zkratky míst na trase docela pobaví :o)))
Radši provětrat kulky, než smolit tabulky...
Taky věřím, že to není snad až tak nenormální.
U mě je ta averze vůči tabulkám a administrativě všeho druhu čím dál silnější, možná i proto, že v práci se bez toho neobejde nic.
Nějakou cestu si změřím, to jo, když si předtím vzpomenu vynulovat počitadlo, ale žádné zápisy. Jednou za rok zkouknu ODO aspoň u těch kol, kde se to měří a kdybych moc toužil po srovnání s minulým rokem, tak jedině vyhledat si to zde.
Já na jakýkoli tabulky a grafy z vysoka prdím. Proč pořád něco zapisovat, srovnávat, vždyt' to může člověka jen okrádat o čas a stresovat. Stejně ty roční nájezdy souvisí převážně s množstvím volného času, příp. počasí. A abych dumal po večerech nad tím,jak je možný, že jsem loni najel o 129,8 kiláků víc, než letos....to se radši kouknu na pěknej film, nebo do ledničky...
Tak zrovna roční nájezd kilometrů je na těch statistikách to méně důležité. Když mám srovnání dvou stejných tras v průběhu času, můžu zjistit, zda se zlepšuji nebo ne. Když mám záznam cesty včetně srdečního tepu, případně i výkonu, můžu celkem snadno zjistit, proč mi zbývalo do cíle ještě 40 kilometrů, když na mne přišla krize a příště se téhle chybě vyvarovat.
Ale to přece člověk může poznat i pocitově, bez měření tepu a bez tabulek, kdy a kde to přepálí a kde příště zvolnit.
Jen zhruba. Už jsem tu dřív psal, že tepák vozím hlavně proto, abych se neflákal. Připadá mi, že dřu jak bulhar, ale při pohledu na ciferník zjistím, že můžu ještě v pohodě o deset tepů vejš. Navíc s kondicí ta hrana roste. A že jsem přepálil sice skoro hned poznám, ale zvolnění už je jen záplata.
Já mívám na dlouhých cestách spíš opačná problém. Při cestě z Prahy někam do hor je obvykle prví půlka po rovině nebo mírně z kopce a já mám radost, že to jede rychle, pak přijdou kopce a já jsem mrtvej. A to ten tepák mám, jen ho prostě občas ignoruju. Kdybych jezdil podle pocitu utavil bych se asi ještě dřív a nebo bych jel naopak hrozně pomalu.
Ale ani ten tepák není vše spásný. Člověk si dá kafe a tepy při nízké intenzitě najednou poskočí o deset nahoru.
Jenže pokud máš krosový kolo, tak tepák automaticky ani nepotřebuješ, protože se přece stejně jen tak rekreačně poflakuješ a proto ho taky nevozím.
I na treku se dá rekreačně poflakovat těsně u hranice annaerobu :-)
Poflakování se u hranice anaerobu si moc nedovedu představit.
Na to není potřeba velká představivost. Zjednodušeně, jedu maximálně rychle, ale tak, abych se "nezadejchal". Když je něco v pařátech, tak se tak dá jet celej den.
Na krosovém přece kole vůbec nemůžeš počítat BI index, tak proč se honíš?
Cože ? Proč ? Naopak. Krosový kolo je dobrej šplhoun. Mám několik vejletů s víc jak 4.000 m nastoupanejma.
Bikerský index na krosovém kole?? To si dělaš snad srandu :D :D
Ano, na krosový kolo potřebuješ jiné věci - já třeba vozím piknikový košík plný dobrot a deku, abych si to poflakování ještě víc užil...
No jasně, já vozím ještě rádio a slunečník. A BI z se na tom počítat nedá, protože to jezdí jenom po rovině.
Tak to zas ne, mimo rovinek jezdím i s kopce. Počítat na krosu se dají třeba stromy, člověk alespoň za jízdy neusne...
já taky zapisuji a porovnávám roky, loňskou sezonu jsem ukončila 26.12. poslední 40km vyjížďkou. loňská sezona nebyla špatná, vzhledem k tomu, že jsem od září jezdila minimálně a v únoru podstoupila operaci kolena a začala jezdit hodně pozdě, přesto jsem najela pěkných 3718 km, nové kolo jezdilo skoro samo :-)
Tak jsem si taky sčítnul metry a dalo to docela potěšujících 118,3 nastoupaných kilometrů (do 1/3 14. Mont Everestu)
BI nic moc, bývalo to lepší, protože vloni tam bylo kvanta kilometrů na našich rovinatých lesích, po Orlické a Východolabské tabuli.
Tak to ti blahopřeji k dobytí vesmíru! :)
Ó, děkuji, pravda, tohle porovnání mě nenapadlo :-))
Já jsem vlastně kosmonaut :-)
Nejspíš jsi vlastně nic nenastoupal, protože pokud bydlíš stále v tom samém místě, musels to samé taky sjet dolů. Takže +118,3 - 118,3 = 0
A pokud bydlíš furt v tom samém místě, tak jsi vlastně taky nic nikdy neujel, protože jsi se zase vrátil ;-))
To mi připomnělo:
Fyzikáři jsou zvláštní lidé, protože se nás snaží přesvědčit, že budeme-li nosit cihly do pátého patra a zase zpátky, tak nekonáme žádnou práci...
Samozřejmě, ale v každém případě jsem se nejdřív musel dostat nahoru abych mohl zase dolů :-)
Pokud to někdo chce přesně, tak i když sjížděné metry si neznačím, tak jsem sjel nejspíš i 118,3 km a to je už taky docela pěkný sešup :-))
Ale jen asi o 5,6 km :-)
Na Everesty bych to raději nepočítal, tam prý loni nikdo nevylezl. Měl bys to přepočítat na nějaký jiný kopec. :-)
http://www.novinky.cz/cestovani/391070-nikdo...
Pravda, vhodnější bude třeba Sněžka, na tu vylezlo dost lidí a já na nic dokonce i vyjel.
Takže to bylo bezmála 74 x na Sněžku :-)
jednou bych tu sněžku dal, ale že bych to musel vidět znovu... :-D
Bylo by to krapet nudný, protože třeba za jednu mírně nadprůměrnou vyjížďku být na Sněžce 2 x, to už by byla fakt otrava :-))
Tak jsem to taky spočítal a zjistil jsem, že letos mám najeto zatím přesně 0km...
No jo, taky si říkám že už by to asi chtělo začít- odložit slunečníky, piknikový košíky a začít počítat Sněžky.
Tak jsem dnes absolvoval svoji první letošní vyjížd'ku. Najel jsem 5,89km a lepší počasí jsem si nemohl vybrat. Po cca 2,4km přišel držkopád na ledovce a tak jsem to otočil. Záhy jsem zjistil, že mi chybí comp a tak jsem to hned otočil zpět na místo činu. první, co jsem našel, byla ulomená páčka zamykání vidle, pak jsem našel i computer, naštěstí byl celej. Jinak (kromě moncla na stehně a naraženým loktu) žádný škody, přesto dnešní vyjížd'ku nemohu považovat za úspěšnou...:-)
Vydal jsem se do Podolí do bazénu si zaplavat, páč mi Jezuch daroval plavenku. Na kolo to nebylo, byla námraza. Ale ouvej! Vona ta námraza fakty byla! Kousek před naším domem jsem si ustlal na betónu, a to tak, že fest. Naraženej je snad celej ten můj člověk. Zápěstí, kotník, kouleno, kyčel, a fest pochroumaný sebevědomí. A taky sem se děsně lek, páč sem to nečekal. No, do bazénu sem se dostal, docela si zaploval, ale jak dlouho se budu dávat dohromady, to teda fakty nevím, to mi ten rok pěkně začíná!
Slyšel jsem v rádiu ze v Brně a okolí je ledovka. :-)
U nás naštěstí nic, ale stejně jsem se dokopal jet jenom na nákup. Při zpáteční cestě po hlavním tahu ve městě běhala zmatená srna. Ještě že ji nikdo nesrazil.
To jsem ráno taky slyšel, ale řídil jsem se rčením: "Důvěřuj, ale prověřuj!" :-)
Mimochodem tudle rosničkáři machrovali, že má bejt v sobotu +6°C a dnes to bylo spíš na brusle. Moc jim ty předpovědi poslední dobou nevychází.
Začal jsem s každodenní porcí "kopců" večer v bezpečí garáže na válcích na lehokole - i tam se podařilo havarovat.
Už uplynula hodina, jenom jsem čekal, až dohraje písnička a nějak se zamyslel, možná i usnul - přes to, jaká je to makačka, že ani pít nejde (na to musím dát pauzu), asi taky ten monotonní kravál dost unavuje, prostě najednou jsem ucítil rukou stěnu.
Srovnat už to nešlo, jenom rychle zabrzdit a kolo se z toho sesunulo, nevím jak, směrem dozadu, až nosič shodil ze skříňky celý kufr s nářadím. To mě spolehlivě probralo. Škody nakonec žádné, vlastní pád se nekonal.
Dnes jdu pokračovat.
Gratuluji, usnout na kole, to je výkon, to se hned tak někomu nepodaří. No hlavně, že nejsou škody.
To není až tak něco divného, to se může snadno stát. Stačí krapet únavy, monotónnost jízdy a usneš dřív než si pomyslíš. Také znám usínání a je to podobně divný pocit jako usínání v autě za volantem.
Jo za volantem, to umím moc dobře, ale na kole se mi to ještě nepodařilo. Snad ani nepodaří.
Taky nemáš lehokolo. Na tom se spí určitě lépe než na klasice. :-)
Jednou uz opravdu moc nechybelo (24h zavod), dalo by se rict, ze to prislo z niceho nic (chvili po pulnoci), proste se mi najednou zacaly zavirat oci a pokazde bylo tezsi je znovu otevrit. Vedel jsem, ze k depu je to uz jen kousek, ale zjisteni ze normalne usinam, me docela vydesilo. Predchozi poznamky nekterych lidi o lehokole, hlavne at neusnu, mi uz tolik vtipne neprisly. Dopadlo to dobre, dojel jsem do depa a dal si delsi pauzu.
Do te doby jsem moc nechapal, jak vlastne muze nekdo usnout za volantem, ted uz bych se nedivil nicemu. :-)
Co v autě, to se dá pochopit, ale čemu jsem dlouho nevěřil, že se dá usnout i při sexu. Nevěřil, nevěřil, až se mi to jednou stalo, takže už vím, že i toto lze.
Kdo ví na čem si ležel:-)To musela být nuda:-)
Divoška by ti usnout nedovolila:-)
Tak ta páčka spravena (snad to vydrží), vidle po servisu, pedály, kliky, brzdy vyčištěny a promazány, jenom vyrazit....akorát to počasí stojí za hovno, ta ledovka tak rychle nezmizí.
A co před sebou tlačit něco takového ?
Mám dnes 1. letošní stovku na kole, ráno na sněhu, ale v dešti. Doba jízdy 12:32. Zatím jedu rychlostí 10km/1den :)
No a dnes mám druhou. Jde to ztěžka na sněhu, ale rychlost je o 1 den lepší a doba jízdy 11:45.
Dohajzlu !! Před rokem jsem měl touhle dobou "naválcovaných" rovných 500 km a příjemných 17 hodin strávených v sedle.
No a letos se toho parchanta nemůžu zbavit. Antibiotika sežraný - a nic. Furt mi je tak nějak na hofno. Do hajzlu...
Nevěř na zázraky, spoléhej na ně - říká Honza Kopka.
Zrovna nedavno jsme meli zajimavou diskuzi. Nebylo mi jasny, proc se na virovy onemocneni predepisujou antibiotika. Odpoved byla, ze mam sice pravdu, ale on si nemuze dovolit byt nemocny doma, takze si proste necha predepsat antibiotika...
Takze kvizova otazka, proc si myslis, ze by ti antibiotika mely pomoct? ;-)
Nevím, nejsem dochtor. Ale je fakt, že mi víc než tejden nezabírala klasika (acylpoš, kapky na chrchlání, ležení apod.) Pak mi doktor předepsal tohle a téměř to odvanulo. Dneska jsem u něj pro jistotu byl znova, poslech prý čistý, sediment ok, prej to mám pomalu rozhejbávat. Tak nevím. Snad to na to zabralo. Antibiotika jsem měl v hubě po víc jak pětadvaceti letech.
Na mě skočil jakýsi podivný bacil na Silvestra, nosohltan a prdůdušky, ve dne jsem byl relativně zdravý, v noci nemocný, bez teplot.
V noci na včerejšek už jsem byl zdravý, tak jsem včera dopoledne ujel prvních letošních 34km a dneska v noci jsem byl zas nemocný. Tak jsem zvědav, jak to půjde dál, asi je to bacil s prodlouženou trvanlivostí, dneska jsem pro jistotu nechal kolo doma.
Něco podobného se mě drželo od půlky prosince do prvního týdne v lednu. Ani zdravý ani nemocný.
Polámal se mraveneček…
http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie06-2.htm
říkal to doktor, když psal recepis. ;-p
Já vím, že by byl účinnější milionkrát potencovaný žabí flus, nebo vypití pěti litrů ředěnýho Sava. Tak příště.
abys mě nechápal špatně. já nejsem proti lékům. sám jich denně sežeru šest druhů. Akorát u těch antibiotik na virové nemoci mi přijde úsměvné, když lékařka s kamenným obličejem koukne do karty a řekne, už jste více než deset let neměl antibiotika. Tak já vám nějaké předepíšu ,abychom to přeléčili. ;-)
To vůbec není špatnej dochtor, takovýho bych potřebovala taky. Já neměla antibiotika dvacet let a třeba by mi mohly pořešit drobné chroniky, se kterejma ani nikam nechodím. Při té příležitosti.
tak to já když nemusím tak kapotu před doktorem nezvedám. Protože k doktorovi přijdeš jako zdravý člověk a odcházíš jako pacient ;-)
Já přes dvacet let neměl obvoďáka a byl jsem zdravej jako řípa. Teď jsem se teda slavnostně u jednoho zaregistroval - a on na mě hnedka, že uděláme zevrubnou prohlídku ! No nevím nevím...
Já to měl obdobně. A pak když jsem ho potřeboval, tak jsem měl problém, aby mě vzal do evidence.
však právě. Jít tam s něčím malým, můžeš skončit bez nohy! Tak když je to jen rýmečka, tak antibiotika brat všema deseti, těm maličkostem to moc pomůže a nemusíš mít strach o nohu.
"když je to jen rýmečka, tak antibiotika brát všema deseti"
Tak tak, někdo nám tu super-resistentní bakterii vypěstovat musí. Navíc to přece neděláš jen pro sebe... ;-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Antibiotick%C3%A1...
Jednou za dvacet let přeléčit fakt rezistentní baktérii neudělá ;-)
Jestli máš rýmu jen jednou za dvacet let, tak to docela máš... :-)
Já neměla rýmu na úrovni, že bych s tím šla k dochtorovi, ještě nigdy :-(
Naposledy v šesti letech zápal plic, od tý doby to nestojí za řeč. Ale těch malejch traumátek od uší až po palce na nohách by se našlo dost a chroniky jsou svině, skoro o nich nevíš a pak co chvíla někde píchá, když to na jednom místě přestane, na druhým to začne, to je naprd. No, ale běž s tím k felčarovi, jak jim spadneš do spárů, tak na tobě budou akorát honit body a skončíš jak úplnej kripl.
Antibiotika před dvaceti lety byly preventívně při úraze, rýmečka tak akorát by byla lepčí.
Buď ráda, že tě sem tam něco bolí - to znamená, že žiješ :o)))
Jo. Já ti někdy z podzimka šla ráno na vlak a úplně jsem se zarazila, že mě nic nebolí. To byl tak zvláštní pocit, že jsem to hned řekla kolegovi v práci a ten poznamenal: "Jen jestli to není to zlepšení těsně před koncem." :))
Tak to já s rýmou bohužel bojuju pravidleně. Kdysi mi i dělali nějaký testy, konkrétní alergii sice nezjistili, zároveň ale perfektně fungovaly kapky, které mají alergickou reakci tlumit. Jenže jsou na předpis a než pořád chodit k doktorce, radši si vystačím s něčím volně prodejným (Sanorin, Olynth...).
Celkem spolehlivě mi aktivuje rýmu návštěva bazénu. Většinou to za 2-3 dny přejde, ale pokud bych chodil plavat 2x týdně, měl bych rýmu furt. Teď jsem pro změnu asi chytil nějakou virovou rýmu, protože navíc kašlu (podobně jako většina fabriky) a trvá to už pátý den. V lékárně mě vždycky zdůrazňujou, že se ty kapky nemají brát déle než týden v kuse, ale radši jsem se neptal, jestli mi začíná běžet nový týden pokaždé, když se rýmy zbavím na pár dnů a pak se objeví znova... :-/
Už aby ta zima skončila...
Počul som, že je úplne jedno z pohľadu resistencie či berieme antibiotiká, alebo nie. Niekto tie resistentné baktérie vypestuje a posunie ich okolo. Navyše sa rezistentné baktérie širia cez potraviny zvierat liečených antibiotikami
Tak dnes konečně první letošní kilometry v sedle. Musel jsem ale jen po silnici, mimo všude led. Silnice byly v pohodě, vybíral jsem si ty s minimálním provozem - kdyby mě mělo předjíždět 10 aut za minutu, to bych radši zůstal doma. Abych se co nejvíc zahřál, tak jsem vyhledával kopečky a dalo se to - akorát jsem domů dorazil s pořádně promrzlejma prstama na nohách, už jsem v nich ani neměl cit. A to jsem měl návleky ze silnýho neoprénu.
Ale jinak super, pěkně jsem protáhnul kostru. 72,5km.
Ty si dal jen 72,5 km a naložíš si rajskou se sedmi + pivo + cukroví?!?
To živíš ještě tasemnici nebo si vypsal večeři pro celou rodinu?!?
Cukroví taky bylo, ale jenom asi dvacet kousků, s hrnkem kakaa a kafe, ale předtím jsem měl ještě k tomu druhýmu pivku (16°speciálek) chipsy a buráky. Po tom cukroví ale už jen pomeranč.
Člověk přece nemusí najet 150kiláků, aby dostal chut' k jídlu - na čerstvým vzduchu přece pěkně vytráví. A taky ta rajská příliš nezasytí, co si budem povídat...
Nejsi náhodou Otesánkův mladší brácha? :-)
Ne, toho jsem slupnul spolu s rodiči:-). Ale na obhajobu své zdánlivé žravosti musím dodat, že jsem včera měl jen snídani (2rohlíky s medem), a pak už jen během vyjížd'ky 2xsojový kmen, 1 oplatek a půlku tuby slaz. mléka. Nerad totiž vyrážím na kolo s plným břichem.
Dobře činíš. Jsem včera dala k obědu jitrničku, to by byla dietka, ale k ní jsem dojela zbytek zelí od kačeny a v tom bylo všechno sádlo, co se z kachny vypeklo. Ani šest bramborovejch na to nestačilo, tak jsem to sádlo musela dojet krajícem chleba :)
Já se nemohla ani hnout, vyjela jsem až ve dvě a mohla jsem tak akorát "na krokovou vyjížďku", rychlejc to nešlo.
Ale potkala jsem cestou celý tři cyklisty a jeden mladej kluk na mě vesele mával a řehtal se mi, kdoví, jestlis to nakonec nebyl ty.
Večer jsem měla cukrovej absťák, musela upéct bábovku a třetinu jsem sežrala.
Tak to jsem určo nebyl já - jednak do mladýho kluka mám tak daleko, jako Merkelka ke zdravýmu rozumu a taky jsem se na nikoho neřehtal, nebot' moje zimou ztuhlé mimické svaly by mi to ani nedovolily...