bez cenzury tu není žádná demokracie! Tu je přeci třeba chránit
AV, máš koukám problém s mínusama, tak ti to zkusím vysvětlit.
Mínus nemusí znamenat hnedka osobní útok, nebo vyjádření nějaké averze. Taky to nemusí být zábukáčská diverze.
Mínus prostě může jen vyjadřovat opak toho, co plus. U plus bodů se taky neptáš, z jakých pohnutek ho tam kdo fláknul. Ještě jsem to tady teda nezažil :-) Mínus teda může docela normálně jen znamenat, že s napsaným jen a pouze nesouhlasím. Nic víc, nic míň.
No a pro klid tvoji a Brahmovy duše, po mínusu máte ode mne. Jak už jsem napsal, jen s vašimi komentáři nesouhlasím. Ale zas mi nestálo za to, vést zrovna o tomhle polemiku.
Přímo o tomhle výzkumu jsem poslouchal docela obsáhlý a zajímavý pořad, takže si myslím, že výzkum má svůj smysl, ať už přímo, nebo v širších souvislostech. Je fůra zdánlivě nesmyslných výzkumů, které ale otvírají jiné, leckdy překvapivé otázky, nebo oklikou odpovídají v souvislostech i na něco jiného.
A zrovna tohle má třeba jen částečně a pro někoho smysl jak přímý, tak to i nemálo napovídá o genetice, dědičnosti.
Zkuste si teda příště nebrat mínusy osobně ;-)
Ale kdež! Mě zaujalo, že jsme dostali to minus oba. Kdyby jeden, bylo by to pochopitelné, ale oba? To mě ´hlava nebere´ ...
Nesouhlasil jsem s jedním, nesouhlasil jsem ani s druhým. Víceméně nezávisle na sobě.
Ani jsem si nějakého mínusu nevšiml. Většinou to ani nesleduji. Přijde mi, že to většinou nemá valnou vypovídací hodnotu. Když uvážím, že někteří jedinci nejsou skoro schopní sesmolit rozumnou slovní odpověď, tak o čem může vypovídat takové jedno kliknutí myší? :D
Já jsem mínus nedostal heč :p
Lanna :
Fajn. Vyznavači islámu a nevyznavači islámu. A teď si polož ty Kurasovy otázky těmto skupinám. Odpovědi nejsou přece totožné, zaměnitelné.
Ale vždyť jsem na to odpověděla už v minulém díle. Odpovědi nejsou totožné, zaměnitelné a ani rozdílné, protože odpovědi na ty otázky v burcujícím článku, druhá strana neposkytuje. Odpovědi nejsou k dispozici.
Vždyť to znáš. Všichni víme, že existuje jen malé procento úplně čistých autařů a úplně čistých cyklounů. Navíc všichni jsou také chodci. Ale, když chce někdo plamenně agitovat za jedny nebo druhé, tak se tváří, jakoby to nebylo, neexistovalo to, cyklista nemůže být autař a autař nemůže být cyklista.
Opravdu nemám pocit, že článek nazvaný "Sluníčka a Konvička" zasluhuje dalšího rozboru:-))
Takže prostě odpovědět nechceš/nemůžeš. OK. Jsi to mohla napsat hned a bez té trapné omáčky.
Odpovědět nemůžu, protože lidé, jako v nadpisu zmiňovaný Konvička, na ty konkrétní otázky z článku, tedy co budou dělat dál, neodpovídají. Nemají na to čas. Jsou plně zaměstnáni fobií a vymítáním:-))
A já zas nejsem tak naivní, abych si myslela, že když třeba takový Kim-Čong-un nebo Fidél či jiní fiškusové, nevěří v xyz (jakože fakt nevěří), že to automaticky znamená, že vytvoří ráj na zemi:-))
A tím končím, tvá Máňa:-))
Takže odpovědět nechceš... Nu, jak už jsem napsal, mohla jsi to napsat bez té trapné omáčky. Takhle děláš akorát ze sebe, s prominutím, (užitečnou?) piču. Ale budiž ti útěchou, že ONI to při pižlání hlav nebudou rozlišovat...
Tož, je ten advent, čas očekávání příchodu, za chvíli budou Vánoce, ta civilizovaná západní tradice.
Tož pojďme si říct, na čem ta tradice stojí jako na Petrovi, což je skála (mimochodem odtud PETROgrafie, nauka o horninách):
http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/nbk/Mt5.php
No a za týden už budou touhle dobou rozdané dárky :o)))
No jo, fakt. To to letí.
Takže za týden půjdeme (tentokrát už s vnoučkem), ráno sypat ptáčkům do Šárky. Už se na to těším:-))
Už zase dělobuchy...slyšíš to taky?
No a na přesrok půjdeš zase. Jen teda zab/h/alané až doslova po uši. Tak, jak to chceš. Tím, jak a co "obhajuješ"...
Napřesrok půjdu už se dvěma vnuky (nebo teda možná s vnukem a vnučkou, zatím nevím, nechám se překvapit:-))
Já ale právě o žádná "překvapení" nestojím...
A to já zas jo. Já překvapení ráda:-))
S tím zabalením jsi měl na mysli, že příští rok už konečně o Vánocích přituhne?
Tak to je super:-))
Dobrá tedy. Takže až tě někdy znásilí tlupa "uprchlíků" anebo, hůř, tě za to znásilnění budou kamenovat, tak nebudeš překvapená. Tak to je dle tebe super... No, podle mne teda ne.
Ale jsem člověk přejícný, jestli po tom "obohacení" TAK toužíš, tak ti to přeji. Jen se ale laskavě odlifruj někam mimo civizilaci, tj. někam, kde vládne islám. Protože TADY NIKDY islám vládnout NEBUDE. A kvůli tom jsem ochoten vzít do rukou i ten mnou tak nenáviděný kvér. Protože bych se jinak styděl. Před svým pradědou, který za tuto zemi bojoval. A před jeho otce, dědou, pradědou... A hodně z nich bojovali proti muslimům, aby ta zrůdnost názvem islám tady NEBYLA. A stejně tak, k úctě ke svým předkům a hlavně kvůli budoucnosti mým potomkům, jsem ochoten bojovat proti té zrůdnosti, islámu, i, kripl, já.
Rozumíme si:-)).
Také jsem přesvědčená, že tady ten islám vládnout nebude.
Užívej si Vánoce, dokud je ještě můžeme slavit.
Kdoví, jak to bude za pár roků. Už loni přece ve Francii zakazovali vánoční betlém ve veřejných budovách.
Takže opět máčka, máčka, svíčková, a kroužíme, kroužíme!!
Máš pravdu. Dnes už se termín PETROgrafie moc nepoužívá. Horniny jsou celkem dobře popsané. Dnes už se spíš jedná o PETROlogii:-))
(Kromě fobií a filií, existuje ještě jedna psychická porucha. Je to mánie. Projevuje se nekontrolovatelnou závislostí na některých věcech, jevech nebo třeba i na některých tématech)
Víš kam tě dovedou oslí můstky ? Leda tak do...
No ale když k věci nedokážeš nic vypotit.
Ta svíčková není ani prošpikovaná slaninkou, že? Bo to vy přece nesmíte... Narozdíl od nás... ;-)
Svíčkovou dělám na Štěpána. To znáš, že jo. To je druhý svátek vánoční. Já teda nedělám přímo svíčkovou.... maso nakládám do pácu se zeleninou, kořením a octem a dělám ho spíš na divoko, pěkně s jalovcem a omáčku dochucuju karamelem. U nás to všichni hrozně moc rádi. Je to starý babiččin recept, všichni se mohou po tom "nebezpečném masíčku" utlouct.
Základem je, dodržet ten tradiční staletími vychytaný recept a neexperimentovat zbytečně.
Co míváte u vás na druhý svátek vánoční?
Přiznám se, že si myslím, že ani Matouš by u naprosté většiny dnešních sluníčkářů neprošel jejich sítkem na svět( světonázor) ...
Je to možné. To nemohu posoudit. Znám jen jedno Sluníčko, je kulaté, svítí a hřeje. Ostatním sluníčkům se neříká sluníčka ale hvězdy.
Mluvím k tomu Sluníčku jen z dálky, bo se trochu bojím, že bych uhořela jako čarodějnice na hranici. Což bych si ostatně samozřejmě zasloužila, no že jo?
Zkusme tedy Lukáše. Ten byl přeci jen méně ukecanej:-))
No, možná někdo celkem úspěšně a na dost dlouhou dobu narouboval tyhle pitominy (promiň) na svátky slunovratu. Na tom ty vánoce stojí a ty to dobře víš. A dneska z toho naroubovaného zbyla už jen maškaráda se Santou, nebo Jéžiskem. Alespoň tedy pro většinu (alespoň myslím) "západní civilizace".
O pár dnů se to se slunovratem míjí.
To se během časů posunulo nedokonalými kalendáři, to máš jako tu velkou listopadovou revoluci ...
No, nevím. Dnů je jen 365 (366) a událostí milion. Vždycky se něco s něčím potkává a na něco vrství. prakticky na každý den tu už něco význačnějšího bylo už dřív. Bohužel, už pár set nebo tisíc let nejsou volné termíny :-)
Ale Slunovrat není jentaknějaký svátek, co může být každý den. Zvlášť ten zimní býval asi nejdůležitějším pohanským svátkem/událostí.
A o jeho využití (zneužití) mluví i třeba teolog Opatrný:
"Obsah Vánoc je křesťanský, datum bylo zřejmě zvoleno jako "překrytí" pohanského svátku. Vánoční zvyky mají původ pohanský i křesťanský a pro pochopení křesťanského obsahu Vánoc nemají vcelku význam"
Takže mě z křesťanských vánoc zbývá ten slunovrat (to mě vždycky potěší) a nevýznamné smíšené zvyky :o)
Je otázkou, co překryl ten pohanský svátek :-) Nebral bych to tak. Je to souběh. A každý ať si tam vezme to svoje a ostatní nepopírá.
:o) Ale souběh úmyslný - stejně nikdo neví kdy se přesně Ježíšek narodil (v Rusku třeba až 6. ledna) a církev ráda využila co už tu bylo zaběhlé.
Rusové maj všechno o čtrnáct dnů šoupnutý. VŘSR v listopadu, ježíška v lednu atd atd
Jj, Stalin byl Džugašvili, Lenin byl Uljanov (a k tomu věčně živý, čili nesmrtelný) a říjnová revoluce byla v listopadu:-))
Ale zas ten slunovrat bych nepodceňovala. Naroubování těch svátků právě na tento astronomický děj, se samozřejmě nabízel.
Samozřejmě. Myslím, že bez naroubování na existující zvyky by se křesťanství nemohlo prosadit, tak silné nebylo. Takže využití existujících svátků a překlopení ve své je asi dobrá strategie.
Vzít to jinak, to si může náboženství (ať už opravdové, nebo pseudonáboženství typu komunismus) dovolit prosadit jen když má dostatečnou sílu buď hrubou (zbraně) nebo měkkou (politika)
Což si myslím, že třeba takový islám v Evropě začíná mít. Proto chápu debaty o tom, že Vánoce jsou vlastně svátek ukradený křesťany pohanům spíš jako vyklízení pozic.
A co teprv takový Velikonoce ... tam je pozice skrzevá polejvání, pomlázku, vajíčka, zajíčky a ovečky už vyklizená dávno :o))) To už jako křesťanský svátek berou jen sami věřící (a i oni praktikují pohanské rituály).
Tak tam to vidím jako úplný souběh. Proč by se měl ateista zabývat nějakým Ježíšem a jeho problémama, když si jde vykoledovat vejce a frťana. A křesťan si odbyde svoje a nic mu nebrání jít si pro vajíčka a frťana taky. Mimochodem, navazovalo to přímo na staré židovské svátky a rituály, ne žádné naše pomlázky. A nakonec i narození ježíše mělo úzkou souvislost s událostma v Palestině. No, načasování početí Duchem svatým teda mohlo být zmanipulované, aby to sedlo k tomu slunovratu :-)
Nemluvě o tom, že jít si pro vajíčka a frťana se nijak nepotkává s křesťanskými Velikonocemi, z toho pohledu je pondělí už normální den, vyvrcholením Velikonoc je nedělní Boží hod velikonoční.
Den volna po velkém církevním svátku, kdy se nerobotovalo ani na panském ani na církevním, je skutečně nejspíš čistě historická tradice.
Týká se to Velikonočního pondělí, dne svatého Štěpána po Vánocích a kupříkladu v Německu taky Svatodušního pondělí.
Jo, myslím, že to tak bylo. Ba dokonce ještě donedávna v mnoha třeba afrických zemích, kde se nakonec křesťanství většinově uchytilo a vytvořilo mnoho různých křesťansko-tradičních forem.
Navíc poté, co se náboženství institucionalizovalo a vytvořilo církev, získalo obrovskou moc a politicky ovlivňovalo moc světskou. Naopak světská moc se zaštiťovala podporou církve.
Nakonec to prolínání světské a církevní moci se také ještě jako tradice drží. Kupříkladu Alžběta druhá byla tradičně korunována arcibiskupem z Canterbury. Bylo po druhé válce a psal se rok 1952.
To už je ale víceméně, spíš tedy méněméně, jen symbolika. Moc korunované hlavy , třebaže korunované arcibiskupem, je tam vlastně nulová. Ale tradice je to hezká :o).
Zato v arabských zemích je to provázání moci "církevní" a "světské" ještě tak silné, že v některých jedno jest.
Jistě, dnes už je to jen tradice. Nicméně samotný vznik dodnes státní Anglikánské církve je velmi zajímavý. On už ten Jindřich tehdy si mohl říct, že na církev a její vliv kašle a že ji nepotřebuje. Udělal to ale trochu jinak. Udělal sebe hlavou své církve a podřídil si ji.
Nojo, jenže v tom Kurasově článku nešlo o "Sluníčka a Konvičky", ale o Islám. Mě tedy přijde, že "Ortodoxně" pojatý Islám, navíc užívaný jako státní náboženství i právní norma, žádný velký pokrok nikde nepřinesl. Stejně tak jako Křesťanství v dobách kdy bylo taky "státoprávní". A Judaismus jakbysmet ...
My máme velké štěstí, že to naše "místní" náboženství prošlo reformací a společnost humanizací a dneska nám už tyhle -ismy (včetně těch obou sociálních) neřídí životy od narození do smrti. Pokud sem ale přichází natrvalo tak ohromné množství lidí zvyklých na "středověký životní styl", musí to bohužel ovlivnit i nás. Já bych nechtěl aby se Evropa islamizovala (nebo třeba christianizovala) a vracela se do minulosti.
My máme historické štěstí a současnou smůlu v tom, že v době reformace hlasatelé tolerance až za hrob neměli a že dnes mají mediální převahu :)
Představte si, jak současné halasné hate free exempláře někdy za reformace vystupují s tím, že protestanti nesmějí projevit svůj názor na katolíky a nazývají takové protestanty s názorem fašisty, pardon machometány, pardon ďábly, pardon nazývají je prostě tou nejstrašnější tehdejší urážkou a vyzývají je k naprosté toleranci katolíků, inkvizice, papeže a Říma.
Pak říkají, že by se bible neměla překládat do místních jazyků, protože to uráží náboženské cítění katolíků, že prostá výzdoba kostelů je znakem barbarství a těchto dobroserereckých názorů jsou plné tehdejší " veřejnoprávní sdělovací prostředky "
Nebo že takový hejtohejl říká, že nějaké zasrané protestanty na trhu potkávat nechce protože by se musel stydět, kdyby tam náhodou přišel katolík a setkal by se s " jiným názorem" :)
Naštěstí za reformace, která vedla k současné svobodě slova, názorů, žen, náboženského vyznání nebo bezvěrectví takových dobroshů nebylo a proto dnes máme co máme a hlavně díky takovým zase DNES MÁME CO ZTRATIT....
Odpovědi nejsou totožné ani rozdílné? Nerozumím. Odpovědi nejsou k dispozici. No pochopitelně, jsou kladeny jak vyznavačům tak nevyznavacum (kam ses minule sama zařadila)islámu. A máš si na ně odpovědět.
Mám dojem, že Heky asi bude mít trochu pravdu. Tak ahoj "Máňo" :-)
Mě zaujalo, že už i v multikulturním Holandsku musí policie rozhánět demonstraci místních občanů varovnými výstřely ?
Radnice města Geldermalsen svolala veřejnou diskusi o tom jestli ve městě s 27 000 obyvateli má postavit ubytovna pro 1 500 lidí.
Diskuse se poněkud zvrtla a ukončilo ji 15 autobusů " riot policie" která občanům vysvětlila, kde je pravda a co se nesmí.
Byl to takový chaos, že policie ještě nad ránem nevěděla, kolik lidí zadržela, kolik lidí a jak bylo zraněno ( i na straně policie).
Teda stát se to u nás, tak by nás celá Evropa a několik procent čechů doslova uštěkali :)
No a když si tuhle informaci, tedy noční bojovka policie proti diskusi chtivému obyvatelstvu spojím s čerstvou zprávou z Belgie, kde se profláklo, že policie má zakázáno zatýkat mezi 21.30 až 5.00*a kvůli tomu ji asi zdrhl jeden atentátník z Paříže tak se nestačím divit kam ta EU vlastně kráčí..
http://www.wsj.com/articles/belgian-police-had...
* prý ten zákaz rušení nočního klidu platí i v několika dalších zemích EU ?
U nás snad taky... Dokonce snad až do 6:00 ;-) Naopak ale až od 22:00, tak jak platí normální "noční klid" ve většině baráků, kde žije více partají.
aby si teroristé mohli dáchnout... tak to je největší peklo co jsem zaslechl od doby kdy ta svině Breitvik střílela děti a norská zásahová jednotka sháněla druhé klíče od " dobře zabezpečeného zbrojáku", fyzicky podepisovala příjem zbraně aby pak zjistila, že není vrtulník....
Nemám nic proti zákazu dělání vyrválu v baráku po nocích (vyrážení dveří, řev zasahující jednotky, nějaké ty oslepující/ohlušující dělbuchy, asi nebudou ty správné hračky na buzení obyvatelstva ;-), kdy většina lidí už spí.
Co ale nepochopím v tom belgickém případu je to, že když už teda o něm věděli, že neobšancovali okolí toho domu... A že ho neklofli teda venku. Asi se na to opravdu vykašlali úplně :-(
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/389536...
A je to tu!
Cenzura ...
V pořádku. To by tak bylo aby si mohl každý psát co se mu nelíbí, ještě by si to řekli další lidi a kam by to vedlo. Ještě by lidi mohli chtít nějakou změnu.
http://www.novinky.cz/komercni-clanky/388800...
8-)
Obor: pisálek
http://www.novinky.cz/veda-skoly/389453-mohla...
... sepisování návodů?
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/389664...
1/2 roku, t.j. dalších 600t. migrantů?
Vláda návrh předložila minulý čtvrtek. Předpokládá, že by pohraniční stráž migrantům zabavovala cennosti, jejichž prostřednictvím by se následně alespoň částečně hradily náklady na jejich pobyt. Opatření se má vztahovat i na ty, kdo už na území Dánska jsou.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/389673...
Kurva to bylo řevu sluníček a všech těch neziskovek když se dozvěděli že v naších detencích si musí zadržení platit pobyt.
A hle i jinde jim konečně došlo že zdarma ani kuře nehrabe.
Neboj nějací se ozvali. A hned po svém zvyku nazvali Dány nacisty...
Ovšem Dánům se dostalo pomoci z poněkud nečekané strany když představitel židů prohlásil zhruba toto :
" srovnávat Dánsko s nacistickým Německem znamená jen to, že se německým nacionálním socialistům se přirovnáním k současným Dánům dává lidská tvář.
http://www.thelocal.dk/20151218/comparing...
Ad sluníčkáři , třeba takový aztécký kult boha slunce Huitzilopochtliho byl jeden z nejkrvavějších v dějinách náboženství na této planetě.... ovšem to bylo původní obyvatelstvo a tak o tom není moc populární učit, ba ani o tom, že Aztékové byli v podstatě poraženi za pomoci místních lidí z podrobených kmenů, kterým Španělé i s jejich variantou křesťanství přišli , ve srovnání s vládnoucími Aztéky, v podstatě jako dobráci..
Halt ztrácejí půdu pod nohama. A každá kopyla, když chcípá, tak kolem sebe kope. Takže jen se furt snaží najít omluvenky a výmluvenky na ty své chiméry a bludy, protože pravda je pro ně příliš krutá. A krutá bude, jestli se neproberou...
Tak Putin překvapivě nevyhlásil Třetí světovou, naopak byl celkem smířlivý a neplival jedovatosti (typu "fašisti" apod.).
http://goo.gl/yJaGhS
Ono mu tedy asi nic moc jiného nezbývá, stačí se podívat na vývoj cen ropy a plynu. V takové situaci, a při jejich závislosti pouze na těchto dvou surovinách, musí být "národohospodářské" plánování tvrdým oříškem.
naproti přes cestu staví další budovu UTB (asi aby měl kdo dělat v mekáči a káefcé). zrovna rvou do země jakési traverzi, tak se klepe zem až u nás v obchodě. o výlohách, když to "kladivo" z jeřábu pustí, ani nemluvě :-D
Pochopí tohle soudný člověk?:
http://www.novinky.cz/zena/zdravi/389793...
... a Arab zvlášť!?
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/389798...
To jsem zvědavý, jestli se potvrdí "sluníčkářské" obvinění české společnosti z xenofobie. Kolik se asi na Letné sejde odpůrců budhismu s transparenty "lámaisty v ČR nechceme" a "stop pagodám" ???
http://www.novinky.cz/domaci/389820-buddhiste-z...
6 kokotů co ti dali mínus tam bude jistě proti budhistům protestovat:-)
Tož to je dobře. My, co jsme dali plus, nikam nemusíme... :-))
Tak ho dam taky, at muzu zustat doma :-D
Skore je právě +6 a 6-, což je nula, takže tam po příchodu těch 6 kokotů nebude nikdo... :)
Díky, klucí! Už jsem zas v plusu, takže konopnej provaz můžu uklidit do skříně :o)
Jsem nevěděl, že přiřazování +- nějak souvisí s mužským kopulačním orgánem. Mohl bys to, prosím, blíže rozvést, abychom se poučili?
To nic není:-))
Evangelista Matouš dostal tři. Ale prý, že si z toho nic nedělá, prý proti předhození lvům v cyrku je to prkotina:-))
Jak se chystáte na svátky? My se moc pěkně vespolek prošli. Kočárková kolečka jsme ostříkali hadicí, teď se jdeme pustit do mytí zabahněných bot a pak se vrhnu na koš s prádlem. Nejspíš už asi vyžehlím i vánoční ubrus po babičce. Řeknu vám, to byl teda damašek! Ubrus pochází z věna mé babičky z roku 1914. Kvalita!!!
Co mě zaujalo?
Tohle:
http://ekonomika.idnes.cz/rekordni-zlata-nedele...
Nojo, ty abys do toho zas nenamontovala ty syrské uprchlíky :o)))
A příprava na vánoce? Co to je? Já o víkendech furt něco řežu, brousim, vrtám atd ... Občas mě teda manželka vyruší, že chce do okna pověsit jakousi papírovou hvězdu. Naposled do ní chtěla vyrobit i světýlko ...
Myslíš jako damašek, uprchlík z Damašku?
Na tom světle zeleném damaškovém ubruse je také uprostřed nádherný černo-zlaty bruselský tkaný goblén v rokokovém stylu. Jediná nitka není porušená, vše dodnes jako nové:-))
No jasně!
A nediv se, když ubrus vytahuješ jednou za 10 let na jeden večer ... (snad nejsou ty vánoce častěji!?).
Jj:-))
Tuhle jsem v našem šestibytovém domě opět myla schody. Nejdřív jsem si koštětem (čarodějka) nametla pěknou hromádku bordelu až k dolní podestě. A jak jsem metala, tak jsem si všimla, že na čtyřech dveřích ze šesti, visí venkem krásné vánoční věnce na dveřích. Až jsem se zastyděla, že já mám výzdobu až za dveřmi v bytě. Pak jsem se jala schody mýt. I v tom sousedé nájemníci nesou domů stromeček. Tak mě na těch schodech s hadrem přeskočili a asi za dvě minuty sousedka vyběhla z bytu, v ruce lopatku a košťátko. Jsem si říkala, to je od ní hezké, pomůže mi. Sousedka ovšem hromádku bordelu na spodní podestě přeskočila, odkráčela k audině stojící před domem, vymetla z ní jehličí, co opadalo z přivezeného stromku. Cestou zpátky opět hromádku bordelu, v ruce lopatku a košťátko jemně tyrkysové barvy, překročila. Popřála mi hezké Vánoce a zmizela za dveřmi bytu.
No, co mám dělat? Směju se až dosud:-))
Čarodějka je mladá čarodějnice ;-).?
Nějakej vánoční věnec na dveřích je hnusnej emerickej zvyk, asi jako Santa Claus, takže se nemáš za co stydět, spíš naopak ;-)
Si z chvojí dělám rohožku před dveřma, pěkně to voní. Dnes jsem najela dvacet kilců, než jsem našla nějaký popadaný stromy. Letos byl vítr asi před měsícem, tak už to ani čerstvý moc není, ale chvíli to vydrží. Do Vánoc se už vichřice či námraza čekat nedá.
To bude něco jako pochod zenbudhistů?
http://www.infobaden.cz/2011/08/29/zen...
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava...
... soud ale rozhodl ...
Kdysi jsem si naivně myslel, že soudci mají spravedlivě rozhodovat v intencích zákona.
Dneska už ale vím, že soud jenom hlídá neporušení a dodržení zákonů - byť blbě napsaných a s dobře využitými dírami. V podstatě soud do určité míry supluje i obhajobu v té méně ušlechtilé a etické podobě.
To je omyl, mě to vysvětlili právníci už pred 20ti lety.
V našem právním systému soud rozhoduje pouze o souladu nebo nesouladu se zákonem.
Spravedlnost do toho nepleťme.
Zákony by měly být spravedlivé ale nejsou, je jich moc, jsou nepřehledné a děravé.
Právo není spravedlnost, jen soulad se zákonem.
My máme pokřivený pohled na právo těmi anglosaskými detektivkami. Tam skutečně porota hledá spravedlnost. Soudce stejně jako žalobce je volen
Náš systém je feudálně byrokratický.
Jj, spravedlnost je slepá.
Jeden z mnoha příběhů... možná pravdivých, možná jen literární fikce...
Kdo ví:-))
http://www.biblenet.cz/app/b/Kgs1/chapter/3
Ne, úplně mimo, vůbec nejde o spravedlnost.
Spravedlnost a právo jsou rozdílné věci.
Jojo, je to tak.
Vzpomněl jsem co mi odepsal soudce Krajského soudu:
"Nicméně musím konstatovat, ač to zní poněkud absurdně, že budete „poškozeni zákonným způsobem“. Je samozřejmě smutné, když se zákon a právo míjí se spravedlností, ale z pozice soudce s tím nemohu nic udělat."
PS. taky jsem býval zblblý těmi seriály :o)))
Edit: doplnim - vlastně by místo soudce mohl sedět nějaký procesor, do něj by zapisovatel zadal data, procesor by je porovnal se zákonem a vyplivl verdikt. Já bych si tedy jako soudce připadal docela zbytečný.
Jakmile je do něčeho vložen software, nemůže to nikdy spolehlivě fungovat ...
No ufff, ono někteří "manažéři" fakt fungují jako na baterky už dnes :-)
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/pocitace...
Já myslím, že ještě dlouho fungovat budou :) Bych to s tou computerizací neviděla tak růžově.
Multikulturní obohacování a soužití s muslimy... Již brzy i u nás... ?
Zmiz, kurvo, tohle je naše svatá půda! Tak muslimové v Essenu řvou na obyčejné Němky, které venčí psy. A ta hrůza v belgickém Molenbeeku… Mluví Češi, žijící v oslavované ´multikulti´
http://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj...
Logický důsledek, nic jiného se ani čekat nedalo.
Snad jen naprostý naiva nebo idealista si může myslet, že by to mohlo být jinak.
Jsem teď v Bochumi, Essen je součástí té porůrské aglomerace, Duisburg, Essen, Bochum, Dortmund, takové velké město, 10 mil obyvatel.
Tmavých proti září přibylo, ale nezdají se agresivní, zatím. Místní se taky nezdají vystrašení.
Taková zajímavost, žádná zlatá neděle, poslední neděle adventu, takže krámy pozavírané, Němci srkají svařák a požírají nějaké rozpečené brambory na vánočním trhu, větsina hospod zavřená, tak když se chceš najíst, musíš volit mezi Číňanem, Turkem nebo Indem.
Obědval jsem u Inda, asi koupím kebab na hotel a zalezu.
Tohle vypjaté křesťanství jetaky naprd:-)
Lodičky ruského námořnictva, na na webu ruské propagandy... :)
http://cz.sputniknews.com/infografika/20151005...
Na Rusy docela vtipná grafika :)
Naštěstí pro Putina to nestihli všechno rozprodat Číňanům a Indům, ale stejně je to v hladinové části spíše takové pěkné příbřežní loďstvo . Flotila spíše lokálního významu která by v konvečním konfliktu měla problémy pacifikovat i loďstvo malé regionální námořní mocnosti jako jsou Turecko, Irán nebo Israel :)
Taky máme...
http://www.paroplavbahk.cz/gallery/
človeče ale sekce karikatury to je teda nářez
http://cz.sputniknews.com/karikatury/
Hned jsem si vzpomenul na Kukryniksy a A.B.Jefimova neblahé paměti.....
Na politické karikatury jsou Rusové už od dob Lenina machři. Takhle podle nich vypadá vývoj evropské (západo-samozřejmě) civilizace. Od vrcholu za Ády klesáme přes různé úchylky až k Charlie Hebdo ...
RIA je státní agentura, žádná soukromá, nebo "nezávislá" ...
Nj, jak jde o prachy, tak musí všechna fakta stranou :-( Ten jejich alarmismus je nám vnucován takovým způsobem, že to reálné podklady nemůže mít ani náhodou :-/
http://www.osel.cz/8600-vedci-vymazali-pauzu-v...
http://www.novinky.cz/krimi/389874-policiste-u...
"šikovná" paní ...
Koukám, že ochranka v našem pivovarském centru se se Santou nemazala. Holt "Bezva Finta" tentokrát nevyšla:
http://decinsky.denik.cz/galerie/dc-muz-kradl-v...
Ufff, a co dalšího tu ještě znárodníme? :-O
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vlada-urazove...
No doly ne. Viděl jste někdy důl? To je jen díra v zemi, šachty tak a tak. Důl můžete zatopit, zasypat, ale ukrást? To nejde!
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/390082...
A tohle vůbec není špatný nápad, já bych to zavedl i u nás a rozšířil na všechny vlaky a hlavně městskou dopravu.
To by tak hrálo aby si lidi v klidu a včas dojeli kam potřebují.
Já tomu moc nerozumím, Sasíci prudí na dálnici do Drážďan, kontrolují autobusy, osobní auta a tak. Bavoři na Rozvadově neprudí vůbec, nejsou tam žádné kontroly.
Stejně tak na Rakousko-Maďarské hranici, tam krize trvala pár dní, než plot zabral.
Mě to připadá, že tu s vynaložením velkých nákladů děláme něco, co vůbec není potřeba, jen aby se měly neziskovky na čem pást.
Je průser, když na každých 5 u nás zadržených migrantů připadá jedna "neziskovka".
Chudáci, jsou na tom jak ti vlekaři, tak strašně moc by chtěli pomáhat lyžařům na kopec, ale není sníh...
Ono nejde tak o ty kontroly ve vztahu k nebezpečným osobám, ale že ajzboňáci budou kontrolovat aby lidi měli osobní doklady.
To je tak do nebe volající volovina, jak málo co.
Nevim jak vypadají nádraží v Dánsku a ve Švédsku, ale pochybuju, že je možné je hermeticky uzavřít aby bez kontroly nikdo nemohl do vlaku. A co budou dělat s člověkem bez dokladu ve vlaku, to než hop vystrkají ven tak budou držet vlak? A copak nějaký průvodčí nebo koloťuk je školený aby poznal platnost dokladu a jestli patří dotyčnému.
Je to celé postavené na hlavu. Jsou to pošahaný alibisti, kteří odmítají veřejně přiznat, jaký to je obrovský průser a že si pořádně neví rady co s tím. Tak vymýšlejí voloviny.
No, před chvilkou jsem se vrátil z Německa (toho zlého) a byl jsem fakt překvapen, že tam tím nežijí, nediskutují, netrápí se.
Možná spíš v té východní části, ale v Porůří fajt ne, a to tam žije asi milion Turků. Možná právě proto.
Začínám věřit, že Němci ten milion migrantů zvládnou. Průšvih nastane, až jich bude 10 mega.
Media samozřejmě jako u nás masírují, řešilo se, že Daesh je schopen vyrábět falešné syrské pasy a kolik teroristů už tam na ně přicestovalo, ale mezi lidma se to nedebatuje. Jsou vánoce a Schumi (prý) udělal pár kroků.
To se debatí v hospodé
Jestli to taky není trochu proto, že ti noví jsou zatím ještě ve vohrádce, daleko od těch, co jsi potkal. Až se smísí s davem, třeba je to začne víc zajímat.
Zdejší vodárna dala na vrch plotu žiletky a v současné době okolo všech objektů instaluje kamerové systémy.
Jindra: Sasíci jsou na tom mentálně podobně jako my, proto ty kontroly na dálnicích na rozdíl od Wessis.
Ronda: Oni tím jak se je snaží (alespoň tady) rozstrkat tak jich už dost je mimo ohrádky.
Petře, vím že narazím.
Ale jsou a byli to Prusové a jejich spojenci Sasové, kdo byli vždy ochotni se jít někam rvát.
Mají v krvi více militantního drilu než Bavoři, nebo Švábové.
U nás se málo vnímá, že Spolková republika je federací, Sas s Allemagncem od Freiburgu si bez použití spisovného jazyka nerozumí.
Stejně tak je to i s názory.
Sasíci jsou postkomunističtí Dederóni, a to jim nikdo nesmázne. Nezlobím se na ně, obdivuji jejich píli, pracovitost a úsilí, s kterým se chtějí srovnat se západní částí Německa.
Ale ti slušní a pracovití narážejí v té post totalitě na stejné problémy jako my. Závist, zášt, klacky pod nohy, komploty.
A proto jsou náchylnější k tomu, hledat nepřítele.
A na Cínovci, ty permanentní prudiči, nikoho nechytí. Postbolševický náčelník si zapíše do žuvotopisu: během mé služby saskou hranici nepřekročul jediný bubák"
Nikdy tamtudy jít nechtěli, ti bubáci, ale proč se nepřiživit na slávě neprůchodné hranicw bez plotů.
To, proč Sasové prudí a Bavoři ne, je klasickou ukázkou trvajíciho problěmu Východní nebo Západní.
Tak nějak to bude.
S tím postkomunismem: Židé museli chodit čtyřicet let po poušti (přitom by je Bůh do Izraele mohl přenést lusknutím prstů), to aby zemřela většina těch, co vzpomínali, jak za faraona bylo dobře. Takže jim ještě nějaký ten rok zbývá.
Co se těch bojů týče, ještě jsem k tomu při prohlídce loveckého zámečku ;) Hubertusburg slyšel výklad, že se Sasko umělo vždy přidat na tu nesprávnou stranu.
... a jak ty? Důvěřuješ (jako Wessis), nebo nedůvěřuješ jako ´postkomunisté´, kteří ´na vlastní kůži´ zažili, že tě může napadnout (podrazit) i spojenec, "přítel nejvěrnější"?
Hloupá otázka, že.
Ale zde předvádíš, že nedůvěřuješ, že jsi ochoten zaútočit na člověka s jiným názorem (dost neurvale, ba přímo sprostě, podpásově). Sám sebe považuješ za ´slušňáka´, jenom ...
Díky tomu "jenom" se mě tvůj postoj jeví jako licoměrná póza .
člověk co je komunistou není člověk "s jiným názorem".
Je to příslušník či přívrženec zločinecké organizace.
Nacista pro mě, a zřejmě i pro tebe, také není "člověk s jiným názorem" ale zpozdilá zrůda.
"... Je to příslušník či přívrženec ..."
papouškuješ oficiální názor, názor, vtělený do zákona.
Na jiných místech (v jiných vláknech) se proti zákonům bouříš ...
Ne, říkám to co mě naučil táta...
Přívrženec proto, ze každý komunista nemusí být členem. Komunismus je morální defekt nebo nedostatek inteligence.
Nevím,nže bych někde bouřil proti zákonům, to mi vyhledej, na jedné konkrétní křižovatce považuji tam použité dopravní značení za chybné a pro cyklistu nebezpečné. Myslím, že na páedpisy by se nemuselo sahat, stačilo by osadit cedule.
Jen tak mimochodem, v Marxově kapitálu se o nějaké diktatuře proletariátu nic nepíše. Kulaci se tam nerozkulačují, Marx po popravách nevolá. Poměrně jednoduše zaměňuješ praxi Leninismu či Maoismu s komunismem.
Stejně bys mohl tvrdit, že všichni socialisté a členové socialistických stran patří za mříže, protože byla jakási NSDAP se svou vládnoucí praxí. Takhle jednoduše se to napsat nedá.
Já chápu, že se cítíš poškozeným, ale takhe jednoduché způsoby vyjadřování tě nejsou hodny.
Jen tak mimochodem k tvému prvnímu odstavečku - Marx s Engelsem zavedli a vymezili pojmy třídní antagonismus, třídní boj i diktatura proletariátu. Asis jejich díla četl jen povrchně :o), místo Kapitálu zkus Manifest.
Vidím, že pánové jsou znalci, nevystudovali jste snad vokovickou Sorbonnu? :-))
Mě stačila ta Čirličova "brigádnicko-politická se strojařským rychlokurzem" ...
Jo, starej Jovan byl čípek. V zimě a v dlouhým kabátě mi připadal jako Drákula. :-)
Já ho viděl naživo snad jen třikrát a stačilo :o)
A ty skazky od zkoušek u textiláků ...
Nepřipisuje se ten památnej slogan "Přijďte po žních" právě jemu?
Nepleteš si to s : "Po žních půjdeš k Turkovi !" ?
Pamatuju jen na jeho "jak vy k my, tak my k vy!"
Textiláci(čky) vyprávěli jak při zkouškách leží na kanapi a při rozčilení mlátí vycházkovou holí do stolu. Zkoušel ale vždy některý z asistentů Džovany jen dohlížel.
Proslulou figurkou byl i šéf kolejí a SSM. Nápisy "Čmelík je vůl" nebyly jen na studentských lavicích, ale po celé republice, prý i v zahraničí :o)
Rondo, nevím.
Píšu o vlastních pocitech, z klábosení se štamgasty jedné knajpy v Bochumi a z toho, co vidím, slyším vnímám.
Bochum je universitní město, to co jsem viděl, nelze paušalizovat.
Ale já měl,a mám pocit, že oni tu invazi tak neprožívají, jako my.
Celkem srozumitelně popsáno proč se s toho srabu nikdy nevyhrabeme http://finexpert.e15.cz/ekonomika-cr-je-nemocna... , nejhorší že se to děje za vydatné pomoci našinců.
To je blbost.
Nevyhrabeme se z toho, protože na jednoho, co něco dělá, připadají tři, které ten jeden ze svých daní živí a kteří mu za jeho prachy hází klacky pod nohy.
Kam jde zisk?
Koho to žere? Nebuďme "lacinou pracovní silou" a živme se pletením proutěných košíků, zpěvem a pěstováním brambor.
Můžeme nesouhlasit,protestovat,prskat, ale to je asi tak všechno co s tím můžem, učebnicový příklad http://www.novinky.cz/ekonomika/389420-novou... vybere se vhodná oblast, osloví místní pol.garnitura která pro plitické body zajistí vše(levný pozemek,daň.úlevu,dotaci,..), už dávno není nutno území okupovat pro jeho vyždímání, jsou mnohem elegantnější a čistčí metody pro stejný výsledek. Už i migranti to ví a přes naše území jen prochází, pokud je některý odchycen musí být za plotem jinak by okamžitě zmizel, v němcích mají vycházky.
Jo, ale bez tý montovny by na poličsku měli zas ještě o hafo pracovních míst míň. Tyhle montovny českou konkurenci nevytlačují. Takže není žádný problém je z republiky vyhnat fabrikou s dvojnásobnýma platama. Proč ještě nestojí ?
Je to tak snadný svádět svoje problémy na jiné...
Ale proč tedy se tam sešlo tolik lidí z vedlejší montovny, za pár roků se zas potkají v jiné montovně atdatd, a vždycky se musí postavit na zelený louce. Vydrb jak to EU - krásná myšlenka, vznešené ideály, ovšem pod diktátem velkých ekonomik německa,francie a británie to jaksi pokulhává.
Nejspíš ze zvědavosti a hlavně se podívat jestli by to bylo lepší jít pracovat jinam. Jít za lepším, na tom není nic divného, naopak to může ostatním pomoct, že alespoň krapet zvednou mzdy i ostatním.
A máš nějaký lepší reálný nápad jak to udělat aby německá nebo francouzská ekonomika byla závislá na nás nebo alespoň aby naše byla zcela nezávislá?
Ptej se svého politika a né mě, bohužel ti však naslouchají a slibují pouze před volbami.
Ekonomika vzkvétá nezávisle na politicích, ale skomírá přímo úměrně míře politických zásahů do ekonomického prostředí. Čím míň politiky, tím zdravější ekonomika. A u nás ekonomika mírně vzkvétá, navzdory vytrvalé a sílící dusbě ze strany politiků.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/romove-jsou...
bodejď by tě to nezaujalo, když ten výzkum dělali pro tvůj ústav :-)))
"
Průzkum pro Sociologický ústav AV ČR provedla agentura Focus
"
´hekyho´ se ptali opakovaně.
Svůj názor ani při desátém opakování dotazu nezměnil ...
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/tak...
Nějaká montáž? Nebo to není Mlhoš?
Montáž jak vyšita, zeman v té době mohl mít nanejvýš 40-45let a takto stěží tehdy vypadal.
http://kolo.cz/clanek/jizdni-kola-pomahaji-v...
U nás jsme už dál
"... pane, dejte mi kolo! Nedáte? Tak já si ho vezmu sám ..."
Seš houby agent, takhle nic neprodáš. Chybí mi k tomu poudačka, jak u nich tvůj kámoš dobře nakoupil...
Hm díky, nekoupím nic, ale ty návody jsou docela poučné. Specielní nářadí na těch mých 5 kol neužiju, ale když budu vědět co bych potřeboval, tak si to můžu půjčit, či si s tím zajít do servisu, kde to mají.
Včera jsem koukala na pohádku Svatojánský věneček a zaujala mě poslední scéna - viz obrázek...
Sakra, tam jsme přece byli!!!
Ale Alzheimr si pamatoval jen to, že ve vedlejším bistru měli 3 (výborná) jídla, z nichž jedno byla krupicová kaše.
Zachránil mě až archiv - ano, byli jsme tam v sobotu o loňském podzimní srazu a jsou to... Schválně kdo si vzpomene bez nápovědy :o)))
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/140926...
Další fotky ze srazu
http://www.vrstevnice.com/akce/2014/1409zari...
Teď po čtvrté odpoledne jsem se vracel přes Benešov - plný parkoviště u Lidlu a Kauflandu. Asi doma došlo jídlo :-)
http://www.islamonline.sk/2015/12/tieto...
http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles...
Velmi výstižné
http://www.novinky.cz/komentare/390332-komentar...
https://www.youtube.com/watch?v=18q0oAeeSMk
náročná časovkářská zatáčka :)
Nedávno se tady narazilo na rozdíl mezi bývalými východními a západními Němci. Je zajímavé, jak to lze vysledovat na nejrůznějších místech. Teď jsem narazil na web iniciativy foodsharing a tam je ta hranice patrná také. Těch míst, kde se dá "šérovat" jídlo je v západním Německu výrazně víc.
https://foodsharing.de/essenskoerbe/find/
Včera jsem, asi po roce jel do práce autem :)
Potřebovali jsem se nějak rozumně s dětmi dostat z divadla Na Jezerce po představení domů protože MHD jezdí podle prázdninových řádu:(
Navíc jsem to využil k odvozu věcí z práce.
Zaujaly mě dvě věci.
První je, že jsem zaparkoval po krátké cestě z práce u Jezerky a když jsme šli pak kolem auta z večeře v 18.40 do divadla tak bylo pěkně omrzlé a v 22.30 po výlezu z divadla nebyla po jinovatce ani stopa... krásný důkaz šíleného zmatku globálního oteplování ?:D
Druhá je, že jsem do práce předpisovou jízdou dorazil asi za 22 minut a z Jezerky domů plus minus taky ..
Jo a Na jezerku na Poslední Aristokratku raději nechoďte. Knihu jsem nečetl,tak jsem si neměl co pokazit, ale sledovat rozhlasovou hru s polopatickou snahou o " řachandu" a občas se komunálně pousmát za ty peníze fakt nestálo...
Kurva do prdele to je skurveně dobré:-)
http://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/389153...
Zaujalo mne, jak opravdu platí ono "Čiň čertu dobře"...
Nejprve se lidé z městského zpravodaje dozvěděli o úspěchu Břeclavi v soutěži My třídíme nejlépe. „V kategorii měst nad deset tisíc obyvatel zvítězila Břeclav. Každý z nás vytřídil za uplynulý rok v průměru 41 kilogramů papíru, plastů, skla a kovů,“ informoval zpravodaj Radnice. Vzápětí zastupitelé rozhodli o zdražení poplatků za odpad o čtvrtinu. Místo stávajících 480 korun budou lidé platit šest set korun...
No ještěže netřídím... :-p
Takovéhle nesmyslné zdražení to je fakt hodně motivující pro rozumné chování a třídění. To vážně přehnali.
Roky v BV "platila" taková "tichá" dohoda mezi "městem" (=vedením) a obyvatelstvem - vy budete třídit a my nezvedneme poplatky...
Řekl bych, že letos titul "nejlepší třídiči" nevyhrajeme. Lidi se na to vyserou, platit 600,- ročně a ještě jak blbci třídit...
Křivoklát (a přilehlé obce) měl také své vítěze ´třídění´.
Vítěz byl zřejmě losován (s odebíráním vítězů - žádná vesnice nezvítězila vícekrát ´po sobě´), neboť ty různobarevné kontejnery měly (jeden jako druhý) stejný obsah.
Nejvíc mě štve, že už spoustu let existuje technika, která umožňuje, aby domácnosti platily podle hmotnosti vyprodukovaného odpadu, ale že se s tím někde setkal, to ani náhodou. To se raději pořád drží systém placení podle počtu osob.
Ještě, že alespoň u nás se platí podle objemu. Také to není nic moc, protože jsou jen tři možné objemy, ale je to furt lepší než ta kapitační platba.
Lidi to ale nezvládaj. Tam, kde se platilo jen za vyvezenou popelnici, najednou bylo nemálo takových, co z ničeho nic neměli žádný odpad k vyvezení. Nebo jen děsně maloučko. A plnily se obecní koše (v lepším případě), nebo příkopy u lesa (v horším). Nejpikantnější bylo nadívání cizích popelnic :-)
Pak zavedli platbu od kusu a je klid a pořádek. Pro někoho nespravedlivý, ale podobnejch nespravedlností je kolem nás...
Že by návrat k normálu? Včera v Tesku cena čehosi 10,00 Kč a flaška Budvaru v akci 12,60.
Já včera v "Glóbu" kupoval flašku Plzně za 16,90. Na ranní vyprošťovák bude dobrá... :)
Mně zaujaly ty neobvyklý ceny, bez nesmyslnejch devadesátníků.
Jo todle zaujalo! :) Jsem myslel, že ta cena 12,60 za Budva...
To se musí brat jedině po šesti :)
Jako když za bolševníka zdražili pivo na 2,90? To jsme si u Kozla dávali 3 nebo 6 a když se zadařilo, tak 9. Bavili mě "uhonění" pinglové, kteří v tý době začali při placení vždycky chrastit drobákama v kapse.
Já včera v "Glóbu" kupoval flašku Plzně za 16,90. Na ranní vyprošťovák bude dobrá... :)
... do každé hlavy jednu flašku?
8-D
Ne, jednu flašku pro každou přeživší mozkovou buňku, co bude kopat hrobečky těm méně šťastným. Koupil jsem tři, to by mohlo/mělo stačit...
Pohyb a lámání obrovských ledovců. Jsou to neskutečné rozlohy a hmoty ledu.
https://www.youtube.com/watch?v=hC3VTgIPoGU
https://www.youtube.com/watch?v=bsAqqHQcJyU
Ta kanonáda za okny, podle záblesků to připomíná námořní dělostřelbu. Už to trvá dvě hodiny, možná dýl. Nejsou už tady?
Vím, že to tak je, už jsem se s tím setkal mockrát, na leteckých snímcích i krajině (obzvlášť na počátku jara), ale stejně mě pořád překvapuje, jak jsou místa, kde kdysi vedla železnice stále v krajině patrná.
Takhle se dají hledat středověké cesty, nejen bývalé náspy železnice.
Tak to jsem nikdy nezkoušel. Vlastně mě ani nenapadlo, že by to šlo.
Letecké snímky často ukazují neuvěřitelné věci v krajině. Věřím tom, že když tam člověk stojí, tak nevidí nic.
Úžasný jsou v tomhle směru zbytky rozestavěné dálnice kolem Jevíčka. Kousek na sever, ale zřetelně na jih až skoro k Brnu
https://mapy.cz/s/oOHq
Zvlášť po dešti (deštích) vyniknou na povrchu bez vegetace linie starých cest (železnice), protože jimi udusaná zemina má jinou savost než okolí. Ke zvýraznění (těch linií) dochází i při nízkém slunci - tak lze objevit i dávno zaniklá sídla (domy, vsi, města).
Dobrým ´indikátorem´ je i travní porost - kde je vlhčeji, roste líp.
Zasypané odpadní jámy i zasypané šachty, např. důl Jan/Šebestián mezi Dubím a Vrapicemi, dokud tam nebyly položeny silniční panely (majitelem autodopravcem)
P.S.
http://www.hornictvi.info/histhor/lokality...
Zkoumání terénu a snímkování využívají ve velkém archeologové, díky tomu jdou víc najisto.
Člověk ani nemusí být v letadle, když jsme byli s rodinou v Archeoparku Ledčice , tak nás upozornili ,že to co vidíme na druhé straně údolí směrem k Řípu jako " stíny na povrchu " je vlastně historická osada :)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A1...
Digitální sluneční hodiny
http://www.mobilmania.cz/clanky/vyrobte-si...
Už tam mají webkamery, ale dá se koukat jenom ráno, teď je tam tma.
http://www.safaripark25.ru/index.php?option=com...
Na Živé planetě dělali o nich film a zaujalo mě, že velí prý ten kozel. Tygra nekrmili tři dny, aby po kozlovi šel, pak to vzdali.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/390705...
Tak nějak mě to připomíná varování z Kremlu (od L.I.Brežněva) vládě ČSSR v roce 1968
Kolikáté "x-dělení" Polska to už bude?
Ale varování je snad legitimní nástroj. Pokud jsem v partě uznávající nějaké hodnoty a začnu je porušovat, tak je snad varování, i to sovětské, legální a logický čin. Jen nesmí následovat ta invaze. Invaze Evropských vojsk do Polska se asi netřeba obávat :)
Je to mepřípustné, sdělil policejní prezident Wolfgang Albers.
Policie v Kolíně nad Rýnem řeší rozsáhlý případ sexuálních útoků a krádeží během silvestrovské noci, které mají nejméně osmdesát obětí. V pondělí to podle listu Kölner Stadt-Anzeiger oznámil policejní prezident Wolfgang Albers. Za útoky stály početné skupinky mužů, kteří byli arabského a severoafrického vzezření.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/390861...
Tak hlavně když vědi, že to je nepřípustné.
Žíš, naděláte, nic hrozného, tisícovka mladých muslimů si trošku zablbla. O nic nešlo, útočili a okrádali jen nevěřící, to není žádný hřích, naopak, jsou to plusové body.
... tohle dělaj´ cikáni spolužákům na ´základkách´(ZŠ) a protože to nejsou muslimové, nechává tě to v klidu
To je ti u ´pr.ele´, nebo sis už zvyk´?
A máš na to jediný důkaz? Nebo jen tak plkáš?
"Teprve v úterý se plně ukázal rozsah útoků u kolínského nádraží a dómu. Obětí násilí se stalo 90 žen, které byly obtěžovány a okradeny, jedna byla znásilněna.
Podobné útoky jsou ale hlášeny i z Hamburku, z Reeperbahnu, kde se útočilo asi dvacet až čtyřicet mužů, a ze Stuttgartu.
Masové útoky početných gangů
„Je to poprvé, co se něco takového stalo v tak velkém měřítku. Zjevně máme co do činění s novou formou organizovaného zločinu,” řekl o útocích ministr spravedlnosti Heiko Maas a vyzval k důslednému vyšetření případu a k tvrdému potrestání pachatelů. „To, co se stalo, je neomluvitelné. A polehčující okolnost není ani konzumace alkoholu,” dodal."
-------------------
Se jim ta integrace krapet vymyká...
A měl jsem zato, že na rozdíl od nás, pokleslých nevěřících, oni nechlastají.
Alkohol jako polehčující okolnost?
No toto ...
V padesátkách to platilo i u nás, pak to zrušili.
To museli být převlečení místní! Pravý musulman se alkoholu obloukem vyhne!
To byli určitě ti hen ten oní xenofóbové, rasisti, nacisti a fašisti!!
Ono je docela možné, že ta okolnost vypitého alkoholu byla myšlena obráceně, že opilí byli poškození (napadení).
I když kdysi dávno v minulém režimu když tady studovali Libijci (muslimové), tak ti veřejně alkohol nepili, ale občas po západu slunce a v nočním klubu ve sklepeních si občas nějakou skleničku dali a říkali, že Aláh si taky musí občas odpočnout a nemůže vidět všude a do sklepa už vůbec ne :-))
Občas zazlobili i na veřejnosti, ale když se blížil příjezd jejich duchovního vůdce co jim uděloval rozhřešení za hříchy, tak široko daleko nebylo hodnějších a slušnějších lidí.
Tak ten první odstaveček, to by byla dobře umocněná absurdita :-)
I když, nejednou jsem četl hodně hlasité pokárání (až skoro obvinění) okradeného za to, že ukradený předmět měl špatně a málo zamčený.
Ti Libyjci tada Allaha pěkně podceňovali, že nevidí do sklepa :-)
Je dojemné, jak jsou politici a mainstreamová média šokováni.
Lidi, co před riziky imigrace nezavírají oči, a co třeba vědí něco málo o islámu nejsou překvapeni ani málo.
Nudná pravda vybublává na povrch, pěkný začátek roku 2016 :D
http://zpravy.idnes.cz/pribeh-irackeho...
Švédské jídlo by nejedla ani kočka, říká irácký azylant. Vrátil se domů
Mnozí se pod tlakem raději rozhodnou k návratu do vlasti. Jedním z nich je i 25letý Iráčan Fajsal Udaj Fajsal, který do Evropy přicestoval v září loňského roku.
Ve své domovině pracoval jako uklizeč a pomocník na ministerstvu školství v Bagdádu. Toužil však po něčem lepším. „Už od dětství byla mým snem cesta do Evropy.
Představoval jsem si nádherný a zabezpečený život, s bytem a výplatou,“ sdělil reportérům serveru The Washington Post. Před pár měsíci se proto vydal na strastiplnou cestu přes Turecko. Přidal se k více než milionu uprchlíků, kteří loni přišli do Evropy.
Cesta do Švédska mu trvala měsíc. Když se konečně ocitl v cíli, vidinu lepšího života, byt a výplatu vystřídalo zoufalství. Fajsal skončil na dva měsíce v azylovém centru nedaleko švédského Malmö. „Život tam byl strašně nudný. A to jejich jídlo. To by nejedla ani kočka,“ vzpomíná na podmínky v centru. „Cestoval jsem do Evropy jenom proto, abych zjistil, že je to jen představa,“ říká Fajsal.
Návrat do Bagdádu
V zoufalství se obrátil na svého otce v Bagdádu, který mu předtím za osm tisíc dolarů (bezmála 200 tisíc korun) zaplatil cestu do Evropy. Fajsal po něm chtěl další peníze. Rozhodl se totiž vrátit domů. „Chyběly mu tam hlavně služby. Doma byl zvyklý, že se pro něj udělá všechno,“ vysvětluje Fajsalův otec Udaj. Evropa a Amerika mají podle něj na mladé lidi určitý magický efekt, který mnohdy nevymizí ani poté, co omladina zakusí skutečnost.
Legrační na tom je, že ZA TY PRACHY BY PRŮMĚRNÝ DŮCHODCE U NÁS VYŽIL NĚKOLIK LET...
"... legrační na tom je, že ZA TY PRACHY BY PRŮMĚRNÝ DŮCHODCE U NÁS VYŽIL NĚKOLIK LET ..."
Nepřepočítal ses?
198 000* : 11 075** = cca 18 měsíců
*8 000 dolarů = 198 400,- Kč
**Praha – Průměrný starobní důchod v České republice v roce 2014 dosáhl 11 075 korun
legrační je, že jsi si nevšíml že v článku je něco o tom, že tatínek zaplatil i cestu do tepla domova ?
To máme jednu cestu irácké uklízečky do Švédska pak jednu cestu domů a možná by jsi , s laskavostí tobě vlastní, mohl započítat i nějaké ty náklady za péči od Švédů, za ubytování a jídlo co by nežrala ani kočička ?
Jinými slovy výlet stál víc než těch 8000 dolarů...
Neznám tvůj věk 8-), ale vraceli-li se utečenci po roce 1968 (jo, bylo jich velmi málo) ze ´Západu´, také tvrdili cosi takového.
Vlastně i K.Kryl (kt. "tam" zůstal), připouštěl, že díky nedostatečnému jazykovému vybavení jedl první rok konzervy pro kočky.
Byly totiž nejlacinější ...
Nechceš snad naznačit, že Rakušáci se k uprchlíkům chovali, jen kvůli neznalosti jazyka, nebo drobné kulturní odlišnosti, tak hnusně? To na nich šetřili až tolik, že jim jako stravu v uprchlickém táboře dávali konzervy pro psy a kočky? No fůůůj.
Já!?
Měl´s poslouchat, když to Kryl povídal ...
No já myslel, že si ty konzervy kupoval sám ...
Jenomže on to tehdy říkal jako varování aby se lidi učili jazyky a nedopadli jako on když ze začátku neuměl ani přečíst co je v konzervě a tak se mu stalo, že si koupil žrádlo pro zvířata a ne proto, že měl hlad a byl nucený to jíst.
Tak to zas ne, že by nepoznal, že se jedná o kočičí konzervu... To nepřekrucuj.
Přece veřejně nepřizná, že si je kupoval proto, že je labužník a na zvířecích konzervách ujížděl.
Taky v tý době mohlo bejt v konzervách pro kočky i maso, teď prej v nich je dost popela. aspoň ve vyráběnejch na Východě. Jednou jsem koupil v Anglii jejich kapsičky Felix a Vasilisa přemoudrá se mohla užrat. A s pracíma práškama je to stejný.
Karel Kryl si kočičí žrádlo koupil - za své.
Fajsal si naproti tomu stěžuje, že žrádlo co mu podstrojovali zdarma v azylovém centru (ubytování taky zdarma) ve Švédsku by nežraly ani kočky ...
Docela rozdíl, ne?
Možná byly lepší než konzervy pro lidi v ČSSR ?
Redaktor: "To jste to nepoznal"?
K.K. "Domníval jsem se, že obrázek kočičky značí to nejjemnější, co se může dávat i malým dětem."
http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a...
ostatní demokratické státy jednají s vrahy a zločinci ´v rukavičkách´, protože je reálné nebezpečí justičního omylu
/justiční omyl = policie neschopná získat důkazy a nedokonalé, popř. zmatečné zákony/
Pokud se pletu, vyveďte mě, prosím, z toho omylu!
Děkuji
To je ale strašně jednoduché. My si tady žijeme v klidu a míru a ohrožováni jsme jen lokálně a omezeně. Takže si můžeme dovolit ten luxus outlocitnosti (leckdy k naší škodě). Kolem Izraele to co chvíli vře, je v stálém ohrožení, tak se s tím nebabrá. Sice občas přešlápne, ale má respekt. Rozhodně u cizích nenadělá tolik škod, co cizí jemu.
Evropani se s tím v dobách ohrožení taky nepárali. Teď se z odstupu odsuzují poválečné procesy a odsuny, ale byla jiná doba a jiné prostředí. My, zhejčkaní, to neumíme posoudit. A soudit bychom neměli.
Přesně tak! Kdyby Izrael kolem všecho kroužil jak kolem horké kaše jako EU, tak už dávno neexistuje. Co je hlavním úkolem a cílem všech muslimů? Vyvraždit židy, zničit stát Izrael. A to musláci mají obrovské štěstí, že Izrael musí i tak brát furt nějaké ohledy. Prostředky na nastolení naprostého klidu má, jenže to by zase Evropa "ječela". Mít Izrael opravdu volnou ruku, tak už žádný problém s palestinskými teroristy není. Protože nebudou žádní palestinci.
Použiji kousek tvého příspěvku (přiživím se)
"... Co je hlavním úkolem a cílem všech ..." států? Chránit své občany. Chrání nás stát (ČR) před zločinci a gaunery?
Vzpomeňme na váhajícího V.Klause s podpisem Lisabonské smlouvy. Jak se na něj tlačilo, aby nezdržoval
(on "jen" varoval)
... nakonec podepsal ...
Zaujalo mě, jak se v tom Německo po obohacených Silvestrovských oslavách mele.
Ministryně pro ženy žádá aby se " TO " neopakovalo ale nemá se do toho prý tahat žádná politika.
Ministr pro policii říká, že teprve až se dopadne všech zhruba 1000 podezřelých mužů se bude moci říci, kdo jsou a nemá se do toho tahat žádná politika.
Šéf policejních odborů říká, že vyšetřování musí být vedeno formou padni komu padni i kdyby to bylo politicky nepohodlné a že dodržování zákona se musí vymáhat od všech bez ohledu na původ.
Starostka Kolína nad Rýnem říká, že TO bylo nezákonné a všechno má odteď zase být podle zákona a nemá se do toho tahat politika.
Známý levicový aktivista z Berlína říká, že to celé jistě není žádná náhoda a že je za tím nějaká temná politika policie a pravice .
Většina z obětí, které se doposud odvážily vyjádřit říká, že v životě nic takového nečekaly a nezažily.
Angela Merkelová tajemně řekla, že se jedná o druh " zatím neznámé kriminality a politovala všechny oběti"
Zelená politička Claudia Roth řekla " varuji před nařčením uprchlíků z takových činů"
Kolínská policie řekla, že na místě bylo zhruba tolik policistů aby si poradili s tamním gangem asi 4 severoafrických kapsářů ... ( odhaduji to na policistu a policistku :)
Ne že bych jim to přál, radost z toho nemám, ale jen úplný blbec si mohl myslet, že něco podobného se jim nestane a nebude stávat stále víc.
Jen co ti zmetci zjistí, že policie najde tak nejvýš 1 ze 100 a ještě bude problém s dokázáním a že tresty jsou pro ně jen tak symbolické a nijak citelné, tak se to rozjede, že se nebudou stačit divit. No a dopadne to tak že v některých městech bude vyhlášený trvalý vyjímečný stav se všemi důsledky, omezené shromažďování a trvalá přítomnost policie a armády v ulicích. A to pomíjím co všechny tyhle srandičky budou stát peněz.
Já bych Německý národ nepodceňoval. Pokud je někdo opravdu naštve, tak si to s ním jistě dokáží vyřídit. Už to několikrát v historii dokázali.
Já je nepodceňuju, jenže ...
Němci spoléhají na svoji velkou ekonomickou sílu, ale ta je založená na něčem jiném než co tam nyní vzniká a s čím se budou muset potýkat. Než zjistí, že je nutné s tím razantně něco dělat, tak už na to nemusí mít dost sil, ale v každém případě je to bude stát strašně moc peněz.
A netýká se to jenom jich. Jestli jim to nějak zbrzdí ekonomiku, vezeme se jako vždycky hned v závěsu s nima. A výrazně...
"Stůj noho! posvátná místa jsou kamkoli kráčíš,
k obloze, Tatry synu, vznes se, vyvýše pohled,
neb raději k velikému přichyl tomu tam se dubisku,
jenž vzdoruje zhoubným až dosaváde časům"
To si myslel leckdo. Krom třeba K. H. Borovského, který tam na rozdíl od těch pindalů opravdu byl.
Jinak je moc pěkné, jak Češi vystřídali slovanské dubisko za slovanskou lípu, aby měli jiný strom než Němci. Velký Šenov kvůli tomu po válce měnil městský znak. Vlastně, když se musel vymyslet Český ráj jinde, než ho měli Němci, tak není divu, že se opustilo dubisko.
Taková to byla hezká země.
Ale je to jejich osud něco vybudovat a zase si to zničit.
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/N%C4%9Bmecko