Ahoj! Se známými chceme jet na dovolenou s kolama a nevím, zda se dají dát na střechu auta 4 kola a zda tu zátěž Škoda Favorit nebo Opel uveze. Máte někdo nějaké zkušenosti? Poraďte prosím! Děkuji.
obecne: podivej se do technicaku, tam je psane zatizeni strechy, totez si zkontroluj u stresniho nosice a porovnej s hmotnosti vsech kol, ktera chces nalozit
...taky pozor na maximalni rychlost (psana u nosice kol), aby ti pri 180km/h neulitly :-)
vetsina aut ma povoleny zatizeni strechy 50kg,takze pokud pocitas 4xkolo a zahradku tak se do toho vejdes s nejakejma zavodnima specialama.Na druhou stranu 4 kola na strese lidi vozi celkem bezne a nevim o nikom komu by zborily strechu.To spis kolo ze strechy uleti vlivem spatne montaze nebo vady stresniho nosice...
Doma jsme vozili 4 kola na střeše Felicie, Octavie sedan i kombi a možná ještě něčeho, co otcovi zrovna dali v práci za auto. Všechny střechy měly nosnost v techničáku 50kg, vždy jsme to dost překročili a nikdy se nic nestalo. Jednou jsme s tím vjeli omylem do podzemní garáže u brněnského Carrefuru, sundali kola o takvou tu bezpečnostní lištu pověšenou ještě před stropem. Kola to vytáhlo z těch kleští a řemínky to protáhlo přezkama a rozvázalo, v místě řemínků se trochu pokřivily okraje těch kolejnic na kola, ale autu se nestalo nic. jenom kola se při dopadu na zem trochu poškrabala. Byla to spousta legrace, vůbec jsme nechápali, proč ten securiťák na nás tak hrozně mává rukama, když jsme tam zatočili, a pak se najednou ozvala rana. Byli jsme v tom autě čtyři a nikomu to včas nedošlo:-))))))))).
Co se týče rychlosti: jeli jsme s tím nejvíc tak 160, nic neulítlo, ale pokud nemáte oktávku turbodiesel, tak to stejně nebude chtět přes 130. A když se v těch 130 sundá noha z plynu, tak všychni málen vylítnou předním oknem, jak to brzdí.
To jsi celkem odvážnej, jet se 4 kolama na střeše 160 km/h. Podle mýho názoru je nesmysl vozit kola na střeše ... já bych to tam nedala ani za nic ... je to snad nejhorší způsob převážení kol co může bejt. Zajeď se podívat do Německa, jak se vozí kola na západě (jenže u nás žijem ještě v pravěku). My máme super držák na tažný zařízení - kolečka jsou krásně schovaný za autem, kde se ani nehnou ... jenže kdo to nevyzkouší, neuvěří.
To já klidně věřím, a blázen-řidič je otec, já bych nejel 160 ani bez kol na střeše :-)). Jo a to ještě neměl lehociped, tak tam byl jenom jeden, ale za to jsme mu nesudali sedlo, takže na pravé stráně střechy bylo takový velký přítlačný křídlo.
Mimochodem, je u nás ten nosič vzadu legální? V pravěku tu žijou přece hlavně zákonodárci. A vejdou se do něj čtyři kola? Já myslím nikdy neviděl víc jak dvě, ale to samosebou neznamená, že to nejde, tak se ptám.
My máme držák na 2-3 kola, možná že na 4 se taky sežene, i když popravdě řečeno, on se u nás těžko shání i ten na dvě.
Nosič na kouli pro 4 kola vyrábí Neumann (www.NeumannR.cz), máš-li ho na kombíku, je konstruován tak, že zadní dveře v pohodě otevřeš.
Problém je v tom, že nosiče na střechu stojí stovky a nosiče na kouli stojí tisíce.
No, ono jak to vemeš, když budeš chtít na střechu pořádný nosič, který něco vydrží (a ještě na víc kol), tak tě přijdou taky na tisíce. Pokud si někdo koupí tu šunku za dvě stovky co nabízejí v různých supermarketech, tak je blázen !!!
Mám ty šunky čtyři už 6 let a ještě mi z nich kola nevypadla, a když už mám na střeše příčníky tak na nich odvezu lyže, nebo loď, nebo třeba čtyřmetrový žebřík. Až budu muset vézt žebřík, loď a kola najednou, tak budu muset koupit držák na kouli. Spotřeba s koly na střeše je vyšší asi o 1l/100km, to je 30 korun a to se mi ještě několik let vyplatí.
No fajn, já ti to vyvracet nebudu.
Vzadu je mas sice schovany, ale nemas nahodou problem dostat se do kufru auta??? 4 kola vozim na strese Favorita a v pohode.
Vůbec, ten nosič se dá většinou naklopit, a to i s kolama, takže do kufírku můžeš klidně lízt.
U nas byly tyhle nosice dlouho zakazany z toho duvodu ze zakryvaji znacku a zadni svetla,ale mam pocit ze ted uz jsou nejaky schvaleny typy,myslim ze maji takovou rampicku se svetlama a blinkrama ktera tohle resi.Cena je ale o dost vetsi nez u stresniho nosice.Z hlediska odporu vzduchu je zadni nosic urcite lepsi,ale ja kolo na aute vozim fakt minimalne takze jsem se spokojil se stresnim nosicem za par supu.
Jo, ten držák má svý světýlka, značka se musí přemontovat z auta.
Někdy mrkni, co dělají kola na střeše třeba v zatáčce, stojí to za to - jak už jsem psala držáku za pár šupů bych moc nevěřila.
Slyšela jsem, že do některých zemí (myslím třeba Francie) se s držákem na střeše ani nesmí - ale fakt nevím jestli je to pravda.
No mam stresni nosic za 250Kc a neprislo mi ze by kolo na strese provadelo nejaky nemravnosti - mam stresni okno tak to mam dobre zkouknuty.Kolo musi byt samozrejme pevne prikurtovane a vsechny srouby na nosici dobre utazene,nejlip se samojistnyma maticema - uz jsem videl typa co si kolo poradne neprivazal a pak nadaval na "nekvalitni nosic".Je ale taky pravda ze nejsem zadnej dravec a zatacky nejezdim na hranici adheze.Jak rikam,na tu zhruba jednu cestu rocne mi to bohate staci.
Jinak zadni nosice maji jeste jednu nevyhodu - pokud vas nekdo napali zezadu,vetsinou jsou kola na odpis.Ze strechy by jen seskakaly dolu a pravdepodobne by se nic vazneho (tem kolum) nestalo.Nevim jak komu,ale me osobne se to stalo za poslednich 10let uz 3x - vzdycky jsem stal na krizovatce na cervenou a najednou prask! S kolama na strese je sice clovek zase muze sikovne urazit o nejaky podjezd,ale to se da prece jen lip ohlidat.
Ono to vyjde nastejno ... máš mít rozmlácený kola nebo auto .... no jo, když někteří jezdí jako prasata .... s tím nic nenaděláš.
PS: Vždyť s kolama na střeše musí být i spotřeba benzínu daleko větší !!!
To si piš, že je spotřeba větší (ona bude větší i s koly vzadu, ale ten nárůst bude tak poloviční až třetinový, řekl bych), ale když někomu hradí zaměstnavatel naftu do služebního auta coby mimoplatovou výhodu, tak tě to moc neštvě;-).
To je jasny,ani to auto pak tolik nejede,nejlepsi je dat kola dovnitr (pokud tam teda je misto)
Jo, dovnitř je to nejlepší, ale na to zase musí být velký auto.
Zasnu !! A neprestavam se divit . Ja pouzivam Yakima , podobny vyrabi Thule , kvalitni nosic na strechu a uvezu na aute i 4 kola nebo kayak , a s kolem na strese na nekvalitni zahradce se nejezdi prez 120 km / h i kdyz s trekovym kolem , race bicyclea MTB ktery jsem mel na specialnim roofrack od Yakima , (Thule ma podobny) upnuty ve specialnich vidlicich s objimkou (drzi ram kola a zaroven slouzi jako vzpera aby se bicycle nenaklanel do stran ) v drzaku a zabezpecenym ramem vzperou ktera jsem si to hvizdal v Nemecku na autobahn i 260 km /h . Ten kdo prevazi bicycle casto je poradny nosic na strechu nebo na kouli dozadu nezbytnosti . Moje baba ma nosic vzadu aby kolo nemusela zdvihat na strechu a mohla na nem nechat i brasny , taky kvalitni vyrobek , tenhle je od Thule . Vyplati se do kvalitniho nosice na kolo investovat .
Všechno záleží na tom,kolik má člověk peněza jak často kola vozí .Já kola vozím párkrát do roka takže jsem koupil to nejlevnější co bylo na trhu,vozím je už čtyři roky a drží super,jo a vozím na střeše PĚT kol:-)))).je fakt že spotřeba je mohutná ,to jo.Je taky pravda že kdybych měl dost peněz a byly by běžně k dostání nosiče na př. zař. tak bych si je koupil.Ještě se mi nestalo aby se mi kolo nějak hýbalo a po dálnici jezdím 130,ale nejlepší je to v závětří za kamionem,ovšem ne moc blízko ať stačíš zabrzdit.Milan
Používám Thule už řadu let a mám s tím najeto pár tisíc km.Nedám na ně dopustit.
Kdyby někdo měl zájem,mám zahrádku a 2 nosiče kol na prodej za poloviční cenu.Je to na fabii nebo na octavii.
4 kola na střeše nejsou problém
Nejlepsi nosic na kola jaky jsem kdy videl vyrabi Thule a je k dostani tady v CDN a USA , (v EU nevim ), je sice drazsi ale je jednoduchy , nerezati a nakladani a vykladani kol na tenhle nosic je sranda a je to bleskovka . Nosic se montuje dozadu na kouli , uveze 4 kola ktera nevisi za ram , kdyz lezete do kufru auta tak se i s nalozenymi bikes otevira do strany jako dvere tak ze vam vubec neprekazi pri vykladani a nakladani kufru , kdyz ho nepotrebujete slozite ho tak ze neprekazi a vzadu na aute mate z nej sloupek , jedna dulezita vec je ze kola se nechaji zamykat k nosici a nosic k autu taky .
S koly na střeše jezdíme několik let a prozatím nám žádné nespadlo. Máme takové ty laciné držáky, ale snažíme se kola opravdu hodně dobře připevnit, včetně pásků na obě kola a navíc je všechny semkneme dohromady cyklozámkem, a to ne kvůli krádeži, ale kdyby chtělo některé odpadnout. Běžně takto převážíme 4 kola. Auto to tedy hodně brzdí a má velkou spotřebu.