Rád bych si na jaro motorizoval svou horskou Merivu, a tak koukám po dvou variantách...jaký je rozdíl mezi motorem s displejem C961 a C965 a jakou baterii by ste mi kněmu doporučili?Za sezonu najedu tak1500km a vážím cca110kg.
Na jaře jsem si namontoval tento :http://www.elektrokola-michal.cz/kit-evbike-48v... , s displejem C 965, spokojenost, najeto 3000km bez nehody :-) Tento displej umožňuje změnit nastavení přípomoci z původních 3stupňů na 9stupňů, ukazuje i okamžitý výkon ve wattech. Baterii k němu mám 11,6Ah,už se dělá i silnější, 13,45Ah na jaře když jsem ji kupoval, tak tato silnější ještě nebyla. Kupoval jsem to najednou ve výhodném setu:http://www.elektrokola-michal.cz/kit-8fun-750w... ale teď ho mají jen s diplejem C 961. Dojezd záleží na terénu a zátěži, s mými 120kg živé váhy ujedu v kopcích na nabití tak cca 40km, v převážně rovinatém terénu asi 70km,podle rychlosti a mého výkonu do šlapek. Když jsem měl natažený sval,tak jsem zkusil dojezd téměř bez šlapání,jen na ruční plyn a ujel jsem cca 25km.Je dobré vyřešit možnost krátkodobého odpojení motoru při řazení, u klasických brzd je součástí balení brzdy s odpojovačem motoru, ale u hydraulik nelze použít,takže jsem si namontoval tuto jednu páčku jako odpojovač(mám ji vedle brzdové páčky).Lze to řešit i gear senzorem.
Nemate nekdo zkusenost? http://em3ev.com/store/index.php?route=product...
Pokud je to jen trochu možné, snaž se to někde před zakoupením vyzkoušet. V továrním nastavení to jede trochu na můj vkus divně, ale určitě ne špatně. Ovšem po připojení na pc a úpravě softwaru je to naprosto super a oproti původnímu nastavení obrovský rozdíl! Já mám zhruba stejnou váhu a najezdil jsem s tím dosud 4500 km jak na asfaltu, tak i v terénu a nemůžu si tuhle sadu vynachválit. Jediné co mě mrzí je jen to, že jsem tu předělávku neudělal už dřív...Fakt můžu jen doporučit. A baterii samozřejmě s co nejvyšší kapacitou.
Ta úprava přes PC mě také dost vrtá v hlavě,byla by možnost poslat mailem nějaký soubor, kterým bych mohl stávající soubor přepsat?.....ta přípomoc 0-9 lze nastavit asi u obou displejů,nebo se pletu?
No ono bohužel na přeprogramování řídící jednotky je potřeba speciální zařízení:http://www.evbike.cz/Sluzby-a-doplnky... . Takže jedině si to nechat přeprogramovat v nějakém servisu. Osobně o tom taky uvažuju,ono to s tím továrním nastavením jezdí celkem dobře, ale proč to ještě nevylepšit.Např.stupně přípomoci jsou omezené do určitých rychlostí, čili když si nastavím stupeň 1,tak mi motor pomáhá jen asi do 20km/hod.Uživatelsky se dá nastavit omezení do 25km/hod,to není problém zvýšit, ale pak je potřeba volit vyšší stupně přípomoci.Víc by mě vyhovovalo odstupňování podle výkonu motoru.Taky je tam jedna věc,co mi vadí-to je"asistence při tlačení kola"do prudkých nesjízdných kopců,kdy je nutno NEPŘETRŽITĚ držet malé tlačítko na ovladači,což je prakticky dost složité a nepohodlné.A ruční plyn je na tlačení zase dost rychlý i na nejmenší přípomoc.Takže ho chci přeprogramovat,aby na nejmenší přípomoc pomáhal jen do rychlosti cca 6km/hod.,aby se dal použít na pomoc při tlačení prudkých nesjízdných kopců.
Dobrý den,
ano programovatelné to je.
Ne každý tento programovací kabel má.
Kdyby chtěl někdo využít této možnosti a nechat si upravit charakteristiku motoru, tady je seznam cykloservisů které to umí.
http://www.i4wifi.cz/knowledgebase/?CatId=101...
Z toho programu se sice dá vytáhnout soubor s nastavením, který by se potom jen nahrál do dalšího motoru, ale je na to zapotřebí převodník se správně zapojeným konektorem a musí se jednat o shodný motor a baterii. Navíc moje nastavení nemusí sedět každému. Já ještě ušlapu poměrně hodně a tak mám přípomoc nastavenou "jemněji". Zkoušel jsem ruzná nastavení co jsem našel na forech, ale stejně jsem si to nakonec upravil podle sebe.
Můžeš mi sem dát odkaz na nějaká fora z kterých si čerpal.Nemohu na nic konkrétního narazit.Díky.
Moc toho není, ale tohle úplně stačí: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php... a potom výborné slovenské forum: http://teslabike.sk/forums/topic/bafang-bbs-x...
Ja jsem o tomhle motoru dlouho uvazoval. Mel jsem pujcene kolo s timhle motorem od jednho ochotneho zdejsiho clena. Tam nebyl problem, pocit byl dobry ale jednalo se o 20 km. Ale motor se nas muj vkus dost zahrival, nutno ale podotknout ze byly tehdy docela paraky. Minuly vikend mel jeden kamarad na hotelu taky zrovna Meridu MTB 26" s timhle motorem. Mel tam obcas chybovou zpravu a kolo bylo oproti tomu co jsem mel pujcene hlasity projev. Tak jsem to podle Youtubu rozebrali a zjistili ze je to totalne dojebany ten maly ozubeny valecek a od nej castecne i hlavni ozubene kolo, ty silonove byly prekvapive v pohode. Kazdopadne bylo na to najeto kolem 1700 km, Vaha kamarada je neco kolem 110kg vc. zavazadel. Takze pokud nekdo jezdi vic a je tezsi nedoporucuju tenhle motor. Moc velky vykon na nekvalitni material nebo konstrukci (to nedokazu posoudit). Pripadne alespon volit prevodnik 42T ne ten 46T A nepouzivat plyn pri rozjezdech! Prevody budou lehci a motor nebude tolik trpet vyssi torzi. Ovsem diky tomu to poleti tak kolem 45km pri rozumny kadenci. Ja jezdim tak 4500 km rocne a vazim 115kg Tak bych to mel rozebrany tak 3x do roka a zadarmo to taky nebude. Nehlede k tomu ze nahradni dily taky nebudou vecne na trhu, je to cina servisni zazemi nebude zadna slava. Prijde novej model a do dvou let slus. Takze radeji za svy a levne. Pripadne pujdu do Yamahy (dva prevodniky) nebo Bosche Performance rady.
No člověk se na to musí podívat i z hlediska ceny,která je u Bosche/Yamahy dvojnásobná.Takže by tedy měl vydržet dvakrát tak dlouho.Navíc oba dva systémy mají dvě,pro mě dost podstatné nevýhody-jedná se o uzavřený systém,do kterého během dvouleté záruky není radno zasahovat,hrozí ztráta záruky.Takže se smířit min.2roky s debilním rychlostním omezením;než jsem si Bafang pořídil,tak jsem si půjčil po Praze na 2hodiny z půjčovny Bosch a příšerně mě to omezení sralo,na křižovatce jsem se svižně rozjel na těch 25km/hod,abych pak musel dřít sám bez pomoci,v provozu dost na pytel,když je pak člověk pomalý a tvoří překážku rychlejšímu provozu.Boschi bych moc nevěřil,zpracování nic moc a reklamace problém-viz jiná diskuze na tomto fóru.O Yamaze tu nikdo moc nepíše,možná Japonci jsou o třídu lepší.Ale kdo mě zaručí,že pár měsíců po záruce tam něco neodejde?Ta druhá věc,proč nechci Bosch/Yamahu je limit v nutnosti použití originální a dražší baterie s omezenou kapacitou.V dnešní době,kdy i značkové zboží má"časovanou"životnost,prostě záleží na štěstí,jestli člověk narazí na dobrej,nebo mizernej kus.Nedávno mě shořela po 4 letech služby elektrická pila-značková asi za 5000,-Kč(nepřetěžoval jsem ji,prostě najednou zkrat na statoru).Tak si chci koupit neznačkovou za 2500,-a jsem zvědav,jak dlouho vydrží.Prostě pokud na to mám,tak si klidně koupím značkové zboží.Pokud musím počítat každou korunu,tak si koupím neznačkové za polovic a budu pomalu šetřit na další,až odejde.Záruka je stejná-2 roky u značkového i neznačkového.A pak se"děj vůle boží".A ještě jednu výhodu má moje filozofie-kdyby člověku nedejbože tu věc ukradli,tak přece jen přijde o míň.
Jenže to není jen o značkovém a neznačkovém, ale taky o torzním čidle navíc a "mozku", který tu pomoc dávkuje daleko příjemněji. Osobně si myslím, že poměr užitné hodnoty a ceny je u Bafangu horší než u Bosche.
Vše je o přístupu k elektrokolu. Někdo chce vyždímat z motoru maximum, někdo motor potřebuje jen pro lehké nakopnutí, dopomoc při rozjezdu či v kopci. Nejdůležitější je dopomoc, kterou člověk pomůže motoru, správná volba převodů. Yamaha není reklamace, Bosch- ojediněle, pouze po zásahu zákazníkem. Maxdrive od výrobce Bafang zatím nej - kroutící moment a výběr softwaru. Jedinná nevýhoda je speciální rám tudíž když ho chceš, musíš koupit sériové kolo. To se týká ale všech funkčních systémů. A jestli někdo tvrdí že Bafang 8Fun středový je lepší než integrované systémy, tak ať se projede. Pochopí.
Jak jsem psal již výše,než jsem si koupil středový Bafang,tak jsem si z půjčovny půjčil kolo se středovým Boschem.Jelo pěkně,ale jen do 25km/hod.Pak dřina "za svý".Takže na křižovatce se člověk svižně rozjel,aby ho pak stejně všichni předjížděli.Sice se to dá "očipovat",ale pak je problém se zárukou.Takže já jsem z té projížďky na Boschi moc unešenej nebyl.Další mínus je nemožnost použití jiné baterie.A taky nemožnost montáže na své stávající kolo. U Bafangu se mě líbí univerzálnost,možnost použití na své stávající kolo,možnost použití jakékoliv baterie(nutno dodržet jen napětí,na které je motor vyroben),možnost přendat pohon na další kolo(když už mě stávající začne"odcházet",nebo přestane vyhovovat,možnost během záruky odblokovat rychlostní omezení,v neposlední řadě poloviční cena proti Boschi(při montáži na své stávající kolo).
Z jedné vady nelze dělat závěry, rozbít se může cokoliv, ale z ohlasů na tomto foru je většina uživatelů asi spokojena, a to je pro mne důležité.Ten převodník z mémě zuby bude asi pro naši váhovou skupinu lepší volba...Také nechápu proč jste to po 1700km rozebírali, když je na to 2 roky záruka...
Co se týče zahřívání, tak já jsem s ním jezdil v těch nějvětších hicech co letos byly a nezaznamenal jsem nejmenší problém. Motor jsem nijak nešetřil (kopce, rovina, terén i asfalt). V těch vedrech jsem jezdil většinou 50-70 km skoro každý den a s motorem to ani nehlo. Jezdil jsem s ním i při 0° až -1°C a nebyl s tím taky nejmenší problém. Problém byl jen se mnou, protože se už dva týdny dávám dohromady z prochlazení a chřipky :-))
No mě se motor zahříval při delších stoupáních, např.při výjezdu na Brdský hřeben.Ale nebylo to nijak limitující,když jsem prostě jel delší dobu do kopce,tak jsem zastavil a sáhnul na motor.Chce se to naučit jezdit kopce na lehčí převod a držet výkon do 500W.Jestli to má nějakou tepelnou ochranu jsem raději zkoušet nechtěl. Spíš mě omezovala kapacita baterie, těch 11,6Ah/48V je minimum,kdyby byla na jaře v prodeji ta 13,45Ah,tak koupím tu.A taky je škoda,že baterie,resp.nabíjecí konektor snese max.proud 2,5A.Na občasné nabíjení na cestě při obědě v hospodě by se šikla alespoň 4A nabíječka.
ahoj já si nechával dělat přestavbu zde
http://www.ekolo-kolo.cz/kontakt
baterku jsem dal na nosič, 21Ah
dojezdy mám 70km při průměrné rychlosti 38 -42 km/h
vážim 113kg a jezdim mírně kopcovitý terén
oba displeje se dají odblokovat a nastavit na více stupňů či větší rychlost přípomoci, ten dražší má navíc nějaké funkce jako průměrná rychlost, mám ten levnější, řazení skoro nepoužívám jezdim na nejtěžší převod, když řadim tak přimáčknutí brzdy motor odpojí na dostatečnou dobu, aby řetěz přeskočil, motor se nehřeje, ale jezdim od podzimu a mám najeto jen okolo 350 km, baterka na nosiči neni při jízdě znát, v terénu občas zadrnčí, na silnici vůbec,
Zdravím jako naprostý začátečník v oboru elektrokol,
vzhledem k neubývající hmotnosti a přibývajícímu věku jsem se rozhodl elektrifikovat svého treka. Po pár týdnech pročítání všeho možného na webu jsem se rozhodl pro tento pohon, dnes odpoledne jsem ještě narazil na web, kde mně nabídli stejnou značku, ale novinku 1000 W (nj, asi bude dražší) s tím, že s motorem 750 W nemají dobré zkušenosti (onen web patří jednomu z nejstarších dodavatelů elektrokol). Mohu se tedy zeptat majitelů/uživatelů motoru 750 W, jaké jsou jejich zkušenosti?
Dobrý den,
před rokem jsem byl ve stejné situaci jako Vy-vážím 120kg při výšce 196cm a kolena se začínají ozývat.Na jaře jsem koupil středový pohon 48V/750W, najel jsem na něm přes 3000km a ještě nikdy jsem si jízdu na kole tak neužil:-)Spokojenost po všech stránkách-viz můj první příspěvek v této rubrice.Napsal jsem Vám podrobnosti vnitřní poštou.
Petře, moc děkuji za odpověď (zvlášť tu podrobnou v poště), a ostatním také. Ten 1000 W motor jsem také v prodeji nenašel, na stránkách výrobce je. A opravdu je to středový motor v řadě 250 - 350 - 500 - 750 W. Do té prodejny se zajdu zeptat, proč s tím motorem nemají nejlepší zkušenosti (když tady se dočítám opak), a jaké jsou s ním konkrétní problémy.
Je to jednoduché, prodejce těch motoru prodal třeba 50 za rok a polovina z toho byla reklamováná.
Zkušenosti 3 zdejších majitelů rozhodně nic nevypovídá o kvalitě.
Osobně můj kolega ho už dvakrát reklamoval a potřetí už chtěl zpět peníze.
Problém byl v přehřívání a v převodech.
Jen pro upřesnění, diskutujeme tu ještě o motoru 750W a nebo i o jeho slabších variantách?
Pokud umím číst tak řeč je o 750W, ty vidíš něco jiného?
Tak jsem včera trochu sondoval u prodejců,reklamace 750W je trochu větší než u 250W,ale nepřesahuje prý 5%,tak že asi není co řešit.Dost záleží na tom, jak s ním kdo zachází...(rozjezdy a přehazovámí na menší rychlost za chodu)
Jenže jak dlouho ten motor prodávají? Pokud je to krátká doba, tak 5% reklamací nemusí být málo. U dalších se to může projevit za další rok, zvláště pokud nejsou rekordmany v nájezdech kilometrů. Nemám nic proti středovému Bafangu, ale tvrdím, že za 15 tisíc - nebo kolik to stojí - to zrovna levná legrace není. S trošku slušným kolem (15) a akumulátorem (10) je člověk raz dva na 40 tisících. Není lépe si přidat 10 tisíc a koupit něco s Boschem?
Pro mnohé ne jednoduše proto že je to uzavřený systém a další baterie stojí majlant:-)
Dále se nedá použít jen vezení bez šlapání a to mnoha lidem nemusí vyhovovat.
Spacifický rám bez možnosti jej časem vyměnit a když tak za dost draho.
Levněji vyjde jen cyclone ale ten odrazuje svou hlučností a dvěma řetězy.
Jeho výhody jsou ovšem nesporné:-)
Další baterie stojí majlant, ale existuje způsob jak připojit levnejsi baterií třetí strany, to víme oba přece od tvého kamaráda s Boschem. Na plus mínus připojí levnou baterií a ostatní kontakty nechá připojeny na baterii Bosch. Tak se dá ten systém oblbnout. Ale nikomu to nářadím. Ne že pak za mnou někdo přijde a bude chtít zaplatit kolo s Boschem. :-)
Ale jinak máš pravdu, že na stavbu ebiku s plynem je to asi o.k. Tedy pro toho kdo ho chce. Ale dost lidí chce kolo a automatickou pomoc bez nutnosti točit plynem.
Běžný uživatel si to co my asi moc nedovolí:-)
A navíc to může udělat až po záruce jinak mu záruka padne.
Je to ovšem jen ta jedna jediná nevýhoda.
Jinak být zdráv tak mně plyn nechybí.
Horší jsou ty kratší dojezdy.
No já jsem těch nevýhod Bosche napočítal víc, řazeno podle mých osobních priorit:
1.omezení na 25km/hod.
2.omezení na origo baterii-drahá s malou kapacitou
3.nemá"ruční plyn"(sice nejvíc jezdím na"pedelec",ale ten ruční plyn čas od času rád využívám,hodí se i pro případ,kdy člověk nemůže z důvodu zranění/bolesti nohou šlapat(již jsem toto využil,kdy jsem po natažení stehenního svalu mohl kolo zařadit do"rehabilitačního"programu a nohu mohl postupně na kole rozcvičovat)
4.Vyšší cena na pořízení-související s nutností pořídit celé kolo.
5.nemožnost použití na své stávající kolo.
6.nutnost použití speciálního rámu.
Sice bod 1.-2. se dá"nějak"pořešit,ale má to vliv na záruku.
Jo, ještě jsem zapomněl a to bych dal hned na druhé místo-výkon Bosche pouze 250W, což je dost málo pro vyšší a těžší jezdce, se svými 196cm/120kg mě do Brdských kopců těch 750W stačí akorát(navíc mám pocit,že jsem tu v nějakém jiném vláknu řešící prasklý rám a neuznanou záruku u Bosche četl,že je právě pro vyšší jezdce dost problém sehnat Bosch s dostatečně velkým rámem).Ten Bosch je prostě pro průměrného jezdce,my"nadprůměrní"vzrůstem potřebujeme možnost většího rámu a vyššího výkonu,který do kopce opravdu pomůže a ne jen "šolichá".
Bosch už je i 400W nominál.
Stačil by ti klidně Bosch. Jen bys holt do kopce jezdil na lehčí převody a pomaleji.
Jo,asi stačil,ale stačí mě i Bafang :-)
Zkus si pročíst i tuhle diskuzi, pokud jsi to ještě nečetl: http://teslabike.sk/forums/topic/stredovy-pohon...
Dobrý den,
Já užívám také 750W středový motor, já osobně ho mám od společnosti EVBIKE.
Na motor si nemůžu stěžovat, v létě v terénu když jezdím na hory a i teď přes zimu jsem s ním jezdil do práce. http://www.evbike.cz/
Mám k němu jejich EVBIKE baterku 9Ah a krásně stačí. Tuto sestavu mohu vřele každému doporučit.
Zdravim,
můžeš jsem dát adresu českého webu kde ten 1000w nabízejí.Já jsem zatím na žádný nenarazil...
Tak za mě ten motor můžu fakt jen doporučit. Mám na něm nalítáno 5k km bez jediného problému a to jej teda nešetřím. Ten 1000W jsem nikde neviděl, ale můžu potvrdit, že 750W má fakt dostatečnou sílu i výdrž. Já jezdím trasy 50-90 km a ještě jsem s prázdnou baterií (Samsung 48V/11,6 Ah) nedojel. Nemůžu to srovnat s Boshem a podobnými, protože jsem na nich nejel...ale fakt ani nemám potřebu hledat něco jiného. Jediné co mě mrzí je to, že jsem ten motor nekoupil už dřív..:-)
Tak dnes mi konečně dorazil domů,namontuji ho až se trochu oteplí.Myslíte že už mám akumulátor dobít na plnou hodnotu, a nebo mám počkat až na "jaro"...
Super, gratuluji :-)Já na to vloni čekal skoro dva měsíce,protože Šikulové v Tišnově nestíhali montovat baterky.Osobně bych tu baterku honem nedobíjel, vyzkoušej ji zapnout a zmáčknout to tlačítko na ty kontrolní LED, co ukazují nabití.Pokud aspoň dvě zelený svítěj(mě když přišla,tak svítily všechny),tak to na skladování stačí.Jak jsem se tady dozvěděl, tak není pro skladování úplně nejlepší naplno dobitá baterka, optimální je prý kolem 70%.Takže já jsem teď před zimní odstávkou po úplném dobití nechal trošku vybít (48V má max dobíjecí napětí.54,6,při kterém proběhne balancování,tak jsem pak vybil na cca 52V) a nechal baterku v chladnu "spát" zimním spánkem :-)
Já jsem ji proměřil a má jen 27V?
A měřil jsi ji zapnutou ? To tlačítko na zapnutí musí být stlačené a svítit modře. Ono i při vypnutém tlačítku se dá naměřit nějaké malé napětí, ale plné napětí je při zapnutém tlačítku.
To mě nenapadlo, 53V OK...Díky za radu...Přidával si tam třetí maticový nýt, nebo baterie drží dostatečně?
Jo, tak to je v pohodě :-) Ten nýt jsem nepřidělával, protože jsem si to montoval sám"na koleně" a bohužel nedisponuji tou nýtovačkou(pravda,ani jsem nechtěl,aby se vrtalo do pěkného nového hliníkového rámu),tak jsem udělal z plechu objímku,podložil ji kouskem staré duše,aby to pěkně drželo a rám se neodřel.Jen tou objímkou jsem prostrčil M5 šroub,takže čumí nahoru a tu lyžinu jsem přitáhnul matičkou.Ale tady bacha:mezi lyžinou a baterkou není žádný prostor,takže se mě stalo,že mě ten šroub trošku přečníval a při zasouvání baterie do lyžiny zrovna v místě toho šroubu byla"záruční"přelepka,která se o ten šroub strhnula:-( Takže pokud si chceš taky dělat objímku,tak bacha,aby vršek toho šroubu nepřečníval.Asi ty dva šrouby na flašku můžou stačit,ale chtěl jsem mít jistotu a ta objímka z"poctivýho"plechu mi přišla v pohodě.Ale na tu"past"v podobě nálepky s nápisem"V případě poškození zaniká záruka"umístěnou přesně v místě třetího šroubu,na tu jsem nepomyslel.
Tak dnes jsem ho konečně namontoval, ale mám na středu místo jen na jednu matku.Je třeba tředovou mufnu zbrousit, a nebo stačí zalepit matku, jak píšou v návodu.
Hmm, to nevím, mě se tam vešly matky obě. Nevím, jestli má někdo s tímto zkušenost?můžeš zkusit zakápnout barvou, ale průběžně kontrolovat a asi by bylo lepší s sebou vozit klíč, kdyby se to na cestě povolilo...
Dobrý den,
pokud se Vám tam nevejdou 2 matky, tak postačí ta jedna ale dát tam lepidlo na závity jak se píše v manuálu. Lepidlo na závity funguje skvěle. Samozřejmě bude praktické jednou za čas to zkontrolovat.
Doma mám modré LOCK AN302-43 2000-7000 mPa-s.Bude vyhovovat?Moc se v tom nevyznám...
Tak počasí se dnes povedlo, a tak jsem konečně najel prvních 45 testovacích kilometrů.Jsem úplně unešen,ani jsem nečekal, že to bude taková"bomba".Jezdil jsem většinou po asfaltu okresních cest,bez delších stoupání,a tak mi na displeji ubyla jen jedna čárka.Jedinou chybu na kterou jsem přišel je, že mi plně nefunguju můj cyklocomputer ROX 6.0.Asi se vzájemně ruší.Nemá někdo typ, jak je odrušit?
Taky mě to rušilo Roxe, tak jsem jej přestěhoval na levou stranu od displeje a přestalo to. Ale i tak pokud mám někdy tepák, tak mám občas výpadky, jakoby to snižovalo výkon vysílače.
Jestli Ti taky nenabízeli nějaký nábojový motor a jen haněli střeďák.
Nee, byl to opravdu střeďák, http://www.szbaf.com/en/components/component... Jen mně vrtá hlavou, proč mně doporučují nevyzkoušenou novinku, když o motoru ze stejné řady tvrdí, že s ním nemají nejlepší zkušenosti...
Kdyby měl někdo zájem http://www.nakole.cz/bazar/2795-programovaci...
Jelikož ve vlákně o baterkách se mě ozval jen majitel ciklonu, tak bych se Vás majitelů bbs2 25a chtěl zeptat, zda můžu napřímo připojit 13s lipo baterku. Nerad bych si to tím odkouřil( určitě to bude dost jiskřit), ale zas bych je rád využil, když je tu mám. Dík
Kolego je úplně lhostéjné kdo jaký má motor, nějaký vypínač by jsi měl mit.
Jinak to smozřejmě při zapojení jiskřit bude.
Já jen doplním, že se to dá řešit i plnícím obvodem. To je speciálmní obvod, jehož odpor se snižuje tak, jak se vyrovnává napětí. Dá se to nahradit i obyč odporem, ikdyž to není dokonalé, tak to udělalo svoji službu. Taky s mosfet spínačem mi to nejiskří. Ale pamatuju, jak jsem tohle před mnoha lety neřešil a ve vypínači lupalo, jak tam přelítla jiskra atp. Když už bez opatření, tak jako spínač zvolit jistič, jelikož ten má rozbíječ jisker. Ano je to velký jako prase, ale většinou se to k baterce vejde.
Jj právě přes vedlejšák s odporem to udělám, jen nwm kolikátku odpor tam prdnout zkusim 20 a budu snižovat.
Přece jenom jsou to Gensaceky tak to dáva mrdy ampíky :-D I když vrťásek už nemůže, první test na kole super!
Naladil bych to tak na 2s plnění. Déle je otrava čekat. :) Každopádně cokoli kolem sekundy bude daleko lepší než zkrat. Já nakonec raději koupil plnící obvod. Najdeš ho na linergy.de nebo tak nějak.
No středový Bafang lze zapínat(aktivovat) elektronicky pomocí toho tlačítka na "joysticku" ON/OFF, čili když k němu připojíš baterku,tak ho pak stejně musíš ještě tím tlačítkem zapnout.Takže při zapojení baterie je v klidovém stavu,tak tam žádný proudy netečou, tak si myslím, že by nic jiskřit nemělo. A zase stejným tlačítkem ho i vypneš(deaktivuješ).On se stejně při asi 5.minutách nečinnosti vypne sám. Já mám sice na baterce ještě vypínač, ten po skončení jízdy vypínám,ale myslím, že je to jen "pro sichr",že by tam ten vypínač pro běžný provoz úplně nutný nebyl..
Jiskřit to bude určitě a tím že se dá zapínat bafang z displeje tomu moc nepomůže, páč to dostane mrdu, když se to připojí. Zkusím ten odpor ;-) u vrťasu to funguje tak proč by ne tu.
Aha,tak to je to oč tu běží,nabíjení kondíků při zapínání.Je fakt,že ta baterka do rámu "Kinte"od Šikuly dává i při vypnutém vypínači na výstupu nějaké menší napětí,ale prakticky žádný proud.Takže je možné,že je to kvůli tomu,že má v sobě nějaký ten plnící obvod.Něco takového by bylo potřeba k nabíječce na notebook,tak při zastrčení do zásuvky pěkně prskne,už se mě stalo,že i vyhodila jistič...
To že po pripojení baterie to zaiskrí je bežná vec. proste kondenzátory sa musia nabiť. nieje to závada či niečo čo by bolo treba riešiť
Problém je opalování kontaktu. A kdo ví co se dalšího muže stát při plnění kondiku proudem na hranici zkratu.
Chtěl bych se zeptat.Pokud koupím středový bafang 750W je dostatečna delka kabelu k baterii pokud baterie bude v nosiči ? Nebo je třeba jestě dokoupit prodlužovací kabel ?
Mam obavy protože to je už o dost dál než bežně v rámu.Dik
Při prohlížení webu s cílem se dovědět víc o pohonu BBS02 jsem narazil na zajímavý článek, třeba někomu pomůže při přemýšlení o doplnění kola elektropohonem:
https://www.electricbike.com/bafang-bbso2-750w...
Panove tak sem to konecne sestavil !Prve sem cely to težký kolo vytahl před barak že jen tak otestuju nakonec to skončilo všemožným ježdenim a navštevama a ježdenim při setmění .Reknu vam behem stavby jsem mel všeljake pocity neskutečna drbačka ale o to lepší je prostě jak to dava tu energii.je to dokonalost apředčilo to všechna ma očekávaní.Uplně jsem z toho natěšený .Ujel sem 32 km jen tak a citím sem že sem ujel tak 3 :D Ten pocit z jizdy je opravdu droga a ten motor už na 1 připomoc dava solidni zaskuby energie . 2 je už na rovinky rychlou jizdou a 3 je tak do kopců .Na displey C10 4 - 5 připomoc je masakr.Mam 15,4 Ah (samsung 22 P -baterku od šikuly co mne velice zarazilo že ikdyž sem to ujel na 1-2 připomoc neubyla ani čarka z 10 .Je to zvlaštní je to k neutahaní .Na to se chci zeptat .Zase na druhou stranu je to nova baterie (žadna čína).Motor nejde skoro slyšet a vubec se nezahřival.Odpor motoru bez asistence je stejný jako s klikama (dozadu ma cvrk).
takže mam takove tušení že ta baterie ma sakra velkou kapacitu .Po tech 32 km sem ji dal nabijet a ono se to vyplo nabijení po necelé hodině ! tusíš sem na tom neujel ani prd co by se na tom dalo ujet .No uvidíme budu muset zkusit delší výlet.Když jsem ji koupil projistotu sem ji nabil a to trvalo snad 5 hodin ale po dnešním řadění jde vidět že jsem ji vubec neubral a proto mi neubyla ani čarka.4-5 asistenci sem ani nevyužival jen vyzkoušel takže to na ty nizke asistence žere malo .Nechapu tedy že nekdo říka že se na tom dá dojet 45 km a tak a to mám 103 kg a kolo važí snad 28 kg .Nevim co bych musel udělat abych tu baterii vubec vybil .Jedině jezdit velký stoupání na 4 assistenci ale obyčejné ježdení 1-2 s tím se snad dá dojet 100 km bez problemu .
Záleží na tom, jak si ulevuješ.Já jsem nejvíce vkuse ujel 65km a z mé 13,5Ah baterie ubyla asi tak poloviva, ale fakt jsem se neflákal.
Ono záleží nejen na tom jak si ulevuješ, ale i na profilu ujeté trati - já jsem (sice na středovém pohonu Shimano s baterií 11,6 Ah) ujel v kuse po rovině s převýšením cca 200 m celkem 145 km a ještě 10 mi podle počítače zbývalo. Jindy jsem však jel v kopcích jenom 56 km ale s převýšením přes 1200 m a zbývalo mi jen 30 km.
Vzdy je otazka prumerne rychlosti:) Pokud pojedete s prumerem nad 30km/h, tak energie utika docele rychle:) Ale na prumer 25km/h staci o hodne mene:)
Pruměrna byla 19 km/h ale zadne dlouhe kopce jsem nejel .Na tachošu 32 km a doma se baterka nabila snad za pul hodky a ja uplně v shoku .Po přijezdu jsem mel plný počet . Ale mam takový malý -velky problem . Ta C10 vypada výborne ale taky to vypada jako že ma hodně problemu .Pokud to je jí.Nejde mi přepinat assistence a kola jsou 28 a nejde to přahodit .Dival jsem se na net na manual a na videa a tam to jde.Ja tam mam 25km/h a nehnu stím nijak .Takže nakonec se mi dopřalo co jsem si přal plně legalni kolo s fixní max asistencí 25km/h :D Uvazuji že si koupím C965 abych mohl jezdit a tento jim pošlu na opravu .Pokud to je vubec ním .Ale jinak se dá jezdit luxusně i bez toho a zjistil jsem to az po přijezdu.
Co se týče jestli jsem makal nebo ne řeknu že sem makal tak jako jsem jezdil normalne ale tolik jsem netlačil do pedalů .Akceleračni pačku jsem na kolo ani nedaval..Na křižovatkach jsem jako novaček daval bud zadnou asistenci nebo max 1 protože kolo je kapanek nevyzpytatelne a reaguje na otačení pedalu. Stačilo mi doma zmacnout - walk v pokoji a kolo mi malem vyletelo z okna :D
Dnes 55 km včetne množstvi prudkých lesnich kopcu . Ubytek 2 čárky z 10 vetsinou asistence 2rovina 3(na kopce ) vyjmecne 4-5 kdyžs em blbnul .Ujel sem to co by smrtelník neujel .To se pozna když jedete dolu a ludě tlačí kola .Je to uzasna zkušenost.Motor zažil chvilema po velkych kopcich byl už teplý ale rychle chladne .Zadnou hlašku mi to ale nehodilo.Uzasne je jak je ten bafang potichy.To nejde slyšet je to na urovni hluku pneumatiky.I ty ho prehluší.
Kolego, již před lety jsme se sjednotili v názoru, že není větší duchařina, než se bavit o dojezdech. Výsledkem bylo, že jsme diskutovali o spotřebě na jeden ujetý kilometr - Wh/km.
Zkus své zkušenosti objektivizovat a přepočítat na Wh/km.
Obávám se že bez kvalitního měření to neudělá.
Na tohle je cycleanalyst vynikající zařízení, bohužel cena okolo 5tis. Kč není moc přiznivá:-)
Ja ho kdysi koupil nový za 3400Kč a jsem sním spokojen. Nemít ho tak jako bych jel po slepu.
Co nevidět budu testovat svou stavbu s magic tak jsem zvědav jaké budou spotřeby.
jak cycleanalyst funguje, co a jakým způsobem měří? Jak změří energii dodanou cyklistou? Změřit elektrickou energii dodanou z baterie a spotřebovanou motorem není velký problém. Hodnotit dojezd aniž by byl znám poměr energie dodané fyzickým výkonem cyklisty a energie čerpané z baterie je prakticky nemožné. Pokud pojedu tak, že motor zapnu jen v nejobtížnějším okamžiku a zbytek cesty pojedu bez motoru, ujedu nesrovnatelně víc než pokud budu motor využívat i při sebemenším stoupání nebo pokud budu jeho sílu používat k dosažení maximální rychlosti po rovině.
Jn to se neda řadně spočítat ale mnozství kopcu co jsem projel bylo extremni.Vlastně furt sem někde slapal do kopcu a pak je sjiždel.Baterie se tentokrat nabijela 3h a 15 minut.Ale přijel jsem a z 10 čarek ubyly jen 2 .No ja jenom že se tady řešily dojezdy a myslím že za 25 km seaspon ta 15.4 ah baterka neda vybit.To bych musel jet snad kolmo vzhuru.Horši by bylo jet někde neustale do kopcu 40 km .No ja myslím že to bude hodně o kopcích a asistenci.Vaha taky uděla svoje ale myslím že není až tak duležita jako množství tuhých prudkých kopcu v kterých bez motoru vetšina lidí radši tlačí.Uvidíme dneska jedu zase na výlet ale jednou si skusím kolik ujedu max km.Ja jen naražim na to že jak víte tak dojezdova vzdalenost se tady v poslední době dostala do bodu ze že dávala pocit že je třeba 22Ah baterka nato abych ujel 45 km.
Když ja mluvim o dojezde, vždy mluvim o nejmensim dojezde při největší pripomoci (tech 750-900W), u vas vždy stupeň 5, +plyn pokud ho mate. Prumer musi byt nad 35km/h.
Zkuste to projet, nejlepe po silnici, uvidíte jestli to bude o hodne vic nez 25km:)) (odhadem -jen 40km) Pozor, tenhle způsob jizdy je spatny i na baterku, i na motor:))
Battle-Cruiser
Tak to došlo k nedorozumnění :P
Dnes jsem ujel dalších 40km ale myslím bežne připomoci .Nebojím se jet i na 3 pripomo. 1 Pripomoc mě už nestačí na vyšší rychlost ale je stale použitelná na male rychlosti.Idelal 2-3 .Ale take jsem nejakou dobu fičel na 4 a 5 ale jelikož baterie je nová a píšou u ní že se nema první 3 cikly zatězovat užival jsem si jen chvilku .Ale to jako věřím valit to furt na max jestě s páčkou tomu bych veřil že ten dojezd nebude žaden extrem a jestě pruměrka 35 :D
Jinač obyčejna jízda kdy motor na 3 se zapne a hned vypne a drží mne nad cc 15 -20 km - Na 4 - 30 km nechci dělat fantaskní pseudo odhady ale muj odhad je v pohodě takto 100 km bezný terén .Problem je že nemužu nikde jet 100km do dálky ale jen 50 a 50 zpet ,ale tim by se rozšíril muj rozsah pusobnosti okolo města. Jednoho krásneho bezdeštného dne udělam ukazku relaného dojezdu bafang 750w a 15.4 ah,ale ted už to nedam všechno je v pračce :P
Ja taki mam rad delší vylety, hodne krat jezdil jsem i 50, i 100, i par krat 150km na jednu baterku:)
Ted jiz druhi motor BBS02 nefunkcni:( Treti kupovat nebudu.
Tak jezdim na jednom QQ100. 40 km/h po rovince jede, ale je docela teply:)
Kde bydlite? Pokud není daleko od Kladna, muzeme jet na vylet:)
Ja jsem z opavy a to kolo je houbařský expres tusiš ani nejezdím tak výlety jako spíše přimo za něčím.Ridičak se mi nechce dělat
1 . nejsem příznivcem ani fandou automobilismu(nebo jak to nazvat)
2. nechci se učit a delat zkoušky na něco co může jezdit jen podle jedný lajny a nikdy to nevjede na chodník :P
Co kdybys koupil nějaký jiný motor, ne potřetí tu Čínu? Ovšem středových motorů které lze montovat dodatečně na jakékoli kolo mnoho na trhu pokud vím není. Smiř se s tím, že je prakticky vyloučené mít kolo které dáš dohromady z levných částí (třeba jak píseš v jiném tématu kolo kolem 10 kg za cenu kolem 5000 Kč). A ještě umožní dosahovat průměrné rychlosti 30 km/h a baterka vydrží víc než na nějakých 20 km. Kdyby to bylo možné, tak na takových kolech bude jezdit hodně lidí.
Ja ten QQ100 koupil ještě před tim, jak prestal fungovat první BBS-02, a postavil na nem kolo (kolo 3500) s baterkou (2000kc) a motorem (5000kc), které jelo 35km/h po rovince a vazilo 14kg. Tak levne a rychle kolo lze udelat:))
Ten QQ100 ma jiz najeto asi 5000km, coz je pomerne dobře:)
Druhi BBS-02 mel zdarma po zaruke. A ted jiz stredovy pohon ne budu kupovat:)
No doufam že mne nepotka stejny osud jako tebe .Kdyby ten bafang byl spolehlivý z dlouhodobeho hledaiska byla by to paráda.Zase na druhou stranu musis uznat že jsi je nejspíš dost přetěžoval.Možna že by vydžely více kdyby po pár stovek kilometru prošly nejakou rozborkou,vyčištění a dana nová vazelina.Očividně je nutné po těch 1000 km něco udělat než dál jezdit a čekat až se to vysype.Nejlepší variantou by bylo bud to davat do servisu nebo co se týče mazaní si myslím zručný kutil zvladne to same jako servisak.Aspon to mazaní,čišteni a rozebíraní.Ale škoda že ten system není proste uzavřený a nemůže jet večně.Někdo se do něj musí raz za čas podívat.Ja ho nejspíš rozeberu .Napoprve to bude počítam záděr ale pak jak člověk už ví jak to skladat to bude brnkačka.Na ocelové ozubene kola si objednám black moly grease
http://www.millersoils.cz/hi-mol-grease1?c=116
https://www.youtube.com/watch?v=khW5l-FdPU0
Zatim jsem ale ujel necelých 200 km a system se zda být ok ,ale brzo udělal rozborku.Nebudu čekat než se to tam vychechlá s tou bilou vazelinou a začnu slyšet nejaky zvuky. pak to otevřu (nebo servisak)a zjistíš ze to je v prd.. :D
Podle toho to Battle-Cruiser píše bych tipoval že máš pravdu a on pohonnou jednotku zatěžoval na hranici technických možností nebo i nad ní.
Mas pravdu. Na prvnim motoru zatezoval docela hodne, asi 600W primer. Pak na druhi asi 400W, ale dopadlo to jeste horsi, jen 7000km i po jedne oprave.
Ale pokud bych chtel zatezovat motor jen 300W, hned bych sel do QQ100, jak ja mam ted. Uspora asi 1-2kg, lepe rozlozena vaha, o hodne levnejsi provoz, ale jiste mensi rychlost a horsi jizda do kopce.
Za 1000 km vymenit vazelinu je skvely napad. Ale podle me delat servis kazdy mesic je ho hrozna strata casu a penez.
No ja jako nemyslim přesne po nějakých intervalech,ale po určité době .Tak jako třeba ja mám vidlu marzocchi 888 CR a také jsem po 2 letech ji celou rozebral a hodil si tam vlastní olej od motorexu .A maka líp než s originalním.Tlumič také dávam dovnitřbud motorex ale přesel jsem na čistý 100% silikon.Tak bud to budu posilat do servisů anebo si to budu dělat sám.Ten tlumič na rb díky tomu že mu jednou za čas vyleju olej a stříknu stříkačkou nový už beha jako novej okolo 5 let.Mazaní prostě prodlužuje životnost.To same řetěz když mám chut tak ho sjedu kartačkem s cyklostarem omyju od bordela a namažu .Sice to nezabraní vytahaní ale setřím zuby převodníků.Ten bafang podle mne prostě potřebuje nejaký čištění a pokud s emi to nechce poslat aby se v tom někdo hrabal (a zaroven jezdit vlastní silou) budu to muset udlěat sám nebo se prostě pose..ta plastová převodovka nebo spíš ty silonové kolečka vypadají že nebudou tak zdrojem problemů a dokonce jsem je videl a dají se sehnat relativně levně na aliexpres ,ale ty ozubené kola si podle mě žadají pravidelnou udžbu .Tam se to o sebe tře jak svina a časem to tam musí vypadat jako hodně znečištěný řetěz.Ale buhví co tam ted bafang dává jelikož ty videa toho šilence opravaře bafangu jsou poměrně staršího data takže tam může davat za tu dobu i molybdenovou vazelinu,ale řek bych že tam bude vetší množství bíle . No pak udělám sam rozborku (nemam jestě segerovky)a zatím mam jen zelenou lepkavou vazelinu od motorexu která je dobra spíš na středy,ložiska a hlavko.Tím ale nechci proti tobě nějak narážet ono by ten bafang měl vydžet a když nevydží má sí odpustit 5 přípomoc nebo v nejhorším 4 a pak nebude tolik připadů vylomených zubu atd .
Pokud kolo o kterém zde píšeš mělo skutečně 14 kg, je těžko představitelné že by to kolo na kterém jsi to postavil stálo 3500 Kč, protože by muselo vážit 10 kg. A asi mělo pevnou přední vidlici, ráfkové brzdy atd., a je tedy nesrovnatelné s koly o nichž se zde diskutuje. Kolo na kterém jsi ke mně přijel vážilo 17 kg a když jsem ho viděl, nikdy bych na něj nesedl. Nízká hmotnost za každou cenu podle mého názoru nemá smysl.
To kolo vazilo 9.5kg:) Stalo me 3500kc. Melo jeden prevod a vecky.
Pokud bych bylo v me velikosti L-XL, jezdil bych ne nem dal:) Jinak to vyskousel ze to funguje a prodal.
Tohle kolo na obrázku je dobré tak pro jízdu ve zcela rovinatém terénu po silnici s kvalitním povrchem. Kolo s jediným (a dost těžkým) převodem je naprosto odlišné od toho co si většina zájemců o elektrokolo přeje. Může sice opravdu vážit 14 kg, ovšem za cenu naprosté nedostatečnosti prvků které jsou brány jako standard, tedy například více převodů, odpružená přední vidlice, kvalitní brzdy, atd.
Je to silnicni elektrokolo:) Při jizde po silnice 1 prevod staci! Po rovince to jede 35km/h, s kopce az 60km/h, ale slapat jiz jsem nestihal od 45km/h (ale takových kopcu, kde bych na tom kole chtěl jet vice nez 45km/h je jeden na 10km cesty). Do kopce to jede 25km/h.
To je skoro jedine kolo na trhu za 12000kc, na kterem cyklista muze projet 25-30km za 1 hodinu, a přitom slapat jen 150W. Je to pravda?:))
Každý stavi to kolo, které chce:))
Cycle Analyst V3 je určitě zajímavé zařízení, musím si z netu stáhnout a prostudovat manuál. Bohužel v mnohém jeho použitelnost závisí na možnostech připojení ke konkrétnímu elektropohonu, respektive k řídicí jednotce.
tak jsem dnes otevřel projistotu boční kryt od ev bike bafang 750w a co tam vidím na 90 % to je molybdenova vazelina .Ujeto cc 270 km ale není tam žadna nečistota natož aby to bylo jakože nasucho atd.Jemna černa vazelina se specifickýcm zapachem ,ale na muj vkus bych tam trochu přidal.Napaplal jsem co bylo na stranach kotouče zpatky mezi zuby a timto to je pro mne uzavřene jako že tam aspon vazelina je a jen tak se nevypaři.Přesto to chce doplnovat a pročistit,ale po 270 km to je ok .
Taky jsem provedl kontrolu a vše vypadá v pohodě. Při pokusu otevření i z druhé strany jsem narazil na gumovou krytku kterou jsem nechtěl poškodit. Máš jí tam taky. Když jsem to hledal na netu tak ji tam nikdo neměl.
take jsem ji hledal ale buda asi prisátá na tom plastovem krytu asi tam je prilepena nebo co a rozhodne jsem ji nemel v rukach byla jen na krytu .Te vazeliny bych tam ale podle mne přidal protože to vypada že se to tahá smerem ven do středu kotouče,ale ten system vypada fakt jako uzavřená masinka .dneska jsem ujel na 15.4 ah a asistence 2-3 chvilkama 4 jako turbo nakop 78.5 km! a ubyly mi dvě čárky z 10! Ale prdel mě bolí jako bych dostal karabačem.Muj rekor.aspon vím co to ujede a 100km je zcela realných pokud nepojedu mraky kopců . Male kopce jsem jel na velký převod assistence 2 .Je to sice pomalý výjezd ale nežere to tak baterku
Problém s vazelinou je ne v spine s venku, ale v tom, ze ta bila vazelina se stava černým brousevem. Pokud budete jezdit pomalu, tak motor nikde nepřehřeje, a vazelina bude v pohodě.
Oni tam už tu bílou asi nedavaj je to molybdenova černá .Osobne tipuju jednou za 1000km (to nespojuj s tím že to je v navodu) ale sorry ujel sem uz přes 300 km a je to dost natož 1000 km .No a po 1000km at se to nenatahuje bych to teda aspon já cely rozdelal a tu vazelinu okolo tech ocelovych kolecek komplet vymenil za novou a zadelal .Rozdělaní te osy bude nutné a zasadní protože bez toho se tam dá max vazelina doplnovat ale nikdy to nebude možne pročistit .Je to i z druhe strany tech zubů musí to celý ven :P Otazka kdy.Určitě bude měřítko najeté km .1000Km nenajedu kurna ani do konce roka to budu mít z hýždí dva melouny.Podle video navodu to není nic sileně složiteho.
https://www.youtube.com/watch?v=9hEUzSa7Er0
Sice se mu trepu ruce jak staré babce,ale je to docela přehledný postup rozebíraní
Včera bez 2km 90 km a nedošel jsem pod pulku baterky.Množství 12 stupnových kopců ale ty dávam na asistenci 2.Cestou zpět jsem jel celou na ssistenci 3 Na 15.4 ah baterku s asistenci 2 vyjety všechny kopc.Sice pomalu ale jistě.dojez takto odhaduju opravdu hodně přes 100km.Chce to ale kvalitní pohodlné sedlo :P
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli má tento motor torzní snímač, chci ho koupit na https://www.aliexpress.com/item/48V750W-8FUN...
a provozovat ho na 12s lipol
Díky za rady
Pravdepodobne, torzni snimac nemá, 12S je fajn.
Na 2 BBS-02, který jsem mel, torzni snimac ne byl, 12s Lipol slo pouzit.
Chtěl bych se podělit .našel jsem stránku kde se dají /nejspíš) koupit vetšinu náhradních dílu na bbs 02
http://www.greenbikekit.com/accessories/bafang...
http://www.greenbikekit.com/accessories/bafang...
Včetně všech ruzných dílů,ložisek co jsou v motoru .