Tak jsem si objednal ty blatníky MiBo. Dopředu dám nejprve lízátko. Dám sem pak foto zadního blatníku se světlem.
Už mi visí kolobka ve sklepě na stěně, už má nový domov :-)
A co přední světlo? Stačí čelovka?
Jaké máte přední nosiče, když už vyrazím utrácet?
Prosím Tě co Ne? Jen čelovka ne nebo přední nosič ne?
Tyjo... tys mi to téma teda roztočil! Třista příspěvků už přešvihnutých... a já tu koloběžku ještě furt nemám. :-)
To víme už od tvého nákupu leháče, že ty rozvažuješ 5x než něco pořídíš :o)))
pás do výkopů - myslíš něco takovýho ?
http://www.marbol.cz/folie-do-vykopu...
i když tohle bude asi dost slabý na blatník ... :-)
Tenké to je, viděl jsem daleko silnější, skoro 0,5-1 mm. Na jednu stranu by to nahradil pásek dlouhý přes 20cm z pet láhve.
známka punku ? :-)
http://www.velorama.cz/punkove-kolobezkove...
To je přesně ono! A obchod kam se nedostanu...
prej je to "coroplast" - tady http://www.dpmodel.com/stranky/eshop/index.php... něco maj
a možná by vědel i Jirka Hebeda nebo Nink, kde k tomu přijít líp a jednodušejš
a myslím si, že i s Láďo Blahou z Veloramy se dá domluvit ...
přeci jenom nemáš nějakou koloběžkovou specialitu, aby se na ní muselo "šít" něco extra
Blatníky jsem namontoval
Ten přední je podle mého gusta nedostatečný. Nedal by se koupit stejný, jako je ten zadní? Tyhle černé blatníky se také dají pěkně za tepla tvarovat a svařovat. I z toho zadního by se dal vyrobit přední.
Koupil jsem sadu, ale zatím je na to startovní okopávání vhodnější toto lízátko. Ještě to sundám asi dvakrát. Poprvé pro umístění zadního světla a asi i podruhé pro doplnění o petláhvové prodloužení.
Jen mi začíná vrtat hlavou ten přední nosič, když má vidlice jen spodní očko pro blatník.
a nedělal se nějaký malý nosič, který se přidělával na čepy, na kterých jsou véčka?
Viděl jsem něco s nosností 7kg na skládacích kolech. Čekal bych tu nosnost větší. Jen by mě zajímal ten zdroj tvrdé gumy :-D
Viděl jsem nějaký nosič nad přední 20" kolo na facebooku Velorama. Otázka je, jak moc pak člověk může předkopávat. :) Ale u koloběžky asi stejně jediná možnost.
Mrkni na tohle, jestli by se nehodilo ...
http://eshop.velorama.cz/skladaci-kola/eshop/23...
To okopávání toho nosiče by se asi nekonalo, protože to podle fota dodržuje obrys vidlice. Ještě najít nějakou obdobu gumycuků na připevnění batohu a vyřešeny problémy s drobným nákladem.
Je otázka, jestli by byl problém u nosiče s bočními taškami, který jsem měl původně na mysli. Nicméně to, co jsem našel, tak je myslím super, že to je prý pro koloběžku s jakkoli velkým kolem. Na pár drobností asi fajn. Blatník ano buď plnohodnotný a nebo něco přidělat přímo pod ten nosič a ať to má přesah. :)
Tak jsem si uvědomil, že pokud budu cokoliv takto vozit před řídítky, tak budu muset sundat lízátko a nasadit přední blatník. Jinak bude náklad blatníkem taky.
Houbeles, lízátko nechám, přidělám blatník aj s bočníma nosičama, přičemž na jedném budu vozit rybářské sedátko, ať si možu cestů odpočinút :-D
Jinak nejdelší pet prodloužení jde pořídit z 2,5l láhve pepsi, fakt to má 20 cm ta rovná část.
Tak kromě veloramy má podobný zhruba za pětikili i AUTHOR ACR-30
http://www.vseprokolo.cz/nosic-predni-author...
nebo obdoba na oblíbeném https://ekolo.cz/-d102 ...
Taky zajímavé na bmx řídítka
http://www.retrocyklo.cz/-nosice-predni/660...
Takový oěkný plechový jsem na kolobce měl i na předním kole. Při třetím sjezdu z obrubníku se utrhl. Pravda, je to na 12", tam je vše fyzicky menší a ten bletník aby byl účinný, musí končit hodně dole.
Tak jsem vyrobil nejprve testovací maketu z krabice od mléka (vypadalo to božsky, škoda, že jsem to nevyfotil) a posléze funkční díl z tvrdé gumy. Lízátko musí dole končit nejlépe v úrovni spodní plochy stupátka. Když zasahuje níže, má tendenci se zachytávat za nerovnosti a obrubníky, když končí výše, může při průjezdu kaluží cákat na boty.
Bohužel, lepší obrázek nemám...
Nyní to světlo a pet úprava
Nech ti to toho moc mluvit, ale to zadní světlo se ti uklepe....
Tak jsem měl teď večer první 1500m dlouhou jízdu po městě :-D Boleli mě hýžďové svaly a vzpřimovače trupu. Nohy jsem měnil po zastavení, protože za jízdy to prostě nešlo. Natož podle návodů vyměnit poskočením...
Stoupání jsem tlačil, zvládal jsem jen ty "plynulé" nakloněné roviny. Objížděli mě gumováním protějšího chodníku :-D Takový jsem měl dynamický projev...
Naučit se měnit nohy všemi technikami a s jistotou chce čas, jako všechno. Asi dobře začít tím jednodušším, takže vytočením přes špičku nebo patu, abys udělal místo pro nástup druhé nohy. Výměna časem taky přijde. :)
Já jsem zezačátku přeskočením zbytečně létal, odrážel se tak, že jsem vyhazoval zadkem nahoru jak splašený kůň.
Za chvíli na to přijdeš, vždy po několika klasických odrazech dáš jeden takový nenápadný odskok bokem, jen aby se noha ze země přesunula na stupátko koloběžky, on to není ani moc odraz dopředu. Je to mnohem pohodlnější než se snažit na stupátku přešoupávat dvě pětačtyřicítky boty. Nejlépe na mém hladkém a za mokra.
PETkové prodloužení blatníku bych možná ještě trošku upravil - udělal ho delší a obtočil ho zpátky nahoru ke šroubu - tím ochráníš lanko před bordelem i zepředu ... :-)
takovej nápad, jestli plácám, ignoruj ;-)
Super. Ať žijou pctivé plechové blatníky od Mibo. :)
To prodloužení PETkou bych vyhodil a místo toho posunul začátek blatníku níže. Teda pokud se to vleze mezi kolo a brzdu. Na Mibu v pohodě. Plus vyvrtat novou dírku na přípoj v místě, kde ti to vyjde.
napíšu zde zkušenost kterou koloběžku NE.Potřeboval jsem něco s větším předním kolem na kondiční běhání se psem po lese.Ta věc se jmenuje MASTER 26-20.nosnost 120kg, výška stupátka 12cm, váha 12kg mi k mému účelu vyhovovala.To co mi přišlo,ale předčilo všechna má očekávání:Sváry jak ode mě,zadní vidlice 1cm mimo osu rámu, přední vidlice ohnutá o 2cm, takže do ní nešlo ani nasadit kolo.Brzdy z plechových výlisků,a na řídítkách plastové držáky brzdových pák a ložiska kol při protočení drhnula.Jako bonus byl na dně krabice igelit se štítkem z pošty od zákazníka, který koloběžku vrátil předtím, než ji poslali mě.Jsem rád že nešla sestavit a vyzkoušet, pravděpodobně bych už byl osádrovanej
Tak už se vrací zpět a pokud o ní máte zájem objeví se do 14 dnů opět na Rozbaleno.cz za velmi příznivou cenu.
A já nadále ve zdraví používám svou starodávnou 20-20 r.v.1996 :-)
podle popisu to asi nebude Mastr od Miba, co? :-)
Tak jsem vytáhl kolobrndu na ten sníh a málem jsem si pořídil úplně nový obličej, kolena, lokty a vůbec.
Jakou pneu tedy? Stačí s hrubším vzorkem nebo rovnou přitlačit na hřeby?
myslím, že problém s brndou na sněhu bude ten, že když se odrážíš, tak tlačíš na řidítka a tím si podsmýkneš přední kolo.. takže bych hodil na přední nějaký hrubší vzorek, a snad by to stačilo.
otázka je na jaký rozměr kol a co je v nabídce :)
na kole vozím zimní kenda klondike už třetí zimu a zatím nějaké hřeby pořád mají. ne už moc, ale pořád trčí a fungují :)
Narazil jsem akorát na Swalbe Marathon Winter 20" od 1200,- nahoru, ale co je zajímavé, dají se koupit do nich náhradní hroty i s nářadím pro aplikaci :-) Což by mohlo zaručit dlouhou dlouhou životnost při intezitě mého zimního ježdění.
na sníh jsou lepší běžky.
Po městě? Nikde jinde nejezdím. Běžky teda ani nemám.
tak teda choďky :-)
Problém je, že bys musel dát hřeby i na podrážky. Pak by to ovšem i na náledí mohla být zábava. Já sám nechávám koloběžku v tomhle počasí doma a užívám si chůze. Taky to má něco do sebe. Neřeším cestu a díky mrazu není problém jít tou krajinou svobodne. Existuje něco jako dvě lyže s řídítky, taková lyzobezka. Asi taky dobrý.
Podrážka s hřeby nebo nesmeky na kovovým stupátku kolobrndy? No, nevím... Nicméně, kolobrndu mám taky zazimovanou. Klasický běh mi přijde v zimě přijatelnější, pro odlehčení kloubů používám i na běh hůlky. Docela se mi osvědčují i pro zvýšení stability na občas kluzkém povrchu :-).
Mám takovej problémek s Kostkovic koloběžkou. Natekla mi do rámu voda, když jsem se nedobrovolně v únoru koupal v potoce a následně koloběžku oplachoval vapkou.Dával jste někdo do rámu na zadní vidlici ucpávky?
Ucpávky by stejně musely být pod uchycením, jsou tedy zbytečné. Můj poznatek z antén je, že nejlepší hydroizolace je díra 5mm vespod... Toto jsem neřešil, ale kolobku bych pověsil za řídítka a nechal vlhkost postupně vykapávat tou zadní vidlicí. Na jednu stranu, ještě se mrknu, jestli tam jde jde nasypat tou zadní vidlicí silikagel, když oddělám zadní kolo. S pumpou dělám to samé při sušení. Kolobku mám teda pověšenou jako kolo na háku na zdi, tak to pověšení za řídítka by u mě asi nebylo nutné.
Jako extrém by šel rám profouknout horkovzdušnou pistolí.
Kolobrndu jsem povesil a voda vytekla,jen mam strach aby mi to zevnitr nerezlo a nekorodovalo.Dirky se mi vrtat nechce,jsem na hranici max zatizeni.V pripade reklamace ramu by to mohl byt problem.Napadlo me nalit do ramu trochu oleje a ucpat.Jinak mi do ramu pokazdy pri prujezdu pres potok natece voda zas.Kdyz to neucpu,olej z ramu zaspini za par dni v Praze Vltavu a to by mohl bejt problem.
mám pocit, že když mi rezly na autě prahy, tak mi v servisu (neoficiálně) řekly, že nejlepší vyvrtat 2 díry a prolít vyjetým olejem :-D
ze zašpinění Vltavy kapkou oleje bych si hlavu nedělal, mnohem víc svinstva to do ní spláchne při dešti z parkoviště
Kdysi jsme měli Š1000 a ta měla problém ve dvojté podlaze, nejlepší recept který se osvědčil bylo nalít do mezipodlahového prostoru fermež a uzátkovat, je řídká a schne pomalu, tudíž postupně vzlíná do všech kapilárních trhlinek v železe, od té doby často fermež natírám jako tzv.penetraci před finálním nátěrem.
Jestli máš od Ježíška novou, tak ta má vevnitř nějaký prokorozní nástřik, já do tý svý aplikoval nějakej přípravek na dutiny aut....Stejný problém jsem měl taky :-) když jsem ji pověsil ve vlaku na hák, tak vždycky vytekl hrozný bordel :-)
Kostku znám jen z okukování a říkám si, jak se ten bordel dovnitř dostane, když to má uzavřenou konstrukci. Jediné otevřené místo jsou ty zadní zátky. Jinak to nemá otvory pro bowden rámem. Snad jen to nýtování podlahy, ale to je snad těsné?
Neexistuje uzavřený prostor bez vlhkosti. Vždy tam v nějakých teplotních režimech bude nějaká vysrážená. Měli jsme po stožárech desítky hermetických antén a už tam máme až na vyjímky jen ty s odkapávacíma dírkama. Pochybuju o tom, že koloběžka, která je přímo v kontaktu se stojatou a jinou vodou, bude na tom jinak.
Ty přípravky do dutin jsou běžné automobilistické?
Tak třeba uzavřený prostor dvojskla s vlhkostí, tkerá by se ti tam srážela, tak by byl docela průšvih. Čili je to možné udělat. Nicméně nikdo netvrdí, že to tak je u Kostky. Já se jen ptám, kudy to tam jde. Ano může se to tam vysrážet. Ale třeba je i jiná cesta jak to tam jde a pak je asi škoda, že to nemá zespod odtokovou dírku. Dobře to má řešeno moje loňské Mibo Master. A taková K-bike má zase otevřené jackely, takže to odvětrá. Ochrana tam uvnitř není žádná a myslím, že oslabení odreznutím desetinky milimetru hrozí asi za hoooodně moc let. Podobně spousta ocelových rámů čehokoli, tak pokud nejsou zrovna žárově zinkované, kde je nutnost to pustit i dovnitř, tak je bez vnitřní ochrany.
uzavřenou konstrukci Kostka nemá, zezadu na vidlici jsou sice stříbrný špuntíky které rám uzavírají jen na pohled,v místě osy zadního kola je v rámu vyfrézovaný otvor cca 2cm na rychloupínák.A kolem něj voda zateče do rámu snadno.A potom to v rámu šplouchá
Díky za objasnění. V tom případě se divím, že Kostka nedá zespod odtokovou dírku. Musím pochválit Mibo Mastr (2015), která je dotažená i z hlediska takovýhle detailů.
Vyjel jsem na kolobce po doktorech. Potkal jsem 2 výpravy reflexně ovestovaných předškoláčků jako já a od obou štrůdlů jsem slyšel:
Zastav!
Ukaž!
Svez mě!
Jedeme!
Ahój!
Čekal bych podobné povzbuzování v kategorii o 10 a více let starších :-D
Tak jsem se poprvé natáhl na silnici s odřeným kolínkem :-D Sjížděl jsem trávníkovou pěšinkou na silnici a na hraně nad krajnicí se mi kolobrnda "zastavila" zadřením stupátka, nestačila světlá výška, a já pokračoval na silnici letem. Jak to bylo poprvé tak jsem nestihl zareagovat a při vyskakování jsem o tu kolobrndu zakopl pravou nohou. Zajímavá zkušenost, ještě že nic nejelo.