že asi funguje neparalelnost témat
Zkoušel jsem založit 111 a nešlo to
To si asi udělal něco špatně. Teď jsem to zkusila a jde to.
Integrace ve 4 obrazech
aneb netradiční předvánoční výzdoba Paříže o tom, jak si zvýšit naději přežití v integraci s teroristy
http://eretz.cz/2015/10/izrael-zjednodusuje...
http://zpravy.idnes.cz/utok-palestince-na...
Najdi jeden rozdíl mezi Izraelem a Francií:-)
Kdyby se zavedla izraelská pravidla pro držení zbraně i u nás, tak by mě zajímalo kolik lidí by muselo urychleně odevzdat zbraň. To by bylo řevu, že se lidem znemožňuje mít střelnou zbraň :-)
Tak třeba vyzbrojení celých obcí jako v Israeli :)
Já si prostě nedovedu představit, jak na obecním úřadu Újezd nad lesy budou vydávat všem zletilým občanům osobní zbraň a dva napáskované zásobníky.
To už by jsme ani žádné teroristy nepotřebovali.
Asi bude nějaký rozdíl mezi občany u nás a občany Izraele ne ?
Stejně by to ale byla legrace, přdstav si A. Šabatovou, jak hlásí do Brusele, jak je to možné, že v zemi Šabatu :) dostane zbraň každý a u nás někteří ne...
Pouze ve vybraných obcích, zřejmě jen v těch nárazníkových, kde je předpoklad ozbrojených útoků, můžou starostové povolit nošení zbraně. Je potřeba si povšimnout slova mohou :-)
A jsem přesvědčený, že určitě ne všem, ale pouze těm co budou splňovat určené podmínky. Prošly vojenským výcvikem a pravidelně se účastní cvičení, jsou svéprávní a netrestaní.
Kolik, že to je u nás lidí? 3 000? A ještě v celé republice :-)
Od Izraele se asi budeme muset naučit, jaké je to žít pod soustavným tlakem části populace a jak to trénovat.
K tomu tréninku bohužel asi časem dojde.
Ostatně mluvíme o zemi která je v tomhle příkladem genderové rovnováhy.
Holky tam prochází vojenskou službou a pak pravidelným výcvikem stejně jako kluci.
Pak mi ovšem není jasné, proč většina evropských feministek podporuje spíš ty země a ta hnutí ve kterých ženy zdaleka nemají taková práva jako muži :)
V Izraeli je povinná vojenská služba i pro ženy nezbytnou nutností. Určitě tím nechtěli mít nějakou rovnoprávnost.
Díky tomu úspěšně zvládli a zvládají všechno co na ně vymýšlí jejich sousedi.
Jen doufám, že to v Evropě až tak daleko nedojde jako Izraeli, ale nějaká přísná a zřejmě i trvalá bezpečnostní opatření budou muset být.
Nezbyde nic jiného než se smířit s neustálými a všude přítomnými kontrolami a naučit se s nimi žít.
Když já jsem na území České republiky žádný teroristický útok za posledních 100 let nezaznamenal.
Můžete mi někdo vysvětlit, koho bych tou svou zbraní měl střílet? Před kým se těmi zvýšenými bezpečnostními opatřeními budeme bránit?
Nepotřebovali byste někteří spíše roli toiletního papíru navíc? :D
Opravdu žádný? Nevim kolik za posledních 100 let, ale jen letos si vzpomínám na jeden http://krimistory.cz/859-chystali-teroristicky...
A myslím, že by za těch 100 let se jich několik určitě našlo.
Ty se chystáš po někom střílet? Proč?
A máš dojem, že to co se děje v různých státech, kde umírají desítky a stovky naprosto náhodných civilistů není nic čemu je potřeba se bránit?
To, že někdo ještě neodpálil bombu třeba v metru ještě neznamená, že tady není nikdo kdo by to chtěl udělat.
Jen v Praze byly dva útoky od roku 1990.
Dva teroristické útoky na běžné lidi??
Ty si to nepamatuješ ?
Na Staroměstském náměstí a na Hostivařské přehradě se pohybují nějací neběžní lidé ?
Máš pravdu, na ten Staromák trubkovou bombu si vzpomínám. Ale proti bombě pistole moc nepomůže.
Ti levicoví extrémisté chtěli útočit na nákladní vojenský vlak. Policisté je zneškodnili dřív, než vůbec stačili něco podniknout. Z mého pohledu je práce policie zcela dostatečná a netřeba se ozbrojovat. I kdyby zaútočili, tak já nákladní vlak s pistolí v ruce hájit nepůjdu. Opět netřeba se ozbrojovat.
Ti co se tu stále chtějí ozbrojit potřebují jedinou radu: Kupte si větší roli toiletního papíru.
Tak když pokládá trubkovou bombu a někdo si ho všimne a pokusí se ho zastavit, tak při zadržení ozbrojeného pachatele nebo když pachatel v nouzi bere rukojmí, to se týká i těch levičáků to se stalo přece víckrát, že někdo pronásledovaný policí vezme rukojmí..
Kdy to bylom 89 nebo snad 90tém na Staromáku bouchla bomba.
Ale je pravda, že úspešnéjší jsme byli v justičních vraždách, tak ani nevím, co je lepší..
Zásada předběžné opatrnosti Ti nic neříká? Je to princip zhusta využívaný ekologisty a neomarxisty k prosazení konkrétních ekonomických zájmů.
Tak proč jej nepoužít teď, když může posloužit k ochraně životů konkrétních občanů? Až bude Tvé děti nebo vnoučata kosit nějaký - do té doby umírněný - terorista, bude už pozdě začít se zajímat o své právo na obranu.
Když já mám větší strach, že mne dříve zkosí nějaký pitomec ozbrojený pistolí. Nemám rád pistolnickou domobranu.
Kdo se bojí, jezdí tramvají!
Nemám rád je dobrý argument. Spousta čtenářů D-Fense nemá rádo cyklisty. Nakonec i cyklosvazák Vratislav nemá rád cyklisty.
Pitomec, tedy člověk duševně nezpůsobilý, nesmí dostat zbrojní průkaz. Střílet po lidech mimo zákonem vymezené případy (zejm. nutná obrana) se nesmí ani tak, a šikana řádných občanů na tom nic nezmění.
Ojedinělým excesům (v ČR se jedná o jednotky ročně) to nezabrání, avšak zbraně mezi zákonadbalými občany efektivně zabraňují zločinům (viz příklady Velké Británie, Německa a nakonec i Francie).
Takže by úplně stačilo kdyby stát ráčil pro začátek vymáhat svá vlastní pravidla a postupně uvolňovat podmínky (hlavně zjednodušovat a zlevňovat postupy) pro získávání a držení zbraní.
Ojedinělým excesům to sice nezabrání, ale může to výrazně snížit počet obětí. Je zatraceně velký rozdíl jestli jde někdo na lidi s dlouhým nožem nebo s poloautomatickou puškou.
Dlouhé poloautomatické pušky mezi zákonadbalými občany ničemu efektivně nezabrání, protože se s nimi nikdo nebude tahat.
Na to máš nějaká data, podklady, nebo je to pouze tvrzení, pro které není dostatek informací a pouze je to tvé přání?
A kolik už si viděl lidí co si nosí dlouhou zbraň? Pomiň myslivce při lovu.
Já snad jednou jedinkrát a to bylo asi tak 100 m od střelnice, kam s ní dotyčný šel. Jinak nikdy nikoho.
Myslíš, že někdo někde bude neustále vláčet 8 kg zátěže, co kdyby. No a představa, že někdo s takovou puškou když by ji chtěl použít k sebeobraně, tak ji nejdříve vybalí z pouzdra, pak ji poskládá, pak nabije a teprv potom hledá útočníka a začne mířit, je opravdu dost úsměvná.
Poněkud všichni zapomínají na fakt, že puška primárně není obranná,, ale útočná zbraň, která pro sebeobranu je velmi nepraktická.
Hele, já zbraním vůbec neholduji, a ani mezi myslivci kamarády nemám, až na "polovníka" Mariana.
Neruším, kolik je jakých zbraní mezi lidmi, ale tuším, že nějaké ty zákazy jsou projevem politické bezradnosti a jsou naprosto zbytečné.
Domnívám se, že tyhle samostříly si zřejmě chtějí pořizovat ti, kteří už dnes na plotě mají ostnatý drát nebo rozbité střepy, po dvorku běhají dobrmani, dům je střežen kamerovým systémem, a při každém jeho opuštění ze zapojuje alarm, jehož pin pravidelně dvakrát v týdnu mění. Těmhle lidem vlastnictví samopalu může dodat o malinko víc klidu do duše, ale v pohodě nikdy nebudou, protože strach je pěkná svině.
Takových znám pár, několik domů tady v okolí připomíná pevnosti.
Ptám se znova, máš nějaká data, že nějaký takový zákaz povede k zlepšení situace a předejde teroristickým útokům?
Je to jen mlha, aby prosťáček měl pocit, že stát pro něj neco dělá. A to je špatně.
Místo aby se investovoalo do bezpečnosti, bude se investovat do byrokratického úsilí cosi komusi zakázat.
Už jsem to tady psal, asi si to přehlíd. Samotný zákaz a třeba jen v některých zemích moc nepomůže. Aby to mělo podstatný význam, tak musí být naprostý zákaz všech dlouhých automatických a poloautomatických zbraní ve všech zemích EU a celní unie. Současně EU by musela vyvinout ekonomický tlak na všechny země okolo a další státy.
Dlouhá zbraň k sebeobraně fakt nepomůže. Je to útočná, ne obranná zbraň.
Pokud by tady byl naprostý zákaz a zbran se nedala sehnat, tak by bylo už výrazně snadnější zjistit když by se někdo chtěl ozbrojit a něž by se k němu zbraň dostala bylo by dost času udělat nějaká opatření. Takové lidi co by se chtěli ozbrojit by bylo mnohem snadnější uhlídat.
Navíc by nehrozilo nebezpečí, že když někomu šoupne bejkem, že vezme automat a půjde si nějak na náměstí zastřílet.
Je docela zajímavé jak je hodně zkreslená představa, že je snadné si nelegálně opatřit nějakou dlouhou automatickou nebo poloautomatickou zbraň a k tomu dostatek nábojů, tak aby se na to docela včas nepřišlo.
Kdo tomu nevěří může si to vyzkoušet :-))
A pokud by byl zákaz v celé Evropě, tak by vše bylo mnohem jednodušší a bezpečnost lidí by se výrazně zvýšila.
Bez naprostého zákazu útočných střelných zbraní mimo ozbrojené složky státu jsou snahy o zvýšení bezpečnosti lidí hodně nedostatečné. Prostě je něco za něco.
Buď budeme bojovat za to aby pár "bláznů" mohlo si volně koupit třeba kulomet, ale budou neustálé tvrdé kontroly lidí, sledování lidí, prohlídky domů bez soudního příkazu, zavírání lidí když někdo žekne to je terorista, hlídání a sledování všech komunikačních sítí apod. nebo bezpečnost lidí za cenu, že nikdo v Evropě a dalších spřátelených zemích nikdo nebude mít téměř šanci sehnat poloautomatickou dlouhou zbraň.
To se nepovede.
I kdyby v celé Unii, pořád je dost zemí mimo Unii. Ekonomický tlak?
V tomhle světě vždycky na embargu jedněch, vydělají šíbři. Proč hned zbraně?
Stačí tak málo, a můžeš někomu shodit barák na hlavu, vykolejit vlak, otrávit přehradu....
Bojovat proti prostředkům jakými se teror provádí je kontraproduktivní a naivní.
Já vím, že je to hodně málo pravděpodobné.
Uvidíme, já si myslím, že postupný zákaz útočných zbraní bude nutný, protože různých magorů s nápadem vystřílet co nejvíc lidí bude přibývat. A čím víc zbraní bude snadno dostupných, tím jich bude přibývat.
Nejde ani tak o teroristy jako spíš o ty různé magory a samostatné střelce a mstitele.
S terorem se dí bojovat, ale jedině tak že se zjistí těch několik lidí co to řídí a organizují a ty bezmilosti zlikvidovat. A pak trvale udržovat kontrolu nad jejich příznivci.
Zakážeš cukr a travex?
(nebo něco podobného, dneska už se to jmenuje jinak)
Dostupných zbraní je kolem mraky.
Mě se nelíbí ta "prvoplánovost". Zakážeme, a bude líp.
Nebude.
Nesledujme zbraně, sledujme peníze. Není laciné si pořídit zbraň, výbušninu, atd. Ti tragéfi, co se nechají roztrhat, si na ty opasky výbušnin nenašetřili do prasátka. Někdo jim to koupil.
Sledovat prachy, zdroje, a potom chytat za ruku každého.
My na to chceme jít z opačné strany. A skoro bych věřil tomu, že někdo, kdo má dost peněz, na to odzbrojení tlačí.
Hypotetický scénář, že za 3 roky v EU bude 5 milionů frustrovaných migrantů co nedostali azyl, potulují se zeměmi a loupí a vraždí je pravděpodobnější, než že si moudří světa sednou a něco chytrého vymyslí.
Magoři, náhodni střelci, hlupáci, jsou z tohoto pohledu bezvýznamní.
Masy ozbrojených, agresivních frustrátů.
To je scénář, které některé kolegy přiměje k, z mého pohledu, neúměrnému a drahému ozbrojování.
Ale jsou to jejich prachy, a jejich obavě rozumím.
Policie nezvládala nic, když hořela auta v Paříži, rabovalo se a plenilo. Tak čemu má člověk věřit?
(na okraj, jsem přesvědčen, že policie by spolehlivě dokázala majetky a zdraví v té Paříži ochránit.
Jen by to pár agresorů odskákalo životem, a to politici nechtěli.)
Tím se obloukem, dostáváme k podstatě věci. Pokud lidé, kteří jsou námi za to placení, dle pokynů lidí, námi za to placenými, nejsou schopni nás ochránit, je čas se ozbrojit.
Nechcete-li, aby se lidé obrojovali, konejte svou povinnost. Chraňte je!
Sám jsem přesvědčen, že naše policie by to zvládla, jen prostě politici jim svazují ruce.
Jen k tvému: "Magoři, náhodni střelci, hlupáci, jsou z tohoto pohledu bezvýznamní."
Věř, že tihle zcela určitě nejsou bezvýznamní. Kdyby byli až tak bezvýznamní, tak proč by se kvůli "bezvýznamným" třeba v Uherském Brodě, Breiviko v Norsku, a mnoha podobným dalším se dělo co se dělo a stále ještě děje.
Především kvůli těmhle lidem je nutné zakázat útočné dlouhé automatické a poloautomatické zbraně.
Proti opravdovým teroristům a polovojenským teroristickým skupinám za kterými stojí silné finanční a politické zájmy se musí samozřejmě bojovat poněkud jiným způsobem.
Lelku: Technická: automatické jsou již zakázané, a to v celé EU, směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2008/51/ES, kterou mají členské státy povinně implementovánu ve svých právních řádech.
Zakazovat poloautomaty znamená zakázat spoustu zbraní pro sport a hobby, lidé s jejich znalostí a schopností je účelně ovládat by Ti mohli v nejbližší době sakra chybět...
No přece přehazovat páčkou jednotlivé rány - dávky :-))
Když tu zbraň potřebuješ na sport, tak můžeš střílet malorážní pistolí nebo dokonce laserovou pistolí. Sport to bude stále stejný. Nebo ono jde hlavně o to potenciální zabíjení? Je to hlavně o tom vzrušení a egu, že?
V USA je mimo teroristické útoky, které hrozí veškerou statistiku zvrátit, největší počet útoků pomatenců na obyčejné lidi v civilizovaném světě. Je to způsobeno právě snadnou dostupností zbraní. Zbraně jsou tam dostupné právě kvůli argumentaci pistolnické lobby na vlastní obranu. Ukazuje se, že to je zcela kontraproduktivní.
Nenašel bys nějakou statistiku? Třeba počet obětí šílených střelců na počet obyvatel, nebo něco podobného. Zajímalo by mě takové porovnání různých zemí. Dík :-)
Nenašel. Protože vyvrací jím papouškované klišé o vrahounské ozbrojené americe :-)))
http://www.nakole.cz/diskuse/20279-co-vas...
Pro lidský život je v USA nejnebezpečnější (vzhledem k ročnímu počtu obětí) vlastnictví osobních automobilů
Jsou-li povolena auta, proč ne střelné zbraně?
čtu teď F.A.Hayek: Cesta do otroctví
Proč by měly být užitečné? Je to zábavné sportovní nářadí, stejně jako třeba jízdní kolo.
Za určitých okolností může být přesná a účinná zbraň velmi užitečná. Obránci varšavského ghetta by mohli vyprávět, kdyby tedy tehdy těch zbraní měli dostatek...
Když pominu, že jízdní kolo lze velmi efektivně používat k dopravě (podobně jako auto)... Tak u jízdního kola chybí důvod pro zakázání. Nějak mě nenapadá jak by Breivik mohl pozabíjet 77 lidí jízdním kolem.
My máme v Praze nějakou okupační sílu (nebo nám reálně okupace hrozí)? Nemohly by k tomuto účelu být využity zbraně z vojenských skladů?
Ano, za jistých okolností (velmi krátká vzdálenost, vhodné počasí, neexistence potřeby přepravit větší náklad či další osoby, dostatečně zdatný cyklista, možnost v cíli cesty se osprchovat a převléci) je kolo použitelné k přepravě.
Obdobně střelná zbraň je za jistých okolností použitelná k obraně. Vojenské sklady mají tu nevýhodu, že v případě kolaborace vlády s okupantem zůstanou zavřené a hlídané. V roce 1934 také v Praze nebyla žádná okupační mocnost.
V roce 1991 sice stála okupační mocnost na hranicích Slovinska, ale jelikož Slovinci měli svou Teritoriální obranu (forma domobrany), historka je známa jako Desetidenní válka a díky zlým vojenským zbraním v rukou občanů se podařilo zabránit krveprolití podobnému, k jakým došlo v okolních zemích v nejbližších letech.
Ono to chce přemýšlet a vidět trošku dál než na špičku vlastního nosu.
Z toho co popisuješ je relevantní leda nepřepravování nákladu, což splňuje většina lidí a dojezdová vzdálenost do 12-15km, což splňuje drtivá většina. Zbytek je taková "proticyklistická" latina.
Nevím proč by se dělník, který jde někam do výroby, musel do montérek osprchovat.
Sprchuješ se po ujití 2-3km? Ne? A proč by se měl cyklista sprchovat po ujetí 7-10km (časově srovnatelné s chůzí)?
Zdatnost? V době elektrokol? Jako fakt?
O slovinské válce o nezávislost kecáš. Tam to celé bylo stálo na obdobě Lidových milicí či Landwehru podřízených slovinským federálním orgánům. Takže to nebyli žádní "uvědomělí občané", jak nám podsouváš, ale regulérní ozbrojená složka státu.
Čéče, jestli ty nám nekecáš!
Mě vychází že v USA bylo v roce 2011 10,1 úmrtí při dopravní nehodě na 100tisíc obyvatel
http://www.denik.cz/kratce/1063947-pocet-obeti...
A tady si to porovnej s Evropou:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A9_zem...
Vychází to plus/mínus jako v ČR.
Nebo máš lepší a přesnější zdroje (mimo chronického antiamerikanismu)?
V ČR ročně zemře na chřipku asi 2-3x tolik lidí než na následky dopravních nehod. Nebylo by řešením zakázat poloautomatické útočné viry?
Když jde o tvoje hračky, tak kam se na tebe hrabe Hrabosh :-)))
:D má pravdu. Přejdi na mírumilovné střílení šípem z luku. Chlapa také prostřelíš skrz nazkrz, ale pokud ho nezabiješ hned na místě, tak to při slušné chirurgické péči přežije. Druhou ránu už do něj asi nenasypeš, protože to jde mnohem pomaleji než z automatické či poloautomatické zbraně.
Ty máš jako hračku samopal? Ty sportovně střílíš z poloautomatické pušky? Zatím nikdo pistole zakázat nechce. V návrhu je omezení zbrojního průkazu na 5 let a možnost psychiatrického posudku. Pokud máš jako milou hračku funkční samopal, tak chápu tvé obavy z psychiatrického posudku.
Já mám jako hračky pistole. Samopal mít nemohu, protože unijní legislativa (teď jsem to psal Lelkovi).
Ale znám spoustu lidí, kteří mají samonabíjecí klony na bázi vojenských pušek pro sport.
Mimochodem, návrh tak, jak byl paskvilně napsán, znamenal zákaz i spousty pistolí, namátkou Glock 17 a ČZ 75 (protože mají i "zlou" automatickou obdobu).
http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com...
"V současné krizi je kolem nás celá řada racionálních hráčů. Mimo jiné je to fantastická příležitost pro politiky, kteří chtějí ořezávat občanské svobody a převést původní americkou vizi republiky coby společenství občanů na systém římské patronáže, kde jsou klienti závislí na svých politických patronech. Co na tom, že už na začátku roku 2015 generální tajemník Interpolu Ronald Noble upozorňoval, že DRŽENÍ ZBRANÍ JE EFEKTIVNÍ PREVENCÍ PROTI TERORISTICKÝM ÚTOKŮM? Že si teroristé úmyslně vybírají „měkké cíle“, tedy místa, kde je nepravděpodobné, že by se někdo bránil a tak mohli v poklidu vraždit, než konečně dorazí policie?"
Priznam se, ze bych se asi necitil bezpecnejsi, kdyby bylo v obehu vic zbrani, byt legalne. Staci, aby nekomu hrablo v kebuli a je zadelane na pruser
Neni to tak davno, co tu ve Zline jeden pitomec vytlacoval v aute druheho pitomce i s rodinou a miril na nej pri tom pistoli. Jak by to dopadlo, kdyby ji vytahl i ten druhy, radsi nepremyslet
Copak o hrábnutí v kebuli, to zas tak časté nebude a těžko tomu zabránit. Mě spíš baví i děsí představa, že by sebou lidi v nějaké větší míře pro jistotu tahaly kvéry.
Ono by je to po pár dnech přestalo bavit a zas by je zašili někam hodně hluboko, ale budiž.
Mají je tedy u sebe, řekněme každý desátý člověk na ulici. A teď se teda vyskytne nějaký šílenec, který tasí. Většina z těch ozbrojených se buďto maličko připosere, nebo si zachová chladnou hlavu (těch vycvičenějších a rozumných), ale najde se pár hollywoodských pistolníků, kteří by se rozhodli zjednat pořádek, nebo statečně zachraňovat situaci. Bez výcviku, taktiky, přehledu... No, bilanci ani nechci domejšlet :-))
A ještě jedna maličkost, o které asi nikdo dopředu moc nepřemejšlí. Pokud vím, tak o zbraň, aby byla funkční, se musí soustavně pečovat. Ne jako v biáku, kde se jen vytáhne ze šuplíku, nebo z podpolštáře (no potěš, prach do kvéru, mastný fleky na povlečení :-)) a pálí se. Už vidím ty, co si pistoli koupí "pro jistotu", jak jí věnují patřičnou a pravidelnou péči. Samozřejmě, že pro ty, jimž je střelba koníčkem, je to samozřejmost. Ale porovnejme si vymazlené kolo nějakého umanutého hobbíka s kolem které jezdí jen do rachoty a na nákup...
Ono to tak nebude, pár hochů se ještě více ozbrojí, a ostatní, co potřebu mít doma kvér nikdy neměli, ji najednou nezačnou mít.
Ono získat ten zbrojní průkaz není zase taková brnkačka, a střílení vůbec není levný koníček.
Zastánci státního teroru zase jen straší.
Vystrašený občan se lépe manipuluje.
No právě. Pár takových, co tíhnou k laufům, maskáčům a kanadám jsem v životě poznal. Pokud se dají do služeb armády a policie, rychtyk. Ale dobrá polovička jich naopak vyznává takovou jejich osobní parodii na anarchii a jejich snem je (podle projevů naživo i na netu) taková romantická, filmová verze divokého západu naroubovaná do naší reality. A takových pošuků nemám dvakrát dobrej pocit...
Při dopravních nehodách u nás umřou ročně stovky lidí. Zneužitím či nehodou se zbraní jednotky.
Krom toho, střílet po lidech je zákonem zakázáno, duševně nezpůsobilí lidé nesmí mít zbraň. Úplně by stačilo, kdyby stát ráčil vymáhat své vlastní zákony.
Nehody i zneužití tedy nejsou problémem zbraní, ale problémem selhání jednotlivce, obvykle kombinovaným se selháním státu. Takže šikanu řádných držitelů zbraní prevencí nehod a zneužití nelze ospravedlnit.
Ale sportovní střelbu přece nikdo nikomu nebere ani neomezuje. Na sportovní střelbu nikdo nepotřebuje poloautomatické pušky a automat už vůbec ne.
Jenže oni chtějí bazuku, a ne malorázku :-)
https://www.youtube.com/watch?v=h9JF8v0yfI4
Tohle je takové klišé, důkazy, čísla chybí.
Jde jen o pocity.
Stará Kurasová z Todic tvrdí, že od tý doby, co začali do nebe lítat ty kosmonauti, se radikálně zhoršilo podnebí, jsou častěji záplavy, kruté mrazy a pak naopak sucha a vedra.
Starý Kurasový to potvrdí i její spolužačky, že dříve tomu tak nebylo. Leč staré záznamy z Rudlofina naznačují, že Kurasové tvrzení se nezakládá na pravdě.
Přesto, pro sichr, bych ty kosmonauty zakázal.
Velký počet útoků v USA je způsoben především velkým počtem občanů USA. V přepočtu na počet obyvatel je na prvním místě v počtu obětí s velikým náskokem Norsko, země kde je svolení vrchnosti k efektivní sebeobraně extrémně těžké získat.
Správná bejkárna to tahle přepočítávat na obyvatele. Taková jedna střelba na Pitcairnových ostrovech by jim vynesla naprosto nepřekonatelný rekord :-))
Statistika je v tom nevinně.
Ale to, jak kdejakej šmudla vykládá data, by mělo být trestné, pomluva, šíření poplašné zprávy...
Možná to fakt trestné je, ale kde není žalobce, není soudce.
Odjinud:
taky tě fascinuje příběh Bounty?
Zákaz poloautomatických zbraní výrazně snižuje počet obětí. Tak určitě. Například ve Švýcarsku..., oh, wait!
Promiň, ale tak trošku demagogie. I kdyby na světě neexistovala jediná špuntovka, tak by nejspíš ta statistika kriminality byla úplně stejná. Účelové vytržení jen dvou údajů, které se zrovna hodí do krámu, bez ohledu na další okolnosti ve společnosti.
Je velmi snadné kritizovat jako "účelové vytržení" jakýkoliv zvolený ilustrativní případ. Těžší je takový argument seriozně vyvrátit. Mě se totiž hodí do krámu všechna fakta. Tak to bývá, když má jedna strana sporu pravdu a oponenti si to jen odmítají připustit :-)
A ty mi vážně chceš nakecat, že nízká kriminalita ve Švýcarsku je dána tím, že mají někteří někde ve skříních uložený kvér ? Že to má přímý vliv na pouliční kriminalitu ? A že by si grázlové v Hondurasu nepomohli kudlou nebo klackem ? Že kromě pistolí je v obou společnostech stejná atmosféra a lidské vztahy. Tak naivní snad nejseš. A o mě si to taky nemyslíš...
Samozřejmě, že v obou společnostech není stejná atmosféra a lidské vztahy.
Ozbrojená společnost je zdvořilá společnost.
- Robert Heinlein
Téma se už probíralo, ale zaujalo mě, jaké má autorka řady velmi krvavých fantasy ( dobré čtení) obyčejné ženské starosti.
http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-na-dren-s...
Bariéry podle magistrátu.Podle magistrátu Pražačky nepoužívají kolo k dopravě proto, že se bojí v provozu a taky proto, že se nemají v práci kde osprchovat.
Bariéry podle Pražačky Když pominu fakt, že pro většinu žen znamená osprchování se taky sušení vlasů a obnovu make-upu a že většina z nás nemůže v práci trávit hodinu denně sprchováním, řekla bych, že absence sprch nebude hlavním důvodem, proč Pražky kola nevytáhnou. Zkusím vymodelovat běžný den pražské zaměstnané cyklistky - matky.
Ráno Beru své kolo, kolo dítěte, tašku a všechno postupně snáším z pátého patra dolů na chodník. Sklep nemám, protože je v domě restaurace, která tam má sklad, a nechat kolo na ulici? Olalala, tím by asi cyklistika skončila definitivně. Umažu si o řetěz kalhoty, jsem zpocená, naštvaná a dítě se na kole klinká s těžkou taškou na zádech. Jedeme po chodníku, protože s dítětem se do úzkých ulic neodvážím. Pomůžu mu s kolem do školy (vlastně ale nevím, kde tam ten krám zaparkuje) a frčím do práce. Taky po ulicích, protože na magistrálu nevjedu, je o tam o ústa i v autě. Kolo zamknu u stojanu před domem, jednoduchým zaklínadlem ho zajistím proti krádeži (nemusí to fungovat, ale lepší než nic) a jdu do práce. Trochu špinavá se dopotácím ke stolu a vlhkým kapesníkem se pokouším odstranit mastnou špínu z nohavice.
Odpoledne S pomocí rozličných bohů kolo vydrželo u stojanu, narvu do košíku nákup, který jsem udělala a částečně po chodníku, částečně po silnici (jsem dospělá, tak to místy risknu), dojedu ke škole, snesu kolo dítěti a do kopce už svá kola tlačíme, na řídítkách mám osmikilovou školní tašku. Prší a před námi je ještě transport nákupu, kol a aktovky do pátého patra. S pocity šerpy se potřetí vyškrábu nahoru a v předsíni omdlím.
:D
Nebojte ten mínus bod paní spisovatelce nepředám, raději si od ní zase koupím nějakou knihu a poreferuji o ní v "co čtete" .
Pak je ovšem důležité, aby se tam nebodovalo podle toho, že tu knihu napsala ta paní, která se jednou přátelsky ušklíbla nad nutností pomoci pražským cyklistkám a referuje o ní újezďák :)
Ale to jsem moc optimista
Pozor na to kde nebo jak získáváte informace ;-)
http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a...
Docela průšvih, myslím :-/
Zaujalo mě, jak se "technologická nutnost" zrychluje.
Právě jsem si přečetl, že Evropany zase čeká výměna televizí a nové set top boxy.
Tentokrát to údajně není kvůli technologickému tlaku ve smyslu lepší obraz-zvuk jako minule.
Je to prý kvůli mobilům, kterým nestačí současná pásma na přenos dat.
To mi přijde jako docela prdel, EU tlačila na to aby se nedělaly plazmy a aby televize byly co nejúspornější , nežraly moc proudu, by se chránila příroda.
No a teď z EU, na popud ekoNěmecka a ekoRakouska přichází tlak na předčasné vyhození statisíců tun spotřebičů do šrotu a přivezení jiných statisíců tun spotřebičů přes půl planety, aby obyvatelstvu mobilech šel rychleji internet. To planetě ohromně pomůže....
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pripravte...
No prosim jak jim to jde. A když každé dva roky vymyslí něco podobného, tak to by v tom byl čert aby se neudržel trvalý ekonomický růst.
Lidi musí za něco ušetřené peníze utrácet a je jen potřeba je donutit nakupovat.
Mě to sere a nejemom kvůli penězům, dspéíš
lidi s těmi mobily před ksichtem už prakticky nejenom jezdí MHD nebo řídí , ale dokonce už i chodí. Ve švédsku už mají značky " pozor blci s mobily"
Souhlas, člověk s mobilem současně pobývá v jiném světě a v tomhle své jednání ne zcela ovládá. Lze se od něj nadít ladasčehos. Stačí se na některého toho komunikujícího koukat. Točí se naprosto neočekávaně, rozhazuje rukama jako kašpárek, rozčiluje se do nějaké krabičky, naprosto nevnímá, co se kolem děje.
My za mlada chodili s knížkama, tedy někteří.
Četl jsi v metru, tramvaji, a když to byl "nářez" třeba i na schodech.
Víc bych se bál blbců, co číst ani ovládat mobil neumí.
Pár set milionů jich na světě je.
mocliže těch knížek mělo sluchátka ?
To máš recht, ale kazetový walkmen taky zvládal své....
Vyvoj jde dál, máme wearables, smartwatche, ovládání hlasem - a ruce jsou volné jak v tom starém vtipu.
No a mezitím probíhá selekce dle Darwina, blbci nemají dosta šanci.
O selekci dle Darwina poslední dobou zle pochybuju.
Já myslím, že kdyby Darwin viděl, kam dospěla "evoluce" (čti "co za kreteny dneska chodí po týhle planetě"), tak by svoje dílo musel buď spálit nebo zgruntu předělat. Ještě že stačil včas umřít a nevidí, jaký magoři jsou dneska schopný přežít.
Jaký podvodníci a hlupáci nás zastupují v parlamentu za půl mega měsíčně.
http://www.novinky.cz/domaci/388422-ransdorf-v...
Nové fotky z Pluta, takový malý důkaz, že budoucnost, přes útoky středověkých barbarů, na nás stále čeká....
http://www.nasa.gov/feature/new-horizons...
... není šprochu,
http://www.lidovky.cz/kambersky-provezneno-tri...
Ta poslední věta.
Jak známo a stokrát empiricky dokázáno: sebepřísnější zákony zločinům nezabrání.:-D
To je pravda jen pokud zabráněním míníš úplné odstranění. Pokud stačí jen snížení statistického výskytu, tak zákony samozřejmě ten výskyt snižují. Už například jen tím, že ten kdo je v kriminále nemůže pokračovat v trestné činnosti :)
Slyším poprvé, že v kriminále zákony odstranily trestnou činnost. Pokud ano rozšiřme kriminaly na celou společnost :-)
Věta předposlední. A protože vězení je silně kriminogenní faktor, stálo by za to se nad soustavným zpřísňováním zákonů zamyslet.
Když ne zpřísňovat, tak snižovat tresty nebo je rovnou rušit?
Také by se mohlo zavést, že se bude platit lidem když nepůjdou krást, loupit a mordovat :-)
Ono není potřeba ani tak zpřísňovat tresty jako hodně přitvrdit v podmínkách výkonu trestu.
A samozřejmě důsledně dbát na kvalitní výkon trestů mimo odnětí svobody.
Já hovořím o snížení četnosti a ty o odstranění. Není to totéž.
Ne, odstranění mi vkladas do úst ty.
Cituji tě o kousek výše:
"Slyším poprvé, že v kriminále zákony odstranily trestnou činnost. Pokud ano rozšiřme kriminaly na celou společnost :-)"
Právě. A o řádek výš, tvůj příspěvek... .To je pravda jen pokud zabráněním míníš úplné odstranění.
Nemíním, to je tvůj výmysl.
Takže nauč se pořádně číst a nevkladej druhým do úst své myšlenky.
V tom případě tvé prvotní tvrzení:
"Jak známo a stokrát empiricky dokázáno: sebepřísnější zákony zločinům nezabrání.:-D",
není pravdivé.
Z toho co píšeš, tak trest odnětí svobody svobody nemůže jedinci zabránit v páchání dalšího zločinu. Já tvrdím, že ve většině případů nelze páchat zločiny proti společnosti a současně sedět v kriminále. Lze páchat zločiny proti ostatním vězńům. Jsou výjimky spadající do organizovaného zločinu, ale je jich málo.
Brahmo, Brahmo. Zase omyl. Neříkám, cituji větu z článku viz. výše.
Asi tak, když z tvého tvrzení vynechám jedno slovo, tak je tvé tvrzení nepravdivé. Hádej, které. Číst je třeba a ne bojovat.
Když z tvrzení vynechám jedno slovo, tak je tvrzení nepravdivé. Ó jaký to výkvět logického myšlení. :D
A co si mám pamatovat? Že když zkurvíš výrok, tak přestane platit? Dokonce tvrdím, že když z něj vynecháš přísudek, tak z něj vznikne úplný nesmysl. :)
"... nemůže pokračovat ..." - přes všechny kontroly na vstupech do věznice se k ´potřebným´ chovacům mobil dostane.
Má-li pak ten oný mobil, může řídit komplice venku = pokračovat v trestné činnosti, ač je ´za katrem´
Ano, když se jedná o organizovaný zločin tak jistě. Ale kapsář a lupič a vrah jsa v kriminále těžko může dál krást, loupit či vraždit svobodné členy společnosti. Takže ten jeden v kriminále se další své obvyklé kriminální činnosti dopouštět nemůže a tudíž vypadává ze statistiky.
Vražda spoluvězně se též občas přihodí
Už Mao-ce-tung psal: Když špatný bije špatného, je to dobré. Vraždu spoluvězně neschvaluji, ale plakat nebudu.
"... spoluvězeň ..." je člověk jako ty nebo já, má občanská práva, jen je omezen na svobodě.
Tvrdit o něm, že je špatný, je (v našem právním řádu) tuším i trestné. TAK BACHA!
Spoluvězeň je člověk odsouzený za nějaký právní delikt takového druhu, že si to vynucuje odnětí svobody. To není žádná maličkost a v současnosti to nikdo za sypání ptáčkům nedostane. Musel provést něco závažného a ošklivého. Je to špatný člověk, nemohu si pomoci. Cucáš si z palce nesmysly.
Nechápu proč ve věznicích nemají rušičky gsm signálu. Stojí to pár korun.
Protože by se prominentní vězni nemohli dovolat kam potřebujou.
Tak úplně prominentní by chodili telefonovat pevnou k řediteli věznice do kanceláře. Nebo by měli nějaké PMR nebo nějakou podobnou legraci.
Ono, když na to přijde, tak taková semaforová abeceda je docela rychlá :-)
Proč je Evropa tak korektní k Islámu? Reagujeme jako týrané ženy, říká vědec
1400 let páchali zvěrstva na křesťanech, prodávali je do otroctví a ve jménu džihádu pobili 270 milionů lidí, vypráví Dr. Warner ve své přednášce s názvem „Proč se lidé bojí?“
Tohle všechno zanechalo na původní evropské civilizaci následky.
Podle amerického doktora Warnera, který islám studuje 40 let, teď západní společnost prochází všemi fázemi, které prožívá zneužívaná žena.
http://www.expres.cz/korektnost-k-islamu-0qr-...
Zaujalo mne, jak je ta podobnost (společné znaky) až hrůzně skutečná...
Warner... To je ten pošuk, který dokázal zamontovat bitvu u Termopyl (peršan Xerxes vs sparťan Leonidas, potažmu svazek řeckých měst; 480 př.n.l.) s narozením Mohammeda (cca 570 n.l.) a odvozovat z toho důsledky pro rozvinutí islámu?
Jako sorry, ale jaký vliv mají události z doby sv. Václava na dnešní dění v ČR?!?
Blábol začíná kolem 5:00. https://youtu.be/SO5_QQVYlpA
Přes tuto ahistorickou hovadinu jsem se nikdy nedokázal přenést, tak nevím o čem pindá dál.
***********************
Kromě toho- není islamolog, nikdy se tím neživil (jak by mohla naznačovat formulace "který islám studuje 40 let"), ale přírodovědec.
A co takhle výklad souvislostí? To je blábol? Nemusí se ti líbit ten výklad, ale pokud odborně nezpochybníš jeho obsah, že to co říká není pravda, ale psát o blábolu vypadá minimálně hodně hloupě a dost uboze, zvlášť od někoho kdo si říká, že je matfyzák.
Nevim jestli to co tvrdí je historicky správné a odpovídá vědeckým zjištěním, ale výklad dějiných souvislostí určitě není blábol.
Dávat do historické souvztažnosti více než tisíc let vzdálené události jen kvůli tomu, že se udály +/- na stejném území... Já fakt nevím k čemu to přirovnat.
Schválně zkus popsat jaký má vliv pozvání Cyrila a Metoděje na Velkou Moravu vliv na SOUČASNÉ česko-řecké vztahy. Co by sis myslel o člověku, který by tvrdil, že vztahy těchto zemí byly do značné míry zformovány právě touto "delegací"? Nemůžu si pomoci, ale já bych takového člověk považoval za úplného mimoně.
Nevím, ale nepozvanim Cyrila a Metoděje by se zřejmě projevilo v nastolení a nebo průběhu nastolení křesťanství. V extrémním případě pohanství či islamizace (pro uvolnění). A to by mělo snad i vliv na současné vztahy s Řeckem. Co se kdy nestalo a nemělo souvislost? Zkus mi popsat mě, jako analfabetovi v dějepisu, co je historicky špatně na Warnerovi.
Prdlajs. Poláci byli pohani ještě v 15. století, řezal je tam bratr Žižka, a nevypadá, že by to na ně mělo sebemenší vliv.
Vliv by to samozřejmě mělo. Rostislav byl křesťan a chtěl vlastní (arci)biskupství, aby nábožensky (a politicky) nepodléhal východofranskému Řeznu (a vlivu latinského ritu).
A řekni mi co z toho východního ritu u nás zůstalo? NIC. Jaký to má vliv na dnešní dobu? Vůbec žádný.
Bratr Žiška nebyl křesťan, co zavedli Cyril a Metoďej? Ale promiň, pokračuj, jaké nepřesnosti či blábolů se dopouští Warner?
Jednoho Žišku jsem znala, ale ten nebyl z Trocnova:-))
Bratr Žiška zcela určitě nebyl křesťan, co zavedli Cyril a Metoďej. Bratr Žiška byl zcela nepochybně pokřtěn v latinském ritu. Následníci Cyrila a Metoděje, nositelé slovanské liturgie, totiž ukončili svoji nedlouhou kariéru v Sázavském klášteře roku 1096, tedy zhruba 300 let před narozením bratra Žišky.
Další dotazy?
Zajímavé, já myslel, že bratr Žižka byl křesťan. (zkus napsat na Swift klávesnici Ziska, pro laika blbě). Jakého tedy byl vyznání?
Nastuduj si rozdíl mezi východním/ byzantským/ pravoslavným ritem a západním/ katolickým ritem.
Pak zkus podumat jestli byl Žižka katolík nebo pravoslavný. A jestli byli Cyril a Metoděj "pravoslavní" nebo katolíci.
Ty uvozovky u "pravoslavní" mají význam, naznačují určité zjednodušení. Velké schizma nastalo až později.
Nejsem vědec, historik. Ale je možné, že pokud by nějaký vědec podobnou přednášku dělal, že by takhle začal. Asi by záleželo na čase, zadání a co by tím vším chtěl říct.
Ale pokud by netvrdil nějaké historické nesmysly a z nich něco dovozoval, tak tvrdit, že je mimoň a podobně byla docela hloupost.
Co je nepravda na tom co tvrdí? V čem neříká pravdu?
5:25 - pojďme se podívat co způsobilo kolaps pozdně antické civilizace.
5:37 jak se to podařilo, když to nezvládli ani mocní Peršané?
5:50 Řekové a Peršané měli spolu spory odjakživa
6:00 mluví o bitvě u Termopyl (svaz ŘECKÝCH městských států 480 př.n.l.)
6:05 zmíněn Alexander Makedonský (opět svaz ŘECKÝCH městských států ca 340-350 př.n.l)
6:10 Peršané, s Římany tedy Byzantinci, válčili po 25 let před islámskou invazí.
6:15 vedli vyčerpávající válku, která, před islámskou invazí, Peršany oslabila a Byzantince velmi oslabila.
Cože? První světová skončila před sto lety, druhá světová skončila před 70 lety a na schopnost vést válečné operace zúčastněných a poražených států to nemá sebemenší vliv. A tenhle člověk mi bude vykládat, že vojenský konflikt, který probíhal více než 1000 let před narozením Mohameda měl natolik zásadní vliv na zúčastněné, že je Mohamed porazil levou zadní? COŽE? COŽE? COŽE? COŽE? COŽE? COŽE?
Říká ti něco produktivita?
Produktivita tehdy a produktivita před a během II.WW?
Ok. Jaký měl vliv výsledek třicetileté války, ukončenou teprve 300 lety, před druhou světovou válkou na tehdejší obranyschopnost ČR? Nebo Husitské války ukončené 510 let před druhou světovou?
Co bys řekl na tvrzení:
Tyto konflikty vyčerpaly a výrazně oslabily ČSR (v důsledku nemocí zemřelo 30-50% obyvatelstva). Toto oslabení způsobilo, že ČSR nemělo dostatek zdrojů a sil k obraně a v důsledku těchto dvou konfliktů v roce 1938 raději kapitulovalo bez boje.
Že to je kolosální kravina? A to jsou, vzhledem ke druhé světové, mnohem relevantnější konflikty než to co uvádí Warner jako relevantní pro šíření islámu.
Tak tohle už je lepší než cos napsal předtím.
Netvrdím, že máš pravdu, ale je to rozhodně lepší než pouhý výkřik je to blábol.
Mě nespojitost a nespojitelnost těch dvou událostí přijde natolik evidentní, že mám dojem, že stačí upozornit na časový odstup, který mezi nimi je, a že to pak musí docvaknout každému.
A protože to je už relativně obtížně představitelný časový úsek, tak jsem vypsal události o kterých má průměrný Čech lepší povědomí a které jsou zhruba stejně časově vzdálené.
Tohle je prostě absurdní srovnávání, které nemá žádnou relevanci.
Jak rychle se šířily informace tehdy a dnes, jak rychle se přesouvaly osoby a věci, tyhle historické exkursy jsou k prdu.
Pro mojí dceru je obtížně představitelné, že když jsem si chtěl přepnout jeden ze dvou programů na své černobílé televizi, musel jsem zvednout zadek z gauče a dojít k tý bedně...
Přesně tentýž pocit jsem měl, když jsem poslouchal jak Warner spojuje Řecko-perskou válku s arabskými výboji v raném středověku.
Že tě to žere, ať si pindá co chce.
Zástupný problém.
Podstatné je, že v Německu jich napočítali 950 tisíc, a počet není konečný.
A tím má Evropa zaděláno na takový průser, o jakům se nikomu ani nesnilo.
Ale to je jen počet o kterém jistě vědi a policie má zaregistrovaný. Vůbec si nikdo netroufá seriozně odhadnout kolik je těch neregistrovaných. Střízlivé odhady mluví o dalších nejméně 100 tisících.
A kde jsou ti "vyhoštění" ze Švédska...
Jo, to ví jen Aláh :-)
Zrovna tak se můžeme ptát, kde jsou ti co nedostali povolení k pobytu v Německu, Francii, Dánsku, ale i u nás a měli třeba do měsíce opustit zemi.
Prostě někde jsou v Evropě a je průser, že nikdo pořádně neví kde a óbr průser nastane za nějaký čas až tihle "tuláci" budou chtít svoji situaci řešit silou nebo nějak za peníze od nějakého jejich politruka.
Hlavně jde o to, aby si nemysleli, že se nad ně povyšujeme, to by se mohli naštvat...
Podívejte na rané České dějiny. V té době samozřejmě neexistovaly politické strany, ale můžeme za ně považovat tehdejší klany a jejich členy za politiky. A ti čeští politici jsou fakt odporní. V rámci mocenského boje se tam běžně vraždí nejenom v rámci jedné politické strany, ale občas vyvraždí i celou konkurenční partaj (viz. Ludmila, Václav, Vršovci, Slavníkovci a další).
No a na tohle zkus nějak rozumně argumentovat.
A jakou to má souvislost s územním bojem islámu a křesťanství? Doplň či oprav Warnera.
Nesouvisí. Ale každá rána dobrá. Chce ti tím říct, že naši předkové byli taky hnusní a že by nám s Mohamedem bylo líp :-)
Se současnou politikou to má společného zhruba tolik co rozvoj islámu s Řecko-perskými válkami.
Pokud máš pocit, že vyvraždění Slavníkovců o dnešní době (a politice) nevypovídá, tak v tom případě "doplň a oprav Hraboshe". Jestli máš pocit, že kdyby to Hrabosh myslel vážně, musel bys ho považovat za mimoně, tak se mi v tobě podařilo navodit pocity a myšlenky, které ve mě vyvolává Warner.
Minulost tvoří naší budoucnost. Vyvraždění Slavnikovců, to v přednášce Warnera nemohu najít. Jestli si myslíš že Warner nemá pravdu, oprav ho vyvrať.Zatim odborně tlacháš, a Le ještě jsi neřekl co, ať si to můžu vyhledat. Má nějaká bitva špatný letopočet snad? Uvádíš souvislosti, které chceš vidět, fakta postrádám.
A můžeš najít vyvraždění Slavníkovců v naší současné politice? Ano? Opravdu?
Nastuduj si Řecko-perské války (zejména dobu ve které probíhaly), pak šíření islámu. Vezmi kalkulačku a zjistíš, že jsou od sebe zhruba stejně daleko jako dnešní doba od vyvraždění Slavníkovců (ve skutečnosti bylo vyvraždění Slavníkovců před 920 lety, Warner spojuje události vzdálené více než 1000 let).
Pak zkus prozkoumat moji paralelu s chováním "politiků" v době vyvraždění Slavníkovců s dobou dnešní. A pak zkus tuto paralelu aplikovat na Warnerovo výroky.
Ale mám dojem, že akorát trolluješ.
Tak se ptám zas a znovu, co je hystoricky a vědecky špatně a nepřesné na tom co říká?
To, že začal v dávné minulosti aby se propracoval přes středověk k současnosti je pro toho kdo to zná zbytečné, ale pro většinu lidí co to neznají je to určitě hodně prospěšné.
To, že tebe nezajímá minulost je dost smutné, těžko se pak chápe a rozumí současnosti.
Hraboshi, v tomhle příspěvku
http://www.nakole.cz/diskuse/20274-islam-na...
"Jen se, s ohledem na "vlastní" minulost, odmítám povyšovat na muslimy."
jsi tedy myslel nějakou svoji osobní minulost (co jsi jim tak strašného provedl ?) ?
Nebo jde o nějakou minulost zaviněnou přímo naší generací ?
Jestli ne a koukal jsi někam hlouběji do minulosti, tak potom nechápu tvoje čílení v tomhle vlákně.
Bohatě stačí komunismus. A to je i "moje" minulost.
S ním máme my souvislost jakou ? My se do něj bohužel už narodili, nezřizovali ho. Takže opět jen minulost k poučení.
A s muslimama má ten náš komunismus souvislost jakou ? Teda kromě tehdejší podpory, zejména vojenské, některých tamnějších diktatur.
Psal jsem, že s ohledem na "vlastní" historii se odmítám povyšovat nad muslimy. Jak moc se lišíme od našich (pra)rodičů, kteří se do komunismu nenarodili a zřizovali ho, abychom mohli ukazovat prstem na muslimy a říkat, že to je, na rozdíl od nás, nekulturní dobytek?
To je právě o tom poučení z minulosti. Protože někteří naši dědové a fotrové to tady posrali s komunismem, budeme teď my z toho mít mindrák a budeme proto přehlížet a omlouvat "jiný komunismus", zavlékaný sem přistěhovalci ?
To v žádném případě. Jen stačí, když nebudeme argumentovat kulturní nadřazeností křesťanů nad muslimy.
Když už jsme u těch paralel, tak ti, kteří před "naším" komunismem zdrhali ho "zavlékali" jinam?
A on sem islamismus nejde s těmi staticíci muslimů?
To víš, nebo si jen myslíš?
Hlavně, že se podařilo nějak vybruslit z toho warnerova nesmyslu a teď se už zas dá vést klasická islamofobní agitka.
Islamofóbní a agitka? Do které mešity nebo ke kterému politrukovui chodíš na školení?
Tak znovu, oni si ty statisíce muslimů nepřinášejí sebou islamismus? Svůj specifický způsob života, vnímání pravidel života a předpisy jak žít aby byl správný muslim?
Co to má společného s Řecko-perskou válkou mi povíš?
Dost bída, hraboshích, děláš sice co můžeš, ale uměl si to líp. Dochází dech a hloupé nápady jak odvést řeč jinam?
Ty sám napíšeš "Když už jsme u těch paralel, tak ti, kteří před "naším" komunismem zdrhali ho "zavlékali" jinam?"
Tak proto se ptám na to co se ptám. Odpovíš, nebo ti není něco jasného třeba o faraonech Egypta?
Já odvádím řeč jinam? Všechno tohle je pověšené pod mým příspěvkem ve kterém upozorňuji, že Warner je hňup, který si neotevřel učebnici dějepisu.
Ano, na chvíli jsem se nechal paralelami unést, ale pak jsem si uvědomil, že jsem se již příliš vzdálil původnímu tématu.
No dobře a když už jsi položil dotaz, na který zní moje odpověď NE, tak jaká je tvoje odpověď na můj dotaz?
Do žádné mešity ani k politrukovi nechodím. A tímto to považuji za uzavřené.
Jo, to je také dostatečně jasná odpověď na otázku na přinášený islamismus.
Žádné výpady nedělám. Navíc nikdy ne nic nesouvisejícího, ale vždy jen reakce na předchozí příspěvek a zpravidla i předcházející. Takže jen odpověď na tvoji otázku a mnou položená úzce související otázka.
No nic, není to poprve, když po mnoha tvých příspěvcích pokud bys musel přiznat něco co tady popíráš, tak prostě se vyhýbáš odpovědi a když už nevíš jak a jasné otázce se nemůžeš vykroutit, tak buď děláš mrtvého brouka v lepším případě napíšeš, že neodpovíš.
To hodně napovídá a vyjasňuje o diskutujícím.
O nadřazenosti křesťanství nikde nic moc nečtu. A jestli tím někdo někde mává, není můj problém.
Mě stačí úplně to, že sem ty svoje manýry a móresy tahají, že jim vadí na našem způsobu života hned tohle a hned zas ono a že tady chtějí zavádět nemálo ze svých zvyků a pravidel, jako pravidlo a zvyk obecný.
Vůbec jim nebráním si to užívat doma, v kruhu rodinném, ale tahat to na ulici ??? A chtít po druhém, aby se podle toho taky zařizoval ?
Já vím, u nás, v Čechách ještě zatím nic takového akutně nehrozí - ale právě proto je potřeba dbát na to, aby tahle svinstva sem postupně nepronikala a nedopadli jsme jako druhá půlka Evropy. Prevence, víš. S ohledem na to, co už člověk zřetelně vidí u sousedů jenom ta prevence...
Jindračíslo tu píše o naprosté nekompatibilitě a svým způsobem se nad ně povyšuje (což je moje původní formulace). A já přitom nenacházím moc rozdílů mezi "naší" a "jejich" formou diktatury.
Ale abych se nenechat zatáhnout do nekonečných islamofobních spirál... Co to má společného s Mohamedovou porážkou Leonidase?
Na Leonidase ti peču. Že jsou nekompatibilní je jasný i prvňáčkovi a jdi už do háje s tím komunismem. Ten byl úplně stejný svinstvo. Stejný, jako německej nacismus. A taky z něj mají Němci mindrák, na kterej teď doplatěj. A to jsou chyby, kterých se musíme vyvarovat, ne se jima linčovat.
Přiznat si skutečnost neznamená povyšování.
Ti co demolují antické památky bezpochyby nekulturní dobytek jsou.
Islám je nekompatibilní s naší evropskou civilizací, a nechápu lidi, co si to nejsou ochotni přiznat.
Protože islám není jen víra, ale předpis, pro životní styl. A ten předpis je jaksi v rozporu z Listinou....
Ti, kdo popravují vlastní válečné hrdiny či kněze, jsou úplně stejný nekulturní dobytek nekompatibilní s naší evropskou civilizací, a nechápu lidi, co si to nejsou ochotni přiznat.
Fieldorf, Toufar, Popiełuszko, Horáková.
Protože komunismus není jen víra, ale předpis, pro životní styl. A ten předpis je jaksi v rozporu z Listinou....
*****************
Tvrdíš, že naši (pra)rodiče jsou nekompatibilní s naší evropskou civilizací? A jak moc se lišíme od těch, kteří tu komunismus instalovali?
Co sem pleteš bolševiky?
Komunistů se nikdo soudný nezastává, a islámu vlastně taky ne :-)
Jinak, moje rodiče a prarodiče neházej do jednoho pytle s bolševiky...
Možná tvoji, a zdá se, že něco v těch genech bude...
JO, komunisti jsou nekompatabilní s naší evropskou civilizací, stejně jako vy, muslimové.
Nejsem muslim. Mám k nim zhruba stejně blízko jako Ty ke stalinistům.
Budu Ti od teď říkat "stalinisto", souhlasíš?
Já někde obhajuju a omlouvám stalinistický a komunistický manýry ? Napiš kde, co konkrétního. Pak klidně můžeš. Ale až pak.
Jsi stejný stalinista jako já muslim. Žeru vepřový, piju Tatranský čaj, ramadán nedržím, motlitební kobereček nemám, Šahádu nazpaměť neumím, do Mekky nepojedu, protože tam je horko. Ani nevím kde jsou v Praze mešity (nějaká je na Černém mostě, ale nevím jestli ji nezavřeli). Tak jakej jsem já muslim?
Co to má společného s Řecko-perskou válkou mi povíš?
Ty jsi prostě debil, co neví, jak na svoji ubohou existenci upozornit.
Nic pořádnýho neumíš, neuspěl si v ničem, tak ses dal na dráhu aktivistického prudiče. V cyklistickém sportu jsi nezazářil, tak alespoň prudíš s kolem na cyklojízdách.
Pak si neuspěl na matfyzu, tak jsi alespoň prudil v každém druhém příspěvku s theorií her.
Teď sis přečetl pár populárně-vědeckých brožurek o historii, a budeš prudit ze Slavníkovcema.
Hlavně být "jiný než ostatní".
Všichni vědí,co je islám za svinstvo, ty se budeš srát do křesťanů.
Jsi zakomplexovanej chudák, kterému nic nevychází, a tak se snažíš.
Nevyjde ti ani tohle.
Jen jsi tu za blbce.
Zpátky z chlastačky?
Odteď budeš Rudý khmer.
Proč tohle děláš?
Tyhle ty zkratkovité hovadismy formou "srandovního útoku" ze čtvrté cenové?
Soráč, ale žijeme ve svobodné zemi, pročež se pověsím přesně tam, kam sama budu chtít:-))
Soráč , pověs se kde chceš. Ať to vyjde.
Nojo, typickej maoista se zase projevil.
No vidíš. A teď, když už jsme zase kámoši, tak ti musím říct, že jsi měl s tou televizí pravdu. Fakt se tam moc znalecky neobohatím. Už jen proto, že na obrazovce televizoru častěji utírám prach než na ni zírám. Nepouštím ji ani kvůli tomu, abych zas mohla půl večera nadávat, že tam nic pořádného nedávají. To mi nějak žádnej smysl nedává.
Co ty?
Jenom nesklouzni na mé zdroje. Jinak dík za to kamarádství.
Jo, já prach z televize neutiram, nemam ji.
A to já zas nedávno jednu bednu na chvíli ukořistil. Akorát že je obrovská a ještě jsem ji nevytáhnul do patra, tak hnípe u sklípka. Chci si na ní zase po čase zabrnkat televizní tenis :-) Ale víc by se mi na to hodil nějakej černobílej Merkur. kdo ví, jestli na tomhle automatu vůbec ty hry naladím...
Nějaké televizní zvrhlosti mi ale naštěstí nehrozí, nemám settopboxa.
Nevím, jestli jsi ji na poště odhlásil.
A nejlepší je když tam ta úřednice není schopná pochopit, jak to, že telku nemáš
"A proč třeba neodhlásíte rozhlas, proč televizi?"
"Protože rozhlas mohu jen poslouchat a přitom (i) něco dělat, zatím co na telku bych musel (aspoň občas) kouknout, takže práce by ´za moc nestála´"
Věšet?
To se k dámě nehodí.
Radil bych spíše prášky nebo plyn.
Zvláštní. Mě ve speciálce tvrdili, že se v Uhrách neurodily meruňky ...
Prdlačky, co jsou pravé maďarské "galuski" :-)
A je to "pörkölt".
Nakoupil jsme maso a Soňa se právě teď snaží o plagiát originálu včetně pravým maďarských "galuski", Marian nám laskavě poskytnul strouhadlo a jeho žena Katarína i potřebné know how, jak na ty echt maďarské galuski...
Soňa teď nagůglila rozdíl, v haluškách Kataríny jsou erteple neboli zemiaky, v maďarských galuskách nikoliv, jen mouka.
Takže jsou to nějaký ty noky, ale nakrouhaný na haluškovadle....
Šmarjá panno!
Zemiakové halušky ku perkeltu??? Kto to kedy viděl?
Zemiakové halušky patria k brydze, kyslej kapuste a tak maximálne ešte možno k sekelygulyasu.
Klasické nokerli, tie si z múky, vajca a vody.
:-))
No tak to vidíš co jsme to za nevzdělané pazdráty....
Slávky, gratinované slávky, fideuá, paella, sépie, chobotnice to všechno umím, ale o haluškách vím kulový
No jo, Bobe, stůl na terase toho pronajatého baráčku, nábytek je tam velmi prostý, když to pronajímají, tak ti tam nedají mahagon....
Byli jsme v tomhle domečku podruhý, tak už jsem věděl, co si máme vzít, poprvé jsme přikupovali pánev, nějaký hrnec, nože a škrabku, ve výbavě to nebylo, patří to nějakým Anglánům, ti toho asi moc nenavaří....
Ale zase, 14 dní za 600 éček, v hlavní sezóně....
Tady se těch hovadismů natláská, ze všech stran. To byl jen takovej balónek. Přišlo mi divný, že Hrabosh na kdeco startuje jak raketa, ale na nejmíň tucet otevřenějších i méně otevřených narážek i dotazů nejen od mne vůbec nereagoval. Ani prostým klidným "ne".
Tohle už je zas on :-) Však co, vždyť se jen tak pošťuchujem. Však koukni, já jsem zase stalinista :-)
Nevím, jaký je pan Warner přírodovědec a nehodlám v tomto ohledu soudit. Co se týče jeho studia islámu a islámských výbojů, mám však velkou výhradu. Tam on totiž nepoužívá klasické vědecké metody.
Kdyby je používal, tak by
buď:
-ty jeho mapy výbojů obsahovaly podstatně víc informací, protože těch 1400 let se nekonaly pouze islámské výboje. Tam se toho dělo a událo na dějinné mapě světa podstatně víc a mělo to své podstatné důsledky pro současnost
nebo
- by hned zkraje řekl, že abstrahoval od ostatních dějů a skutečností, nesouvisejících s expanzí islámu. Dějů, které po dobu 1400 let zcela jednoznačně také probíhaly a o kterých ví, že probíhaly, ale záměrně o nich nechce mluvit, protože jeho přednášky mají jiný cíl než upozorňovat na to, co se objektivně ve všech souvislostech v daném časovém období dělo.
Takovouhle námitku beru a je celkem jasná a má i pochopitelné zdůvodnění, i když samozřejmě nevim jestli správné.
Každý přednášející udělá nějaký úvod a pak přednáší. A plno jiných přednášejících by mohli mít nějaké výhrady k úvodu nebo průběhu přednášky, ale myslím, že obecně důležité je aby to bylo věcně správné.
Ale výkřik je to blábol působí hodně hloupě.
No a to je moje výhrada.
Můj osobní názor je, že pan Warner používá stejnou argumentační taktiku, jako nejeden zdejší islamoklast (ne, on není islamofob, on se islámu nebojí). Je to styl, neříkat celou pravdu. Je to styl typu: "Ne každý muslim je terorista, ale každý terorista je muslim". Všichni víme, a i ti islamoklasti to moc dobře vědí, že to není pravda, přinejmenším to není celá pravda, ale zní to hezky a je to přesně to, co potřebují slyšet:-))
Já tvé výhrady beru, je to v pořádku a nic proti nim nemám.
Jen jsem reagoval na Hraboshův blábol.
Má v tom i další perly. Například prezentuje Byzantskou říši jako hráz proti islámu a zmiňuje jako obrovskou tragédii pro křesťanský svět dobytí Konstantinopole Turky (1453).
Dobytí, vyplenění, vyvraždění a částečné vypálení Konstantinopole 4. křížovou výpravou (1204), kvůli kořisti, o 250 let dříve taktně zamlčuje. Jaký to asi mělo vliv na budoucí obranyschopnost Konstantinopole si asi dokážeš představit. Stejně tak zamlčuje pozdější neochotu západních panovníků pomoci Byzantincům s obranou. E?
Pan doktor Warner tím chce naznačit, že jeho předchůdci na kontinentu měli vlastně obrovské štěstí, že na ně kápnul civilizovaný křesťanský lid pracující vysoce efektivně, čímž ty původní obyvatele vlastně uchránil před syndromem dlouhodobě týrané ženy:-))
Tak jsem si nakonec pro ty uzounký pláště na mojí žilletku-veterána musel dojet, do Kobylis, ale to není to co chci říci.
Projíždím tak v poledne tou magistrálou, zázpy žádné, jen z těch bilbordů na mě všude čumí
"Je suis Paris"
Nevím kdo z vás je Paříž, ale já teda ne.
Já jsem z toho spíš jelen.
Kdo pocítil potřebu tohle psát na plakáty netuším ale bude to zřejmě někdo s intelektuálního okruhu týmu "kdo neskáče není Čech"....
Prohlížel sis aktuálně nevyužívané plakátovací plochy vlastněné francouzskou společností JCD.
To jsou ti co provozují v Paříži za to, že mají k dispozici ty plochy Vélib.
To by mě zajímalo, jak výhodnou smlouvu mají s Prahou.
V každém případě vrchol nevkusu a když jde o reklamku, trochu pokrytecký hyenismus.
VELMI výhodnou. Velmi nevypověditelnou.
Jestli jsem si to nemyslel....
V Paříži mají Vélib, my ty bilbordy, to je fér..
Uz mas i prezuto a ozkouseno? Jak to jede? :)
Nemám, mám to ještě v kufru.
O Vánocích to snad přehodím, a vyjedu až bude sucho a teplo.
Teď je to na pytel, od 10 do 18ti sedím u počítače a čekám co mi Tom pošle k opravě, jak pes u boudy....
Tak snad to vyjde, že bude o vánocích sucho a teplo ať můžeme vyjet :-)
http://liberec.idnes.cz/vraceni-pudy-polsku-v...
Ale nevím, jestli je zdroj dost korektní. http://echo24.cz/a/w6zd8/drama-na-hranicich...
Poláci se s tím moc nemažou
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/388457...
Počkej, až příští týden vyhraje Marie le Pen ve Francii.
Blbcovi můžeš stokrát říkat, nehraj si ze sirkama, ne, furt bude tvrdit, že protože Přemysl řízl Slavníka, má Ahmed právo obsadit Evropu.
A že k tomu mají dobře našlápnuto.
Jo, komunálky vyhraje, a není se čemu divit.
A za dva roky bude presidentkou Francouzské republiky. A sluníčka budou stát s otevřenou hubou, teda jen chvilku, než si pro ně příjdou a budou je soudit za vlastizradu.
V Německu k něčemu podobnému dojde taky brzy.
No, a že by Saudská Arabie dala těm "vítačům" axyl, dost pochybuji.
Ono to vítězství tak úplně jasné ještě nemají, myslím, že dost těch neúspěšných (na 3 a dalším místě) se přidají na stranu socialistů.
Ale rozhodně by takové vítězství nebylo na škodu. Mohlo by to prospět i dalším zemím.
V roce 2002 Le Pen vyhrál první kolo prezidentských voleb a ve druhém mu vysvětlili kam patří.
V očích mnohých byl Hitler taky jen takový mluvka z putyky, Havel byl v jiných očích jen nějakej kriminálník.
To, že Le Pen neprošel 2002 neznamená víc než, že v roce 2002 neprošel.
Naví Mme. Le Pen silně omezila agresivní vyjádření, staví na francouzských hodnotá, které je třeba chránit před těmi nefrancouzskými, což v podatatě může schvalovat každý rozumný Francouz.
Le Pen se od ní distancoval, a ona od něj, čímž vyráží zbraň z ruky takovým, jako jsi ty. Prostě spojovat Marii s Le Penem tak snadno nelze, ale nacionalistickou volební základnu si ponechala.
Přidávají se další, kteří už mají plné zuby bezmocnosti státu vůčo tlupám pralesních divochů z džungle v Calais, i vůči drzosti islámských menšin. (připomenu tu kauzu kolem hadrů na hlavách muslimských studentek - do francouzské školy náboženské symboly nepatří, nejsou tak kříže, nebudou se nosit hadry na palici).
Jinak, v dvoukolovém volebním systéme se nevolí ten, koho chceme, ale tzv. "menší zlo".
Proto máme Ovarovou Hlavu a Swanzenbergovi "voliči vysvětlili kam patří" abych pouíil tvoji interpretaci výsledků druhého kola.
Jako jsi "ty" jsem myslel Vojtu, me tebe, Petře.
Hezká fotka!
Ale budeš asi napaden, že si pleteš hrad s mešitou, fontánu s minaretem a Itálii s Francií ...
;-)
Tohle je Perpignan (Languedoc - Rousillon), ale vlastně Katalánsko, i když francouzské.
Ake taky je možné, že to je Milan, Castello Sforzesco :-)
Havel není ´jen nějaký kriminálník´ od doby, kdy takové ´vlastizrádné´ řeči byly zakázány zákonem.
narazil jsem zase na článek, který mě před lety "přetáhl" k Blackberry :-)
http://smartmania.cz/clanky/od-wm-k-blackberry...
Honza si ten krám taky pořídil a pochvaluje si to.
Pro mě je slabinou toho systému fakt, že počet aplikací je limitován, většina sw dnes podporuje Widle, Jabko a Android
a pak ta nešťastná odolnost v lijáku....
moje drahá vdova má novější Z10 s OS10. proti lowendovému androidu prý spokojenost. teda krom baterky, tu udělali slabou a vydrží tak den.
většina aplikací z androida funguje bez problému.
já mám starýho bolda 9780 ještě s OS6, se všemi výhodami i nevýhodami starého systému. aplikací je míň, to je pravda, ale mám ten telefon na "práci" - maily, kalendář, úkoly, telefon, sms. a to plní naprosto bezkonkurenčně a spolehlivě
s tou odolností v lijáku to bude dneska asi u všech telefonů stejné. něco to vydrží, ale lepší moc neriskovat. když si zmrvím svoji 9780, tak koupím za 900 na aukru nový, natáhnu data ze zálohy a jedeme dál. ale představa, že bych tak odstřelil telefon za desítku...
i když takový Passport v červené barvě, to je nádherný kousek...
Jsi snad viděl video jak jsem koupal Xperii:
https://www.youtube.com/watch?v=uxMBairl6n8
pod vodou jsi ztracen, ale mokrá lze ovládat:
https://www.youtube.com/watch?v=vwIdyds5Sik
Ale z3+ nemohu doporučit, protože se přehřívá, nevím jestli to z5 už má vychytaný, měl jsem cuky si jí pořídit, ale vydržím až na z6ku.... :-)
aby mezitím nezakázali výrobci koupat všechny kousky :-)
Z3+ asi už koupat zase můžeš, Z až Z3 řešili vodotěsnost takovejma plastovejma špunťíkama, a ty se časem vyběhají, a je po vodotěsnosti, tedy pokud se s tím potopíš, liják to zvládne.
Tahle z3+ (z4) už žádný špunty nemá. Micro usb samici, bez chráničky, voda do ní klidně nateče, stejně jako do díry na sluchátka.
Jen doporučují, než do toho narveš znova adapter nebo datový kabel to nechat vyschnout. A zdá se, že přestali s "podvodníma hrátkama" v těch reklamách, prostě mobil do deště, sprchy ale ne bazénu nebo moře....
Jsem zvědav
http://www.topzine.cz/mimo-hory-nas-bile-vanoce...
Jen aby byly bílé aspoň na těch horách... ;-)
I když teda - definujme pojem "hory". :)
Že je Kalousek nevychovaný hulvát, o tom žádná.
http://www.novinky.cz/domaci/388657-je-to...
Že mu ale ´obšťastněný´ ministr neplácnul po hubě, považuji za chybu
http://www.novinky.cz/domaci/388655-zeman...
původní povolání: prognostik
A čím je jako "vystrašil"? Holým faktem a pravdou, že "islámští radikálové dříve nebo později zaútočí i v České republice, zřejmě v Praze"? A ti študentíci se právě vrátili z Marsu?
Na to nemusím být prognostik, ale stačí být realista; to musí být jasnému i naprostému idiotovi.
A kdyby jenom to.
On si taky zaprorokoval, že do roka a do dne přistane s helikoptérou na dálnici:-))
To ale není proroctví, ale pouze dlouhodobý plán práce, který si dělá každý větší šéf :-)
On není jen tak kdejaký větší, on je přímo VELKÝ ŠÉF:
Však jasně:-))
Z Hradčanského náměstí do Lovosic po D8 je to asi 70 kilometrů, nějakých cca 45 minut. Velcí šéfové to logicky lítají vrtulníkem, to dá mozek, o tom vůbec neštuduj. Obzvlášť když letíš přestřihnout pásku na nové dálnici:-)
Když na to má nebo mu to někdo zaplatí, tak proč ne. Já bych taky klidně lítal vrtulníkem třeba do Krkonoš se projet na kole, když by mi to někdo platil.
Lítání prezidenta vrtulníkem je to poslední co by mi fakt vadilo, zvlášť ještě když při tom bude otevírat nové dálnice.
No tak dobře, tak jsi mě přesvědčil.
Když na to má, ať letí:-))
(i když teda...důležité je, aby ta dálnice byla dokončena, otevřít ji pak může třeba nejblíže stojící vrchní cestář, jsem si myslela:-))
To sice může, ale pak nemusíme mít prezidenta, když by to za něho mohl dělat vždycky ten nejblíže stojící vrchní :-)
No, možná by to bylo lepší...
Ano, opravdu ho nepotřebujeme.
Je to relikvie císařského mocnáře, representativní hlava (ovarová) s minimem pravomocí, kterou přehlasuje Senát.
Nebo nepotřebujeme Senát a jeho pravomoci přenesme na příští presidenty.
V každém případě je náš systém personálně předimenzovaný a navržený velmi špatně.
Já souhlasím, že mít sněmovnu, senát a prezidenta, 14 ministrů, 10 hejkalů a krajů, bezpočet různých dalších centrálních úřadů a ústavů je poněkud slušný luxus na tak málo lidí.
Teď mě docela pobavila představa ze všech reakcí, když by někdo předložil do parlamntu návrh změny ústavy a zákonů, že si zrušíme prezidenta.
U nás někdo kdysi vytvořil tezi, že president má být nadstranický, spojovat a ne rozdělovat, a tyhle řečičky, což je technicky i lidsky nemožné.
Ale tak je konstruována úloha presidenta a všichni jsou z toho šejdrem, když není politický hermafrodit ale troufne si mít názor, od Havla, přes Klause až po Ovarovou Hlavu.
Tak spíš zrusit Senát, a posílit roli presidenta.
S tím, že jej ústavní většina PS tak jako tak může přehlasovat. Pár drobných by se ušetřilo, ale hlavně by se všechno trochu zrychlilo a snad i zefektivnilo.
V tomhle jsem s tebou, všem státním zaměstnancům (a tím je president také) odebrat výsady služebních vozidel, vládní letku, vrtulníky, majáčky, a další ptákoviny.
Ať se přesouvají hromadnou dopravou, budou blíže k problémům "obyčejných" lidí a něco se i ušetří.
Chce-li větší pohodlí, pak za svoje....
Dostal se mi dneska do ruky strojopis se vzpomínkami příslušníka SOS ve Fukově. Zajímavé čtení. Nejtragičtější na tom je, jak jim pořád z Prahy posílali směrnice, aby proti provokacím ze strany Němců nezasahovali, aby brali ohled na jejich národní cítění, atd., atd.
Když jsme se ve škole učili o odtržení Sudet, tak nám nic takového neříkali.