Zdravím všechny. Pokukuju po nějakých širších pláštích s hrubším vzorkem na zimu pro svýho krosovýho kámoše, ale nechci do nich příliš investovat, páč nebudou moc často využívány. Neplánuju jezdit ani v hlubokým sněhu, nebo jinak extrémních podmínkách. Máte někdo zkušenost s Duro plášti? V popisu moc info není, hmotnost atp. Díky
Díval jsem se konkrétně na tento:
http://www.cyklomania.cz/prodej/Plast-DURO-HF...
Podezřele levné. Nic moc bych od toho neočekával. Na městské posunování asi použitelné.
Obával bych se ale asi nižší životnosti, nepřesnosti výroby, kroucení a nevyváženosti (vadí ve větší rychlosti), chování na mokru.
Ale třeba se pletu a je to zázrak za dvě kila...
Hmm, asi bude lepší si něco připlatit. Co třeba tenhle? S plášti Maxxis nemám žádnou zkušenost.
http://www.bajkshop.cz/bajkshop-cz/eshop/240-1...
Jestli to máš fakt jen na občasný projetí, tak bych se jich asi nebál. Obstály by třeba i ty Dura, ale osobně bych pořizoval radši něco z tohohle cenového středu.
Když chceš něco na zimu, co zkusit hroty ? Sice dražší, ale ta radost ! Záběr a jistota za všech okolností, zatočíš i zabrzdíš i na ledu, nebo uklouzaném sněhu.
Hroty jsou jednoúčelové pneumatiky. Záleží, kde jezdí a jak jezdí (z domova někam a zase až domů anebo z domova autem, pak rajtování na kole po lese a pak se poslušně zpátky autem).
V Praze třeba sněhu moc není a hroty na asfaltu hlučí, brzdí a mají snahu se vylamovat.
Stejně tak v prašanu jsou hroty o ničem.
Hlučení není tak strašné, ani ne že by brzdily, spíš je těžší kola roztočit kvůli vyšší váze. Zase je to vynahrazené menší námahou na kluzkých pasážích. A pokud se nebrzdí smykem, tak vylámání opravdu nehrozí. Něco jsem narajtoval na Kendách i Shwalbech, tak vím. Samo že se dá jezdit celou zimu na běžných pláštích, ale tyhle jsou o jistotě pohybu i možnosti vyblbnout se.
A i v prašanu mají své kouzlo - pod prašanem může být zamrzlá kaluž a je na malér zaděláno...
Hroty jsou ideální do tuhé zimy (sníh, led) anebo pro řádění (vyblbnutí se). Pro běžné ježdění v nížině (Praha) je to podle mne zbytečně drahý luxus.
Jestli Tě totiž něco zastaví, tak to není ani tak led nebo sníh (výjimečně ledovka, to ano), ale hlavně Tě zastaví nedostatek důvěry v ostatní účastníky silničního provozu (obava z motoristů, kteří svou tunu / tuny plechu na daném terénu nezvládnou).
Jinými slovy hrotové pneumatiky jsou smysluplné pro ty, kdo je opravdu využijí.
Ono v zimě stačí fakt maličko a jdeš nepříjemně k zemi. Záleží jak kdo chce riskovat. Taky je nevozím pořád, ale pokud se na namrzlé a naklouzané cestě chci v klidu svézt, beru je. Pro staršího méně obratného člověka by to pak mělo být téměř samozřejmostí. Taková zlomenina v krčku, nebo naštíplá pánev z podsmeknutého kola nic moc a dlohatááánský poležení... Vyšší cena za pneu je pak jen zdánlivá.
Maxxis je naprosto O.K. - např Overdrive i v zimě , přesto že vypadá dost hladce. Pokud člověk nejezdí vyloženě na náledí.
Jezdit s hřebama na krosovi, to mi přijde stejná blbost jako jezdit autem po Praze s řetězama.
Jel jsi už na krosovi s hrotama, nebo ti to tak jen připadá ?
Já jen, žes to tak vševědsky odsoudil. Já na nich pár stováčů najeto mám.
A jak se takové gumy s hroty po hranách chovají třeba na suchých kostkách v zatáčce? Poznáš to, že tam jsou, nebo to jen zvýší hluk. Předpokládám, že by to mohlo kazit přilnavost.
Nekazí seděj jak přišitý. Ty špunty jsou z poměrně měkké gumy a čudly se do ní "schovají". Takže na asfaltu, kostkách, betonu to sice ťuká, ale jedeš po gumě, na sněhu a ledu zůstávají trčet a zabírají.
Na "suchým" asfaltu ale musí jít ty hroty brzo do kopru, nebo se pletu?
Netknutý. Není to žádné obyčejné "železo". Podle vzhledu bych si to možná tipnul na nějaký karbid. Prostě hranky furt drží, jsou úplně netknutý.
Když o tom tak přemýšlím, ty pláště s hřeby by se asi šikly. Jízdu ve sněhu sice nevyhledávám, ale poměrně často jsem se v zimě setkával se zledovatělým sněhem na lesních cestách a to je fakt o hubu. Otázka ale je, jestli vzhledem k současnému charakteru počasí vůbec nějakej sníh u nás napadne..:-)
za sebe ti klidně doporučím Kenda Klondike 700xcosi, asi 35. mám je ozkoušené. rozjet je to sice těžší, auta mě na semaforu dohání dřív, na asfaltu to zní, jakobys mačkal pytlík brambůrků, ale na sněhu a ledu drží dobře.
mám na nich odježděné 2 suché zimy většinou po asfaltu, hřeby už jsou sice skoro sjeté, ale pořád ještě trčí. takže předpokládám, že tuto zimu je dorazím, pak zbytky hřebů vytahám a dojedu je někde v lese :)
A co tento?
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Při hrotech nahusto se můžeš podle libosti vyblbnout. Ale za cenu těžších plášťů, větších odporů a vyšší ceny. Tohle bude spíš ideální na běžné dojíždění. na treka bych to viděl jako ideál. I cena je víc než rozumná.
Akorát ta hmotnost mě děsí, jsem zvyklej na pláště s poloviční váhou, ale u těchto zimních to asi lepší nebude...
Pláště s výraznějším vzorkem jsou z principu těžší, guma navíc něco holt váží. A těch pár čudlů dá taky nějaké to deko.
No jo, holt něco za něco: větší hmotnost, méně rozbitá držka...
Za tu cenu to vypada dost dobre :)
Mozna taky jeden objednam - na predni kolo. U zadniho smyk vetsinou ustojim, tam by stacily i ty ojetejsi hreby :)
Diky za tip, po vyplate si snad udelam radost :)
Taky bych se s nimi cítil v takových podmínkách mnohem bezpečněji, jsem přece jen tak trochu posera jezdit na "letních" a hlavně si nemůžu dovolit válet se doma na kavalci se zlámanou haksnou. Dělám to nakonec i pro rodinu, takže teoreticky by to mohl vánoční dárek i pro ženu i děcka....;-)
Mohu se zeptat, jaká je idea? Proč kupovat na zimní ježdění zrovna tohle? Nechceš si zrušit dražší pláště? Jezdíš v sezóně galusky? Nebo proč?
Dezén je na zimu nepoužitelný. To je první postřeh už z obrázku.
V zimě je dobré investovat do plášťů s vložkou proti defektu, což toto podle všeho nemá. O lepení v chladu se tu už diskutovalo. I když tam dáš novou duši, je to v zimě pakárna, navíc crossové pláště nejdou sundávat a nandavat snadno jako MTB pláště rozměrů 2 a více palce (tady stačí holé ruce a trocha šikovnosti). Mohl bych vyprávět, jak nevyztužený plášť porcují drobné kamínky používané na posyp.
Pláště v zimě dostanou více zabrat, trochu více se sjedou. Já celoročně používám Maxxis Overdrive 700x40C. Pokud nechceš používat pláště s hřeby nebo zimní speciály nevidím důvod proč kupovat na zimu zvláštní pláště. Pro běžné ježdění kupodivu i v zimě stačí běžné pláště.
Poznámka ke klouzání
S údivem jsem zjistil, že MTB pláště (Schwalbe Racing Ralph, Schwalbe Nobby Nic, Rubena (Mitas) Kratos Top Design) drží na naklopeném slizkém obrubníku hůře než turistické či městské pláště s jemnějším vzorkem a s třetinovou pořizovací cenou (Maxxis Overdrive, Schwalbe Citizen). Zatímco první znamenají sklouznutí oběma koly, druhé drží i při prasecké podélné jízdě po nakloněném obrubníku (tedy nikoliv kolmo, ale podélně, aby to nedrncalo).
Měkčí a vícesložková směs + kevlarová patka + širší plášť jsou evidentně přebity menší styčnou plochou špuntových pneumatik oproti méně dravému turistickému a městskému dezénu. Jinými slovy ona ta zima zase tolik hrubšího dezénu nepotřebuje, pokud se nebavíme o bahně nebo vysokém sněhu.
Dokonce se dělají i speciální zimní pláště bez hrotů. Ale o kolik je lepší přilnavost těžko říct. Cena je ovšem slušná. :-)
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Pokud to není jen atrapa na efekt a na oko, tak by to mohlo fungovat. Drobné lamelky z měkčí gumy, co mrazem netvrdne.
Souhlasím. Přesně tohle je potřeba a přesně tohle prý takové pláště nabízí. Jen neznám nikoho, kdo je opravdu vyzkoušel. Většinou když už, tak si lidi kupují pneumatiky s hroty.
Tak změna. Letošní průběh zimy mne donutil jít do hrotů. Na ledu použitá směs nestačí a letos je skoro na každé alternativě trasy do práce led. Holt každá zima je jiná. Odolával jsem roky, ale stejně jsem do hrotů nakonec musel jít.
a které jsi nakonec vybral? zimní Swalbe, Continentaly nebo Kendy? :-)
Asi je ted' taky pořídím. V lesích a mimo silnice všude led, bez hřebů se tam absolutně nedá a na přesolený silnice se mně fakt nechce. A i když se pak oteplí, ten led vydrží v lesích ještě pěkně dlouho.
zkus ty kendy klondike. jsou to sice těžké mrchy, ale budeš mít potrénované na jaro. mě slouží už třetí sezónu :)
A kolik stojí? Já mám v merku ty Schwalbe za 633,- z koloshopu, víc by se mně za to nechtělo dávat.
Na kole mám Marathony Racer v rozměru 30-622 a na případné ježdění ve sněhu mně přijdou příliš úzké. Pláště s hřeby nechci, vyjíždím vždy jen z domu a nějaký řádění v hlubším sněhu neplánuju, chtěl bych jen větší jistotu při případné nutnosti jet po nepříliš hlubokém, nebo částečně zledovatělém sněhu. Absence ochranné vrstvy pláště bych se příliš nebál, s nějakým posypovým štěrkem se moc nepotkávám.
ono všeobecně je lepší v zimě používat gumy s měkou směsí tzn downhilové gumy. je to jako u aut, zimáky mají také jinou směs než letní.
A co třeba tenhle, mohlo by to fungovat na sněhu? Má to i ochranu,neváží tunu a nestojí majlant...
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Vozím je v šířce 35mm na cyklokrosce. Lehký plášť, pěkně jede. bez defektů. Odjel jsem na něm i letošní dovolenou na těžko (1100km). Jen se rychle sjíždí.
Na sněhu nevím, to jezdím na bajku. (pláště RaRa 2,1) :-)
Tak jsem je nakonec vzal. Ideál to možná nebude, ale za ty prachy, 218,- kaček za kus, no nekup to....;-)
Šířku 40mm? Osobně bych si 50Kč připlatil a vzal s reflexním bokem. :-)
Za tu cenu myslím dobrý plášť. V nejhorším ho sjedeš v létě.
Dneska při očistě kola od bláta jsem zjistil, že na zadním plášti je patrný úbytek dezénu ve středové části. Kurňa nečekal jsem, že vydrží věčně, ale po jedné jízdě tohle?
Máš asi krouťák jako bejk, tak furt prohrabuješ :-)
No smrad ze spálené gumy jsem při jízdě necítil, takže tím to asi nebude :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Coj2wfPouuk
Schwalbe, kevlar a za 218 ?? V čem je háček ? Teda hák ?
Je to drát. Kevlarová je nějaká protiprůrazová vložka.
Jo jo, s kevlarovou patkou by stálo kapku víc a tenhle plášť se tuším vyrábí jen vdrátové verzi.
A tak před časem jsem v jedný zajímavý akci narazil na skládací Nobby Nic za necelý pětikilo a vzal jich hnedle tucet. Ale 218 by bylo už fakt asi mimo...
V ničem, normální nový neprotektorovaný gumy:-). Taky jsem na to čučel jak puk. Cenově téměř na úrovni těch nejlevnějších šitů bez jakékoli ochrany....
Co se týká ještě pláštů bez hřebů, co třeba Smart Samy 42-622? Nakonec loni jsem na nich odjezdil zimu a to byly dost sjetý a užší a celkem v poho, samozřejmě vyjma ledovky.
Smart samy se mi vcelku rychle sjely, aspon na zadnim kole. Ten vzorek bude na snih lepsi jak neco hladkeho, ale hreby jsou proste hreby :-D
To jo, ty "výstupky" docela rychle ubývají, ale to by vzhledem menšímu využívání zas tak nevadilo. Jasně, chápu, hřeby jsou na zimu ideál, ale přece jen jsou už za větší peníz. Taky jsem si říkal, že bych ty Smart Samy využil i třeba mimo zimu, bych mohl s nima juknout i do lehčího terénku...
Budou to asi dost idiotské otázky, ale radši se zeptám: Můžu hodit pláště rozměrů 622-40 na ráfky 622-15? Teda já už jsem je tam nahodil, ale jestli ten ráfek není na tenhle rozměr plášt'ů už příliš úzký, zda nehrozí vyzouvání, přílišné žvejkání v zatáčkách apod.?
A taky jestli je normální, že jde širší plášt' v podstatě velmi snadno nasadit rukou?
Šířka ráfku by neměl být problém, jenom by se při podhuštění mohl plášť v zatáčkách žvýkat.
Pokud je dobře usazená patka a nebudeš přefukovat přes maximum, tak by vyskočit neměl.
Skoro všechny pláště nasazuji na ráfek jen rukou.
Nafouknul jsem na 60/55 psů zadek/předek, takže by snad neměl být problém. Patka sedí dobře, na tom si dávám záležet, aby seděla vždycky jak zádel na hrnci. U plášt'ů Schwalbe vůbec vždycky patka dobře sedne na první pokus, tedy alespoň dle mých poznatků. Navíc tomu správnýmu usednutí trochu pomáhám, před nasazením lehce máznu mýdlem patku pláště a pak nasazený plášt'(resp. duši) nafoukám na cca polovinu, poté vyfouknu a pak nafecnu do požadovaného tlaku. Je to dobrý i kvůli duši, pokud by náhodou byla po nasazení někde skřípnutá, má šanci se tak uvolnit.
Na zadní kolo tříkolky jsem loni obul http://www.cyklomania.cz/prodej/Plast-DURO-Evil...
Na sněhu fajn, na ledu nekloužou snad jen hřeby a na asfaltu to hučí jako prase.