Mám lehokolo s dvěma 20" koly, převodníky 52/40, vzadu 7kolečko 13-28 (shimano mf-hg37) a kliky 170cm.
Chtěl bych lehce rozšířit převody do lehka, ale bez toho bych se obešel, podstatné je, že při ca 25km/h a frekvenci ca 90 ot/min už se dostanu mimo záběr, takže bych chtěl rozšířit převody do těžka, abych mohl přišlapávat minimálně do nějakých 40 km/h.
Zajímalo bymě, jaké jsou možnosti a jak to máte pořešené vy?
Dá se sehnat větší převodník než 52 a zvládla by to přehazovačka?
52 je klasický silniční převodník, snadno seženeš 54 a dá se i 56 (pak jsou i extrémní možnosti, ale hůř sehnatelné) no a dozadu je určitě 7 kolečko začínající s 11 zuby.
a hodil bys prosím odkaz, já jsem našel ty co začínají 11 jen jako kazety?
Zajímavé, že píšeš při 90 ot/min. vycházíš z převodu ve 25km/h.
To ale vychází při převodu 40/13...
Při převodu 52/13 a otáčkách klik 90/min. to vychází jestli se nemýlím na 35km/h.
Jak píše Holfi, 11ka vzadu by ti mohla postačit pro 40km/h.
Záleží jak rychlé lehokolo máš aby stálo za to kupovat drahý velký talíř, který někdy zlobí při řazení pod tahem (dolů).
Já jsem volil 60ku Alligt.nl s ochranným rantlem.
Jelikož Zehliczka je lowracer, na kterém mi nedělalo problém na rovině udržovat 40km/h dlouhodobě, vycházel převod přibližně na 60/13.
Větší kolečko = menší ztráty = větší účinnost.
Gebhardt ti vyrobí převodník jaký budeš chtít.
Jen si rozmysli, zdali chceš jednostrannou verzi s náběhy na řazení, nebo oboustrannou, která ti vydrží 2x víc km po otočení.
Já za sebe bych volil oboustrannou, jelikož má rovnější zuby a když jde o to přeřadit v malé rychlosti z velkého na malý, tak to pod tahem nemusí jít lehce ani s náběhy.
Ty výsledky kalkulátorů jsou docela zvláštní, otáčky a rychlost mám z tachometru
kolo je shokbike, pláště big apple 2.15" vepředu a 2" vzadu, takže žádné extrémní rychlosti nečekám, ale situace, kdy jedu velmi mírně z kopce a dalo by se jet výrazně rychleji mi začínají vadit :)
Docela mě zaujal tenhle náboj
http://www.supshop.cz/zadni-naboj-sram...
ale nemůžu k němu dohledat nějaké detailnější info a co všechno je k tomu ještě potřeba
na stránkách sramu jsem našel jen verze pro 8,9 a 10 kolečka a v obchodech narážím jen na samostatný náboje
http://www.cyklovybava.cz/category/naboje-zadni...:135/
Teoreticky by mělo stačit použít vpředu oboustrannou 40ku.
Na lehčí převod ti to bude simulovat 29ku, na těžší 55ku atd.
Počet pastorků kazety už je na tobě.
Sturmey Archer funguje v zásadě stejně - dokonce snad vyrábí pro SRAM.
Kalkulátor - máš pravdu - Casio z roku 1994...
:)
Dual drive je fajn, ale měl bys počítat s tím, že každý převod má ztráty - tudíž pokud jej budeš chtít používat "do rychla", může nastat problém s účinností.
Jeden z převodů je directdrive 1:1 a řekl bych že ten pomalejší.
Počítej tedy s tím, že na rovince kdy budeš chtít udržovat svou maximální rychlost - danou aerodynamikou svého vozidla - budeš nejspíš pořád dávat adekvátní porci Wattů do ztrát v planetovce - jsou to ztráty přímo úměrné vzrůstajícímu výkonu.
Může se stát, že tebou vypočtený převod, který bys jinak vpohodě používal bez planetovky, může být neadekvátní k rychlosti, jakou chceš udržovat...
No vyskoušel jsem http://www.sheldonbrown.com/gears/
a taky to vychází na nějakých 35km/h, jedinej rozdíl je zadané kolo 20x1.75 to snad nemůže udělat rozdíl 10 km/h?
Výtah z webu:
In low gear the planetary engages the sun gear. Cassette 1.00 : Hub 0.73 rotation ratio.
In middle gear the hub and cassette are locked together with zero losses through internal gears; ratio is 1:1.
In high gear the planetary engages the ring gear. Cassette 1.00 : Hub 1.36 rotation ratio...
...The hub has a range of 186%. In contrast a typical front triple with 30/39/52 chainrings has 173% range. Losses in the SRAM DD3 only occur in high & low ranges and are very little, on the order of maybe 1%. Internals are lubricated with grease and according to SRAM needs no service.
Zvládne přesmykač kombinaci třeba 38/58?
A zvládne takový rozsah přehazovačka?
někde jsem četl, že u 20" kol se nadá použít trojtác, protože by kvůli rozsahu převodů muselo být delší ramínko přehazovačky a to by mohlo škrtat o zem.
Krátké ramínko je lepší, ale se středním by to ještě mělo být v pohodě. Na T-Tris mám převodníky tuším 30-40-52, kazetu 8-mi rychlostní 11-32 a přehazku Shimano Tiagra s krátkým ramínkem. Chce to správně dlouhý řetěz a pak to funguje bezvadně.
tak to o trojtacu a raminku prehazky se nesmi dozvedet moje lehokolo,protoze funguje s trojtacem48-22 a vzadu 32-11 osmikolo.Raminko je normalni velikosti,nikdy jsem s nim pri naklonu neskrtnul, snad to ani nejde tak naklonit. A mimo silnice je raminko zalezly u dratu na vetsich koleckach.Tak hustej teren,aby se raminko prehazky o neco chytlo na dvacitkach nedam.
Týýý jo, dvouplackovej trojtác!
... to se jen tak nevidí
8-D
Jako nejjlepší řešení bych viděl přejít na něco trochu modernějšího než je 7-kolečko. Devítkové kazety se dělají v rozsahu až 11-34 a desítkové až 11-36.